26

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

vondr napsal:

zdá se,že se pustili do odtěžování zeminy nad jámou
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/myslbek … 6.jpg.html

Asi ještě ne. Nahoře se provádí přeložky nějakých sítí. Dnes ráno jsem tam viděl vyndanou trubku asi od plynovodu.

Thumbs up Thumbs down

27

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

Dnes má začít demolice západní stěny jámy - té horní části.

Thumbs up Thumbs down

28

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

MP napsal:

Jak tak koukám na tu kameru - povolení na kácení zeleně mimo období vegetačního klidu existuje a je pravomocné? Nebo tam ty stromy/keře budou muset zůstat do zimy?

To zelené na kameře, nejsou keře natož stromy. Je to hlavně plevel a obrost z kořenů toho co už pořezali minulý rok.

Thumbs up Thumbs down

29

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

netušíte, zda pokračuje ražba vzduchotechnického kanálu z jámy Myslbekova? Na kameře jsou vidět dempry, jak vyvážejí rubaninu
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/myslbek … 8.jpg.html

30

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

vondr napsal:

netušíte, zda pokračuje ražba vzduchotechnického kanálu z jámy Myslbekova? Na kameře jsou vidět dempry, jak vyvážejí rubaninu

Pokud vím tak mají povoleno dodělat inverty. Takže to bude asi rubanina ze dna.

Thumbs up Thumbs down

31

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

Probíhá prohloubení jámy pro VZT kanál, nyní na druhou kotevní úroveň, předpokládé zahájení
vlastní ražby VZT kanálu od 1.9.2010.
Byly zahájeny práce na demolici vrchní části pilotové stěny v západní straně jámy a severní stěny vjezdové rampy. Rampa bude v provozu do 07/2011.
Na tunelu Brusnice probíhá ražba dna - uzavření profilu, nic jiného se dělat nesmí.

Thumbs up +1 Thumbs down

32

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

Co zkusit decentně pootočit (zařízení staveniště vidět myslím nepotřebujeme) a zaostřit kameru?

Thumbs up +3 Thumbs down

33 Naposledy upravil: anasazi (30.08. 2010 15.46)

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

Když si vezmu, jak pracně budovali zhruba před rokem tak ohromnou stěnu a jak jí teď budou pracně bourat, už se nedivím, kolik taková stavba stojí.

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

34

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

taky si říkám. Kdyby tu objízdnou trasu udělali rovnou, mohli si tuhle stěnu ušetřit.

Thumbs up Thumbs down

35

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

to by bylo zas keců, proč se jezdí jedním pruhem okolo, když by se ještě mohlo jezdit ještě "rovně"...

36

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

Anasazi+huberokororo: Není to tak jednoduché Jednak je to rozhraní staveb - jiná stavba, jiný dodavatel. To by ještě určitě šlo zkoordinovat, i když n aPatočkově bylo zahájení asi o rok později. Ale vzpomeňte si na postup: Napřed se udělaly pilotové stěny portálu a kolem jámy před ním. Po vytěžení a zabezpečení se začalo s ražbou, a teprve po proražení asi 150m se začalo něco dělat nad portálem, tedy provizorka přes staveniště (kde byl do té doby třeba sklad trhavin, zastropoval se potok Brusnice atd. Takže do té doby se opravdu muselo jezdit Patočkovou (nebo vůbec ne) a ta stěna je zcela na místě.

Thumbs up Thumbs down

37

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

jeník+anasazi+huberokoro . Celé časové sladění/harmonogram stavby má od ideálu jistě daleko a stále se mění - a stojí to peníze/další náklady. A nejen na téhle stavbě. Dovolím si tvrdit, že příčinnou jsou ekoteroristi a škodiči. "Díky" jim je na výběr - bud čekat až budou všechna stavební povolení vyřízena a nenapadnutelná, nebo stavět kde to jde a operativně přizpůsobovat harmonogram.
A ted to podstatné - který postup umožní stavu dostavět a koneckonců je levnější ? Já bych si vsadil na to stavět kde to jde...jinak bychom dodnes byli ve stadiu "studií" a diskuzí/žvanění...a nejen to, díky efektům ze stavby je ten postup i levnější nežli čekat i když není tím nejlevnějším možným.

Thumbs up Thumbs down

38

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

Dalším faktorem komplikujícím stavbu a harmonogram je investorská nepřipravenost - nedostupné pozemky. Např. tunel Brusnice se měl razit od Prašného mostu, ale kvůli nedostupnosti pozemků Ministerstva obrany má jáma na Prašném mostě obrovský časový skluz, takže severní stěna která se sotva dokončí, se pomalu zase začne bourat. Protože se tunel razí z jámy Myslbekova musí tam být ona vjezdová rampa, která zase překáží stavbě SAT 2B atd. atd...
Rovněž tak nemožnost úplně zavřít některé ulice a křižovatky výrazně komplikuje a prodražuje stavbu a vede z pohledu člověka který do toho nevidí k pocitu, že se spousta věcí dělá nelogicky a nesmyslně...

Thumbs up Thumbs down

39

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

Aga - že stát není schopen dohodnout se se soukromníky lze pochopit. Ale že se stát/obec není schopen dohodnout ani sám mezi sebou je nemožné. Je to jen důsledkem mizerné legislativy/zákonných pravidel. Kdyby se daly eliminovat tyhle škody, to by bylo miliard ušetřeno a hlavně stavby by byly dokončeny snad ve zlomku dnes potřebného času..

Thumbs up Thumbs down

40

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

obr napsal:

Aga - že stát není schopen dohodnout se se soukromníky lze pochopit. Ale že se stát/obec není schopen dohodnout ani sám mezi sebou je nemožné. Je to jen důsledkem mizerné legislativy/zákonných pravidel. Kdyby se daly eliminovat tyhle škody, to by bylo miliard ušetřeno a hlavně stavby by byly dokončeny snad ve zlomku dnes potřebného času..

To nebude chyba v zákonech (nakonec se dohodli podle stávajících zákonů). To je prachsprostá neschopnost a lenost úředníků... A nedej bože, že by se jim náhodou třeba snížil plat sad

Thumbs up Thumbs down

41

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

jj, pokud něco chcete od armády, je to vždycky neskutečně dlouhej byrokratickej kolotoč...

Thumbs up Thumbs down

42

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

kubajsu - pokud se něco děje vyjimečně, je to chyba konkrétních lidí nebo náhoda. Pokud se jedná o obvyklé, opakující se situace je to systémová chyba...
Jak vypadá výstavba/příprava dopravních staveb (  a jiných ) po celé ČR, bez ohledu která strana a kteří úředníci tam sedí je všeobecně známo. Jaký prostor mají různí škodiči také.
Z toho plyne můj názor, že se jedná o systémové nastavení, že důvodem je legislativní úprava.
Proč tomu tak je ? To se lze jen domnívat. V každém případě čím více potíží nutno překonat, tím se na tam přiživí více "poradců, znalců, lobbistů, aktivistů a natažených rukou...". To asi bude i ten důvod proč máme takovou legislativu - mizerná legislativa díky které se živí tisíce příživníků není jen u staveb, ale i např. v daních atd. atd. Házet vinu na úředníka (i když je nechci omlouvat) je odváděním pozornosti.

Thumbs up Thumbs down

43 Naposledy upravil: Pechus (31.08. 2010 11.28)

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

obr: Nevím, proč lidi, kterým se nějaký záměr (který samozřejmě může být i nepříznivý) nelíbí, označujete za "škodiče" nebo nedejbože "kazišuky" (upřímně - z toho se mi dělá blivno). Chtěl bych vidět vás, jak byste reagoval, kdyby se vás něco takového dotklo a vy byste chyby viděl. Něco jiného je stavbu soustavně zdržovat, něco jiného je, když jsou úředníci neschopní. Myslím, že svět není ani černý, ani bílý.

Před nedávnem jsem tady psal o tom, že mi přijde, že Metrostav je tak tzrochu všemocná neomafiánská organizace, která se vždy dostane "k lizu" a všechno jí projde. A dostal jsem za to zde nemálo záporných bodíků. I já jsem byl poněkud unáhlený. Metrostav má totiž také základnu velkého množství odborníků a to nejen z řad akademických pracovníků (např. ČVUT). Taky má velmi kvalitní technologické vybavení... pravda je ale někde mezi (tím narážím na známý pojem "neokartelu" velkých stavebních firem, o kterém se všeobecně ví... a lidi od fochu vědí také své.. ale to zenamená, že Metrostav nebo jemu podobné firmy zfušují na co šáhnou. Vůbec. Spousta věcí se povedla, spousta staveb byla postavena za rozumnou cenu a kvalitně).

A to byste si měl uvědomit i vy, obře.

Postavit silnici nebo tunel je ohromná akce,která neusí všem vyhovovat a mělo by se to brát v potaz. Krajina i město se tím (takřka) nevratně mění. Legislativa mi ohledně tohoto přijde zcela v pořádku.

Thumbs up +1 Thumbs down

44

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

Já bych si dovolil dodat, že mi přijde správné, aby bylo možné vyvážit všechny zájmy v době přípravy stavby, ale po dokončení příslušných řízení a nabytí "moci" by chtělo udělat jasné stop a začít stavět - rychle a efektivně. Má to jeden háček - změny v pravidlech stavebního zákona by musely eliminovat nejen zdržování již rozběhlých staveb (D8), ale i triky s rozkouskováním staveb (především těch liniových) a tak de facto vynucením dané trasy či záměru (opět D8).

Thumbs up +1 Thumbs down

45

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

baggins: Jop, to je velmi rozumný názor.. Problém je ovšem v "salámové" přípravě stavby, na kterou tady narazil Kubajsu... kdyby se stavba připravila jako celek, o což, mimo jiné, jde i oněm "kazišukům" (fuj, zas je mi blivno - myslím tím samozřejmě ekologické aktivisty) - dokončila by se schvalovací fáze a rovnou by se mohlo stavět, vcelku, a bez problémům. To, proč je to většinou rozsalámováno je asi úřednický zájem (vlastně netuším, proč to tak je, ale zřejmě v duchu hesla: lepší vrabec v hrsti než holub na střeše).

Ono koneckonců - bylo by to příjemnější i z hlediska komplexnějšího posuzování - Děti Země si stěžují na to, že D8 jde skrz středohoří - kdyby se D8 poszúzovalo od začátku komplexně, nikdy by k tomu nedošlo a dálnice do Němec by vedla jinudy (což by bylo správně - CHKO jsou mimořádně cené přírodní oblasti, kde je mimo jiné zákaz výstavby mimo zastavěná území a zákaz táboření)... a pak se tam postaví dálnice... jistě že je blbost jí nedostavět, když je úsek přes CHKO posledním chybějícím a v obcích mezi těmito úseky kolabuje doprava.... ale je to výsledek naprosto nekoncepčního a nelogického přístupu, který je výhodný jen pro některé zájmové skupiny...

Nejsem ekologický aktivista a jejich účelové zdržování dílčích stavebních povolení mi vadí. Ovšem - nemuseo by to být, kdyby neexistovala dílčí stavební povolení a při plánování staveb by probíhala širší diskuse.

Thumbs up Thumbs down

46

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

Pechus napsal:

To, proč je to většinou rozsalámováno je asi úřednický zájem (vlastně netuším, proč to tak je, ale zřejmě v duchu hesla: lepší vrabec v hrsti než holub na střeše).

No lze třeba začít vykupovat pozemky na ty části, které mají SP, případně tam i začít pracovat - takže urychlení stavby. V pořádku to samozřejmě není, ale je to za současného stavu jedna z mála metod, jak alespoň něco postavit..

Thumbs up Thumbs down

47

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

Pokud povolíte stavět pouze celu trasu, nepostavíte nikdy nic. Dálnice se rozpadá na desátky, ne-li stovky stavebních objektů a na všechny vydat jedno jediné stavební povolení dost dobře asi není nejlepší řešení:
- jednotlivé objekty spadají do různých katastrálních území a tudíž se k nim vyjadřují jiné orgány státní správy a samosprávy
- každý objekt zasahuje do jiného území a vyžaduje jiná speciální povolení (např. to CHKO)
- na celé stavbě máte mnoho zhotovitelů a ti jsou ve st. povolení explicitně jmenováni
- technologie tunelu (např.) potřebuje úplně jiný způsob projednávání a jiné stavební povolení než most přes řeku
- atd., atd.
A pokud byste vydával stavební povolení na jednotlivé objekty, ale dovolil stavět až tehdy až budou všechna, nepostavíte nikdy nic. Než dostanete to poslední, platnost toho prvního už vyprší. sad

Thumbs up Thumbs down

48 Naposledy upravil: Pechus (31.08. 2010 13.17)

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

Myslel jsem to jinak - POSOUDIT celou trasu. Tak aby vadila co nejmíň lidem. Pak tyhle obstrukce nebudou... zanesení do Územního plánu velkého územního celku (nebo chceme-li Zásad územního rozvoje, což je pěkně dementní označení), územní rozhodnutí a EIA přece udělat jde, ne? S těma stavebníma povoleníma jsem přestřelil, uznávám... ale na druhou stranu, přijde mi tristní metodika uplatněná např. při stavbě pražského okruhu - 513 se staví a 512 ještě ani nemá územní rozhodnutí. A pak se všichni diví že se to zdržuje, prodražuje atd. A všechno se dělá ve spěchu a na spoustu věcí se zapomíná nebo se různě zaonačují. Myslím, že zrovna SOKP je natolik důležitá stavba, že tam by se tyhle věci dít neměly.

Thumbs up Thumbs down

49

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

pechusi vaše ideály znějí pěkně, ale pokud by ti, kdo pro občany mají postavit dálnice či Blanku stále jen diskutovali, tak dodnes není kopnuto - v určité fázi diskuze končí a je nutno rozhodnout - ..... taktika všech těch škodičů a kazišuků, kteří mají na svědomí mrtvé, nemocné a miliardové škody (ano je z nich blivno ) má cíl - užiteční idioti chtějí zdržovat a ti vyčuraní dostat více peněz .....

Thumbs up Thumbs down

50

Re: Staveniště Myslbekova - hlavně jáma I. Q 2010

obr: Nejsem idealista. Tohle by se bez problémů dalo realizovat. Přečtěte si, co jsem psal, ještě jednou.

Thumbs up Thumbs down