351

Re: Z tisku a médií

proč ten článek začíná "BRNO-"?

Thumbs up Thumbs down

352

Re: Z tisku a médií

To je lepší se ptát přímo u článku - sem autor pravděpodobně nezavítá ;-)

Thumbs up Thumbs down

353

Re: Z tisku a médií

V Brně je Ústavní soud.

Thumbs up Thumbs down

354

Re: Z tisku a médií

jo táák,  to mi fakt nedošlo.

Thumbs up Thumbs down

355

Re: Z tisku a médií

iHned.cz: Konečný účet za tunel Blanka bude 36 miliard. Bém garantoval o deset miliard nižší cenu

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-5684700 … nizsi-cenu

Na tunelu Blanka, který přijde Prahu na 36 miliard, se podařily ušetřit dvě miliardy. Uspořilo se na křižovatkách a podchodech, marže ale zůstaly nedotčené. Přesto je výsledná cena o 10 miliard vyšší, než bylo v plánu.

Konečná cena tunelu Blanka bude 36 miliard a řidiči jím poprvé projedou 1. května 2014. Definitivní sumu, kterou Praha zaplatí za největší městský tunel v Evropě, nyní sepsal magistrát v dokumentu, který mají HN k dispozici.
Úplně na začátku měla Blanka stát necelých 26 miliard. Postupně ale nabobtnala až na 38 miliard. Nyní se pražskému magistrátu podařilo náklady seškrtat aspoň o dvě miliardy korun.
„Může se to zdát málo, ale v takové fázi rozestavěnosti celého komplexu to považuji takříkajíc za zázrak,“ komentoval pražský primátor Bohuslav Svoboda. Ze dvou miliard tvoří více než 800 milionů primátorova rezerva, neplánuje ji ale utratit.
Úsporu 80 milionů našel magistrát například tím, že nezakryje vyústění tunelu v Tróji, podchod pod tratí v Holešovicích nebude stát 80 ale 40 milionů, křižovatka v Tróji zlevní z 20 milionů na patnáct. Do marže si ale dodavatelé nesáhli, ty byly součástí původní smlouvy z roku 2006.
Ve stavební části se magistrát proškrtal v dodatečných investicích na 175 milionů z původní půlmiliardy, na technologiích šel z 859 na 330 milionů korun.

Blanka neměla stát 21 miliard

Ze závěrečného účtu je také jasné, že Blanka neměla nikdy stát 21 miliard korun, dokonce ani 26, které v roce 2007 garantoval někdejší primátor Pavel Bém.
„Už na začátku bylo jasné, že Blanka bude stát nejméně 32 miliard,“ řekl HN šéf odboru městského investora Jan Beránek, který na stavbu nyní dohlíží. Do původních odhadů totiž nikdo nepočítal ceny technologií a valorizace.
Někdejší vedení magistrátu v čele s Pavlem Bémem až do konce svého působení tvrdilo, že Blanka bude stát maximálně 28 miliard. Že náklady ve skutečnosti narostly o dalších 10 miliard zjistilo nové vedení Prahy v únoru roku 2011.
Pavel Bém tehdy předražení zpochybnil a chyby připsal stávajícímu vedení města. Nyní není bývalý primátor k zastižení, protože zdolává vrchol K2.

Co nejvíce tunel prodražilo? Více o Blance si přečtěte ve středečních Hospodářských novinách.

Thumbs up Thumbs down

356

Re: Z tisku a médií

Řidiči si musí dát pozor, pražská Patočkova ulice bude opět uzavřena

Zdroj: http://praha.idnes.cz/uzavirka-patockov … -zpravy_ab

357

Re: Z tisku a médií

... netvoří se tu totiž zdlouhavé kolony. Tomu přispívají i vypnuté semafory před vjezdem do Strahovského tunelu.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/uzavirka-patockov … -zpravy_ab

A ony ty semafory mají být normálně zapnuté? Já měl dojem, že jsou tam jen pro mimořádné situace - jelikož se tam stejně přednost nikomu nedává.

Thumbs up Thumbs down

358

Re: Z tisku a médií

Tvosh: Ano mas pravdu, novinari se zase vyznamenali... :-)

Petr od Pankráce

359

Re: Z tisku a médií

Zajímavý článek:

http://regiony.impuls.cz/praha/ctete-v- … -t6f7.html

iregiony CZ

Petr od Pankráce

360

Re: Z tisku a médií

Zajímavý článek o reko Letenské nám.

http://regiony.impuls.cz/praha/doprava- … -ya7r.html

iregiony CZ

Petr od Pankráce

361

Re: Z tisku a médií

Pražská Letná bude rozkopaná o měsíc déle, tramvaje pojedou od září

Zdroj: http://praha.idnes.cz/rekonstrukce-lete … -zpravy_ab

362

Re: Z tisku a médií

Sázka o tunel Blanka: Půjde Pavel Bém ke koštěti, nebo k soudu?

http://www.ceskapozice.cz/domov/hlas-el … bo-k-soudu

Thumbs up Thumbs down

363

Re: Z tisku a médií

Oprava Letenského náměstí skončí do října

datum: 29. 8. 2012
médium: Právo, Petr janiš

Mezi Letenským náměstím a Hradčanskou přestane od 1. září pendlovat autobus a vrátí se sem tramvaje.
Pro letenské obyvatele je to při všech změnách MHD jediná pozitivní zpráva. Letenské náměstí se totiž bude opravovat o měsíc déle, než se původně předpokládalo, čili až do konce září.
Přitom už pomalu měsíc se mělo v obou směrech jezdit Letenským tunelem, a ne jen dolů. Jenže z dopravního hlediska na rozkopané náměstí nelze pustit další proud aut. Ta přijíždějí jen z Veletržní a z Letenské pláně a kličkují mezi stavebními jámami po zbytcích dlažebních kostek. Od října by zde už měl být asfalt.
Příčina, kvůli níž se práce prodlužují, vězí v podzemí. Skutečné vedení sítí, které se překládaly, vůbec neodpovídá zákresům a plánům. „Za dva měsíce se to udělat nedalo, ne že bychom nechtěli, ale stav je tristní,“ řekl Právu mluvčí Metrostavu František Polák. Podle něho se pracovalo na všem, na co stavbaři narazili: znovu se pod okny ministerstva vnitra pokládaly různé druhy kabelů, parovod, vodovody, plynovody.
„Letenský tunel šel do provozu na začátku 50. let, od té doby funguje a každý to tam flikoval. Když rupla voda, nemohli hrabat v křižovatce. Napojili to před a za křižovatkou a zahrabali. Jen všecko najít a přespojkovat zabralo fůru času,“ popsal Polák. Dnes se musí odevzdat digitální zaměření.
Město přitom naplánovalo opravu na léto, kdy Pražané metropoli upouštějí s předpokladem, že se začátkem školního roku bude vše nové. Obyvatelé Letné tomu také tak rozuměli, i když neradi. Užili si svoje už s ražbami tunelu Blanka. „Nemohli si dovolit předem říci, že oprava náměstí zabere více než čtvrt roku. To by si už asi lidé nenechali líbit. Ale jen tak oznámit prodloužení o polovinu uprostřed srpna také není fér. Nechci s dětmi po cestě do školy klopýtat přes rozkopané přechody,“ řekla Právu Dana Pretoriusová z Letné.

http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak … il?id=2470

364

Re: Z tisku a médií

Mezník na Blance
Na stavbě tunelového komplexu Blanka v úseku MYPRA , kde práce řídí tým Jiřího Kordíka z divize 2, se betonáři chystají uložit poslední kubík betonu do trámového stropu tunelu. Tím už v září ukončí betonáže všech nosných konstrukcí
tunelů. Na zdárném provedení prací mají velkou zásluhu stavbyvedoucí Ing. Libor Čada a Drahomír Ducháč.

Letecký pohled na staveniště tunelového komplexu Blanka
S létem přišel čas, aby fotograf Metrostavu vzlétl do oblak. Pravidelně tak činí zejména od té doby, co divize 2 začala v Praze řídit výstavbu Blanky, největšího městského tunelového komplexu v Evropě. Patří do něj i stavba Trojského mostu (foto č. 1), kterou divize 2 provádí spolu s divizí 5. Nad mostovkou se mu už tyčí pomocné věže z prvků PIŽMO (foto č. 2), jejichž prostřednictvím budou vyzdviženy mohutné části ocelového oblouku, které vyrobili oceláři divize 4. Na třetím snímku je staveniště hloubených tunelů v Troji, které se už zcela ukryly pod zem. Rozhraní mezi tunely hloubenými a raženými jen vlevo dole naznačuje válcovitá střecha a komín technologického centra TG C6. Následující snímek zabírá staveniště na Prašném mostě. Zřetelná je už vjezdová rampa z ulice Svatovítská, v horní části prostoru výjezdové rampy do křižovatky však teprve probíhá odtěžování zeminy a archeologický průzkum. Fotografie číslo 5 zobrazuje stavební jámu Myslbekova od křižovatky Malovanka k Prašnému mostu. V jejím ohnisku je technologické centrum TG C1, do něhož se zanořují téměř zasypané tunely klenbového profilu.
Ty už ale patří do stavby SAT 2B, která Blanku propojuje se Strahovským tunelem. V subdodávce na ní však pracuje
i další tým naší divize 5. Poslední foto nabízí pohled na Letenskou pláň. Není už na ní žádná stavební jáma, jen na
povrchu panuje čilý ruch, který má Letné vrátit parkový vzhled a definitivní dopravní trasy. Z nebe je už tedy dobře
patrné, že se největší pražská stavba chýlí ke konci – i díky našim razičům, betonářům, izolatérům a geodetům.

http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/14-152012.pdf

365

Re: Z tisku a médií

V Praze se dnes začal zvedat jeden z ocelových oblouků nového Trojského mostu. Oblouk stavaři zvedli už asi o metr, práce budou trvat celý čtvrtek a pátek, finišovat mají v sobotu. Výstavba mostu navazující na budovaný tunelový komplex Blanka stála víc než miliardu korun.
http://www.metro.cz/stavari-zacali-se-z … e-deje_jbs

Thumbs up Thumbs down

366

Re: Z tisku a médií

v metru jsem zahlédl, že v Metru je článek o Trojském mostě smile

Most v Troji roste po milimetrech
Zvedání ocelového oblouku Trojského mostu pokračuje. Podobných ve světě je málo.

Práce na Trojském mostě jsou v plném proudu. Stavbaři zde již druhý den zvedají jeden z ocelových oblouků. „Oblouk jde nahoru po milimetrech. Neustále se totiž musí kontrolovat, zda se nevychýlil ze své trajektorie. Ve středu jsme jej zvedli o osmdesát centimetrů, ve čtvrtek o víc než metr,“ popisuje průběh prací mluvčí Metrostavu František Polák.
Zvedání oblouku podle něj zabere ještě celý dnešek a část zítřka. Práce jsou náročné především kvůli unikátní konstrukci mostu. Výška oblouku totiž na mostech tvoří zpravidla 30 až 40 procent z celkového rozpětí mostu, v případě toho Trojského to je však pouhých deset procent. „Takových mostů je na celém světě minimum,“ dodává Polák.
Poté, co budou zvednuty oba oblouky, začne výplet ocelovými strunami. „Oblouk bude vypleten 276 strunami, ty se poté napnou,“ popisuje Polák.
Most bude podle dosavadních plánů zcela dokončen ve druhé polovině příštího roku. Na podzim na něj poprvé vyjedou tramvaje. Řidiči si však budou muset na první projížďku ještě počkat. Spolu s cestujícími se tu projedou na jaře roku 2014.

Trojský most Navazuje na budovaný tunelový komplex Blanka. * Most bude 36 metrů široký. * Bude mít v každém směru dva pruhy pro automobily, pruh pro cyklisty a chodník pro chodce. * Po mostě budou jezdit obousměrně tramvaje. * Jeho cena byla původně stanovena na půl miliardy korun. * Následně však město oznámilo, že došlo k chybě v dokumentaci, a most proto bude stát přes miliardu. * Auta na most vjedou po zprovoznění Blanky.

Číslo dne 20 Tolik metrů vysoko budou zdviženy oblouky mostu. Jedná se o raritu. Celková délka mostu totiž činí 200 metrů. Podle průměrných měřítek by tak měly oblouky sahat až do osmdesátimetrové výšky.

367

Re: Z tisku a médií

Bývalý šéf DP Dvořák podal trestní oznámení na primátora kvůli Blance
7. září 2012  11:02
Bývalý ředitel pražského Dopravního podniku Martin Dvořák podal další trestní oznámení. Opět na primátora Bohuslava Svobodu a také na ředitele odboru městského investora Jana Beránka. Podle něj záměrně navýšili cenu za tunel Blanka. Primátor to jednoznačně odmítá a tvrdí, že cenu se snažil naopak snížit.

http://praha.idnes.cz/exsef-dopravniho- … zpravy_sfo


článků o mostu bylo víc... viz http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=32904#p32904

368

Re: Z tisku a médií

Oblouk Trojského mostu pozvolna stoupá

datum: 10. 9. 2012
médium: Právo, Petr Janiš

Na Trojském mostě ocelový oblouk roste. Pomocí hydrauliky první třetinu oblouku už dva dny pomalu zvedá patnáct dělníků, dvanáct geodetů a inženýrů. Operace je nesmírně náročná na přesnost. První třetina oblouku by měla dosáhnout finální polohy ve výšce 20 metrů nad vozovkou a asi 30 metrů nad hladinou Vltavy dnes, v sobotu.
Mluvčí Metrostavu František Polák Právu řekl, že nahoru jde 700 tun oceli, celý oblouk má mít trojnásobnou váhu. Za deset dní by mělo začít zvedání části oblouku z holešovické strany. Pak stavbařům zbyde prostřední díl.
„Vrchlík oblouku by se měl osazovat koncem října. Záleží na počasí, mělo by být pod mrakem kvůli roztahování oceli a kvůli svařování. Musí si to sednout na desetinu milimetru,“ řekl Právu Polák. Proto se postupuje pomalu, neustále se musí měřit, zda konstrukce neuhnula z vypočtené dráhy.
Podle vysokých příhradových věží, na nichž spočívají hydraulické válce zvedající břemeno, by se mohlo zdát, že půjde o obrmost, trojmost. Polák to odmítl, nový Trojský most prý nebude rušit pražské pohledy. „Byla snaha začlenit ho do krajiny,“ poznamenal Polák s tím, že výška 20 metrů na délku 200 metrů je neobvykle malá. Bývá až dvojnásobná. Postupuje se podle projektu Jiřího Petráka a Ladislava Šaška, který vyhrál v soutěži. Kvůli ní se cena městem objednaného mostu znásobila – původně se mluvilo o třech až čtyřech stech miliónech korun –, nezmohl s tím nic ani primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Cena budoucího Trojského mostu se pohybuje okolo 1,2 miliardy korun.
Nová konstrukce působí vedle stávajícího montovaného mostu, po němž stále jezdí tramvaje, poměrně robustně. Má mít dvě tramvajové koleje, dvakrát dva jízdní pruhy pro auta, cyklostezky a chodníky. Celkem má být most neobvykle široký, uvádí se 34 metrů, a celková délka činí rovný čtvrtkilometr. Chodníky a cyklostezky se mají zbudovat na konzolích připevněných k současné konstrukci.
Auta, která například podjedou Vltavu tunelem Blanka, se po mostě dostanou zpět do Holešovic, do poměrně úzkého podjezdu pod tratí. Nahrává to kritikům vleklé a obtěžující stavby, kteří poukazují na nepotřebnost drahé trasy, jež přivede do vybetonovaného Povltaví nová auta. Trojský most stojí necelý kilometr od mostu Barikádníků, další je až v Kralupech nad Vltavou. Předpokládalo se, že most vyroste i na Pražském okruhu v Suchdole, jenže tudy patrně okruh kvůli vytrvalému odporu místních nikdy nepovede.
Tramvajový most v Troji se má přespříští rok před dokončením celé Blanky rozebrat, tramvaje by už měly jezdit po novém tělese. „Ten starý z roku 1977, pozůstatek UNRY, je náročný na údržbu, dvakrát ročně je třeba utahovat šrouby,“ uvedl Polák.
Demontovat původní most, po němž prý vozily limuzíny domů Gustáva Husáka, nebude pro Metrostav problém. Složitější bude vypínání asi dvou set ocelových lan, která mají spojit mostní ocelovou konstrukci s oblouky. Pak se odstraní provizorní pilíře v řece a most bude zakotven jen v březích. „Až se vše vyplete, ponese se to samo. Ani mostovka, ani oblouk by se samy neudržely,“ dodal Polák.

http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak … il?id=2475

369

Re: Z tisku a médií

Mladá fronta DNES napsal:

Tunelem Blanka pojedou možná i pražské autobusy
Vlna velkých změn v MHD právě běží, další patrně přijde v roce 2014. Otevře se nová část metra a tunel Blanka. Dopravní plánovači už vymýšlejí, že by tunelem jezdil autobus. Přesunou se i autobusy v Praze 6.

na netu asi odpoledne smile

370

Re: Z tisku a médií

už je to tam

Autobusy pražské MHD by mohly jezdit tunelem Blanka, plánuje Ropid

Zdroj: http://praha.idnes.cz/autobusy-mhd-poje … -zpravy_ab

371

Re: Z tisku a médií

Blanka dostala křídla

V podzemní strojovně vzduchotechniky tunelového komplexu Blanka pod Letnou se koncem srpna rozletěla křídla. Nikoliv ptačí, ale ta, jež Red Bull dává všem, kdo si energetický nápoj této značky oblíbili.

Největší v současnosti rozestavěnou podzemní prostoru u nás si lidé z Red Bullu vybrali pro pořízení snímků a natočení reklamního videa se skateboardistou Maximem Habancem (foto). Ten v posledních letech patří na závodech v Česku i ve světě k nejlepším jezdcům, v roce 2009 vyhrál Mistrovství ČR a stále se zúčastňuje mnoha významných závodů po celé Evropě.

„Skateboarding je podobně jako mnoho dalších sportů i o hledání nových zajímavých lokalit, které jezdci umožní posunout osobní hranice výkonů a často i možnosti disciplíny jako takové. Tunel Blanka je z architektonického pohledu rozhodně unikátní dílo a navíc obecně známá stavba. Příležitost natáčet a fotit v jeho prozatím uzavřených prostorách jsme proto uvítali. Pořízené materiály však nevyužijeme pro běžné reklamní kampaně našeho nápoje, ale necháme je šířit po celém světě prostřednictvím skateboardových médií a internetových kanálů značky Red Bull,“ vysvětlil Milan Formánek ze společnosti Red Bull Communications Czech Republic.
– red – , foto RedBull Communications CR

http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/162012.pdf

372

Re: Z tisku a médií

vondr napsal:

už je to tam

Autobusy pražské MHD by mohly jezdit tunelem Blanka, plánuje Ropid

Zdroj: http://praha.idnes.cz/autobusy-mhd-poje … -zpravy_ab

A co to ještě protáhnout: Na Knížecí - Anděl - Hládkov - VoStř - Hradčanská - Troja ?

Thumbs up Thumbs down

373

Re: Z tisku a médií

asi sem smile

MHMP napsal:

Zveme média
v pátek 21. září 2012 ve 12.30 hodin
do Infocentra tunelového komplexu Blanka na Letné
na seznámení s technologií dodávanou pro tunelový komplex a s aktuálním stavem její montáže.
Prezentace se zúčastní Robert Wolf, ředitel dodavatelské firmy technologií ČKD PRAHA DIZ, a.s.‚
a zástupci společnosti Metrostav, a.s.
(Infocentrum tunelového komplexu Blanka se nachází na staveništi naproti stadionu Sparty)

že bychom se také někdo zúčastnil za naše médium smile

374

Re: Z tisku a médií

už to sestříhali smile

Tunel Blanka postoupil, stavaři už instalují techniku

21. 9. 2012 17:20, autor: jan

Praha - Společnost ČKD jako hlavní dodavatel technologie pro pražský tunel Blanka má dokončenou asi čtvrtinu prací. Od firmy Metrostav, která má na starosti ražení tunelu, už postupně převzala většinu úseků. V současnosti se do tunelů montuje hlavně vzduchotechnika. Celý projekt tak podle stavařů běží podle harmonogramu a Pražané by se Blankou poprvé měli projet v dubnu 2014.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region … -techniku/

Prvnizpravy viděly plíce komplexu tunelů Blanka
http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/z-domo … lu-blanka/

375

Re: Z tisku a médií

No paráda: "Celkově by výstavba tunelů měla vyjít na 36 milionů korun, o osm miliard více, než předpokládaly původní plány magistrátu."! Tak to si nechám od nich postavit barák... big_smile

Thumbs up Thumbs down