276

Re: Z tisku a médií

Miliontý m² izolací
Středisko izolací divize 1 oslavilo provedení jednoho milionu metrů čtverečních izolací ve velkých tunelech. Tento významný mezník si 14. listopadu jeho pracovníci společně s dalšími hosty připomněli v tunelech Blanka pod Letnou, kde zároveň zavařili poslední metr izolací, které prováděli pro divizi 2 v úseku ŠPELC.
Hosté slavnostního okamžiku si práci izolatérů našeho střediska mohli dobře prohlédnout. Část tunelů, kterou přicházeli na místo akce, už sice krylo definitivní ostění, na velké ploše však stále svítila žlutá fólie na bázi měkčeného PVC, kterou pracovníci divize 1 v tunelech Blanka pokládají. Na to, aby svou práci v úseku ŠPELC dokončili, jim chyběl poslední svar. Jeho zavaření přihlíželi nejen zaměstnanci divize 1 v čele se svým ředitelem Ing. Milanem Veselským a vedoucím střediska izolací Ing. Tomášem Homolkou (foto zprava), ale i výrobně-technický ředitel Metrostavu Ing. Ivan Hrdina a další hosté.
Poslední svar na tunelu ŠPELC, kde bylo položeno přes 200 000 m² izolací, zároveň znamenal i uložení miliontého metru materiálu, který středisko divize 1 celkem zpracovalo od svého založení v roce 1993. I když spotřebu izolací eviduje počítač, vyměření jubilejního metru provedl Ing. Homolka osobně. Vyznačenou plochu pak podpisem opatřil nejen on a Ing. Veselský, ale i izolatéři, kteří svar provedli. Ředitel divize při té příležitosti poznamenal: „Mezníky běžných staveb, třeba poklep základního kamene nebo glajcha, se střediska izolací netýkají. Jsem rád, že jsme jeho dobrou práci mohli připomenout dnes.“

277 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (28.11. 2011 17.19)

Re: Z tisku a médií

Praha 28. listopadu (ČTK) - Protikorupční policie prověřuje okolnosti stavby nového Trojského mostu pro podezření ze spáchání trestných činů podvodu a porušování povinnosti při správě cizího majetku. ČTK to bez dalších podrobností řekl mluvčí policejního prezidia Jaroslav Ibehej. Policie nechtěla řadu měsíců svůj zájem o stavbu mostu komentovat. Až nyní prozradila, pro podezření ze spáchání jakých konkrétních trestných činů se jí zabývá.
Zda se prověřování netýká i dalších staveb a zakázek, Ibehej odmítl sdělit. Obviněn podle něho v této souvislosti dosud nikdo nebyl. Most, který se buduje v souvislosti s pražským tunelovým komplexem Blanka, vyjde na více než 1,1 miliardy korun.
Pražský magistrát v polovině června informoval o tom, že policie si z odboru městského investora odnesla dokumenty ke stavbě Trojského mostu. Nyní již bývalý náměstek primátora Karel Březina (ČSSD) deníku Právo řekl, že si policie vyžádala dokumentaci od roku 2005. Vedení města ale podle jeho tehdejších slov nemělo informace o tom, co policie vyšetřuje. Podle Práva požádala o materiály i společnost Metrostav, která je hlavním stavitelem tunelového komplexu.
Odboru městského investora v minulosti šéfoval Jiří Toman. Zodpovídal za zakázky v hodnotě desítek miliard korun. Toman byl považován za jednoho z nejmocnějších mužů pražské radnice, spekulovalo se například o jeho napojení na lobbistu Romana Janouška. S dalšími vlivnými úředníky byl spojován se spornými zakázkami. Svůj post po nátlaku nového vedení města opustil na začátku letošního roku.
Trojský most má propojit Holešovice a Troju. Původně měl stát asi 400 milionů korun, po pozdější změně konstrukčního a architektonického řešení se však cena zvýšila téměř třikrát, o zhruba 720 milionů korun. Magistrát si kvůli tomu nechal zpracovat studii od Aleny Kohoutkové z katedry betonových a zděných konstrukcí Fakulty stavební ČVUT. Podle dřívějších slov Březiny ze studie vyplynulo, že dostavba už rozestavěného mostu je nejlevnější a nejrychlejší variantou. Návrat k původnímu projektu by měl podle Březiny několik rizik - výstavba by se prý zřejmě prodloužila a pravděpodobně i prodražila.
Základní konstrukci mostu již stavbaři vybudovali. Od jara má začít montáž oblouku, který bude měřit v nejvyšší části od vozovky až 20 metrů. Podle dřívějších slov ředitele divize 2 Metrostavu Miloslava Hadravy by měl být most dokončen v polovině roku 2013 natolik, aby na něj mohly být přesunuty tramvaje ze sousedního mostu. Ten pak bude zbourán. Motoristé a cyklisté s chodci si na zprovoznění budou muset ještě počkat.

Thumbs up Thumbs down

278

Re: Z tisku a médií

Otázky Václava Moravce, primátor Svoboda: Tunel Blanka je priorita a termín otevření je duben 2014. Náklady se sníží maximálně ještě o miliardu na 35 miliard, ale to by považoval pan primátor za zázrak. Na investice na 2012 má Praha 10,2 miliardy, jak rozloží tyto peníze se rozhodne v lednu. Prodloužení metra A se nejspíše rozloží v čase a tím se prodlouží finální termín.

Thumbs up Thumbs down

279

Re: Z tisku a médií

Praha 15. prosince (ČTK) - Praha rozdělí miliardu korun, kterou letos dostala z dividend, na výstavbu tunelového komplexu Blanka a napojení Strahovského tunelu. Rozhodlo o tom dnes zastupitelstvo hlavního města. Stavby zatěžují pražský rozpočet, jen tunel Blanka bude stát asi 36,98 miliardy korun. Podle informací z pondělního finančního výboru Praha dluží dodavatelům stavby tunelu Blanka v současnosti dvě miliardy korun. Další peníze chce uvolnit v lednu. 
Hlavní město letos dostalo na dividendách z akciových společností, ve kterých má vlastnický podíl, přes miliardu korun. Peníze obdrželo od firem Pražská energetika Holding, Pražská teplárenská Holding, Pražské služby a Pražská plynárenská Holding. Protože příjmy města jsou vlivem krize omezené, rozhodlo vedení města o použití těchto peněz na dopravní stavby,  na které nemá dostatek jiných prostředků. Rozdělení peněz by mělo podle primátorského náměstka Josefa Noska (ODS) urychlit postup prací a zajistit splnění termínů na jednotlivých stavbách.
Na stavbu další etapy Strahovského tunelu, jejíž součástí je napojení na mimoúrovňovou křižovatku Malovanka, uvolní město z dividend 88 milionů korun. Dalších 505,8 milionu korun bude vyplaceno na část městského okruhu Myslbekova - Prašný most. Za tyto prostředky budou podle usnesení dokončeny definitivní obezdívky, bude zajištěna a dotěžena stavební jáma Prašný most. Zahájeno bude dále betonování základové desky pro stavbu garáží na Prašném mostě.
Navazující úsek Prašný most - Špejchar dostane 60 milionů korun na úpravu semaforů na křižovatkách, na podchod u stanice metra Hradčanská a nákup technologií. Na poslední úsek městského okruhu Špejchar - Pelc Tyrolka dá město 346,2 milionu korun, za které bude pořízena část technologického vybavení. Dále bude dokončeno ostění tunelů a nátěry chodeb.

Thumbs up Thumbs down

280 Naposledy upravil: Martin (15.12. 2011 16.27)

Re: Z tisku a médií

Vypadá to, že obklady tunelu jsou definitivně zrušeny.Bude jenom nátěr sad

Thumbs up Thumbs down

281

Re: Z tisku a médií

Martin napsal:

Vypadá to, že obklady tunelu jsou definitivně zrušeny.Bude jenom nátěr sad

a na to si přišel jak? smile

282

Re: Z tisku a médií

S_M_Lomoz napsal:

Dále bude dokončeno ostění tunelů a nátěry chodeb.

Thumbs up Thumbs down

283

Re: Z tisku a médií

OMLUVA Chodba asi není tunel.Špatně čtu.
Už jsem si dal facku.

Thumbs up Thumbs down

284

Re: Z tisku a médií

MHMP napsal:

Dovolujeme si Vás pozvat na slavnostní uvedení do provozu části stavby č. 0065
Strahovský tunel, 2. stavba
ulice Patočkova, úsek MÚK Malovanka, křižovatka Myslbekova – Patočkova

které se uskuteční v pondělí 19. 12. 2011 od 12:00 hodin v místě dle podrobného popisu v mapce, GPS: N 50° 5,457´ E 14° 23,148´.
Na osobní setkání s Vámi se těší

Josef Nosek
náměstek pro dopravu
Magistrát hl. m. Praha

Ing. Martin Borovka
předseda představenstva a generální ředitel
EUROVIA CS, a. s.

Program:
11:45 shromáždění hostů
12:00 zahájení, projevy, přestřižení pásky
12:30 briefing, občerstvení
12:45 předpokládaný konec

http://www.praha.eu/public/67/92/6f/123 … radac1.pdf

285 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (17.12. 2011 13.14)

Re: Z tisku a médií

V upoutávkách na dnešní pořad Automotostyl slibují průjezd Blankou. 12:30, ČT1. Mělo by to být časem i v iVysílání.

Edit: už je

Thumbs up Thumbs down

286

Re: Z tisku a médií

tak jsem to skouknul, opravdu nic moc smile ale vzhledem k druhu pořadu...

nejlepší je, že poslední záběr je jak vjížděj do jámy Prašný most ze STT Brusnice ve směru od Malovanky smile smile

protože od Letné se do jámy Prašný most podle mě momentálně projet nedá

zřejmě vyjeli klasickou výjezdovou rampou od Letné (u nádraží)

287

Re: Z tisku a médií

kasme napsal:

tak jsem to skouknul, opravdu nic moc smile ale vzhledem k druhu pořadu...

nejlepší je, že poslední záběr je jak vjížděj do jámy Prašný most ze STT Brusnice ve směru od Malovanky smile smile

protože od Letné se do jámy Prašný most podle mě momentálně projet nedá

zřejmě vyjeli klasickou výjezdovou rampou od Letné (u nádraží)


To se mi taky moc líbilo smile
Laická veřejnost nic nepozná a my zasvěcení se pousmějeme.

Thumbs up Thumbs down

288

Re: Z tisku a médií

Propojení tunelů dokončeno. Po dvou letech se v Praze otevře Patočkova
Adéla Paclíková 18. prosince 2011  17:46
První řidiči se v pondělí odpoledne po dvou letech výkopových prací projedou po pražské Patočkově ulici ve Střešovicích. Výpadovku na Rakovník a Karlovy Vary otevřou skoro o rok dřív, než se původně plánovalo.

http://praha.idnes.cz/propojeni-tunelu- … zpravy_mav

"Silnice je už asi víc než týden hotová. Dokonce tam jsou nakreslené jízdní pruhy a osazené dopravní značky. Nejsou však na nich ještě nápisy," říká řidička Kateřina Pavlatová z Dejvic.

289

Re: Z tisku a médií

Praha 6 je opět průjezdnější. Po dvou letech se otevřela Patočkova ulice

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/praha-6-je-opet- … zpravy_mav

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr … ulici.html

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/doprava … ovozu.html

http://regiony.impuls.cz/praha/zpravy/p … dna/730710

290

Re: Z tisku a médií

Na Trojský most vjedou dřív tramvaje než auta

datum: 20. 12. 2011
médium: Právo, Lucie Fialová

Zatímco dělníci pilně pracují na staveništi, protikorupční policie prověřuje okolnosti budování Trojského mostu v Praze. A to kvůli podezření ze spáchání trestných činů podvodu a porušování povinnosti při správě cizího majetku.
Aktuální informace o průběhu vyšetřování mluvčí policejního prezidia Jaroslav Ibehej odmítl sdělit.
Dílo přes Vltavu, které se buduje v souvislosti s tunelovým komplexem Blanka, vyjde na více než 1,1 miliardy korun. Původní cena přitom činila asi 400 miliónů korun. Navýšení nákladů způsobila změna konstrukčního a architektonického řešení. Z posudku, který před časem nechalo zpracovat město, vyplynulo, že současná podoba je nejlepší a nejvhodnější. Studie ukázala, že návrat k původnímu projektu by akci zřejmě prodloužil a pravděpodobně také prodražil. Trojský most uleví přetíženému mostu Barikádníků. Že je nutné ho postavit, říkají dopravní odborníci snad čtyřicet let. Nejdřív se po něm rozjedou tramvaje, a to v roce 2013. O rok později, kdy začne sloužit Blanka, jej budou moct využít také auta. Z břehu na břeh se tudy dostanou i chodci a cyklisté.
Až se po nové spojnici Holešovic a Tróje rozjedou tramvaje, padne provizorní most z konce 70. let zvaný kvůli rachotu, jejž působí projíždějící tramvaje, rámusák. Vltavu přetíná v sousedství několika desítek metrů od nové konstrukce.
Jde o poměrně složité dílo s několika nej. Obloukový most je dlouhý 250 m, rozpětí hlavního pole, tedy délka mezi oběma pilíři, činí 200 metrů, což v Praze nemá obdoby. Na tuzemské poměry je i neobvykle široký, a to 36 metrů. Asi nejsložitější, co se budování týče, je ocelový oblouk, na kterém bude zavěšená mostovka. „Vzepětí u tak dlouhého mostu se zpravidla dělá větší, tedy oblouk je v nejvyšším bodě vyšší. V našem případě má jen 20 metrů,“ vysvětlil Alexandr Tvrz, vedoucí provozu mosty divize 5 společnosti Metrostav, která má stavbu na starosti.
Zárodky ocelového oblouku, který udrží hustá síť závěsů, už lze spatřit na obou koncích mostu. Nákladní auta začnou postupně k Vltavě navážet ocelové kusy, které dělníci na místě svaří do větších dílů. Do požadované polohy je vyzvednou hydraulické lisy. „Čekají nás složité operace,“ líčí Tvrz, podle nějž by mohly být vztyčené tak na konci prázdnin. Pak přijdou na řadu technologie, osvětlení, izolace a nakonec bourání provizorních podpěr, které podpírají stavbu z řeky. Mezitím běží práce na hlavním poli, betonuje se např. vozovka. Před tím, než na Trojský most vjedou první auta, už nebude třeba upravovat přilehlé holešovické silnice. Křižovatka Vrbenského–Partyzánská je na příliv aut po nedávné rekonstrukci připravena. Změny nastanou pod železničním podjezdem. „Odbourají se chodníky, což rozšíří vozovku na 2x2 pruhy. Pod náspem vznikne nový podchod pro pěší,“ popsal Tvrz.
Tramvajové koleje nebudou zahýbat, nýbrž povedou do kopečka přímo na nový most. Stoupání dosahuje maximálně povolené sedmiprocentní hranice. Most totiž musí být o metr vyšší, než kde se při povodni v roce 2002 zastavila hladina rozbouřené Vltavy. Trať architekti nakreslili přímo uprostřed. Likvidace provizorního mostu uleví i dopravnímu podniku, který se o něj stará. „Údržba mostu a kolejiště byla znatelně častější než u tramvajových tratí na mostech, které nejsou provizorní,“ potvrdila Právu mluvčí DP Ilona Vysoudilová. Dvoupruhá silnice vede po obou stranách kolejí. Na kraji se nacházejí chodník a cyklostezka. Na trojské straně koleje ústí do Povltavské ulice. Auta se rozjedou do Blanky.

291

Re: Z tisku a médií

Ten článek kecá jak když Rudé... aha! smile
Reportáž začneme tím nejdůležitějším, že se rozkrádá majetek v soc... podvádí. Pak zdůvodnění, že za současné rozestavěnosti je nejvhodnější to dostavět jak se začalo, roztrhneme na dvě části, aby se příčinnost vytratila, a protože pisálek věci moc nerozumí, k prodražení návratu k jiné variantě napíšeme "pravděpodobně".  Následně zrecyklujeme mnohokrát citovanou informaci o tom, že tam pěší ještě dlouho po zprovoznění nebudou moci, aniž bychom se zeptali, co tomu brání. Z výkladu odborníka si zapamatujeme podstatnou informaci, že oblouk je uprostřed, kupodivu, vyšší. Ale bude ho muset držet hustá síť závěsů, asi aby neuletěl do vesmíru. Podjezdem povede čtyřpruh, což ukazuje na aktuálnost reportáže. Celé to proložíme budovatelskými frázemi jako "Zatímco dělníci pilně pracují", "Až se po nové spojnici Holešovic a Tróje rozjedou tramvaje, padne provizorní most", a úderná pointa "Auta se rozjedou do Blanky".

Thumbs up Thumbs down

292 Naposledy upravil: jíra (21.12. 2011 20.21)

Re: Z tisku a médií

á pan generální se dnes také špatně vyspinkal a má dost blbou náladu smile

Thumbs up +1 Thumbs down

293

Re: Z tisku a médií

Na Trojský most v Praze vjedou dřív tramvaje než auta
http://www.novinky.cz/bydleni/reality-a … -auta.html

už to tu máme z Práva, ale pro pořádek i na novinkách smile

294 Naposledy upravil: kuhe (30.12. 2011 21.51)

Re: Z tisku a médií

reportáž o MO - Blance (HD) ale i ZÁKOSu obecně v PORTU (ČT1) z 9. 12. 2011 sestříhali vizualizace a přidali pár záběrů.
Populárně naučná forma.
mluví tam Ing. Ludvík Šajtar, projektant, Satra ...
Celkem povedené zhodnocení propadů ve Stromovce (i když opěry Trojského mostu na vrtných pilotách - 06:18 wink )
- byli i ve velíně SAT

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1012 … nka/video/ délka 11:40

Thumbs up Thumbs down

295

Re: Z tisku a médií

poměrně dlouhý článek v časopise EURO

Blanka a její nová sestra

opět je připomínána podmínka ze stavebního povolení o zprovoznění se SOKP

296

Re: Z tisku a médií

Praha ušetří na Blance dalších asi 300 milionů. Chce se vejít do 36 miliard
ČTK, man 10. ledna 2012  17:09
Praze se podaří snížit výdaje na výstavbu tunelu Blanka o dalších 354 milionů korun. Ušetřit by se mělo například na dodatečných úpravách na povrchu. Cena by tak mohla z naposledy avizovaných 37 miliard klesnout pod 36,7 miliardy. I přesto se stavba prodraží oproti původním plánům o přibližně 8 miliard.
http://praha.idnes.cz/praha-usetri-na-b … zpravy_sfo


ČTK napsal:

Praha ušetří na stavbě Blanky dalších asi 354 milionů korun

Praha 10. ledna (ČTK) - Praha ušetří na výstavbě tunelového komplexu Blanka dalších asi 354 milionů korun. Novinářům to po jednání rady řekl pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Podle něj se ušetří mimo jiné na dodatečných úpravách stavby na povrchu. Cena za celou stavbu by tak mohla klesnout zhruba pod 36,7 miliardy korun. I přesto ale bude cena oproti původním plánům minulého vedení města vyšší asi o osm miliard.
Podle materiálu, který rada projednala, se ušetří například na úpravě bastionů u Prašného mostu, výdechů v ulici Nad Octárnou a Nad Královskou oborou, dále na opravě Patočkovy a Střešovické ulice, Letenského náměstí, Letenské pláně a ulice Na Petřinách.
Podle primátora bude výstavba tunelu Blanka patřit i letos k investičním prioritám města. Radní dnes dokončili návrh na rozdělení kapitálových výdajů města, který chtějí schválit na zastupitelstvu na konci ledna. V následujících dnech bude návrh zveřejněn na úřední desce pražského magistrátu. Město totiž v prosinci schválilo rozpočet v takové formě, že všechny peníze na investice dalo do jednoho balíku bez konkrétního určení.
Vedení hlavního města už loni na podzim rozhodlo, že finanční strop pro stavbu Blanky bude činit 36,98 miliardy korun a že bude zprovozněna nejpozději v dubnu 2014. Tunel by poté měl fungovat ve zkušebním provozu, definitivní dokončení všech prací a doplacení zakázky je naplánováno na konec roku 2016.
Minulé vedení města za primátora Pavla Béma (ODS) tvrdilo, že tunel bude stát 28 miliard korun. Nové vedení radnice ale po svém nástupu zjistilo, že má zaplatit o deset miliard více. Politici poté slíbili, že se pokusí dohodnout snížení ceny. Nevznikne proto takzvaný baldachýn na Letné, výtvarné ztvárnění výdechů z tunelu a zakryt nebude úsek od nového Trojského mostu po most Barikádníků.
Stavba tunelového komplexu začala již v roce 2007, délka severozápadní části městského okruhu bude téměř 6,4 kilometru. Doplní tak již provozovaných 17 kilometrů okruhu. Budování od počátku provází množství problémů. Během ražby se tunel třikrát propadl a dodavatel stavby Metrostav kvůli nehodám dostal od báňského úřadu několik pokut. Místní obyvatelé si často stěžovali na hluk nebo prašnost ze stavby.
Šárka Dvořáková

297

Re: Z tisku a médií

Až 2016. Praha žádá o prodloužení termínu dostavby Blanky
http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/az … nky-733389
Publikováno 11.1.2012 17:11
Praha požádala stavební úřad o prodloužení termínu dokončení tunelového komplexu Blanka na konec roku 2016. Vyplývá to z informací zveřejněných dnes na úřední desce pražského magistrátu. Stavební povolení dosud podle zveřejněného dokumentu předpokládalo termín dokončení do konce loňského roku. Město už dříve oznámilo, že stavbu ve zkušebním provozu spustí v dubnu 2014, definitivní dokončení všech prací ale plánuje až na konec roku 2016.
Důvodem žádosti je podle zveřejněného dokumentu „redukce přidělování finančních prostředků na jednotlivé roky výstavby“. Praha má nedostatek peněz na investice, musí šetřit i na jiných stavbách. Žádost města bude nyní posuzovat magistrátní odbor dopravy jako speciální stavební úřad. Účastníci řízení mohou do 15 dnů podat své námitky.
Vedení Prahy v úterý oznámilo, že ušetří na výstavbě tunelového komplexu Blanka dalších asi 354 milionů korun. Šetřit se bude především na některých úpravách na povrchu. Cena za celou stavbu by tak mohla klesnout zhruba pod 36,7 miliardy korun. I přesto ale bude cena oproti původním plánům minulého vedení města vyšší asi o osm miliard.
Minulé vedení města za primátora Pavla Béma (ODS) tvrdilo, že tunel bude stát 28 miliard korun. Nové vedení radnice ale po svém nástupu zjistilo, že má zaplatit o deset miliard více. Politici poté slíbili, že se pokusí dohodnout snížení ceny. Nevznikne proto takzvaný baldachýn na Letné, výtvarné ztvárnění výdechů z tunelu a zakryt nebude úsek od nového Trojského mostu po most Barikádníků.
Stavba tunelového komplexu začala již v roce 2007, délka severozápadní části městského okruhu bude téměř 6,4 kilometru. Doplní tak již provozovaných 17 kilometrů okruhu. Budování od počátku provází množství problémů. Během ražby se tunel třikrát propadl a dodavatel stavby Metrostav kvůli nehodám dostal od báňského úřadu několik pokut. Místní obyvatelé si často stěžovali na hluk nebo prašnost ze stavby.
Autor článku: čtk

Thumbs up Thumbs down

298

Re: Z tisku a médií

Praha rozdělila letošní investice, na Blanku půjde téměř pět miliard

Hlavní město dá letos ze svého rozpočtu největší balík peněz na velké dopravní stavby. Půjde na ně skoro polovina kapitálových výdajů města. Nejvíce vydá Praha na pokračování stavby tunelu Blanka - zhruba 4,84 miliardy korun. Další miliarda bude určena na jeho napojení na Strahovský tunel.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/praha-rozdelila-l … zpravy_sfo

Thumbs up Thumbs down

299

Re: Z tisku a médií

deník Metro 23.1.2012 napsal:

Letná bude čtvrt roku rozkopaná
Letenské náměstí čeká velká proměna V rámci stavby tunelu Blanka se opraví chodníky i koleje

Obyvatelé Prahy 7 se letos konečně dočkají slibované proměny Letenského náměstí. Město do ní investuje až 70 milionů korun, které získá z rozpočtu stavby tunelového komplexu Blanka. „Práce budou na místě probíhat od 1. června do 31. srpna,“ informuje mluvčí sedmé městské části Martin Vokuš.
    Mimo rozkopaných chodníků čekají nejen na místní obyvatele také dopravní omezení. „Tramvaje budou ze Strossmayerova na Letenské náměstí jezdit v obou směrech pouze po jedné koleji. V úseku od Letenského náměstí po Špejchar nahradí tramvaje autobusová doprava,“ říká Vokuš.
    Některé tramvajové linky pak budou jezdit po objízdné trase přes nábřeží Kapitána Jaroše. „Z tohoto důvodu musíme ještě před začátkem prací na náměstí opravit tramvajovou trať ze Strossmayerova náměstí ke Štefánikovu mostu,“ vysvětluje mluvčí dopravního podniku Ilona Vysoudilová.
    Po skončení oprav se Letenské náměstí dočká nových chodníků, povrchu silnice i tramvajové trati. Také přechody pro chodce budou bezpečnější. „Nové budou také tramvajové zastávky,“ dodává Vokuš.

„Před opravou náměstí opravíme tramvajovou trať ze Strossmayerova náměstí ke Štefánikovu mostu.“ ILONA VYSOUDILOVÁ, MLUVČÍ DPP


ADAM VÁCHAL, adam.vachal@metro.cz

300 Naposledy upravil: Pechus (25.01. 2012 09.43)

Re: Z tisku a médií

25.1.2012 iHNed.cz napsal:

VIDEO: Poprvé s kamerou v tunelu Blanka. Projeli jsme pod Vltavou její nejdelší úsek
Nejdelší, nejdražší, nejnáročnější - jen málokterý text věnující se pražskému tunelu Blanka neobsahuje alespoň jedno z těchto "hodnocení". S kamerou jsme projeli klíčovou část tunelu mezi Trojou a Letnou. Úsek dlouhý tři kilometry lze dnes zvládnout jen za několik minut, na těžké stroje tu totiž už prakticky nenarazíte.
video na iHNedu

Thumbs up Thumbs down