401

Re: Z tisku a médií

Stavba č. 9515 Myslbekova – Prašný most (MYPRA)

Publikováno: 7.11.2012
Rubrika: Tunel Blanka

Stavba č.9515 v úseku Myslbekova – Prašný most je součástí souboru staveb Městského okruhu Myslbekova – Pelc‑T yrolka jako jeho 1.stavba. Jedná se o novostavbu dopravní stavby, kde trasa MO je vedena v ražených a hloubených tunelech. V úseku stavby je jedno napojení na místní uliční síť v mimoúrovňové křižovatce Prašný most. Součástí stavby jsou dále garáže Prašný most budované nad stropem tunelů, nový most přes trať ČD Praha – Kladno, technologická centra a pomocné prostory, přeložky a nové trasy inženýrských sítí, zařízení DP-ED a definitivní úpravy povrchů v rozsahu celé stavby. Součástí stavby jsou i veškerá provizorní vedení inženýrských sítí, komunikací a tramvajových tratí se zabezpečením průjezdnosti křižovatkového uzlu Prašný most ve všech fázích výstavby.

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … ost-mypra/

402

Re: Z tisku a médií

Stavba ev. č. 0079 Špejchar – Pelc Tyrolka, Špelc – část Trojský most

Publikováno: 8.11.2012
Rubrika: Tunel Blanka

Nový Trojský most převádí přes Vltavu pokračování Partyzánské ulice z Holešovic do Troje. Po svém dokončení přispěje k odlehčení dopravy přes přetížený most Barikádníků. Navazuje tak jako součást povrchového úseku Stavba 0079 Špejchar – Pelc-Tyrolka na podzemní trasu, jež je vedena v oblasti Troje pomocí konstrukcí hloubených a ražených tunelů. Jedná se o sdružený most pozemní komunikace a městské kolejové dopravy, otevřeně uspořádaný, směrově přímý, výškově zakřivený.

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … jsky-most/

403

Re: Z tisku a médií

Realizační dokumentace, rozpočty, fakturace

... zahájení prací v roce 2007 bylo nutno neprodleně zahájit práce na realizační dokumentaci. Generální dodavatel RDS je firma SATRA s. r. o., hlavní subdodavatelé RDS jsou dále Metroprojekt a. s. a PÚDIS a. s. Urychlené definování a potvrzení základních společných parametrů technického řešení u takto rozsáhlé stavby vyžaduje od všech účastníků výstavby mimořádné úsilí a je nutno tento proces urychleně dokončit před zahájením prací na RDS

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … fakturace/

404

Re: Z tisku a médií

články pokračují

Geodetické práce
Publikováno: 14.11.2012
Rubrika: Tunel Blanka
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … cke-prace/

Stavba č. 0079 Špejchar – Pelc-Tyrolka, část Letná
Publikováno: 15.11.2012
Rubrika: Tunel Blanka
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … ast-letna/

405

Re: Z tisku a médií

Blesk v největším tunelu Česka: Na Blance pracuje tisíc dělníků

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalo … lniku.html

406

Re: Z tisku a médií

Stavbaři uklízejí nad tunelem Blanka, auta se vrátila do části Patočkovy
Zdroj: http://praha.idnes.cz/zprujezdneni-pato … -zpravy_ab

407

Re: Z tisku a médií

Praha v roce 2013: třináct tipů na místa spojená s magickou třináctkou

13. Silničních mostů je v Praze dvanáct, letos přibude třináctý

Obrázek historického města, skrz které se klikatí Vltava s několika mosty, zná jistě každý Pražan. Pražských silničních mostů vede dnes přes řeku 12, ale už letos se otevře další, právě budovaný v Troji. Bude tak třináctým mostem a napojí se na Městský okruh, a tím pádem i na tunel Blanka. Už v roce 2013 přes něj začnou jezdit tramvaje. Automobilová doprava sem bude přivedena až po otevření tunelu Blanka.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/magicka-13-v-magi … zpravy_sfo

408

Re: Z tisku a médií

Stavba Trojského mostu v Praze pokračuje, zcela hotový má být příští rok
Manipulaci s těžkými předměty mají dávno za sebou, teď montéry, kteří stavějí Trojský most, čeká montáž dvou stovek ocelových tyčí, jež vytvoří výplet nové spojnice vltavských břehů. Na něm bude celá konstrukce zavěšena.

V létě pak stavbaři odstraní opěrné pilíře, které po celou dobu stavbu podpíraly. „Je před námi složitá fáze, protože se bude vyplétat a navzájem ladit dvě stě prvků,“ konstatoval pro Právo František Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která tuto součást tunelového komplexu Blanka dává dohromady. Odhaduje, že neobvyklá operace, ke které je třeba speciální počítačový program, odstartuje závěrem ledna a zabere dva tři měsíce. Pak začne likvidace podpůrných konstrukcí, které hrubou stavbu zatím pevně drží.

A jelikož ještě most nedosahuje plné šíře, z boků přibudou konstrukce, na kterých vznikne cyklostezka a chodníky pro pěší. Pak přijde na řadu doladění detailů, například instalace osvětlení, zábradlí, inženýrské sítě, finální nátěry. „Na několika místech jsme v předstihu,“ popsal současný stav Polák.

Koncem letoška se tudy rozjedou tramvaje a 1. května následujícího roku i automobily. Trojský most uleví přetíženému mostu Barikádníků. Že je nutné ho postavit, říkají dopravní odborníci snad čtyřicet let.

Konec rámusáku
Až se po nové spojnici Holešovic a Troje vydají tramvajové soupravy, padne provizorní most z konce 70. let zvaný kvůli rachotu, který působí projíždějící tramvaje, rámusák. Vltavu přetíná v sousedství několika desítek metrů od nové konstrukce.

Jde o složité dílo s několika nej. Obloukový most měří 250 m, rozpětí hlavního pole, tedy délka mezi oběma pilíři, činí 200 metrů, což v Praze nemá obdoby. Na tuzemské poměry je i neobvykle široký, a to 36 metrů.

„Vzepětí u tak dlouhého mostu se zpravidla dělá větší, tedy oblouk je v nejvyšším bodě vyšší. V našem případě má jen 20 metrů,“ řekl před časem Alexandr Tvrz z Metrostavu.

Dílo vyjde na více než 1,1 miliardy korun. Původní cena přitom činila asi 400 miliónů korun. Navýšení nákladů způsobila změna konstrukčního a architektonického řešení.

Stavbou se zabývala i protikorupční policie, která zkoumala, zda nebyl spáchán podvod nebo porušení povinnosti při správě cizího majetku. Nedávno případ odložila, žádný trestný čin nezjistila. Už dříve se objevily spekulace o tom, že by most mohl v budoucnu nést jméno po zesnulém prezidentu Václavu Havlovi. Náměstek pražského primátora Tomáš Hudeček (TOP 09) ale ČTK řekl, že přejmenování není pravděpodobné.

zdroj: http://www.novinky.cz/bydleni/reality-a … i-rok.html

409

Re: Z tisku a médií

Trojský most Havlův nebude

Do zasedání komise byl ve hře ještě jeden nápad - pojmenovat po bývalém prezidentovi právě budovaný most přes Vltavu v Troji.

"Osobně jsem byl proti a ostatní členové komise na tom byli podobně. Návrh jsme zamítli," řekl radní pro územní rozvoj Tomáš Hudeček, který před několika dny dokonce v nadsázce navrhl, aby most nesl jméno bývalého primátora Pavla Béma.

"Jsem pevně přesvědčen, že Václav Havel by nebyl nijak potěšen z toho, že jeho jméno je spojeno s mostem, který je mementem rozhazovačnosti našich předchůdců," rýpl si Hudeček.

Nicméně podle předsedy Alberta Kubišty dala komise přednost lokalitě, v níž se most nachází - pravděpodobně tak přežije dosavadní "pracovní" název - Trojský.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/pojmenovani-nabre … -zpravy_ab

410

Re: Z tisku a médií

Praha dluží Metrostavu 2,5 miliardy za Blanku, přemýšlí, kdy zaplatí
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region … y-zaplati/

nebo

Praha neproplácí faktury za tunel Blanka, řeší další financování

   Praha 28. ledna (ČTK) - Praha už několik měsíců neproplácí dodavatelům faktury na výstavbu tunelového komplexu Blanka. Za odvedené práce jim dluží přes miliardu korun. Město řeší, jak bude stavbu dále financovat. Uvažuje o tom, že by na budoucí práce dodavateli poskytlo zálohu až 2,5 miliardy korun. Vyplývá to z informací ČTK, na problém upozornila interpelace, kterou na posledním zastupitelstvu přednesl opoziční zastupitel Karel Březina (ČSSD). Březina postup města kritizuje. Primátor Bohuslav Svoboda (ODS) se hájí tím, že město řeší problémy, které vznikly už za minulého vedení města.
   Pražští radní se problémem zabývali na několika posledních jednáních rady. Znovu by se k němu mohli vrátit v úterý. Podle informací ČTK z posledního prosincového jednání rady vyplývá, že město si není jisto tím, jestli může všechny dlužné faktury proplatit. Není totiž jasné, jestli všechny provedené práce byly městem předem schváleny a jestli už nebyl překročen rozpočet pro dodatečné práce, který může činit maximálně 20 procent ceny původní zakázky.
    Praha zřejmě neví, jak mohla tato situace vzniknout. V polovině ledna proto rada nařídila magistrátním právníkům, aby zjistili, kdo situaci zavinil a kdo za ni případně ponese zodpovědnost.
   'Opravdu, pane primátore, myslíte vážně, že budete dávat dodavateli stavby Blanka, společnosti Metrostav, dvě a půl miliardy korun zálohy? Není toto v rozporu se zákonem a s nedovolenou veřejnou podporou? Proč je obcházeno, že se řádně neplatí dodavateli, tím, že se mu bude dávat záloha?' ptal se na zastupitelstvu Březina. Podle Březiny si Praha nechala vyčíslit, kolik by stálo zastavení a zakonzervování stavby. Podle materiálů, které má ČTK k dispozici, se náklady pohybují kolem 800 milionů korun.
   Primátor na většinu dotazů na zastupitelstvu neodpověděl. Podle něj je jednání o dalším financování stavby velmi složité a informace není možné v současnosti zveřejnit, protože by to poškodilo Prahu při dalším vyjednávání. K problému by se podle něj měla rada vrátit na úterním jednání. 'Materiál řeší problémy, které vznikly na odboru městského investora (který je investorem stavby) za doby, které předcházejí tomuto zastupitelstvu a této radě,' uvedl primátor Svoboda.
   Jednání nechce více komentovat ani mluvčí společnosti Metrostav František Polák. 'Čekáme, až se rada rozhodne, jak bude financování pokračovat. Víc se toho z naší strany říct nedá,' řekl ČTK Polák. Dodal, že ve výstavbě se dále pokračuje tak, aby se v tunelu mohlo začít zkušebně jezdit na konci dubna příštího roku.
   Tunelový komplex Blanka je součástí vnitřního obchvatu města. Jeho výstavba začala v roce 2007. Minulé vedení města za bývalého primátora Pavla Béma (ODS) tvrdilo, že stavba bude stát asi 28 miliard korun. Podle současného vedení ale byla tato cena nereálná a město za stavbu zaplatí asi 36 miliard korun.

411 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (29.01. 2013 19.05)

Re: Z tisku a médií

iHned: Praha neposkytne Metrostavu zálohu na budoucí práce, za výstavbu Blanky neplatí už od května
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-5921512 … -magistrat

Rada hlavního města v úterý rozhodla, že magistrát neposkytne stavební firmě Metrostav zálohu na budoucí stavbu tunelu Blanka ve výši dvě a půl miliardy korun. Praha přitom za výstavbu Blanky neplatí už od května a Metrostavu dluží zhruba 1,5 miliardy korun.

Praha neposkytne Metrostavu zálohu ve výši 2,5 miliardy korun na budoucí práce na tunelovém komplexu Blanka. Pokusí se Metrostavu v nejbližší době proplatit to, co je možné. V úterý o tom rozhodla rada hlavního města.

Praha Metrostavu neproplácí od loňského května faktury za výstavbu Blanky, za odvedené práce už dluží zhruba 1,5 miliardy korun. Město se hájí tím, že musí zkontrolovat všechny změny, které v projektu během výstavby nastaly.

Město chtělo svízelnou situaci vyřešit tím, že by poskytlo Metrostavu zálohu. Postup ale kritizoval opoziční zastupitel a bývalý náměstek primátora pro dopravu Karel Březina (ČSSD). Vyplacením zálohy by se rada města podle něj vystavovala riziku porušení zákona o veřejných zakázkách a záloha by mohla být považována za zakázanou veřejnou podporu.
"Je zřejmé, že primátor (Bohuslav) Svoboda si neví s celou záležitostí rady. Vytváří tak riziko, že dojde k zastavení a zakonzervování stavby. Hlavnímu městu také hrozí sankce za pozdní úhradu vystavených faktur," řekl v úterý novinářům Březina.
Praha pozastavení plateb vysvětlovala tím, že během výstavby se udělaly významné změny v projektu, které město musí zkontrolovat. Podle dřívějšího vyjádření mluvčí magistrátu Terezy Králové jde asi o 2300 složek.

Tunelový komplex Blanka je součástí vnitřního obchvatu města. Jeho výstavba začala v roce 2007. Minulé vedení města za bývalého primátora Pavla Béma (ODS) tvrdilo, že stavba bude stát asi 28 miliard korun. Na začátku roku 2011 ale současné vedení zjistilo, že by se cena měla vyšplhat na 38 miliard. Primátor nechal některé práce seškrtat, výsledná cena by nakonec měla činit 36 miliard korun.

Thumbs up Thumbs down

412

Re: Z tisku a médií

To se mi snad zdá.....:o

Petr od Pankráce

413

Re: Z tisku a médií

Pankrác: klid... kdyby se dělo něco zajímavějšího, tak by si toho novináři ani nevšilmi... smile

MHMP napsal:

Vyjádření primátora hl. m. Prahy Bohuslava Svobody po jednání Rady hl. m. Prahy
29. leden 2013

„Metrostav se zúčastnil dnešního jednání rady města a výsledkem je, že město co nejdříve zaplatí veškeré faktury, které jsou v souladu se zákonem o veřejných zakázkách. Zbylé faktury, ve kterých jsou obsaženy vícepráce, jsou podrobovány analýze, tzv. kategorizaci.

Karel Březina se snaží vyvolat dojem o neprůhledných operacích v souvislosti s Blankou, ale on sám byl za Blanku po celý rok v roli radního pro dopravu zodpovědný a předložil do rady tisk, kterým se stanovila finální cena ve výši 37,912 miliardy korun. Já jsem na rozdíl od něj zadal analýzu nákladů Blanky a vyvinul maximální tlak na snížení celkových investičních nákladů, což se ve výsledku podařilo v řádu dvou miliard korun,“ řekl primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda.


Praha nedá Metrostavu zálohu na stavbu Blanky. Dluží mu už 1,5 miliardy
29. ledna 2013  18:59
Praha neposkytne Metrostavu zálohu ve výši 2,5 miliardy korun na budoucí práce na tunelovém komplexu Blanka. Chce se ale alespoň pokusit proplatit v nejbližší době to, co je možné. Od loňského května totiž firmě neproplácí faktury za odvedené práce, Metrostavu tak už dluží zhruba 1,5 miliardy korun.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/penize-na-tunel-b … zpravy_sfo

414

Re: Z tisku a médií

Magistrát zaplatí za Blanku zatím jen 300 milionů. Dluží 1,5 miliardy

Zdroj: http://praha.idnes.cz/magistrat-zaplati … -zpravy_eb

415

Re: Z tisku a médií

Primátor Svoboda: Každá koruna na Blanku projde důkladnou kontrolou

„Pokračuji v hlídání a minimalizaci nákladů města tak, jak jsem Pražanům slíbil. Každá koruna na Blanku projde bedlivou kontrolou,“ říká primátor. „Blanka je problémová stavba, ale ve výsledku bude sloužit nejen všem Pražanům, ale i návštěvníkům Prahy a bude přínosná: od snížení počtu dopravních nehod až po zlepšení životního prostředí.“

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr … lanku.html

416

Re: Z tisku a médií

pár fotek, ale v textu pro nás asi nic nového...

VIDEO: Jako první jsme projeli celý tunel Blanka
http://www.zavolantem.cz/clanky/video-j … nel-blanka

Nejdelší tunel v České republice a nejdelší městský tunel v Evropě, to je pražský tunel Blanka. Táhne se od Troje až ke Strahovu a slibuje uvolnění dopravy v řadě pražských čtvrtí. My jsme měli, díky ochotě Metrostavu, jedinečnou možnost si ho dnes celý projet, a vidět jej více než rok před jeho dokončením. Vy si tak můžete uvnitř článku prohlédnout video z průjezdu.

417

Re: Z tisku a médií

UVNITŘ ČLÁNKU - PŘEHLED ZMĚN. Dělníci mají letos opravit asi desítku tramvajových tratí a nevyhnou se ani metru. V jeho třech stanicích se budou vyměňovat výhybky. Lidé to dočasně pocítí změnami jízdních řádů. Autor: Adéla Paclíková, Mf Dnes Praha.

Rozkopané trati, nesčetné objížďky a hledání nových tras a jízdních řádů. Období oprav tramvajových tratí letos začne už koncem března. Největší nápor přijde během letních prázdninových měsíců.
Plán letošních výluk je hotov a je z něj zřejmé, že nejdéle potrvají omezení tramvajové dopravy v ulici Milady Horákové v Praze 6, na trati v Moskevské ulici i v Troji mezi Partyzánskou a Trojskou. Sledovat aktuální dopravu v těchto oblastech budou cestující muset pět až šest měsíců.
Nejčastěji však musí Pražané očekávat komplikace v šesté městské části, a to na různých místech.
Práce na stavbách tunelu Blanka i na prodloužení metra A do Motola se rychle přibližují termínům jejich otevření, které jsou naplánovány na rok 2014. A proto se má letos začít s úpravami na povrchu. Rekonstruovat se mají trati v Evropské ulici, v ulici Milady Horákové i ve Svatovítské a úprav se má dočkat i Prašný most.

Opravy Prašného mostu mohou padnout kvůli dluhu za Blanku

Přestože harmonogram letošních oprav už projednal dopravní výbor zastupitelstva, některé plánované práce se mohou zadrhnout.
Město totiž za stavbu komplexu Blanka dluží společnosti Metrostav přes miliardu korun. A stavební firma vzkazuje, že pokud se situace rychle nevyřeší, nepošle dělníky třeba právě na Prašný most. A to pak bude znamenat, že se Dopravní podnik nepustí do oprav kolejí v jeho těsné blízkosti.
„Pokud město neřekne, že práce zaplatí, tak my tam nezačneme. Problémy s financováním jsou stále aktuální, a pokud našim dodavatelům nezaplatíme, tak oni na tu stavbu prostě nenastoupí. Pokud Praha nedá financování stavby dohromady v řádu týdnů, tak Blanku začneme omezovat. To je prostě fakt,“ zdůrazňuje mluvčí Metrostavu František Polák.
Město nyní kontroluje všechny změny, které v projektu během výstavby nastaly. „Metrostav může omezit práce, které nejsou nutné ke zprovoznění tunelu Blanka. Takže se například mohou opozdit parkové úpravy a podobně,“ říká šéf odboru městského investora Jan Beránek.

Změna trasy, uslyší Pražané v MHD častěji

Kromě oprav tramvajových tratí zasáhnou do cestování veřejnou dopravou v metropoli tři výluky metra kvůli rekonstrukci výhybek. Nemělo by se to však podle něj dotknout právě oprav Prašného mostu. „Práce na Prašném mostě jsou nutné ke zprovoznění tunelu. Jednáme o tom,“ dodal Beránek.
Napilno nebudou mít jen opraváři tramvajových tratí. Pracovat se bude i na výhybkách pražského metra. Stejně jako loni byly na prodloužené víkendy naplánované výluky v podzemí, letos se v podobných termínech chystají na dalších místech. Výhybky se budou vyměňovat u stanic metra I. P. Pavlova, Kačerov a Háje. Dopravní podnik počítá s omezeními dopravy, ale plánuje je na dobu pracovního volna, kdy bude v Praze méně lidí.
Přesto výměna výhybky může způsobit zcela zásadní změnu - vyloučit část trasy metra z provozu. Třeba loni v září nejezdila celá trasa metra A. To pak ale znamená nejen pečlivé studování tras náhradních tramvají či autobusů. Svízel může nastat i při nakupování papírových jízdenek v blízkosti zavřených stanic metra. K automatům u eskalátorů se cestující nedostanou a trafiky tu bývají k večeru vykoupené. Zachránit pak může jedině SMS jízdenka.
„Ve stanici I. P. Pavlova budeme pracovat na další výhybce o Velikonocích. Provoz metra bude zajištěn tak, že se soupravy budou točit ve stanici Florenc a po jedné koleji budou jezdit na Muzeum. Počítáme se zavedením náhradní autobusové dopravy,“ říká dopravní ředitel Dopravního podniku Ladislav Urbánek.
Během svátků v červenci se dělníci pustí do oprav výhybky ve stanici Kačerov a v říjnu zase omezí provoz na Hájích. Jak se bude během těchto výluk organizovat doprava, Dopravní podnik zatím neupřesnil.

Kde se chystají výluky v roce 2013

Výluky tramvají

Vozovna Střešovice - Malovanka: provoz vyloučen do 30. dubna.
Újezd - Malostranská: od 8. do 18. března.
Trať v ulici Milady Horákové mezi křižovatkou Prašný most a vozovnou Střešovice: od 30. března do 28. září.
Hradčanská - Vítězné náměstí: od 29. června do 28. září.
Trať v Průběžné ulici: od 15. dubna do 15. června - termín se může změnit.
Švehlova ulice: od 15. dubna do 29. června - termín se může změnit.
Trať v ulici Moskevská mezi Francouzskou a Čechovým nám.: od 15. dubna do 2. listopadu.
Dělnická - Ortenovo náměstí: od 14. května do 29. června
Dělnická - Pražská tržnice: od 29. června do 30. července
Nádraží Holešovice - Ke Stírce: od 29. června do 30. listopadu
Trať v Evropské ulici v úseku Horoměřická a Divoká Šárka: od 29. června do 28. září
Hradčanská - Chotkovy sady: od 28. září do 2. listopadu

Pozn.: pracovat se bude nejen na opravách tratí, ale také na kanalizaci a sítích

Výluky metra

I. P. Pavlova: 30. března - 1. dubna
Kačerov: 5. července - 7. července
Háje: 26. října - 28. října

http://www.praha6.cz/aktuality/mf-dnes- … 02-08.html

Thumbs up +2 Thumbs down

418

Re: Z tisku a médií

Co s tunelem Blanka? Pražští radní nevědí, jak ho zaplatit

10.02.2013 20:36 Původní zpráva

Tunel Blanka štěpí pražskou koalici. Naplno to ukazuje nahrávka z jednání rady hlavního města z 29. ledna, kterou má TÝDEN exkluzivně k dispozici. Na záznamu se radní přou jednak o to, kdo má tunel vlastně na starosti, neshodnou se ani na tom, jak ho bez porušení zákona zaplatit.

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/co-s … 60962.html

419

Re: Z tisku a médií

Praha splácí dluh za Blanku. Zaplatila první miliony
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region … i-miliony/

12. 2. 2013 15:30, autor: ire
aktualizováno 12. 2. 2013 16:25

Praha - Praha poslala Metrostavu 159 milionů z dlužné částky za stavbu tunelového komplexu Blanka. Uvedl to pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Metrostav rozhodnutí vítá, podle mluvčího Františka Poláka ale firma zároveň čeká na to, až Praha schválí budoucí práce na stavbě. Bez toho nechce v některých částech stavby pokračovat. Faktury za výstavbu Blanky Praha Metrostavu neproplácí od loňského května. Za odvedené práce už dluží zhruba 1,5 miliardy korun. Pozastavení plateb vysvětlovala tím, že se během výstavby udělaly významné změny v projektu, které město muselo zkontrolovat.

"Dneska jsme na základě odsouhlasených faktur poslali Metrostavu 159 milionů korun za práce, které byly vykonány," uvedl primátor. "Je to příjemné a doufáme, že to bude pokračovat," řekl Polák. Podle něj je proplácení faktur ale jen částí problému. "Potřebujeme, aby Praha schválila další práce, u kterých nastaly změny oproti zadávací dokumentaci," poznamenal mluvčí. To se podle Poláka týká například rozsáhlých oprav křižovatky Prašný most, které jsou na letošek naplánovány a měly by být koordinovány s pracemi technické správy komunikací a dopravního podniku. "Pokud Praha práce do dvou nebo tří týdnů neschválí, my je nezačneme," dodal.

Podle mluvčí pražského magistrátu Terezy Králové se dnes o tomto problému jednalo. "Na klíčovém jednání mezi projektanty, Metrostavem a Inženýringem dopravních staveb byl stanoven postup řešení této situace," řekla bez dalších podrobností Králová.

Město nyní kontroluje všechny neproplacené faktury. Ty, které budou odpovídat původnímu zadání, hned proplatí. U ostatních bude posuzovat, zda se vejdou do limitu 20 procent povolených víceprací. Praha původně uvažovala, že Metrostavu poskytne zálohu ve výši 2,5 miliardy korun na budoucí práce na tunelu. Postup ale kritizovala opozice a následně proto od návrhu upustila.

420

Re: Z tisku a médií

Dluh magistrátu na tunelu Blanka může ohrozit termín jejího otevření
15. února 2013  1:00
Nezaplacené faktury za výstavbu pražského tunelu Blanka mohou ohrozit plánovaný termín jeho otevření. Metrostav totiž bez peněz nespustí klíčovou úpravu Prašného mostu. A pokud ta nezačne v řádu týdnů, auta pod zemí v dubnu 2014 patrně nepojedou.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/nezaplacene-faktu … zpravy_zuf

Magistrát: začátek prací nic neohrožuje

"Rizikové věci na Prašném mostě jsme teď rozhodli. Je to ale soubor mnoha objektů. Našli jsme řešení nějaké části, další budeme řešit. Podle mě ale nic nebrání tomu, aby se tam v březnu začalo dělat," tvrdí šéf odboru městského investora Jan Beránek.

Metrostav na jeho slova ale reagoval, že definitivní rozhodnutí není. "Jednání sice probíhají a my stále organizujeme práce tak, abychom mohli začít stavět v plánovaných termínech, ale definitivní rozhodnutí nepadlo," řekl Polák.

Za zdmi magistrátu je ale už nějakou dobu znát gradující nervozita. Přesto se oficiální vyjádření ohledně termínu zprovoznění tunelu zdají stále optimistická. "Termín je uveden ve smlouvě a nedovedu si představit, že bych jej nestihl," dodává Beránek.

421

Re: Z tisku a médií

Elegantní síťový výplet
Prostor mezi ocelovým obloukem a podélnými železobetonovými táhly oblouku v mostovce Trojského mostu začínají vyplňovat tyčové závěsy (foto č. 1). Nové přemostění Vltavy začíná nabývat svou konečnou podobu. Práce týmu divize 5 a divize 2 na Trojském mostě, jedné z částí komplexu Blanka, rychle postupuje. Montéři už symetricky od obou zárodků do středu oblouku
připevňují a napínají závěsy (foto č. 2 a 3). Jsou uspořádány ve vzájemně ukloněných rovinách, přičemž v každé z nich se kříží dvě osnovy závěsů. Jedna osnova obsahuje rovných sto kusů ocelových tyčí o průměru 76–105 mm a různé délce i sklonu. Pro přesné měření sil v závěsech specialisté využívají tenzometry – na každém závěsu jsou připevněné dva (foto č. 4).
Stavba Trojského mostu probíhá pod přísným dozorem, na snímku č. 5 fotograf zachytil návštěvu výrobních inspektorů. Šestka potom napovídá, jaký pohled se naskytne řidiči tramvaje, až bude most zprovozněný.

zdroj: http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/032013.pdf

422

Re: Z tisku a médií

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/p … 30219.html

Pokud město nezaplatí dluh, stavba Blanky se o rok odloží

To jsou zblepty :-(

Petr od Pankráce

423

Re: Z tisku a médií

Pankrác napsal:

Pokud město nezaplatí dluh, stavba Blanky se o rok odloží

To jsou zblepty :-(

Když pan primátor slibuje, že už za půl roku (možná) zaplatí faktury od loňského května, protože "musel prověřovat" vícepráce, které si z 90% sám navymýšlel, tak je to úsměvné.
Přál bych si, aby Metrostav uplatnil penále z prodlení v plné výši. Neznám sice smluvní sazbu (denní, týdení, měsíční), ale při takovémhle nehorázném zpoždění to bude kolem sta (i více) procent fakturovné částky.
Pak se sejde škodní komise magistrátu a celou škodu by měla předepsat panu gynekologovi k úhradě.
Sice se to nestane, ale bylo byto tak správné (a zákonné) a já bych měl druhé vánoce smile

Thumbs up +1 Thumbs down

424

Re: Z tisku a médií

Lidé si nové Letenské náměstí chválí, Praha za něj stále dluží

datum: 21. 2. 2013
médium: Pražský deník, Kateřina Chvátalová

Metrostav doposud od města neobdržel na účet 26 milionů za úpravy Letenského náměstí

http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak … il?id=2555

425

Re: Z tisku a médií

později určitě na idnes...

Mladá fronta DNES

Z Blanky rovnou do kolony? Bude chybět zbytek okruhu
Z tunelu Blanka budou auta nejčastěji vyjíždět do ulice V Holešovičkách. Na ni však najedou po rampě, kde je jen jeden jízdní pruh. Řidiči i někteří odborníci se proto obávají, že v křižovatce lze očekávat kolony.