451

Re: Z tisku a médií

Mladá fronta DNES 6.4.2013

Blanka jako Opencard? Radní rozhodují ve stínu obvinění
Že by auta projížděla příští rok v květnu tunelem Blanka, se jeví ještě víc nereálné než před pár týdny. Radní řeší problémy s Blankou a čeká je obdobné rozhodování jako u Opencard, za něž čelí obvinění.

PRAHA Ač se to na první pohled nemusí úplně zdát, tunel Blanka a karta Opencard spolu mají až příliš společného. Jednak obě spolkly o mnoho víc peněz, než se původně předpokládalo, a navíc se zdá jejich budoucnost nejistá. O Opencard se již několikrát uvažovalo, že se zcela zruší, a dokončení tunelu za 37 miliard možná čeká podstatné zdržení. Proč?
    Už takhle jsou například navazující projekční práce nezbytné k zprovoznění tunelu v časové tísni. A teď ještě k tomu přibyla nervozita odpovědných politiků, tedy radních, zapříčiněná čerstvým policejním stíháním. Kriminalisté je viní z toho, že posvětili zadání zakázky s provozovatelem Opencard, aniž by vypsali výběrové řízení.
    A obdobná situace nyní nastává i u Blanky. Je tedy možné, že zatímco ještě před pár měsíci by se spolehli na rady magistrátních úředníků či právníků a nerozpakovali se spolupráci s dodavateli prodlužovat, nyní se budou bát vystavovat dalším obviněním.
    „Pokud nastane zavádění trestněprávní odpovědnosti do politických rozhodování, tak to samozřejmě rozhodování rady může ovlivnit naprosto zásadním způsobem,“ popisuje rozpoložení radních předseda finančního výboru Jiří Vávra (TOP 09) a domnívá se, že politici budou nyní k věcem přistupovat mnohem rezervovaněji. „Samozřejmě, že nikdo nechce riskovat, že dalších deset patnáct let bude žít s cejchem na čele, že spáchal zločin. Nikdo tu nechce dělat protizákonné věci,“ dodal Vávra.
    Aby nedošlo ke zdržení plánovaného otevření v květnu 2014, Praha musí zajistit práci projektantů, stavebního dozoru a pochopitelně i stavebních firem. Jenže to nebude vůbec snadné, protože v některých případech už překročili zákonem stanovený limit dvaceti procent pro takzvané vícepráce.
    V magistrátních kancelářích tak už nějakou dobu zkoumají, jestli mohou prodloužit spolupráci se stávajícími firmami, či musí zakázky soutěžit znovu. To se týká zejména firmy IDS, která na stavbě dozoruje, a projekčních firem, jako je například Satra, a Metrostavu, jenž tunel staví. První dvě jmenované přitom už překročily zmiňovaný limit 20 procent, u Metrostavu to zatím město zjišťuje. Zákon sice umožňuje prodlužovat smlouvy i přes pětinové navýšení, nicméně to jde jen ve specifických případech. Je právní otázkou, jestli i u Blanky taková specifika nastala.
    „Satře lze zadat zakázku přímo, protože tam jsou třeba autorská práva. Vyřešíme to do měsíce. Zdůvodnění u IDS je však velice těžké a zadat jí další práce bez soutěže asi není úplně možné, respektive je to těžko prokazovatelné. Zadat jí to napřímo lze jedině s rizikem,“ říká šéf odboru městského investora Jan Beránek.
    Jenže zároveň podotýká, že IDS má platnou smlouvu, a tudíž není možné začít znovu soutěžit její práce. „IDS je zkrátka ve stavu, který neumím řešit. Je to patová situace,“ dodal. Praha teď vlastně čeká, jak se zachová IDS. Tato firma je klíčová pro dokončení stavby – bez stavebního dozoru nelze pokračovat ve výstavbě. Firma si navíc žádá další peníze – téměř dvě stě milionů. „Dosud vedení nerozhodlo o dalším postupu a očekává návrhy města na řešení. Pracovat na Blance budeme minimálně do konce června,“ říká ředitel IDS Jan Cimrhakl. Jenže Blanka se má otevřít už v květnu příštího roku a stavba se zcela dokončí v roce 2016.
    Přestože se za zdmi magistrátu už objevují posudky vyčíslující škodu za zastavení stavby, primátor Bohuslav Svoboda doufá v dodržení slibu. „Pevně věřím, že tunel bude otevřený v řádném termínu,“ říká. Jenže zjevně si uvědomuje, že dodržení termínu významně ovlivňují mantinely zákona. „Tato rada od začátku nedělá nic protizákonného a nebude obcházet zákon ani teď, ani v budoucnu. Chceme otevřít Blanku včas, pokud to dovolí zákon. Neustále věříme, že cesta pro otevření včas a neporušení zákona zároveň existuje,“ dodal.

O autorovi: Adéla Paclíková, s přispěním Pavla Švece

Regionální mutace: Mladá fronta DNES - Praha

452

Re: Z tisku a médií

Praha už Metrostavu zaplatila zhruba třetinu z dluhu za Blanku
9. dubna 2013  17:13
Praha už vyplatila firmě Metrostav zhruba 450 milionů korun, což je asi třetina z dlužné částky za stavbu tunelového komplexu Blanka. Oznámil to v úterý primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Termín otevření tunelu podle něj ohrožen není.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/praha-uz-metrosta … zpravy_zuf

453

Re: Z tisku a médií

zase jeden zbytečnej článek smile

http://www.metro.cz/konec-velkych-stave … e-deje_ava

454

Re: Z tisku a médií

Ulice Patočkova a Myslbekova opět slouží řidičům

http://www.eurovia.cz/cs/novinky/1717-u … zi_ridicum

30. 4. 2013
Definitivní podobu včetně tramvajové trati už mají ulice Patočkova a Myslbekova a začnou tak od května sloužit řidičům i cestujícím MHD. Silniční a tramvajový provoz je navrácen do původního stavu z roku 2009. Zároveň je zcela vyloučena a odstraněna provizorní komunikace, která po dobu 3 let převáděla pěší a silniční provoz za vyloučení tramvaje kolem stavební jámy.



Stavba „Strahovský tunel 2. stavba č. 0065“ byla zahájena v dubnu roku 2009. Za dobu čtyř let se povedl postavit tunel o délce 500 m, který je situován v intravilánu města Prahy, pod velmi vytíženou komunikací ulice Patočkova. Stavba tunelu navazuje na své východní straně na tunelový komplex Blanka a na západní straně vyúsťuje mimoúrovňovou křižovatkou Malovanka s napojením na Strahovský tunel. Touto stavbou bude po zprovoznění tunelu v dubnu 2014 doplněn Městský okruh o svoji severozápadní část.

„Při výstavbě hloubeného tunelu jsme se potýkali s mnoha komplikacemi způsobenými především umístěním stavby v městské zástavbě, požadavkem na zachování provozu v dotčené oblasti a vyvolanou nutností přeložit veškeré dotčené inženýrské sítě tak, aby nebyly během výstavby omezeny dodávky žádných energií a informací,“ řekl ředitel oblasti Čechy střed stavební společnosti EUROVIA CS Jan Tříška.

Největším úkolem byl přesun téměř 500.000 m3 zeminy, z čehož bylo 300.000 m3 zeminy odtěženo při výkopech stavebních jam, ve kterých se budoval samotný tunel, na jehož výstavbu bylo použito 35.000 m3 betonu a 6.000 t konstrukční oceli. Dalších 180.000 m3 zeminy již bylo použito pro zpětné zásypy hloubených tunelů. Největší část z těchto objemů pak byla situována do 3. fáze stavby – úseku mezi ulicemi Myslbekova a Střešovická. Právě tato fáze je nyní u konce a zprovoznění ul. Patočkova je jejím závěrečným milníkem.

Do finální podoby parku, který vzniká v bývalé chatové oblasti mezi bastiony a ulicemi Patočkova a Myslbekova, bude uloženo ještě cca 20.000 m3 zeminy. Po vybudování obslužných komunikací a mlatových chodníků, vysázení zeleně a umístění odpočinkových laviček bude zásah do oblasti v první polovině 2014 dokončen.

455

Re: Z tisku a médií

Do Patočkovy ulice se po čtyřech letech vrací tramvaje
30. dubna 2013  18:24
Po čtyřech letech stavebních úprav se do ulic Patočkova a Myslbekova na Praze 6 vrací provoz tramvají. Zároveň byla odstraněna provizorní komunikace, která poslední tři roky převáděla silniční provoz kolem stavební jámy.

Zrekonstruovaná Patočkova ulice v Praze 6 | foto: MČ Praha 6
Tramvajový provoz v ulicích Patočkova a Myslbekova bude obnoven po půlnoci na 1. května. "Na svou původní trasu se tak po letech vrací denní linka 25 a noční linka 57," řekl iDNES.cz mluvčí organizace Ropid Filip Drápal.

Takřka na svém původním místě byla znovu vybudována v obou směrech zastávka Hládkov, tramvaje jedoucí z Malovanky se tedy po letech vrátí do zastávky Vozovna Střešovice. Zde bude od středy stavět v obou směrech také autobus číslo 143.

Provoz tramvají v této oblasti byl dosud přerušen kvůli pokračující stavbě Strahovského tunelu.

Ze zastávky Vozovna Střešovice jsou však linky kvůli současné rekonstrukci tramvajové trati v oblasti Prašného mostu a výstavbě tunelu Blanka vedeny dále přes Pražský hrad a Královský letohrádek.

Automobilový provoz v Patočkově ulici byl plně obnoven už minulý týden. Zrušena proto byla provizorní komunikace vedoucí z křižovatky ulic Patočkova a Střešovická směrem do Myslbekovy.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/do-patockovy-se-v … zpravy_bur

456

Re: Z tisku a médií

Tunelový komplex Blanka nabývá svou konečnou podobu
Už za rok by mohl být v Praze otevřen tunelový komplex Blanka, jehož stavbu řídí divize 2 Metrostavu. Některé
jeho úseky už proto dnes vypadají skoro jako hotové. V třípruhové části Bubenečského tunelu jsou dokončené
obklady, které v této části podzemní stavby mají dominantní modrý pás. Na ocelových portálech však zatím chybí
dopravní značení (foto č. 1). O kus dál vzduchotechnici montují proudové ventilátory provozního větrání (foto č. 2)
upevněné pod tunelovou klenbu (foto č. 3). Stavební činnost už utichla i kolem propojky číslo 13, jež v prostoru nad
mezistropem (foto č. 4) převádí větrání ze strojovny vzduchotechniky pod Letnou. Na Bubenečský tunel, který vede
z Troje, navazuje v křižovatce U Vorlíků tunel nazvaný Dejvický. Jeho zvýrazněný obkladový pás je fialový (foto č. 5).
Některé úseky stavby už vlastně vypadají tak, jak je za rok uvidí projíždějící řidiči (foto č. 6), do jiných se však
už veřejnost běžně nedostane. Třeba právě do strojovny vzduchotechniky, v níž jsou už namontované i ventilátory
požárního větrání (foto č. 7). Potrubí ji zaplnilo natolik, že už jen vzdáleně dává tušit, že kaverna, kterou pro ni
vyrazili raziči divize 5, má profil téměř 300 m² a délku přes 125 metrů. Klid v podzemí je však zdánlivý. I když
některé stavební objekty, třeba trafostanice TG C4 a TG C5, jsou stavebně dokončeny a začínají jejich přejímky,
technologové v Blance svou práci zdaleka neskončili. Ve žlutém Brusnickém tunelu pak ještě pracují i obkladači.

http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/082013.pdf

457

Re: Z tisku a médií

ještě jeden článek k otevření - neotevření Patočkovy - Myslbekovy...

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/doprava … _plne.html


Křižovatka Patockova-Myslbekova plně průjezdná
ale až za dva dny

Také tramvaje projíždějící touto oblastí se vrátí do starých kolejí.
...do nových kolejí smile

Od 1. května zmizela i druhá část náhradní komunikace
komunikace tam stále je, jen není napojena

vznikne na místě stavební jámy park.
spíše vedle stavení jámy

lze se jen těšit na příští rok, kdy bude zprovozněna Blanka
to se ještě uvidí smile



nebo http://www.praha6.cz/aktuality/ulice-pa … 05-02.html

458

Re: Z tisku a médií

Praha za 11 milionů už ví, že Blanka není takový průšvih

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/prah … 69682.html

459

Re: Z tisku a médií

kasme napsal:

Praha za 11 milionů už ví, že Blanka není takový průšvih

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/prah … 69682.html

Z článku mám takový dojem, že magistrát bude dělat  za další miliony kontrolu na uvedenou kategorizaci. big_smile Asi jim nejde pod nos, že se nic nenašlo a že budou muset platit. big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile Nebo se snad mýlím? Prosím vysvětlete mi to někdo, kdo tomu rozumíte. hmm  wink

Thumbs up Thumbs down

460

Re: Z tisku a médií

Kategorizace se dělala tak, aby to vyšlo. Valný smysl to nemá, je to spíš jen takové divadlo pro voliče...

Thumbs up Thumbs down

461

Re: Z tisku a médií

AGa.. napsal:

Kategorizace se dělala tak, aby to vyšlo. Valný smysl to nemá, je to spíš jen takové divadlo pro voliče...

Ani ne tak pro voliče, jako pro radní a zastupitele. Ti mají bobky, že by je mohla policie a další orgány začít stíhat, pokud odsouhlasí něco protiprávního. Podobně jako v kauze opencard.  Takže chtějí mít papír, že jsou platby v souladu se zákonem resp. minimálně jako doklad, že udělali "vše"  pro vyloučení protiprávnosti. Paradoxně možná zákon porušili zakázkou na tento audit  smile

Thumbs up Thumbs down

462

Re: Z tisku a médií

Praze hrozí pokuta za Blanku. Klíčem je Trojský most
http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio … ?id=779184

Petr od Pankráce

463 Naposledy upravil: INRI (18.05. 2013 15.01)

Re: Z tisku a médií

"...Trojský most je přitom podle analýzy současného vedení magistrátu oproti původnímu projektu o více než polovinu dražší... ...Stavební společnost Metrostav, která soutěž vyhrála, tehdy počítala s částkou 495 milionů korun. Jenže po skončení soutěže a uzavření smlouvy vypsal v roce 2006 magistrát architektonickou soutěž na podobu mostu. Tu vyhrál jiný návrh než ten od Metrostavu a cena mostu vyskočila na 1,1 miliardy korun."
Tam bude zakopaný pes... magistrát neumí elementární počty. Anebo se nevyučují na žurnalistice v Brně...
Navýšení je o více než 1 násobek (více než o 100 %, resp. na 200 % původní ceny). Nebo jsou tam ještě jiné cifry, které ve článku nejsou?

Thumbs up Thumbs down

464

Re: Z tisku a médií

Píšou že je to o VÍCE než polovinu dražší. Zavádějící, ale ne nepravdivé big_smile

Thumbs up Thumbs down

465

Re: Z tisku a médií

Patočkova ulice je opět průjezdná
Po čtyřech letech stavebních prací byl ve středu 1. května zprovozněn úsek Patočkovy ulice mezi Myslbekovou a Střešovickou a na svou trasu se vrátily i tramvaje. Zároveň byla odstraněna provizorní komunikace, která poslední tři roky převáděla silniční provoz kolem stavební jámy, v níž rostly tunely SAT 2B a Blanka.

Zdroj: http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/092013.pdf

466

Re: Z tisku a médií

Klíčová křižovatka nabývá definitivní podobu
Jednu z největších metropolitních křižovatek na Prašném mostě pod Pražským hradem čeká v létě přestavba do definitivní podoby. Před třemi lety se doprava, která přes ni proudila, musela přizpůsobit výstavbě  tunelů Blanka. Dnes jsou podzemní stavby zasypané a křižovatka se vrací do své původní, ovšem vylepšené podoby. Stejně jako tunelový úsek MYPRA řídí i tuto
náročnou akci tým Jiřího Kordíka z divize 2. „Abychom mohli tunely v našem úseku postavit, museli jsme křižovatku posunout a s koridory dopravních tras kličkovat podle potřeb stavby,“ konstatoval vedoucí projektu. „To samozřejmě obnášelo i mnoho provizorních přeložek velmi komplikovaných inženýrských sítí. Vzhledem k tomu, že se konec naší stavby blíží, čeká nás teď
v létě velká tramvajová výluka, která od 29. června až do října přeruší provoz nejen mezi stanicí Hradčanská a Střešovicemi, ale i do Dejvic. Umožní nám převést křižovatku do její definitivní podoby v návaznosti na Svatovítskou ulici, kde jsme postavili širší most přes železnici.“
Stavbaře tak v létě čeká provést mnoho různých činností – v krátké době výluky tramvají, ale zřejmě za zachovaného automobilového provozu. „Dnes dokončujeme Svatovítský most, ubouráváme jeho provizorní konstrukce a pracujeme na jeho zábradlí a ozdobných pylonech,“ říká stavbyvedoucí Ing. Libor Čada a pokračuje: „V rámci zabezpečovacích prací ještě betonujeme vjezdový objekt do podzemních garáží, po úsecích budujeme definitivní tramvajové trati, u podchodu pod Svatovítskou ulicí končíme betonáže vstupních částí a opěrných křídel. Také ještě musíme prohloubit podchod pod třídou Milady
Horákové, který bude širší kvůli navrženým obchodům. Požární objekt tunelů předáme koncem května technologům a budeme pokračovat s definitivními úpravami terénu a komunikací. Sadové úpravy nám zbudou na příští jaro.“ Mezitím se ovšem do svých tras musí vrátit nejen doprava, ale i všechny inženýrské sítě a tramvajové zastávky s podchody. Třešničkou na dortu hotového díla bude zpětné osazení pomníčku štábního kapitána Václava Morávka, který poblíž Prašného mostu zahynul při přestřelce s gestapem. Na své místo u bastionů se vrátí i originální deska se jmény padlých v květnovém povstání. Stavbaři však budou muset spěchat – v polovině dubna totiž archeologové ve sníženém cípu mezi podchody (foto) odhalili uprostřed křižovatky asi 8 hrobů, pokračování pohřebiště z konce 9. a počátku 10. století, v němž už v roce 2011 odkryli kolem 70 podobných pozůstatků.
Stavba tak nabrala zpoždění, které se tým divize 2 pokusí dohnat. Křižovatku ale určitě zprovozní nejpozději v říjnu.

Zdroj: http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/092013.pdf

467 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (28.05. 2013 16.46)

Re: Z tisku a médií

ČTK - České noviny: TOP 09 chce přijít s řešením ohledně Blanky do dvou týdnů

Praha - TOP 09 do dvou týdnů předloží řešení ohledně financování tunelového komplexu Blanka. Materiál umožní doplatit stavební firmě Metrostav 1,5 miliardy korun, které jí Praha za odvedené práce dluží. Tunel by měl být otevřen příští rok, zpoždění nehrozí, řekl dnes novinářům Tomáš Hudeček (TOP 09), který je pověřený vedením města. Konečný účet za stavbu je 36 miliard, Praha už z této částky zaplatila 25 miliard.
Praha kvůli prodražení stavby neproplácí faktury od loňského května. "Vzhledem k tomu, že cena tunelu Blanka byla navýšena z 22 miliard na 36 miliard, dostali jsme se na hranu zákona o veřejných zakázkách, protože nárůst ceny je tak vysoký, že neexistuje jednoduchá zákonná cesta, jak tu stavbu zaplatit," uvedl Hudeček. "Hádky v ODS" a obavy ze zákonnosti postupu rady podle něj znemožnily předložení materiálu, který by problém řešil.
Situace podle TOP 09 nastala kvůli tomu, že politici v minulosti delegovali velkou část pravomocí na úředníky. "Je nepředstavitelné, že o značné části tak obrovských investičních výdajů nerozhodovaly volené orgány, ale úředníci, a to v řádech miliard korun," uvedl radní pro legislativu Lukáš Manhart (TOP 09). Politici se tak podle Hudečka "zbavovali" zodpovědnosti za některá rozhodnutí. Vyplývá to prý z analýzy, kterou si město nechalo vypracovat, a kterou poskytne policii. Praha pod vedením TOP 09 chce tento systém změnit a "zprůhlednit" hospodaření města.
"Analýza byla zadaná mojí radou, kterou jsem vedl, vycházelo to z našich podnětů," komentoval na dotaz novinářů bývalý primátor Bohuslav Svoboda (ODS). "Materiál byl k dispozici ve chvíli, kdy rada ještě fungovala, přesto jsme jej nedostali," doplnil.

http://www.ceskenoviny.cz/domov/zpravy/ … dnu/943984

http://praha.idnes.cz/vystavba-tunelu-b … -zpravy_eb

Thumbs up Thumbs down

468

Re: Z tisku a médií

Hudeček asi myslí tohle http://www.ceskapozice.cz/domov/politik … elu-blanka

Thumbs up Thumbs down

469

Re: Z tisku a médií

Praha 31. května (ČTK) - Pražští radní dnes schválili první etapu výměny oken na domech v ulici V Holešovičkách v Praze 7. Výměna se týká celkem 30 domů a město předpokládá, že za nová okna zaplatí zhruba 17 milionů korun. ČTK to řekla mluvčí magistrátu Iva Vojtková.
Podle studie, kterou město nechalo vypracovat, by měla být okna vyměňována ve dvou etapách. První etapa zahrnuje domy přímo u rušné ulice V Holešovičkách, to je 33 objektů, v druhé etapě to dalších 154 domů.
"Předmětem návrhu schválení záměru je 1. etapa - pouze 30 objektů, protože majitelé zbylých objektů neumožnili přístup do objektů z důvodu jejich nesouhlasu s těmito opatřeními," píše se v dokumentu, který schválili radní hlavního města.
Úředníci nyní dopracovávají podrobnou zadávací dokumentaci a město chystá vypsat výběrové řízení na dodavatele. Předpokládaná cena je 17,1 milionu korun bez DPH. Kromě výměny oken částka zahrnuje například úpravy konstrukcí, výměnu některých provozních zařízení nebo opravy a vybudování zařízení vzduchotechniky.

Thumbs up Thumbs down

470

Re: Z tisku a médií

EURO 24.6.2013 napsal:

Rada by měla projednat Blanku

Pražští radní by měli tento týden projednat,
    jak dál s tunelem Blanka. Hrozí totiž, že by stavební firma nemohla příští týden pokračovat v práci a deklarované dokončení tunelu v dubnu příštího roku by bylo ohroženo. Praha nyní dluží Metrostavu 1,9 miliardy korun a peníze dodavatele trápí, nicméně hlavním problémem je čas. Na konci tohoto týdne totiž začnou plánované výluky tramvají, které mají umožnit Metrostavu postavit křižovatku u Prašného a u Trojského mostu.
    Firma ovšem nemůže začít stavět, aniž by jí město dalo pokyn. Tyto úseky totiž nejsou v souladu s původní projektovou dokumentací, znamenají tedy vícepráce, které musí investor odsouhlasit. Souhlas by měl pravděpodobně navázat na vyřešení takzvané kategorizace prací, kterou si město zadalo poté, co začalo být zřejmé, že by vícepráce na Blance mohly přesáhnout dvacetiprocentní zákonný limit. Kategorizace umožní, aby město proplatilo Metrostavu hned zhruba 600 milionů korun za položky, které znamenají nárůst výměr, půl miliardy by mohlo putovat na účet firmy po legalizování víceprací jednacím řízením bez uveřejnění nebo cenovými výměry.
    Zhruba 750 milionů korun dluží Praha Metrostavu za Trojský most. Ten je z pohledu zákona o veřejných zakázkách nejproblematičtější. V tuto chvíli není jisté, zda bude chtít město zahrnout most do víceprací, nebo jej bude řešit separátně například dohodou o narovnání nebo před soudem. Vyřešit bude muset také téměř dvěstěmilionový dluh u společnosti IDS, která provádí na Blance technický dozor. Problém s dokumentací, která je nutná pro zprovoznění tunelu, by měl být vyřešen zadáním více než stomilionové zakázky společnosti Satra, která Blanku projektovala.

471

Re: Z tisku a médií

Pražští radní schválili splacení půlmiliardového dluhu Metrostavu

   Praha 25. června (ČTK) - Radní hlavního města na svém dnešním jednání schválili splacení části dluhu firmě Metrostav za výstavbu tunelu Blanka. Z celkového dluhu ve výši zhruba 1,8 miliardy korun může město nyní splatit půl miliardy. Novinářům to dnes řekl primátor Tomáš Hudeček (TOP 09).
   Radní vzali na vědomí takzvanou kategorizaci tunelu Blanka, to znamená rozdělení projektu na 15 kategorií rozdělených do tří částí. 'Kategorie jedna až pět je neproblémových, u kterých není pochyb, že se jedná o práce, které je možné hned zaplatit. Jedná se o částku asi půl miliardy korun,' řekl primátor.
   Druhou skupinu tvoří kategorie šest až 15, u kterých je potřeba udělat další analýzy - není u nich zcela jasné, zda jde o práce v souladu se zadávací dokumentací. Třetí 'skupina' je Trojský most, u kterého město bude zjišťovat, zda zapadá do některé z 15 kategorií, nebo jestli je třeba na něj pohlížet zcela samostatně.
   Praha Metrostavu neproplácela faktury od loňského května. Dluh za odvedené práce se vyšplhal na uvedených 1,8 miliardy korun. Pozastavení plateb vysvětlovalo město tím, že během výstavby se udělaly významné změny v projektu, které je třeba zkontrolovat. Změny vznikly například při podrobném výpočtu některých staveb, který nebyl součástí původní zadávací dokumentace. Další vznikly při upřesnění geologických podmínek při výstavbě.
   Tunelový komplex Blanka je součástí vnitřního obchvatu města. Jeho výstavba začala v roce 2007. Minulé vedení města za exprimátora Pavla Béma (ODS) tvrdilo, že stavba bude stát asi 28 miliard korun. Výsledná cena by ale měla činit až 36 miliard.

472

Re: Z tisku a médií

Stavba nového mostu v Troji vázne. Uzavření a demolice Rámusáku se odkládá
Adam Váchal Metro.cz 26. června 2013  16:34
Rámusák v Troji se měl v neděli zavřít. Vše je ale jinak. Stavební společnost Metrostav čeká, až město provede veškeré analýzy. Do té doby na místě práce stojí a otevření mostu se tím pádem odkládá.

http://www.metro.cz/stavba-noveho-mostu … e-deje_ava

473

Re: Z tisku a médií

Přesun tramvají z „Rámusáku“ na nový most v pražské Troji se zpozdí

Zdroj: http://praha.idnes.cz/presun-tramvaji-z … zpravy_sfo

474

Re: Z tisku a médií

V pražských Dejvicích spadl autojeřáb s panelem na nákladní auto, řidič vyvázl se zraněnou nohou

http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_z … m--1230142

475

Re: Z tisku a médií

Primátor připravuje s týmem odborníků „den B“, kterým je zprovoznění další části městského okruhu

Primátor Tomáš Hudeček nepodceňuje přípravy na duben příštího roku. Právě v tomto měsíci dojde k zprovoznění části městského okruhu. Komplex pro hladký průjezd Prahou by měl ale především zajistit viditelné kroky k přívětivějšímu prostředí pro Pražany i návštěvníky hlavního města. Den otevření primátor pracovně označil jako „den B“.

15. červenec 2013
„K tomu, aby Pražané získali oprávněný pocit, že miliardy nebyly investovány zbytečně, je třeba, aby Blanka znamenala výhodné řešení pro všechny. Nelze pouze dokončit tunel a nechat ho žít vlastním životem. Především ti, kteří do centra autem nejezdí vlastním autem, by měli výrazně pocítit, že se hlavní město chová lépe k veřejnému prostoru,“ říká o blízké budoucnosti primátor Tomáš Hudeček.

Primátor nezapomíná na detaily. Proto konzultuje v týmu odborníků veškeré možnosti i případná úskalí, která otevření tunelu může přinést. Pracovních schůzek se účastní např. zástupci TSK, DPP, ROPID či URM. Kromě možné problematiky vjezdu či výjezdu z tunelu řeší především výrazné odlehčení městu od automobilů. Součástí by proto měla být nejen dopravní opatření pro řidiče a jejich viditelné značení, ale především více možností pro chodce. To znamená pohodlnější cesty pro pěší a cyklisty, chodníky propojené větším množstvím přechodů, které usnadní omezení dopravy v centru Prahy.

Jako důležitou součást výsledného efektu vnímá primátor i to, aby redukce soukromých vozidel v centru doprovázelo vhodné uspořádání městské hromadné dopravy.  Zvažují se nejen nové zastávky tramvají, ale např. i průjezd autobusu MHD Blankou, který tak umožní rychlejší dopravu osob z jednoho konce města na druhý.

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr … rniku.html