76

Re: Z tisku a médií

http://video.ihned.cz/c1-51176590-meril … de-stezuji

zajímavé video , jak se měří hluk

Thumbs up Thumbs down

77

Re: Z tisku a médií

Nad dálnicí D1 před Prahou se bourá most, doprava v místě kolabuje
http://www.novinky.cz/krimi/229075-nad- … abuje.html

78

Re: Z tisku a médií

Na D1 u Říčan začne demolice mostu, uzavírka trápí řidiče jen ve špičce
Zdroj: http://praha.idnes.cz/na-d1-u-rican-zac … zpravy_sfo

79

Re: Z tisku a médií

teď toho bude asi víc smile ale s přibližně stejným obsahem... a bez aktuálních obrázků - novinky jsou vyjímkou smile

Na D1 se bourá most, tvoří se několikakilometrové kolony
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dopr … 97604.html


Dopravu na D1 komplikuje demolice mostu
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/d … 10328.html

80

Re: Z tisku a médií

VIDEO: Na dálnici D1 začala demolice mostu na Říčany
    29. března 2011  14:31
    Silničáři začali na dálnici D1 pár kilometrů za Prahou bourat most na Říčany. Demolice mostovky potrvá přibližně do půlky dubna. Po tu dobu musí řidiči počítat na D1 s částečným omezením, provoz je tu v obou směrech svedený do dvou jízdních pruhů. 

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/clanek.asp?c=A110 … zpravy_sfo

81

Re: Z tisku a médií

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí
Publikováno: 5.4.2011
Rubrika: Mosty
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … ske-udoli/

Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem roku 2009. Statické zatěžovací zkoušky byly vykonány ve dnech 7. a 8. září 2010. Most byl uveden do zkušebního provozu společně s jihozápadním dálničním obchvatem Prahy 20. září 2010. V průběhu montáže mostu byly současně se svary lamelových pásnic průběžně svařeny kontrolní desky nebo výběhové desky. Na bocích lamelových pásnic v místech montážních svarů byly bezprostředně po jejich vychladnutí
a odříznutí kontrolních, nebo výběhových desek nalepeny tenzometry, které doposud měří poměrné deformace. Ve shodě s předpisy byla prováděna nedestruktivní kontrola montážních svarů lamelových pásnic. Zjištěné indikace ve svarech byly posouzeny a jejich vliv na pevnost a životnost mostu je předmětem předloženého článku.

6.Posouzení [11] dokládá, že spřažený ocelobetonový most přes Lochkovské údolí nebude mít kvůli zjištěným indikacím ve svarech 6014, 7213 a 7214 lamelových pásnic sníženou pevnost a bezpečnost po celou dobu předpokládaného provozu 100 let, budou-li po jeho převzetí vykonávány předepsané kontroly a prováděna potřebná údržba a opravy.

4.Zjištěné indikace ve svarech 6014, 7213 a 7214 lamelových pásnic jsou přípustné pro předpokládaný provoz mostu po dobu 100 let. Během provozu mostu nehrozí poškození křehkým lomem při provozní teplotě nad –35 °C.


tak hlavně aby nezačala doba ledová smile

82

Re: Z tisku a médií

delší dost odborný článek

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … ske-udoli/

Na jednání na GŘ silnic a dálnic v Praze dne 16. září 2010 bylo ŘSD rozhodnuto, že na základě předběžného posouzení lze most se zjištěnými indikacemi ve svarech č. 6014, 7213 a 7214 uvést do zkušebního provozu. Ve shodě s rozhodnutím bylo do 31. října 2010 doloženo podrobné posouzení, dokládající, že v případě ponechání zjištěných indikací ve svarech nebude snížena požadovaná bezpečnost, spolehlivost a životnosti mostu [11]. Bylo rozhodnuto stanovit periody nedestruktivních zkoušek oblastí svarů lamelových pásnic se zjištěnými
indikacemi. Současně byla ustanovena odborná komise, která má vyhodnocovat výsledky nedestruktivních kontrol a hodnotit odezvu zjištěných indikací na provozní a klimatické podmínky a posoudit, zda jejich odezva je ve shodě s vyhotoveným posouzením. Na základě porovnání nedestruktivně měřených zjištěných indikací s výsledky výpočtu bude upravován další scénář případných opatření, včetně period nedestruktivních kontrol.


Zjištěné indikace ve svarech 6014, 7213 a 7214 lamelových pásnic jsou přípustné pro předpokládaný provoz mostu po dobu 100 let. Během provozu mostu nehrozí poškození křehkým lomem při provozní teplotě nad –35 °C.

Z průběhu vypočtených součinitelů intenzity napětí po obvodě posuzovaných trhlin je zřejmé, že přírůstek délky trhliny Δl je menší, než přírůstek hloubky trhlin Δa. To také prokázala předběžná posouzení podle normy [8].

Posouzení [11] dokládá, že spřažený ocelobetonový most přes Lochkovské údolí nebude mít kvůli zjištěným indikacím ve svarech 6014, 7213 a 7214 lamelových pásnic sníženou pevnost a bezpečnost po celou dobu předpokládaného provozu 100 let, budou-li po jeho převzetí vykonávány předepsané kontroly a prováděna potřebná údržba a opravy.

Thumbs up Thumbs down

83

Re: Z tisku a médií

Hospodářské noviny 19. 4. 2011

Miliardový most provoz vydrží, tvrdí silničáři

Lochkovský most má vážné závady, míní odborníci.
Silničáři zveřejnili výsledky měření – jsou v pořádku.

Ředitelství silnic a dálnic zřejmě nebude mít potíže s převzetím bezmála miliardové stavby Lochkovského mostu. Most je součástí nově otevřené části Pražského okruhu a jeho zprovoznění už na začátku komplikovaly špatné těsnící svary. Společnost Mott MacDonald, která se zabývá inženýringem dopravních staveb, dokonce varovala před možným ohrožením statiky mostu. Měření však podle Ředitelství silnic prokázala, že most bez potíží vydrží.
„Proběhlo celkem šest měření. Bylo to v době nejvyšší zátěže, poté, co na mostě stály kolony kamionů kvůli potížím s průjezdností okruhu. Svary lamelových pásnic zůstaly beze změny. Pokud zůstane i nadále situace stejná, nebude zřejmě problém s přejímkou mostu,“ řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková. Stát by měl most převzít od stavařů letos v září nebo v říjnu. Okruh, stejně jako most za 977 milionů, dosud funguje ve zkušebním provozu.
Stavbu naposledy zařadila mezi problémové na konci března subkomise NERV pro korupci a veřejné zakázky. Problémy vznikly podle autorů studie zejména proto, že stát nedokázal stavbu ohlídat a podlehl argumentům stavařů. „Výsledkem je uvedení mostu do provozu s vadami takového rázu, že hrozí potenciální ohrožení statiky,“ stojí v dokumentu, který pro NERV připravila společnost Mott MacDonald.
Ředitelství silnic má však v ruce dva posudky, které rizika vylučují. Jedno si nechalo od ČVUT vypracovat za své peníze, další dva posudky pak předložili stavaři, Sdružení Strabag-Hochtief – Bögl a Krýsl. ŘSD si zadalo ještě jeden posudek, tentokrát u Technické univerzity ve Vídni. Na jeho závěry ještě čeká, stejně jako na posudek Inženýrské akademie ČR při Akademii věd. Právě tyto dokumenty budou podle všeho posledním argumentem, zda stát most převezme.
Společnost Mott MacDonald varovala ještě před jednou věcí. A to zapojením vysokých škol a zkušebních laboratoří do zájmových sdružení, která mají blízko ke stavařské lobby. „Sdružení ve svých stanovách prosazují zájmy zhotovitelů,“ stojí v dokumentu. Podle studie je důležité, aby stát najímal nezávislé supervizory, kteří nebudou placení ze stejného balíku jako dodavatelé.
Lochkovský most je nejvyšší v Praze, jeho výška je až 65 metrů, délka 461 metrů. Stavba probíhala v Česku unikátní metodou, a to postupným vysouváním nad údolí. Stavbu navíc podpírají šikmé pilíře, což není u mostů tohoto typu ve světě obvyklé. Stavět se začal v roce 2007. Kromě betonových a asfaltových částí je celý z oceli.

Foto popis: Lochkovský most Odborníci z firmy Mott MacDonald mají obavy, že chybné sváry mohou narušit statiku Lochkovského mostu na Pražském okruhu. Ředitelství silnic a dálnic má posudky, které rizika vylučují.
Foto autor: foto: čtk

O autorovi: Petr Weikert, petr.weikert@economia.cz

http://ekonomika.ihned.cz/c1-51609190-m … -silnicari

84

Re: Z tisku a médií

kasme napsal:

...Kromě betonových a asfaltových částí je celý z oceli...

No to jsou snad všechny mosty big_smile

Thumbs up Thumbs down

85

Re: Z tisku a médií

Kubajsu napsal:
kasme napsal:

...Kromě betonových a asfaltových částí je celý z oceli...

No to jsou snad všechny mosty big_smile

No moh' by být taky ze dřeva ne ;-)

Thumbs up Thumbs down

86

Re: Z tisku a médií

OBRAZEM: Podívejte se, jak se boural most na dálnici D1 na Říčany
20. dubna 2011  16:38
Most na dálnici D1 vedoucí na Říčany je srovnaný se zemí. Bourat se začal 29. března, poslední demoliční práce proběhly o uplynulém víkendu. Během demolice probíhalo vše podle plánu. Most postavený ještě za první republiky, později rozšířený při stavbě D1, musel ustoupit mostu novému, který vyroste na jeho místě.

http://praha.idnes.cz/obrazem-podivejte … zpravy_sfo

87

Re: Z tisku a médií

idnes.cz: Nový expresní autobus pojede z Jesenice na Smíchov po Pražském okruhu

88

Re: Z tisku a médií

Lenny napsal:

Dneska byl na serveru Silnice-zeleznice.cz zveřejněn článek týkající se problematiky trasování Pražského okruhu.
Autor v něm navrhuje vedení SOKP v regionální variantě, která je sice o 15 km delší, ale 19 miliard Kč levnější. Ale jestli je výhodnější i z dopravního hlediska a o kolik autor taktně zmlčuje.

Dle mě, je to levnější varianta, která asi nebude z dopravního hlediska tak výhodná jak současná. Viz obrázek a článek:
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … -dostavet/

89

Re: Z tisku a médií

To už tady bylo v několika variantách a vždy je to "čára na mapě", která je malovaná "v zájmu lidí" tak, že vede přímo přes zástavbu. Ach jo!

Thumbs up Thumbs down

90

Re: Z tisku a médií

Ještě levnější by bylo postavit okruh mimo území ČR :-)

Thumbs up Thumbs down

91

Re: Z tisku a médií

ten už je - až na 15km okolo ústí nad labem big_smile

Thumbs up Thumbs down

92

Re: Z tisku a médií

Tak proč ho Pražáci nepoužívají? smile

Thumbs up Thumbs down

93

Re: Z tisku a médií

Silničáři zkoušeli, jak se chová Pražský okruh při požáru
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region … ri-pozaru/

21. 8. 2011 10:47, autor: ČT24

Praha – Celou noc byl uzavřený pražský okruh. V tunelech Cholupice a Lochkov prováděli technici protipožární zkoušky. Simulovali požár auta a zjišťovali, jestli funguje odvětrání tunelu a další bezpečnostní opatření. Podobné testy je nutné dělat pravidelně každý rok. Dělají se s vyloučením široké veřejnosti, řidiči sami si proto nevyzkouší, co by měli dělat, kdyby při průjezdu dálničním tunelem začalo hořet.

Technici simulovali v tunelech na R1 požár auta.

Pomocí speciálního aerosolu napodobili technici v tunelu na Pražském okruhu požár dodávky – zhruba o velikosti avie. Když čidla identifikovala oheň, rozsvítily se zákazové značky, do tunelu by tedy – kdyby už dříve nebyla vyhlášena uzavírka kvůli cvičení – záhy přestala vjíždět další auta. Větrání pak začalo pracovat na plný výkon. "Kouř se obtočí a ventilátory celou vzdušninu nebo kouř ženou v podélném systému větrání a vyženou ho z tunelu ven," popsal vedoucí protipožárních zkoušek Petr Bebčák. Součástí bezpečnostního systému je i nouzové osvětlení a varovné hlášení v češtině, angličtině a němčině.

Ověřovat funkčnost bezpečnostního systému musí silničáři každý rok. "Zkoušky tohoto typu jsou nutné. Pokud by je Ředitelství silnic a dálnic nedělalo, vystavilo by se sankcím ze strany požárněbezpečnostního dozoru," upozornul mluvčí ŘSD Jan Piskáček.

Sami řidiči si ale nemohli vyzkoušet, co dělat, pokud se ocitnou během požáru v dálničním tunelu. Kvůli cvičení byly totiž tunely Cholupice i Lochkov uzavřeny a auta byla odkloněna do nitra Prahy na Městský okruh. Při požáru tak musí nezkušení lidé spoléhat na rady odborníků: Při požáru se nezdržujte hledáním dokladů a osobních věcí, nechte klíčky v zapalování, aby s autem mohli případně manipulovat hasiči nebo policisté, a okamžitě utíkejte k nejbližšímu nouzovému východu.
Reportáž Lucie Komňacké

94

Re: Z tisku a médií

11 starostů píše ministrovi: Posuňte okruh dál od Prahy
http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio … ?id=711573

95

Re: Z tisku a médií

Pražský okruh dál od města? Nápad starostů se nechytil
18:05 | 7.9.2011
Pavel Baroch, Lucie Kudláčková

Praha - Starostové z Prahy a středních Čech zatím nenašli podporu pro svou iniciativu posunout východní část Pražského okruhu dál od města.

http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio … ?id=713329

96

Re: Z tisku a médií

Nová část Pražského okruhu už vydělala 289 milionů korun
    18. září 2011  11:37
    Jihozápadní část Pražského okruhu vydělala od svého otevření na kamionovém mýtném přes 289 milionů korun. Celkem 23 kilometrů dlouhý úsek v pracovních dnech projede v obou směrech na deset tisíc nákladních aut denně, celkově jej už projelo na tři miliony kamionů.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/nova-cast-prazske … zpravy_jan

97

Re: Z tisku a médií

Pražský okruh mezi D1 a D5 slaví rok, místo dortu ho čeká protest
    20. září 2011  13:19
    Jihozápadní část Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D2 slaví rok od svého zprovoznění. To s sebou přineslo řadu změn v pražské dopravě. Z Jižní spojky přes den zmizely kamiony nebo byly zavedeny nové autobusové linky. Přineslo to ale i protesty lidí ze Spořilovské, kudy kamiony jezdí z D1 na Jižní spojku.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/prazsky-okruh-mez … -zpravy_ab


Pražský okruh v jihozápadní části slaví první rok provozu
http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/R … ok-provozu

98

Re: Z tisku a médií

Pražský okruh je hotový z půlky. Kdy bude stát celý, nikdo neví

Zdroj: http://praha.idnes.cz/prazsky-okruh-je- … zpravy_sfo

99

Re: Z tisku a médií

Praha 23. září (ČTK) - Nájezd na Pražský okruh u Dolních Břežan bude otevřen nejdříve příští rok na jaře. ČTK to řekl ředitel odboru dopravy pražského magistrátu Jan Heroudek. Okruh byl v tomto místě zprovozněn před rokem, nájezdy ale dosud kvůli nevyřešenému obchvatu Písnice blokují betonové zátarasy. Podle Heroudka je nutné nájezd otevřít v takové době, aby bylo možné změřit, zda otevření nezvýšilo dopravu v okolních obcích. A přes zimu by podle Heroudka měření nebyla dostatečně vypovídající.
O zprovoznění nájezdu, který byl postaven současně se stavbou okruhu, usilují už několik měsíců Dolní Břežany. Naopak Praha - Libuš, která se nachází na druhé straně od okruhu, se obává, že by nájezd zvýšil v obci automobilový provoz. Městská část si proto už ve stavebním řízení vymínila, že musí být nejprve postaven obchvat Písnice, která je součástí Libuše.
V současnosti se tedy diskutuje o tom, že by byl nájezd zprovozněn alespoň v jednom směru tak, že by řidiči mohli sjíždět a najíždět na okruh pouze od Dolních Břežan. Zároveň by se ale muselo měřit, jaké dopady zprovoznění okruhu má v okolních obcích i v Libuši a Písnici.
O této možnosti tento týden už poněkolikáté jednalo zastupitelstvo Libuše. Podle starosty Jiřího Koubka se zastupitelé dohodli pouze na tom, že chtějí o záležitosti ještě do konce listopadu jednat. 30. listopadu se pak zastupitelstvo znovu sejde. Koubek ČTK řekl, že městská část nechce otevření sjezdu blokovat, chce jen, aby byly v pořádku některé právní záležitosti. Není si například jistá tím, že je možné nájezd zprovoznit takzvaným opatřením obecné povahy, o kterém uvažuje magistrát.
"Pokud to nerozsekli tento týden, tak máme do jara čas. Sčítání a porovnání stavu se musí udělat ve srovnatelném období, což prosinec a leden není," řekl ČTK Heroudek. Podle něj tak mohou řidiči s nájezdem počítat nejdříve v dubnu nebo květnu příštího roku. Podle Heroudka by se ale měl nájezd vyzkoušet, dokud je celý nový úsek Pražského okruhu ve zkušebním provozu. "Pokud bychom to nevyzkoušeli a striktně trvali na podmínce ze stavebního povolení, pak se okruh zkolauduje a už se třeba nikdy nepostaví semafory v Dolních Břežanech, které možná budou potřeba," poznamenal Heroudek.

Thumbs up +1 Thumbs down

100 Naposledy upravil: Jenik (03.10. 2011 20.06)

Re: Z tisku a médií

Docela potěšitelné hodnocení
"Výstavba jihozápadní části Pražského okruhu získala také cenu veřejnosti hlavního města Prahy."
http://www.lidovky.cz/stavby-roku-2011- … ydleni_ogo

OT: dojalo mne náměstí v Mladé Boleslavy smile

Thumbs up Thumbs down