476

Re: Z tisku a médií

Blanka se zpozdí. Metrostav: Praha nám dluží dvě miliardy
12.07.2013 10:01 Původní zpráva

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dopr … 76287.html

477

Re: Z tisku a médií

Tunel Blanka se prodraží i za provozu. Prosakuje do něj spodní voda
    22. července 2013  11:55
    Budovaný tunel Blanka se prodraží nejen při výstavbě, ale nejspíš i po svém uvedení do provozu. Hluboko pod zemí mají teď totiž stavbaři potíže s prosakující spodní vodou a magistrát předpokládá, že ji bude nutné neustále odčerpávat. Praha tak bude muset odhadem platit 200 až 300 milionů korun ročně.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/clanek.aspx?c=A13 … zpravy_sfo

478

Re: Z tisku a médií

Blanka změní dopravu v Praze. Známe plán magistrátu

http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio … ?id=785318

Tak to jsem zvedavej, jak pak upravi vsemozne SSZ, když tam nepojedou auta...pochybuji o tom, ze je vykopou (třeba v Karmelitske, nebo u Karlova mostu a na krizeni u N. Divadla.....

Petr od Pankráce

479 Naposledy upravil: MP (26.07. 2013 10.51)

Re: Z tisku a médií

Nevykopou, nezmění. A důvod? Protože tam bude jezdit pořád stejné množství aut, jen budou mít všichni za čelním sklem cedulku z výjimkou. Schválně, vsaďte se. tongue
EDIT: překlep

Thumbs up Thumbs down

480

Re: Z tisku a médií

Zase chystají základní provinění proti "vědeckému" postupu. S otevřením Blanky by se žádné další změny dělat neměly, mělo by se aspoň dva tři měsíce počkat na přirozený vývoj, udělat dopravní průzkum a změny pak odvodit z toho. Ne z nějakých teorií, výrazně poznamenaných politickými přáními. Navíc by si tak projektanti z TSK mohli ověřit platnost svých simulací.

Thumbs up Thumbs down

481

Re: Z tisku a médií

No uprimne, moc neverim tomu, ze by se tyto dve ulice v centru úplne zavrely......

a souhlasim - nejdříve se ma počkat, co udela otevreni Blanky v dubnu (spise později) a pak něco zkouset.....

Petr od Pankráce

482

Re: Z tisku a médií

Jsem zklamaný že se bojí zrušit pruhy na magistrále a zredukovat kapacitu. Tak aspoň ty přechody...

Thumbs up Thumbs down

483 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (29.07. 2013 19.27)

Re: Z tisku a médií

Pražský patriot: Kvůli tunelu Blanka přibudou auta v centru a Praze se přitíží, obává se architekt

http://www.prazskypatriot.cz/kvuli-tune … architekt/

Podle architekta Ivana Lejčara by se mělo začít co nejdříve pracovat na tom, aby se tunel Blanka po zprovoznění v příštím roce stal regulátorem aut v ulicích metropole. Bojí se ale spíš opaku: že ulice nafoukne, protože vozidla budou z tunelu vjíždět do centra města.

Příští rok v dubnu by mělo dojít k zprovoznění tunelu Blanka. Vedení Prahy má za to, že to pomůže MHD a dopravě celkově. Co si o tom myslíte?
Podle mého názoru to Praze spíš přitíží. Blankou bude proudit spousta aut, která pak budou muset z tunelu někam vyjet. Budou tedy zatěžovat Letnou nebo Špejchar. Uživatelé individuální automobilové dopravy mají bohužel tendenci jet hlavně do centrální oblasti města. Blanka tedy bude některé ulice spíš nafukovat.
Podle primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) tunel zajistí pohodlnější cesty pro pěší a cyklisty…
Aby tomu tak opravdu bylo, muselo by se vymyslet řešení, že Blanka nebude nafukovačem ulic, ale jejich regulátorem. Na tom ale zatím nikdo nepracuje. V současné době je tunel půlokruhem, který má jakoby chránit centrální oblast, ale do Dejvic a na Smíchov dopravu naopak přivádí.
Kam hlavně?
Vezměte si, jak vypadají ulice Plzeňská nebo Vrchlického. A taky si představte, jak to bude vypadat na Hradčanské. Když si představíte auta jedoucí přes Kulaťák, jak se rvou do tunelu, který je asi dvě stě metrů od Hradčan, je to představa problematická.
Vedení města uvažuje o tom, že Blankou by mohl projíždět nový autobusový spoj. Co tomu říkáte?
Jde o to, zda by se vyplatilo do tunelu nějaký autobusový spoj pustit. Autobusy musejí jezdit tam, kde jsou lidé. Kdyby ale třeba Strahovský tunel omezil provoz automobilů přes Malou Stranu, na což by se mohlo v souvislosti s Blankou přitlačit, bylo by to dobré.
To by byla ona vámi prosazovaná regulace aut, že…
Ano, ale Blanka bohužel není dělána kvůli ní. Je to škoda. Kdyby se díky Blance podařilo pro většinu aut uzavřít Smetanovo nábřeží, Křižovnickou či část Malé Strany, kam by směly jen tramvaje či auta rezidentů, Praze by se ulevilo. Vždyť třeba v Karmelitské je to dnes ostudné…
To zažívám často, v tramvaji se tam kolikrát čeká i deset a více minut, než se uvolní provoz…
Proto by se to mělo řešit.

Blanka je relikt sedmdesátých let

Bylo podle vás chybou, že se Blanka vůbec začala stavět?
Jsem o tom přesvědčen. Jedná se o relikt sedmdesátých let, který jen „vstoupil“ do podzemí, aby si firmy vydělaly. Trasa je ale prakticky stejná jako v sedmdesátých letech, myšlenkově dokonce v šedesátých letech.
Uvažovalo se o jiné trase?
Po listopadu 1989 několik skupin odborníků říkalo, že se to má přehodnotit, nikoho proto tehdy nenapadlo, že to i v budoucnu půjde starou stopou. Tehdy jsem také spolupracoval na jednom z návrhů, který byl z tehdy diskutovaných nejkonzervativnější, ale přesto měl daleko od toho staronového – podle něj měl okruh vést někam do Podbaby, nahoru na Bohnice, nikoli ale do trojské kotliny.
Vyplatilo by se Blanku nedostavět?
Jsem o tom pevně přesvědčen. Působím v pracovní skupině pro strategický plán, z tohoto titulu se pokoušíme o to, aby se dostavba Blanky přehodnotila. Plno odborníků je přesvědčeno o tom, že by kruh uvnitř města nemusel vznikat a ponechal by se stávající půlkruh. Praha je hrbatá, nepravidelná, stačil by vnější okruh.
Jak je to v jiných velkoměstech?
Z těch si můžeme vzít příklad. Třeba v Berlíně stavbu okruhu přehodnotili a budou mít polokruh. Londýn má jen vnější okruh, vevnitř nemá nic – jen mýto, obrovský systém metra a stavějí tam železnici průjezdnou centrem. I Paříž má okruh jen na periferii. A vyžijí s tím. Údržba Blanky navíc bude drahá.
Na kolik Prahu vyjde?
Již dnes provozní náklady spojené se Strahovským tunelem vyjdou na přibližně 90 milionů ročně. Když k tomu připočteme náklady po dostavbě Blanky, údržba ročně může vyjít celkově asi na 200 milionů korun.

Thumbs up Thumbs down

484 Naposledy upravil: Mirajz (29.07. 2013 20.34)

Re: Z tisku a médií

Pan architekt je trouba. Měl zůstat u proješktování jeskyň a jam na mamuty.

K obědu měl datle,
k večeři zas jelena,
z palmy měl paraple
mlíko z vemena.
    (V+W Civilizace)

Pokud by měl rýmu, mohl šaman skákat okolo ohně a vyhánět zlé duchy.
To by se mu asi líbilo. smile

P.S. Pokud dělal na současné dopravě MHD, tak to pěkně zkonil.

Thumbs up Thumbs down

485

Re: Z tisku a médií

Člověk co tvrdí, že v nynější fázi by se  vyplatilo blanku nedostavět to asi nemá v hlavě v pořádku.

Thumbs up Thumbs down

486

Re: Z tisku a médií

Zavést okruh do Bohnic? No asi by tam potřeboval zavést sám...

Thumbs up Thumbs down

487

Re: Z tisku a médií

Tunelový komplex Blanka bude otevřen na jaře 2014

Zveřejněno 13. 08. 2013

Jiří Nouza, náměstek primátora / tisková konference 13. srpna 2013 / www.praha.eu

http://www.youtube.com/watch?v=0Wi3U3rt3Sw

488

Re: Z tisku a médií

ČTK - České noviny: Praha Metrostavu do konce roku zaplatí za Blanku 1,2 miliardy

Praha - Praha do konce roku zaplatí firmě Metrostav dlužnou částku ve výši 1,2 miliardy korun za výstavbu tunelového komplexu Blanka. V rozhovoru s ČTK to řekl primátor Tomáš Hudeček (TOP 09). Kromě toho řeší město ještě neuhrazené faktury za 800 milionů až miliardu korun, ke kterým chybí podklady. Podle Hudečka zatím není jasné, jak splátku těchto peněz vyřeší.
Problematická a podle mnohých předražená Blanka už stála 27 miliard. Konečný účet má být 36 miliard korun. Otevření se plánuje na jaro příštího roku.
Praha Metrostavu neproplácela faktury od loňského května. Dluh za odvedené práce se vyšplhal na 1,8 miliardy korun. Hrozilo kvůli tomu zastavení celé stavby, které by přineslo náklady v řádech stovek milionů korun. Praha nakonec na jaře část dluhu zaplatila a do konce roku chce poslat další peníze. "Snažíme se analyzovat to, co už bylo postaveno, jestli je to v pořádku," řekl primátor.
Pozastavení plateb totiž město vysvětlovalo tím, že během výstavby se udělaly významné změny v projektu, které je třeba zkontrolovat. Změny vznikly například při podrobném výpočtu některých staveb, který nebyl součástí původní zadávací dokumentace. Další vznikly při upřesnění geologických podmínek při výstavbě. Práce pokračovaly, faktury ale zůstávaly neproplacené.
Ruku v ruce s budováním Blanky jde také stavba Trojského mostu, který by měl být pro tramvaje otevřen letos na podzim. Původně se počítalo s půlmiliardovou investicí, náklady na výstavbu se ale podle Metrostavu vyšplhaly na miliardu. Praha s firmou o částce jedná. Podle primátora termín otevření mostu v ohrožení není.
Tunelový komplex Blanka je součástí vnitřního obchvatu města. Jeho výstavba začala v roce 2007. Minulé vedení města za exprimátora Pavla Béma (ODS) tvrdilo, že stavba bude stát asi 28 miliard korun a že sníží dopravní zátěž Prahy. Podle odborníků ale se spuštěním Blanky aut v ulicích neubude. Praha bude navíc za provoz tunelu ročně platit asi 200 milionů.

Autor: ČTK

http://www.ceskenoviny.cz/regiony/zprav … rdy/973195

Thumbs up Thumbs down

489

Re: Z tisku a médií

Výfukové plyny z tunelu Blanka by Střešovice otrávit neměly
V ULICI U LABORATOŘE roste pětadvacet metrů vysoký výdech z tunelu Blanka. Zdejší vzduch by prý otrávit neměl.

včera 08:22

Střešovice - Šedesát milionů metrů krychlových výfukových plynů z tunelu Blanka denně vyletí komínem přímo nad malebnou střešovickou vilovou čtvrť. Takové byly a mnohdy ještě jsou obavy tamních obyvatel.

Jejich občanské sdružení, argumentující především hrozbou otrávení životního prostředí a zpochybňující investorem zadané rozptylové studie, zaznamenalo po několik let trvajícím boji vítězství. I když ne zcela uspokojivé. Navzdory původnímu projektu, navzdory napjatému rozpočtu i proti vůli památkářů nyní v ulici Nad Octárnou roste obří betonový „výdech" Blanky, který nakonec má být ještě o deset metrů vyšší, tedy pětadvacetimetrový.

Sdružení si na vedení města vymohlo navýšení investice do „výdechu" ve Střešovicích, ale i v Troji a také do úprav ventilace tunelového komplexu Blanka přibližně o šedesát milionů korun. Bylo to schváleno v polovině prázdnin. Metrostav ústy svého mluvčího Františka Poláka ujistil, že by bývala stačila i původně plánovaná patnáctimetrová výška výdechu a to vzhledem k instalaci kvalitních prachových a hlukových filtrů. Vzduchotechnická strojovna pod „výdechem" má navíc zajistit dostatečné vyčištění výfukových zplodin ve chvíli, kdy se v Blance zastaví a bude do ni potřeba nahnat čistý vzduch z povrchu.

Ani nejnovější rozptylové studie však zcela nerozptýlili obavy tamních obyvatel, kteří navíc poukazují na to, že ceny jejich nemovitostí kvůli „výdechu" povážlivě poklesnou.

Čeho se původně báli Střešovičtí?
„Výdech" má odvětrat 40 % nového tunelového úseku Městského okruhu Myslbekova Pelc Tyrolka.
Průměr „výdechu" je 10 metrů.
Výška 14,5 metru nad úrovní chodníku (pouze 11,7 metru nad stávající úrovní terénu).
„V územním rozhodnutí byla stanovena výška 15 metrů, ale i to je pro dostatečný rozptyl a naředění škodlivin málo."
20 metrů od nejbližších domů.
Denní produkce cca 60 milionů m3 vzduchu znečištěného výfukovými plyny původně bez filtrace…

Autor: Jakub Krupka

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/v … 30821.html

490

Re: Z tisku a médií

Praha Trojský most převezme, chce dohodu s Metrostavem

Praha - Pražský magistrát chce s firmou Metrostav uzavřít dohodu o narovnání ohledně výstavby Trojského mostu.

Varianta, že Praha most kvůli pochybnostem o tendru odmítne převzít, v tuto chvíli nehrozí. Nezkomplikuje se tak doprava po jarním otevření tunelu Blanka, pro který je most klíčovou stavbou.

Obě strany souhlasily, že konečnou cenu stavby určí posudek, který zpracuje České vysoké učení technické (ČVUT).

Magistrát má pochybnosti o tom, zda způsob zadání Trojského mostu neodporuje zákonu o veřejných zakázkách a hlavním městě. Stavba, která měla původně stát 495 milionů, se prodražila na 1,2 miliardy.

Praha si proto nechala zpracovat právní posudky, jak s podezřelým projektem naložit. Radikálním řešením by bylo stavbu vůbec nepřevzít. To ale právníci nedoporučili.

"De facto nám řekli, že stavba je naše. Že to sice můžeme zkusit, ale neuhájili bychom to," sdělil deníku Aktuálně.cz radní pro infrastrukturu Jiří Nouza (TOP 09).

"Nejbezpečnější cesta vede přes dohodu o narovnání. Sešli jsme se se zástupci Metrostavu a na tomto postupu jsme se shodli," dodal Nouza. Konečnou dohodu by rád předložil zastupitelstvu 7. listopadu.

"Ano, můžu potvrdit, že vyjednáváme podrobnosti narovnání. Jsme rádi, že jsme dohodli způsob, jak situaci vyřešit," řekl mluvčí Metrostavu František Polák.

Problém Trojského mostu

    Tendr - Zakázku na Trojský most v roce 2006 vyhrála společnost Metrostav. Stavba měla přijít na 495 milionů korun.
    Architektonická soutěž - Teprve po dokončení tendru vypsal magistrát architektonickou soutěž na podobu mostu. Pak zadal Metrostavu, aby stavěl podle tohoto návrhu.
    Cena - Cena za projekt vzešlý z architektonické soutěže se vyšplhala na 1,2 miliardy korun.

Převzetí několikanásobně dražší stavby není pro Prahu ideální, na druhou stranu má omezený manévrovací prostor. "Máme dražší most, než jsme chtěli. To je pravda, ale už se stalo. Staví se několik let a nikdo si až dosud nestěžoval," uvedl Nouza.

Cenu určí ČVUT

Součástí dohody má být i cena mostu, kterou do poloviny října vypočítají experti z ČVUT. Podle Nouzy by díky němu Praha mohla ušetřit. "V loňském roce už posudek zpracovávali a vyšlo jim zhruba o 50 milionů méně. Od té doby se stavba opět pohnula, takže si dovedu představit, že částka bude nižší," dodal Vávra.

Přesto není jisté, zda se most stihne dostavět do otevření Blanky na jaře příštího roku. Metrostav tvrdí, že pokud mají práce stihnout, musí se nejpozději 30. září uzavřít starý most Rámusák, po kterém jezdí tramvaj do Holešovic.

Metrostav totiž potřebuje vybudovat přeložku tramvajové trati a to bez uzavření mostu nejde. Magistrát k němu ale dosud nedal souhlas.

"Tuhle otázku budeme ještě řešit. Podle Metrostavu je to limitní termín, my se domníváme, že je možné zatím Rámusák používat a stihnout přeložku v příštím roce," myslí si Nouza.

Trojský most je jedním z řady problémů souvisejících s tunelem Blanka, které musí Praha řešit. Letos magistrát přestal proplácet faktury, protože nebylo jasné, zda práce skutečně objednal. Politici si nechali zpracovat kategorizace prací a část faktur v průběhu roku zaplatili.

Část z nich ale ještě stále řeší. Podle Poláka Praha dluží Metrostavu kolem dvou miliard korun. Rada složená ze zástupců TOP 09 je ovšem v otázkách velkých projektů velmi opatrná. Část radních totiž byla obviněna v souvislosti se zakázkou v projektu Opencard.

Stejně jako v případě tunelu Blanka radní zdědili hotový projekt, který bylo potřeba dořešit. Obviněni byli i přesto, že jejich postup posvětil právní posudek.

Thumbs up Thumbs down

491

Re: Z tisku a médií

Policie prověřuje miliardy, za které vzniká v Praze tunel Blanka

Zdroj: http://praha.idnes.cz/policie-proveruje … zpravy_cen

492

Re: Z tisku a médií

Nic moc nového:

Radní: Trojský most je třikrát dražší, než měl původně být
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/r … e-byt.html

Petr od Pankráce

493

Re: Z tisku a médií

Tramvaje se vrací do pražských Dejvic, po Evropské nepojedou ještě měsíc
Zdroj: http://praha.idnes.cz/tamvaje-se-vraci- … zpravy_bur

Petr od Pankráce

494

Re: Z tisku a médií

Při testování opraveného úseku na Hradčanech vykolejila tramvaj.
To nám to pěkně začíná :-))
http://www.novinky.cz/krimi/314513-pri- … amvaj.html

Thumbs up Thumbs down

495

Re: Z tisku a médií

Poslední dny "života" má před sebou pražský most Rámusák

datum: 3. 10. 2013
médium: ct24.cz

Praha – Už jenom čtyři dny a skončí provizorium – pražské tramvaje v pondělí nadobro přestanou jezdit po mostě z Holešovic do Troje známém jako Rámusák. I když se jednalo o dočasnou náhradu, ze které se původně měly tramvaje vrátit na nový most Barikádníků, podle pozdějších předpokladů na nový Trojský most, čekal Rámusák na náhradu přes tři desetiletí. Po uzavření Rámusáku bude půl roku výluka, po novém mostě začnou tramvaje jezdit až na konci příštího dubna. Provoz na starém mostě měl původně skončit již 29. června, nakonec ale město termín posunulo.

Tradiční trasa tramvají z Holešovic do Troje vedla po mostě Barikádníků, trať potom vedla k Vychovatelně a dále do Kobylis. Když se v 70. letech stavěl most Barikádníků, vznikla provizorní náhradní trať, jejíž součástí byl pontonový most. Mezitím se změnily plány, most Barikádníků byl postaven jako silniční, tratě z něj vycházející byly zrušeny a tramvaje zůstaly v Trojské ulici. Od roku 1981 jezdily přes nový pontonový most, počítalo se však se stavbou jiného přemostění a tramvajový Rámusák byl nadále považován za provizorní. Jeho náhradou se nakonec stane až Trojský most stavěný v rámci projektu tunelového komplexu Blanka. Pro tramvajovou dopravu se otevře příští rok 30. dubna.

Protože provoz na Rámusáku skončí už 7. října, čeká na cestující půlroční výluka. Ta se dotkne tramvajové linky 17, která bude do konce dubna končit na Výstavišti. Tam na ni paradoxně nenaváže náhradní autobusová linka X-17, ta bude totiž začínat až na Nádraží Holešovice, odkud dojede přes Holešovičky do Trojské ulice a pojede do zastávky Kobylisy. V úseku z Kobylis na konečnou Vozovna Kobylisy nahradí "sedmnáctku" prodloužená linka 3. Během výluky vzniknou nové nájezdy a stoupací rampy na holešovické straně. Podle mluvčího stavební firmy Metrostav Františka Poláka by nebylo technologicky možné postavit je za provozu.

Otevření nového mostu pro tramvaje je plánováno současně se zprovozněním celého tunelového komplexu Blanka na 30. dubna. Termín konce výluky je ale pevnější, i kdyby se dokončení tunelů ještě zpozdilo, začne se podle mluvčího Poláka koncem dubna na mostě jezdit. "Zatím není důvod, proč by se zpozdila, nicméně Trojský most a trať jsou samostatná jednotka," podotkl mluvčí.

Na rozdíl od Rámusáku nebude Trojský most pouze tramvajový, poslouží také pěším a cyklistům, ale především automobilové dopravě, která po něm bude jezdit z ústí Bubenečského tunelu v Troji do Holešovic. Náklady na stavbu mostu byly původně předpokládány na zhruba půl miliardy korun, po změně projektu ale vzrostly, nakonec se zřejmě vyšplhají až na 1,2 miliardy korun. Praha si kvůli tomu nechá zpracovat znalecký posudek, který má stanovit skutečnou hodnotu mostu.

http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak … il?id=2666

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region … t-ramusak/

496 Naposledy upravil: jíra (05.10. 2013 10.26)

Re: Z tisku a médií

Re:Poslední dny "života" má před sebou pražský most Rámusák

To je mi tedy opravdu novinka !? že Rámusák je plovoucí big_smile
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ponton
to je docela dobrá konstrukce když jako pontonový přežil všechny povodně big_smile

"v 70. letech stavěl most Barikádníků, vznikla provizorní náhradní trať, jejíž součástí byl pontonový most. Mezitím se změnily plány, most Barikádníků byl postaven jako silniční, tratě z něj vycházející byly zrušeny a tramvaje zůstaly v Trojské ulici. Od roku 1981 jezdily přes nový pontonový most, počítalo se však se stavbou jiného přemostění a tramvajový Rámusák byl nadále považován za provizorní."

datum: 3. 10. 2013
médium: ct24.cz

Thumbs up Thumbs down

497

Re: Z tisku a médií

http://praha.idnes.cz/tramvaje-uz-pres- … zpravy_sfo

Thumbs up Thumbs down

498

Re: Z tisku a médií

http://praha.idnes.cz/po-zprovozneni-bl … zpravy_sfo

Thumbs up Thumbs down

499

Re: Z tisku a médií

"Nový semafor bude také na Liberecké v křížení s Davídkovou ulicí, a to ve směru do centra."
WTF?

Thumbs up Thumbs down

500

Re: Z tisku a médií

To jsem taky zvědav. Pokud to má být jen jako propouštěcí semafor, tak to budou všichni objíždět od Zdib po Zenklový - paráda... sad

Thumbs up Thumbs down