76

Re: MHD směs...

Město a dopravní podnik se nedohodly
Praha - Nejpozději do čtvrtka 3. prosince měla být původně uzavřena dlouhodobá smlouva mezi pražským dopravním podnikem a hlavním městem. Ta má zajistit stabilní financování na období let 2010 až 2019.
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/m … 91202.html

77

Re: MHD směs...

Praha (Praha)
Letošní hit: cesta do práce vlakem
velikost textu:
4. ledna 2010 0:00

Praha - Letošní rok možná změní dlouholeté cestovní návyky mnoha Pražanů. Město totiž v rámci úspor hodlá obyvatele metropole v mnohem větší míře než dosud nalákat do vlaků Českých drah. Ubude proto spojů na linkách autobusů a tramvají, naopak začne být atraktivní železnice s novou linkou do Milovic a větším počtem vlaků.

1. Méně autobusů a tramvají na linkách MHD V ulicích metropole bude letos jezdit méně spojů, než na kolik jich byli Pražané dosud zvyklí. Město se totiž chystá, že bude některé spoje rušit. Předběžně se hovoří o každém dvacátém spoji. Které to budou, zatím ještě není jasné.

Je to tím, že Dopravní podnik přechází na nový způsob financování. Namísto paušální částky dostane zaplaceno za ujeté kilometry. A právě jejich množství bude v roce 2010 o 5,3 procenta nižší než v právě uplynulém roce.

Město ovšem vylučuje, že by se kvůli tomu zhoršila kvalita městské dopravy. „Jde hlavně o odstranění souběhu jednotlivých linek, zejména pak se železnicí. Úpravy se rozhodně netýkají dopravní špičky a vycházejí z přepravních průzkumů na jednotlivých linkách, kde je výrazně nevyužitá kapacita spojů,“ uvedl v prosinci radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS).

Rušit by se mohly například některé autobusové linky jedoucí do Radotína, Běchovic nebo Klánovic. Ubude i tramvají v Hostivaři. Proč? Jezdí sem vlak.

Dopravní podnik hodlá také rušit některé tramvajové linky v centru. A to ty, které kopírují trasy metra. Lidé tak přijdou o možnost volby, zda chtějí či nechtějí sestupovat do podzemní dráhy.

2. Nové moderní vozy na kolejích i v garážích Letošní rok bude premiérovým pro Pražany zejména v tom, že se poprvé svezou tramvají ForCity, nebo-li nejmodernější soupravou na českých tramvajových tratích, která předčí i Škodu 14T, zvanou Porsche. ForCity je také z dílny plzeňské Škody a cestující na ní ocení zejména to, že je plně nízkopodlažní, takže cestující mohou projít vozem zepředu dozadu, aniž by museli vystoupit na jediný schod.

Mezi oběma typy moderních vozů jsou i další rozdíly. Například dveře do kabiny řidiče jsou u nového typu tramvaje více opticky odděleny, takže si je cestující nebudou plést s dveřmi do vozu jako u porsche. „Vůz je také vybaven zařízením, které při brzdění vrací energii do sítě, takže je mnohem šetrnější než starší typy tramvají,“ zdůraznil radní Šteiner.

Pražské koleje začnou tramvaje této značky brázdit postupně - nakonec jich bude do hlavního města dodáno 250. Poslední v roce 2017.

Tyto vozy vytlačí z kolejí staré tramvaje T3 ze šedesátých a sedmdesátých let.

Významná obměna čeká i autobusový vozový park. Ta již začala v roce 2009 a do tří let skončí. Pražané budou jezdit zhruba sedmi sty novými autobusy ForCity.

3. Podraží jízdenka koupená přes mobilní telefon K ceně lístku koupeného přes mobil přibude poplatek operátorovi.

Jízdenky kupované přes mobil již v listopadu podražily. K 26 korunám si pár korun připočítali mobilní operátoři - jízdenky zdražily o tarif, který si za textové zprávy účtují.

Ještě měsíc mají však cestující na vybranou, zda tarif zaplatí, či nikoli. Mohou totiž až do 31. ledna platit ještě starým způsobem přes číslo 902 06 26.

Od začátku února již doplatí víc. Textová zpráva s SMS jízdenkou půjde poslat již jen na číslo 902 06. Nejčastěji lidé platí operátorovi za „esemesku“ jednu korunu plus devatenáct haléřů daň z přidané hodnoty do státní kasy. To znamená, že přestupní jízdenka bude od února stát cestující nejčastěji 27,19 koruny. Lístek koupený přes mobil je mezi Pražany a návštěvníky metropole velmi oblíbený. Každý den jej koupí 22,5 tisíce cestujících.

Nový systém navíc lidem umožní v dohledné době nákup i celodenní jízdenky za 100 korun - pouze by se lišil formát zprávy. Kdy to bude, se ovšem ještě neví. O tom, že by šla do mobilní sítě i jízdenka za 18 korun, se neuvažuje.

4. Odpadkové koše se vracejí do stanic metra Po osmi letech se do metra vracejí odpadkové koše, odkud byly odstraněny kvůli hrozbě teroristických útoků.

„Původní koše byly odstraněny jak z prostor nástupišť, tak z vestibulů metra v rámci bezpečnostních opatření po teroristických útocích 11. září 2001 na obchodní centrum v New Yorku,“ sdělil náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS), který má bezpečnost v metropoli na starosti. Nové speciální koše budou mít dva ocelové pláště, které mají zabránit tomu, aby se při výbuchu jakékoliv trhaviny roztrhl a zranil okolostojící cestující. Vnitřní plášť výbuch zpomalí a ten vnější ho má zastavit.

Magistrát už uvolnil Dopravnímu podniku na nákup 90 košů 7,8 milionu korun - každý koš tak i s osazením ve stanici vyjde bezmála na 87 tisíc korun. Ty se objeví v metru nejpozději 31. března. Další budou objednávány později.

Podle bezpečnostního ředitele Dopravního podniku Antonína Fedorka je nákup košů dobrou investicí. „Když koš ve stanici chybí, zvyšuje to náklady na úklid nejen ve stanicích, ale i v tunelech, kam průvan odpadky odnáší,“ vysvětluje Fedorko.

5. Jezděte vlakem. Přibude spojů Již v prosinci zavedly České dráhy několik novinek na železnici v Praze a okolí, které využijí cestující zejména v letošním roce.

Největší změnou je zavedení nové příměstské linky S20, která jezdí ve všední dny z Masarykova nádraží do Milovic. Nové spojení umožnila elektrifikace trati mezi Lysou nad Labem a Milovicemi.

Dráhy také poslaly o víkendech více vlaků na trať mezi Prahou a Českým Brodem. O sobotách, nedělích a svátcích jede z Prahy až do Českého Brodu osm nových spojů, v opačném směru jich je pět. Půlhodinový interval vlaků mezi oběma městy je tak zajištěn nejen v pracovní dny, ale nově také o víkendech.

Častěji jezdí i vlaky z Prahy do Rudné u Prahy a Nučic. Mezi smíchovským nádražím a Nučicemi jedou v pracovní dny čtyři nové spoje v každém směru.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * PETR ŠVEC

78

Re: MHD směs...

Dnes reportáž o rušení nočních spojů autobusů, tramvají a metra. V televizních novinách TV Nova.
http://archiv.nova.cz/multimedia/televi … 0.html?s=0

Thumbs up Thumbs down

79

Re: MHD směs...

http://www.novinky.cz/krimi/189650-clov … nce-c.html

Ve stanici pražského metra Roztyly ve směru na Háje skočil v úterý člověk pod soupravu.


Metro C na jihu Prahy stojí, do kolejiště skočil člověk
http://zpravy.idnes.cz/metro-c-na-jihu- … domaci_taj

----

Těsně před 17. hodinou byla vyhlášena "situace zastavení", po cca 10 minutách byl obnoven provoz Pražského povstání - Letňany.
Není mi úplně jasné, proč se netočilo na Kačerově... že by kvůli odpojení napájecí kolejnice... - na metrowebu bych se to určitě dočetl smile

Dozorčí ve stanici Pražského povstání lidé tak znervózněli, že nebyla schopna napsat o výluce na tabuly.

Po půl šesté najížděly další busy NAD od Kačerova...

80

Re: MHD směs...

Podľa mňa kôli súprave v okruhu medzi Kačerovom a Roztylami. Tiež sa mi to nechce dohľadať. Hanba mi. hmm

Thumbs up Thumbs down

81 Naposledy upravil: jannnn (19.01. 2010 22.01)

Re: MHD směs...

Tady to kluci máte smile

(c) Metroweb fórum smile

McQ napsal:
eNorm napsal:

...technicka: proc se neobraci na Kacerove?

Páč vlakoví neuměj dát přikaz elektrovi k rozepnuti ÚO ... 4 Roenick: Stále tam nejezdíme.

EDIT: Od 18:08 h provoz obnoven na celém :MC - ty davy v ulicích Prahy 4 byly deprimující... dopravně! O přecpaných a zapařených busech X-C ani nemluvě.

Thumbs up Thumbs down

82

Re: MHD směs...

Vyhodnocení ankety o kvalitě a spokojenosti s Pražskou integrovanou dopravou

Na podzim 2009 byl proveden pravidelný anketní průzkum mezi cestujícími Pražské integrované dopravy, jehož cílem bylo zjistit vnímání úrovně poskytovaných služeb cestujícími a také získat základní údaje o dopravním chování uživatelů Pražské integrované dopravy. Tento průzkum se koná každé dva roky, tentokrát se ho zúčastnilo celkem 1308 respondentů. Anketní průzkumy provádí organizace ROPID již od roku 1993, proto je možné sledovat krátkodobé i dlouhodobé trendy ve vývoji názoru cestujících a jejich dopravního chování...

Thumbs up Thumbs down

83

Re: MHD směs...

Praha má čtvrtou nejlepší veřejnou dopravu v Evropě
http://www.novinky.cz/ekonomika/192508- … vrope.html

84

Re: MHD směs...

Tak už zase stávka!!

Stávka v dopravě zastaví v pondělí vlaky i pražskou MHD

Praha – Dopravní odbory půjdou začátkem příštího týdne do stávky. Dnes se dohodly na zastavení dopravy v pondělí 1. března od čtyř do devíti hodin ráno. Podle šéfa Odborového svazu dopravy Luboše Pomajbíka zasáhne protest především železnici a pražskou městskou dopravu. Odborům vadí vyšší zdanění zaměstnaneckých výhod, které platí od ledna letošního roku...

Thumbs up Thumbs down

85

Re: MHD směs...

Pražský Dopravní podnik nemá peníze, odhadem mu chybí 1, 3 miliardy

Přesná čísla o hospodaření budou do konce týdne. Potvrdí-li se odhady ztráty, bude vyšší než se čekalo. Podnik bude muset sáhnout k razantním úsporám...

Thumbs up Thumbs down

86

Re: MHD směs...

opět? no to zas budou víry...

Thumbs up Thumbs down

87

Re: MHD směs...

Ale co. Přijde pan primátor, zase něco roztrhá nebo na tiskovce nabacá panu řediteli a bude klid. On nás nedá.

Thumbs up +3 Thumbs down

88

Re: MHD směs...

současná MHD a ČD jsou bezedná díra na peníze a navíc nespolehlivá. Kde je MP ? stávkuje nebo začal jezdit na kole, pěšky nebo autem ?

Thumbs up −1 Thumbs down

89

Re: MHD směs...

obr napsal:

současná MHD a ČD jsou bezedná díra na peníze a navíc nespolehlivá. Kde je MP ? stávkuje nebo začal jezdit na kole, pěšky nebo autem ?

V případě MHD se to vedení města svým řízením velmi dobře daří dokazovat. Ale to neznamená, že tomu tak musí být z principu.

Thumbs up 0 Thumbs down

90

Re: MHD směs...

obr napsal:

současná MHD a ČD jsou bezedná díra na peníze a navíc nespolehlivá. Kde je MP ? stávkuje nebo začal jezdit na kole, pěšky nebo autem ?

Jak souvisí parta "zpovykaných" odborářů se spolehlivostí MHD? Co má společného předvolební boj přehraný na odborářskou část hřiště (všichni víme, že posledních 8 let hrají odbory před volbami v krásném  akordu s ČSSD) se spolehlivostí? Až budou stávkovat silniční dopravci a zablokují tak silnice pro auta (jako nedávno na Slovensku), taky budete psát o nespolehlivosti IAD?

Thumbs up Thumbs down

91

Re: MHD směs...

MP souhlas s Vámi, nicméně spolehlivost každé firmy souvisí i s jejich zaměstnanci. A autem/kolem/ moto můžu zablokované úseky (kamiony, velkostatkáři , nehodou, opravami apod.)  většinou objet... smile

Thumbs up Thumbs down

92

Re: MHD směs...

obr napsal:

MP souhlas s Vámi, nicméně spolehlivost každé firmy souvisí i s jejich zaměstnanci. A autem/kolem/ moto můžu zablokované úseky (kamiony, velkostatkáři , nehodou, opravami apod.)  většinou objet... smile

Taky souhlas, jen bych vyzdvihl to VĚTŠINOU. Občas to totiž taky nejde big_smile

Thumbs up Thumbs down

93

Re: MHD směs...

Což o to, pokud mi někdo vysvětlí jak mám dopravu veřejné služby provozovat na alespoň současné úrovni bez provozních či jakýchkoliv jiných dotací, budu ze srdce rád. Co se současné stávky/nestávky týká : Nikomu se nechce platit současnou "krizi". Ani mě ne a předpokládám že ani DPP (navýšení DHP u benefitů by vpodstatě musel zaplatit DPP, cena pro zaměstnance je daná kolektivní smlouvou, tím by opět došlo k prohloubení schodku). No a zbytek je takové to předvolební těsto, za kterého si jako Pejsek s Kočičkou vytvoříme letos PSPČR, ZHMP atd.
Jo ať žije demokracie ! S hesly jako : "Kdyby to nechtěli, tak NÁS (doplňte si stranu dle libosti) přece nezvolili."

Thumbs up Thumbs down

94

Re: MHD směs...

Co se týká režijek a podobných, je to snaha udělat rovnoprávnější a jednodušší zdanění všeho, zároveň taky zalepit díry v rozpočtu pár melouny.

Když si DPH budou platit zaměstnanci, bude se jim to hrubě nelíbit, když se to přenese na zaměstnavatele, pocítí to zákazníci ve zvýšení ceny (možná), určitě to pocítí zaměstnavatel na svém zisku a může se snažit výhody omezit. Pokud nakonec dojde ke změně zákona, díru v rozpočtu zaplatíme ze svých daní všichni. I ti, co nejsou zaměstnanci, i ti, co nejezdí veřejnou dopravou. Dokonce i ti, co žádné výhody v práci nepobírají.

Thumbs up Thumbs down

95

Re: MHD směs...

Milý Medvěde, k Vašemu dotazu - dopravu veřejné služby ( a jakékoliv jiné služby a zboží) poskytovat/nabízet na úrovni a v rozsahu, jaký sami zákazníci koupí a zaplatí. S tímto základním ekonomickým zákonem ani s tím, že se většina rozhodne, že útratu zaplatí jiní, nemá demokracie nic společného.

Thumbs up Thumbs down

96

Re: MHD směs...

Mosquit napsal:

Co se týká režijek a podobných, je to snaha udělat rovnoprávnější a jednodušší zdanění všeho, zároveň taky zalepit díry v rozpočtu pár melouny.

Když si DPH budou platit zaměstnanci, bude se jim to hrubě nelíbit, když se to přenese na zaměstnavatele, pocítí to zákazníci ve zvýšení ceny (možná), určitě to pocítí zaměstnavatel na svém zisku a může se snažit výhody omezit. Pokud nakonec dojde ke změně zákona, díru v rozpočtu zaplatíme ze svých daní všichni. I ti, co nejsou zaměstnanci, i ti, co nejezdí veřejnou dopravou. Dokonce i ti, co žádné výhody v práci nepobírají.

především ČD žádný zisk nemají, jsou dotovány miliardami. Ztrátu má i ČD Cargo http://finweb.ihned.cz/c1-40850310-cd-c … ionu-korun . Prostě společensky po jejich službách/práci poptávka stále klesá, ceny zvyšovat nelze.
Podívejte se jak se dnes od evropských liší železnice v USA - viz K-Report nebo seriál na Discovery. V USA byly vždy v tržním prostředí a tedy se přirozeně vyvíjely a zůstalo to, co se přizpůsobilo a udrželo v zisku.

Thumbs up Thumbs down

97 Naposledy upravil: P_V (03.03. 2010 23.11)

Re: MHD směs...

Ad jednodušší zdanění: Jak stanovit tu "běžnou cenu" benefitu, z níž by se měla DPH vypočítávat? Mnohdy ten benefit mezi produkty pro veřejnost obdobu nemá. Například ty režijky jsou poněkud omezené v rozsahu platnosti, třeba za režijku DP Praha se v Praze nesvezete dráhou, zatímco na běžnou lítačku ano. Číšníkovi z lepší restaurace stravujícímu se v zaměstnání také kuchař nepřipravuje místní speciality de luxe, ale cosi jedlého z toho co se nespotřebovalo, ovšem na jídelním lístku to není. Takže namísto částky jasně dané a vyúčtované se to DPH benefitu bude počítat ze základu vycucaného z prstu. To mi nepřijde jako jednodušší. A jsou komodity jejichž "běžná" cena jen z malé části závisí na nákladech, zbytek je dán drzostí obchodníka a ochotou klienta tolik platit. Tam i ta běžná cena skáče od nuly až do astronomických výšin, podle toho co klient ukecal, například tarif u telefonu.

Ad ČD ve ztrátě: Omyl je tomu říkat ztráta. Zákazníkem je kraj/město, který usoudil, že dotace do dráhy nebo MHD je pro něj přínosnější nebo levnější, než větší objem silniční infrastruktury a sociální dopady, a rozhodl že část nákladů ponese přímou platbou cestující.

Thumbs up +1 Thumbs down

98

Re: MHD směs...

P_V napsal:

Ad jednodušší zdanění: Jak stanovit tu "běžnou cenu" benefitu, z níž by se měla DPH vypočítávat? Mnohdy ten benefit mezi produkty pro veřejnost obdobu nemá. Například ty režijky jsou poněkud omezené v rozsahu platnosti, třeba za režijku DP Praha se v Praze nesvezete dráhou, zatímco na běžnou lítačku ano. Číšníkovi z lepší restaurace stravujícímu se v zaměstnání také kuchař nepřipravuje místní speciality de luxe, ale cosi jedlého z toho co se nespotřebovalo, ovšem na jídelním lístku to není. Takže namísto částky jasně dané a vyúčtované se to DPH benefitu bude počítat ze základu vycucaného z prstu. To mi nepřijde jako jednodušší. A jsou komodity jejichž "běžná" cena jen z malé části závisí na nákladech, zbytek je dán drzostí obchodníka a ochotou klienta tolik platit. Tam i ta běžná cena skáče od nuly až do astronomických výšin, podle toho co klient ukecal, například tarif u telefonu.

Ad ČD ve ztrátě: Omyl je tomu říkat ztráta. Zákazníkem je kraj/město, který usoudil, že dotace do dráhy nebo MHD je pro něj přínosnější nebo levnější, než větší objem silniční infrastruktury a sociální dopady, a rozhodl že část nákladů ponese přímou platbou cestující.

"bežná" cena na nákladech nezávisí, ty může mít každý nabízející na trhu úplně jiné a kupujícímu jsou jedno, tohle "nákladové" pojetí ceny je "ekonomie socialismu" a nesmysl.
Běžná tedy "tržní" cena vždy závisí jen na tom, za kolik je někdo ochoten koupit/zaplatit a nabízející ochoten prodat.

Thumbs up Thumbs down

99

Re: MHD směs...

obr napsal:

"bežná" cena na nákladech nezávisí, ty může mít každý nabízející na trhu úplně jiné a kupujícímu jsou jedno, tohle "nákladové" pojetí ceny je "ekonomie socialismu" a nesmysl.
Běžná tedy "tržní" cena vždy závisí jen na tom, za kolik je někdo ochoten koupit/zaplatit a nabízející ochoten prodat.

Ale to už vůbec neposkytuje návod, jak spočítat teoretickou cenu režijní jízdenky či čehokoliv podobného. A musím říct, že tady to zdanění moc nechápu - když pracuji v nějaké firmě, tak je snad normální že některé věci používám "zdarma" (když jsou volné kapacity). Takže třeba jedu zdarma, kouknu se na film a podobně bez toho aby se dala cena nějak vyčíslit. To nemá moc společného s ekonomikou, ale spíš s mezilidskými vztahy...

Thumbs up Thumbs down

100

Re: MHD směs...

Kubajsu napsal:
obr napsal:

"bežná" cena na nákladech nezávisí, ty může mít každý nabízející na trhu úplně jiné a kupujícímu jsou jedno, tohle "nákladové" pojetí ceny je "ekonomie socialismu" a nesmysl.
Běžná tedy "tržní" cena vždy závisí jen na tom, za kolik je někdo ochoten koupit/zaplatit a nabízející ochoten prodat.

Ale to už vůbec neposkytuje návod, jak spočítat teoretickou cenu režijní jízdenky či čehokoliv podobného. A musím říct, že tady to zdanění moc nechápu - když pracuji v nějaké firmě, tak je snad normální že některé věci používám "zdarma" (když jsou volné kapacity). Takže třeba jedu zdarma, kouknu se na film a podobně bez toho aby se dala cena nějak vyčíslit. To nemá moc společného s ekonomikou, ale spíš s mezilidskými vztahy...

když jsme u dopravy - ano, "zdarma" třeba používá řada zaměstnanců/osvč firemní auto. A platí proto zákonem/vyhláškou stanovenou částku jako daň z příjmu. Základem výpočtu je kupní cena používaného auta. Podobně např. cena roční jízdenky třeba DPP je snad známa atd. Stejně tak jsou účetní postupy, jak stanovit daňově cenu jakéhokoliv jiného faktického příjmu každé osoby, tohle není problém.
Já reagoval na to, jak je tvořena cena obecně na trhu.

Thumbs up Thumbs down