126

Re: Z tisku a médií

je tam i text toho memoranda

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr … pravy.html

127

Re: Z tisku a médií

že by... smile

Chystaný zákaz vjezdu kamionů do Prahy urychluje dostavbu okruhu
http://praha.idnes.cz/chystany-zakaz-vj … zpravy_sfo

128

Re: Z tisku a médií

Pražský okruh zastavila nehoda, vytvořily se mnohakilometrové kolony
    26. dubna 2012  12:37,  aktualizováno  14:08
    Provoz na Pražském okruhu mezi dálnicemi D5 a D1 zastavila na hodinu a čtvrt vážná nehoda kamionu a dodávky u Jesenice. Pro řidiče dodávky letěl záchranářský vrtulník. Vytvořily se dlouhé kolony. Krátce před 13. hodinou začala auta jezdit jedním pruhem, před 14. hodinou pak byl provoz plně obnoven.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/prazsky-okruh-zas … -zpravy_ab

mezi MÚK s II/603 a ekoduktem Kocanda

129

Re: Z tisku a médií

kasme napsal:

...před 14. hodinou pak byl provoz plně obnoven.

Ani náhodou, ještě v 15 hodin stojící kolona od 12km D1 až po Cholupický tunel:-( Naštěstí v protisměru volno:-)

Thumbs up Thumbs down

130 Naposledy upravil: medvid (03.05. 2012 15.09)

Re: Z tisku a médií

ŘSD bude na Pražském okruhu testovat nové proměnné značení


Praha - Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) zavede od května na Pražském okruhu a na přilehlých úsecích dálnice D1 do zkušebního provozu nové proměnné značky na informačních tabulích. Budou informovat o nehodách, kolonách nebo povětrnostních podmínkách. ŘSD to dnes sdělilo ČTK v tiskové zprávě.

"Jde o využití stávajících portálů, kde se díky softwarové úpravě uvede do zkušebního provozu nová sada stanovených piktogramů a nápisů na proměnných dopravních značkách, které vycházejí z harmonizačního procesu zobrazovaných informací v evropských státech," uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.
Změny se týkají deseti lokalit na Pražském okruhu a jednoho místa na D1. Nově tak bude možné díky logickým a mezinárodně srozumitelným symbolům zobrazit informaci řidiči rychleji a srozumitelněji, například místo nápisu "NA" použít obrázek nákladního automobilu nebo místo nápisu "dálnice uzavřena" bude nyní použita i pro řidiče ze zahraničí srozumitelná šipka se zákazem vjezdu.
Autor: ČTK

Thumbs up Thumbs down

131

Re: Z tisku a médií

viz také http://www.rsd.cz/doc/Informacni-servis … -portalech

je tam i příloha se symboly

ve druhé řádce jsou bez červeného trojúhelníku - ty by měly být zobrazeny na vzdálenějším portálu od místa "problému" smile

132

Re: Z tisku a médií

Nehody motorkáře a trojice aut ucpaly Pražský okruh
7. května 2012  17:18,  aktualizováno  18:42
Na Pražském okruhu se po čtvrté hodině odpoledne střetl sedmadvacetiletý motocyklista s nákladním autem. Pro vážně zraněného motorkáře musel letět záchranářský vrtulník. Provoz směrem na Plzeň stál déle než hodinu, auta se znovu úplně rozjela v půl sedmé večer.
http://praha.idnes.cz/nehoda-motorkare- … zpravy_zep



Pražský okruh zastavila nehoda, musel zasahovat i vrtulník
PHA | Události
07.05.2012, 17:15 PHA | Události

Dopravní nehoda motocyklisty a nákladního vozidla, tři kolem projíždějící vozidla se střetla.

Dnes kolem šestnácté hodiny došlo na šestém kilometru na Pražském okruhu ve směru na Plzeň k vážné dopravní nehodě. Z dosud nezjištěných příčin se střetlo nákladní vozidlo s motocyklistou, který utrpěl středně těžká poranění.

Policisté místo nehody okamžitě uzavřeli, aby mohl na komunikaci přistát vrtulník, který odvezl zraněného sedmadvacetiletého motocyklistu do nemocnice. Celou událostí se nyní zabývají policisté z oddělení dopravních nehod, kteří zjišťují bližší okolnosti případu.

Při vyšetřování nehody se však navíc střetla ještě tři osobní vozidla, protože kolem projíždějící řidiči se plně nevěnovali řízení. Tato nehoda se naštěstí obešla bez zranění. Dopravní policisté řídí dopravu a po dobu zásahu integrovaného záchranného systému odklání řidiče na Vestec.

17:13 – Prozatím je průjezdný odstavný jízdní pruh.

17:19 – Pětašedesátiletý řidič osobního vozidla vyhledal lékařskou pomoc a skončil v nemocnici s bolestí hlavy.

18:25 – Provoz byl plně obnoven. Asi desetikilometrová kolona nákladních vozidel a téměř tří kilometrová kolona osobních vozidel se pomalu rozjíždí.

nprap. Bc. Jana Rösslerová
Policie ČR

133

Re: Z tisku a médií

NKÚ zjistil miliardové plýtvání při stavbě Pražského okruhu
Zdroj: http://praha.idnes.cz/predrazeny-prazsk … zpravy_cen

134

Re: Z tisku a médií

Lochkovský tunel v Praze v noci zavřela krádež kabelů
Zdroj: http://praha.idnes.cz/lochkovsky-tunel- … -zpravy_js

135

Re: Z tisku a médií

už je to tam přes týden ...

Pražský nájezd bez obchvatu leží ladem. ŘSD chce změnu
11:08 | 8.8.2012
ČTK

http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio … ?id=753829

Praha - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce změnit územní a stavební povolení na už hotovou jihozápadní část pražského okruhu, aby mohl být zprovozněn nájezd u Dolních Břežan.

Žádost o změnu zveřejnil pražský magistrát na své úřední desce. Podle platného povolení totiž neni možné nájezd zprůjezdnit bez obchvatu Písnice, který se ale dosud nezačal stavět.

Se zprovozněním nájezdu nesouhlasí pražská Libuš. Starosta Jiří Koubek (TOP 09) se obává, že by se v obci zvýšil automobilový provoz.

Po jihozápadní části pražského okruhu mezi brněnskou D1 a plzeňskou D5 mohou řidiči jezdit od září 2010, dosud ale nemůžou využívat mimoúrovňovou křižovatku, která okruh propojuje se silnicí mezi pražskou Písnicí a středočeskými Dolními Břežany.

Praha nemá na obchvat ještě ani všechna povolení

Křižovatka byla postavena současně s okruhem, vjezd na ni ale blokují zátarasy. Řidiči tak mohou na okruh najet buď ze Strakonické ulice v Lahovicích, nebo až u Jesenice.

Podmínkou zprovoznění křižovatky je totiž výstavba východního obchvatu Písnice. Problém je ale v tom, že investorem obchvatu není ŘSD, ale hlavní město. A to zatím nemá na stavbu ani všechna potřebná povolení.

Výstavba by si navíc zřejmě vyžádala náklady v řádech stamilionů korun. ŘSD proto požádalo o takzvanou změnu stavby před dokončením, která by z povolení podmínku požadující obchvat Písnice vyjmula.

"Od uvedení do provozu začala běžet záruční lhůta v délce 36 měsíců, v níž je třeba ověřit kvalitu provedení stavebních prací a funkčnost všech systémů příslušenství komunikace. To však nelze provést na objektech, které nejsou provozovány," uvádí ŘSD v dopise adresovaném pražské Libuši.

Náklady na nezprovozněné části nájezdu činily asi 54,7 milionu korun. "Náklady na případné závady v pozáruční době by se musely hradit ze státních prostředků," uvedlo ŘSD.

Se zprovozněním nájezdu ale nesouhlasí pražská Libuš, jejíž součástí je území Písnice. "Otevření křižovatky by pomohlo lepší dopravní obslužnosti středočeských obcí, ale zhoršilo by dopravní zatížení Písnice a Cholupic, neboť tento nájezd na okruh by byl prvním na pravém břehu Vltavy a začali by jej využívat obyvatelé Prahy, kteří dnes volí cestu například přes Jižní spojku či Vídeňskou ulici," řekl starosta Libuše Jiří Koubek.

Nová část pražského okruhu dosud funguje ve zkušebním provozu, který by měl skončit na konci letošního roku. ŘSD by podle dopisu chtělo problém s nefungujícím nájezdem vyřešit právě do konce roku. Podle Koubka je ale možné zkušební provoz prodloužit.

Jižní části pražského okruhu chybí od zprovoznění také nájezd u Komořan, který by měla rovněž postavit Praha.

136

Re: Z tisku a médií

Nájezd na Pražský okruh u Dolních Břežan by se mohl otevřít už na jaře

Zdroj: http://praha.idnes.cz/otevreni-najezdu- … zpravy_sfo

137

Re: Z tisku a médií

tak to už by mohl být důvod otevřít exit Písnice - Břežany smile

Chlévy a dílny v Břežanech nahradí unikátní laser. Pomůže léčit nemoci
9. října 2012  18:54
V areálu bývalého JZD v Dolních Břežanech se v úterý začalo stavět unikátní laserové středisko. Výzkum, který se zde bude provádět, má pomoci při léčbě nemocí, vývoji nových materiálů i techniky pro nakládání s radioaktivním odpadem.

http://praha.idnes.cz/laserove-centrum- … -zpravy_eb

138

Re: Z tisku a médií

Obce na okraji Prahy požadují zároveň s Libuší a Prahou 12 snížení povolené rychlosti na Pražském okruhu v noci. Žádají proto ministerstvo dopravy, aby rychlost snížilo mezi Cholupickým tunelem a Jesenicí na 60 km/h pro kamiony, pro auta na 110. Cílem má být snížení hluku v obcích.

Regionální mutace: Mladá fronta DNES - Praha

139

Re: Z tisku a médií

V noci ať se jezdí pomaleji, žádají obce v blízkosti Pražského okruhu
31. října 2012  18:28
Obce podél Pražského okruhu, který spojuje dálnice D1 a D5, si stěžují na nadměrný hluk. Radnice proto chtějí, aby se na komunikaci v noci snížila nejvyšší povolená rychlost. Kamiony by podle nich měly jet 60 a auta 110 kilometrů v hodině.
http://praha.idnes.cz/hluk-v-okoli-praz … -zpravy_ab

140

Re: Z tisku a médií

Mladá fronta DNES 8.11.2012
Stop obchvatu Prahy: další část bude za sedm let

Pražský okruh, který by odvedl z ulic města mnoho aut, ale hlavně kamiony, se ztrácí v nedohlednu. Úsek mezi dálnicí D1 a Běchovicemi, který má jasnou prioritu před ostatními částmi obchvatu, bude hotov patrně až v roce 2019.

PRAHA Hladký průjezd metropolí bez neustálého trčení v zácpách, hlučné kamiony vykázané z městských ulic na rychlostní silnici kolem Prahy. Tak by vypadala doprava ve městě, kdyby mnohé plány nezůstávaly dlouhá léta jen na papíře. A nyní padl i plán na urychlenou výstavbu části okruhu mezi dálnicí D1 a Běchovicemi.
    „Se zahájením výstavby počítáme kolem roku 2016. Teď magistrát připravuje podklady pro nové schválení zásad územního rozvoje, přičemž ty původní zrušil soud. Pak by mohlo být vydáno nové územní rozhodnutí,“ říká mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. To znamená, že stavba, která potrvá dva až tři roky, bude hotová patrně až v roce 2019.
    Ministerstvo přitom ještě zkraje letošního roku plánovalo, že stavbu této části urychlí a otevře ji v roce 2016. Jenže chybějí peníze i povolení. „Stát ignoruje fakt, že Praha je součástí celoevropské dálniční sítě, která vystavuje Pražany problémům s nadměrnou dopravou. Budu o urychlení výstavby znovu jednat s ministrem, případně s premiérem,“ říká primátor Bohuslav Svoboda.
    Rychlostní silnice vedoucí k Běchovicím je pro Prahu velmi důležitá. Má před ostatními úseky jasnou prioritu a každý odklad její výstavby znamená výrazné odsunutí termínu, kdy se dokončí celý okruh. Zpoždění stavby nedovolí příštích několik let vytlačit kamiony a další auta mimo město a tím ulevit silnicím metropole obecně. Připomeňme jen, jak se prakticky ze dne na den proměnila Jižní spojka před dvěma lety, kdy se otevřela značná část okruhu Prahy. Z části jednoho z hlavních tahů městem, kudy pravidelně auta popojížděla dlouhé minuty krokem či stála, se stala relativně spolehlivá silnice, kde auta brzdí jen nárazově hustý provoz. „Zpoždění výstavby části okruhu k Běchovicím zakonzervuje tristní stav pražské dopravy,“ míní dopravní odborník Petr Moos. »

Stop obchvatu Prahy: další část bude až za sedm let
Část okruhu mezi D1 a Běchovicemi postaví až v roce 2019 » Pokračování ze str. D1
Podle Moose nastane problém s dopravou v momentě, kdy se postaví Městský okruh dříve než ten Pražský. „Původně se předpokládalo, že jako první se postaví Pražský okruh a až následně Městský. Protože po vnějším okruhu má jezdit tranzitní doprava, kterou je potřeba odvést mimo Prahu. Jakmile tuto funkci bude obstarávat okruh vedoucí městem, můžeme čekat další léta těžkostí,“ upozorňuje Moos.
    Také stavba části Městského okruhu se – tentokrát kvůli nedostatku peněz v městské kase – zpožďuje, Praha chystá levnější a rychlejší alternativu. Místo silnic převážně zahloubených v tunelech chce spojit Jižní spojku s tunelem Blanka po trase dnešní Průmyslové a Kbelské ulice s napojením přes ulici V Holešovičkách. Tuhle možnost teď město prověřuje a podle náměstka primátora Josefa Noska by potřebné úpravy na těchto silnicích mohly být hotové do tří let.
Město sem tak svede mnoho dalších aut, a to ve chvíli, kdy tu nebude Pražský okruh a zátěž nepůjde rozmělnit.

Ze Spořilova zmizí část kamionů

Zpoždění stavby dálničního spojení mezi D1 a Běchovicemi vadí také obyvatelům Spořilova. Bez tohoto úseku jim pod okny budou dál jezdit kamiony, které po Spořilovské ulici jezdí mnohem častěji od otevření dálnice, která propojila plzeňskou D5 a D1.
    „Myslím, že rok 2019 je termín, který bude platit, pokud vše půjde dobře, ale může to být mnohem později, pokud vůbec,“ říká Jana Růžičková z občanského sdružení SOS Spořilov.
    Nosek slibuje, že město uleví Spořilovské ulici už v polovině příštího roku. „Připravujeme stavební úpravy se zaměřením na rekonstrukci mostu v ulici Ke garážím,“ říká Nosek. Oprava mostu na Kačerově by umožnila, aby část kamionů nejezdila přes Spořilovskou, ale po ulici 5. května.

***

FAKTA Praha bez obchvatu * Auta a kamiony jedoucí například od dálnice D1 na D11 budou bez dalších částí obchvatu Prahy jezdit i nadále přes část Jižní spojky a Štěrboholské radiály a po dalších silnicích. * Tranzitní doprava, která by měla být přesunuta na Pražský okruh, bude nadále zatěžovat město. * Neuleví se obyvatelům Spořilova, přes který nyní jezdí množství kamionů. Ty by se měly přesunout právě na část okruhu mezi D1 a Běchovicemi.

Regionální mutace: Mladá fronta DNES - Praha


verze idnes.cz
http://praha.idnes.cz/vystavba-prazskeh … -zpravy_ab

Po Pražském okruhu se řidiči do Běchovic svezou nejdříve v roce 2019
8. listopadu 2012  20:41
Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a hradeckou dálnicí D11 se řidiči hned tak nedočkají. Úsek, po kterém mají Prahu objíždět zejména kamiony, bude hotov patrně až v roce 2019.

141

Re: Z tisku a médií

Praha 4 chce navrhnout zákon, který by urychlil dostavbu okruhu

   Praha 8. listopadu (ČTK) - Praha 4 chce navrhnout zákon, který by všechny chybějící části vnějšího obchvatu Prahy prohlásil za stavby ve veřejném zájmu, a tím urychlil jejich budování. Novinářům to dnes řekl starosta Prahy 4 Pavel Horálek (ODS).
   Radnice se inspirovala u podobného zákona z roku 2001, který urychlil stavbu dálničního obchvatu Plzně. 'Jsem přesvědčen, že hlavní město Praha by mělo postupovat podle zmíněného příkladu a využít svou zákonodárnou iniciativu,' uvedl Horálek. Zákon totiž musí předložit hlavní město. 'Přijetím zákona by se výrazně zrychlila a zjednodušila příslušná správní řízení a zkrátily lhůty,' dodal starosta. Podle něj by se i zjednodušil výkup pozemků.
   Z vnějšího okruhu se dosud nezačal stavět jihovýchodní úsek mezi dálnicí D1 a Běchovicemi a dále tři severní úseky od Ruzyně, přes Suchdol a Březiněves do Satalic. Investorem Pražského okruhu je stát, s výstavbou v příštích letech nepočítá.
   Čtvrtou městkou část trápí především chybějící úsek mezi brněnskou dálnicí a Běchovicemi. Kvůli tomu jezdí tisíce aut a kamionů denně přes Spořilov. Místní obyvatelé si na to dlouhodobě stěžují. Praha proto usilovala rovněž o zákaz vjezdu kamionů do Prahy, na konkrétních podmínkách se ale nedohodla s ministerstvem dopravy.
   Šárka Dvořáková

142

Re: Z tisku a médií

kasme napsal:

Praha 4 chce navrhnout zákon, který by urychlil dostavbu okruhu

Naprostý souhlas.
Tam šlo jen o obchvat Plzně.
V Praze o dálniční "křižovatku" s nedořešeným připojením dálnic D8, D11 a SMV R6, R7, R10.

Thumbs up Thumbs down

143

Re: Z tisku a médií

Primátor Bohuslav Svoboda: „Chci, aby hlavní město Praha využilo zákonodárné iniciativy a požadovalo speciální zákon o silničním okruhu kolem Prahy.“

„Stát neustále ignoruje fakt, že Praha je součástí celoevropské dálniční sítě, která vystavuje Pražany problémům s nadměrnou dopravou,“ hodnotí současný stav primátor hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda (ODS) a přichází proto s návrhem na co nejrychlejší vyřešení kritické dopravní situace v hlavním městě a jeho bezprostředním okolí.

Tímto řešením je návrh speciálního zákona o silničním okruhu kolem Prahy, který by výrazně zrychlil a zjednodušil příslušná správní řízení a zkrátily potřebné lhůty. „V návrhu zákona budeme požadovat, aby dosud nezahájené stavby okruhu byly veřejným zájmem a správní řízení týkající se stavby okruhu byla maximálně zkrácena,“ doplňuje primátor Bohuslav Svoboda.

Tranzitní nákladní doprava je pro Prahu trvalým problémem, své o tom vědí zejména obyvatelé Spořilova, kteří jsou denně vystaveni exhalacím a hluku z desítek tisíc kamionů. Trojúhelník komunikací dálničního typu kolem Spořilova lze považovat za nejzatíženější dopravní oblast v České republice. Již před rokem předali primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda a starosta městské části Praha 4 Pavel Horálek premiéru Petru Nečasovi petici za dostavbu pražského okruhu. Situace se ale po roce vůbec nezměnila.

I proto přichází iniciativa o novém zákonu z městské části Praha 4.  „Z minulosti však existuje precedent, který vyřešil dálniční obchvat kolem Plzně, tento zákon, přijatý v roce 2001 významně urychlil schvalovací proces a výkup pozemků a už na konci roku 2003 byla velká část okruhu kolem Plzně hotova. Věřím, že podpora pro takový zákon se v našem zákonodárném sboru najde a obyvatelé hlavního města se významného zlepšení v pražské dopravě dočkají dříve než za deset let,“ dodává starosta Pavel Horálek.

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr … i_aby.html

144

Re: Z tisku a médií

Praha chce navrhnout zákon, jenž by urychlil dostavbu Pražského okruhu
16. listopadu 2012  20:53
Pražští zastupitelé mají plán, jak urychlit dostavbu Pražského okruhu. Mohli by navrhnout zákon, díky kterému by byl okruh prohlášen za stavbu ve veřejném zájmu. V takovém případě by se pro něj daleko snáz získávala povolení a snazší by bylo také vyvlastnění pozemků nutných pro stavbu. O návrhu budou hlasovat.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/vystavba-prazskeh … zpravy_sfo

145

Re: Z tisku a médií

Pražský deník 5.12.2012

Na okruhu se sníží rychlost. Hluk ale bude lidem vadit dál
Ministerstvo nevyšlo zcela vstříc žádosti dvou pražských radnic a středočeských obcí, jejichž obyvatelé si stěžují

Praha – Řidiči, na části Pražského okruhu budete muset už brzy sundat nohu z plynu. Hluk vašich aut totiž ruší obyvatele přilehlých aglomerací.
    Ministerstvo dopravy rozhodlo, že v širším okolí mimoúrovňové křižovatky Jesenice pojedou osobní auta maximálně stovkou a těžká nákladní doprava pak nejvíce šedesátkou. Opatření, které podle mluvčího ministerstva Romana Kluzáka vejde v platnost už v zimě, bude nutné dodržovat od dvaadvacáté hodiny večerní do šesté hodiny ranní.
    „Platné zatím bude do 30. června 2013,“ sdělil Deníku Kluzák s tím, že během půl roku bude ministerstvo spolu s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) vyhodnocovat smysluplnost snížení rychlosti. „Zároveň připravíme trvalá protihluková opatření, která zajistí plnění hygienických limitů,“ doplnil Kluzák zprávu, která příliš nepotěšila ani Pražany – řidiče, ani obyvatele dvou pražských městských částí a několika středočeských obcí, kteří prostřednictvím svých radnic žádali snížení rychlosti v nočních hodinách alespoň v úseku Jesenice – Cholupický tunel.

Všeobecná nespokojenost

„Zaznamenáváme řadu stížností od lidí. V některých domácnostech byla naměřena hluková hladina, pohybující se na samé hranici zákonných limitů,“ sdělil před nedávnem starosta Dolních Břežan Věslav Michalik, podobně jako jeho kolegové z Prahy 12, Libuše, Vestce a Zlatníků – Hodkovic. Jejich výzva, adresovaná ministerstvu, je však zatím neúspěšná. „Úsek kolem mimoúrovňové křižovatky Jesenice bude v tuto chvíli jediným, kde bude toto opatření zavedeno,“ potvrdil mluvčí ministerstva. ...3 Na okruhu se sníží rychlost.
Hluk však bude lidem vadit dál

„V centru města trpíme mnohem víc a nikdo nám nepomůže,“ vzkazují Pražané na periferii

Dokončení ze strany 1

Ještě v zimě se z rozhodnutí ministerstva dopravy (MDČR) sníží maximální povolená rychlost na Pražském okruhu v okolí mimoúrovňové křižovatky Jesenice. A to mezi dvaadvacátou a šestou hodinou na stovku pro osobní a na šedesátku pro nákladní auta.
    Radnice ani obyvatele Prahy 12, Libuše, Vestce, Dolních Břežan a Zlatníků Hodkovic však toto „polovičaté“ řešení příliš neuspokojuje. Noční snížení rychlosti by se dle jejich představ mělo dotýkat přinejmenším úseku Jesenice – Cholupický tunel. „Toto nenákladné řešení, v porovnání s výstavbou protihlukových stěn, by postiženým domácnostem jistě pomohlo,“ je přesvědčen starosta Dolních Břežan Věslav Michalik.
    Právě v některých dolnobřežanských domácnostech podle něj byly naměřeny hladiny hluku, dotýkající se zákonem povoleného limitu. Totéž slovy místostarostky Prahy 12 Evy Tylové platí i pro Cholupice, Komořany a Točnou. V obci Vestec podle místního starosty Tibora Švece byly tyto limity už dokonce překročeny. „O 1,5 decibelu,“ upřesnil Švec. Starosta Libuše Jiří Koubek by uvítal, kdyby úsek s již sníženou rychlostí Jesenice – Herink navázal na úsek Jesenice – Cholupický tunel ještě před kolaudací Pražského okruhu. To ale dle MDČR není možné, protože ještě nejsou k dispozici výsledky autorizovaného měření hluku, zadaného Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) letos na podzim v úseku Jesenice – Vestec. „Snižovat rychlost je možné pouze tam, kde jsou limity prokazatelně překračovány. Jinak by se mohla strhnout lavina žádostí o snižování rychlosti od většiny obcí, které leží v blízkosti dopravně zatížených komunikac
,“ vzkázal před časem mluvčí MDČR Zdeněk Neusar. Jenže právě způsob měření se nelíbí místostarostce Prahy 12 Tylové. Hlukové limity jsou prý překračovány hlavně v noci a za deště. „Ale tehdy se neměří,“ poznamenala.
    Poslední zpráva MDČR bude zřejmě špatnou zprávou pro Dolní Břežany či Vestec. Podle RSD je zde hluk z okruhu v normě. Naproti tomu Lochkov se už brzy dočká prodloužení protihlukové stěny na Lochkovském mostě.
    Ostatní obyvatelé metropole podle zjištění Deníku nechápou iniciativu obcí a městských částí, ležících u Pražského okruhu a vadí jim i částečné snížení rychlosti u jesenické křižovatky, (viz infobox – „Z ohlasů Pražanů).

***

Z ohlasů Pražanů: Pražané, jejichž domy nejsou zasaženy hlukem z Pražského okruhu, iniciativu svých sousedů v většině případů nechápou a tvrdí, že jsou dopravou postiženi daleko více, ale nikdo jim nepomůže. Jiří (Bílá Hora) – „Rychlost na okruhu by se snižovat neměla. Spíš naopak. Pomalu jedoucí kamiony budou vydávat ještě větší hluk.“ František (Motol) – „Už nejméně deset let je všeobecně známo, kudy měl vést Pražský okruh. Lidé, žijící v jeho okolí měli dostatek času, aby si na ten fakt zvykli a přizpůsobili se, ať už jakkoliv.“ Petr (Vinohrady) – „Oni si stěžují na to, že nemohou v noci spát. Ale co máme říkat my, kterým i v noci jezdí pod okny desítky tramvajových spojů? Zakážeme tramvaje?“ Richard (Točná) – „Měli bychom si vzít příklad třeba z Německa, kde je snížená rychlost na městských dálničních okruzích, a to nejen v nočních hodinách, naprosto samozřejmá.“

Foto popis: NA MOSTĚ spojujícím Lochkov a Komořany by se měla už brzy prodloužit protihluková stěna na „lochkovské“ straně. Komořany však zřejmě bude doprava trápit dál.
Foto autor: Foto: Deník/ Martin Divíšek
Region: Střední Čechy

146

Re: Z tisku a médií

Týden: ŘSD zrušilo soutěž na správce tunelů na Pražském okruhu

Praha 14. ledna (ČTK) - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zrušilo soutěž, ve které hledalo správce tunelů na Pražském okruhu. Podle nejnovějšího vydání časopisu Týdne chtěl někdo zakázku za 320 milionů korun ovlivnit nebo zmařit. Rozlepil zapečetěnou obálku s nabídkou jednoho z uchazečů. Viníka nyní hledá policie.
Centrála ŘSD obdržela čtyři nabídky do soutěže 22. listopadu. Otevřít je měla naráz hodnotící komise. Do obálky s návrhem stavebního firmy Metrostav se ale asi podíval někdo třetí. Přeřízl pečetní pásky.
Šéf ŘSD David Čermák Týdnu řekl, že výběrové řízení nechal obratem prošetřit vnitřním auditem. 'Hned před svátky jsme vydali takzvané předběžné opatření a celou soutěž tím rozjeli nanovo se stejnými parametry jako tu minulou. Vítěze musíme vybrat do půli letošního roku,' dodal.
ŘSD loni svěřilo správcovství tunelů na Pražském okruhu bez soutěže. Loni v červnu se k téměř 40milionovému obchodu dostala společnost Eltodo, zakázku získala v takzvaném jednacím řízení bez uveřejnění, napsal Týden.

147

Re: Z tisku a médií

Kvůli předražení zřejmě z EU nepřitečou peníze na Pražský okruh
1. února 2013  16:46
http://byznys.lidovky.cz/kvuli-predraze … oprava_mev

PRAHA -  Ministerstvo dopravy v polovině února požádá Evropskou unii o schválení dalších projektů pro financování z Operačního programu doprava. Kvůli předraženým stavebním pracím na pražském okruhu, který kritizuje Nejvyšší kontrolní úřad, v ní ale bude patrně chybět žádost o proplacení šesti miliard za úseky okruhu spojující brněnskou D1 a Lahovice.

148

Re: Z tisku a médií

Zastavte provoz na Pražském okruhu, vyzývají obyvatelé Slivence
ČTK 6. února 2013  17:04
http://www.metro.cz/zastavte-provoz-na- … e-deje_rab

Městská část Praha Slivenec žádá, aby byl kvůli překračování limitů hluku zastaven provoz na Pražském okruhu. Podala kvůli tomu podnět hygienické stanici. V tiskové zprávě o tom informovala starostka Slivence Jana Plamínková. Jižní část okruhu nedaleko Slivence byla zprovozněna v září 2010.

Podle Plamínkové bylo v několika měřeních potvrzeno, že hluk z okruhu překračuje ve Slivenci povolené limity. Například na podzim loňského roku bylo v nočních hodinách naměřeno 54,4 decibelu, povoleno je ale 50 decibelů. Slivenec žádá, aby byl provoz na okruhu zastaven až do doby, kdy by byla vybudována protihluková zeď. Vybudování protihlukové stěny už dříve slíbilo Ředitelství silnic a dálnic.

Na hluk si už dříve stěžovaly také další obce v okolí okruhu, sepsaly kvůli tomu i petici.

149

Re: Z tisku a médií

MD zkusí zrušit smlouvu o výkupu pozemků kvůli obchvatu Prahy

   Praha 7. února (ČTK) - Ministerstvo dopravy se pokusí soudně zrušit smlouvu o výkupu pozemků v pražských Běchovicích, kde původně chtělo stavět Středisko správy a údržby silnic pro jihovýchodní část vnějšího okruhu hlavního města. Za pozemky by mělo zaplatit 175 milionů korun. Podle ministra dopravy Zbyňka Stanjury (ODS) je to nadhodnocená cena za pozemky, které navíc nejsou třeba.
   'Odmítáme uhradit tuto kupní cenu. V této chvíli je ten pozemek samotný i výstavba na něm pro stát zcela zbytečná a nevýhodná,' řekl dnes poslancům ministr v reakci na dotaz někdejšího ministra dopravy Víta Bárty (VV). Zdůvodnil to tím, že není potvrzeno, že okruh kolem pozemku povede.
   Ministerstvo podle Stanjury podá žalobu na neplatnost kupní smlouvy od samého počátku, neboť Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nepožádalo ministerstvo o souhlas s jejím uzavřením. 'Jsme přesvědčeni, že ty pozemky byly i oceněny v rozporu se zákonem o oceňování,' řekl ministr. Cena byla podle něj nadsazena o 70 až 100 milionů korun.
   Stanjura přiznal, že ŘSD prohrálo spor o platnost smlouvy u Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR. Státu jednání u soudu zkomplikovalo to, že ředitel ŘSD předloni nárokoval v rozpočtu peníze na výkup pozemků, uvedl ministr.
   ŘSD smlouvu o smlouvě budoucí na výkup pozemků uzavřelo se společnostmi Neinver Czech, s.r.o. a Kiro Development s.r.o. Mělo by zaplatit 3211 korun za metr čtvereční, což je podle Bárty cena lukrativních pozemků v Průhonicích.
   Pražský vnější silniční okruh je sice zanesen do současného územního plánu, na začátku roku 2011 ale Nejvyšší správní soud zrušil část zásad územního rozvoje Prahy, která se okruhu týkala. Praha nyní novou verzi zásad připravuje, schválena by mohla být v letošním roce. Jihovýchodní úsek mezi dálnicí D1 a Běchovicemi patří k těm, které se ještě nezačaly stavět. Investorem Pražského okruhu je stát, s výstavbou v příštích letech nepočítá.

150

Re: Z tisku a médií

Na Pražském okruhu havaroval motocyklista, na místě zemřel

   Praha 25. dubna (ČTK) - Devětatřicetiletý motocyklista dnes po poledni narazil do svodidel na Pražském okruhu. Utrpěl při tom zranění, kterým na místě podlehl. ČTK to sdělila policejní mluvčí Jana Rösslerová.
   Nehoda se stala kolem 13:15 zhruba půl kilometru od sjezdu na Ořech. Proč motorkář havaroval, nyní vyšetřují kriminalisté. Na místě jsou i dopravní policisté, kteří řídí dopravu. Místo nehody je průjezdné jedním jízdním pruhem, doplnila mluvčí.