726

Re: Z tisku a médií

Praha 12. srpna (ČTK) - Členové rozhodčího senátu, který řeší spory Prahy a stavební firmy Metrostav, si dnes prohlédli tunelový komplex Blanka. O prohlídku sami požádali, řekl na dotaz ČTK náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09). K jednání ohledně problematického tunelu se rozhodčí soud při Hospodářské komoře a Agrární komoře vrátí na začátku září. Přesný termín podle Nouzy zatím stanoven není.
"Rozhodci si prohlédli celou stavbu od křižovatky Malovanka po Troju. Podívali se i na Trojský most," uvedl Nouza. Podle něj se zajímali o to, v jaké fázi se stavba nachází. Ptali se i na technické detaily. Víc k prohlídce říci nechtěl. Podle stavbařů i Prahy je Blanka po stavební stránce téměř hotova. Zbývají ovšem instalace technologií.
Neshody Prahy a Metrostavu se týkají především neproplacených faktur za odvedenou práci. Tunel Blanka, který pochází z doby někdejšího primátora Pavla Béma (ODS), se během let prodražil o několik miliard korun a nynější vedení města neví, jak sporné faktury zákonnou cestou zaplatit. Konečný účet za Blanku bude 36,9 miliardy korun.
Z dřívějšího rozhodnutí soudu vyplynula Praze povinnost zaplatit Metrostavu dohromady čtyři miliardy korun, Metrostavu pak povinnost dokončit Blanku do konce září. Stavební firma tvrdí, že bude ve stanoveném termínu stavba hotová. Termín zprovoznění tunelu ale zatím znám není. Vedení města původně mluvilo o říjnu. Nedávno ale politici připustili, že se kvůli instalaci technologií nezbytných pro provoz tunelu zpozdí. Dodavatel, firma ČKD Praha DIZ, mluví o dubnu příštího roku.
Rozhodčí soud v září projedná poslední a patrně nejspornější faktury, především za Trojský most. Původně měl stát zhruba 500 milionů korun, nakonec bude jeho cena více než dvojnásobná. Zakázka byla v minulosti zadána bez výběrového řízení, údajně rozhodnutím úředníků.

http://www.metro.cz/arbitri-si-prohledl … e-deje_jbs

Thumbs up Thumbs down

727

Re: Z tisku a médií

Příprava a dokumentace cvičení v Blance vyjde na 2,3 milionu

   Praha 12. srpna (ČTK) - Příprava a dokumentace hasičského cvičení v tunelovém komplexu Blanka vyjde na 2,3 milionu korun. ČTK to zjistila ze zadávací dokumentace k zakázce, která je zveřejněna na webu magistrátu. Celková částka, kterou Praha na cvičení vynaloží, zatím známa není. Cvičení se uskuteční 25. září. Námětem bude dopravní nehoda a požár.
   Tunel Blanka měl být zprovozněn již v roce 2011, nyní se mluví o dubnu 2015. Jeho výstavba vyšla Prahu na 36,9 miliardy korun.
   Vybraná firma zajistí přípravu podkladů a map potřebných pro cvičení, bude jej řídit a zajistí komunikaci zúčastněných a mediální prezentaci. Bude spolupracovat na vyhodnocení zásahu a na zpracování multimediálních podkladů, které shrnou průběh akce, píše se v zadávací dokumentaci.
   Podle scénáře bude zásah trvat zhruba 40 minut, odehraje se u výjezdu na Letnou. V tubusu bude jedno auto hořet. Následně nehodu uvidí řidič autobusu a nabourá do zdi tunelu. Záchranáři budou při cvičení vyprošťovat pět vážně zraněných lidí a jednoho mrtvého. Přiletí záchranářský vrtulník. Kromě samotné záchranné akce bude magistrát kontrolovat komunikaci mezi dispečinkem tunelu, záchranáři a magistrátem.
   Důležitá dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), měla původně stát zhruba o deset miliard méně a sloužit řidičům už v roce 2011. Termín v tuto chvíli není znám. Financování problematického tunelu prověřuje policie.

728

Re: Z tisku a médií

Praha 12. srpna (ČTK) - Firma Inženýring dopravních staveb (IDS), která spravuje stavbu tunelu Blanka, dnes u rozhodčího soudu zaplatila poplatek za zrychlené řízení. Arbitráž kvůli nezaplacený fakturám by měla skončit do dvou měsíců. Na dotaz ČTK to řekl mediální zástupce firmy Pavel Kočiš. IDS žaluje Prahu o 151,5 milionu korun.
Termín prvního stání zatím není znám. Bez IDS, která kvůli dluhům Prahy hrozila odchodem ze stavby, by podle politiků nebylo možné Blanku dokončit.
Tunel, který pochází z éry primátora Pavla Béma (ODS), měl být zprovozněn již v roce 2011. Nyní se mluví o dubnu 2015. Výstavba se v průběhu let zdražila o několik miliard korun. Konečný účet bude podle aktuálních čísel 36,9 miliardy korun. Praha kvůli Blance vede arbitráž i se stavební firmou Metrostav.
Stejně jako Metrostavu i firmě IDS město několik měsíců neplatí za faktury. Podle informací ČTK IDS za své služby zatím inkasovala 202 milionů korun. Chce ale víc, než bylo v původní smlouvě, protože se práce na stavbě protahují a jí narůstají náklady. Obě strany se proto dohodly na arbitráži. Podle Kočiše podepsaly rozhodčí doložku a IDS jako žalující strana dnes složila na účet soudu přes pět milionů korun.
IDS má na starosti také kontrolu dostavby metra A do Motola, za kterou Praha zaplatí přes 20 miliard. I v tomto případě se město prostřednictvím dopravního podniku vypořádává s problematickými vícepracemi. O firmě IDS média mluví v souvislosti s napojením na pražské politiky ze strany TOP 09, která v současnosti Praze vládne.

Thumbs up Thumbs down

729

Re: Z tisku a médií

Po Trojském mostě v Praze začnou 6. října jezdit auta a tramvaje

   Praha 15. srpna (ČTK) - Po Trojském mostě v Praze, který je součástí tunelového komplexu Blanka, začnou tramvaje a auta jezdit 6. října. V rozhovoru s ČTK to řekl náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09). Původně měl být v tomto termínu, tedy několik dní před komunálními volbami, otevřen celý tunel Blanka. Kvůli problémům s instalací technologií ale politici zprovoznění klíčové dopravní stavby odložili na neurčito. Firma ČKD Praha DIZ mluví o jaře příštího roku.
   Stavba problematického tunelového komplexu, která pochází z éry exprimátora Pavla Béma, měla původně sloužit už v roce 2011. Její dlouho očekávané otevření ale Praha několikrát odložila. V průběhu let navíc Blanka zdražila o několik miliard a nynější vedení města neví, jak sporné faktury zákonnou cestou zaplatit. Konečný účet by měl být 36,9 miliardy korun.
   Právě kvůli nezaplaceným fakturám se město už několik měsíců soudí se stavební firmou Metrostav. Rozhodčí soud už o části žaloby rozhodl. V září jej čeká poslední, patrně nejproblematičtější část jednání ohledně ceny Trojského mostu. Navíc začne arbitráž s dalším věřitelem, firmou Inženýring dopravních staveb.

730

Re: Z tisku a médií

Na Trojském mostě v Praze začnou ve středu zatěžkávací zkoušky

   Praha 19. srpna (ČTK) - Na novém Trojské mostě přes Vltavu, který je součástí tunelového komplexu Blanka v Praze, začnou ve středu zatěžkávací zkoušky. Statiku a nosnost mostu budou stavaři prověřovat ve dne i v noci až do neděle. Na dotaz ČTK to řekl mluvčí stavební firmy Metrostav František Polák. Most by se měl pro auta i tramvaje otevřít 6. října. Původně měl být v tomto termínu, tedy několik dní před komunálními volbami, otevřen celý tunel Blanka.
   Přes den se budou na mostě odehrávat dynamické zkoušky. V různých rychlostech na něj budou střídavě najíždět auta a tramvaje, která se budou míjet a třeba ve vysoké rychlosti brzdit. V noci pak bude mostní konstrukce vystavena zatěžkávacím zkouškám, při nichž stavaři na most pustí těžká vozidla. 'V nočních hodinách je totiž stabilní teplota a konstrukce nejsou ovlivněny působení rozdílných teplot, můžeme tak pozorovat vliv těžkých vozidel na změny v konstrukci mostu,' vysvětlil Polák.
   Stavba problematického tunelového komplexu, která pochází z éry exprimátora Pavla Béma, měla původně sloužit už v roce 2011. Její dlouho očekávané otevření ale Praha několikrát odložila. Poslední odklad je kvůli problémům s instalací technologií. Termín zprovoznění zatím není znám. Firma ČKD Praha DIZ mluví o jaře příštího roku.
   V průběhu let navíc Blanka zdražila o několik miliard a nynější vedení města neví, jak sporné faktury zákonnou cestou zaplatit. Konečný účet by měl být 36,9 miliardy korun. Kvůli neproplaceným fakturám se Praha soudí s Metrostavem. Čeká ji arbitráž i s dalším věřitelem, firmou Inženýring dopravních staveb.

731

Re: Z tisku a médií

Část tunelu Blanka v Praze se prodražila o 650 milionů

   Praha 21. srpna (ČTK) - Část tunelového komplexu Blanka v Praze, kterou staví sdružení firem Eurovia CS a Energie, v průběhu let zdražila o 650 milionů korun. Původní smlouva se zvýšila na téměř šest miliard korun. ČTK to zjistila z usnesení rady. Konsorcium dvou firem staví úsek tunelu mezi křižovatkou Malovanka a Myslbekovou ulicí. Druhou, větší část buduje stavební firma Metrostav. Náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09) uvedl, že se náklady na Blanku nemění. Nepřesáhnou prý částku 36,9 miliardy korun.
   'Smlouva pochází z roku 2006, je logické, že se cena tak velké stavby v průběhu doby změnila,' řekl k unesení Nouza. Za zdražením podle něj stojí mimo jiné valorizace, ale i změna způsobu ražby, použití technologií a dodatečné práce, které si v průběhu prací vyžádal mimo jiné Pražský hrad, Praha 6 a technická správa komunikací.
   Tunelový komplex, jehož stavbu zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), v průběhu let zdražil už o několik miliard. Kvůli neproplaceným fakturám se nyní Praha u rozhodčího soudu pře s firmou Metrostav, která staví Blanku od Myslbekovy ulice až do Troji, tedy včetně Trojského mostu. Stejný spor město čeká i se správcem stavby.
   Klíčová dopravní stavba, která je součástí městského okruhu, měla původně řidičům sloužit už v roce 2011. Její dlouho očekávané otevření ale Praha několikrát odložila. Poslední odklad je kvůli problémům s instalací technologií. Termín zprovoznění zatím není znám. Firma ČKD Praha DIZ mluví o dubnu příštího roku.

732

Re: Z tisku a médií

Praha rozšířila smlouvy s právníky kvůli arbitráži s Metrostavem

   Praha 26. srpna (ČTK) - Praha rozšířila smlouvy na právní služby týkající se arbitráže se stavební společností Metrostav. Za právníky, kteří město zastupují při jednáních rozhodčího soudu ohledně problematického tunelu Blanka, zaplatí dalších více než 10 milionů Kč. Dohromady jde o částku přes 32 milionů korun. Informace ČTK potvrdil náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09).
   Rozšíření původní smlouvy z prosince loňského roku rozhodla minulý týden rada města. K jednání ohledně tunelu Blanka se rozhodčí soud při Hospodářské komoře a Agrární komoře vrátí na začátku září. Projedná poslední a patrně nejspornější faktury, především za Trojský most. Ten měl původně stát zhruba 500 milionů korun, nakonec bude jeho cena více než dvojnásobná. Zakázka byla v minulosti zadána bez výběrového řízení, údajně rozhodnutím úředníků.
   Neshody Prahy a Metrostavu se týkají především neproplacených faktur za odvedenou práci. Tunel Blanka, který pochází z doby někdejšího primátora Pavla Béma (ODS), se během let prodražil o několik miliard korun a nynější vedení města neví, jak sporné faktury zákonnou cestou zaplatit. Konečný účet za Blanku bude 36,9 miliardy korun.
   Z dřívějšího rozhodnutí soudu vyplynula Praze povinnost zaplatit Metrostavu dohromady čtyři miliardy korun, Metrostavu pak povinnost dokončit Blanku do konce září. Stavební firma tvrdí, že bude ve stanoveném termínu stavba hotová. Na začátku října se otevře Trojský most. Termín zprovoznění samotného tunelu ale zatím znám není. Vedení města původně mluvilo o říjnu. Nedávno ale politici připustili, že se kvůli instalaci technologií nezbytných pro provoz tunelu zpozdí. Dodavatel, firma ČKD Praha DIZ, mluví o dubnu příštího roku.

733 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (26.08. 2014 17.42)

Re: Z tisku a médií

Ve strahovském velíně technici připravují připojení Blanky

Praha - Ve strahovském velíně, odkud dispečeři řídí provoz tunelů v Praze, technici chystají připojení tunelového komplexu Blanka. Podle řídícího technika Milana Tandlera zprovoznění Blanky větší zásah do práce dispečerů znamenat nebude. V řídícím centru přibyly čtyři obrazovky, všechny jsou zatím vypnuté. Zbývá mimo jiné výměna monitorů. Na situaci v Blance bude dohlížet jeden nově přijatý zaměstnanec. Tandler to řekl v rozhovoru s ČTK.
V minulosti několikrát posouvaný termín otevření klíčové dopravní stavby zatím stále není znám. Stavba je takřka dokončena. Zpoždění ale nabírají instalace technologií nutných pro provoz Blanky. A dodavatel, firma ČKD Praha DIZ, tvrdí, že práce nestihne dokončit dřív než v dubnu příštího roku.
Z podkladů, která má ČTK k dispozici vyplývá, že ČKD Praha DIZ kvůli neuhrazeným fakturám hrozila Praze zastavením prací a žalobou k rozhodčímu soudu. Zvolila by tak stejný postup jako stavební firma Metrostav, která na konci loňského roku kvůli dluhům ze stavby odešla a případ skončil u soudu. Praha celou dobu tvrdí, že peníze na faktury má, hledá ale zákonnou cestu, jak je proplatit. Stavba, kterou zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), se totiž v průběhu let zdražila o několik miliard korun. Vyjde na 36,9 miliardy.
Velín na Strahově kontroluje nejenom Strahovský tunel, ale i tunel Mrázovka, Zlíchovský a Těšnovský tunel a tunel pod Letnou. Dispečeři podle Tandlera hlídají ventilaci, osvětlení, ale i požární a bezpečnostní signalizaci. Samotnou dopravu v tunelech a vůbec v Praze mají na starosti zaměstnanci centrály Na Bojišti.

http://www.financninoviny.cz/zpravodajs … edium=feed

Video: http://www.ceskenoviny.cz/video/detail.php?id=310976

Thumbs up Thumbs down

734

Re: Z tisku a médií

Praha 28. srpna (ČTK) - U Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře a Agrární komoře byla dnes odpoledne zahájena druhá arbitráž kvůli problematickému tunelu Blanka. Soud začal řešit spor mezi Prahou a firmou Inženýring dopravních staveb (IDS), která je správcem stavby. ČTK to řekli mediální zástupce IDS Pavel Kočiš a náměstek primátora Jiří Nouza. Firma žaluje Prahu o 151,5 milionu korun. Arbitráž kvůli nezaplaceným fakturám byla dnes odročena na 30. září.
Bez IDS, která kvůli dluhům Prahy hrozila odchodem ze stavby, by podle politiků nebylo možné tunelový komplex dokončit. Město vede kvůli Blance arbitráž i se stavební firmou Metrostav.
Tunelový komplex, jehož stavbu zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být zprovozněn již v roce 2011. Nyní se mluví o dubnu 2015. Výstavba se v průběhu let zdražila o několik miliard korun. Konečný
účet bude podle aktuálních čísel 36,9 miliardy Kč.
Stejně jako Metrostavu i firmě IDS město několik měsíců neplatí za faktury. Podle informací ČTK společnost IDS za své služby zatím inkasovala 202 milionů korun. Chce ale víc, než bylo v původní smlouvě, protože se práce na stavbě protahují a firmě narůstají náklady. Obě strany se proto dohodly na arbitráži.
IDS má na starosti také kontrolu dostavby metra A do Motola. Za stavbu Praha zaplatí přes 20 miliard. I v tomto případě se město prostřednictvím dopravního podniku vypořádává s problematickými vícepracemi. O firmě IDS média mluví v souvislosti s napojením na pražské politiky ze strany TOP 09, která v současnosti Praze vládne.

Thumbs up Thumbs down

735

Re: Z tisku a médií

Auta z Blanky pojedou přes Kulaťák
Ve Svatovítské ulici byl součástí stavby tunelů Blanka nový most přes železniční trať do Kladna. Stavbaři most značně rozšířili, aby se na něj vešly dvakrát dva jízdní pruhy pro auta a také tramvaje. Tak široká silnice však nemá pokračování. Auta z Blanky se sjedou do jediného pruhu a pojedou tak na Vítězné náměstí čili Kulaťák. Město přitom od roku 2008 vymýšlelo, jak individuální dopravu z Kulaťáku asi za 300 miliónů korun odklonit. Projekt severovýchodního obchvatu, tzv. komunikace Svatovítská - Evropská, narazil na odpor místních. A dál se neděje nic. Panují obavy, že tunel zatíží příjezdové cesty více než dosud. Zátěž Kulaťáku jako složité křižovatky s dvakrát dvěma pruhy pro auta ještě asi vzroste.
    Problém čtyřproudého a necelý kilometr dlouhého obchvatu náměstí, který by od Prašného mostu odbočoval vlevo přes území dnešních kasáren podél trati do Gymnazijní ulice a kolmo na Evropskou, řešila radnice Prahy 6. Investorem je město. Projekt zpochybnilo asi pět místních sdružení, dopravní komise Prahy 6 se k námitkám připojila a územní řízení bylo přerušeno.
    Avšak ani zdejší zelení nechtějí nápad zcela zatratit „Požadujeme úpravu projektu na jeden jízdní pruh v každém směru s více jízdními řadícími pruhy pouze

Panují obavy, že tunel zatíží příjezdové cesty více než dosud

před křižovatkami se Svatovítskou a Evropskou. Souběžně se zprovozněním požadujeme omezit stavebními opatřeními průjezdnost ulice Evropská,“ uvedla zastupitelka Petra Kolínská (SZ).
    I Vratislav Filler z iniciativy Auto*mat se obává, aby u Kulaťáku nevznikla nová magistrála. „Tunel Blanka je obchvat centra. Aby měla její stavba smysl, musí pojmout automobilovou dopravu z vnitřní Prahy. Zvyšování kapacity pro přivedení nových aut z okolí je zcela nežádoucí,“ konstatoval Filler.
„Požadujeme vytvoření koncepce dopravy na území Prahy 6 s důrazem na MHD tak, aby výhledově byly splněny hygienické limity i v okolí nyní přetížených komunikací,“ řekla Irena Vočková ze spolku Praha Via 6.
    Čeká se, jak si s problémem poradí Institut plánování a rozvoje města. Jeho mluvčí Marek Vácha Právu sdělil, že obchvat Kulaťáku musí ctít charakter lokality, tzn. klasickou zástavbu Dejvic.
    „Územním plán s ním počítá, nicméně projekt není v takové fázi, aby byl realizován spolu se zprovozněním tunelu Blanka,“ uvedl Vácha s tím, že k věci má být jednou v budoucnu ještě schůzka.
    Primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) na dotaz aktivistů na jaře uvedl, že s obchvatem Kulaťáku nepočítá ani střednědobý plán městských investic. Podle něho je třeba projekt prověřit „za účelem dosažení nejenom efektivního řešení z pohledu životního prostředí, hospodárnosti i dopravní obslužnosti“.

Regionální mutace: Právo - Praha - střední Čechy

736

Re: Z tisku a médií

to vypadá, jako by si žádní novináři nevšimli, že se včera otevřel kus Městského okruhu smile smile

.......

Lidové noviny 9.9.2014

Blanka bude vaše, hlídejte si ji, píše Metrostav Praze
PRAHA Na konci září odejdou pracovníci Metrostavu ze stavenišť tunelu Blanka. Dopředu dala firma najevo, že nehodlá dál zajišťovat hlídání a provozování objektu, kde ještě pracují technologové z ČKD. Praze tak vzniknou další milionové náklady na stavbu, která se podle všeho otevře v dubnu.
    Na začátku srpna přišel na pražský magistrát dopis z Metrostavu, který říká, že stavební firma 29. září předá hlavnímu městu tunel Blanka. Zároveň upozorňuje, že její lidé už nebudou objekt hlídat. A také že Blanka už nebude pojištěná. Jinými slovy: problematická stavba bude ještě dražší. Nynější odhady pracují s celkovou sumou 36,9 miliardy. Další hlídání, větrání či pojištění bude do dubnového otevření stát minimálně desítky milionů navíc.
    „Od 30. 9. bude dílo pojištěno po dobu dvanácti měsíců jen pro případ vzniku škody v průběhu odstraňování závad v záruční době. K témuž dni bude ukončena ostraha stavby, bude demontováno oplocení a budou likvidovány technické prostředky zabezpečující ostrahu a vstup na stavbu,“ stojí v dopise, který mají Lidovky.cz k dispozici. „Součástí naší ceny je hlídání, větrání či osvětlování stavby. Deklarujeme, že tyto náklady dál nést nemůžeme,“ potvrdil LN postoj Metrostavu mluvčí František Polák.
    Blanka už jednou „opuštěná“ byla: mezi loňským prosincem a letošním dubnem, kdy Metrostav a Praha čekaly na rozhodnutí soudu, který posuzoval oprávněnost miliardových plateb pro stavební firmu. Politici tehdy odhadovali, že částečná konzervace stavby může stát až sto milionů měsíčně.
    V tuto chvíli ale ani město, ani Metrostav přesně nevědí, jak vysoké náklady skutečně vznikly a kdo je zaplatí. Peníze za hlídání, svícení či větrání budou podle všeho řešit další soudní jednání.
    Pražští radní zatím převzetí Blanky za problém nepovažují. „Budeme s Metrostavem dál jednat, ten dopis byl podle mě iniciační,“ řekl radní pro dopravu Jiří Nouza (TOP 09). Politik prý bude chtít, aby Metrostav zajišťoval servis pro Blanku dál.
    Do dubnového otevření Blanky – nejdelšího městského tunelu v Evropě – zbývá sedm měsíců. Do té doby musí své zadání dodělat technologové z firmy ČKD Praha DIZ, kteří mají na starosti například vzduchotechniku. Dokončení prací od ČKD je podmínkou pro zvládnutí některých posledních úkolů Metrostavu – například položení podlah v garážích.
    „Dlouhodobě jsem upozorňoval na to, že dochází ke zpoždění při montování technologických prvků stavby. Město pod vedením TOP 09 tento problém ignorovalo a firma, která má montáž na starost, dostala zadání prací s půlročním skluzem. To je ten důvod, proč se Pražané dočkají otevření tunelu Blanka až v roce 2015,“ tvrdí bývalý primátor Bohuslav Svoboda z ODS.

737

Re: Z tisku a médií

Praha 9. září (ČTK) - Rozhodčí soud při Hospodářské komoře a Agrární komoře ČR by ve středu mohl po několika měsících vynést konečný rozsudek ve sporu Prahy a stavební firmy Metrostav ohledně tunelu Blanka. Půjde především o cenu Trojského mostu. Na dotaz ČTK to řekl náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09). Tunelový komplex včetně mostu vyjde Prahu na 36,9 miliardy korun. Několikrát odložený termín zprovoznění stále není znám.
"Očekávám, že soud rozhodne ve věci Trojského mostu i v ostatních částech žaloby," uvedl Nouza. Arbitři už dřív rozhodli o tom, že Praha musí zaplatit Metrostavu čtyři miliardy korun, Metrostavu pak vyplynula povinnost dokončit stavbu do konce září. Další jednání zbrzdila debata nad cenou mostu přes Vltavu, která se původně měla pohybovat kolem 400 milionů korun. Metrostav ale podle některých informací žádá zhruba trojnásobek.
Neshody Prahy a Metrostavu se týkají především neproplacených faktur za odvedenou práci. Tunel Blanka, který pochází z doby někdejšího primátora Pavla Béma (ODS), se totiž v průběhu let prodražil o několik miliard korun a nynější vedení města neví, jak sporné faktury zákonnou cestou zaplatit.
Datum zprovoznění tunelu zatím Praha nemá. Vedení města původně mluvilo o říjnu. Nedávno ale politici připustili, že se kvůli instalaci technologií nezbytných pro provoz tunelu zpozdí. Dodavatel, firma ČKD Praha DIZ, mluví o dubnu příštího roku. Před říjnovými komunálními volbami by se měl otevřít Trojský most.

Thumbs up Thumbs down

738

Re: Z tisku a médií

Arbitři vynesou rozsudek týkající se tunelu Blanka za dva týdny

   Praha 10. září (ČTK) - Rozhodčí soud dnes ve sporu Prahy a stavební firmy Metrostav ohledně nedostavěného tunelového komplexu Blanka očekávaný konečný rozsudek nevynesl. Vzal si dva týdny na rozmyšlenou. Rozhodnutí zveřejní 24. září. Na dotaz ČTK to po jednání řekl náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09). Neshody Prahy a Metrostavu se týkají neproplacených faktur za odvedenou práci. Arbitři dnes řešili především cenu Trojského mostu.
   'Rozhodčí senát ukončil dokazování. Očekával jsem sice rozhodnutí, přesto si myslím, že se senát s ohledem na vážnost situace zachoval zodpovědně,' uvedl náměstek.
   Arbitři už dřív rozhodli o tom, že Praha musí zaplatit Metrostavu čtyři miliardy korun, stavební firma má povinnost dokončit stavbu do konce září. Další jednání zbrzdila debata nad cenou mostu přes Vltavu, která původně měla činit kolem 400 milionů korun. Metrostav ale podle některých informací žádá zhruba trojnásobek.
   Stavbu tunelu zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS). Komplex včetně mostu vyjde Prahu na 36,9 miliardy korun. Je tak o více než deset miliard korun dražší, než se před šesti lety předpokládalo. Tunel měl být dokončen v roce 2011, termín byl ale několikrát odložen a stále není známo, kdy se otevře pro motoristy. Dodavatel technologií, firma ČKD Praha DIZ, mluví o dubnu příštího roku.

739

Re: Z tisku a médií

taktické cvičení složek Integrovaného záchranného systému (IZS)
a orgánů krizového řízení Hlavního města Prahy

„Dopravní nehoda v tunelu Blanka“
,
které se uskuteční
ve čtvrtek 25. září 2014 od 13.00 hodin.

Tématem cvičení je společný zásah složek IZS a role Magistrátu hl. m. Prahy a dalších subjektů při dopravní nehodě autobusu a
dalších osobních vozidel s velkým počtem zraněných v prostoru tunelového komplexu Blanka.

http://www.praha.eu/public/a2/2d/d1/190 … Blanka.pdf

740

Re: Z tisku a médií

V tunelu Blanka hoří! Cvičení záchranářů bude masivní, zasáhne i vrtulník

http://www.metro.cz/v-tunelu-blanka-hor … e-deje_bel

Tomáš Belica Metro.cz 23. září 2014  9:49
Řidiči mohou sice skřípat zuby, že termín zprovoznění tunelového komplexu zůstává ve hvězdách, nicméně záchranným složkám přijde tunel Blanka bez dopravy náramně vhod. Připravenost policistů a záchranářů prověří čtvrteční cvičení. Bude to masivní!

Město chystá na čtvrtek obří cvičení na téma dopravní nehoda v tunelu. Podle scénáře bude zásah trvat zhruba 40 minut, odehraje se u výjezdu na Letnou. V tubusu bude jedno auto hořet. Následně nehodu uvidí řidič autobusu a nabourá do zdi tunelu. Záchranáři budou při cvičení vyprošťovat pět vážně zraněných lidí a jednoho mrtvého. Přiletí také vrtulník. Ten zajistí pražská policie a k tomu dvacet mužů. Jenom dvacet? „V reálné situaci by byl při takové události počet přítomných policistů ještě vyšší,“ tvrdí jejich mluvčí Tomáš Hulan.
Zásah prověří i různé technické vymoženosti

S jakou technikou se dále počítá? „Cvičení se zúčastní zhruba padesátka hasičů, šest cisternových automobilových stříkaček, dva rychlé zásahové automobily s vyprošťovacími nůžkami, velký chemický vůz, technický automobil a velitelský vůz,“ vypočítává Pavlína Adamcová, mluvčí pražských hasičů.

Na místě budou samozřejmě také záchranáři s „vercajkem“, který nasazují většinou při megakoncertech nebo oslavách Nového roku. „Za nás tam bude osmkrát rychlá zdravotní pomoc, jedna rychlá lékařská pomoc, inspektor provozu, vůz Atego, vrtulník a Golem,“ doplňuje mluvčí pražské záchranky Jiřina Ernestová. Chybět nebudou ani strážníci. Jejich úloha na akci ale bude připomínat spíše taxikařinu. „Městská policie se bude na cvičení podílet čtyřmi hlídkami strážníků a dvěma vozy, které poslouží jako odvoz členů krizového štábu,“ sdělila na dotaz Metro.cz Petra Hrubá z pražského magistrátu. Město za přípravu dokumentace ke cvičení zaplatí přes dva miliony.

741

Re: Z tisku a médií

Rozhodčí soud by měl ukončit spory mezi Prahou a Metrostavem

   Praha 24. září (ČTK) - Rozhodčí soud dnes večer vynese rozsudek ve sporu Prahy a stavební firmy Metrostav ohledně dostavby tunelu Blanka. Rozhodne o posledních sporných fakturách, především za problematický Trojský most, který je součástí tunelového komplexu. Soud by tím měl ukončit několik měsíců trvající arbitráž, řekl ČTK náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09).
   Konečný účet za klíčovou dopravní stavbu bude zřejmě kolem 37 miliard korun. V průběhu let se prodražila asi o šest miliard korun. Minulé vedení města, které v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS) stavbu připravovalo, sice mluvilo o nákladech kolem 21 miliard korun. Podle stávajícího vedení města ale už tehdy muselo být politikům jasné, že za takovou částku není možné tunel vybudovat. Před volbami v roce 2010 už věděli, že náklady budou kolem 31 miliard korun, tvrdí Nouza.
   Termín otevření Blanky stále není znám. V říjnu se zprovozní pouze Trojský most. Praha kvůli problematické stavbě vede arbitráž i se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb. Spor se stejně jako v případě Metrostavu vede o neproplacené faktury.

742

Re: Z tisku a médií

Praha 24. září (ČTK) - V Praze se nedaleko Hradčan otevřel nový park. Vznikl v rámci stavby tunelového komplexu Blanka. Náklady jsou 60 milionů korun. Oznámilo to dnes v tiskové zprávě sdružení EUROVIA CS a Energie, které staví část tunelu mezi křižovatkou Malovanka a Myslbekovou ulicí.
Park leží na křižovatce ulic Patočkova, Myslbekova a Střešovická a zabírá plochu o rozloze 2,5 hektaru. Lidé v něm najdou 42 laviček a dětské atrakce, mimo jiné kladinu, lanový mostek, hrazdy a houpačky. Na potoku Brusnice vznikl rybníček se stavidly a vodním mlýnkem. Součástí parku bude vyhlídka.
Tunelový komplex Blanka měří přes šest kilometrů a spolu s Trojským mostem vyjde Prahu na 36,9 miliardy korun. Termín zprovoznění není znám. Rozhodčí soud má dnes večer vynést rozsudek ve sporu Prahy a stavební firmy Metrostav ohledně
faktur za dostavbu tunelu.

Thumbs up Thumbs down

743

Re: Z tisku a médií

Z Facebooku Pana Primátora:

Dnes večer jdu na pivo ... s Karlem. Často nadáváme v hospodě na poměry, dnes o nich půjdeme ale s Karlem Schwarzenbergem a zástupci TOP 09 s vámi diskutovat. Stavte se v devět do „Hostince Na staré Cihelně“ na Chaberské ulici v Praze 8. Ještě před tím se můžeme setkat spolu v sedm v restauraci „Na Pekařce", Pod Pekařkou na Praze 4.

Thumbs up Thumbs down

744 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (24.09. 2014 20.31)

Re: Z tisku a médií

Arbitři ukončili spor o Blanku: Praha musí zaplatit miliardu

Praha - Ve středu rozhodčí soud ve sporu Prahy a firmy Metrostav týkajícím se neproplacených faktur za tunel Blanka rozhodl, že hlavní město musí zaplatit poslední dlužnou miliardu korun.
Největší část této sumy připadá na problematický Trojský most, jehož cena tak bude 1,3 miliardy. Řekl to náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09). Soud tak po několika měsících spor ukončil. Už dřív nařídil Metrostavu dostavět tunel do konce září a Praze zaplatit čtyři miliardy. Podle města tím arbitři zlegalizovali platby nad rámec původních smluv. Tunel vyjde na 36,9 miliardy, původně se hovořilo o 21 miliardách. Termín zprovoznění není znám.

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/a … 40924.html
http://praha.idnes.cz/praha-tunel-blank … zpravy_bse
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region … hodl-soud/
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/arbitr … du/1127065
http://www.novinky.cz/domaci/348628-pra … iardy.html
http://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha … 5900fea04/
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-blesk … 7-let.html
http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/ar … du-1121620
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/prah … 19261.html
http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_z … u--1400429
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/mo … rdu-336484

Thumbs up +2 Thumbs down

745

Re: Z tisku a médií

Palec nahoru, že sis dal práci se všemi dostupnými médii smile
A taky arbitráži

Thumbs up Thumbs down

746 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (25.09. 2014 15.23)

Re: Z tisku a médií

Praha 25. září (ČTK) - V tunelovém komplexu Blanka dnes cvičili hasiči, záchranáři a policisté. Prověřovali tak spolupráci při zásahu v nově vybudované stavbě. Při simulované nehodě dvou osobních aut začalo v tunelu hořet a u hořících aut havaroval autobus plný cestujících. Záchranáři při cvičení z vraků vyprostili pět vážně zraněných a jednoho mrtvého, dalších třicet lidí utrpělo lehká zranění.
Termín otevření tunelu, který město vyjde na 36,9 miliardy korun, stále není znám. Náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09) dnes přítomným novinářům potvrdil, že nejzazší termín je duben příštího roku. "Stále ale jednáme o tom, abychom mohli stavbu otevřít dříve. Aktuálně se mluví o únoru," doplnil. Za "zbožné přání" označil možnost, že by se první řidiči projeli tunelem ještě před koncem roku.
Nehoda se stala ve 13:00 nedaleko výjezdu na Letnou. Do několika minut na místo dorazily jednotky hasičů, záchranářů a policejních vyšetřovatelů. Vozidla byla plná zraněných a zkrvavených lidí, řidiče osobního auta museli záchranáři ze zdemolovaného auta vyprostit pomocí speciální techniky. Řidiči autobusu nebylo po čelním nárazu pomoci. Jednoho z těžce zraněných přepravil z heliportu na Letné policejní vrtulník.
Cvičení v téměř dokončeném tunelovém komplexu vyšlo na několik tisíc korun, řekl na místě primátor Tomáš Hudeček (TOP 09). Už dřív se přitom na webu magistrátu objevila objednávka na přípravu a dokumentaci cvičení za 2,3 milionu korun.
Důležitá dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), měla původně stát zhruba o šest miliard méně a sloužit řidičům už v roce 2011.

http://praha.idnes.cz/cviceni-simulace- … zpravy_bur
http://www.pozary.cz/clanek/95701-hlavn … xu-blanka/

Thumbs up Thumbs down

747 Naposledy upravil: Sibstr (27.09. 2014 23.20)

Re: Z tisku a médií

STALLONE ZACHRAŇUJE BLANKU!
http://youtu.be/7GHju0wmgoQ
"Další tunel a rozbiju vám hubu!" hláška roku big_smile lol

Thumbs up Thumbs down

748

Re: Z tisku a médií

Lidovky: Metrostav nesplnil výhrůžku. Blanku budeme hlídat dál, slíbila firma

PRAHA - Na začátku srpna poslali manažeři Metrostavu dopis Praze, v němž vedení města varovali, že po dokončení prací v tunelu Blanka stavbu opustí a přestanou ji hlídat. Minulý týden se ale zástupci obou stran dohodli, že ploty i ochranka Metrostavu zůstanou na místě. Jisté ale zatím není to, kdo bude nyní za stavbu platit pojištění.
Hlídání, větrání či osvětlování stavenišť Blanky budou dál zajišťovat lidé najatí firmou Metrostav. Přitom ještě dvěma měsíci reálně hrozilo, že rozeberou své ploty a nedokončené stavby se bude muset ujmout hlavní město.
Vedení Metrostavu před dvěma měsíci poslalo na magistrát ostrý dopis. Varovalo, že po předání stavební části v úterý 30. září už firma neponese další náklady na zabezpečení tunelu - a Praha bude muset miliony hradit sama. To už ale neplatí.
„Minulý týden jsme se s firmou dohodli, že hlídání a oplocení Blanky bude dál zajišťovat Metrostav podle stávající smlouvy. Dopis vznikl v době, kdy byla situace úplně odlišná, nyní není důvod, proč by kontrakt neměl platit,“ řekl Lidovkám.cz pražský radní pro dopravu Jiří Nouza (TOP 09).
Podle něj dohodu usnadnil verdikt rozhodčího soudu z minulého týdne. Smlouva Prahy a Metrostavu na projekt Blanka podle něj platí. A s ní i všechny povinnosti a platby z ní vyplývající – tedy i zajištění bezpečnosti stavby.
„Dopis, který jsme Praze v srpnu posílali, je překonaný. Nyní po výroku rozhodčího soudu víme, že smlouva s Prahou je platná a můžeme podle ní postupovat. Určitě to není tak, že bychom po 30. 9. zahodili krumpáče utekli ze staveniště. Na Blance máme ještě některé věci, které je nutné dodělat,“ popisuje mluvčí Metrostavu František Polák.
Jde o práce, o nichž musel rozhodnout zadavatel stavby – tedy zástupci Prahy – nebo je podmiňovaly práce další firmy, ČKD Praha DIZ. To je třeba případ položení podlah v garážích, kde je nejprve nutné dodělat technologickou část.

Kdo zaplatí pojištění?

I lidem z ČKD bude nyní Metrostav do jarního otevření komplexu zajišťovat zázemí.
Kolik ovšem zabezpečení stavby podle stávající smlouvy měsíčně stojí, nedokázali na dotaz Lidovek.cz zodpovědět zástupci Metrostavu ani Prahy. Podle dřívějších odhadů vyjde na miliony korun.
Větší zátěží – v řádech desítek milionů korun – je ale pojištění stavby.
„Od 30. 9. bude dílo pojištěno po dobu dvanácti měsíců jen pro případ vzniku škody v průběhu odstraňování závad v záruční době,“ stojí ve zmiňovaném dopise ze začátku srpna, který Metrostav adresoval hlavnímu městu.
Dosud toto pojištění platil Metrostav, bylo součástí jeho ceny. Kdo ho bude platit od října do jara, ale zatím jasné není. Obě strany o pojištění a jeho podmínkách vyjednávají.
„Je to otevřená záležitost, musíme si s Prahou říct, jak to bude dál. Určitě budeme chtít po pojišťovně nižší pojistku, protože stavební práce jsou hotové,“ říká k věci mluvčí Metrostavu František Polák.
A radní Jiří Nouza přikyvuje. „Pokud vím, řeší se to.“

http://byznys.lidovky.cz/metrostav-nesp … prava_pave

Thumbs up Thumbs down

749

Re: Z tisku a médií

U rozhodčího soudu pokračuje spor Prahy a IDS ohledně Blanky

    Praha 30. září (ČTK) - U rozhodčího soudu bude dnes pokračovat jednání o sporu Prahy a správce stavby, firmy Inženýring dopravních staveb (IDS), ohledně problematického tunelu Blanka. Firma žaluje Prahu o 151,5 milionu korun za nezaplacené faktury. Bez IDS, která kvůli dluhům Prahy hrozila odchodem ze stavby, by podle politiků nebylo možné tunelový komplex dokončit. Arbitři minulý týden ukončili podobný spor města se stavební firmou Metrostav.
   Stejně jako Metrostavu i firmě IDS město několik měsíců neplatilo za faktury. Podle informací ČTK společnost IDS za své služby zatím inkasovala 202 milionů korun. Chce ale víc, než bylo v původní smlouvě, protože se práce na stavbě protahují a firmě narůstají náklady. Obě strany se proto dohodly na arbitráži.
   Tunelový komplex, jehož stavbu zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být zprovozněn již v roce 2011. Nyní dodavatel technologií mluví o dubnu 2015. Výstavba se v průběhu let zdražila o několik miliard korun. Konečný účet bude podle aktuálních čísel 36,9 miliardy korun.

Metrostav dokončil stavbu tunelu Blanka, práce ale nekončí

   Praha 30. září (ČTK) - Stavební firma Metrostav dnes v souladu s výrokem rozhodčího soudu dokončí stavbu tunelového komplexu Blanka. ČTK to řekl mluvčí společnosti František Polák. Práce na klíčové dopravní stavbě tím ale nekončí. Firma ČKD Praha DIZ musí ještě nainstalovat technologie nutné pro provoz tunelu. Termín zprovoznění tak zatím není znám. Stavba vyjde Prahu na 36,9 miliardy korun.
   Termín dokončení stavební části díla stanovili rozhodci, kteří řešili spor mezi Prahou a Metrostavem týkající se nezaplacených faktur. Arbitráž minulý týden skončila. Arbitři v průběhu několikaměsíčního řízení nařídili Praze zaplatit kolem pěti miliard korun. Obdobný spor vede město se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS).
   Tunelový komplex, jehož stavbu zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být původně zprovozněn v roce 2011. Termín ale politici několikrát odložili. Nyní dodavatel technologií mluví o dubnu 2015. Stavba se v průběhu let zdražila o několik miliard Kč.

750

Re: Z tisku a médií

Jak bude vypadat Praha po Blance

http://ihned.cz/c1-62875180-jak-bude-vy … -po-blance

Thumbs up Thumbs down