Re: Z tisku a médií
E15: Svoboda: Na Blance lze ušetřit dvě miliardy, o článku referuje např. i ČT24.
Re: Z tisku a médií
V tunelu Blanka mají být kachličky za 77 milionů. Primátor Svoboda chce levnější
Primátor hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda hledá v současné době úspory v rozestavěném tunelovém komplexu Blanka. Rád by ho viděl o dvě miliardy levnější. Jeho pozornost se teď zaměřila na obkladové kachličky za celkem 77 milionů korun.
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-5317840 … e-levnejsi
Stavebniny na Hradčanské metropole koupí a zbourá
PRAHA – Východ z vestibulu metra, který vedl pod železniční tratí, býval na Hradčanské vedle stavebnin.
Poté, co se zde postavil tunel Blanka a stavbaři vestibul předělali, se už vedle stavebnin, které se mezitím ocitly v konkurzu, nevejde.
Teď lidé mířící do Dejvic navíc nemohou ani přes přechod, překládá se zde tramvajová trať. „Obejít to znamená čtvrthodinovou procházku,“ konstatoval primátor Bohuslav Svoboda (ODS).
Radní včera schválili koupi ruiny, v níž stavebniny sídlily. Podle informace, již nedávno poskytl ředitel magistrátního investičního odboru Jiří Zlatohlávek, by mělo jít o 17 miliónů korun. S licitací se prý začínalo na trojnásobné částce. Svoboda potvrdil, že po koupi se dům, v němž stavebniny sídlily, zbourá.
„Místo něj tam bude vyústění podchodu,“ řekl Svoboda, který jinak chce snížit avizované náklady tunelu Blanka o miliardy korun.
Re: Z tisku a médií
ještě jednou kachličky
Jak jsme zdědili kachlíčky
Je výhodnější utratit 77 milionů za vykachlíčkování tunelu, nebo 13 milionů za jeho vymalování? Samozřejmě 77 milionů, pokud ty dlaždičky sám vyrábíte.
http://dialog.ihned.cz/sidlo/c1-5318544 … -kachlicky
Re: Z tisku a médií
Tunel Blanka si prošly tisíce lidí, stavbaři symbolicky ukončili ražbu
15. října 2011 18:00
Téměř šestnáct tisíc návštěvníků se přišlo podívat na stavbu pražského tunelu Blanka, kde se konal den otevřených dveří. Stavbaři také symbolicky ukončili ražbu a "propustili ze služby" sošku svaté Barbory, která je patronkou všech horníků a dohlížela na práce v tunelu.
http://praha.idnes.cz/tunel-blanka-si-p … -zpravy_pp
Na iDnes dnes (v souvislosti s DOD) psali, že první auta v dubnu 2014. To jako fakt? Já čekal 12/2012, max. 12/2013 (tj. 1 rok nebo 2 roky k 12/2011).
Re: Z tisku a médií
vždyť to už se rozhodlo někdy "před rokem"
v souvislosti s omezením financí na rok 2011 z 8mld na 4
jo a dokončení p. Polák dnes tipoval na 2016
a tohle je "pěkné" souvětí
Lidé při prohlídce prošli nejdříve křižovatkou u stadionu Sparty a poté se podzemními raženými tubusy dostali hloubeným tunelem v "milánských stěnách" až k Prašnému mostu.
Tunel Blanka se otevřel, zatím jen na den a pro pěší
http://www.novinky.cz/vase-zpravy/praha … tni-clanky
Před vstupem do dalšího, více rozestavěného tunelu bylo zapotřebí vzít si helmu. Zřejmě také proto, že se procházelo pod místem propadu zeminy v červenci minulého roku.
O prohlídku tunelu Blanka byl enormní zájem
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci … mni-zajem/
Magistrát slibuje, že alespoň jednu miliardu ušetří. Zvažuje, že tunely obloží kachlíky nebo je jen natře. Ve hře ale už je i další pokračování výstavby mětského okruhu jakési Blanky II – z Tróji na Balabenku, teď se posuzuje jeho vliv na životní prostředí.
Re: Z tisku a médií
Tak to jsi ještě přehlédl toto:
Tunelový komplex Blanka se začal budovat v roce 2007. Stavba měla skončit v listopadu, datum se ale posunulo do roku 2014. Tunel za zhruba 38 milionů korun potom bude město zřejmě splácet až do roku 2016.
Re: Z tisku a médií
Věc, která mě "potěšila", byla v dnešních Událostech na ČT.
...Snad dvacet tisíc lidí dnes využilo možnost prohlédnout si další část předražené stavby tunelu Blanka.
(A ne, nepředpokládám, že šlo o ražbu předcházející něčemu dalšímu)
Re: Z tisku a médií
Praha 18. října (ČTK) - Pražský tunel Blanka bude proti původním plánům dražší nejméně o osm miliard. Město zaplatí minimálně 36 miliard korun, řekl po dnešním jednání rady primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Radní pro stavbu stanovili finanční strop 36,9 miliardy korun, částka ale obsahuje miliardovou rozpočtovou rezervu. Minulé vedení města tvrdilo, že tunel bude stát 28 miliard korun.
Radní dnes také rozhodli, že tunelový komplex bude zprovozněn nejpozději v dubnu 2014. Projednali i analýzy, které si město v minulých měsících zadalo.
"Je to poprvé, kdy je dohodnuta stropová cena. Nemůže být navyšována bez vědomí a přímého souhlasu primátora nebo prvního náměstka a rady," řekl Svoboda.
Město původně uvádělo, že za tunel zaplatí 28 miliard korun. Nové vedení radnice po svém nástupu zjistilo, že tunel má stát více než 38 miliard. Politici poté slíbili, že se pokusí dohodnout snížení ceny. Podle náměstka primátora Karla Březiny (ČSSD) se podařilo nalézt úspory u dodavatelů stavby i v jejím zadání. Nevznikne proto takzvaný baldachýn na Letné nebo výtvarné ztvárnění výdechů z tunelu.
Březina dodal, že původně uváděná cena nepočítala s valorizací a byla stanovena podle tehdy platné DPH. "To jsou věci, které investor, tedy hlavní město, nemůže ovlivnit," poznamenal.
Re: Z tisku a médií
Deník.cz má stejný článek - autor ČTK, ale přidali si:
"Budování od počátku provází množství problémů. Během ražby se tunel třikrát propadl a Metrostav kvůli nehodám dostal od báňského úřadu několik pokut. Místní obyvatelé si také často stěžovali na hluk nebo prašnost ze stavby."
Re: Z tisku a médií
To si nepřidali. To jsem z té zprávy akorát neokopíroval, protože mi to přišlo pořád dokola - je to za každou zprávou o Blance.
Re: Z tisku a médií
Baldachýnem na letné je myšlen ten "protihlukový" val, který měl z terenní nerovnosti (způsobenou garážemi, jestli se nepletu) udělat větší terénní nerovnost?
Re: Z tisku a médií
To se omlouvám. ČTK jsem nečetl, jen Deník. Snažím se pochopit, proč někteří "novináři" píší kolem Blanky jen samá negativa a proč.
ČTK by snad měla být nezávislá agentura.
Re: Z tisku a médií
ještě oficiální články
Praha ušetří na tunelu Blanka miliardu
Největší tunelový komplex s cenou 36,9 miliardy korun bude otevřen v dubnu 2014.
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/doprava … iardu.html
Radní vzali na vědomí zprávu o postupu Blanky a souhrnný rozpočet staveb Městského okruhu
Rada hl. m. Prahy dnes vzala na vědomí materiál, který předložil první náměstek primátora pro dopravu Karel Březina. Materiál obsahuje zprávu o postupu realizace staveb Městského okruhu Blanka, souhrnný rozpočet a celkové předběžné náklady staveb Městského okruhu Myslbekova – Pelc/Tyrolka. Oproti zveřejněné ceně z 30. listopadu 2010 se podařilo dojednat dosavadní snížení ceny o 1,149 miliardy korun, tedy z předchozích 38,129 miliard na současných 36,980 miliard korun. Radní rovněž souhlasili s uvedením souboru staveb do zkušebního provozu v dubnu roku 2014 a kompletním ukončením staveb pak do konce roku 2016.
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr … stupu.html
Re: Z tisku a médií
Zase Šídlo: Co mají společného tunel Blanka, makléř Kweku Adoboli a zničená tráva
Já tomu člověku snad už vážně napíšu. Citovat bez ověřování dopisy lidí, kteří mu napíšou... achich. A to ho mám pořád ještě docela rád. Anebo taky přes Facebook, jako ten Kloub. Tak.
Re: Z tisku a médií
Pan exprimátor se zase ozval. iHned: Bém: Kdyby současné vedení neskočilo na lep dodavateli, byla by Blanka levnější
Re: Z tisku a médií
Praha 4. listopadu (ČTK) - Praha vykoupí za 16,5 milionu korun areál stavebnin u stanice metra Hradčanská. Rozhodli o tom dnes pražští zastupitelé. Pozemky, na kterých se stavebniny nacházejí, mají sloužit k vybudování podchodu pod železniční tratí.
Jde o státní pozemky, na kterých má právo hospodařit Správa železniční dopravní cesty. Majitelem nemovitostí, které nyní čeká demolice, byla ale soukromá společnost. Ta skončila v likvidaci. V místě vznikne podchod pod železniční tratí, který propojí stanici metra Hradčanská s Dejvickou ulicí.
Výkup pozemků uvítala starostka Prahy 6 Marie Kousalíková (ODS). Podle ní je současné řešení, kdy lidé musí přecházet trať přes přejezd, problematické. V těchto místech už dříve podchod fungoval, kvůli pokračující výstavbě tunelového komplexu Blanka byl ale zrušen.
Re: Z tisku a médií
Podchod na Hradčanské bude. Praha pro něj koupí parcelu za 17 milionů
ab, ap 4. listopadu 2011 18:03
Lidé se v Praze 6 opět bezpečně dostanou ze stanice metra A Hradčanská do Dejvické ulice. Praha se totiž rozhodla, že vykoupí za 16,5 milionu korun objekt zkrachovalých stavebnin a podchod tu opět nechá vybudovat. Ten původní byl zasypán při výstavbě tunelu Blanka.
http://praha.idnes.cz/podchod-na-hradca … -zpravy_ab
dokonce je tam i pár aktuálních fotek...
akorát je trochu chaos v pojmech jako parcela, pozemek, budova, objekt...
Re: Z tisku a médií
AKTUALITY Z PODZEMNÍCH STAVEB V ČESKÉ A SLOVENSKÉ REPUBLICE
(stav k 31.10.2011)
Soubor staveb MO v úseku Myslbekova – Pelc-Tyrolka
Tunel Špejchar – Pelc-Tyrolka (Královská obora)
S blížícím se koncem roku finišují i práce na definitivním ostění, tak aby bylo možno stavbu předat pro montáž technologického vybavení tunelů. V severní tunelové troubě bylo dokončeno definitivní ostění téměř celého dvoupruhového tunelu, zbývá dokončit posledních 5 sekcí horní klenby nouzového zálivu. Tím mohl být odstaven jeden dvoupruhový bednicí vůz. V 3 pruhovém tunelu STT se dokončuje betonáž posledních dvou mostovek, na horní klenbě zbývá položit hydroizolace na 10 sekcích, armaturu a betonáž na 15 sekcích.
Dále finišují i práce na definitivním ostění vzduchotechnických objektů. V propojovacím kanálu SO 9021.03, který dosud sloužil jako dopravní cesta pro zásobování materiálem, se provádí pokládka hydroizolace a armatury horní klenby. Definitivní ostění horní klenby propojovacího kanálu SO 9021.04 je kompletní, stejně tak dělicí stěna do 6. sekce, v sekcích 7 až 9 probíhá výstavba přetočené příčky. Je dokončeno definitivní ostění v největším objektu, strojovně vzduchotechniky SO 9021.05, kde probíhá montáž jeřábové dráhy a začínají se provádět vnitřní konstrukce. Definitivní ostění je rovněž dokončeno v objektech SO 9021.06 (TGC 5), vzduchotechnických kanálech SO 9021.07 a SO 9021.08. V SO 9021.06 probíhá betonáž vnitřních konstrukcí, v SO 9021.07 se dokončuje betonáž dělicí stěny a v SO 9021.08 je dělicí stěna dokončena.
V současné době probíhá realizace definitivního ostění TP14 u nouzového zálivu, které je tvořeno stříkaným betonem realizovaným na fóliovou hydroizolaci. Připravuje se provádění definitivního ostění TP13, které bude tvořeno monolitickým betonem a od úrovně mezistropu stříkaným betonem.
V JTT 2 pruh i 3 pruh jsou dokončeny mazaniny v technických chodbách, v STT ještě probíhají. Dále se provádějí úpravy povrchů a nátěry JTT a STT.
Práce probíhají v souladu s platným harmonogramem stavby.
Tunel MYSLBEKOVA – PRAŠNÝ MOST (BRUSNICE)
Ražby včetně spodní klenby a vyprofilování tunelu byly dokončeny k 1. září 2011. Od té doby probíhají v tunelu práce na definitivním ostění tunelových trub. Betonáže ostění v STT jsou téměř dokončeny s výjimkou portálového bloku č. 1, který by měl být vybetonován do poloviny listopadu. Potom bude tunelová forma přesunuta z STT do JTT a bude kontinuálně pokračováno s výstavbou těchto sekcí definitivního ostění. Spodní klenba je v JTT betonována v předstihu již od poloviny září. V současné době je provedeno 220 metrů kompletního dna. V předstihu před betonážemi jsou prováděny izolatérské a armovací práce.
Spodní klenba VZT kanálu je kompletně dokončena a u horní klenby schází jeden blok. Probíhá příprava pro betonáž přechodového bloku mezi VZT kanálem a šachtou. Tento atypický blok bude vyžadovat provedení samostatného tesařského bednění.
http://www.ita-aites.cz/cz/aktuality/ak … blice.html
Re: Z tisku a médií
Přechod přes trať na Hradčanské je již otevřený
http://www.praha6.cz/aktuality/prechod- … 11-09.html
Lidé ode dneška mohou využívat přechod přes železniční trať z Hradčanské do Dejvické ulice. Díky tlaku na investora a dodavatele prací pro ČD se termín zprovoznění podařilo zkrátit o více než týden. Potvrdil to místostarosta Prahy 6 Ing. René Pekárek, který má na starosti strategický rozvoj.
Datum publikace: 09.11.2011
Dříve se také rozjedou vlaky z Dejvic na Masarykovo nádraží a dočasná zastávka autobusu č. 131 se vrátí na své původní místo. Během výluky se navíc posunula jednání o stavbě podchodu z metra A Hradčanská do Dejvické ulice.
Podchod na Hradčanské bude
Magistrát hl. m. Prahy se totiž rozhodl, že vykoupí objekt zkrachovalých stavebnin za 16,5 mil. Kč a podchod opět nechá vybudovat. „Obyvatelům Prahy 6 podchod velmi pomůže. Jsem ráda, že se naše úsilí setkalo s úspěchem,“ říká starostka MČ Praha 6 Ing. Marie Kousalíková s tím, že objekt stavebnin bude muset být zbourán a následně bude vystavěn podchod nový. „Jsem přesvědčen, že se podaří zahájit práce na stavbě podchodu již v lednu 2012 a dokončit jej v září 2012,“ uzavírá místostarosta Prahy 6 Ing. René Pekárek.
Re: Z tisku a médií
To jsou věci, tam už snad žádná díra dávno není, ne?
Díru po Blance nahradí jezero
Město uvažuje o rozšíření vodních ploch v parku Stromovka Vyřešilo by se tím podmáčení půdyPo povodních v roce 2002 se mohli obyvatelé Prahy rozhodnout, co by by chtěli za novinky ve Stromovce. Nyní město chce splnit jedno z nejčastějších přání. V parku vybuduje čtyři nová jezera.
„V podstatě jde o vodní plochy v místech pod Šlechtovou restaurací nad tělesem tunelu Blanka zhruba v místech, kde při ražbě došlo k propadu. Na místě, kde se v 18. století nacházel Rudolfův rybník,“ popisuje mluvčí hlavního města Tereza Krásenská.
Nová jezírka zde podle záměru města vytvoří ucelený propojený systém vodních ploch, které budou napájeny z Rudolfovy štoly. „Voda by ve finále odtékala přímo do Vltavy,“ dodává Krásenská.
Mimo estetického prvku by jezera měla i praktickou funkci. „Pomohla by částečně řešit podmáčení Stromovky,“ říká Krásenská.
Veřejné ústní jednání, kde budou moci lidé přijít se svými připomínkami, proběhne 20. prosince. Sdružení, která se chtějí k projektu vyjádřit, se pak musejí do tohoto pátku přihlásit do územního řízení.
Rozšíření vodních ploch ve Stromovce je zatím vystaveno na úřední desce Prahy 7.2 Tolik let by podle odhadů mohlo trvat provedení samotného projektu. Jedná se však o hrubý odhad. Kdy se jezera ve Stromovce opravdu začnou budovat, se zatím přesně neví.
O autorovi: ADAM VÁCHAL, adam.vachal@metro.cz
Re: Z tisku a médií
Ve stromovce skutečně žádná díra není a není po ní ani památka, je to spíše jen bombastický název článku, ale jinak je to nápad dobrý. Nachází se tam již několik jezírek či rybníčků, tak prostě přibude další...
Re: Z tisku a médií
Louka je podmáčená, protože jí chybí drenáž. Ta tam byla celkem nedávno zřízena, ale po sanaci propadů nebyla obnovena. Zajímavé, že se ochránci přírody bouřili proti injektáži nadloží, kvůli jejímuž omezení se to propadlo, a teď magistrát navrhuje tamní zeleň úplně vykydlit.
Re: Z tisku a médií
Zajímavé, hlavně že celý ten prostor byl kdysi jedno veliké jezero...
Re: Z tisku a médií
pěkně napsáno...
Fórum čtenářů
výběr z diskusí, krácenoNová jezera ve Stromovce?
Stromovka vznikla umělou navážkou na odvodněných bažinách, původně jako císařská lovecká obora. Takže jsem opravdu zvědav, jak v těch jezírkách budou chtít projektanti vodu udržet. Že by v betonových vanách? To už ať tam rovnou radši postaví nový plavecký stadion s celoročním využitím. Už vidím Metrostav, jak to bude deset let za deset miliard stavět, zapomene tam dát špunt a bude nám vykládat, že za to přeci může slunce, že se voda neztrácí v zemi, ale odpařuje, protože to prokázal nezávislý audit z Inženýrských staveb Praha a odpovědnost za přírodní vlivy nemají ve smlouvě o dílo.
agnostik