76

Re: Z tisku a médií

medvid napsal:

a co je to ÚČOV?

Ústřední Čistírna Odpadních Vod.

Thumbs up +1 Thumbs down

77

Re: Z tisku a médií

neboli "sračkárna" smile http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=166

a co se třeba nejdřív zeptat např. pana gůgla? smile

78

Re: Z tisku a médií

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … alovankou/


Mezi MÚK Malovanka a tunely Blanka, budovanými z jámy Myslbekova, je výstavba hloubených tunelů SAT 2B navržena dvěma různými způsoby,“ popisuje Ing. Kohout. „Jejich delší část pod Patočkovou třídou vznikne čelním odtěžováním pomocí modifikované milánské metody. O něco kratší úsek vytvoří v křižovatce s Myslbekovou ulicí klenbové tunely, prováděné v otevřené jámě. Zde se budou navíc oba třípruhové tubusy, samostatné pro každý směr, rozšiřovat ještě o jednu jízdní dráhu.“

Naši pracovníci na stavbu SAT 2B nastoupili vloni v březnu. Převzali zajištěnou stavební jámu, vyhloubenou až pět metrů pod terén na úroveň budoucího stropu tunelů. Pracovníci firmy Zakládání staveb v ní dnes budují milánské stěny (foto č. 1), které vytvoří svislé konstrukce tubusů. Vzhledem k nepříznivým geologickým poměrům jsou hluboké i víc než 15 m, aby prošly vrstvami navážek a naplavenin v původním údolí potoka Brusnice a mohly být vetknuty do únosného podloží letenských břidlic.

Na zeminu mezi milánskými stěnami zaměstnanci divize 5 betonují stropy tubusů. Až bude pod nimi odtěžena hornina (foto č. 2), vrátí se do jižní a pak i do severní trouby, aby vybetonovali jejich spodní desky včetně kanálů.

„Tímto způsobem bychom měli vybudovat všech osm dilatačních celků,“ pokračuje v popisu Ing. Kohout. „Práci nám však komplikuje skutečnost, že v pátém z nich archeologové nečekaně objevili staré vojenské hroby. Možná pocházejí z roku 1741, kdy Prahu obsadila francouzsko-bavorská vojska. Mohou však být ještě o 100 let starší, z doby švédského obléhání na konci třicetileté války. Naše práce se proto přizpůsobí postupu archeologů.“

Aby divize 5 umožnila odtěžování zeminy pod stropem tubusů, odstranila odřezáním a pomocí neexplozivních hydraulických klínů DARDA provizorní železobetonová zaslepení mezi stavbami SAT 2A a 2B. Klenbové tunely v jámě na staveništi Myslbekova ještě betonovat nezačala. Její východní část totiž slouží pro ražbu tunelů Blanka a západní není zcela odtěžena. Svou práci na stavbě SAT 2B by měla divize 5 skončit příští rok v červnu.

Thumbs up Thumbs down

79

Re: Z tisku a médií

V pondělí 10. ledna ukončilo slavnostní fárání ražby tunelového komplexu Blanka na stavbě s ev. číslem 0079 Špejchar–Pelc-Tyrolka (ŠPEL C). Kromě pracovníků Metrostavu a dalších pozvaných hostů při té příležitosti sestoupili do podzemí i nový první náměstek primátora hl. m. Prahy Ing. Karel Březina a generální ředitel naší společnosti Ing. Pavel Pilát (titulní foto zleva, uprostřed Ing. Miroslav Padevět z divize 2).

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … -skoncily/

Thumbs up Thumbs down

80

Re: Z tisku a médií

Tunel Blanka se zřejmě zpozdí a prodraží. Městu navíc chybí peníze

    2. února 2011  10:30
    Výstavba tunelu Blanka se nejen prodraží, ale také protáhne. Město totiž nemá dost peněz, navíc tunel prodraží vyšší DPH nebo změna technologií. Pokud tunel bude dražší než 27 miliard, exprimátor Bém navlékne montérky a odpracuje 50 hodin veřejně prospěšných prací. Vsadil se totiž, že tunel dražší nebude.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/tunel-blanka-se-z … -zpravy_ab

81 Naposledy upravil: obr (02.02. 2011 11.15)

Re: Z tisku a médií

kasme napsal:

Tunel Blanka se zřejmě zpozdí a prodraží. Městu navíc chybí peníze

    2. února 2011  10:30
    Výstavba tunelu Blanka se nejen prodraží, ale také protáhne. Město totiž nemá dost peněz, navíc tunel prodraží vyšší DPH nebo změna technologií. Pokud tunel bude dražší než 27 miliard, exprimátor Bém navlékne montérky a odpracuje 50 hodin veřejně prospěšných prací. Vsadil se totiž, že tunel dražší nebude.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/tunel-blanka-se-z … -zpravy_ab

Pokud jde o Béma, tak že by natahoval montérky, se by se snad bát neměl.  Bém už není primátorem, tunel tedy tunel by měl být levnější, aspoň před volbami to Březina a leckdo  říkal smile
Jak to , že najednou nejsou peníze, když se v minulých letech nečerpaly ani ty co byly k dipozici a převáděly se do dalšího roku nebo na něco jiného ? Jak to, že se vedou nějaké řeči , že by se mělo dokonce zdražovat ? sad

Thumbs up Thumbs down

82

Re: Z tisku a médií

Spojnice mezi pražskou Blankou a Malovankou
článek stejný jako v časopise Silnice želznice, jen v novinách metrostavu je fotka z čelního odtěžování pod Patočkovou ulicí.
http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/022011.pdf

na poslední stránce fotoreportáž z tunelů

83

Re: Z tisku a médií

Tunel Blanka – co nás čeká
Rok 2011 nebude znamenat pro Letnou žádné převratné události...

http://www.praha7.cz/aktuality/tunel-bl … -ceka.html

84

Re: Z tisku a médií

no tak stále častěji píší o zprovoznění v roce 2014. Myslím, že se nezmýlím, když to upřesním - před komunálními volbami 2014.
Kdyby zůstal primátorem Bém, mohlo to být už o dva roky dříve.

Thumbs up Thumbs down

85

Re: Z tisku a médií

Já věřím, že se peníze najdou a bude funkční celá soustava od Barrandova až po Troju v roce 2012. Nakonec se povleče ta administrativa a povolení.
Jo, mimochodem, jedna zajímavost pro příznivce suchdolské dálnice: v článku o Blance čtu, že bylo vytěženo 3/4Mm3 materiálu z tunelů. Plus řekněme do 1Mm3 z jam to činí ani ne 2M kubíků materiálu, a to se něco vrátí na zásyp. U Suchdola se počítá s vytěžením a odvezením ca. 3M kubíků! Ale to je jiné vlákno... Pardon. wink

Thumbs up Thumbs down

86

Re: Z tisku a médií

INRI, je přeci jen rozdíl vozit materiál z Letné/Troji/Břevnova nebo ze Suchdola - přitom přes Suchdol by určitě ty náklaďáky  nejezdily.

Thumbs up Thumbs down

87

Re: Z tisku a médií

INRI: Nebál bych se toho, ta hornina nejspíš skončí opodál v náspu, v protihlukovém valu, nebo udělají dětem umělý kopec na sáňkování. Vyhláška, že vytěžená hornina je odpad a musí se ekologicky uložit na vyhrazené skládce, snad už neplatí.

Thumbs up Thumbs down

88

Re: Z tisku a médií

Já se nechci pouštět do větších spekulací, odvezení zeminy není největší problém. Uvažuje se odvoz šífy kamsi na sever a něco pochopitelně přes Suchdol směr Úholičky, jako inertní odpad (to, co se nikam nehodí, ale neškodí). Protihlukové valy se tam tak obří nevejdou. Místo na umělý kopec už není. Bývalá skládka je zavezena, za silnicí je vybudováno městečko a hora s všelijakým materiálem, za obcí CHKO Kozí hřbety atd... Problém jsou ty obří brýle, co budou zet do krajiny přímo na krajích obce obce, totéž za řekou. Malovanka hadr. Je toho víc, nechci papouškovat, navíc ve špatném vláknu, jak jsem řekl...

Thumbs up Thumbs down

89

Re: Z tisku a médií

V jámách po výstavbě tunelu Blanka vzniknou podzemní garáže

http://praha.idnes.cz/v-jamach-po-vysta … -zpravy_ab

Thumbs up Thumbs down

90

Re: Z tisku a médií

Lidé z Prahy 6 si stěžují na objížďku kvůli Blance
http://regiony.impuls.cz/zpravy/lide-z- … nce/592270

Autor: ČTK

91

Re: Z tisku a médií

Svoboda: Stavba tunelu Blanka se prodraží o deset miliard korun
http://praha.idnes.cz/svoboda-stavba-tu … -zpravy_js

Metrostav chce za tunel Blanka dalších deset miliard, řekl Svoboda
http://www.novinky.cz/domaci/224441-met … oboda.html

Thumbs up Thumbs down

92 Naposledy upravil: kasme (08.02. 2011 01.11)

Re: Z tisku a médií

Pan Polák v pondělí (asi) oznámí, čím se ta cena tak navýšila.
http://ekonomika.ihned.cz/c1-49824250-s … kl-svoboda

xxxxxxxxxx

k problematice "navýšení ceny" pokračujeme v novém vlákně, díky kasme
http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=23318#p23318

Thumbs up Thumbs down

93

Re: Z tisku a médií

Interview ČT 24 - exprimátor Kasl: Výstavba Blanky je obětí dlouhodobých lží aneb "minimálně od počátku je všechno úplně špatně".

Thumbs up Thumbs down

94

Re: Z tisku a médií

Na projekty, které zdraží Blanku o miliardy, nebyly potřeba ani smlouvy
http://praha.idnes.cz/na-projekty-ktere … -zpravy_ab
9. února 2011  19:29

Výstavba tunelu Blanka se může prodražit až o deset miliard korun. Mohou za to objednávky navíc. A ty umožňuje smlouva mezi Prahou a firmou Metrostav, která tunel pod městem kope. Žádné dodatky, žádné zvláštní kontrakty na akce navíc. Stačilo "si říct". 


případnou diskusi prosím "jinde" smile

95

Re: Z tisku a médií

Pod Letnou je největší umělá „jeskyně“ v Praze. Vzduchotechnika Blanky
http://technet.idnes.cz/pod-letnou-je-n … ortaze_nyv

Thumbs up Thumbs down

96

Re: Z tisku a médií

Blažek: O Blance jsme nikdy nejednali, měl ji na starost Bém
http://byznys.lidovky.cz/blazek-o-blanc … _domov_ogo

Vybírám:
...Byl jste v městské radě v době, kdy se pravděpodobně stavba nafukovala. To jste nikdy o žádném navýšení ceny tunelu nejednali?

...Nevím, nakolik byla nová podoba mostu nutná. Dokonce si nejsem ani jist, zda je samotný most tak nezbytný. Mluvil jsem o tom se starostou Prahy 7 a i on je na pochybách.

Thumbs up Thumbs down

97 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (12.02. 2011 17.27)

Re: Z tisku a médií

iHned: Šídlo glosuje drahý tunel Blanka: Proč platit 160 korun za řízek bez masa?

Thumbs up Thumbs down

98 Naposledy upravil: kasme (13.02. 2011 18.53)

Re: Z tisku a médií

Prodražení Blanky na 37 miliard nemusí být konečné. Metrostav požaduje další půl miliardy

http://domaci.ihned.cz/c1-50148050-prod … l-miliardy

Miliarda sem, miliarda tam :-)


----------------
k tématu diskutujeme ve vlákně...
http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=23464#p23464

Thumbs up Thumbs down

99

Re: Z tisku a médií

ČT24: pořad 168 hodin - "pěkné shrnutí" v první sedmiminutové reportáži

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1011 … 213/video/

100

Re: Z tisku a médií

Starší ale nebylo to tady
LN: Bém si myje ruce. Z miliardového prodražení Blanky viní Svobodu

"Stavební firmy samozřejmě vítají, když se objeví nějaké položky, které chce investor navíc. Jejich cena se totiž stanovuje za pochodu a zpravidla to umožňuje, aby si za ně stavitel napočítal víc peněz, než kdyby byl vázán smlouvou," řekl LN expert na dopravní stavby František Lehovec.

Ten kritizoval i postup při výstavbě Trojského mostu, na který mělo podle něj město vypsat oddělené výběrové řízení a nezahrnovat ho do výstavby Blanky. Kdyby totiž vypsalo samostatný tendr, most by postavilo výrazně levněji a nemuselo kývnout na diktát Metrostavu. O zakázku by totiž soupeřilo více firem s konkurenčními cenami. "Dopředu se vědělo, že most se bude měnit, a stejně byl zahrnut do tendru. A to zcela účelově," dodává k tomu zdroj dobře obeznámený z výstavbou tunelu Blanka a jeho částí.

Thumbs up Thumbs down