226

Re: Z tisku a médií

Od pondělí nepojede lanovka na Petřín. Chystají ji na novou sezónu

http://www.metro.cz/od-pondeli-nepojede … e-deje_row

Petr od Pankráce

227

Re: Z tisku a médií

Lidovky.cz: 2025: Rok, kdy bude pražská MHD bezbariérová

http://www.lidovky.cz/prazska-mhd-ma-by … uality_sho

Thumbs up Thumbs down

228

Re: Z tisku a médií

Na konci dubna začne oprava trati přes Václavské náměstí
http://www.metro.cz/na-konci-dubna-zacn … e-deje_rab

Petr od Pankráce

229

Re: Z tisku a médií

Jízdenky by se v Praze mohly platit i kartou, zvažuje dopravní podnik
Pražský dopravní podnik hledá varianty, jak ve vozech MHD platit jízdné. Jedná i o využití klasických platebních karet. Šéf podniku říká, že SMS jízdenky nemají budoucnost. Lidem nejvíce vadí jejich nespolehlivost.
http://praha.idnes.cz/v-praze-by-se-jiz … zpravy_kol

Thumbs up Thumbs down

230

Re: Z tisku a médií

Neuvěřitelné...

VAŠE FOTKY: Takhle se dnes sčítají cestující v pražských tramvajích. S lahváčem v ruce
http://www.metro.cz/vase-fotky-takhle-s … e-deje_jbs

Ještě k té větě, že sčítání poslouží k dalšímu plánování MHD v Praze - nahradil bych slovo !plánování" na slovo "omezování"...

Petr od Pankráce

231

Re: Z tisku a médií

Nevyděl bych tom nic neuvěřitelného. nějaké Ropidí sčítání je stejně zbytečnost na vykazování toho že něco dělají pro lidi.. tak proč si u toho nedat pivko? smile

Thumbs up Thumbs down

232

Re: Z tisku a médií

...ale jo pivko jo, ale trošku to vypadá divně, když někdo jde pracovat, tak chlastat asi nemá :-)

Petr od Pankráce

233

Re: Z tisku a médií

Takto vypadají nové plastové sedačky v tramvaji. Nahradí nepopulární a zrádnou látku

http://www.metro.cz/takto-vypadaji-nove … e-deje_jbs

Petr od Pankráce

234

Re: Z tisku a médií

Pankrác napsal:

Takto vypadají nové plastové sedačky v tramvaji. Nahradí nepopulární a zrádnou látku

http://www.metro.cz/takto-vypadaji-nove … e-deje_jbs

Paráda, tleskám a už se na ně těším smile

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

235

Re: Z tisku a médií

Sice to není ta sedačka, co vyhrála, ale zas má výhodu v pouhé výměně polštáře namísto celé sedačky.
http://www.dpp.cz/dpp-vyhodnotil-anketu … vam-sedne/

Thumbs up Thumbs down

236

Re: Z tisku a médií

Praha 16. dubna (ČTK) - Cestující pražskou MHD, kteří jezdí přes Strahov, by se měli dočkat přímé linky mezi Prahou 5 a Prahou 6. Nyní totiž jezdí do zastávky Stadion Strahov linka 143, odtud pak pokračují linky 176 a 191. Průjezdnou linku přes Strahov zamýšlíme, řekl ČTK radní Jiří Pařízek (TOP 09).
"Nová průjezdná linka ale nebude zavedena dřív, než dokončíme práce na obnově stropní betonové desky ve stanici metra A Dejvická," řekl Pařízek. Podle jeho odhadu by deska mohla být hotova letos o prázdninách. "Teprve potom můžeme začít  nějaké změny dělat," řekl. Jakékoliv stavební úpravy by v zastávce na Strahově neměly být třeba.
Přímá linka přes Strahov byla zrušena při celopražských změnách MHD v září 2012. V následujících několika dnech museli dokonce cestující přebíhat ze zastávky na zastávku, aby poté nastoupili do stejného vozu, ale už s jiným číslem. To nakonec Ropid, který pražskou veřejnou dopravu plánuje, zrušil.
V oblasti Prahy 6 chystá město ještě další drobné změny, a to sice po zprovoznění prodlouženého úseku trasy A z Dejvické do Motola. Ta by měla být zprovozněna na jaře 2015. "K drobným změnám určitě dojde, ale nepůjde o žádný 'masakr'. Konkrétní materiál se změnami ale ještě nemáme vypracovaný a ani nic nebylo schváleno," řekl Pařízek s tím, že první návrhy by měly být hotovy do konce letošního roku.

Thumbs up Thumbs down

237

Re: Z tisku a médií

Pražské Muzeum MHD ve Střešovicích se otevře až v červenci

http://www.metro.cz/prazske-muzeum-mhd- … e-deje_rab

Petr od Pankráce

238

Re: Z tisku a médií

Pal! Nepal! Pal! Nepal!

Praha 22. dubna (ČTK) - Praha dál připravuje možnost vést tramvajovou trať z Vinohrad na Václavské náměstí a Hlavní nádraží. Radní dnes schválili návrh změny územního plánu, která takové propojení v budoucnu umožní. Rozhodnutí zatím neznamená, že se skutečně začne stavět; plán na vybudování tramvajové trati čeká dlouhé schvalování. Podstatné bude, zda se pro něj najde dostatečná politická podpora.
"Stále hledáme způsob, jak ulehčit kriticky přetíženému dopravnímu uzlu I. P. Pavlova. Pokud se zde vyskytne nějaký problém, za chvíli nám stojí doprava po celé Praze," řekl primátor Tomáš Hudeček (TOP 09). Propojení tratí by podle něj situaci zlepšilo. "Tramvajová síť v centrální části Prahy by tak získala větší variabilitu a nedocházelo by k tolika kolapsům veřejné dopravy," doplnil.
Původní záměr na návrat tramvají na Václavské náměstí má řadu odpůrců. Odmítlo jej zastupitelstvo a nesouhlas vyjádřila i Praha 1. Vedení hlavního města od něj proto ustoupilo. Podle nynějšího návrhu by trať mohla vést z Vinohrad na horní okraj Václavského náměstí, odtud přes Vrchlického sady kolem Hlavního nádraží až k Bolzanově ulici a Masarykovu nádraží. Napojila by se tak na trať vedoucí Dlážděnou, Jindřišskou a posléze Vodičkovou ulicí.
"Cílem změny je vytvořit podmínky pro posílení tramvajové sítě v centrální části Prahy, a to obnovením spojení, která byla v minulosti nešťastně se zavedením metra zrušena," píše se ve schváleném materiálu. Změna by vedla ke zlepšení dopravní obslužnosti centra i situace kolem frekventované magistrály.
Starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký (TOP 09) už dřív řekl, že zatímco nyní se magistrála u Hlavního nádraží dělí a vede dvěma směry nad a pod Národním muzeem, v budoucnu by měla vést jen Legerovou ulicí. Rozdělovat by se měla až nad Čelakovského sady. Z prostoru pod Muzeem by tak zmizela frekventovaná komunikace. "Logicky se pak propojí prostor Václavského náměstí, muzea a parku nad ním, které nyní rozděluje magistrála," uvedl.
O možném návratu tramvají na Václavské náměstí se mluví řadu let. Stejně tak se po dlouhé roky diskutuje i o změnách problematické magistrály. Jedním z návrhů bylo mimo jiné její zahloubení do tunelů. Praha ale nakonec od nákladných plánů upustila.
S obnovou tratě mezi Vinohradskou třídou a Václavským náměstím počítal mimo jiné projekt přestavby náměstí, který v roce 2005 vypracovala společnost Cigler Marani Architects. Původně tramvaje jezdily až na Můstek a dále ulicemi Na Příkopě a 28. října.

Thumbs up Thumbs down

239

Re: Z tisku a médií

Pražské tramvaje se zbavují látkových sedaček, cestující vybrali plast

http://praha.idnes.cz/dopravni-podnik-m … zpravy_bur

Petr od Pankráce

240

Re: Z tisku a médií

Praha 30. dubna (ČTK) - Skanska dnes zahájila opravu tramvajové tratě v pražské Bělohorské ulici za 134 milionů korun. Na konci června začne úplná výluka, která potrvá do konce srpna. Informovala o tom mluvčí stavební společnosti Lucie Laňková. Investorem je Dopravní podnik hlavního města Prahy.
"Práce jsme zahájili již dnes v prostoru tramvajové smyčky Vypich," uvedl hlavní stavbyvedoucí Tomáš Krupka.
Délka rekonstruované dvoukolejné trati je přes 2,5 kilometru, jde o úsek od křižovatky s ulicí Ankarská po smyčku Královka. Součástí stavby je také úprava šesti tramvajových zastávek Vypich, Říčanova, Břevnovský klášter, U Kaštanu, Drinopol a Marjánka. Budou mít bezbariérový přístup, prvky pro slabozraké a nevidomé. Zvýší se i nástupní hrany.
Hluk z provozu tramvajových vozidel by se měl snížit díky novým tlumicím pryžovým prvkům. "Konstrukce tramvajové trati bude nově stát na betonových pražcích ve štěrkovém loži. Část Ankarská - Tomanova zakryjeme živičným povrchem z důvodu pojíždění autobusy. Úseky mezi ulicí Patočkova a smyčkou Královka a navíc mezi ulicí Falcká a zastávkou Obora Hvězda zatravníme," upřesnil technické detaily stavbyvedoucí Krupka.

Thumbs up Thumbs down

241

Re: Z tisku a médií

to to má životnost jen nějakých 7 let? mám pocit že tak někdy 2005 to opravovali. Určitě se tam hrabalo 2001/2002 když kopali tu stoku

Thumbs up Thumbs down

242

Re: Z tisku a médií

BKV panelová trať nikdy nemůže mít slušnou životnost, i kdyby byla ze zlata. Možná porovnali pár panelů, ale tím se nic nezachrání. Posuďte sami http://swimming.8u.cz/dpl/SAM_2238.JPG http://swimming.8u.cz/dpl/SAM_2236.JPG http://swimming.8u.cz/dpl/SAM_2237.JPG

Thumbs up Thumbs down

243

Re: Z tisku a médií

rozhovor: Metro slaví čtyřicet let. Lístky letos nezdražíme, říká šéf DPP Ďuriš

http://www.metro.cz/rozhovor-metro-slav … e-deje_row

Petr od Pankráce

244

Re: Z tisku a médií

GALERIE: Oslavy 40. narozenin pražského metra startují už v pondělí
http://www.metro.cz/galerie-oslavy-40-n … e-deje_jbs

Petr od Pankráce

245

Re: Z tisku a médií

V Lazarské to jen začíná. V létě budou výluky po celé metropoli
http://www.metro.cz/v-lazarske-to-jen-z … e-deje_row

Petr od Pankráce

246

Re: Z tisku a médií

Praha se zbaví tramvají Porsche. Stály miliardy. Dopravní podnik hledá kupce
http://www.metro.cz/praha-se-zbavi-tram … gn=kolotoc

Thumbs up Thumbs down

247

Re: Z tisku a médií

Praha 28. května (ČTK) - Cestující autobusem číslo 125 se v úseku mezi Jižním Městem a Smíchovem dočkají zlepšení provozu. Na Jižní spojce totiž vznikl vyhrazený jízdní pruh pro autobusy. Fungovat začne od pondělí 2. června. K další úpravě na trase linky pak došlo na Novopetrovické ulici.
"Záměr je jasný, cílem je zlepšení městské hromadné dopravy. Linka 125 je páteřní metropolitní linka, která spojuje dvě stanice metra, Skalku a Smíchovské nádraží," řekl ČTK radní Jiří Pařízek (TOP 09) s tím, že denně linka přepraví na 10.000 lidí. Pruh ve směru z Jižního města na Smíchov má zabránit tomu, aby autobusy popojížděly v kolonách.
Žluté značení na silnici je dočasné. Pokud se osvědčí, pak bude změněno na trvalé, uvedl radní. Pro autobusy by pak měl pravidelně fungovat od pondělí do pátku od 06:00 do 10:00 a od 14:00 do 19:00, v ostatní časy a o víkendu jím budou moci jezdit i automobily. Další změnou, která má zrychlit jízdu linky, je pak úprava křižovatky na Novopetrovické. Ta je oproti Jižní spojce trvalá.

Thumbs up Thumbs down

248

Re: Z tisku a médií

Praha 29. května (ČTK) - Praha dál připravuje možnost vést tramvajovou trať z Vinohrad na Václavské náměstí a Hlavní nádraží. Zastupitelé dnes schválili zadání změny územního plánu, která takové propojení v budoucnu umožní. Rozhodnutí zatím neznamená, že se skutečně začne stavět; plán na vybudování tramvajové trati čeká dlouhé schvalování. Podstatné bude, zda se pro něj najde dostatečná politická podpora.
"Stále hledáme způsob, jak ulehčit kriticky přetíženému dopravnímu uzlu I. P. Pavlova. Pokud se zde vyskytne nějaký problém, za chvíli nám stojí doprava po celé Praze," řekl primátor Tomáš Hudeček (TOP 09). Propojení tratí by podle něj situaci zlepšilo. "Tramvajová síť v centrální části Prahy by tak získala větší variabilitu a nedocházelo by k tolika kolapsům veřejné dopravy," doplnil.
V návrhu zůstává i možnost vrátit tramvajovou trať přímo na Václavské náměstí. Tato varinata má ale řadu odpůrců. Odmítlo ji zastupitelstvo a nesouhlas vyjádřila i Praha 1. Vedení hlavního města proto připravilo variantu, podle které by trať vedla z Vinohrad na horní okraj Václavského náměstí, odtud přes Vrchlického sady kolem Hlavního nádraží až k Bolzanově ulici a Masarykovu nádraží. Která z možností nakonec zvítězí, bude předmětem budoucích jednání.
O možném návratu tramvají na Václavské náměstí se mluví řadu let. Původně totiž tramvaje jezdily až na Můstek a dále ulicemi Na Příkopě a 28. října. Stejně tak se po dlouhé roky diskutuje i o změnách problematické magistrály. Jedním z návrhů bylo mimo jiné její zahloubení do tunelů. Praha ale nakonec od nákladných plánů upustila.

Thumbs up Thumbs down

249

Re: Z tisku a médií

Tramvají a autobusů bude jezdit méně. Město škrtá spoje už od června
http://www.metro.cz/tramvaji-a-autobusu … e-deje_row

Opravdu chtry...takze lidi jezdi do prace casto, TAK ZACHOVAME RANNI SPICKU, ALE Z PRACE UZ DOMŮ NEPOJEDOU, TAK JI OMEZIME? :-) To ti lide v te praci spi? :-) Loni tusim bylo neco podobneho a odpolko to jezdilo pekne nasvihane (188,193...)

Petr od Pankráce

250

Re: Z tisku a médií

Když ono je to těžký, cestující jsou nezodpovědní a odmítají se jízdním řádům ROPIDu přizpůsobit. Třeba autobusy na mé oblíbené trase Modřany - Kačerov nerozumně vytěžují v ranní i odpolední špičce, dnes ráno jsem si opět užil 157, která už na zastávce Hasova nebyla schopná ve směru do centra nabrat další lidi a stejně tak jsem pravidelně svědkem dobytčáků, do kterých se ve směru z centra nedá nastoupit ještě na zastávce Lhotka. Teď už snad všichni vědí, že je čas vzít si dovolenou a z Prahy vypadnout, pánové z ROPIDu jdou v tomto směru viditelně příkladem a v terénu jsou viditelně neviditelní celý rok.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down