51

Re: BUSy

Jako v jiříkově vidění si mohli připadat cestující v minulých dvou dnech na zastávkách autobusových linek na jihu města. V rámci zkušebních jízd s cestujícími zde ve středu na lince 121 a ve čtvrtek na lince 170 kroužilo vozidlo v klasickém ostravském firemním modrobílém nátěru nesoucí ev.č.5001. Pokud cestující překonali počáteční rozpaky a vydali se do jeho útrob, přišlo jim na vozidle něco divného - při jízdě nevycházel ze zadní části hluk připomínající spalovací motor, nýbrž spíše trakční výzbroj trolejbusu. Ano soudíte správně, zmíněným vozidlem byl elektrobus SOR EBN 10.5, které bychom v počtu asi 20 ks měli v nejbližších měsících spatřit i v pražském nátěru. Na jedno nabití ujede v městském provozu cca 150km, při dálkových přesunech se dostáváme až na 250km. Maximální rychlost vozidla činí 80km/h.
http://www.prazsketramvaje.cz/showpage.php?name=kratasy

52

Re: BUSy

A jak dlouho se nabijí na teěch 150 km? Ví někdo?

Thumbs up Thumbs down

53

Re: BUSy

Řidič autobusu vjel rychle na příčný práh a cestující si zlomil obratel
http://praha.idnes.cz/ridic-autobusu-vj … -zpravy_ab

Řidič autobusu způsobil v Nové Vsi pod Pleší na Příbramsku nehodu, při které se zranili dva cestující. Ve vysoké rychlosti vjel na zpomalovací práh na vozovce. Cestující ze zadních sedadlech vyletěli do vzduchu a vážně se zranili.

54

Re: BUSy

Ono se nemusí chodit až do Nové Vsi, stačí jet dolu na kulaťák a na těch kostkách jsou takový vlny, že mě to taky jednou z tý poslední 5-tisedačky v kloubáku vystřelilo smile smile

Thumbs up Thumbs down

55

Re: BUSy

jannnn napsal:

Ono se nemusí chodit až do Nové Vsi, stačí jet dolu na kulaťák a na těch kostkách jsou takový vlny, že mě to taky jednou z tý poslední 5-tisedačky v kloubáku vystřelilo smile smile

no vidíte, kdybyste raději jel vlastním autem smile

Thumbs up Thumbs down

56

Re: BUSy

Expresní autobus po Jižní spojce se chytil, svezl už 77 tisíc lidí
http://praha.idnes.cz/expresni-autobus- … -zpravy_ab

57

Re: BUSy

MP napsal:

A jak dlouho se nabijí na teěch 150 km? Ví někdo?

citybus.cz napsal:

V režimu rychlonabíjení stačí pouhé 4 hodiny k dosažení plné kapacity akumulátorů, při standardním nabíjení 8 hodin.


Testování elektrobusu SOR
http://citybus.cz/2010/10/13/dopravni-p … obusu-sor/


fotky nových BUSíků v novém nátěru na nových linkách...
http://citybus.cz/fotodatabaze/main.php?strana=2

58

Re: BUSy

kasme napsal:

Testování elektrobusu SOR
http://citybus.cz/2010/10/13/dopravni-p … obusu-sor/

škoda, že nikde u toho není taky nějaká cena, ekonomika provozu, srovnání

Thumbs up Thumbs down

59

Re: BUSy

citybus.cz napsal:

V režimu rychlonabíjení stačí pouhé 4 hodiny k dosažení plné kapacity akumulátorů, při standardním nabíjení 8 hodin.

Je mezi tím nějaký rozdíl? Myslím kromě rychlosti. Asi bude v rychlonabíjení nějaký háček.

Thumbs up Thumbs down

60

Re: BUSy

Mirajz napsal:
citybus.cz napsal:

V režimu rychlonabíjení stačí pouhé 4 hodiny k dosažení plné kapacity akumulátorů, při standardním nabíjení 8 hodin.

Je mezi tím nějaký rozdíl? Myslím kromě rychlosti. Asi bude v rychlonabíjení nějaký háček.

háček rychlonabijení bývá, že baterie nemá tak dlouhou životnost.. a předpokládám, že baterie je na busu to nejdražší a taky nejneekologičtejší..

Thumbs up Thumbs down

61

Re: BUSy

Obr: Dík. Holt ekologická doprava pomocí neekologie. smile Ejhle paradox. Takže v průměru, nula od nuly pojde. big_smile

Thumbs up Thumbs down

62

Re: BUSy

obr napsal:
kasme napsal:

Testování elektrobusu SOR
http://citybus.cz/2010/10/13/dopravni-p … obusu-sor/

škoda, že nikde u toho není taky nějaká cena, ekonomika provozu, srovnání

cena tam je:

citybus napsal:

Současná cena elektrobusu je cca 10 mil.

Srovnani se srovnatelným naftovým busem stejného výrobce google našel toto:
http://www.busportal.cz/modules.php?nam … p;sid=7664

cena CN 8.5 (což je o dva metry menší model) 3 077 000 Kč bez DPH

Mě ale hlavně na současných elektrobusech (i elektromobilech) fascinuje, že kvůli nabíjení musí být odstaveno celé vozidlo a ne jen ta baterie. Tzn. např. na minibus linku k Nemocnici pod Petřínem jsou potřeba dva busy, i když vždy jede jen jeden. A to na Praze 1 zelení nevládnou.

Thumbs up Thumbs down

63

Re: BUSy

watslaw - elektrobus - takže k provozu potřebujete fakticky dva elektrobusy za 20 milionů vs. jeden nafťák za 3 miliony.

Jen dodávám - dnešní naftové motory s common rail a filtrem v nejnovější euro normě mají minimální emise.

Thumbs up Thumbs down

64

Re: BUSy

jo, je spatne argumentovat ze Praha provoz takovych busu nutne potrebuje, ze je pro ni vyhodny apod ... na druhou stranu jen maloktera nove technologie je hned na pocatky konkurenceschopna. Tj kdyby to pojali jako testovaci provoz pro vylepseni/zlevneni elektrobusu, tak by mi to davalo smysl - tech par milionu si mesto jako Praha asi muze lehce dovolit ...

Thumbs up Thumbs down

65

Re: BUSy

Hlavni problem elektobus vs. naftak nastane za 30-40 let - az naftak nebude mit naco jezdit.

Tehoz dne by mela jiz existovat vytestovana (ekonomicka) nahrada.

Ten dnesni naftak se leta vyvijel, nez dosahl dnesni "kvalitu" - elektobus, nebo TO, co v budoucnu jeste prijde, bude nejmene stejnou dobu vyvoje potrebovat  .... a te uz moc nezbyva.

Thumbs up Thumbs down

66 Naposledy upravil: obr (16.10. 2010 13.15)

Re: BUSy

jak je reálné strašení "nedostatkem" ropy se denně dozvídáme podle toho, jak se chová cena ropy  na světovém trhu - cena kolísá a často i klesá, takže to strašení je nesmysl. Pokud by snad ropa "došla", tak až dojde, pak bude aktuální jiný zdroj energie a lidstvo se rychle přizpůsobí. Stejně tak lidstvo přejde na jiný zdroj energie nežli ropa v okamžiku, kdy bude nějaký jiný výhodnější. tak jako přešlo ze dřeva či uhlí na ropu, plyn či vodní a jaderné elektrárny. A přesedlo z koní do aut.

Dle nejnovějších poznatků ropa neustále vzniká a již vytěžená ložiska se znova naplňují -
viz - http://neviditelnypes.lidovky.cz/veda-v … p_veda_wag
nebo si zkuste vygooglovat Vladimir Kučerov

Testování nových technologií, ať provádí za své ten, kdo si myslí, že na nich v budoucnu vydělá. Zisky mu nemusí platit pražský daňový poplatník.

Thumbs up 0 Thumbs down

67

Re: BUSy

o ropu asi opravdu nijak akutne nejde ... ale nepodporovat z verejnych zdroju vyzkum a vyvoj je prinejmensim velmi kratkozrake (ale ano - elektrobusy v Praze nejsou nejlepsim prikladem)

Thumbs up Thumbs down

68 Naposledy upravil: P_V (16.10. 2010 14.13)

Re: BUSy

obr: S tím slovem "rychle" bych byl opatrný. Možná to bude opravdu rychle, ale jen pro vyvolené. Pro příklad nemusíme chodit daleko, např. zásoby uhlí v Česku. Ty jsou celkem dobře spočítané, ví se jakým tempem je bude možno v budoucnu těžit, ví se taky že řešit už se mělo začít před 10 lety aby se to neprojevilo v ekonomice, nebo aspoň ještě dnes, aby nepřišel velký průser. No a přesto se s tím neděje nic. Předlistopadová vláda měla naplánováno, že někdy teď se většina elektřiny měla vyrábět jaderně a uhlí by tím zbylo pro teplárenství na další století. Nyní se suše konstatuje, že už za několik let uhlí v nebude dost a pro zajištění výroby tepla bude se muset udělat "něco" (ve smyslu Do mého volebního období to ještě nesahá, tak mě s tím neserte). A vládou vlastněný ČEZ zas vydal prohlášení, že rozšiřování jaderných zdrojů se odkládá na neurčito, jelikož prý není jasné zda bude poptávka po elektřině dostatečně vysoká - fakt o uhelných zdrojích, důrazně a polopaticky zmíněný i v průvodní EIA zprávě, jaksi z prohlášení vypadl.

K tomu že ropa vzniká... Ropné ložisko vznikne tak, že se na nějaké nepropustné vrstvě zachytí vzlínající uhlovodíky, co vznikaly miliony let rozptýleně. Když ho vytěžíme, tak tam časem navzlíná ještě nějaký zbytek odspoda, ale už ho tolik nebude. Je to stejný efekt jako když "dojde" šampon, tak lahvičku postavíme vzhůru nohama a on se tam ještě nějaký použitelný u hrdla objeví.

Thumbs up +5 Thumbs down

69

Re: BUSy

Nezavisle natom, co ktera teorie predpovida a na kdy - je zajimavy pohled na vyvoj v arabskych emiratech.

To, ze i kdyz by uz cely svet svitil svickou -  se tam jeste bude jezdit v mercedesu - je velice pravdepodobne.

Ty nepredstavitelne sumy, ktere se tam investuji do budoucnosti - stavba zeleznicni site, ktera tam doposud v podstate neexistovala a stavby pro budouci turismus - to muze byt podle jednoho nazoru "prehnany blahobyt" - ale muze to stejne tak byt "strach z budoucnosti bez ropy" neboli priprava na dobu po rope.

To, ze prave ti jiz zapocali, kteri aktualne  - a jeste dlouho - zadny strach mit nemusi .... je, kdyz nic jineho - pri nejmensim  zajimave.

Thumbs up Thumbs down

70

Re: BUSy

souhlasim, ale zrovna tech par desitek km zeleznice v UAE bych nepouzival jako ilustraci jejich zasadnich investic do budoucnosti :-)

Thumbs up Thumbs down

71

Re: BUSy

V UAE mě především udivuje, že investují takové objemy do kultivace pouště. Bez vysokého technologického nasazení se to neudrží. A oni sami asi nemají dostatečné technologické zázemí, aby to udrželi v chodu, až ten okolní svět smete energetická krize a dodavatelé zmizí. A i kdyby měli, z čeho to ufinancují, až nebudou mít co prodávat? Určitě by pro ně bylo snažší koupit nějaké rozsáhlejší území v klimaticky příznivějším pásmu Afriky, kde základní podmínky pro život a zemědělství fungují samy od sebe.

Thumbs up Thumbs down

72 Naposledy upravil: karel53 (17.10. 2010 12.13)

Re: BUSy

Ten zeleznicni projekt obsahuje 17 miliard euro = 425 miliard Korun! (jen pro Nemecko - a to neni jenom Nemecko ve hre) - to nejsou jen par desitek kilometru ..... jedna se o kompletni zeleznicni sit mezi vsemy staty na Golfu.

Podrobnosti zde:

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Bahn-zieh … 98244.html

Mimo to se uskutecnila nova smlouva pro vystavbu tamnejsi tramvajove site.

Panove se asi nechteji courat pesky ve 40-ti stupnovych vedrech v pisku

Thumbs up Thumbs down

73

Re: BUSy

jo, cena je impresivni, delka mene: http://www.allbusiness.com/construction … 074-1.html (v tom clanku sice neni celkova postavena delka a neni to fakt nic moc - u nas by vsichni nadavali, jak draze stavime)
jinak (ad P_V) - v UAE jsou v managementu a spickovi inzenyri evropane a americane, bezni inzenyri jsou indove, ostatni pracujici indove, pakistanci apod - mistni pobiraji pouze rentu (+zrejme maji absolutni prednost v jizde na silnicich - aspon podle jejich stylu jizdy) Kazdy ma pracovni povoleni na dobu urcitou a kdykoliv se uradum zachce, tak ho poslou domu.
a obecne je kolem stavajiciho zpusobu fungovani UAE hodne otazniku  - ale je to jeiich svet, tak at si delaji co chteji. Nakonec - plati (sveho casu i me :-) docela dobre ... aspon zatim

Thumbs up Thumbs down

74

Re: BUSy

70 -72 km .... tady se jedna o system Metro.
(Praha 59,4 km)


http://www.dubaireprojects.com/de/66

ktere je jiz castecne v provozu.

Pri projektu Deutsche Bahn se jedna o vystavbu zeleznicni site.
K tomuto projektu zatim nic konkretnejsiho (delka a podobne) neni.

To rozdeleni pracovni sil neni u nas zase tak rozdilne - jejich pakistanci a indove jsou nasi romove a ukrajinci.

V Nemecku na to maji turky

Tak to uz na to svete chodi.

Thumbs up Thumbs down

75

Re: BUSy

Autobus, ze kterého v Praze vypadla dívka, boural ve sněhové vánici
3. prosince 2010  16:23
Vyloženě smůlu má autobus městské hromadné dopravy s číslem 7354. V Praze 4 se totiž ve středu večer srazil se čtyřmi osobními automobily. Přesně z toho samého autobusu vypadla letos zhruba v polovině října za jízdy šestnáctiletá dívka. Na kuriozitu upozornil čtenář iDNES.cz.   
Druhá nehoda se stala ve středu krátce před 18. hodinou v Praze 4 v ulici Na Strži v klesání ve směru do ulice V Podzámčí. Za nabouraným autobusem a čtyřmi osobními auty se potom vytvořila kolona.
http://praha.idnes.cz/autobus-ze-ktereh … -zpravy_ab