101

Re: Radlická radiála

A jeje blbec Štěpánek bude řádit - to snad ne......

Petr od Pankráce

102

Re: Radlická radiála

Tak že by se stavba RR zahájila dřív, než za 4 roky si snad nemyslí ani největší optimisté...
Koncem příštího roku teprve skončí průzkum, pak projektování pro SP (mezitím musí projít ještě ÚR), výkup pozemků... Minimálně 4 roky, když by šlo všechno jak po másle...

Thumbs up Thumbs down

103

Re: Radlická radiála

Kubajsu napsal:

Tak že by se stavba RR zahájila dřív, než za 4 roky si snad nemyslí ani největší optimisté...
Koncem příštího roku teprve skončí průzkum, pak projektování pro SP (mezitím musí projít ještě ÚR), výkup pozemků... Minimálně 4 roky, když by šlo všechno jak po másle...

Jenže s Trojkoalicí na Magistrátu bude průzkum okamžitě zastaven a projektováni pro SP už nikdo nezadá, víme? mad

Thumbs up Thumbs down

104

Re: Radlická radiála

Průzkum bude zastaven, za vyplacení velkého odškodného zhotoviteli, a ještě se vydá tisková zpráva, že se podařilo ušetřit XY milionů.

Thumbs up Thumbs down

105

Re: Radlická radiála

Zůstávám jak Lotova žena a nevěřím vlastním očím. sad

Thumbs up Thumbs down

106

Re: Radlická radiála

To je prostě blbost, protože ČSSD i ANO musí být jasné, že by tím v Praze ztratili pěkných pár procent...

Thumbs up Thumbs down

107

Re: Radlická radiála

Pankrác: Bude hůře, Štěpánek se asi stane starostou na Praze 4 roll

Bohužel k bezuzdné zástavbě Prahy 4 zejména v okolí trasy metra C už došlo, ať už bude Praze 4 starostoval kdokoliv, bude především řešit problémy co vznikly jako následky a tam nejlepší řešení co znám znamenají především dostavbu komunikací. Což věční bojovníci ekoteroristů proti jakékoliv takové aktivitě potlačí, takže se problémy jen budou dále hrotit. Stejně tak Radlická, tam by měl především lobovat Barrandov, kde by otevřením Radlické radiály došlo k zásadnímu zklidnění.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up 0 Thumbs down

108

Re: Radlická radiála

a Plzeňská.

Thumbs up Thumbs down

109

Re: Radlická radiála

To by mě zajímalo, dostavba jakých komunikací na Praze 4 by řešila tamní problémy.
Aut je v Praze moc a problémy, které způsobují, vyřeší spíš revize dopravní politiky města směrem k podpoře MHD, bezmotoru a intermodality. Je to o prioritách a tam je myslím logické, že metro D má přednost před Radlickou radiálou. Město nemá finančně na to, aby stavělo několik velkých dopravních projektů zároveň. Teď se skoro 10 let stavěla Blanka, která nevyřeší vůbec nic, akorát přinese další náklady na údržbu sítě. Chce se to zamyslet a přestat s tím extenzivním rozvojem, jinak to tohle město ekonomicky pohřbí. Už teď město zanedbává údržbu a vnitřní zadlužení roste.

Thumbs up −1 Thumbs down

110

Re: Radlická radiála

Omlouvám se za P4 v tématu Radlické, ale chci na tohle Vláknu odpovědět. Problémy jsou tady teď, filozofování o bezmotoru apd. jim ještě desítky let nepomůže. Tak především je mi dlouhodobě v trnu nedostavěná MÚK Vídeňská x Jižní spojka, kvůli které je zbytečně ucpaná a zasemaforovaná komunikace, která je hlavní tepnou pro auta i busy MHD z jihu. Další quickwin je nájezdová rampa z Vyskočilovy na 5.května ve směru z centra, která sníží kilometry a čas mnoha vozidlům v oblasti, rychleji je odvedou pryč a vyhnou se kritickým místům. Ve směru na Prahu 5 jsou nutné dva mosty. První je most Dvorecký, omezený pouze na MHD a záchranné složky. Druhý je most mezi Modřany (oblast cukrovaru) a Lahovicemi (MÚK u Lahovického mostu), který by výrazně ulevil Bráníku, Barrandovskému mostu a taky pomohl posílit provázanost obou břehů Vltavy, která teď kvůli chybějící komunikaci zcela chybí - více lidí by zůstávalo v oblasti a nevyráželo po radiálách směr centrum. Více se o tom navrhuji bavit už v nějakém příslušném vhodném tématu.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up +1 Thumbs down

111

Re: Radlická radiála

Řešení není v neustálém zvyšování kapacity a propustnosti komunikací pro auta, tím, že se někde něco odšpuntuje, to vytvoří problém někde jinde, v Praze je už přeautováno. Cílem by mělo být snížit potřebu používat auta k přesunům osob po městě tak, aby k tomu stačila stávající kapacita sítě. A tuto síť by město mělo řádně udržovat. Prioritu by měla dostat výstavba P+R a její provázanost na MHD a železniční dopravu (i ve středočeském kraji), dále změna parkovacího systému - konec parkovacího socialismu a účinné postihování nelegálního parkování - to je quickwin. Spousta lidí přestane auto používat, když se přestane dotovat cena za parkování a nabídne se slušná alternativa.
5. května by se především měla humanizovat na městskou třídu, je to dálnice procházející obytnými zónami. Doplnění na plnohodnotnou dálniční křižovatku městu určitě nepomůže. Křížení v centru by se měly dělat jen úrovňové. Vídeňská, ulice vedoucí obytnou zástavbou ve většině délky 1+1, je přesně argument, proč by mělo dostat prioritu metro D a středočeši parkovací terminály na přestupech.

Thumbs up −2 Thumbs down

112

Re: Radlická radiála

Vrátím to téma k Radlické radiále. Auta zakázat nelze a teď jsme v situaci, že se otevře podstatná část městského okruhu a není se z něho jak dostat na pražský okruh. Prostě chybí radiála. Výsledek je raní zácpa na Radlické, Plzeňské a Klikaté. A to samé odpoledne. Obzvlášť obyvatelé starých Jinonic tam mají každé ráno kolonu smrdících aut. Ti čekají na RR jako na smilování. Jinak ráno jsem jel metrem do centra z Hůrky. Do toho metra už by se více lidí nevešlo. Jsem pro jakékoliv uklidnění dopravy uvnitř městského okruhu, ale radiály je třeba dostavět.

Thumbs up +2 Thumbs down

113

Re: Radlická radiála

Opět, není problém v nedostatku komunikací, ale přehlcenosti auty. Okruh nemá sloužit ke zvětšení kapacity, ale jako náhrada kapacity snížené zklidněním centra. RR by se stejně dostavila nejdříve někdy za 6 let, pokud se na ní přesune část dopravy z Plzeňské, Radlické a k Barrandovu a tyto ulice se zároveň dopravně zklidní tak jim pomůže a přesune problém, za mnoho miliard, jinam http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 … 32/titulky
Takových městských částí postižených IAD jsou v Praze mraky, některé více některé méně. A přes většinu těch více vedou radiální směry, po kterých se tlačí středočeši do města a které žádný okruh nevyřeší, maximálně přesune problém jinam, např. Uhříněves atd. Neustálé přidávání kapacity je extra drahé a přínos je většinou záporný. ZÁKOS vypadal na mapě možná hezky, ale přenesený do reality je to peklo.

Thumbs up −4 Thumbs down

114

Re: Radlická radiála

Takže když kapacitu naopak snížíme, tak auta zmizí a můžeme íici "problem solved"? RR odvede auta z obydlených čtvrtí. Ven z města se problém nikam nepřesune ale vyřeší. Dolů by měla sloužit k dobrému přístupu na městský okruh.

Thumbs up Thumbs down

115

Re: Radlická radiála

medvid: obdivuji vaši trpělivost v boji s ideologií

Thumbs up Thumbs down

116

Re: Radlická radiála

Nepsal jsem kapacitu snížíme, ale nezvýšíme. "RR odvede auta z obydlených čtvrtí." Opravdu? Takže Plzeňská, Radlická a K Barrandovu budou najednou bez dopravy? Tomu snad nikdo nevěří... plus ten odkaz výše, ti lidé ji tam nechtějí. Pokud to má být čistě ekologická stavba, tak se jí to moc nedaří. Obecně je lepší rozložit dopravní zátěž do tří ulic než do jedné dálnice skrz obytné oblasti.
Přístup na městský okruh ok, a kam ty auta pojedou dál? Do svých cílů, ještě ve větších počtech obsadí ulice ve městě. Město je tam asi chce, P+R se nestaví, dálnice ve městě ano.
Dopravní politika je tu jak z 50. let http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … eering.png
Takhle se to dělá v Kodani https://farm9.staticflickr.com/8195/842 … 8482_z.jpg

Thumbs up Thumbs down

117

Re: Radlická radiála

vlakno napsal:

Přístup na městský okruh ok, a kam ty auta pojedou dál?

No kam, přece do svého cíle, který leží většinou opět mimo městský okruh. Do města tato auta "ani nepáchnou", jenže dneska se musí "prosmrdět" na ten okruh postáváním v ulicích a na jiném místě města opět to samé směrem ven. Považujete to za ideální?

Thumbs up Thumbs down

118

Re: Radlická radiála

vlakno napsal:

plus ten odkaz výše, ti lidé ji tam nechtějí. ]

Řeknu k tomu poslední věc. Drtivá většina obyvatel Jinonic samozřejmě čeká na RR jako na smilování. Současný stav, že auta objíždějí Radlickou přes jejich starou zástavbu asi nemůže vyhovovat vůbec nikomu. Je tam pár bojovníků, kteří chtějí aby byl tunel pod celými Jinonicemi.

Thumbs up Thumbs down

119

Re: Radlická radiála

A existují modely, který by ukazovaly, že se tam ta doprava (třeba v Karlštejnské) bez dalších opatření po výstavbě RR sníží? Stejně tak třeba na Plzeňské nebo K Barrandovu? Já bych se obával, že dopravní indukce u RR zafunguje a i ta Radlická zůstane přibližně na svém. Ta Radiála jen umožní pár dalším tisícovkám vesničanů ze Středočeského kraje dojet do města rychle autem.

MP napsal:

No kam, přece do svého cíle, který leží většinou opět mimo městský okruh. Do města tato auta "ani nepáchnou", jenže dneska se musí "prosmrdět" na ten okruh postáváním v ulicích a na jiném místě města opět to samé směrem ven. Považujete to za ideální?

Z kterého průzkumu vyplývá, že ta auta, která dojedou na MO na Plzeňské, Radlické nebo K Barrandovu mají "většinou" cíl mimo MO? Průzkumy na magistrále totiž ukazují, že 80 % aut u Muzea má zdroj nebo cíl uvnitř MO. Ono totiž uvnitř MO je většina pracovních příležitostí v Praze. Proč by ty auta ze západu vnitřní Prahu jen oblížděla mi proto není moc jasné.

Thumbs up Thumbs down

120

Re: Radlická radiála

Důvod k tomu, proč není tunel pod celými Jinonicemi, je byrokratický. Protože by byl delší než 300 m a tudíž by musel být vybaven v plné palbě pro všechny myslitelné katastrofy, tudíž výrazně dražší na stavbu i provoz. Já se těm bojovníkům nedivím, protože praktický účel ta mezera mezi dvěma tunely nemá.

Thumbs up Thumbs down

121

Re: Radlická radiála

Momentálně je díra mezi tunely navržena tak, aby se dala dodatečně zastropit, jakožto ústupek místním. Ale každému je asi jasné, že se nic dodatečně zastropovávat nebude... Vlk se nažere a koza zůstane celá...

Thumbs up Thumbs down

122

Re: Radlická radiála

vlakno napsal:

... Z kterého průzkumu vyplývá, že ta auta, která dojedou na MO na Plzeňské, Radlické nebo K Barrandovu mají "většinou" cíl mimo MO? Průzkumy na magistrále totiž ukazují, že 80 % aut u Muzea má zdroj nebo cíl uvnitř MO. Ono totiž uvnitř MO je většina pracovních příležitostí v Praze. Proč by ty auta ze západu vnitřní Prahu jen oblížděla mi proto není moc jasné.

ad průzkum: Co tu pletete dohromady průzkum u Muzeum a RR? Tyto lokality jsou dost daleko od sebe. Nota bene, Muzeum je uprostřed města, kdežto RR je spojnice mezi okruhy. Soudný jedinec, na rozdíl od ostatních,  to ovšem ví. Pro gramotného člověka však stačí, když se podívá na mapu a nebude pořád dokola blábolit auta, auta, auta, auta, auta, ...

ad objíždění: Je vidět, že jezdíte nejspíš jen na kole nebo provádíte přesuny po Praze per pedes. Pokud byste jezdil tím vámi tak nenáviděným samohybem, tak byste věděl, že pokud budete moci něco pohodlně objet, tak nebudete váhat - z nejrůznějších důvodů o kterých se tu v souvislosti s vámi už móóóóóckrát psalo (co je na tom pro vás tak nepochopitelného?). Tudíž prosím s veškerou úctou přestaňte se pořád opakovat a neopruzujte. Neříkate nic nového s čim by už některý ekoterorista nepřišel.

S úctou  atd. bla bla bla

Thumbs up −1 Thumbs down

123

Re: Radlická radiála

Likas napsal:

Je vyraženo cca 200m. Výrazné geologické poruchy zatím nezastiženy - jen pár trilobitů.

dvs napsal:

Technické informace ke stavbě jsou v časopise Tunel. Teď už je číslo i na webu v pdf http://www.ita-aites.cz/files/tunel/2014/tunel_4_14.pdf
Mne tam zaujalo, že průzkumná štola se dělá na cca první třetinu trasy. Zbytek bude prozkoumán z vrtů.

124

Re: Radlická radiála

a ještě 2x foto http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. … 37#p106237

125

Re: Radlická radiála

Nekutá se ta průzkumná štola taky kvůli případu, že by se narazilo na jiný nečekaný tunel? Předpokládám, že mezi K-116 a centrem Prahy/metrem skutečně nějaká podzemní spojka je.

Thumbs up Thumbs down