201

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

S_M_Lomoz napsal:

Hlevní událostí víkendu je zahájení výstavby severní části vestibulu metra. Bednění myslím přesně neodpovídá koordinační studii, ale odhadovat něco půjde až časem.

Zatím to nevypadá jako vestibul, spíš jako bludiště pro křečky. wink

Thumbs up Thumbs down

202

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

MP napsal:
S_M_Lomoz napsal:

Pracuje se na "záhadném místě". V neděli ho armovali, dnes ráno bylo zaplachtované.

Ta armatura vypadá na docela "normální zabetonování". Žádné schody (:D), žádný výdech, žádná šachra. Teď mi smysl celé té složitosti teprve není jasný.

To už tu někdo vyvětloval, ale nemůžu to najít. Šlo o to, že při betonáži Bka chyběla jedna přesahující lamela, protože tehdy stál ještě vestibul. Takže se strop musel o kousek zkrátit.

Thumbs up Thumbs down

203

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

jestli to není uplně jednoduchhé, když museli tehdy udělat ukousnutou dilataci, tak to teď dodělaji a pokud nejsou zvlaštní naroky na tento kousek, tak to muže byt takhle nejjednoduššní smile smile

Thumbs up Thumbs down

204

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Akorát mě napadá: dodatečným dobetonováním vznikne pracovní spára. Nepoteče tím? Je do toho blbě vidět, ale nevypadá to, že by to měli zajištěné vložkou podobně jako mezi dilatacemi. A na lokální zaizolování shora si tam taky místo nenechali. S tím mě zároveň napadá- jak mají zajištěnou pracovní spáru mezi Milánskými stěnami a stropem? A mezi jednotlivými lamelami Milánských stěn? Nebo u vodostavebního betonu voda pracovními spárami neteče?

Thumbs up Thumbs down

205 Naposledy upravil: pegodlas (08.02. 2010 20.23)

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Jo táák, už to s tím záhadným místem chápu. Stále jsem čekal, co tam budou dělat, ale oni už to vlastně mají dávno hotové smile

jk2 napsal:

Akorát mě napadá: dodatečným dobetonováním vznikne pracovní spára. Nepoteče tím? Je do toho blbě vidět, ale nevypadá to, že by to měli zajištěné vložkou podobně jako mezi dilatacemi.

Těsnící pásek tam musí být, jinak by tam opravdu teklo. Např. tady
je ho kousek vidět.

jk2 napsal:

S tím mě zároveň napadá- jak mají zajištěnou pracovní spáru mezi Milánskými stěnami a stropem? A mezi jednotlivými lamelami Milánských stěn? Nebo u vodostavebního betonu voda pracovními spárami neteče?

Při betonáži jednotlivých lamel podzemních stěn se do rýhy vkládá svislá ocelová přepážka, ve které je těsnící pásek sevřený a zabetonuje se.
Jak se utěsní spára mezi stropem a vnějšími milánskými stěnami by mě taky zajímalo. Normálně by se těsnící pás ve vodorovné pracovní spáře zabetonoval. Ale když dochází k dodatečnému ubourávání a začišťování zatvrdlých hlav stěn, nic se tam vložit nedá.

To bednění pro vestibul je zatím, řekl bych, pro podklaďák, takže přesný tvar ještě vyleze. Ale vypadá to tam na nějaké šachty a cesta k podchodu po tratí jakoby byla pěkně do klikata.

Thumbs up Thumbs down

206

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

pegodlas napsal:

Při betonáži jednotlivých lamel podzemních stěn se do rýhy vkládá svislá ocelová přepážka, ve které je těsnící pásek sevřený a zabetonuje se.

Jo, jenom jsem si nebyl jist, že je to na konci každé lamely a nejen mezi dilatacemi.

pegodlas napsal:

Jak se utěsní spára mezi stropem a vnějšími milánskými stěnami by mě taky zajímalo. Normálně by se těsnící pás ve vodorovné pracovní spáře zabetonoval. Ale když dochází k dodatečnému ubourávání a začišťování zatvrdlých hlav stěn, nic se tam vložit nedá.

Jsou i chemické prostředky. Například krystalizující nátěry. Nicméně bych to viděl jako námět na dotaz v IC. Podobně se dodatečně musí řešit i styk Milánské stěny-dno tunelu. Tam už ale díky drenáži asi nepůjde o tlakovou vodu.

Thumbs up Thumbs down

207

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Informace z podchodu Hradčanská: ve středu se má podle cedule zavřít jeden z dvou zbývajících východů - ten směrem k Prašnému mostu. Zbude jenom ten k Tesco Expressu. Není řečeno, na jak dlouho.

Thumbs up Thumbs down

208

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

jk2 napsal:

Jo, jenom jsem si nebyl jist, že je to na konci každé lamely a nejen mezi dilatacemi.

Tady jsou jakš takš vidět volné konce pásu přesahující ze stěn.

Thumbs up Thumbs down

209

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

pegodlas napsal:

Tady[/url] jsou jakš takš vidět volné konce pásu přesahující ze stěn.

Jo jo, člověk si nevšimne, když neví, čeho si má všimnout. Díky.

Thumbs up Thumbs down

210

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

jk2 napsal:
pegodlas napsal:

Jak se utěsní spára mezi stropem a vnějšími milánskými stěnami by mě taky zajímalo. Normálně by se těsnící pás ve vodorovné pracovní spáře zabetonoval. Ale když dochází k dodatečnému ubourávání a začišťování zatvrdlých hlav stěn, nic se tam vložit nedá.

Jsou i chemické prostředky. Například krystalizující nátěry. Nicméně bych to viděl jako námět na dotaz v IC. Podobně se dodatečně musí řešit i styk Milánské stěny-dno tunelu. Tam už ale díky drenáži asi nepůjde o tlakovou vodu.

Neviem aký je presný postup, ale do tej špáry sa vkladá plochá hadica. Buď na drenáž, alebo na injektáž.
Viď tu: http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 9.JPG.html

Thumbs up Thumbs down

211

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Netušíte někdo, proč u té stěny položili tu folii? Že by čekali oblevu a báli se, že si při pažení zablátí boty? smile
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/hradcan … 735000.jpg

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

212

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Pravdepodobne ochrana archeologického náleziska pred snehom.

Thumbs up Thumbs down

213

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Slepenice - úterý 9.2.
- Pokračuje se v armování stropu komory kabelovodu. Na stropě se objevily složené betonové prefabrikáty.
- Poprvé od Vánoc se dal do pohybu válec. Projíždí ze stropu C1 pod provizorní most železniční trati a hutní terén.
- Od zítřka se zavírá jeden ze dvou zbylých výstupů z metra, jak už jsem včera psal.

Thumbs up Thumbs down

214

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Dnes zprovozněn vjezd do jámy E od TESKA a zaváží se dilatace E3. Materiál má zajímavý pohyb. Dampry, jak psal S_M_Lomoz, vyvezli z tunelů a složili na A vedle stavby komory kabelovodu. Dnes bagr nakládal náklaďák a ten to vozil na E.

Thumbs up Thumbs down

215 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (10.02. 2010 11.12)

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Slepenice - středa 10.2.
- Probíhají drobné změny zařízení staveniště: od jižní vozovky Milady Horákové zmizely dvě buňky, zato se další buňky vyskytly u železniční trati. Už včera jsem měl okomentovat zápory a rozebrané díly vrtné soupravy, které se tam taky objevily.
- Přibyly další betonové prefabrikáty, komora kabelovodu ani "záhadné místo" zatím vybetonované nejsou.
- Na strop vestibulu metra přijela betonpumpa a lije se první beton obnovované části vestibulu - od východu.
- Pěší cesta přes trám zatím nebyla zprovozněna, ale zjevně moc nechybí: vchod od Milady Horákové je jenom zahrazený, závorky se díky vlakové výluce stěhují a s nimi i osvětlení.
- Pokračuje se v propojování plynovodů.
- Vstup do metra od Prašného mostu pořád funguje, včera inzerovaná cedule zmizela, jenom šipka "Pražský hrad" vede z podchodu pořád směrem ke Špejcharu a dva dělníci se nípali ve schodišti.
- Jinak viz Důchodcův popis v předchozím příspěvku. Na stropě dílů A a B je mezideponie, ze které se nakládá zásyp stropu E3. Také si můžete všimnout rampy zprovozněné od jihu na strop E4.

Thumbs up Thumbs down

216

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

se jim ten jerab nejak vzpina :-)
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/hradcan … 324000.jpg

Thumbs up Thumbs down

217

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Slepenice - čtvrtek 11.2.
Komora kabelovodu je odplachtovaná a na jejím stropě se motají dělníci. Jestli to znamená přípravu na betonáž, pámbu ví.
Včera vybetonovali vcelku malou část podkladu nové části vestibulu - to, co je dnes zaplachtované a vyhřívané. S ohledem na to, že na tom dělali celý den až do půl osmé večer, musí to být solidní vrstva.
Rozšiřuje se bednění severní části vestibulu. Kromě slepenice půjde na obrázky stavby vestibulu použít i pohled od trati, který poskytuje...
... dnes otevřená nová cesta Hradčanská - trám přes C3 - trať - Dejvická. Na opuštěném neodtěženém tělese se začalo s demolicí betonové cesty pro pěší, ovšem starší verze - po západní hraně, nad jámou C.
A pozorné oko si může všimnout v pravém dolním rohu slepenice výroby rýhy u jižní vozovky Milady Horákové - uvidíme, k čemu bude.

Thumbs up Thumbs down

218

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

to, po cem chodi delnici na "pohledu od trati" (link viz predchozi prispevek) je podlaha noveho vestibulu metra ??

Thumbs up Thumbs down

219

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

neřekl bych přímo že chodí po "podlaze vestibulu", ale že v těch místech bude :-)

Thumbs up Thumbs down

220

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

ok - jeste jinak: podlaha vestibulu bude v te urovni po ktere ted chodi? A eskalatory dolu k vlakum zacinaji nekde zhruba pod jerabem?

Thumbs up Thumbs down

221

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Vzhledem k tvaru umístěného bednění a faktu, že je na krajích jen jednostranné, spíš odhaduju, že se teprve bude betonovat podlaha vestibulu. Ostatně srovnání s podlahou současného vestibulu je docela výmluvné. wink

Thumbs up Thumbs down

222 Naposledy upravil: Pista (11.02. 2010 13.57)

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Tu http://mo.ttnz.cz/wordpress/wp-content/ … anice_.jpg
ani tu http://mo.ttnz.cz/wordpress/wp-content/ … _uzlu_.jpg
žiadne schody smerom na sever nevidím (na prvom obrázku je (mierne) naklonená rovina smerom k žel. trati)
takže predpokladaná podlaha vestibulu je circa v úrovni hrudníka oslôb na uvedenej fotke, resp. približne v rovine so staým vestibulom (viď . tehlová stena vľavo - http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 3.jpg.html ).

EDIT: preklepy

Thumbs up Thumbs down

223

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Očekával bych, že bude snaha nějak komerčně využít bezprostřední okolí vestibulu metra - když už je to kolem něj vykutáno Zdá se ale, že to k tomu nesměřuje a že vše zase zavezou zase zeminou (přinejmenším směrem na východ by museli zbourat ten monstrózní betonový trám)  . Trochu mě to překvapuje.

Thumbs up Thumbs down

224

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

Jake okoli vestibulu?? na povrchu bude prece zase normalni silnice + tram, na jih uz je budov dost (DM, Tesco, Skodovka), na severu mezi silnici a kolejemi sice misto po byvalem parkovisti je, ale otazka je jestli tam vubec bude parkoviste nebo parcik jak je na vizualizacich.

Thumbs up Thumbs down

225

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště

To, co je na sever od Milady Horákové a na jih od zadní fronty Muchovy, Dejvické a Václavkovy, čeká s řešením na přeložení železnice pod zem. Zatím je to ve fázi neformálních soutěží a urbanistických studií, jenom v konceptu územního plánu je naplánované náměstíčko mezi sokolovnou, parkovištěm, Škodovkou a bývalou vietnamskou tržnicí. Ostatní stavbou uvolněné pozemky mají v KÚP využití SM (zástavba - smíšené).

Thumbs up Thumbs down