Re: Radlická radiála
Subterra: Výstavba Radlické radiály je o krok blíže
Subterra na konci ledna podepsala s pražským magistrátem smlouvu na vyražení štoly a provedení průzkumných prací pro budoucí Radlickou radiálu. Přípravné práce spojené se zařízením staveniště a hloubením jámy zahájí divize 1 podle harmonogramu na začátku dubna tohoto roku.
Cílem 850 metrů dlouhé průzkumné štoly je získat detailní geologické informace pro návrh optimálního technického řešení ražby více než dva kilometry dlouhého silničního tunelu. „Naším úkolem je zmapovat geologickou a hydrogeologickou situaci v celé trase budoucí radiály. Na základě získaných výsledků bude možné navrhnout také založení mostních objektů, opěrných zdí, zřízení násypů a vyhloubení dvou tunelů,“ vysvětluje význam průzkumných prací vedoucí projektu Jan Panuška z divize 1. V místech budoucí Radlické radiály lze podle vedoucího projektu očekávat krasové jevy, které se v daném území negativně projevily již při ražbě kmenového sběrače „P“.
Štolu bude divize 1 razit podle zásad NRTM s dělenou strojní sestavou. K rozpojování horniny budou použity trhací práce. Veškerá doprava materiálu, osob a odtěžení rubaniny bude probíhat vertikálně z vyhloubené jámy. „Největší starosti nám dělá odtěžování rubaniny ze vzdálenosti až 850 metrů. Počítáme s tím, že uvnitř štoly zřídíme čtyři výhybny,“ říká dále vedoucí projektu Jan Panuška. Průzkumná štola by měla být vyražena za 520 dní. Následně bude pokračovat správa a údržba díla s maximální dobou 24 měsíců po dokončení stavebních prací. Během stavebních a průzkumných prací ve štole budou zároveň prováděny povrchové průzkumné práce v trase Radlické radiály.