51

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Slepeníce - středa 21.7. (D-42)

- Dlaždiči severního chodníku dodlažďují úzkou část u autobusového zálivu, postupně se přesouvají až k těm vodicím pásům pro nevidomé.
- Dva kubusy s patkami mezi kolejemi budoucího TT byly zasypány, mezi východy z podchodu se objevila další jáma na další kubus. Poslední kanálová vpusť mezi obrubníky TT byla opravena a zasypána. Terén mezi obrubníky je postupně zarovnáván.
- Není dne, aby se neobjevila nějaká ta rýha - tentokrát jsou dvě, obě v prostoru zastávkových ostrůvků.
- V jižní vozovce Milady Horákové u rohu s Tychonovou se objevil základ zálivu pro jedno příčné stání. Někudy se to pivo do restaurace Hradčanská vozit musí, no ne. Na rohu s ulicí Pod Baštami se operuje s kanálem.
- Kam přesně dosáhla fólie a hutněné podloží pod jižní vozovku, není přesně vidět, ale je to dost daleko (mimo slepenici).
- V jižním chodníku za výstupem z vestibulu směrem Hrad rozhrabali písek, snad zanedlouho přivezou i dlažbu. Práce na kanalizaci nicméně pokračují.
- Dřevěné pražce pro kolejovou splítku směrem k zastávkám Hradčanská už se kladou i přes původní cestu na Dejvickou. Na východní straně, kde už jsou koleje do centra oddělené, už se pokračuje v obou na betonových pražcích.
Pro komplexnější pohled jsou tu zase pohledy západně i východně od přechodu na Dejvickou. Tak nějak mi z toho vyplývá, že ze sloupů VO vlastně chybí už jenom severní strana na východ od té obchůzky.

Thumbs up +1 Thumbs down

52

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

A jako přídavek něco málo fotek směrem ke Špejcharu.
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … ska/100721

Thumbs up Thumbs down

53 Naposledy upravil: Prochaine (21.07. 2010 18.20)

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Moc jsem nepochopil, proč tam dělají splítku. Vždyť by ta výhybka mohla být až u křižovatky. Víte někdo?

54

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Přes výhybku se musí jet pomalu, takže je vhodnější dát výhybku do místa kde se stejně jede pomalu - při rozjezdu.

Thumbs up Thumbs down

55

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Prochaine napsal:

Moc jsem nepochopil, proč tam dělají splítku. Vždyť by ta výhybka mohla být až u křižovatky. Víte někdo?

jako u aut, více "pruhů" = větší propustnost křižovatky. Do křižovatky jedou už tramvaje ve dvou pruzích. Jede ta tramvaj, která má ve svém směru zelenou a nemusí čekat na tu před sebou, jako kdyby byla jen jedna kolej a odbočka až na semaforech.

Thumbs up Thumbs down

56

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

P_V napsal:

Přes výhybku se musí jet pomalu, takže je vhodnější dát výhybku do místa kde se stejně jede pomalu - při rozjezdu.

Je to možná "vhodnější"  ale hnusnější. Kam s člověk podívá samé koleje - celkově je to absurdně široké. Ty stromy na vizualizacích byly asi jen vábničky. Fakt mě to štve - člověk dva roky klopýtal po staveništi - a pak mu tam postavěj takovouhle hrůzu.

Thumbs up Thumbs down

57

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

1) Na stromy už jsou připravená "rabátka" - například v severním chodníku, od západního konce autobusových zastávek proti archivu až prakticky po Špejchar.
2) Je potřeba si uvědomit, že v září se sice obnoví provoz tramvají a gumokolů, ale tím stavba nekončí. S řešením terénu okolo tramvajového tělesa se například musí počkat na třetí podbití, což bude nejdřív příští rok na jaře. Teprve pak budou koleje zatravněné a bude si možné vyhrát se zahradničením (a například náhradou tramvajových přístřešků JCDecaux něčím kotasím). Termín ukončení stavby je pořád prosinec 2012. Pokud bude celá ta absurdně široká věc vlastně absurdně široký trávník, budu osobně docela rád.

Thumbs up Thumbs down

58

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Dnes začali zasklívat západní výstup z podchodu.

Thumbs up Thumbs down

59

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Jojo, těšte se na zítřejší fotky. Střecha má krásnou barvu mořské vodní hladiny.

Thumbs up Thumbs down

60

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Prochaine napsal:

...proč tam dělají splítku.

Jj, jak píše obr... rychlost přejezdu výhybky (asi 15 km/h) a více pruhů
ale i když pojedou tramky stejným směrem, mohou jet hned za sebou... (nemusí čekat na odblokování výhybky předchozí tramvají)
také SSZ ví více dopředu, kam tramka pojede a může pro ní připravit volno
splítka na rozdíl od dvou kolejí vedle sebe nezabírá více místa...

podobné splítky jsou např.: Ke Stírce, Ohrada od Biskupcovi
na Čechově mostě je splítka kvůli umístění výhybky už "nad voudou", kvůli malé tloušťce mostovky nad podjezdem pro auta

61

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

embart napsal:

Je to možná "vhodnější"  ale hnusnější. Kam s člověk podívá samé koleje - celkově je to absurdně široké. Ty stromy na vizualizacích byly asi jen vábničky. Fakt mě to štve - člověk dva roky klopýtal po staveništi - a pak mu tam postavěj takovouhle hrůzu.

Tak teda nevím, ale na vizualizacích přece nikdy stromy okolo tram trati nebyly. Nespletl sis to náhodou s
budoucí (bude-li někdy) železniční tratí? Tramvajové tělěso mělo být od začátku pouze zatravněno.

Thumbs up Thumbs down

62 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (22.07. 2010 07.06)

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Paní Trnková na stránkách Prahy 6 v rubrice "Otázky a odpovědi" v červnu napsal:

Prvek tramvajového tělesa bude zazeleněn po tzv. "třetím podbití", tzn. do doby dokončení stavby. MČ P6 prosazuje zřízení alejí nejen při chodnících, ale i (dle prostorových možností) při středním tramvajovém pásu. Tato otázka je v řízení.

Na vizualizacích z doby, kdy ještě bylo plánováno obnovit tramvajové nádraží, se s alejemi přímo podél tramvajového tělesa nepočítalo - viz obrázek 1, obrázek 2.

Thumbs up Thumbs down

63

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

S_M_Lomoz napsal:

Na vizualizacích z doby, kdy ještě bylo plánováno obnovit tramvajové nádraží, se s alejemi přímo podél tramvajového tělesa nepočítalo - viz obrázek 1, obrázek 2.

Vůbec netvrdím, že na vizualizacích byla nějaká zeleň na tramvajovém pásu  - jen mám pocit, že při šířce toho tramvajového tělesa (a tudíž celkové šířce zabrané plochy) ubylo prostoru, kde ta zeleň být mohla - severní hrana vozovky je blíže ke kolejím než byla. Ale třeba mě ještě finální řešení příjemně překvapí - tak  nebudu šířit "blbou náladu" smile.

Thumbs up +1 Thumbs down

64

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Ono to v té původní variantě asi nebylo dost dobře možné. Na druhou stanu je tam teď
po té ubrané koleji místa docela dost. Sítě pod tím prázným místem myslím taky nejsou.
Asi bych si nedělal iluze, že se to povede včlenit do stavby.
Nicméně radnice Prahy 6 (alespoň podle mých zkušeností) reaguje poměrně vstřícně na
finančně nenáročné a realizovatelné "nátlaky" obyvatel.  Pokud by to nevyšlo teď při stavbě,
tak bych skusil sebrat pár podpisů pod dopis s návrhem a poslat ho na radnici.

Thumbs up Thumbs down

65

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

no vzhledem k tomu, ze na nejakem setkani s obcany pred lety tvrdili, ze zeleny pas na MH (u zbouranych vil) byt nemuze, protoze policie/zachranari pozaduji prujezd, potom ze tam nemuze byt, protoze se o nej nikdo nechce starat - a nakonec tam je, tak bych byl docela optimista ohledne toho jak to tam nakonec bude vypadat.
Ja bych pochopitelne uvital nejake stromy i na strednim pasu, ale i jenom trava dokaze uzasne veci se snizenim prasnosti. Podobne hodne pomuze trava misto byvaleho parkoviste (kdyz uz jsme se naucili parkovat v soucasnych bojovych podminkach)

Thumbs up Thumbs down

66

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Slepenice - čtvrtek 22.7. (D-41)
Tak, a pěkně od západu.

- Posunuli hlídací boudu Hochtiefu - do oblasti, která bude v září za ohradou, takže od bud už je vlastně volno.
- V jižním chodníku MH se obrubuje východní roh Milady Horákové a Tychonovy. Pohled shora, z Tychonovy, kde byl východní obrubník také zkompletován.
- Obrubník mezi jižní vozovkou Milady Horákové a tramvajovým tělesem se bude protahovat na západ, už je tam natažený špagátek a připravuje se podklad.
- Byly přivezeny další sloupky pro přechod MH u ulice Pod Baštami, na severní straně už se pro sloupek hloubí jáma.
- Dláždění severního chodníku pochopitelně pokračuje dál a dál.
- Jak už tu padlo, včera začalo zastřešování přístřešku západního výstupu na severní chodník.
- Západní roh MH/Pod Baštami okupuje pořád manipulace s komorou kabelovodu (včera mnou vydávanou za kanál), východní roh už má vymezenou trasu obrubníku.
- Podloží mezi budoucími kolejemi se rovná, hladí a vysypává. V oblasti východního konce ostrůvků vznikají nějaké betonové sokly/desky.
- Východně od výstupu z vestibulu směr Hrad, tedy před "Škodovkou", už se skutečně začalo od západu dláždit. Při pohledu z druhé strany to tak optimisticky nevypadá, ale práce na kanalizaci tam jsou hotové. Nicméně doufám, že do písku zasazený ananas vyrůst nestačí.
- Při kladení kolejí od cesty na Dejvickou na západ už byla položena rozjezdová veksle do splítky.
- Celkový pohled na povrchy západně od přechodu na Dejvickou vypadá takhle, východně takhle.
- A nakonec jenom pohled ze splítky dál směrem na východ.

P.S.: Podhledy v podchodu jsou prakticky komplet, vyměňuje se technologické zařízení v boudě dozorčího.

Thumbs up +1 Thumbs down

67

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

jannk napsal:

no vzhledem k tomu, ze na nejakem setkani s obcany pred lety tvrdili, ze zeleny pas na MH (u zbouranych vil) byt nemuze, protoze policie/zachranari pozaduji prujezd...

Tohle byl důvod, proč nebude zelený pás mezi tramvajovou smyčkou a Spartou, a na tom se nic nemění.

Thumbs up Thumbs down

68

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Slepenice - pátek 23.7. (D-40)

- Pohnulo se s obrubníky.
--- Obrubník mezi jižní vozovkou a tramvajovým tělesem byl skutečně protažen až k stavebnímu přejezdu přes tramvajové těleso.
--- Obrubník jižního chodníku má dokompletovaný východní roh křížení s Tychonovou a východní roh křížení s ulicí Pod Baštami. Západní roh křížení s ulicí Pod Baštami čeká na to, až se usměrní výška kanálu kabelové komory. Průběh obrubníku tedy vypadá zhruba takhle.
--- V jižním chodníku za výstupem směr Hrad se dláždí dál, při pohledu od východu je vidět uklízení povrchu. Ananas ještě žije.
- Kubus s patkou pro sloup trakce, který vznikl mezi výstupy z metra, byl zarovnán. V místě západně od výstupů už se objevil první podložní štěrk. Tři chybějící sloupy jsou poslední sloupy téhle výšky, které tam vůbec někde chybějí.
- Obě koleje dospěly od východu až ke ztlustlému pásu na stropě vestibulu, který byl včera rozšířen a prodloužen. Pilně se šroubuje.
- Ještě pořád se obkládá západní výstup na severní chodník. Ráno už byl skoro kompletní.
- A pak už tu máme akorát pohled k východu. Sloupy VO už se objevily i na severní straně, dá se říct, že jsou komplet.

Thumbs up +1 Thumbs down

69

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

dnes provedli další obchúzku obchůzného chodníku
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/hradcan … 8.jpg.html
a je hotovo
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/hradcan … 2.jpg.html

70

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Slepenice - sobota 24.7. (D-39), neděle 25.7. (D-38), pondělí 26.7. (D-37)

- Byla zdemolována část jižní vozovky na západním rohu Milady Horákové a Tychonovy. I tam vznikne nový obrubník.
- Už je natažený špagátek i pro zbylý obrubník mezi TT a severní vozovkou na západní straně.
- V severní vozovce bylo zavezeno, srovnáno a zválcováno podloží od přechodu na Dejvickou západně až po místa, kde už je vozovka.
- V západním rohu křižovatky Milady Horákové/Pod Baštami byl zabedněn, karisítěmi vyarmován a vybetonován vrch kabelové komory.
- Obě koleje byly připraveny a levitují v definitivní poloze od východu přes celý zaizolovaný strop vestibulu, připravuje se tam betonáž desky tělesa.
- U obrubníků se objevily patky sloupků zábradlí.
- Dlaždiči v jižním chodníku mezi výstupy z metra pokročili skoro do půlky, ve zbytku rovnají podloží. Ananas vzal za své.
- Špagátek je natažený i ve zbývající části  obrubníku mezi TT a severní vozovkou u přechodu na Dejvickou, proto dělali obchůzku z obchůzky z obchůzky.
- A jak vidíme i na kameře (pohled proti ní), finišuje se finišerem.
- A vzhledem k pokládání kolejí od východu na Špejchaře už chybí poměrně málo kolejí i tam.

Thumbs up +2 Thumbs down

71

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Slepenice - úterý 27.7. (D-36)

- Přípravy tělesa tramvají v západní sekci pokračují - kromě urovnaného štěrku byl zdemolován kousek příčné betonové stavební komunikace, který překážel.
- Vrch kabelové komory v západním rohu Milady Horákové/Pod Baštami byl zasypán.
- Betonuje se deska pro koleje na stropě vestibulu.
- Jižní chodník: u výstupu z metra směr Hrad se dláždí směrem k ulici Pod Baštami, směrem k druhému výstupu je hotovo za půlku. Od výstupu směr Špejchar se zvolna začíná dláždit na západ, tam by se to mělo sejít.
- V jižní vozovce pojíždí technika, klade, rovná a hutní se podloží pod vozovku.
- Zapracovalo se na zastřešení východního výstupu směrem na severní chodník (podrobněji včera večer Jirka).
- Byl zkompletován obrubník mezi severní vozovkou a chodníkem, konají se přípravy na osazení sloupků SSZ přechodu Milady Horákové/K Brusce.
- Jak bylo vidět i na webkameře, máme východně od přechodu na Dejvickou asfalt v severní vozovce.

A na závěr pár fotek z vestibulu:
- Takhle vypadá prostor bývalých výstupů na tramvaj do centra: směr Badeniho, směr Letná.
- A ještě jeden komplexnější pohled severně.

Thumbs up +1 Thumbs down

72

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

směrem k druhému výstupu je hotovo za půlku.
Jak vyřeší tu vykukující obezdívku izolace u fasády škodovky?

Thumbs up Thumbs down

73

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Bude se do zprovoznění  v září dělat oplocení kolejí nebo tam provizorně dají plechové ohrady?

74

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Doplním - před Škodou finišér položil kousek cementové stabilizace vozovky.
Elektroline začalo s přípravou pro zavěšení troleje - od Tychonovy směrem k PM.

Thumbs up Thumbs down

75

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Na dálném západě už jsou položené a propojené koleje do provizorní křižovatky.

Thumbs up Thumbs down