Re: Prašný most a okolí - kromě jámy
Je zajímavé, že ta stěna rampy byla tak festovně postavená, kotvená a betonová, přitom se skoro nepoužívala a nakonec ji zase ruší.
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Prašný most a okolí - kromě jámy
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 … 14 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Je zajímavé, že ta stěna rampy byla tak festovně postavená, kotvená a betonová, přitom se skoro nepoužívala a nakonec ji zase ruší.
Na východním i západním konci jižní přeložky už chybí poslední vrstva, na západní straně překáží sloup tramvajové sekce, možná se bude objíždět.
.
Bude se objíždět, je doasfaltováno a namalováno - jeden pruh z města vpravo od sloupu, dva pruhy do města.
Bude se objíždět, je doasfaltováno a namalováno - jeden pruh z města vpravo od sloupu, dva pruhy do města.
To asi myslíš tuten sloup vlevo od pána s lopatou, že? http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 7.JPG.html (jsem jí teď přidal)
Von je nějakej napájecí, takže s ním asi nechtěj na ten měsíc a kousek nic dělat...
Na dalších místech jsem viděl přípravu na převěšení trolejí na jiné sloupy...
"Velký třesk" bude až v úterý a najednou...
To asi myslíš tuten sloup vlevo od pána s lopatou, že? http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 7.JPG.html (jsem jí teď přidal)
Von je nějakej napájecí, takže s ním asi nechtěj na ten měsíc a kousek nic dělat...
Jo, to je von, je to tramvajová sekce, takže by to znamenalo i přeložku kabelů.
Asi už se tu o tom někdy psalo, ale proč u toho výdechového objektu vlastně byly ty piloty? Dělá to na mě dojem, že se něco nakonec udělalo jinak, než bylo plánováno
že se něco nakonec udělalo jinak, než bylo plánováno
tak to je tu na "denním" pořádku, vzhledem k neustálým změnám v postupu výstavby a neustálým přesunům výluk
pegodlas napsal:že se něco nakonec udělalo jinak, než bylo plánováno
tak to je tu na "denním" pořádku, vzhledem k neustálým změnám v postupu výstavby a neustálým přesunům výluk
![]()
Však určitě není tajemstvím, že zorganizovat takhle rozsáhlo stavbu a za složitých podmínek, je téměř zázrak.
Ale v současnosti se také hřeší na tom, jaké jsou možnosti projektování na počítačích. A spěchá se. Z vlastní zkušenosti vím, že stavba ještě není rozmyšlená z jednoho konce, ale zároveň už se musí dělat na druhém konci (konkrétně výkresy s výztuží). A pak jen chodí změny a předělává se a předělává...
Ale to už je taky na přesun:)
pedoglasi - udělat harmonogram na počítači v metrostavu jistě umí. Jenže je moc neznámých zejména takové jako ekoteroristi, sefrnová, kužvart či neela...
Porovnejte, jak se staví Blanka, s tím jak je úspěšné/neúspšné třeba ŘSD po celé republice....
Taky je nutno obdivovat, jak i při těch neustálých změnách, pružně reagují dodavatelé všeho možného pro Blanku.....
proč u toho výdechového objektu vlastně byly ty piloty? Dělá to na mě dojem, že se něco nakonec udělalo jinak, než bylo plánováno
Na tom konci jámy byly piloty po obou stranách. Na jižní straně kvůli kabelovodu (a dokonce mimo lajnu zápor), na téhle severní straně držely výjezdovou rampu z jámy. Ta rampa (už zrušená) byla částečně pažená záporami a až posledních asi 5metrů bylo pilotovaných. Takže bych v tom viděl spíš technické řešení, ovlovněné vnějšími podmínkami (kabely, potrubí, omezené kotvení ...) než změnu změny a nekoordinaci. Kdyby tam byly zápory jako na Hradčanské, tak si nikdo ani nevšimne, že se odřezávají nebo vytahují.
"Velký třesk" na křižovatce je v plánu "V pravé poledne"
Chtělo by to nějakého místního zpravodaje...
milbi napsal:kasme napsal:křížení aut s TRAM-BUS a napojování zpět je ošetřeno jen značkami "Dej přednost v jízdě" - to bude asi zajímavé
Neznamená náhodou "dej přednost" + dodatková tabulka E09 (druh vozidla, v tomto případě autobus), že značka platí pro autobusy?
Mám přesně stejný názor. Autobusy by měly dát přednost tramvajím; ostatním účastníkům nepřikazuje nic. V Praze si nikdy moc nelámali hlavu se značkami..
Od našeho místního zpravodaje
Ve 12:15 začali značkaři sbírat patníky v prostoru křižovatky. K velkému třesku došlo ve 12:45 včetně spuštění semaforů. Během pěti až deseti minut učinili plastová svodidla od východu k jižní přeložce a betonová u sirotčince. Provoz je velmi plynulý a bezproblémový.
Křížení (přednost) tram-bus u sirotčince všichni důsledně dodržují - skoro zastaví a rozhlížejí se všemi směry.. Problémové místo: odbočení doleva na provizorní křižovatku u vodárny. Protože nejdou dát svodidla přes koleje, tak se někteří tvrdošíjně tlačí po kolejích nahoru; dokud tam jsou značkaři, tak jim důrazně ukazují kam patří. Asi by to chtělo místo modré šipky zákaz vjezdu. Snad to ty cca dva měsíce do výluky tram vydrží bez větší plechařiny.
Pro kaštan a milbi: Máte řidičák? Tak si urychleně zopakujte značky, ať o něj nepřijdete.
Pro kaštan a milbi: Máte řidičák? Tak si urychleně zopakujte značky, ať o něj nepřijdete.
Pocitově to vidím stejně jako Vy, ale pohledem do platné legislativy to vypadá spíš na to, že mají pravdu Kaštan a milbi. Předpis č. 30/2001 Sb. "O provozu na pozemních komunikacích" totiž zná (mimo jiné) následující dopravní značky upravující přednost v jízdě:
§8 odst. 1d) "Dej přednost v jízdě" (P4) a §8 odst. 1e) "Dej přednost v jízdě tramvaji" (P5) jako samostatné dopravní značky se samostatným popisem a dodatková tabulka E9 §15 odst. 1i) "druh vozidla" skutečně omezuje platnost dopravní značky, u které je uvedena, a NEROZŠIŘUJE typ vozidel, na které se přednost vztahuje.
Jestli čtu zákon správně, tak i když obě "dodatkové tabulky" (schválně v uvozovkách) vypadají stejně, ta první je součástí dopravní značky a není to tedy dodatková tabulka, ta druhá už dodatkovou tabulkou je a omezuje druh vozidel, které se jí mají řídit.
Polemizovat s tímto názorem by šlo jedině zněním §15 odst. 1i) o dodatkové tabulce E9, kde je řečeno doslova:
"Druh vozidla" (č. E 9), která omezuje platnost značky, pod kterou je umístěna, na vyznačený druh vozidla; užívají se zejména příslušné symboly ze zákazových značek.
Vidím to jako klasický "český zákon" a potíž vyjadřování naším milým mateřským jazykem. Ono "...omezuje platnost značky, pod kterou je umístěna, na vyznačený druh vozidla..." lze totiž vyložit dvěma způsoby:
a) omezuje druh vozidel, kterým se dává přednost
b) omezuje se druh vozidel, kterým je značka určena, tedy, které mají dávat přednost.
V tomto případě je užita jednoznačně ve významu a), zamýšlel to tak i zákonodárce?
Ono "...omezuje platnost značky, pod kterou je umístěna, na vyznačený druh vozidla..." lze totiž vyložit dvěma způsoby:
a) omezuje druh vozidel, kterým se dává přednost
b) omezuje se druh vozidel, kterým je značka určena, tedy, které mají dávat přednost.
V tomto případě je užita jednoznačně ve významu a), zamýšlel to tak i zákonodárce?
Len hádam, ale nebude význam dodatkovej tabuľky súvisieť s tým, či je značka zákazová, príkazová, výstražná... ?
Len hádam, ale nebude význam dodatkovej tabuľky súvisieť s tým, či je značka zákazová, príkazová, výstražná... ?
Nebude. To není nikde napsáno. Obecně se používá ve významu "b" a tak to taky zjevně bylo myšleno. I když formulace zákona je, jak je u nás zvykem, nejednoznačná.
Problém značky P5 "Dej přednost v jízdě tramvaji" je ten, že byla vytvořena poněkud nouzovým způsobem a nepříliš šťastně v rozporu s tímto pravidlem. Aby to nemátlo, musela být vymezena jako celek coby samostatná značka pod svým samostatným číslem a názvem. Nikdo tehdy netušil, že by někdy mohly po kolejích místo tramvají jezdit autobusy a požívat stejných privilegií. Nahrazení symbolu tramvaje symbolem jakýmkoliv jiným (např. autobusem) je tedy lidová tvořivost, nemající (jak se hezky říká) oporu v zákonu. Taková značka prostě neexistuje a musí tedy být vykládána obecným způsobem jako značka s dodatkovou tabulkou omezující její platnost. Což ovšem u značek upravujících přednost nedává smysl (ty být omezovány nesmí).
Zcela jednoznačný smysl by tato značka měla, pokud by symbol tramvaje byl vepsán přímo do plochy značky, stejně jako u značek zákazových či výstražných. Pak by bylo jasně dáno, že přednost je obecně dávána vozidlu vkreslenému do značky. Autor této značky se ale snad obával možné záměny se značkou výstražnou, chtěl základní značku nechat jasnou a čistou a proto to udělal takto.
Toť můj spekulativní psychologický rozbor této záležitosti.
Uvidíme, jak to budou chápat řidiči, ale už sám vjezd na koleje je myslím, dost determinující
A také příčné přejíždění vyjetých kolejí na ulici Milady Horákové (ve směru z centra).
Ty vytlačené hrby přefrézovali, takže povrch je relativně rovný
Odbočení u vodárny funguje, jak jsem očekával. Jeden "nevidí" ani značky, ani čáru a jede po kolejích, a za ním dalších pět, kteří nekoukají na nic jiného, než na nárazník před sebou. Případně další jedou za autobusem. Nechci vidět, kdyby si tam policajti zřídili "výběrní místo".
Odbočení u vodárny funguje, jak jsem očekával. Jeden "nevidí" ani značky, ani čáru a jede po kolejích, a za ním dalších pět, kteří nekoukají na nic jiného, než na nárazník před sebou. Případně další jedou za autobusem. Nechci vidět, kdyby si tam policajti zřídili "výběrní místo".
A to já bych se na to zase rád podíval. Po paměti se prostě jezdit nemá!
I když ke to déle než týden, je doplněná značka Zákaz vjezdu (mimo MHD), tak pořád někteří jezdí po kolejích a pak nevědí, jak dál, protože vozovka už je odfrézovaná.
Edit: zákaz vjezdu je vidět http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 8.JPG.html
možná je trochu matoucí ta bílá cedule http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 7.JPG.html
A paradoxně, ten stříbrný, i když tam nemá co dělat, tak má přednost zprava http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 3.JPG.html
Vjezdová rampa: stěny jsou asi zarovnané, zarovnávají výztuž.
I když ke to déle než týden, je doplněná značka Zákaz vjezdu (mimo MHD), tak pořád někteří jezdí po kolejích a pak nevědí, jak dál, protože vozovka už je odfrézovaná.
Edit: zákaz vjezdu je vidět http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 8.JPG.html
možná je trochu matoucí ta bílá cedule http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 7.JPG.html
Také se mi zdá zavádějící ta bílá cedule, protože zahrnuje situaci, která už je mimo vozovku (oddělenou objížďku)
Vypadá jako "jízda v protisměru" a ne "vjezd na objížďku"a snadno by to mohl někdo zaměnit za "jízdu po kolejích".
Možná by stačilo zabílit vršek černé šipky a nechat šipku ukazovat šikmo doleva.
Asi by to vylepšit šlo, ale v podstatě když občas někdo vjede na koleje, tak se zas tak nic tragickýho neděje...
Odstanicuje si v zastávce a jede dál No a jestli to bude jen do konce dubna...
Na západní straně je dokonce i zrcadlo, takže kdo zná, tak nemusí ani brzdit
Mírně záhadná je skupina zapíchnutých íček kolem sloupu http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 0.JPG.html
A smysl tohoto zrcadla jsem zatím nenašel http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 3.JPG.html
A smysl tohoto zrcadla jsem zatím nenašel
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 3.JPG.html
Až otevřou novou část mostu, tak se bude lezdit od kulaťáku po kolejích, a v tomhle místě bude výjezd ze staveniště? Jen hádám...
Mírně záhadná je skupina zapíchnutých íček kolem sloupu http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 0.JPG.html
A smysl tohoto zrcadla jsem zatím nenašel
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 3.JPG.html
Záhadná? jak pro koho. To přece udělali někdy na podzim, když asi neměli zrovna do čeho vrtnout. Začátek pažení pro vjezdovou rampu, je jich tam asi deset a tvoří roh.
To zrcadlo je možná pro nějakou další fázi, teď asi smysl nemá.
Vjezdová rampa Svatovítská - pokládají vodicí trubky pro podkladní beton
Most Svatovítská - mají navezenou spoustu pražců a pár kolejí pro přeložku na nový most
Vjezdová rampa Svatovítská: hotové podkladní betony (betonovali včera), ještě něco dodělávají na zarovnání stěn
Most Svatovítská: naplno rozjeli práce na přeložce tram, jižně od mostu chybí už jenom pár pražců, na mostě už jsou na pražcích položené kolejnice (až je spojí, budou to koleje )
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 … 14 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Prašný most a okolí - kromě jámy
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.137 s, vykonaných příkazů: 89.