876

Re: Z tisku a médií

Tak možná, že Blanku přeci jen otevřou 2. prosince..

877

Re: Z tisku a médií

Blanku na jaře otevřeme. Voda v kabelech není problém, tvrdí primátorka
    2. února 2015  16:44

    Termín na přelomu března a dubna pro otevření tunelového komplexu Blanka není ohrožen. Řekla to pražská primátorka Adriana Krnáčová v rozhovoru pro Kauzu dne Rádia Impuls. Dodala, že do kabeláže v tunelech sice voda vnikla, ale zásadním problémem není.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/primatorka-krnaco … zpravy_bur

878

Re: Z tisku a médií

Hmm prostě věc se má tak, že otevření Blanky není nic jiného, než politické rozhodnutí...

Thumbs up Thumbs down

879

Re: Z tisku a médií

Praha 12. února (ČTK) - Po zprovoznění pražského tunelu Blanka přibudou v centru města semafory a zákazy vjezdu pro nákladní auta. Nová "světla" mají být v Legerově a Sokolské ulici, zákazy vjezdu budou například v ulici V Holešovičkách. Vyplývá to z materiálu, který by měl dnes projednat magistrátní výbor pro dopravu. Tunel Blanka by měl být zprovozněn na jaře letošního roku a Prahu vyjde jeho stavba na zhruba 37 miliard korun.
V minulosti již vznikl dokument, který navrhoval řadu změn včetně zneprůjezdnění Smetanova nábřeží a Malé Strany nebo vzniku vyhrazeného pruhu pro MHD a cyklisty na magistrále. K tomu by podle nového dokumentu ale dojít nemělo. Nové semafory mají přispět k větší plynulosti dopravy.
Z materiálu určeného členům výboru vyplývá, že semafory budou na magistrále v ulici Legerova i Sokolská na křižovatkách s Wenzigovou ulicí v Praze 2. Vzniknout by měly ještě letos. "Tyto signalizace jsou přínosné z dopravního hlediska pro celou přilehlou oblast, navíc umožní zlepšení příčných vazeb pro bezmotorovou dopravu," píše se v materiálu, který pro město vypracovala Technická zpráva komunikací (TSK). Další místa, kde by nově byly semafory, v materiálu uvedena nejsou.
Nové zákazy vjezdu pro nákladní auta nad 12 tun jsou navrženy ve směru k centru města v ulici V Holešovičkách za křižovatkou se Zenklovou, dále na Svatovítské ve směru od Vítězného náměstí, na Karlovarské za křižovatkou se Slánskou a na Plzeňské za křížením s Jeremiášovou. V současné době jsou již tyto značky například v ulici K Barrandovu nebo na Rozvadovské spojce.
TSK v materiálu naopak odmítla původně zamýšlené zúžení Legerovy ulice nebo zřízení vyhrazeného pruhu pro autobusy MHD a cyklisty na severojižní magistrále mezi Kačerovem a Wilsonovou ulicí. Případné zúžení Legerovy má posoudit urbanistická studie, vyhrazený pruh na magistrále by zase zkomplikoval plynulost dopravy. Urbanistická studie má podle TSK vyřešit rovněž úpravy v Žitné, kde měl mimo jiné vzniknout cyklopruh.
V původním návrhu se psalo rovněž o uzavření Smetanova nábřeží a Malé Strany. "Úplné přerušení provozu nebylo doporučeno mimo jiné s ohledem na zachování dopravní obslužnosti území," odmítla v materiálu návrh TSK.

Thumbs up Thumbs down

880

Re: Z tisku a médií

Keramické obklady v tunelech Blanka

datum: 12. 2. 2015
médium: Stavebnictví
zdroj: http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak … il?id=2897

Prakticky neomezená životnost a snadná a ekonomická údržba rozhodla o využití keramických obkladů jako finální úpravy povrchu stěn v tunelech pražského Městského okruhu. Keramické obklady v tunelech Blanka respektují designovou koncepci celého komplexu založenou na kontrastu výrazně barevného vodicího pásu v úrovni očí řidiče a neutrálních odstínů nad a pod tímto pásem. Barevné vodicí pruhy zlepšují orientaci a zároveň horizontální uspořádání pruhů symbolizuje i rychlost podvědomě spojenou s dopravními stavbami.

Plochu stěn pokrylo 77 000 m2 obkladů tradiční značky RAKO z portfolia firmy LASSELSBERGER. Ta byla dodavatelem komplexního systému – pro Blanku vyrobila nejen obklady speciálních odstínů a formátu na míru, který vyrovnává různě zakřivené stěny tunelových trub, ale i odolnější lepidla a spárovací hmoty.
Autorem architektonického řešení interiéru tunelu je Ing. arch. Martin Smrž, který při návrzích úzce spolupracoval s projektantem stavby, firmou SATRA, spol. s r.o.
Použití keramických obkladů v městských tunelech Použití keramických obkladů v městských tunelech je nejen architektonickým ztvárněním stavby, ale také určitou zvyklostí nejen v ČR, ale i ve světě. Keramické obklady v tunelech se osvědčily už před desítkami let. Důvody, proč zvolit keramiku oproti jiným řešením, jsou však i provozní, jak se například přesvědčily technické služby při údržbě pražského tunelu Mrázovka. Keramické obklady lze totiž snadno čistit rotačními kotouči, aniž by se povrch jakkoliv poškodil. Keramika má také výbornou otěruvzdornost, takže jí kromě čištění neublíží ani kamínky odlétávající od kol vozidel.
Uvedená fakta favorizovala keramické obklady i na úkor nátěrů, kterými jsou natřeny tunely dálničního typu. Nutná obnova natřených stěn tunelu přibližně po deseti až patnácti letech by si vyžádala nejen pravidelné nezanedbatelné investice, ale navíc také vysoké náklady na uzavření tunelu. Bez obnovy ochranného nátěru by postupně degradoval materiál ostění tunelu, o dalších technických a estetických parametrech nemluvě.
Designová koncepce komplexu Každý úsek tunelu Blanka má v souladu s bezpečnostní dokumentací stavby charakteristickou barvu středního pásu, která vypovídá o tom, jakými tunelovými úseky řidiči právě projíždějí. Nejdelší, více než tříkilometrový Bubenečský tunel, který prochází také pod Vltavou, symbolizuje modrá barva vody, zatímco ty, kdo projíždějí kilometrový Dejvický tunel, vede pruh fialový. V téměř 1,5kilometrovém Brusnickém tunelu dominuje zářivá narcisově žlutá. Barevné pruhy obklopují jemné odstíny béžové, zesvětlující se ke středu, které neupoutávají pozornost řidičů a zvyšují tak bezpečnost provozu. Barevné provedení keramického obkladu muselo splnit požadavky architekta na snadnou rozlišitelnost jednotlivých odstínů při načervenalém osvětlení sodíkovými výbojkami, kterými jsou tunely vybaveny. Barevné odlišení kromě estetické stránky napomáhá orientaci v případě nehody nebo jiné mimořádné situace v tunelu. Operátoři krizových linek tak budou moci podle barvy vodicího pruhu snadno určit, kde se volající nachází.
Speciální formát obkladů v tunelech pražského Městského okruhu Barevná koncepce se zakládá na kontrastu výrazného vodicího pásu výšky 500 mm v úrovni očí řidiče a neutrálních odstínů nad a pod tímto pásem. Plochu tvoří 26 řad obkladů položených horizontálně (na šířku), jež obsahují šest různě silných barevných vodorovných pruhů ze čtyř barevných odstínů: barevně výrazného vodicího pruhu ze čtyř řad obkladů a tří neutrálních tónů: RAL 1011 – hnědobéžová, RAL 1001 – béžová a RAL 1014 – slonová kost. Pruhy neutrálních odstínů se v pásech postupně od středu ztmavují směrem k hornímu a spodnímu okraji keramického obkladu. V pravidelných místech betonážních sekcí je svislý pás šířky 500 mm v hnědobéžovém odstínu RAL 1011.
Unifikovaný systém obložení stěn tvoří obklady rozměrů 120 x 245 mm pro pokládání se spárami tloušťky 3 mm. Speciální formáty jednotlivých keramických prvků byly vyrobeny na míru stavbě a pomáhají lépe se vyrovnat s různě zakřivenými stěnami tunelových trub. Stěny tunelů mají obklad do výšky 3295 mm nad plochu chodníku přilehlého ke stěně. Výška byla navržena pomocí vizualizace tunelové trouby s vozy různých velikostí.
Kvůli požadavkům na snadnou údržbu, mrazuvzdornost a sníženou reflexi povrchu vnitřních stěn tunelu bylo třeba vytvořit speciální sérii obkladů a následně vyrobit tyto prvky technologií slinutého glazovaného střepu se specifickým polomatným povrchem s vysokou otěruvzdorností, který odolá častému mechanickému čištění. Vývoj keramických obkladů probíhal téměř čtyři měsíce. Vývojové oddělení dodavatele obkladového systému připravilo na 200 barevných návrhů, ze kterých vzešlo přibližně deset barevných variant pro každý zvolený odstín, celkem tedy asi 60 vzorků. Po odsouhlasení vzhledu povrchu a zvolené barevnosti proběhly poloprovozní zkoušky následované testováním jak dodavatelem, tak v nezávislé zkušebně TZÚS. Samotné výrobě pak předcházelo pořízení speciální lisovací formy. Výroba probíhala jednorázově a trvala přibližně 1,5 měsíce.
Obklady byly vyrobeny na míru tunelu Blanka Keramické obklady splňují svými parametry nejen požadavky norem, ale i podstatně přísnější nároky architekta. Slinuté glazované keramické obklady představují velmi kompaktní stejnorodý materiál. Mají velmi nízkou nasákavost (menší než 0,5 %), takže prakticky vůbec neabsorbují vodu ani jiné látky. Jsou mrazuvzdorné i v extrémních podmínkách častého střídání teplot pod a nad bodem mrazu. Tento materiál má také velmi dobrou odolnost proti působení chemikálií, takže odolává všem prostředkům používaným při čištění a nepůsobí na něj látky znečišťující ovzduší. Vzhledem k stejnorodé struktuře a probarvení celé hmoty střepu je vzhledově, a tedy i barevně naprosto stálý. Tvrdost povrchu odpovídá přibližně tvrdosti křemene, tedy stupni 7 podle Mohsovy stupnice tvrdosti. Kromě speciálních keramických výrobků vyvinula firma LASSELSBERGER pro tunel Blanka i speciální vysoce flexibilní cementové lepidlo AD 530 (třída C2TES1 podle EN 12004:2007) s vysokou přídržností na úrovni 1,6 MPa, potlačující navíc vznik výkvětů. Jde o zlepšené deformovatelné cementové lepidlo s prodlouženou dobou otevřeného času a se sníženým skluzem. Při obkládání v tunelu Blanka se uplatnila vysoce hydrofobizovaná nenasákavá rychle tuhnoucí cementová spárovací malta GFS podle ČSN EN 13 888, Typ CG, třída 2 WA, vykazující vysokou otěruvzdornost, vysoké pevnosti při ohybu a sníženou nasákavost. GFS (RAKO SYSTEM) je superflexibilní spárovací hmota s vlákny, vhodná zejména pro dlaždice na problematických podkladech. Je deformovatelná s příčnou deformací třídy S1 podle EN 12002 (průhyb – příčná deformace činí 2,5–5,0 mm). Spárovací hmota obsahuje vlákna se zvýšenou deformovatelností pro spáry šířky 2–20 mm ve vnitřním a především vnějším prostředí. Hydrofobní přísady zajišťují efekt nesmáčivosti povrchu a vysokou vodonepropustnost. Barevnost spárovací hmoty odpovídá odstínu obkladů slonová kost, jde o odstín číslo 131 Jasmine.
V tunelu se pro následnou údržbu uvažuje i o využití speciálních impregnací keramických obkladů usnadňujících údržbu. Podle testů realizovaných v tunelu Mrázovka vydrží impregnované díly jeden měsíc dokonale čisté a při údržbě je stačí jednoduše spláchnout „dešťovou“ vodou s minimálním množstvím chemie, což dále snižuje náklady na údržbu a je to ekologické.
Technické provedení obkladů Při provádění obložení kladl projektant Ing. Vladimír Petržílka z firmy SATRA, spol. s r.o., důraz na důkladnou přípravu povrchu. Stálá teplota vzduchu i podkladu při provádění činila minimálně 5 °C, povrch konstrukce musel být bez trhlin, čistý, bez prachu a nečistot včetně absence separačních vrstev (např. odbedňovacích olejů). Po ošetření betonového povrchu tryskáním pískem, omytím tlakovou vodou a následným důkladným proschnutím byl proveden na celé ploše penetrační nátěr podkladního betonu penetrací PE 202. Celistvý a rovnoměrný nátěr uzavřel povrch podkladních stavebních materiálů, zpevnil podklad, snížil nasákavost a zlepšil přídržnost následných vrstev k podkladu.
Po vyschnutí penetračního nátěru následovalo lepení obkladů. Obklady se pokládaly vodorovně, naležato, rovnoběžně s niveletou se spárou tloušťky 3 mm. Lepidlo bylo na podklad nanášeno zubovým hladítkem 6 mm tak, aby hladítko svíralo s podkladem úhel 60–70°. Pro zabezpečení požadované přídržnosti byla zvolena metoda „floating – buttering“, což znamená, že lepidlo je naneseno zubovou stěrkou na podklad a současně je na rubovou stranu obkladu v celé ploše nanesena tenká kontaktní vrstva lepidla. Obklady byly pokládány do doby 30 minut, tj. otevřené doby, která nesměla být překročena. Spárování se provádělo až po dostatečném vyzrání lepidla.
Dilatační obkladové spáry se prováděly ve svislém směru ve vzdálenosti 3 m – nevyplněním svislé spáry spárovací hmotou. Navíc byly do obkladu prokresleny tunelové dilatační spáry, kde je obklad pojat tak, aby mezera mezi sousedícími dilatacemi měla tloušťku 10 mm. Volné kraje obkladů nejsou podmazány lepidlem.

881

Re: Z tisku a médií

Zklidní tunel Blanka dopravu v centru Prahy?

16. 2. 2015 18:50, autor: pba

Praha – Tunel Blanka by se měl otevřít za necelé dva měsíce. Při jeho přípravě i výstavbě se argumentovalo i tím, že odvede auta z centra města a že se zklidní doprava na Severojižní magistrále. Praha ale většinu opatření na omezení dopravy v centru zatím odkládá.

882

Re: Z tisku a médií

kasme napsal:

Zklidní tunel Blanka dopravu v centru Prahy?

16. 2. 2015 18:50, autor: pba

Praha – Tunel Blanka by se měl otevřít za necelé dva měsíce. Při jeho přípravě i výstavbě se argumentovalo i tím, že odvede auta z centra města a že se zklidní doprava na Severojižní magistrále. Praha ale většinu opatření na omezení dopravy v centru zatím odkládá.

Jen dodávám link: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region … tru-prahy/

Thumbs up Thumbs down

883

Re: Z tisku a médií

Správce stavby Blanky má nárok na peníze za svou práci, rozhodl soud
19. února 2015  11:38
Správce stavby tunelového komplexu Blanka - firma Inženýring dopravních staveb (IDS) má nárok na peníze za svou vykonanou práci. Rozhodl o tom rozhodčí soud. Kolik však má město zaplatit, arbitři nestanovili. Praha a firma mají do 27. března čas na dohodu, jinak částku určí soud.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/ids-ma-narok-na-p … zpravy_bur

Thumbs up Thumbs down

884

Re: Z tisku a médií

Novinky.cz :
17:05 Otevření tunelu Blanka se odkládá, musí se vyměnit kabely: Praha zřejmě opět odloží otevření tunelového komplexu Blanka, které politici plánovali na duben. Musí totiž vyměnit kabely, které zničila voda.

To je ale nečekaný zvrat... :-/

Thumbs up Thumbs down

885

Re: Z tisku a médií

Novinky aktualizováno:
http://www.novinky.cz/domaci/362430-vod … dlozi.html
Nějak moc často se opakuje kouzelné slovíčko "žřejmě"



http://praha.idnes.cz/otevreni-tunelu-b … zpravy_zuf

Thumbs up Thumbs down

886

Re: Z tisku a médií

VIDEO: Projeli jsme tunelem Blanka. Je hotový, otevření ale v nedohlednu
26. února 2015  6:06
Pruhy a značky nakresleny, všechna světla a semafory na svých místech. Přesto tunel Blanka zeje prázdnotou, auta tudy ještě nemůžou. Jak dlouho? Tato otázka by mohla být zodpovězena v nejbližších dnech, možná i hodinách.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/projeli-jsme-tune … zpravy_bur

Thumbs up Thumbs down

887

Re: Z tisku a médií

Potvrzeno: tunel Blanka se v dubnu opět neotevře, nový termín není znám
Zdroj: http://praha.idnes.cz/tunel-blanka-se-v … ntent=top6

Thumbs up Thumbs down

888

Re: Z tisku a médií

No jo, ani v dubnu, ani v květnu, ani v červnu, ani v...........

Petr od Pankráce

889

Re: Z tisku a médií

Mosquit napsal:

Potvrzeno: tunel Blanka se v dubnu opět neotevře, nový termín není znám
Zdroj: http://praha.idnes.cz/tunel-blanka-se-v … ntent=top6

Musí se vyměnit "větší než malé množství" kabelů lol

Thumbs up Thumbs down

890

Re: Z tisku a médií

Novinky mají občas vtipnější titulek:
Komedie Blanka pokračuje: Otevření zase odloženo, nepočítalo se s vlhkostí v tunelu
http://www.novinky.cz/domaci/362742-kom … unelu.html

Thumbs up Thumbs down

891

Re: Z tisku a médií

Nezlobte se na mě, ale tohle je fakticky TRAPÁRNA mezinárodního charakteru...ten tunel nám byl čert dlužnej :-( Takže budeme mít díru v zemi vše hotové, připravené a budeme čekat na....nevím co. Mě fakt přijde, že zainteresované stavební firmy trošku Prahu ždímají....a schválně prodlužují stavbu. Netuším, jak jsou hodně vlhké ty kabely, ale...celé je to podivné.

Petr od Pankráce

892 Naposledy upravil: ng (26.02. 2015 15.57)

Re: Z tisku a médií

Pankrác napsal:

Nezlobte se na mě, ale tohle je fakticky TRAPÁRNA mezinárodního charakteru...ten tunel nám byl čert dlužnej :-( Takže budeme mít díru v zemi vše hotové, připravené a budeme čekat na....nevím co. Mě fakt přijde, že zainteresované stavební firmy trošku Prahu ždímají....a schválně prodlužují stavbu. Netuším, jak jsou hodně vlhké ty kabely, ale...celé je to podivné.

No, v žádném případě se nechci jakkoli zastávat politiků, ale kabely a jejich uložení někdo vyprojektoval, nekdo dodal, někdo řídil stavbu a někdo to provedl. K tomu dodávám, že někdo z nich udělal botu http://www.tunelblanka.cz/ucastnici-vystavby.php a měly by jít na jeho triko se vším všudy (tedy i s vícenáklady za zdržení zpovoznění), ať byly smlouvy s městem jakékoli... Souhlasím s Pankrácem, že to smrdí ždímačkou.

Thumbs up Thumbs down

893

Re: Z tisku a médií

No jestliže byla Blanka projektována jako suchá, tak chyba bude asi na straně počasí, které neplní projektové podmínky.
A ještě to, jaké průtržky byly na vině, není nic proti tomu, co počasí umí - jak jsme mohli vidět v minulých letech.
Takže suma sumárum... pořád se mluví o zdražování a kdy se začne mluvit o tom kolik stojí řešení, které funguje a kolik proděláme na tom že se nezvolilo hned...

Thumbs up Thumbs down

894

Re: Z tisku a médií

"Aj, vidím díru velikou, jejíž pověst hvězd se dotýkati bude!"
    Pravila vědma Velena z Libušiny družiny. Načež její kolegyně Blanka, dcera nunváře Krušiny z Hrádku, se ohradila, že se to určitě netýká její osoby, ale že to zajisté bude v budoucnosti některá jiná.

  Ze zachráněné kroniky osady Játovím vypálené a zaniklé po zásahu Blesku - Perunova to hněvu - koncem prvního tisíciletí.

Thumbs up Thumbs down

895 Naposledy upravil: medvid (02.03. 2015 07.40)

Re: Z tisku a médií

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/obri-m … 5900fea04/

Opravdu nepochopím. Proč se musí měnit 98 procent kabelů? Všem přece nemůže hrozit, že budou ležet ve vodě???

Thumbs up Thumbs down

896

Re: Z tisku a médií

ale hlavně... smile smile

"Kdyby to šlo úplně hladce, tak to vidím na listopad či prosinec," řekl s tím, že mnohem pravděpodobnější termín je počátek příštího roku.

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/obri-m … 5900fea04/

897

Re: Z tisku a médií

Tak přeci jen to směřuje k 2.12. ! smile

Thumbs up +1 Thumbs down

898

Re: Z tisku a médií

Lidovky: Blanka měla kabely pro 'suchý' tunel. I proto ji zaskočil déšť

http://byznys.lidovky.cz/blanka-mela-ka … prava_pave

Thumbs up Thumbs down

899

Re: Z tisku a médií

Kdopak to asi hlídal, no to aby tam nenateklo... jsem opravdu stavební laik, ale k čemu je ten stavební dozor?
No s tou vodou to bude dosti zásadní, asi se nebude vše stavět jako podmořské, ve vodě uložené. Pak tedy musí fungovat nejdříve zajištění sucha a pak se dá něco budovat dál. A je to pak havárie, když tam nateče, a zničí se asi i jiné věci než kabely.
Zase to slovo -stavební dozor- jestli za to právě nezodpovídá po dobu stavby.
...myslíte, že mu bude u soudu stačit, že někde mezi tisíci lejstry si nechal zastupitelstvem podepsat slovo suchý? Pardon polosuchý... nebo střídavě suchý místo střídavě mokrý.

Stejně mi nejvíce chybí pasivní ochrana, kdy se to montuje na stěnu, na nohy, pod stříšku no protože často na zemi voda zateče.

Thumbs up Thumbs down

900

Re: Z tisku a médií

Odpovím připomenutím starého článku ČT24, protože to, co se teď stalo je opět jen dalším z mnoha pokračování. Největší chyba je trvale na straně města, které není schopné si dostatečně zajistit hladký průběh a dostavbu co nejdříve to bude možné, tedy tak, aby stavba - dopravní systém mohl začít fungovat a mohlo se začít s úpravou všech návazností. Každý den, kdy Blanka není v provozu je pro město velkou škodou.

Zoufale nedostatečný technický dozor, nespokojenost s Inženýringem dopravních staveb. Pokud vydírat Metrostav a IDS k nápravě zjevně nepřispěl, což mě vůbec nepřekvapuje, to bylo to nejhorší možné řešení. Myslím si, že ty problémy jdou hodně za Noskem a taky Svobodou, který to vše jako primátor zastřešoval. Když si na tu dobu vzpomenu, bylo to hodně "neodborné" období.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci … upervizor/

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down