26

Re: Metro - směs

Plzeňská Škoda vyvíjí s akademiky unikátní laminátové metro

PLZEŇ - Skříně metra z lehkého a pevného kompozitu, materiálu na bázi laminátu, vyvíjí vědci z Fakulty strojní Západočeské univerzity pro plzeňskou Škodu Transportation. Významný světový výrobce kolejových vozidel by je chtěl vyrábět jako jedna z prvních firem na světě...

Thumbs up Thumbs down

27

Re: Metro - směs

Metro pojede do jedné v noci, s autobusy navíc se zatím nepočítá
http://zpravy.idnes.cz/metro-pojede-do- … _praha_itu

28

Re: Metro - směs

Máme se na co těšit. Jako duch si pěkně zajezdím, a zdarma! smile

Thumbs up Thumbs down

29

Re: Metro - směs

to už tam visí hodně dlouho smile
http://metroweb.cz/metro/BUDOUCNOST.htm

30

Re: Metro - směs

kasme napsal:

to už tam visí hodně dlouho smile
http://metroweb.cz/metro/BUDOUCNOST.htm

Ano, "šimsemsi", ale teprve teď po upozornění. smile Jinak díky za odkazy. Je to moc zajímavé.

Thumbs up Thumbs down

31

Re: Metro - směs

andy napsal:

Plzeňská Škoda vyvíjí s akademiky unikátní laminátové metro

PLZEŇ - Skříně metra z lehkého a pevného kompozitu, materiálu na bázi laminátu, vyvíjí vědci z Fakulty strojní Západočeské univerzity pro plzeňskou Škodu Transportation. Významný světový výrobce kolejových vozidel by je chtěl vyrábět jako jedna z prvních firem na světě...

Objeví se nové "laminátové metro"?

Plzeň – Škoda začala vyvíjet nové vozy metra. Vagony by měly být z lehkých laminátových materiálů a postupně nahradit staré vozy sovětské výroby s ocelovou konstrukcí, které více než deset let postupně rekonstruuje právě plzeňská Škoda. Vývojáři odkazují na projekt metra R1, jehož prototypy vyrobila v 60. letech ČKD Tatra Smíchov pro vznikající pražské metro, ale nakonec tyto vagony nebyly sériově vyráběny a v pražském podzemí se objevily vlaky vycházející z osvědčených souprav E jezdící v mnoha ruských městech...

Thumbs up Thumbs down

32

Re: Metro - směs

Stanice metra se obléknou do nového. Dopravní podnik mění informační systém

Cedule, které mají v metru cestujícím usnadňovat orientaci, dostanou nový kabát. Zmizí například ta, která označuje jednotlivé koleje. Nahradí ji panel s vyznačenými konečnými stanicemi, velkými přestupními uzly a stanicí, ve které cestující právě stojí. V orientaci nově pomohou i podrobnější boční panely. Úprava jediné linky město vyjde na stovky tisíc korun...

Thumbs up Thumbs down

33

Re: Metro - směs

Al-Kajda má smůlu, metro spustí protiteroristický štít

http://zpravy.idnes.cz/al-kajda-ma-smul … _domaci_lf

Thumbs up Thumbs down

34

Re: Metro - směs

Cestující si mohli vyzkoušet průchod turniketem do metra

Praha – V pražském metru se uskutečnil další protest proti plánovanému zavedení turniketů u vstupu do přepravního prostoru. Sdružení Pražané a Pražanky za MHD sbíralo ve stanici Anděl podpisy pod petici proti turniketům a zároveň na své maketě turniketu předvádělo cestujícím, jaké problémy by mohli v budoucnu mít při vstupu do metra. Kolemjdoucí si k průchodu turniketem mohli vypůjčit i rozměrná zavazadla, aby průchod turniketem neměli jednoduchý...

Thumbs up Thumbs down

35

Re: Metro - směs

Turnikety v pražkém metru. Ano či ne

Praha - Vyženou černé pasažéry z metra. Další pochytají revizoři v tramvajích a autobusech na povrchu, protože pod zemí už jich nebude potřeba. To je jeden z hlavních úkolů plánovaných turniketů v metru...

Thumbs up Thumbs down

36

Re: Metro - směs

Metro B Stodůlky - rekonstrukce západního vestibulu a okolí
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/smes/1006/ms/

37

Re: Metro - směs

To fotili novou kampaň dopravního podniku? smile
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 4.jpg.html

Thumbs up Thumbs down

38

Re: Metro - směs

Stodůlky mají nový vestibul metra, cestujícím nabízí služby
http://praha.idnes.cz/stodulky-maji-nov … zpravy_sfo

39

Re: Metro - směs

Tohle mi nějak uniklo.. jezdím často kolem a vůbec jsem se nevšiml, že sundali tu starou hrůzu a udělali to nově.

40

Re: Metro - směs

musíš víc koukat kolem sebe smile smile smile

41

Re: Metro - směs

Ukončete výstup a nástup, příští stanice Žižkov
http://www.metro.cz/domov/3282-ukoncete … ice-zizkov

Thumbs up Thumbs down

42

Re: Metro - směs

Tak teď do správného vlákna... smile
Praha začne stavět další nové metro. Ale bez turniketů
http://aktualne.centrum.cz/domaci/polit … ?id=677391

Thumbs up Thumbs down

43

Re: Metro - směs

Pondělí 18. října 2010 se zapíše do historie jako den, kdy opustil koleje metra čelní vůz ev.č. 2374 tzv. černá huba. V odpoledních hodinách byl naložen na návěs společnosti Universal transport v depu Kačerov, ve večerních hodinách se konvoj s řadou doplňkových vozidel fotografů vydal na cestu po jižní spojce, aby v pozdních hodinách svou jízdu ukončil v areálu Muzea MHD ve Střešovicích, kde rozšíří sbírku muzea a bude uchován pro další generace společně s již zde dochovaným vozem EČS ev.č. 1009.

http://www.prazsketramvaje.cz/kratasy/o … 2374-a.jpg

44

Re: Metro - směs

kasme napsal:

Pondělí 18. října 2010 se zapíše do historie jako den, kdy opustil koleje metra čelní vůz ev.č. 2374 tzv. černá huba. V odpoledních hodinách byl naložen na návěs společnosti Universal transport v depu Kačerov, ve večerních hodinách se konvoj s řadou doplňkových vozidel fotografů vydal na cestu po jižní spojce, aby v pozdních hodinách svou jízdu ukončil v areálu Muzea MHD ve Střešovicích, kde rozšíří sbírku muzea a bude uchován pro další generace společně s již zde dochovaným vozem EČS ev.č. 1009.

http://www.prazsketramvaje.cz/kratasy/o … 2374-a.jpg

Pro nás smrtelníky... Čím byl vagón ev.č. 2374 vyjímečný?

Thumbs up Thumbs down

45 Naposledy upravil: nets (19.10. 2010 11.11)

Re: Metro - směs

Kubajsu napsal:
kasme napsal:

Pondělí 18. října 2010 se zapíše do historie jako den, kdy opustil koleje metra čelní vůz ev.č. 2374 tzv. černá huba. V odpoledních hodinách byl naložen na návěs společnosti Universal transport v depu Kačerov, ve večerních hodinách se konvoj s řadou doplňkových vozidel fotografů vydal na cestu po jižní spojce, aby v pozdních hodinách svou jízdu ukončil v areálu Muzea MHD ve Střešovicích, kde rozšíří sbírku muzea a bude uchován pro další generace společně s již zde dochovaným vozem EČS ev.č. 1009.

http://www.prazsketramvaje.cz/kratasy/o … 2374-a.jpg

Pro nás smrtelníky... Čím byl vagón ev.č. 2374 vyjímečný?

Pokud se nepletu, tak tmavší barvou interiéru.

PS: A nebo se možná taky pletu sad

Thumbs up Thumbs down

46

Re: Metro - směs

asi nebyl vyjímečný ničím, jen chtějí uchovat jeden exemplář toho typu vozů v muzeu

Thumbs up Thumbs down

47

Re: Metro - směs

vůz byl dodán v roce 1988 a zúčastnil se posledních jízd  s cestujícími...

metrotrainz.ic.cz napsal:

Původně měla na poslední jízdu vyjet souprava 2390-2392 30.6.2009. Poté co byla poslední jízda zakázána a souprava již s vozem 2374 stála v depu, bylo rozhodnuto o poslední jízdě pro novináře na zkušební trati Depa Kačerov 1.7.2009 kolem 12:00 (skutečnost byla 13:00) a poslední jízdy pro veřejnost na trase B 2.7.2010 dopoledne.

Do depa Kačerov se souprava 2374-2392 večer v poslední červnový den. Druhý den absolvovala poslední jízdu s novináři na Kačerově a kolem 20:00 vyjela z obratiště Kačerov do Depa Zličín. Další den v 10:07 vyjela na svou definitivní poslední jízdu na trase B s cestujícími. Místo původního oběhu, který měla jet 30.6.2009 jela 2 kola za 6. oběhem. Téměř před koncem prvního kola byla souprava polita barvou ve stanici Lužiny a z těchto důvodů byla poslední jízda ukončena a zatažena do svého depa. Souprava tedy nedokončila ani jedno kolo z dvou plánovaných.

skládání ve Střešovicích http://www.prazsketramvaje.cz/kratasy/o … 28-001.jpg

48

Re: Metro - směs

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/s … 01020.html

Střešovické muzeum má na 15. koleji nový skvost
Praha - Střešovické muzeum městské hromadné dopravy má další exponát, tentokrát je to vůz metra 81–71. Ten jezdil v letech 1978 až 2009.

Autor:
Lukáš Marek

Ještě před rokem a půl sice jezdily na trase metra B, přesto už jsou dnes minulostí. Vozy metra typu 81–71 vozily cestující od roku 1978 do roku 2009.
Poslední svého druhu byl v úterý umístěn do Muzea městské hromadné dopravy ve Střešovicích.
„Jedná se o čelní část soupravy. Ty ještě v loňském roce vozily cestující na trase B. Je skutečně jedinečný, jelikož je poslední tohoto typu,“ potvrdil Milan Pokorný, vedoucí Muzea MHD. Jak dále upozornil, oblíbenými přezdívkami pro toto metro byly „černá huba a briketa“ kvůli typické černé čelní masce. Vůz, který se dostal do muzea, byl vyroben v roce 1988 a je vpůvodním provedení.
Briketa, poslední svého druhu, je už v muzeu
„Rozhodli jsme se uchovat tuto dnes již památku, aby se navázalo na původní řadu vozů metra,“ pokračoval Pokorný.
Převést tento dvaatřicetitunový kolos, který je dlouhý 18 metrů, nebylo vůbec snadné. Transport probíhal od pondělí od 13 hodin, kdy byl vůz nakládán v Depu Kačerov, kam byl nejdříve převezen zHostivaře, kde se prováděly nutné opravy.
„Od pondělních 20 do 22 hodin pak projel Prahou po Jižní spojce k Barrandovu, přes Petřiny do Střešovic,“ popsal cestu vedoucí muzea.
Včera ráno pak byl vůz složen, což zabralo zhruba tři hodiny. Nyní už stojí na 15. koleji ve třetí hale.
„Pro připomenutí: Lavice ve voze jsou podélné a sedačky jsou potažené koženkou, madla jsou chromovaná, to si možná ještě veřejnost pamatuje, obložení vagonu je zase zumakartu,“ sdělil.
Zmíněné opravy byly poměrně náročné, bylo například nutné vyměnit všechna skla, která byla ještě z dob provozu poškrábaná.
Faktem je, že ve změněné podobě v těchto vozech jezdí cestující dodnes, a to na trase A a B, kde jsou nasazovány rekonstruované vozy 81-71M.
„Jejich životnost byla modernizací prodloužena o 15 až 20 let,“ řekl před časem generální ředitel pražského dopravního podniku Martin Dvořák.
Nový exponát: zatlačovačka
Od včerejška mají v Muzeu MHD nový přírůstek, vůz metra 81-71. To ale vtomto roce nebude v muzeu poslední novinka.
„Ještě v letošní sezoně, která končí 17. listopadu, představíme jeden venkovní exponát, bude to strojní zatlačovačka. V muzeu bude do tří týdnů. Jedná se o samohybné zařízení na zatlačování gumy do tramvajových panelů, které byly v minulosti na tratích velmi oblíbené. Byla to nutná součást strojů dopravního podniku, a proto zde má své místo,“ vysvětlil vedoucí muzea Milan Pokorný.
Do měsíce se také do muzea dostane tramvaj T3, jež v Praze jezdí od roku 1962. T3 jsou sice ještě v provozu, ale postupně z něj kvůli obnově vozového parku mizí.
„Pak je na samém začátku rekonstrukce pražského trolejbusu, je v dílnách v Hostivaři, kde začala renovace opravou skříně. Kdy bude vmuzeu, nelze upřesnit, ale zhruba do pěti let by to mohlo být.
Už do dvou let bychom zde ale mohli mít i autobus Škoda 506N z roku 1929. Tady bude ale záležet na zručnosti řemeslníka, konkrétně truhláře, který bude pracovat na obnově částí autobusu,“ doplnil Pokorný. Podle jeho slov je pak samozřejmostí, že přibývají do muzea i další drobnosti sbírkové povahy.
Po zimní přestávce se dopravní muzeum znovu otevře 1. dubna.
Modernizace starých vozů skončí za rok
Vozy metra 81-71, které ukončily svůj provoz před více než rokem, rozhodně neskončily ve šrotu. Naopak na trase A a B nás vozí i nadále pod označením 81-71M, ovšem po rekonstrukci v modernější podobě. Jezdit zde budou minimálně ještě dvacet let, tedy alespoň ty nejpozději opravené.
Modernizace byly zahájeny již v roce 1994 výrobou prototypu s minimální životností 15 let. Schválení změny pak vydal Drážní úřad v roce 1999. O rok později už plzeňská škodovka dodala prvních sedm sériových modernizovaných souprav, které jezdily nejdříve na trase C. Celkem 28 souprav typu 81-71M je pak od roku 2008 provozováno na trati A. Na úsek, který se právě staví, tedy Dejvická – Motol, je zajištěno k rekonstrukci dalších 13 souprav.
Vozy modernizované od roku 2005 do roku 2009 jezdí na trati B, loni jich zde jezdilo 52, dnes už na této trase fungují tři další .
Celkový počet opravených vozidel tak bude činit v příštím roce 93 souprav. Náklady na dokončení modernizací vletech 2010–11 se odhadují ve výši 2,6 miliardy korun. Vté době už ale začnou i obnovy nejstarších vozů na trase C, kde jezdí typy M1 (Siemens).

Thumbs up Thumbs down

49

Re: Metro - směs

Jakpak to, že mohl projet po Jižní spojce? Když tam nesmí ani jeřáb sždc...

Thumbs up Thumbs down

50

Re: Metro - směs

P_V napsal:

Jakpak to, že mohl projet po Jižní spojce? Když tam nesmí ani jeřáb sždc...

že by nějaká vyjímka smile