76

Re: Z tisku a médií

Noční můra obyvatel Libně: ze spánku je budí pískot při řazení vagonů
Zdroj: http://praha.idnes.cz/obyvatele-libne-b … zpravy_mav

To je ale prekvapko, ze u nadrazi jezdi vlaky :-)......

Petr od Pankráce

77

Re: Z tisku a médií

oni tam píšou "jezdící vlaky nevadí, seřazování už jo" - ale ano kdo by se divil. taky žiju nad seřazovacím nádražím a občas to stojí za to smile

Thumbs up Thumbs down

78 Naposledy upravil: Martin (10.06. 2014 18.03)

Re: Z tisku a médií

Měl jsem jednou "čest" strávit noc na ubytovně hned vedle Libeňského nádraží.Opravdu nezapomenutelný zážitek.
Reportáž na ČT http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 … -u-nadrazi

Thumbs up Thumbs down

79

Re: Z tisku a médií

Zastávka na Výtoni či nový most: SŽDC chystá opravu klíčové pražské tratě

Železniční trať mezi pražským hlavním nádražím a Smíchovem se dočká přestavby, jejíž součástí může být i vybudování nové zastávky na Výtoni. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zadala studii proveditelnosti, konečnou variantu následně vybere ministerstvo dopravy. Oprava, která začne nejpozději v roce 2023, by měla stát tři až pět miliard korun Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l … n=copylink

80

Re: Z tisku a médií

Protne pražskou náplavku pod Vyšehradem silniční most?

http://video.aktualne.cz/dvtv/protne-pr … 590604f2e/

Thumbs up Thumbs down

81

Re: Z tisku a médií

Trať mezi Hl. nádražím a Smíchovem je kvůli srážce vlaků mimo provoz

18. 9. 2014 06:39, autor: jan

Praha – Na trati poblíž pražského Vyšehradu se ve středu večer srazil rychlík s pracovním vlakem. Jedoucí lokomotiva vykolejila a její strojvedoucí byl se zraněním převezen do nemocnice. Provoz mezi pražských hlavním nádražím a Smíchovem na frekventované trati z Prahy do Berouna je prozatím přerušen – podle webu Českých drah (ČD) zřejmě až do odpoledních hodin.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region … mo-provoz/


    Po nehodě pod Vyšehradem celý den nepojedou vlaky z centra na Smíchov
    18. září 2014  7:20

    Provoz vlaků mezi pražským hlavním nádražím a Smíchovem bude přerušen zřejmě celý den, odhadují České dráhy. Po nehodě rychlíku s pracovním strojem pod Vyšehradem ve středu večer skončil v nemocnici strojvůdce rychlíku. Škoda se odhaduje na 1,3 milionu korun.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/provoz-vlaku-vylu … zpravy_skr


    Pod Vyšehradem se srazil rychlík s pracovním strojem, jeden zraněný
    17. září 2014  22:44,  aktualizováno  23:51

    U železniční stanice Praha - Vyšehrad se ve středu večer po desáté hodině srazil rychlík s drážním pracovním strojem. Podle prvních informací je na místě jeden zraněný. Policie kvůli vyšetřování srážky uzavřela Rašínovo nábřeží. Provoz na frekventované trati do Berouna je přerušen.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/srazka-vlaku-vyse … zpravy_neh


V Praze-Vyšehradě se srazil rychlík s pracovním strojem, na vyloučené koleji probíhaly stavební práce

http://www.pozary.cz/clanek/95085-v-pra … bni-prace/


V Praze se srazil rychlík s pracovním strojem

Dnes ve 21.56 se v Praze-Vyšehradě srazil rychlík jedoucí z Prahy-Smíchova do Čáslavi s pracovním strojem. K nehodě došlo na vyloučené koleji, kde v té době probíhaly stavební práce. Dle informací z místa mimořádné události po srážce lokomotiva rychlíku vykolejila a došlo k jejímu poškození. Pracovní stroj je vyvrácen na bok a je opřený o zábradlí mostu nad silnicí. Provoz na trati je v tuto chvíli zastaven. Drážní inspekce pokračuje v zjišťování příčin a okolností na místě nehody. Zraněný strojvedoucí rychlíku byl převezen do nemocnice.  Podrobnosti zjišťujeme.

http://www.dicr.cz/v-praze-se-srazil-ry … im-strojem

82

Re: Z tisku a médií

článek z jara...

Dispečink pro řízení vlaků na 2/3 českých tratí
Divize 3 postaví v Praze pro Správu železniční dopravní cesty novou budovu pro centrální dispečerské pracoviště (vizualizace 1 a 2), ze kterého se budou od roku 2016 řídit vlaky na většině tuzemských tratí. Objekt by měl do poloviny října příštího roku vyrůst na pozemku trojúhelníkového tvaru, který vznikl křížením železničních drah nedaleko pražské Balabenky.
Novostavba s téměř čtvercovým půdorysem bude mít pět nadzemních a  jedno částečně podzemní podlaží. V  něm se budou nacházet technické místnosti, jako rozvodny napětí, stanoviště transformátoru, kolektory či posilovací stanice. Přízemí nabídne vstupní prostor s jídelnou, kanceláře a zasedací místnost. Ve 2. nadzemním podlaží budou umístěny technologie sdělovacího a zabezpečovacího zařízení pro řídicí sály a další technické provozy nezbytné pro chod budovy: kotelna a strojovny vzduchotechniky, vytápění i  chlazení. Srdcem celého objektu však bude 3. až 5. NP, kam projekt umístil dispečerské sály s nezbytným příslušenstvím.
Staveniště na Balabence leží v ochranném pásmu železničních drah, kterými je ze všech stran ohraničeno. Vedoucí projektu Ing. Červený k tomu dodává: „Abychom vůbec mohli se stavbou začít, museli jsme prvně provést a následně i zprovoznit přeložky zemnění nedaleké trakční měnírny, na jejíž rozvody se budeme napojovat.“
Tým divize 3 zahájil stavbu v polovině dubna a v současné době už dokončuje založení budovy. „Dovrtáváme piloty a chystáme se na zahájení zemních prací, abychom si připravili stavební jámu pro podzemní podlaží,“ říká vedoucí projektu a doplňuje: „Začátek zakládání ale nebyl jednoduchý. Vrtná souprava s výkonem, který odpovídal výsledkům inženýrsko-geologického průzkumu, narazila při vrtání pilot na tak tvrdou horninu, že si s ní nedokázala poradit. Museli jsme proto nechat průzkum doplnit a objednat silnější stroj, který piloty zavrtal podle dodatečně upřesněné geologie.“
V následujících měsících stavbaře na Balabence čeká mimo betonáže nosných monolitických konstrukcí také provedení izolace spodní stavby či vybudování kolektorů pro drážní technologie. Také jejich rozvody po objektu a  napojení na republikové slaboproudé a zabezpečovací sítě jsou totiž součástí dodávky Metrostavu.
Po dokončení stavby, které je naplánováno na polovinu října příštího roku, začne Správa železniční dopravní cesty vybavovat řídicí sály a připojovat do společné sítě další objekty po republice. Dispečeři by pak měli vlakový provoz na dvou třetinách území České republiky začít řídit z pražské Balabenky začátkem roku 2016.
Martina Vampulová
vizualizace SUDOP PRAHA

zdroj http://metrostav.cz/pdf/noviny/102014.pdf

mapa http://mapy.cz/s/d6oS

83

Re: Z tisku a médií

Na hlavním nádraží mají Wi-Fi zdarma. Má lítat závratnou rychlostí
http://www.metro.cz/na-hlavnim-nadrazi- … e-deje_row

Petr od Pankráce

84

Re: Z tisku a médií

Oprava střechy pražského hlavního nádraží vyjde na půl miliardy

Zastřešení příjezdové haly pražského hlavního nádraží opraví za téměř 470 miliónů korun sdružení společností Metrostav a Prominecon CZ. Nový plášť nad železničními nástupišti by měl být hotový do května 2017. Řekl to v úterý mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.
Rekonstrukce spočívá v kompletní výměně skleněných desek mezi žebrovím příjezdové haly a ocelové části konstrukce budou opatřeny novým nátěrem, uvedla v dokumentaci k opravě správa železnic. Nové budou i elektrické troleje nad kolejemi a upevňovací lana, která troleje drží.
Kromě ocelové konstrukce haly je na největším pražském nádraží v rekonstrukci historická Fantova budova. Střední trakt, takzvaná Fantova kavárna, je už hotový. Nyní posuzují České dráhy, které jsou majitelem objektu, projektovou dokumentaci k opravám bočních traktů, řekl Martin Hamšík, mluvčí italské společnosti Grandi Stazioni, která budovu rekonstruuje.
Grandi Stazioni v minulosti rekonstruovala odbavovací halu nádraží za 1,15 miliardy korun a získala za to prostory v budově nádraží do pronájmu na 30 let. Kromě nájmu obchodů v odbavovací hale hledá společnost nájemce i pro prostor bývalé kavárny ve Fantově budově. Sehnat nájemce pro tento secesní prostor se jí ale dlouhodobě nedaří.

http://www.novinky.cz/ekonomika/353180- … iardy.html

Thumbs up Thumbs down

85

Re: Z tisku a médií

Výluka, výluka, výluka

http://metrostav.cz/pdf/noviny/222014.pdf

Opakování je sice matka moudrosti, titulek článku ale
neinspirovala pedagogická moudrost. Pouze konstatu
-
je, co nejvíc ovlivňovalo či ovlivňuje tři různé pražské
železniční stavby týmů divize 5, s nimiž úzce spolupra
-
cují i  kolegové z  provozu mostů a  železobetonových
konstrukcí dopravních staveb.
Krátká výluka
Stavba nové železniční zastávky Kačerov, kterou řídil tým
Ing. Tomáše Kohouta, byla krátká, ale i proto složitá. Výlu
-
ka zde trvala jen asi 20 dní, během nichž bylo nutné vybu
-
dovat na trati nový železniční svršek i spodek, odvodnění
a nástupiště. Práce zde celkem zabraly asi devět měsíců
také proto, že staveniště bylo v hlubokém zářezu a obtíž
-
ně přístupné. Zastávka slouží veřejnosti od 14. prosince
a cestující k ní od metra či autobusů sestupují – nebo z ní
vystupují – po úzkých serpentinách lemovaných gabiony.

Hlučné výluky
Obyvatele domů u  trati z  Bubenče do  Holešovic dlouho
rušil rachot vlakových souprav projíždějících po starých
kolejích. V lednu 2013 začal tento železniční úsek optima
-
lizovat tým Ing. Kohouta ve sdružení se Subterrou a hluk
stavebních strojů brzy doprovodil lomoz vlaků jen na jed
-
né koleji – druhá procházela přestavbou. Celková výluka
provozu, pro některé činnosti nezbytná, byla na vytížené
železnici možná jen pár hodin v noci, kdy osobní doprava
nejezdí. Klid však nepřinesla. Nejhůř se lidem asi spalo,
když cestáři vyklápěli kamenivo z vagonů na krátkodobě
vyloučené koleji do trasy té uzavřené dlouhodobě. Trpě
-
livost místních si ale vysloužila odměnu – i když stavba
skončí až v únoru 2015, už od 14. prosince tu vlaky jezdí
po obou nových bezstykových kolejích a daleko tišeji.

Výluka i na ulici
Se stavbou týmu Ing.  Petra Koukolíka se už seznámili
snad všichni pražští motoristé – dvakrát byla kvůli ní uza
-
vřena část Průmyslové ulice. Most, který přes ni převádí
železnici mezi hlavním nádražím a stanicí Hostivař, musí
totiž kvůli optimalizaci trati projít rekonstrukcí a rozšíře
-
ním. Dílo ve sdružení vede firma Viamont DSP a divize 5
zde pracuje jako subdodavatel. Mimo zmíněného mostu
má na starosti i jeden propustek a vybudování silničního
mostu s navazujícím přesypaným podchodem pod novým
kolejištěm hostivařského nádraží. „Při práci na železnič
-
ním mostě, který za  přísných bezpečnostních opatření
přestavují i naši zaměstnanci, jsme narazili na  hodně
odchylek od  projektu, se kterými se postupně vypořá
-
dáváme,“ říká přípravář Ing.  Vladimír Hájek. Zatímco
provoz pod mostem je už nepřerušený, na trati se výluky
střídají. Do 19. prosince se nepojede po sudých kolejích,
od  1.  března do  20. září 2015, kdy stavba skončí, po  li
-
chých. Bez výluk to prostě na železnici nejde.
–red–, foto JH a archiv divize 5

http://metrostav.cz/pdf/noviny/222014.pdf

86

Re: Z tisku a médií

Maminky mají smůlu. Přestup na vlak na Kačerově není pro každého

Robert Oppelt Metro.cz 20. prosince 2014  7:00
Od minulého víkendu zastavují vlaky na nové zastávce Kačerov v sousedství stejnojmenné stanice metra C. Město i dopravce slibují zlepšení a zrychlení při cestování, ale platí to jen napůl. Pro ty, kteří dokáží překonávat překážky.

http://www.metro.cz/maminky-maji-smulu- … e-deje_rab

87

Re: Z tisku a médií

To je zase clanek - ach jo, dokud neudelaji novy Kacerov, tak to bezbarierove nebude, docela se divim, ze na ten Kacerov jeste nikdo nesahnul....je to tam desny....celej ten terminal je fakt hnusnej :-)

Petr od Pankráce

88

Re: Z tisku a médií

Kvůli opravám hlavního nádraží pojede část vlaků na Masarykovo nádraží
http://www.metro.cz/kvuli-opravam-hlavn … e-deje_rab

...konečně!!!!!

Petr od Pankráce

89

Re: Z tisku a médií

Horolezci na hlavním nádraží v Praze
Od  února budou moci cestující na  pražském hlavním vlakovém nádraží pozorovat horolezce. Nepůjde však o klasické dobyvatele horských vrcholů, ale o  specialisty na práce ve výškách, kteří budou rekonstruovat prosklenou střechu nad 1. až 4. nástupištěm. Její dvoulodní 233m dlouhá ocelová konstrukce o  rozpětí 2 × 33m je totiž vysoká téměř dvacet metrů a s klasickým lešením či plošinami se dělníci všude nedostanou.
Od  svého vzniku na  počátku 20. století zatím tento železniční „chrám“, dílo Jaroslava Marjanka a  Rudolfa Kornfelda, tak rozsáhlou opravou neprošel. Všechny dosavadní – i ta poslední z roku 2009 – pouze hasily největší problémy. „My však opravíme nejen nosné ocelové prvky – tedy nahradíme poškozené, odstraníme staré barvy a  naneseme novou protikorozní ochranu –, ale i  lávky na  střeše, které ke  konstrukci umožňují přístup,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Jan Krajdl z divize 3 a dodává: „Kompletně vyměníme také světlíky, boční zasklení, plechovou krytinu a upravíme trakční vedení.“ A že nepůjde o malý rozsah prací, ilustruje třeba počet světlíků, kterých na opravu čeká téměř deset tisíc. Původní drátoskla, která lety značně oslepla a propouštěla minimum světla, nahradí tepelně tvrzená bezpečnostní skla, nové boční a čelní stěny budou z dvouvrstvého skla s bezbarvou fólií.
Tam, kde to bude technicky možné, například u střešních lávek, montéři konstrukce demontují a jejich očíslované díly odvezou do dílny, kde projdou očistou, budou natřeny a poté převezeny zpět a namontovány na původní místo. I když přesný rozsah výměn není znám – většina konstrukčních detailů je totiž bez demontáže nepřístupná –, již dnes počítá Ing. Krajdl s tím, že koroze natropila více škod, než projekt předpokládá.
Celá akce, spolufinancovaná EU, probíhá v úzké spolupráci s  památkáři. Tým divize 3 se ale kromě ochrany konstrukcí zaměřil při přípravě zakázky také na to, aby stavba co nejméně narušila provoz rušného dopravního centra. Práce budou proto probíhat po etapách a výlukou bude zastaveno vždy jen jedno nástupiště. K dopravě materiálu přitom stavbaři využijí především kolejí, aby minimálně postihli komunikace v okolí.
Práce na rekonstrukci prosklené haly by měly skončit v  říjnu 2017. Poté si nástupiště na  nějaký čas od  prací odpočinou. Nová povrchová úprava oceli by totiž měla vydržet minimálně 15 let, samotná opravená konstrukce dokonce padesát. K  celkové obnově nádraží tak bude scházet jen rekonstrukce staré secesní budovy postavené v letech 1901–1909 podle návrhu architekta Josefa Fanty.
–jar–, foto Josef Husák

Rekonstrukci provádí Metrostav jako lídr ve sdružení se společností Prominecon CZ. Na hlavní vlakové nádraží se vrací již poněkolikáté. V roce 2009 zde jeho divize 3 dokončila modernizaci západní části stanice včetně nástupišť 1 až 4 (foto), jež se nacházejí pod dnes opravovaným zastřešením. Odbavovací halu, kterou Metrostav postavil v 70. letech 20. století, přestavěla v roce 2011 jeho divize 9. O dva roky později uvedla do původního stavu i známou Fantovu kavárnu.

http://metrostav.cz/pdf/noviny/012015.pdf

90

Re: Z tisku a médií

Praha 5 chce rozšířit počet železničních zastávek v rámci MHD
http://www.metro.cz/praha-5-chce-rozsir … e-deje_rab

Petr od Pankráce

91

Re: Z tisku a médií

Tak to aby vážně zprovoznili ty pojízdné lávky, když ten nátěr vydrží jen 15 let.

Thumbs up Thumbs down

92

Re: Z tisku a médií

Hlavní nádraží upravuje provoz, začala oprava střechy za půl miliardy
    2. února 2015  9:35

    Velká oprava střechy nad nástupišti hlavního železničního nádraží v Praze začala. Cestující musejí počítat s jednou z největších a nejdelších výluk - následující dva roky některé vlaky pojedou přes Masarykovo nádraží.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/oprava-strechy-hl … zpravy_mav

93

Re: Z tisku a médií

Střecha za 500 mega? No potěš kleště.....

No je to chráněné, asi se musí nějak speciálně, nebo co....

Petr od Pankráce

94

Re: Z tisku a médií

a je to taky dost velká střecha, skleněná dost vysoko... smile
měli by natřít celou konstrukci...

95

Re: Z tisku a médií

Na hlavním nádraží začíná výluka, jízdní řád se ještě změní

2. 2. 2015 00:00, autor: mld aktualizováno 2. 2. 2015 12:38

Praha – V letošním mladém železničním jízdním řádu nastala již třetí změna. Oproti předcházejícím úpravám, které se dotkly především mezistátních vlaků, se ta aktuální týká zejména provozu příměstské dopravy v Praze a okolí, v menším rozsahu ale i dálkové dopravy. Kvůli výluce části hlavního nádraží začínají některé příměstské linky a také rychlíky do Děčína či Českých Budějovic na jiných nádražích. Výluka souvisí s opravou zastřešení nástupišť, která potrvá až do roku 2017. Proběhne v osmi etapách, ještě letos lze očekávat další změny.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci … ste-zmeni/

96

Re: Z tisku a médií

Připomínka historie
Těšnovský architektonický skvost
slaví výročí. Zbourali ho komunisti
http://relax.lidovky.cz/tesnovsky-archi … avosti_ELE

Thumbs up Thumbs down

97

Re: Z tisku a médií

Výtoň či Eden. V Praze by mohlo vyrůst až 30 nových vlakových zastávek
    22. května 2015  11:32

    V hlavním městě by v budoucnu mohlo vzniknout až 30 nových vlakových zastávek. Vyplývá to z materiálu, který projednával magistrátní výbor pro dopravu. Kdo by jejich výstavbu financoval ani kdy by mohly být první zastávky hotové, se však zatím neví.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/v-praze-by-mohlo- … zpravy_bur

http://www.metro.cz/cestovani-vlakem-si … e-deje_jsk

98

Re: Z tisku a médií

Železničáři chystají pro Prahu nový most
Správa železniční dopravní cesty připravuje jeden ze svých největších a stavebně nejnáročnějších projektů vůbec. Zhruba za pět miliard korun chce státní investor výrazně vylepšit trať mezi Smíchovem a hlavním nádražím, a konečně tak napojit třetí koridor na cetrum Prahy. Železničáři přitom chovají naději, že na konci všeho bude i zbrusu nový most pod Vyšehradem. Ten by měl dělat vzhledově totožné dvojče historickému železničnímu mostu, který už provozu nestačí.
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l … st-1192418

Thumbs up Thumbs down

99

Re: Z tisku a médií

http://www.szdc.cz/o-nas/casopisy/mz-201502.pdf

100

Re: Z tisku a médií

Ministerstvo: rychlodráha z Prahy do Kladna povede částečně tunelem
http://praha.idnes.cz/rychlodraha-z-pra … zpravy_bur

Petr od Pankráce