Re: Z tisku a médií
Takováhle otočka je třeba na Budějovické - 10m. Tady je to jen cca 6m, pravda.
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Z tisku a médií
Stránky Předchozí 1 … 46 47 48 49 50 51 52 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Takováhle otočka je třeba na Budějovické - 10m. Tady je to jen cca 6m, pravda.
Skvělé, když aspoň někde vítězí rozum
datum: 23. 11. 2015
médium: Svět motorů Editorial Zbyšek Pechr
Vážení čtenáři, soustava dopravních staveb Blanka to od nás novinářů schytávala dlouhá léta. Drahá, zbytečná, nedokonalá. Od jejího provizorního otevření uběhly dva měsíce a možná i vy jste si všimli, že rétorika se trochu změnila. Jet Blankou je totiž příjemné a rychlé. Škoda jen, že nejsou dokončeny zbývající části městského okruhu, a tak často dobu ušetřenou v tunelu ztratíte při výjezdu z něj. Přesto klady převažují. Den po dni se zvyšuje počet aut využívajících tunelový systém. O tom, že je Blanka pro Prahu přínosem, svědčí nejlépe i hysterické reakce zelených. Vehemence, s níž se snaží okolí přesvědčit, že Blanka je dílo ďáblovo. Nejraději by leželi na zemi pod koly aut v Dejvicích, kde vozů opravdu přibylo, a dusili se před kamerami, aby dokázali svoji pravdu. Horší je podivná rychlost městských úředníků. Ti s poukazem na Blanku začali brutálně omezovat osobní dopravu mimo tento komplex. Přibývá zón se sníženou rychlostí, ubývá jízdních pruhů, objevují se semafory na zcela zbytečných místech a vyhrazené pruhy pro MHD a taxíky. Znechutit lidem jízdu autem, to je jediný cíl. Je zajímavé, že všechny úpravy jsou jakoby okopírované z návrhů fundamentalistického cyklisticko-ekologického sdružení Auto*Mat. Já si ale nevzpomínám, že bychom ve volbách na pražskou radnici volili toto hnutí. To si jen někdo ulehčuje práci a nemyslí.
O to víc člověka potěší, když se dozví, že jsou místa, kde si ještě radní udrželi zdravý rozum. Redaktor Matouš Jelínek se byl podívat v Pardubicích, kde konšelé naopak v centru vyhrazené pruhy pro městskou dopravu zrušili. A zdá se, že z toho profitují všichni.
Z metropole
Premiéra: sobota 28.11.2015 ve 12:00 na ČT1
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1011 … 058230048/
Vyhodnocení dopravy po Blance
Technická kontrola Blanky
Praha chce zabránit dalším arbitrážím kvůli Blance: Praha zahájí další smírčí řízení kvůli tunelu Blanka. Spory, které mohou vyústit v arbitráž, povede s projektantskými firmami Pudis, Metroprojekt, Inset a Mott MacDonald CZ. Ty žádají desítky miliónů korun.
http://www.novinky.cz/stalo-se/ 15.12 10:05
Firmy žádají další desítky miliónů za Blanku, Praha chce smírčí řízení
Firmy, které při stavbě tunelového komplexu Blanka zajišťovaly například projektové práce, požadují po Praze dalších více než 60 miliónů nad rámec původních smluv. Hlavní město zahájí s firmami Pudis, Metroprojekt, Inset a Mott MacDonald CZ smírčí řízení, která mohou dojít až k další arbitráži. V úterý o tom rozhodla pražská rada.
http://www.novinky.cz/domaci/389302-fir … izeni.html
Praha má další problém s Blankou, na jednu službu město podepsalo dvě smlouvy
Ani po otevření tunelového komplexu Blanka neustávají rozepře mezi pražským magistrátem a stavebními firmami. Společnost Inženýring dopravních staveb (IDS) coby správce stavby tvrdí, že vedení města uzavřelo bez soutěže smlouvu na správu komplexu ještě s firmou VIS. Město tak podle ní zaplatí dvěma subjektům za stejné služby, což může být problém v okamžiku záručních oprav. Podle šéfa IDS Pavla Kočiše totiž potom není jasné, kdo by měl nést odpovědnost za zkušební provoz.
http://www.novinky.cz/domaci/389903-pra … louvy.html
Město platí za stejnou práci na Blance dvakrát, tvrdí správce stavby
22. prosince 2015 12:30
Nekončící kolotoč problémů pražského tunelu Blanka pokračuje. Tentokrát sporem to, která ze dvou najatých firem má vlastně zajišťovat zkušební provoz dopravní stavby. Jestli ta, která má smlouvu od roku 1997, nebo ta, kterou magistrát kvůli lepší ceně nedávno najal. Při vyřeší zřejmě až právníci.
Portál Praha nahrál video Tunel Blanka má za sebou 3 měsíce svého provozu
Blanka na chvíli ulevila dopravě. Až sníh roztaje, bude po klidu
"Blanka totiž do Prahy přitahuje více aut."
To je snad poprvé, kdy "mainstream" připustil existenci dopravní indukce
...
"Vypadá to tak, že dokud město nedokončí vnitřní okruh Prahy, budou mít řidiči v Praze jen čtyři měsíce bez kolon – leden, únor, červenec a srpen."
Pořád na to věří... dálnice ve městě přimějí a umožní více lidem jezdit po městě autem, ale kolony zmizí. Více aut, méně kolon, zázrak!
Žádné silnice, žádná auta. Nebo jak je ten ideální stav?
Samozřejmě, že kolony byly už před blankou, akorát jinde. Kolony ve špičce budou vždy někde. Pro mě je přínos Blanky hlavně o víkendech nebo mimo špičku, kdy krásně prosvištím Prahou.
Prahu čekají další stamiliónové arbitráže kvůli Blance
Výstavba tunelového komplexu Blanka by se Praze mohla ještě prodražit. Předžalobní výzvy městu koncem loňského roku poslaly společnosti ČKD Praha DIZ a Inženýring dopravních staveb (IDS). První jmenovaná firma požaduje 778 miliónů, druhá 263 miliónů, uvedla ČTK s odkazem na neveřejné magistrátní dokumenty. Město platit nehodlá a vyčká na podání žalob.
http://www.novinky.cz/domaci/392625-pra … lance.html
Další žaloba za tunel Blanka. ČKD Praha DIZ a IDS chtějí za práci miliardu
18. února 2016 10:13
Firmy ČKD Praha DIZ a Inženýring dopravních staveb (IDS) podaly k rozhodčímu soudu žaloby na Prahu kvůli neproplaceným fakturám ohledně tunelu Blanka. Žalují město dohromady o zhruba miliardu korun. Praha podle náměstka primátorky Petra Dolínka nároky firem neuznává.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/zaloba-na-prahu-z … zpravy_nub
V pražském tunelu Blanka se srazila tři auta, zranili se dva lidé
4. března 2016 17:47
V tunelovém komplexu Blanka se v pátek odpoledne stala nehoda tří aut. Provoz zůstal po nehodě omezen, místo ale zůstalo stále průjezdné. Zranili se dva lidé, ošetření potřebovala těhotná žena.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/nehoda-v-blance-0 … zpravy_nub
Praha jmenovala rozhodce ve sporu s ČKD DIZ
Rada hlavního města Prahy na dnešním mimořádném jednání jmenovala rozhodce ve sporu mezi hl. m. Prahou a společností ČKD Praha DIZ, a.s. vedeném u Rozhodčího soudu. Spor se týká částky téměř 780 milionů korun za realizaci technologické části stavby Městského okruhu v úseku Malovanka – Pelc- Tyrolka.
10. březen 2016
/zpráva ze 7. mimořádného jednání Rady hl. m. Prahy 10. března 2016/
Rozhodce bude zastupovat hlavní město ve sporu u Rozhodčího soudu vedeném při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky. Rozhodčí soud uložil Praze povinnost vyjádřit se k žalobě společnosti ČKD Praha DIZ a zároveň si zvolit rozhodce.
„Považuji většinu nároků společnosti ČKD Praha DIZ za nedůvodné a mám za to, že tyto nároky vůči Praze nikdy nevznikly,“ uvedl náměstek Petr Dolínek.
Tunelem Blanka projelo za první půlrok denně v průměru 62 tisíc aut
ČTK zplodilo zprávu a tak jí všichni opsali...
Blankou projede denně v průměru 62 tisíc aut a číslo stále roste
10. dubna 2016 12:05
Tunelovým komplexem Blanka v Praze projelo během prvního půl roku provozu denně průměrně 62 tisíc vozidel. Jeho obliba mezi řidiči stále stoupá, v březnu provoz vyšplhal přes 70 tisíc aut denně.
V Bubenečském tunelu proběhla zkouška zásahu při dopravní nehodě
V noci ze čtvrtka na pátek se v Bubenečském tunelu uskutečnilo tajné cvičení všech složek Integrovaného záchranného systému (IZS) v režii velitele Hasičského záchranného sboru hl. m. Prahy (HZS), na které z dispečinku tunelů na Strahově dohlíželi náměstek pražské primátorky Petr Dolínek a radní pro bezpečnost Libor Hadrava. O průběhu cvičení nikdo z IZS dopředu nevěděl.
http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magi … ouska.html
Jednalo se o cvičení, kdy byla nahlášena z Bubenečského tunelu (směr Troja), který je součástí tunelového komplexu Blanka (TKB), dopravní nehoda se zraněním a následným hořením. Tato událost okamžitě spustila alarm nejen na dispečinku Strahov, ale i na Hlavní dopravní řídící ústředně (HDŘU) na Bojišti. Došlo k absolutnímu uzavření TKB a na místo se začaly sjíždět do pár minut od nahlášení nehody všechny složky IZS.
„Na této zkoušce si všechny složky a dispečeři obou velínů vyzkoušeli kompletní zásah, včetně dojezdových časů, při nehodě v tunelu. Kontroloval se okruh napojení na hydranty, tunelový rozhlas, nouzové osvětlení a další bezpečnostní prvky. Drobné komplikace, které se během zásahu objevily, slouží jako ponaučení pro případ ostrého zásahu,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek, radní pro dopravu a dodal: „Řidiči mohou být klidní, v případě jakékoli mimořádné události funguje zabezpečovací systém bez zjevných závad a dohlíží na vše proškolení dispečeři.“
„Bezpečnost v pražských městských tunelech je opravdu na špičkové úrovni a vysoká je i profesionalita všech základních složek IZS, k nimž by se v případě hromadné nehody a komplikací řízení provozu na povrch přidala i Městská policie hlavního města Prahy,“ uvedl radní hl. m. Prahy Libor Hadrava s tím že: „Praha je připravena i na rychlé odklizení takovéto nehody, kterou v případě potřeby zajistí odtahové vozy Správy služeb hlavního města Prahy.“
Autobusy MHD zatím Blankou jezdit nebudou. Byly by oblíbené, a tedy drahé
27. dubna 2016 9:35
Zástupci společnosti Ropid slibovali, že ihned po otevření Blanky budou tunelem projíždět autobusy pražské MHD. Plány se ale brzy změnily. Autobusy tak v tunelu ještě nějakou dobu řidiči neuvidí.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/autobusy-v-blance … zpravy_nub
....aneb, jak ROPID slibuje a pak neplní...a vymlouvá se na prachy. A zatím vymýšlí různé "revoluce"---
Myslím, že to není výmluva. Praha si za dotace postavilo drahé metro a tunely pro auta a přitom nemá ani na údržbu ulic. Provozní náklady města vyskočily nahoru a dolů už nepůjdou. Vtipné je, že autobus je na přepraveného cestujícího asi 10x levnější než metro a je to jasná volba měst ve třetím světě, my si ale už nemůžeme dovolit novou linku, i když jsme si pro ní postavili tunel za 44 miliard...
...přitom nemá ani na údržbu ulic...
Na "údržbu" ulic zjevně má. Kropící vozy jezdí v nevídané frekvenci, klidně i po intenzivním dešti, nebo v mraze. Takže aby se mi podařilo dojet do práce "suchou pneumatikou" je věc skoro nevídaná... Takže z umývání kola obden a auta zas..ného neustále jsem neskonale nadšen
Ale na MHD holt peníze nejsou... Asi špatný lobbing.
Prvovýjezdové Volvo za osm milionů pořídil pražským hasičům magistrát, technicky vybavená cisterna poslouží i v tunelovém komplexu Blanka
28.04.2016 03:17
Technika, Cisterna | Hlavní město Praha
V pondělí 26. dubna 2016 předala primátorka hlavního města Praha profesionálním hasičům tři nové cisternové automobilové stříkačky CAS 20 Volvo. Dodavatelem vozidel byla společnost WISS Czech, město pořídilo profesionálům novou techniku poprvé po 15 letech. Cena za jeden automobil činila 7 964 099 korun včetně DPH.
Nehoda tří aut omezila provoz v Bubenečském tunelu
6. května 2016 12:27
Nehoda dvou aut s nákladním vozem před polednem omezila dopravu v pražském Bubenečském tunelu, který je součástí komplexu Blanka. Na místě zasahují hasiči.
Parkoviště u Blanky otevírá až na podzim
Praha - Už osm měsíců projíždí denně tisíce řidičů tunelovým komplexem Blanka. Dva parkovací domy, které vznikly v místě stavebních jam, jsou však stále uzavřeny. Magistrát přitom už loni na podzim sliboval, že parkoviště na Letenské pláni v Praze 7 i u Prašného mostu v Praze 6 celkem pro 1200 aut se otevřou nejpozději v březnu.
Jenže došlo k dalšímu zpoždění a na obou místech se stále pracuje. Poté navíc bude muset Technická správa komunikací (TSK) vysoutěžit nového provozovatele parkovišť.
„Ještě nejsme správci zmiňovaných garáží, které jsou stále v gesci investora tunelového komplexu Blanka, Odboru strategických investic magistrátu (OSI). V současné době zajišťuje OSI dokončovací práce a úpravy technologií nezbytných ke zprovoznění garáží. TSK připravuje výběrové řízení na provozovatele obou garáží," vysvětlila mluvčí TSK Barbora Lišková.
Zdržení s dobudováním znamená, že obě parkoviště začnou fungovat až na podzim, což potvrdil Pražskému deníku i náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
Nedostatek stání
Urychlené zprovoznění žádají zejména radnice Prahy 6 a Prahy 7, které se dlouhodobě potýkají s nedostatkem stání na území svých městských částí. „Chtěli bychom to co nejdříve, abychom mohli řešit svízelnou situaci s parkováním na Letné," řekl místostarosta Prahy 7 pro dopravu Ondřej Mirovský (SZ).
Radnice podle něj počítala s tím, že se zájemci začnou sepisovat nájemní smlouvy na jednotlivá parkovací místa už během léta a provoz se rozjede od konce prázdnin. „To se ale asi nestihne. Přesto pracujeme s tím, že ve druhé polovině letošního roku dojde ke spuštění. Ale nezáleží to na nás," upozornil Mirovský.
Podobně to vidí i v Praze 6. „Možnost zprovoznění parkoviště velmi vítáme, neboť navýšení parkovacích míst pro naše rezidenty uleví již tak dost přetíženým ulicím v Praze 6," podotkl starosta šestky Ondřej Kolář (TOP 09).
Tisíc korun měsíčně
Dořešit se ještě musí také některé otázky fungování obou parkovacích domů. Zejména ceník stání pro rezidenty zatím neexistuje. „Měli jsme v této věci jedno jednání se zástupci magistrátu. Společně jsme se bavili o ceně kolem tisíce korun na měsíc, ale raději bychom to měli levnější," tvrdil místostarosta Sedmičky. Magistrát si ale přeje mírně vyšší ceny, aby garáže nebyly prodělečné.
Naopak rozhodnuto je už o rozdělení míst. Na Letnou se má do tří podlaží vejít celkem 850 aut, 319 jich v prostředním patře připadne obyvatelům Prahy 7. Nejníže bude stání vyhrazeno pro zaměstnance státní správy a samosprávy, místa nejvýše pak budou určena pro krátkodobé stání.
Na Prašném mostě bude k dispozici 350 stání v dvoupatrové podzemní garáži. „Naše představa je taková, že by jedno patro sloužilo výhradně rezidentům Prahy 6, zbylou část by pak využívali zaměstnanci Správy Pražského hradu a návštěvníci," sdělil mluvčí Prahy 6 Martin Churavý.
Jaký bude o stání zájem?
Záležet bude také na samotném zájmu zdejších obyvatel. Parkování v podzemních parkovištích je pohodlné a bezpečné, jenže není přímo vedle bytové zástavby a navíc je v porovnání s ostatními variantami nákladné. Roční karta v parkovacích zónách v Praze dnes vyjde na 700 korun ročně.
Sedmička se však nebojí, že by o místa nebyl zájem. „Průběžně se nás lidé na možnost tohoto parkování ptají, někteří nám už dokonce chtěli skládat zálohy na parkovací místa," dodává Ondřej Mirovský.
Na Prašném mostě se očekává méně zájemců ze strany místních, garáže nejsou přímo v obydlené oblasti. Stojí ale blízko Pražského hradu, proto by zde mohli parkovat spíše turisté. Zde ale také bude záležet na tom, kdy se v Praze 6 spustí parkovací zóny, zatím se počítá se srpnem.
Stránky Předchozí 1 … 46 47 48 49 50 51 52 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.148 s, vykonaných příkazů: 81.