51

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

a jéje...

návrh rozpočtu MHMP 2013

„semafory“ a telematické systémy 228 mil. Kč

52

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Tak to se usemaforujeme :-)

Petr od Pankráce

53

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

willyjeff napsal:

Jedno povedené videjko: http://www.youtube.com/watch?v=76vJI_jLaRQ
A jedno nepovedené: http://www.youtube.com/watch?v=YbbIoc2vhLg

54

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Projektování světelných signalizačních zařízení

Projektování nových a rekonstrukcí stávajících světelných signalizačních zařízení (SSZ ) ve všech stupních dokumentace patří již od roku 2007 do portfolia služeb nabízených společností METROPROJEKT. SSZ jsou upravována jak do definitivních stavů, tak i během dopravně-inženýrských opatření, například při výstavbě metra či rekonstrukcích tramvajových tratí.

První ze spuštěných signalizací projektovaných Metroprojektem byly určeny k testování nového typu tramvajových návěstidel na odbočce do tramvajové smyčky Braník. První plnohodnotná signalizace byla spuštěna až v rámci rekonstrukce tramvajové trati v ulici Plzeňská. Jedná se o SSZ 5.507 Plzeňská – přechod zastávka Kavalírka. Tato signalizace je specifická svým uspořádáním, kde se jedná o signalizované přechody přes vozovky a nesignalizovaný odsazený koridor pro přecházení tramvajové trati. Toto řešení je výhodné s ohledem na plynulost provozu tramvají a zároveň dostatečně bezpečné pro provoz chodců.

Jedním z hlavních důvodů možnosti nesignalizovat koridor přes tramvajovou trať byla poloha tramvajových zastávek, které jsou tzv. vystřídané (koridor pro přecházení se nachází vždy před čelem stanicující tramvaje. Řešení z výše uvedené SSZ 5.507 by bylo možné aplikovat i na dvě další projektovaná SSZ – 6.173 a 6.174 u tramvajové zastávky Hradčanská. Toto řešení zde však naráží na platnou legislativu. Obě tato SSZ zatím běží v provizorním režimu při výstavbě tunelu Blanka. Po zprovoznění tunelu dojde k výraznému snížení intenzit automobilové dopravy, čímž se přechody přes vozovky stanou pro chodce přívětivějšími. Horší ale je vyhlídka signalizovaného koridoru pro přecházení tramvajové trati v tomto místě. Je tu navrženo trvalé volno pro chodce, přerušované tramvajemi. Jelikož je však intenzita provozu tramvajové dopravy v tomto úseku vysoká, je zde kontrolní bod (tramvaj nesmí vyjet ze zastávky dříve oproti jízdnímu řádu) a dochází zde ke střídání řidičů, chová se signalizace pro chodce skoro opačně. Pro eliminování tohoto stavu je potřeba osadit nový způsob detekce odjezdu tramvají ze zastávky, aby bylo tramvaji vyjíždějící ze zastávky uděleno volno jen v potřebnou dobu. Tento typ detekce však prozatím v Praze neexistuje.

V rámci výstavby a obnovy SSZ v Praze se Metroprojekt podílel na projektování obnovy SSZ 6.132 Evropská – Starodejvická (dopravní studie a dopravní řešení). Křižovatka funguje v koordinaci s ostatními SSZ na ulici Evropská. Koordinace zajišťuje plynulý průjezd vozidel v hlavním směru. Zároveň byla na této SSZ jako na první na ulici Evropská navržena preference tramvají v takové míře, že může docházet k odsunu koordinovaného volna pro vozidla. Tento odsun nemá významný vliv na provoz automobilové dopravy a výrazně zlepšuje plynulost provozu tramvají.

Další křižovatka vystavěná v rámci stejné akce jako výše uvedená bylo SSZ 8.920 Ďáblická – Kostelecká. Jedná se o nové SSZ v Ďáblicích a projekt navrhoval dopravní řešení. Signalizace je navržena s preferencí autobusů MHD, které zde jezdí na třech vjezdech. Díky signalizaci se zde významně zrychlila cesta vozidel jedoucích od Čakovic, připojení vozidel z vedlejší bylo dříve komplikované právě z důvodu velké intenzity provozu vozidel jedoucích po hlavní silnici od Březiněvsi.

Rekonstrukce signalizace na náměstí I. P. Pavlova byla determinována specifikou těchto křižovatek – vysokou dopravní zátěží a provozem tramvají. Další komplikací je velmi krátký mezikřižovatkový úsek a tím omezený počet vozidel, která projedou z Ječné do Legerovy ulice. Provoz tramvají ovlivňuje volno na Legerově, a proto je tramvaj z centra zastavena dříve než tramvaj do centra, aby nestála v již zmiňovaném mezikřižovatkovém úseku. V současnosti je na křižovatce Sokolská preferenční úprava pro výjezd hasičů. Do budoucna se s touto preferencí počítá i u Legerovy.

Prodloužení tramvajové trati do Podbaby bylo spojeno s vyprojektováním nového SSZ 6.164 Podbabská – Ve Struhách. Jedná se o poměrně rozsáhlou křižovatku, ve které dochází k odbočení tramvají do smyčky Podbaba. Toto odbočení je kolizní s většinou dopravních pohybů a vzhledem k rychlosti tramvaje přes kolejové svršky zabere velkou část signalizačního cyklu. Stěžejním problémem tohoto SSZ bylo vyřešení požadavku Prahy 6 na jeden jízdní pruh v ulici Podbabská za křižovatkou ve směru do centra. Cílem je dávkovat vozidla křižovatkou do ulice Jugoslávských partyzánů (aby se případné kolony vozidel tvořily mimo zástavbu před křižovatkou). SSZ funguje s preferencí autobusů MHD. Pro tramvaje je umožněn výjezd ze smyčky dvakrát za cyklus, aby se tak minimalizovalo čekání tramvají v zastávce před smyčkou, neboť stejná zastávka je využívána i autobusy jedoucími od Suchdola.

V souvislosti s prodloužením tramvajové trati do Podbaby proběhla v dostatečném předstihu i rekonstrukce stávající tramvajové trati v úseku Vítězné náměstí – Podbaba. V jejím rámci došlo k vynuceným úpravám dopravního značení dle platných norem a legislativních předpisů, zejména požadavky na délku a uspořádání přechodů pro chodce, které by měly vyhovovat nejen normě ČSN 73 6110 – Projektování místních komunikací, ale zejména respektovat ustanovení vyhlášky č. 398/2009 Sb. – O obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb.

Dva původní přechody pro chodce, které se nacházely v těsné blízkosti Vítězného náměstí (v ulici Jugoslávských partyzánů), byly z pohledu těchto předpisů nevyhovující. Maximální délka nesignalizovaného přechodu pro chodce je stanovena na 6,5 m, při rekonstrukcích 7 m (v odůvodněných případech mohou být tyto délky na nárožích křižovatek prodlouženy). Zároveň nesmí být navržen přechod pro chodce přes dva souběžně vedené jízdní pruhy, pokud jeden z nich v rámci křižovatky neslouží pro odbočování vlevo či vpravo.

Na základě těchto požadavků se přistoupilo k potřebným úpravám. Z několika navrhovaných řešení bylo vybráno to, při kterém je na vjezdu do okružní křižovatky Vítězné náměstí ponechán pouze jeden jízdní pruh a v rámci tramvajového pásu jsou vytvořeny vyčkávací prostory pro chodce. Volba tohoto řešení byla ovlivněna také tím, že jednopruhové uspořádání v ulici Jugoslávských partyzánů bylo ve směru do centra zřízeno již od Podbaby (ve formě jízdní pruh, cyklistický pruh, podélné parkování) a vlastní vyústění na Vítězné náměstí tak bylo logickým pokračováním tohoto dopravního řešení.

Nové uspořádání výrazně zvyšuje bezpečnost provozu v oblasti vjezdu z ulice Jugoslávských partyzánů do vlastní okružní křižovatky Vítězné náměstí, a to zejména pro chodce, nejzranitelnější skupiny účastníků dopravního provozu. Navíc toto realizované řešení je v plném souladu s požadavky platné vyhlášky č. 398/Sb., kterými je nutné se z legislativního hlediska při projektování a realizaci staveb řídit.

Kromě Prahy řeší Metroprojekt SSZ např. v Plzni, Ostravě, upravuje signalizace v průběhu výstavby tunelu Blanka, při rekonstrukci tramvajových tratí, u prodloužení trasy metra A či plánované trasy metro D. V rámci jednotlivých etap výstavby metra dochází i k úpravám těchto SSZ. V některých fázích si stavba vyžádá velká omezení dopravy, se kterými se úpravy SSZ musí vypořádat. Tato SSZ musí být v souběhu s ukončením stavebních prací na metru a musí být uváděna do nových definitivních stavů, které budou zlepšovat vazbu nových stanic metra na autobusovou a tramvajovou dopravu.
Tomáš Kučera, Robert Petr, Kamil Čáp, Zbyněk Froněk

zdroj "Metroprojekt informuje"
http://www.metroprojekt.cz/files/casopi … 12_web.pdf
Velikost: 2,0 MB

55

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Petisekundove prechody pres Veletrzni ohrozuji chodce

http://regiony.impuls.cz/praha/petiseku … -jy1f.html

Petr od Pankráce

56

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Mají recht. Veletržní přecházím denně na cestě do práce i z ní. Dvě minuty zelená pro auta, pět sekund pro chodce. Lahůdka.

Thumbs up Thumbs down

57

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

TSK napsal:

Křižovatka Kutnohorská x K Měcholupům zvýší bezpečnost
23.11.2012
Technická správa komunikací hl. m. Prahy uvedla do provozu novou světelnou křižovatku ulic Kutnohorská a K Měcholupům. Jedná se o významnou stavbu z hlediska plynulosti a bezpečnosti dopravy. Ulice Kutnohorská je totiž součástí důležité radiály (silnice I/2) s vysokou intenzitou provozu. Pro funkční řešení byla instalace nové světelné signalizace doprovázena i rozsáhlou investicí do stavebních úprav. „Důvodem výstavby nové světelné signalizace bylo zejména zvýšení bezpečnosti při vjíždění na frekventovanou Kutnohorskou ulici ve směru od Horních Měcholup,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Josef Nosek. Náměstek ředitele TSK hl. m. Prahy Ladislav Pivec k tomu dodal: „Samotná světelná signalizace řídicí křižovatku, je vybavena dopravními detektory, které budou zjišťovat aktuální intenzitu dopravy. Na základě těchto informací bude dynamicky přizpůsobeno řízení dopravy, tak aby vyhovělo v době vysokého dopravního zatížení i v časech mimo špičku." Pro chodce byly vytvořeny nové přechody, které možní užívání osobami se sníženou schopností pohybu i orientace. Na vjezdu ulice Kutnohorská do centra byla rozšířena vozovka o cca 3,5 m, aby zde bylo možné vytvořit dva řadící pruhy. Došlo také k úpravě oblouku ulice K Měcholupům, která umožnila vytvoření dostatečně širokého řadícího pruhu pro všechny směry. Na budoucí výstavbu byla také stavebně připravena ulice Za křížem, která je v současné době nezpevněná, ale v budoucnu půjde o plnohodnotnou ulici na Dubeč. Současně byly také v okolí křižovatky vystavěny chodníky pro pěší včetně ochranných ostrůvků přes ulici. Samotná stavba byla podmíněna dohodou s několika soukromými vlastníky pozemků a nezbytná byla také přeložka několika kanálových vpustí pro funkční odvodnění. Úpravy křižovatky včetně nového signalizačního systému stály dohromady přibližně 10 milionů korun. V Praze je v současnosti v provozu přes 600 světelných signalizačních zařízení.

odkaz do mapy http://mapy.cz/s/5J2G

58

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

a sakra... nosek objevil "Ameriku"... to bude bordel...


Praha chystá přechod na chytré křižovatky

Za posledních 12 let zhoustla v Praze silniční doprava o 35 %, Praha proto připravuje přechod na inteligentní systém řízení všech křižovatek, který bude schopen operativně koordinovat provoz tak, aby byla doprava ve městě rychlejší a plynulejší. Systém zároveň umožní ještě výraznější preferenci MHD.

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr … hytre.html

59

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Napad dobry, ale nedokazi si to v Praze nejak predstavit.....

Petr od Pankráce

60

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

bla, bla, bla...

Praha zvažuje zavedení chytrého systému semaforů, předejdou kolonám
29. listopadu 2012  20:41
Pražský magistrát má v plánu nastavit semafory na křižovatkách tak, aby se doprava v Praze zrychlila. Jízda městem by pak měla být rychlejší a plynulejší, jako například o letních prázdninách, kdy je řada Pražanů mimo město. Praha by za nový systém zaplatila téměř sto šedesát milionů korun.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/semafory-v-praze- … zpravy_sfo

61

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

To by me zajimalo jak tohle dopadne, ve svete jsem tohle uz videl, ale u nas? No uvidime, takovy prachy do toho......dokonaly ssystem stejne udelat nejde...

Petr od Pankráce

62

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Preference: Tramvaje už netrčí u Vinohradských hřbitovů    Sobota 1. prosince 2012, 08:51, přidal: Grossák
http://www.prazsketramvaje.cz/showpage. … 1201085104

S měsíčním zpožděním byla naplno uvedena do provozu preference tramvají na SSZ Vinohradská – přechod zastávka Vinohradské hřbitovy. Dosud fungovala jen do centra. Na vině bylo nedokončené sousední SSZ Vinohradská – Pod Židovskými hřbitovy, kterým se mají tramvaje z centra přihlašovat. Nyní byla detekce zprovozněna a odpadla tak více než dvacetisekundová zdržení každého vlaku. Přechod funguje efektivně se třemi odděleně řízenými částmi a s trvalou zelenou pro pěší přes trať. Potřebuje však doladění. Tramvaje jsou nuceny zbytečně brzdit, což kazí komfort i rychlost cestování. Příčinou může být opožděná reakce řadiče. Ve směru do centra zase semafor plně nepočítá s rozptyly pobytů v zastávce, od nulového obratu cestujících až po velké zatížení. Někdy tak vlak čeká nadarmo. Velmi nepříznivé jsou mezičasy. Chodcům obvykle padne zelená přes koleje teprve, když je vlak 50 až 100 metrů daleko, což zdržuje teoreticky pěší a reálně i případnou další tramvaj. Ostatní semafory dotčené RTT fungují nadále bez preference.

63

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Preference:
Kamery na Hradčanské dávají falešné nároky tramvají
   
Úterý 11. prosince 2012, 17:00, přidal: Grossák
Řízené přechody na Hradčanské trápí nejen tramvaje, ale stále víc i chodce. Už od léta je vadná kamera na východním přechodu směrem do centra. Kamera neustále vyvolává tramvajové volno, aniž by v zastávce byl vlak. Nyní se přidala kamera na západním přechodu, která detekuje tramvaje na volné trati od Prašného mostu. Ve výsledku to znamená, že místo režimu trvalé zelené pro chodce se nyní již na obou přechodech neustále vybírá tramvajové volno, které je navíc ihned prodlužováno jakoukoli přijíždějící tramvají. Ve výsledku tak chodcům klesá podíl zelené pod 20 procent, zatímco za běžné situace činil téměř 50 procent. Navíc se zhoršuje také preference tramvají. Kamery byly na přechody doplněny v únoru roku 2011 z důvodů ztráty přihlášení tramvají, jež konaly dlouhé zastávkové pobyty při střídání řidičů či rovnání času.
http://www.prazsketramvaje.cz/showpage. … 1211160029

a další zajímavé informace jsou na tram fóru
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/vi … 39#p174039

64

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Tři, dva, jedna, jděte. Odpočítávání na přechodech se osvědčilo
Adam Váchal Metro.cz 19. prosince 2012  8:00
Odpočítávání na semaforech pro chodce se osvědčilo. Město zvažuje další místa, na která by je mohlo umístit.

http://www.metro.cz/tri-dva-jedna-jdete … e-deje_ava


a s tím souvisí...

Dobrý den,

v rámci své bakalářské práce, která se zabývá vlivem semaforů s odpočtem na chodce a na řidiče, bych Vás ráda požádala o vyplnění ankety, kterou najdete na tomto odkazu:

http://www.mojeanketa.cz/pruzkum/204049866/

Anketa není dlouhá a nezabere Vám více jak 3 - 4 minuty. Dále bych Vás chtěla požádat o rozeslání tohoto dotazníku co největšímu počtu lidí, abych mohla z daných výsledků vyvodit relevantní závěry. V případě Vašich podnětů a připomínek mi prosím napište na mail: wranova@email.cz.

Moc děkuji za Vaši ochotu a čas

S pozdravem

Markéta Wranová

65

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Mosquit napsal:
MP napsal:

Takže jediným zlepšením by mohla být trvalá zelená šipka vpravo z Vrbenského na most. Toto řešení se v naší zemi ale nepoužívá...

Třeba tady na tom leteckém snímku křižovatky Bucharova x Radlická radiála to najdete hned 2x...
http://mapy.cz/#x=14.339948&y=50.05 … 6&l=15

Sorry, já tam nikde žádnou TRVALOU ZELENOU ŠIPKU nevidím. Ano, je tam samostatný pruh pro odbočení, ale stejně tam je SSZ. Jak chodí nevím, tamní končiny neznám, ale nedělám si moc velké iluze, že by tam zelená pro pravé odbočení svítila skoro trvale. wink

Thumbs up Thumbs down

66

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

ale zatím máme spousty křižovatek, kde na větvičce vpravo žádné SSZ nevisí smile
např. Střešovická x Patočkova

jednu "trvalou zelenou" znám na křižovatce Rašínovo nábřeží x Libušina, kde je tlačítko a SSZ funguje velmi hbitě smile


ale to už je na přesun do SSZ smile

67

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Tak jsem to myslel, nemusí tam být přeci hned TRVALÁ ZELENÁ ŠIPKA, vzhledem k tomu, že tam není SSZ (Radlická ->Bucharova) , tak tam nemusí být ani šipečka.. Prostě se dva směry po jednom pruhu sjedou v jeden dvoupruhový.

Thumbs up Thumbs down

68

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Preference: Semafory na Vinohradské vylepšeny    Úterý 8. ledna 2013, 05:47, přidal: Grossák

Signalizace realizované při rekonstrukci trati ve Vinohradské ulici mezi Želivského a Vinicí, dostaly lepší řízení a byla na nich plně zprovozněna detekce i preference tramvají. SSZ 3.613 Vinohradská – Pod Židovskými hřbitovy se skládá ze dvou vzájemně koordinovaných částí: nového řízeného přechodu k zastávkám a z přilehlé původní křižovatky. Přechod funguje s trvalou zelenou pro chodce přerušovanou nároky tramvají. Ve směru do centra jim padá volno s vhodným předstihem do jízdy. V opačném směru pouští semafor vlaky většinou s krátkou prodlevou po odstanicování. Na přilehlé křižovatce je preference zajištěna prodlužováním a předvýběrem fáze. Stále však nefunguje preference autobusů, asi chybí software na vozech. Nové SSZ 0.350 Vinohradská – zastávka Vinohradské hřbitovy dostala „rychlejší“ data pro oba směry. V typických případech tak signalizace negeneruje pro tramvaje žádné zdržení. Obě signalizace si asi ještě vyžádají menší doladění. Zásadní jsou především nesmyslné mezičasy od konce tramvajového volna do začátku volna pro chodce, které činí 9 sekund a hlavně chodce logicky vedou k nerespektování signálu stůj. Bez preference stále zůstává klíčové SSZ Vinohradská – Želivského
http://www.prazsketramvaje.cz/showpage. … 0108114727

69

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

von Špilberk napsal:

Tak dnes kolem 10 hod. bylo v provozu SSZ na Chodovské u Kauflandu. Byly u toho asi 4 servisní auta. Jel jsem DC a samozřejmě jsem musel zastavit. Volno vlevo na Chodovské jsem stihl v poslední vteřině. Když jsem jel za hodinu zpět, bylo už zase vypnuto. Škoda, mohl jsem si tak pěkně zase zastavit. #-o

hmmm, já tam jel v půl10, ale od plynárny na Bohdalec, vpravo jsem nekoukl sad

70

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Preference: Kamery na přechodech na Hradčanské už jsou v pořádku     Pondělí 4. února 2013, 19:19, přidal: Grossák

Opravdová trvalá zelená pro chodce opět funguje na obou řízených přechodech v zastávce Hradčanská. Signalizace byla ještě donedávna ovlivněna závadami dvou ze čtyř kamer, jež slouží k náhradní tramvajové detekci. Kamery falešně detekovaly vlak před stopčárou a tramvajové volno se opakovaně vybíralo, na úkor chodců. Navíc bylo jakoukoli přihlášenou tramvají ihned prodlužováno. Opravou hardware bylo dosaženo i zlepšení podmínek pro tramvaje, jejich volno je vybíráno efektivněji. Na obou signalizacích již také funguje pozdější nástup a konec tramvajového volna ve špičce.

71

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

pár zajímavých informací smile

Grossák napsal:

U Kauflandu preference autobusů asi bude. Ale autobusová výzvová návěstidla, stejně jako tramvajová, zárukou preference nejsou. V Praze už jsou desítky křižovatek vybavených VN, ale bez preference MHD.

Grossák napsal:

Ke Kostelní: preference zde není. Je zde trvalá zelená v hlavním směru přerušovaná nároky chodců a aut z boku a naopak prodlužovaná povelovým signálem na základě zelené pro auta od Strossu a také pravděpodobně auty a tramvajemi na detektorech. Problém je v tom, že tramvaj není v tomto mixu prioritní, což je podmínkou fungující preference. O víkendu jsou nízké nároky z boků, podíly zelených v hlavním směru vysoko přesahují 50 %, takže pravděpodobnost zastavení je menší. Naopak v pracovní den padá tramvajím přímo před čumák stůj velmi často, hlavně pro tramvaje jedoucí od Veletržní. Už to trvá skoro 3/4 roku. Domýšlet, že na křižovatce funguje preference MHD v hlavním směru z projíždějícího vozidla je dosti nepřesné. Je třeba znát dopravní řešení, nebo sledovat situaci aspoň pár desítek minut na místě.

72

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

POsdlušně hlásím, že včera v 11.45 se Eltodo hrabalo v SSZ Výtoň. Jsem zvědav, co vymyslí...

Petr od Pankráce

73

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

v poledne se vrtali v SSZ Michleská x Nuselská

74

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Jak má vypadat reakce SSZ na chodecké tlačítko a tramvaj...
SSZ Myslbekova - přechod Hládkov

http://www.youtube.com/watch?v=o3DYm5lzfmI

75

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Baumax x Chodovská
Baumax x Záběhlická

v provozu - pár fotek http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/no … le/130319/

dokonce i bliká oranžové světélko (stále) na Chodovské u cedulí s koncem BUSpruhu
ale měl jsem za to, že bude blikat jen když pojede bus...