26

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

jo tak letenské nám. je jasný kandidát....
tady se ukazuje že jedna věc jsou normy a druhá použitelnost

Thumbs up Thumbs down

27

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

SSZ Chodovská x U Plynárny způsobila 15 minutové zdržení
kolony po skončení koncertu v Edenu od Vršovické
jak od Edenu tak i Koh-i-nooru

a přitom by stačilo SSZ vypnout - provoz ve 23 hodin z ostatních směrů minimální

(že jsem si nedal na té Waldesce ještě jedno... smile )

další komplikace naopak vytvářelo vypnuté SSZ Koh-i-noor


no nic, musel jsem to někomu říct... smile

28 Naposledy upravil: Kubajsu (28.08. 2012 08.55)

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Ono by stačilo pro výrazné zlepšení plynulosti dopravy spoustu SSZ na noc vypínat...

Edit: Jak mohlo přinášet komplikace vypnuté SSZ u Koh-i-nooru? Vždyť příjezd od Edenu je po hlavní.

Thumbs up Thumbs down

29

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Kubajsu napsal:

Jak mohlo přinášet komplikace vypnuté SSZ u Koh-i-nooru? Vždyť příjezd od Edenu je po hlavní.

spousta aut byla zaparkována v bočních ulicích v okolí
(kde jinde by se taky vzala auta do kolony která se táhla Moskevskou a Bohdaleckou...)
po hlavní se hrnul (po obou stranách) nekonečný had lidí
takže měl na přechodech přednost smile

30

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

No jo vcera to byla jizda smile Na konciku jsem nebyl, ale slysel ho z okna (sice spatne, ale slysel) bydlim nahore uz Jezerky. Maglajs to teda byl, horsi, nez ve spicce prac. dne :-)

Petr od Pankráce

31

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Preference     Pondělí 10. září 2012, 15:34, přidal: Grossák

Již přes týden nefunguje zelená vlna pro tramvaje a ostatní dopravu na Plzeňské ulici v úseku mezi Andělem a Bertramkou oběma směry. Na vině je technická závada. Způsobuje značný nárůst zdržení provozu. Semafory v úseku fungují bez preference tramvají, ale právě díky koordinaci dosahovala MHD obvykle přijatelných zdržení. Čekání tramvají bylo ze čtveřice semaforů běžné vždy pouze na prvním ve směru jízdy, nyní vlaky stojí i několikrát.

Preference     Pondělí 10. září 2012, 15:33, přidal: Grossák

Nejen změny linkového vedení, ale také znovuotevření tratí a změny na semaforech přinesl konec prázdnin. Tramvaje opět jezdí velkou Jičínskou, jíž v horní části doplnily bumlíky a kam se linka 5 vrátila již ve dvojicích. Malá Jičínská zůstává do půlky září zavřená a obnovené SSZ Flora zatím funguje v pevném dvoufázovém řízení. Dosud není zřízena ani detekce tramvají. V dynamice, ale bez preference je řízeno blízké SSZ Jičínská - Přemyslovská. Tramvaje už jezdí také přes Letnou. Nadále však pokračuje rekonstrukce vozovek a SSZ Letenské náměstí je také v pevném programu. Nová světla na křižovatce U Sparty jsou dále potmě. Se zpožděním dvou dnů po návratu tramvají do Dělnické bylo řádně zprovozněno na SSZ Dělnická - Komunardů vzdálené rádio od Manin, které zajišťuje tramvajím vyšší předstih směrového přihlášení a tedy kvalitnější preferenci.

http://www.prazsketramvaje.cz/showpage. … 0910153405

32

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Martin Šubrt napsal:

Brejšín ve vedlejším vláknu:
IPP - klídek a pohoda s novou SSZ
bilance:
7 nehod + 1 dneska
1 mrtvý
2 těžce zranění
4 zranění
škoda 2,1 milionu.

Nicméně nelze říct, co je na vině SSZ a co ne. Nedělní večerní nehoda na vině SSZ nepochybně je.

Díky za soukromé zprávy i sms konzultace. V pondělí ráno jsem to nevydržel a naklusal rovnou k náměstkovi do kanceláře. Protože naše trojí postoupení Eltodu služebním postupem od února mělo evidentně jen dočasný efekt. Donutil jsem ho otočit kameru na horní Pavlák a tam mu během deseti minut ukázal tři průjezdy ve čtvrté vteřině červené a tři krizová brzdění, takže musel uznat, že na křižovatce je cosi v nepořádku. Křižovatky byly v geniální poloze, kdy po rozjezdu zdola padalo stůj uprostřed náměstí. Následně jsem to sepsal a náměstek to šel projednat někam na nejvyšší úroveň. Samozřejmostí je požadavek TSK na trvalou nápravu koordinace a pak tam byly nějaké dočasné věci, spíše náměty pro DP, jako vlepky do vozáků, dočasně snížená rychlost, nebo jiná forma upozornění řidičů, že je na Pavláku něco v nepořádku. Tak to snad probhlo tou generální volbou. Prosím, jezděte tam opatrně, snad se konečně podaří to tam dát do pořádku.

Grossák napsal:

Preference: Linka 17 pomalejší     Úterý 18. září 2012, 12:56, přidal: Grossák

O jednu minutu ve směru na sever a dokonce o 2 minuty na jih byla od září prodloužena jízdní doba tramvají páteřní linky 17. Úpravy proběhly v oblasti mezi Strossmayerovým náměstím a Staroměstskou a zřetelně jsou reakcí na zhoršený průjezd přes obnovené semafory SSZ Dukelských hrdinů – nábřeží Kapitána Jaroše a SSZ Dukelských hrdinů – Kostelní. Dotýkají se i všech dalších linek, které místem projíždějí. Časové ztráty nekompenzuje ani jarní rekonstrukce trati, která umožnila odstranění všech omezených rychlostí a zlepšení směrových parametrů. Vliv na úpravu grafikou mají také dopravní opatření, které o prázdninách přinesly úpravu a zhoršení na SSZ pod Letenským tunelem. Naopak zkrácení jízdní doby se dočkal úsek mezi Palmovkou a Kobylisy, a to ve směru z centra o 1 minutu. Na jaře zde byla zrekonstruována část trati a v létě mírně vylepšena signalizace na křižovatce Stírka.
http://www.prazsketramvaje.cz/showpage. … 0918125603

33

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Tak teď nevím jestli to napsat sem, nebo do kolapsu dopravy, nebo udělat úplně samostatný vlákno...

Jedná se o semafor Švehlova x Topolová v kombinaci se Švehlova x JS-sjezdy a zoufalou křižovatkou Průběžná x Na Padesátém... Úsek Pražská - Topolová jsem se dnes ráno pohyboval 22 minut (tj. průměrná rychlost 1,1 km/hod). A to bez jakékoliv nehody, nebo jiné komplikace. Stála navíc jenom Švehlova, na SSZ z Topolové i JS byla tak maximálně 4 auta...

Jak to vyřešit ale moc netuším - Na padesátém každou chvíli někdo zablokuje výjezd z pod viaduktu a pouští autobusy a auta z ulice Na Padesátém, následkem čehož stojí zácpa k semaforům dole, kde se vždy nacpou do volné mezery auta sjíždějící z JS, čímž následně blokují Švehlovu. Tu dále blokují auta najíždějící od Topolové, takže za 1 zelenou pro tuhle celkem páteřní komunikaci projedou v průměru 3 auta ze směru Hostivař...

Nejsem si jistý, jestli je nainstalována detekce, ale přijde mi že zelená svítí pro oba připojující se směry (Topolová a JS) dokud tam jsou nějaká auta... To sice krásně funguje večer a o víkendu, ale jakmile se to začne přicpávat, udělá to na Švehlově stupeň 5... A to je na průstřel hlavy...

Thumbs up Thumbs down

34

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Preference: Flora opět bez preference    Čtvrtek 27. září 2012, 09:31, přidal: Grossák

Signalizace Flora ani po obnově zatím nefunguje s preferencí tramvají. Je řízena v částečné dynamice s pevnou délkou cyklu, s prostými výzvami tramvají do oblouků. Nefunguje vzdálené přihlašování, včetně vzdáleného rádia od Korunní, ani detektory odhlašovací. Odhlašování se děje výběrem příslušného volna. Tramvajové oblouky se vybírají až 2x do cyklu, vždy po a před rovinami a vždy pro oba protější směry. Směrové přihlášení probíhá od blízkého kontaktu, nikoli zablokováním výhybky, takže výrazná většina vlaků od Želivského se do oblouků hlásí až po odstanicování, zatímco dříve se hlásily před zastavením v zastávce. Flora je od začátku roku již třetí obnovenou či postavenou signalizací, kde s uvedením do provozu nebyla spuštěna preference tramvají. Řádně byly spuštěny pouze SSZ Karlovarská - smyčka tramvají a SSZ Zenklova – přechod zastávka Okrouhlická.
http://www.prazsketramvaje.cz/showpage. … 0927093131

to jsem zvědav na MH u tunelu...
včera např prejely tři tramvaje od Sparty, které se ovšen nevejdo do zastávky LN
tím pádem auta zatarasila křižovatku a projelo jich cca 7

35

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Odpočítávání skončilo. Na zelenou musí chodci čekat bez čísel
http://www.metro.cz/odpocitavani-skonci … e-deje_ava

...Podle něj špatné odpočítávání nemělo vliv na bezpečnost chodců či motoristů. "Ti se musejí řídit světelnou signalizací a reagovat na její povely, odpočítávání má pouze informativní charakter," vysvětluje Mrázek.

další SSZ, které je po rekonstrukci horší než před sad

36

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Pražské semafory s počítadlem mátly chodce. Správce je zakryl pytli
    8. října 2012  13:08
    Technická správa komunikací nechala zakrýt počítadla na semaforech pro chodce, které jsou od začátku srpna v ulici Legerova a Sokolská v Praze. Prý mátly chodce, protože třeba nereagovaly na průjezd hasičů. Počítadla začnou znovu fungovat, až do nich TSK nainstaluje nový software.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/zakryte-semafory- … -zpravy_eb


     nový software by měl být nahrán na konci tohoto týdne... by s ním měla umět pružněji reagovat na mimořádné situace.


zbytek článku již žádné další informace nepřináší smile smile

37

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

druhý příspěvek je sice pozitivní, ale nechám je oba tu smile

Preference: Bez preference obnoveno SSZ na náměstí Míru.
   
Úterý 9. října 2012, 13:11, přidal: Grossák
Po obnově bylo zprovozněno SSZ náměstí Míru – Jugoslávská. Semafor, který dosud fungoval v pevném řízení, byl doplněn tramvajovou detekcí. Zatím však na tramvaje nijak nereaguje a preferenci neuplatňuje, kvůli čemuž bude muset podstoupit další úpravy. Původní špatný stav se po obnově z hlediska plynulosti jízdy tramvají ještě zhoršil, protože ve směru od I. P. Pavlova podíly signálu volno pro tramvaje klesly z původních 40 % na nových cca 30 %. Navíc zůstává pro tramvaje nevýhodně nastavená koordinace s křižovatkou v horní části náměstí Míru, takže signalizace zdrží kolem 75 % tramvají. Křižovatka je na páteřní trati s nízkou zátěží automobilovou dopravou.


Preference: Semafor u Sparty v provozu, MHD preferuje
   
Úterý 9. října 2012, 13:11, přidal: Grossák
Do provozu bylo uvedeno nové SSZ 7.102 Milady Horákové – U Sparty. Od počátku funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají, které je realizováno prodlužováním a vkládáním vlastní fáze, a také předvýběrem kolizní fáze. Z obou směrů jsou dosazeny předvěsti, jež jsou umístěny netradičně vlevo po směru jízdy. Jejich fungování je dle pozorování spolehlivé. Nevýhodou signalizace je umístění přihlašovacího kontaktu ve směru z centra poměrně blízko před křižovatkou, což je částečně dáno zřízením nové zastávky Korunovační. Semafor tak někdy nestačí reagovat na nárok tramvaje, která pak musí zastavit, což zvláště s ohledem na zahuštění zastávek a jejich umístění zásadně za křižovatky, vede k nárůstu zastavování a rozjezdů vlaků. Signalizace byla vybudována v rámci výstavby komplexu Blanka.
http://www.prazsketramvaje.cz/showpage. … 1009131142

38

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

další smutné informace...

Martin Šubrt napsal:
7001 napsal:

Tak dnes opět totálně rozhozená koordinace křižovatek na IPP. Nechápu proč už se s tím něco nedělá, stará křižovatka fungovala 20 let bez závad a tenhle moderní křáp si pořád dělá co chce. Hlavně že se tam namontovaly zbytečné světla s odpočtem času. Nejdřív ať zajistí aby si křižovatka nedělala co chce a pak si můžou hrát s kravinama.

Dělám s tím něco ve dne v noci... Dnes opět téměř přes vedení města. Vypadá to, že prostě nikdo neví, co je za problém. Já po dnešních dvou hodinách na místě podezřívám někoho, že zadává občas opačnou koordinaci obou SSZ. Tj. místo aby dolní volno začínalo 4 sekundy před horním, tak je to naopak. Dnes jsem tam byl svědkem, jak křižovatky od sebe za půl hodiny odputovaly o 20 sekund. Ač na obou byl cyklus 100 sekund. Což logicky není možné, ale stalo se to. A pak se obě usadily v poloze, kdy po volnu od Ječné padá stůj přes Legerovu přesně po 12,5 sekundách, což je přesně ta nejstrašnější poloha, kdy padá tramvaji stůj uprostřed nám. v plné jízdě... Směrem dolů tato poloha nevadí, to projedou dva vlaky v pohodě.

Ano, toto SSZ je moderní nepoužitelný křáp po rekonstrukci... Asi jako všechny ostatní...

tohle už je trochu veselejší...

Grossák napsal:

Na Veletržní - DH byly ulámané oba přihlašovací kontakty, dynamika běhala, ale naprázdno. Je škoda, že preference nefungovala zřejmě víc než jeden týden, pro oba směry. Cyklus 100 sekund je opravdu dost dlouhý. Nestačilo to dokonce chvílema odbavovat ani auta souběžná s TRAM. Ale pokud odešly oba přihlašováky přibližně současně, těžko někoho napadne, že je problém v detekci. Každopádně díky za info aspoň sem.

39

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

průjezd za BUSem a vedle tramvaje z malé do velké Jičínské přes SSZ Flora a Přemyslovská
http://www.youtube.com/watch?v=p0snneTqgYg

40

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Preference:
Nové SSZ na Letenském náměstí zrušilo preferenci MHD
   
Úterý 23. října 2012, 15:46, přidal: Grossák
Přestavba Letenského náměstí a obnova světelné signalizace nepřinesla zlepšení pro průjezd MHD frekventovanou křižovatkou! Původní preference tramvají, která zde fungovala nejméně do zahájení stavby Blanky nejen že nebyla vylepšena, naopak byla zcela zrušena. Semafor funguje v dynamickém řízení, ale na MHD nijak nereaguje. Volno pro tramvaje je ukončováno i těsně před příjezdem ke stopčáře. Tramvaj si volno neprodlužuje, nekrátí, ani nepředvybírá. Chybí i vkládání fáze, jež ve třífázovém řízení má značný potenciál časových a finančních úspor. Signalizace bez větvení tratí tak zdrží ve směru do centra 70 % vlaků s průměrným zdržením kolem 26 sekund! Ve směru z centra jsou výsledky ještě horší. Systémovým omylem je navíc snaha o počítání tramvají (nikoli pantografů) pomocí časového blokování detektoru, které průřezově generuje chybové stavy. Signalizace si tedy pro uvedení do řádného stavu žádá výraznou úpravu. V Praze se letos jedná již o třetí zrušenou preferenci tramvají na SSZ! Ta už padla na SSZ Dukelských hrdinů – Kostelní, obnoveném na jaře, a na SSZ Křižovnická – Karlova, kde byla dosazena chodecká odpočítávadla a nasazen pevný program.
http://www.prazsketramvaje.cz/showpage. … 1023154649

41

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

SSZ IPP se chovají podivně
příčina záhady je v šetření,,,

vice na http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/vi … 08#p172508

42

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Preference: Další signalizace ve výstavbě    Pondělí 29. října 2012, 19:31, přidal: Grossák

Na pražské tramvajové síti se obnovují či staví další tři signalizace. Ani jedna nebude mít příznivý vliv na snížení zdržení tramvají. V koordinaci s rekonstrukcí tramvajové trati ve Vinohradské ulici se realizuje nové SSZ Vinohradská - přechod zast. Vinohradské hřbitovy. Jde o samostatný přechod pro chodce přes jednopruhy a trať. O 300 metrů výše se přebudovává SSZ Vinohradská - Pod Židovskými hřbitovy. Semafor se rozšířil až k zastávkám Želivského, kde je zřízen signalizovaný přechod, opět i přes tramvajové těleso podobně jako na Hradčanské. Přechod ve vlastní křižovatce je zrušen. Semafor dosud fungoval s absolutní preferencí tramvají. Začala také obnova SSZ Generála Šišky - Čs. Exilu v Modřanech. I tento semafor funguje s absolutní preferencí.
http://www.prazsketramvaje.cz/showpage. … 1029113120

43

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Dopravní hřiště Záběhlická...

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/no … 0.jpg.html

vše http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/no … le/121102/


Dopravní hřiště Vinohradská http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr … ka/121102/


a z pohledu tramvaje... http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/vi … 90#p172690

44

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

kasme napsal:

Dopravní hřiště Záběhlická...

Nechci se tvářit jako kverulant, ale až tam pojedu na kole, tak je řešení jasné... Jet po ulici...

Thumbs up Thumbs down

45

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Želva: "velké" SSZ na křižovatce se naučilo vkládat fázi pro 10+16, jen škoda že to nešlo při výluce smile (viz videodůkaz)
a dokonce umí pustit od Strašnic vpravo a od Žižkova také vpravo (a klidně by k tomu mohla i od Flory rovně)

pak ještě pár videí a fotek
http://youtu.be/42j8rfVnsuY křižovatka
http://www.youtube.com/watch?v=1F_AEweXGTY přechod
http://youtu.be/Z_bLY2RXlJs přechod chodci
http://www.youtube.com/watch?v=ZsvmFikwKHQ přechod BUS tram
foto: http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr … ka/121102/

autor ElWapp: Křižovatka Želivského [TimeLapse]
http://www.youtube.com/watch?v=xGnqZDUL41c

46

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Preference: Signalizační polotovary dusí tramvaje na Vinohradské    Neděle 4. listopadu 2012, 14:40, přidal: Grossák

Tři semafory byly postaveny, obnoveny, nebo upraveny v koordinaci s rekonstrukcí tratě na Vinohradské mezi Želivského a Vinicí. Ač nejsou v pořádku, byly spuštěny a hned začaly zdržovat tramvaje. Na SSZ Vinohradská – Pod Židovskými hřbitovy byl přesunut řízený přechod do zastávek. Zcela chybí tramvajové kontakty a vlaky se tak hlásí jen nouzově, což vede i k více než minutovému zdržení z centra. V protisměru tramvaje i autoubusy před přechodem téměř zastaví, a znovu se rozjíždí do svahu do zastávky. Nově vzniklo SSZ Vinohradská – přechod zastávka Vinohradské hřbitovy. Z centra chybí kvůli nedokončenosti sousedního SSZ přihlašovací kontakt, vlaky se hlásí nouzově a prakticky všechny zastaví. Ve směru do centra nevyhovuje prodlužování volna pro tramvaj potřebám při velkém zatížení zastávky a volno často „utíká“. Na SSZ Vinohradská – Želivského nově dochází k výběru oblouku pro linky 10 a 16 až dvakrát do cyklu, avšak jen někdy. Oblouk pro linku 26 se nadále vybírá jen jednou v cyklu, což přináší i více než minutová zdržení pro první vlak. Vzdálené kontakty ani po roce zjevně nemají funkci, využito není ani nové vzdálené rádio od Vinice. Nejlépe funguje vlastní křižovatka Vinohradská – Pod Židovskými hřbitovy, která je natolik nedokončená, že ji nebylo možné spustit ani do provizorního režimu.

http://www.prazsketramvaje.cz/showpage. … 1104144018


a obsáhlejší článek http://preference.prazsketramvaje.cz/vi … 2012110501

47

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

na Želvě celek rušno

"ostré hrany" již "opraveny" smile http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr … 0.jpg.html

něco upravujou na velkém SSZ
brousí přebytečné čáry
roste SSZ pod zastávkou

další dokufoto http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr … ka/121107/

48

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

"vybroušená" Vinohradská... smile

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr … ka/121109/

49

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

ElWapp napsal:

Jak funguje Palmovka bez semaforů
http://www.youtube.com/watch?v=vxCBREjb … ature=plcp

a pak že to nejde bez SSZ smile

50

Re: SSZ (semafory) aneb jak zlikvidovat plynulost dopravy

Osobne si myslim, ze je strejne jednou opet pusti - a to v dobe, az tam nekoho sejmou na prechodu, jako se to malem stalo me.....ale jinak to tam funguje skvele smile

Petr od Pankráce