101

Re: Z tisku a médií

HN:
- Úředníci tajili zdražování. A politici Blanku nehlídali
- Matouš Hilar: Potíže Blanky? Neměl je ani nejsložitější tunel světa
- Kvůli Blance porušila Praha vlastní pravidla
Finanční noviny (ČTK): Zdražení Blanky umožnil magistrát obcházením předpisů

Thumbs up Thumbs down

102

Re: Z tisku a médií

Zdroj: ČTK / ece
Datum: 14-feb-2011 12:10
Nazev: Praha zpřísní kontrolu tunelu Blanka, každý měsíc prověří faktury
ČR;stavby;automobilová;správa;Praha
Praha 14. února (ČTK) - Praha zpřísní kontrolu výstavby tunelového komplexu
Blanka. Každý měsíc chce mít na stole soupis faktur, jednou za dva měsíce
chystá kontrolní den na stavbě. Novinářům to dnes řekl primátor Bohuslav
Svoboda (ODS). Vedení města tím chce zamezit tomu, aby se stavba znovu
prodražila. Svoboda v minulých dnech oznámil, že stavba se prodraží o deset
miliard z původních asi 27 miliard korun.
Vedení města už minulý týden nařídilo magistrátnímu odboru městského
investora vypracovat analýzu všech položek, u kterých se cena zvýšila.
Materiálem se chce rada města podle Svobody zabývat nejpozději 1. března.
Poté město závěr analýzy zveřejní.
Praha také dnes zpřístupnila smlouvu, kterou s hlavním dodavatelem stavby,
firmou Metrostav, má. Podle Svobody má smlouva na čtyři tisíce stran
dodatků, které město do konce února vyvěsí na svých webových stránkách.
Kromě toho zavádí systém kontrol, který má zajistit, že o stavbě bude
pravidelně informováno vedení města i opoziční zastupitelé. Jednou měsíčně
dostanou odpovědní členové rady na stůl soupis aktuálních faktur. Jednou za
dva měsíce plánuje Praha kontrolní den na stavbě. Čtvrtletně pak dostane
informaci o pokračování stavby rada. Výbory zastupitelstva i všichni
zastupitelé budou informováni jednou za půl roku.
Dnešní Hospodářské noviny uvedly, že pražský magistrát při financování
stavby tunelu Blanka obcházel vlastní předpisy, a umožnil tak zdražení
díla. Podle usnesení rady z roku 1996 má vedení města projednat u velkých
stavebních zakázek zdražení nad deset procent. A to se u Blanky za celou
dobu nestalo.
Podle primátorského náměstka Karla Březiny (ČSSD) je ale smlouva s
Metrostavem nastavena tak, že se automaticky při navýšení rozsahu prací na
stavbě zvýší i cena. "Z právního pohledu to zřejmě není navýšení ceny
zakázky. (Ředitel odboru městského investora Jiří) Toman to mohl za město
podepisovat," uvedl Březina.
Při výstavbě tunelového komplexu Blanka selhala podle současného vedení
města kontrola magistrátu. Tu měl mít na starosti právě odbor městského
investora. Bývalý ředitel tohoto odboru Toman byl považován za jednoho z
nejmocnější mužů pražské radnice. Svůj post po nátlaku nového vedení města
opustil na začátku letošního roku.
Minulé vedení slibovalo dokončení této stavby do konce roku 2012. Podle
Březiny má vedení města v koaliční smlouvě, že tunely otevře do konce
volebního období, tedy nejpozději v roce 2014. Záležet ale bude také na
tom, zda bude mít město na investici dostatek peněz.
sdv dvd

103

Re: Z tisku a médií

Bývalí náměstci se shodují: Za všechno může Bém
Odpovědnost za průšvih s Blankou nechce nikdo nést. Jedni to házejí na Béma, ten na své nástupce.

Thumbs up −1 Thumbs down

104 Naposledy upravil: vlakno (14.02. 2011 23.39)

Re: Z tisku a médií

Takže bude to stát nejmíň 40 miliard, bude to nejdřív v roce 2016 a poslanec Bém je v Antarktidě

Praha zveřejní smlouvy na Blanku. Včetně dodatků, které mají 4 000 stran Vedení města slibuje dokončení okruhu do konce roku 2014. V jeho dokladech je ovšem rok 2016

Thumbs up Thumbs down

105

Re: Z tisku a médií

Tak ona snad koalice v čele s Březinou budou považovat za úspěch rok 2014? To si snad dělají srandu

Thumbs up Thumbs down

106

Re: Z tisku a médií

Se zvedáním hladiny adrenalinu v krvi bych ještě počkal. Taky může jít o zastaralý termín předpokládaného dokončení celého MO.

Thumbs up Thumbs down

107

Re: Z tisku a médií

S_M_Lomoz napsal:

Se zvedáním hladiny adrenalinu v krvi bych ještě počkal. Taky může jít o zastaralý termín předpokládaného dokončení celého MO.

To nevím ... to se podle různejch zdrojů pohybuje kolem 2016 ... ale je pravda že ty zdroje byly ohledně dokončení financování ... je otázkou jestli financování poběží ještě dva roky po dokončení...

Thumbs up Thumbs down

108

Re: Z tisku a médií

Nejlepší je, že u tohodle projektu za 40 miliard najednou nikdo nic neví, jedna politická garnitura přehazuje odpovědnost na druhou, OMI je v troskách, IDS nic neví, mluvčí je v zahraničí na dovolené, poslanec Bém je v zahraničí na dovolené, nikdo neví kde... to je skutečně vizitka města, kocourkov hadr. Jak je možný že projekt za desítky miliard korun, což je investice dvacetiletí v Praze, najednou takhle začne ustřelovat, cena se skokově zvýší o 50% a nikdo nedokáže vysvětlit za co, začne se to řešit a zjišťovat ex post? Povinností daňového poplatníka je asi jen platit, platit a platit a nepokládat zbytečné otázky.
A když si dovolíte nevolit tuto ČSSD-ODSTOP-KSČM garnituru tak vám sebereme hlasy, platit daně musíte, ale volit někoho jiného než nás nesmíte. To jsme to s tím současným režimem dopracovali, soudruzi.

Thumbs up −1 Thumbs down

109

Re: Z tisku a médií

Metrostav: Na dokončení Blanky potřebujeme letos osm miliard
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/m … 10215.html

Praha /ROZHOVOR/ - Na otázky Deníku odpovídá tiskový mluvčí společnosti Metrostav, která staví tunelový komplex Blanka, František Polák.

Polák napsal:

Celá kauza vznikla tím, že se nové vedení města zeptalo odboru městského investora (OMI), na základní parametry stavby tunelů Blanka a ten jim oznámil, že k datu 31. prosince 2010 si město objednalo a následně odsouhlasilo vícepráce ve stavební části za cca 5 miliard korun, a že finanční prostředky přidělené na stavbu v roce 2011 (cca 4,5 miliardy korun) neumožňují splnění termínu dokončení v prosinci 2012.

110

Re: Z tisku a médií

Vzpomeňte na Mrázovku, také se velmi zpozdila a zdražila. Tehdy se to nesvádělo na šibala horolezce, ale na zlé ekologisty. Nic nového. Prostě počáteční cena takových projektů je vždy podstřelená, a vícepráce, na které projekt nepamatoval nebo vyplynuly až v průběhu, jsou náležitě vysoce naceněné.

Thumbs up +1 Thumbs down

111

Re: Z tisku a médií

Už se nám vykoktal i nedouk Šteiner

Já nic, to on. O předražené Blance radní nic neví, úředník se skrývá
"O zdražování jsem nevěděl. Dohled měl primátor," říká bývalý radní pro dopravu Šteiner.

Thumbs up −2 Thumbs down

112

Re: Z tisku a médií

http://neviditelnypes.lidovky.cz/staveb … nomika_wag


Nejen u nás, ale i jinde ve světě se u staveb často překračují plánované náklady, a termíny rovněž. Není to ale pravidlo. Často platí, čím rozsáhlejší a monumentálnější stavba, tím větší překročení. Byly v tom i zaznamenány i světové rekordy: opera v Sydney stála 11 x více než plánováno, tři nukleární elektrárny v USA 7 x více, a takhle bych mohl pokračovat.

Vždy to ale mělo, má a bude mít jasnou příčinu. Ta spočívá v tom, že některý z pěti hlavních účastníků stavby své profesi nerozumí. Pokud to jsou dva z pěti, je to nevyhnutelná katastrofa, a to je zřejmě i případ Blanky.

Pět rozhodujících účastníků jsou tito (někdy jsou dva nebo i tři z nich spojeni do jedné korporace):

- projektant,

- investor, stavebník, čili ten, kdo stavu zadává

- financující organizace, která platí faktury,

- dodavatel a

- budoucí provozovatel.

Jakých chyb se ale tito čtyři mohou dopustit (kromě nedostatečných znalostí a kvalifikace):

1. Projektant nereaguje správně na situaci, když pozná, že investor neví, co chce. Má mu poradit i za cenu sporu. Nebo: projektant neplní dostatečně funkci autorského dozoru. Má totiž hned křičet, když zjistí neoprávněné vícepráce, odchylky od projektu a skluzy proti průběžným termínům.

2. Investor neví přesně, co chce, nebo za investici u něj odpovídá více lidí, což spolehlivě způsobí zmatek. To je zřejmě případ pražského magistrátu. Ostatní chyby investora už patří do kriminální sféry.

3. Financující orgán nesleduje relaci mezi skutečně provedenými pracemi a proplácením příslušných faktur.

4. Dodavatel vinou nezvládnutého řízení stavby staví s vyššími náklady, než jsou v rozpočtu, pak se na zadavateli snaží hojit. Často si též v přípravě neuvědomil možné záludnosti, nebo se spoléhal na to, že si vymyslí nějaké vícepráce.

5. Budoucí provozovatel přichází s novými požadavky, to si však měl vyjasnit už ve fázi, která k tomu byla určena.

V našem stavebním zákonodárství se už v roce 1976 i v novele z roku 2006 prosadil požadavek na poměrně podrobné vypracování dokumentace ke stavebnímu povolení. Ta dokumentace je drahá a velmi pracná. Proč asi? Přirozeně proto, aby se odhalila všechna skrytá rizika a vůči stavebníkovi uplatnily všechny veřejnoprávní nároky. Měnit podmínky povolení po jeho vydání je nepřípustné, rozhodující jsou rovněž požadavky norem a předpisů platné v době žádosti o stavební povolení a nikoliv později. Podrobný geologický průzkum, například, je povinností.

Když se podíváte na průběh staveb v Praze, tak zjistíte, že kdekdo vznáší různé nové požadavky až v průběhu stavby, a to se v civilizovaných zemích nemá stát.

Z uvedeného zjistíte, že funkcionáři jako primátor a zastupitelé nemají žádné právo do probíhajících staveb zasahovat, protože věci do potřebné hloubky odborně nerozumějí, zato mají povinnost okamžitě vyrazit toho odpovědného pracovníka, který připustil odchylky od projektu.

V Česku ale každý mluví do všeho a zejména politici mají (nejen u nás) snahu se přiživovat, k odpovědnosti je ale už nikdo nepřivede.

Častou chybou u nás jsou též nesprávně sestavené smlouvy. Stane se to téměř vždy, kdy smlouvu připravují výhradně právníci bez rozhodující účasti odborníka na danou stavbu. V zahraničí je to u průmyslových staveb většinou tak, že smlouvu připraví odborník a právník pak jen kontroluje správnost. To ale předpokládá základní právní znalosti u odborníka, a to je snadnější než naopak.

To je ale už jiná kapitola. Ze svého mládí si vzpomínám, že ti, kdo neprospívali v matematice (tedy logice), museli před maturitou slíbit, že půjdou studovat práva, jinak by nebyli k maturitě připuštěni.

Autor je projektant

Pavel Filka

Thumbs up Thumbs down

113

Re: Z tisku a médií

Právo 18.2.2011

Staví se nový Trojský most, povolení se musí změnit

PRAHA - Primátor Bohuslav Svoboda (ODS) za jednu z položek zdražení tunelového komplexu Blanka označil změnu projektu nového Trojského mostu. Z původní částky na základě výsledků architektonické soutěže zdražil třikrát.
V ní 1. cenu spojenou s odměnou 700 tisíc korun získal na podzim 2006 návrh Jiřího Petráka, Ladislava Šaška, Romana Kouckého a Libora Kábrta.
Čtvrt kilometru dlouhý most se začal stavět, investor však musí změnit stavební povolení. Právu to řekl Jiří Zlatohlávek, který po Jiřím Tomanovi vede magistrátní odbor městského investora. "Žádalo se o dodatečnou změnu stavby před dokončením," uvedl Zlatohlávek.
Kritici upozorňují, že most pro dvakrát dva pruhy není třeba, protože na holešovické straně je poměrně úzký podjezd pod železniční tratí, navíc Troja, která s automobily bojuje, bude čelit dalšímu náporu.
Podle města je stavba mostu s křižovatkou Troja nezbytnou součástí budoucí trasy městského okruhu, protože "stávající křižovatka Pelc-Tyrolka je pro dopravní napojení přilehlých oblastí neúplná".
Podle původních plánů měl být most, který nově spojí Holešovice s Trojou i pro auta, hotov letos. Nebude, město na stavbu dá méně peněz než v předchozích letech.
"Zprovoznění mostu se předpokládá s celým tunelovým komplexem," uvedl Zlatohlávek. Nejdříve tedy na přelomu let 2013 a 2014, tramvaje tudy možná pojedou dříve.

114 Naposledy upravil: obr (18.02. 2011 15.45)

Re: Z tisku a médií

http://stavebniserver.com/clanky/detail … _troji-75/

Dne 30.3.2009 bylo Odborem městského investora MHMP definitivně schváleno řešení Trojského mostu autorů vítězného návrhu z architektonicko-konstrukční soutěže - společností Mott MacDonald Praha (Ing. Ladislav Šašek, CSc, Ing. Jiří Petrák FEng) a Roman Koucký architektonická kancelář s.r.o. (Doc. Ing. arch. Roman Koucký a Ing. akad. arch. Libor Kábrt). Více než dvouletá velmi komplikovaná práce autorského týmu prokázala a obhájila unikátní řešení mostu, jehož hlavní předností je subtilní a transparentní konstrukce bez podpory v řece. Poznatky z dvoukolové architektonicko-konstrukční soutěže (2006) i z obou fází zpracování dokumentace pro stavební povolení (2007 a 2008), včetně následných doplnění a optimalizování některých detailů na základě připomínek dodavatele (2008), potvrdily správnost celkového uspořádání mostu i navržených detailů konstrukce. Základním tématem elegance mostu je poměr vzepětí a rozpětí oblouku 1/10 a poměr konstrukční výšky oblouku a jeho rozpětí 1/250. Tyto parametry umožňuje hustá síť závěsů, která dodává konstrukci odolnost a tuhost. Dodavatel stavby, firma Metrostav a.s., se chystá zahájit výstavbu mostu v červnu letošního roku a dokončit most do konce roku 2011.

ad Právo 18.2.2011 - takže SP je na vítězný most, ale zdražení oproti původní smlouvě dodnes nikdo neodsouhlasil ? Nedávno zde AGa psal, že žádost o změnu SP je pouze na šířkové uspořádání mostu ? O změny žádá kdo ?

Thumbs up Thumbs down

115

Re: Z tisku a médií

Interview ČT24

Bohuslav Svoboda (ODS), primátor hl. města Prahy
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1009 … 058040218/

podtitul Tunel(ovaná) Blanka

a přiklání se v Troji postavit "původní" most za "400" smile smile

v rozpočtu je i 580 mil. na Strahovský tunel, že by SAT 2B

116

Re: Z tisku a médií

Na co půjdou peníze z pražského rozpočtu
http://praha.idnes.cz/specialni-priloha … zpoctu.htm

Blanka má na letošní rok pouze 4,5 mld

117

Re: Z tisku a médií

kasme napsal:

Interview ČT24
v rozpočtu je i 580 mil. na Strahovský tunel, že by SAT 2B

Já v rozpočtu 2011 vidím toto:
0000065 - Strahovský tunel 2.st. - 580 000,00
0009524 - Strahovský tunel 3.st. - 95 000,00

a v komentáři ke kapitole 03 dobrava pak toto:

0000065 - Strahovský tunel 2.st.
Stavba je z důvodů vyplývajících ze širších dopravních vztahů rozdělená na dvě samostatné části. Časové zařazení realizace těchto částí vychází z předpokládaného postupu výstavby Městského okruhu mezi Barrandovským mostem a Pelc-Tyrolkou. Část stavby, "Strahovský tunel 2B - Hloubený tunel MO", je stavbou, jejíž zprovoznění je závislé na realizaci navazující stavby č. 9515 "MO Myslbekova - Prašný most". V příštím roce se předpokládá financování realizačních prací stavby, přičemž největší objem čerpání finančních prostředků bude v souvislosti s realizací hloubeného tunelu.


0009524 - Strahovský tunel 3.st.
Tato stavba je realizována po etapách. V rámci rozpočtu kapitálových výdajů na rok 2011 se
předpokládá realizace "9.etapy - SO 8101 - odvodňovací štoly". Jedná se o cca 400 m odvodňovací štoly včetně štoly přístupové, propojovací, štol jímacích a čerpací stanice.

Thumbs up Thumbs down

118

Re: Z tisku a médií

Ptáme se...
Ing. Zbyška Vozarika,
vedoucího projektu z divize 2
http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/032011.pdf

Po zkušenostech ze staveb silničního okruhu kolem Prahy v úseku Řepy–Ruzyně a obchvatu Plzně, kde pracoval i na tunelu Valík, se Ing. Zbyšek Vozarik před čtyřmi lety zabydlel na Letné. Pro divizi 2 Metrostavu odtud řídí výstavbu zdejších hloubených tunelů budovaných v rámci výstavby pražského komplexu Blanka.

Mohl byste připomenout, co vaše stavba zahrnuje?

V otevřené jámě nebo pomocí modifikované milánské metody budujeme dvojici 638 m dlouhých třípruhových tunelů v úseku od Špejcharu po portál ražených tubusů na Letné. Součástí naší stavby je i podzemní křižovatka U Vorlíků a technologické centrum TGC 3. Téměř celý prostor stavební jámy nad tunely zaplňujeme konstrukcemi až čtyřpatrových podzemních garáží pro 863 vozů, 42 z nich bude pro invalidy. Kromě práce v podzemí spadá do naší části zakázky i zpětná úprava povrchů – a to jak parku na pláni, tak tramvajové trati až přes Letenské náměstí, vše včetně dotčených inženýrských sítí. V okolí stavby jsme také staticky zajišťovali domy, které by mohly být dotčeny ražbami v úseku Královská obora. Případná poškození budeme na závěr opravovat.

Které činnosti teď na staveništi zejména provádíte?

Odbedňujeme stěny závěrečného dilatačního dílu výjezdové rampy tunelové křižovatky U Vorlíků směrem od Břevnova. Všechny její konstrukce chceme dokončit už v květnu. Pokračujeme s betonáží podzemního parkingu od středu ke Špejcharu a u portálu se chystáme na výstavbu svislých konstrukcí TGC 3. V tunelech s čelním odtěžováním končíme poslední práce na spodních rozpěrných deskách a mostovkách.

V letošním roce investor omezuje finanční prostředkyna stavbu tunelů Blanka. Jak se to dotkne vaší práce?

Při omezení finančních prostředků se nám nepodaří provést plánovanou opravu tramvajové trati, která měla navázat na nedávno ukončenou rekonstrukci třídy Milady Horákové. Po celý rok proto budeme pokračovat jen s výstavbou hrubých konstrukcí, které pod úrovní terénu vyplní stavební jámu. Jednání s investorem o konkrétních posunech termínů však teprve začínají. I když to nebude snadné, uděláme vše pro to, aby na našem úseku bylo možné zprůjezdnit tunely dle původního harmonogramu.

Stavařinu znáte z rodiny, vybral jste si ji ke studiu už na průmyslovce. Co vás na ní baví?

Každá stavba, na které mohu pracovat, je jiná. Blanka je obrovské dílo, jemu podobné ve městě není a v dohledné době asi nebude. Jsem moc rád, že se mohu podílet na jeho řízení a že se nám na Letné zatím podařilo vyřešit všechny složitosti – zejména přeložky dopravy, ke kterým jsme ve zdejším úzkém průjezdném profilu přidali navíc i odvoz více než milionu kubíků vytěžené horniny. Těší mě, že zájem a reakce lidí na dni otevřených dveří vloni v září potvrdily, že i obyvatelé z okolí, které stavba nejvíc omezuje, chápou její složitost a výjimečnost.

Volný čas v zimě i v létě rád trávíte na horách. Ovlivnila vaše profese i to, čeho si všímáte, když cestujete?

Jako každý, koho profese těší, i já rád sleduji, jak si s prací poradili kolegové. Baví mě nacházet shody, ale i rozdílnosti v architektuře a v provádění staveb u nás a v zahraničí, třeba v jižněji položených částech Evropy. Nejvíc mě samozřejmě zajímají dopravní stavby a zejména to, jak splývají s okolní krajinou. Sleduji, kde stojí protihlukové stěny, jestli jsou ozeleněné či jak jsou zarostlé portály tunelů. Rád se vracím na místa, kde jsem dřív pracoval, abych se podíval, zda naše dílo zapadlo do kraje. Vždycky mě potěší, když zjistím, že nová komunikace doplňuje reliéf terénu a nejen zkracuje cestu lidem, ale je zároveň i hezká na pohled. Myslím si totiž, že dopravní stavby mají nejen dobře sloužit, ale měly by i přirozeně vypadat.

119

Re: Z tisku a médií

VZPOMÍNÁME - před rokem... smile smile

Ekonomika.iHNed.cz  25. 2. 2010  17:13  (aktualizováno: 25. 2. 2010  17:06)
http://ekonomika.ihned.cz/c1-40749410-t … ne-pozemky

Tunel Blanka má další problém: Nemá všechny potřebné pozemky

Firma Metrostav v dokumentech upozorňuje na možné riziko zpoždění stavby, protože nesmí na jeden menší pozemek poblíž stanice metra Hradčanská. Veřejně ale toto tvrzení bagatelizuje.

120

Re: Z tisku a médií

myslím, že to tu ještě nemáme...

ceskapozice.cz napsal:

Trójský most, součást komplexu Blanka, nemá stavební povolení
http://www.ceskapozice.cz/domov/politik … i-povoleni

Plánované dokončení mostu v Tróji bylo od počátku nereálné. Neodpovídalo totiž legislativě projektu, říká zdroj z Metrostavu.

Kateřina Menzelová | 14.02.2011 - 15:39

Harmonogram výstavby tunelového komplexu Blanka počítal s tím, že výstavba mostu v Tróji bude zahájena v červnu 2010. Na konci letošního roku měly být práce skončeny. „Toto datum je absolutně nereálné, protože neodpovídá legislativě projektu,“ uvedl pro ČESKOU POZICI dobře informovaný zdroj blízký Metrostavu.

Magistrát, jako investor stavby, doposud nezískal ani stavební povolení. „Mělo by být vydáno tento měsíc a v březnu nabýt právní moci,“ dodal zdroj. Magistrát se k chybějícímu stavebnímu povolení nechce vyjadřovat. „Vedení Prahy uložilo odboru městského investora detailní analýzu položek zapříčiňujících nárůst finančního plnění, která bude projednána na zasedání rady 1. března. Následovat bude detailní projednání a revize jednotlivých položek s dotčenými subjekty a projednání výsledků revize se zhotoviteli stavby,“ uvedla pro ČESKOU POZICI Tereza Krásenská, ředitelka odboru PR pražského magistrátu.

121

Re: Z tisku a médií

Něčemu asi jaksi nerozumím.

kasme napsal:
ceskapozice.cz napsal:

.....Magistrát, jako investor stavby, doposud nezískal ani stavební povolení. ...

Kdo uděluje stavební povolení? Podle mne úředníci magistrátu. Co tedy magistrátu brání, aby si udělilo stavební povolení? hmm
Asi le... le... no tak le..    "Zeby" lenost?

Thumbs up Thumbs down

122 Naposledy upravil: obr (28.02. 2011 09.07)

Re: Z tisku a médií

Mirajz napsal:

Něčemu asi jaksi nerozumím.

kasme napsal:
ceskapozice.cz napsal:

.....Magistrát, jako investor stavby, doposud nezískal ani stavební povolení. ...

Kdo uděluje stavební povolení? Podle mne úředníci magistrátu. Co tedy magistrátu brání, aby si udělilo stavební povolení? hmm
Asi le... le... no tak le..    "Zeby" lenost?

už tady bylo před několika měsíci, že SP na most je a bylo požádáno jen o změnu šířkového uspořádání mostu. Takže taky je dost pravděpodobná možnost, že ta informace v ceskapozice.cz  je neúplná či nepřesná. Nebo MTS staví bez SP ? Prosím Kasmeho, aby si nezapomněl v dotazech pro ing. Poláka - na co je/není SP? (i když si myslím, že Kasme to v připravených dotazech jistě dávno má)  smile

Thumbs up Thumbs down

123

Re: Z tisku a médií

Pražští radní mají na stole prodražení tunelu Blanka - Parlamentní Listy.cz

Dnes čeká pražské radní jednání o prodražení výstavby tunelového komplexu Blanka. K dispozici budou mít analýzu všech investic, jejichž cena se od začátku stavby navýšila.

Pražští radní se budou dnes opět zabývat prodražením výstavby tunelového komplexu Blanka. Na stůl by měli dostat analýzu všech investic, jejichž cena se od začátku stavby navýšila. Analýzu vypracoval magistrátní odbor městského investora, který měl stavbu na starosti.

O těch položkách, které dosud nebyly realizovány, chce radnice ještě jednat. Výstavba Blanky by se mohla podle vedení hlavního města prodražit zhruba o deset miliard korun z původních asi 27 miliard korun.

Dojde i na ředitele magistrátních odborů

Praha by také dnes mohla jmenovat některé nové ředitele magistrátních odborů. Hlavní město se několika vysoce postavených úředníků zbavilo tím, že některé magistrátní odbory zrušilo, jiné sloučilo nebo naopak rozdělilo. Někteří úředníci odešli dobrovolně. Magistrát opustil mimo jiné šéf investic, obchodních aktivit i odboru kultury a památkové péče. Praha pak na uvolněná místa vypsala výběrová řízení, nabídky bylo možné posílat do poloviny února.

Thumbs up Thumbs down

124

Re: Z tisku a médií

Radní budou znovu řešit prodražení Blanky - ČT24   s videem smile

Praha - Magistrát se bude opět zabývat tunelovým komplexem Blanka. Radní projednají analýzu, která objasňuje důvody navýšení nákladů na stavbu tunelu Blanka. Oproti původně plánovaným 27 miliardám se stavba prodraží až o třetinu - tedy o dalších deset miliard. O těch položkách, které dosud nebyly realizovány, chce radnice ještě jednat a cenu snížit. Ve hře je také pozdější termín dokončení - nejspíš až začátek roku 2014.
Materiál, který má na stole rada hlavního města, má objasnit, proč má stavba tunelového komplexu Blanka spolykat deset miliard navíc oproti původním propočtům. Radní ale chtějí vědět hlavně to, jestli se nárůstu ceny nedalo zabránit. Firma Metrostav totiž zveřejnila, že bývalé vedení hlavního města vědělo, že se stavba o 10 miliard korun prodraží. Podle primátora Bohuslava Svobody selhaly hlavně kontrolní mechanismy.

Předseda klubu zastupitelů opoziční TOP 09 Tomáš Hudeček je přesvědčen, že částka nevznikla ze dne na den, že se muselo dlouho dopředu vědět, že rozpočet narůstá. Naopak Metrostav se ústy svého mluvčího Františka Poláka ohrazuje a tvrdí, že firma nezdražovala ani o korunu. Nárůst ceny je údajně způsoben zvětšujícím se rozsahem stavby. Nejvíc, přes miliardu, spolknou komplikace při ražbě, část úprav nařídil báňský úřad. Nákladnější budou také chodníky, podchody nebo třeba nový trojský most - vítězný návrh architektonické soutěže vyjde o 720 milionů dráž, než se plánovalo.

Praha by také mohla jmenovat některé nové ředitele magistrátních odborů. Hlavní město se několika vysoce postavených úředníků zbavilo tím, že některé magistrátní odbory zrušilo, jiné sloučilo, nebo naopak rozdělilo. Někteří úředníci odešli dobrovolně. Magistrát opustil mimo jiné šéf investic, obchodních aktivit i odboru kultury a památkové péče. Praha pak na uvolněná místa vypsala výběrová řízení, nabídky bylo možné posílat do poloviny února.

Thumbs up Thumbs down

125

Re: Z tisku a médií

Praha 6 nesouhlasí se zpožděním Blanky
http://www.praha6.cz/aktuality/stavebni_denik.php?ID=48