Proč musí tramvaj po jednokolejce?
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha 17. března 2010 0:00
Břevnov - Přestože již na začátku března se tramvaje vrátily po měsíční výluce do Bělohorské ulice, linky stále nejezdí tak, jak byli cestující zvyklí.
Linka číslo 15 a noční 57 nejede od Dlabačova směrem do Střešovic Myslbekovou ulicí, ale po jednokolejné trati ulicí Hládkov a pak se Střešovicím vyhýbá cestou kolem Pražského hradu.
Původně za to mohla zdánlivě absurdní věc. Administrativní chyba. Lidé v Dopravním podniku pečující o tratě prý totiž nedokázali po výluce zajistit potřebnou dokumentaci k výhybkám na trati. Ty se proto od 6. března nesměly používat.
„Trať byla zkolaudovaná 10. března. Tramvaj číslo 15 a 57 nadále jezdí přes ulici Hládkov,“ řekl včera dopravní ředitel Dopravního podniku Petr Blažek. Nyní by měl být problém s výhybkami již vyřešen, ale podle Blažka již nemá cenu do Myslbekovy ulice tramvaje pouštět.
To proto, že se plánuje její uzavření kvůli výstavbě poslední části tunelu Blanka - dělníci se totiž chystají uzavřít křižovatku Patočkovy a Myslbekovy ulice a auta převést na provizorní silnici.
Tramvaje by však žádnou provizorní trať nedostaly a stejně by musely trasu znovu měnit.
Absurdní trať, protijedoucí tramvaje se srazí V pražské tramvajové síti tak nadále zůstává kuriózní místo, kde soupravy z jednoho směru jedou po jiné trase než soupravy jedoucí ve směru druhém - to právě kvůli jednokolejné trati v ulici Hládkov. „Tramvaje se vrátí do svých obvyklých tras až 1. září letošního roku,“ podotkl Blažek.
Jednokolejná trať na Hládkově prakticky nikdy ve své historii neměla nějaké příliš smysluplné využití a svoji úlohu plnila zpravidla pouze při sletech a spartakiádách na Strahově. Zajímavé je také to, že ačkoli tramvaje tu mohou jezdit pouze ve směru k Hradu, auta opačně.
Další absurditu na pražských kolejích se chystá dopravce v těchto týdnech odstranit. V Myslíkově ulici na Novém Městě je trať postavená tak nešťastně, že se zde nevyhnou některé typy tramvají, pokud by jely proti sobě. „Od 8. července tuto trať začneme opravovat a tuto anomálii odstraníme,“ dodal Blažek.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:
PETR ŠVEC