526

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

Obnova SSZ Vršovická - Bělocerkevská
http://urdeska.praha.eu/files/1324226,% … war1D2lA==

Obnova SSZ Vršovická - přechgod Užocká:
http://urdeska.praha.eu/files/1325226,1 … pbxpl-mQ==

Vse v ramci reko TT Vršovická.

.....a kdepak máme SSZ Vršovická x Kodaňská x garáže NC Eden??

Petr od Pankráce

527

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

Zrovna dneska ráno na křižovatce Vršovická x Kodaňská x garáže NC Eden něco štelovalo Eltodo..

Thumbs up Thumbs down

528

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

Reko SSZ Karlovo nám x Ječná
http://urdeska.praha.eu/files/SSZ%202.0 … ww776omA==

Snad se dočkáme, až se oteplí...

Petr od Pankráce

529

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

Praha modernizuje systém řízení dopravy
18.02.2016

Stejně jako další evropské metropole také Praha se potýká s nárůstem dopravy, což s sebou přináší negativní vlivy, jako jsou například kolony, zhoršená kvalita ovzduší nebo zvýšení hluku. Jen samotná výstavba nových komunikací nestačí a není možná ve všech lokalitách intravilánu města. V současné době se nabízejí dvě základní možnosti, jak se s tímto negativním stavem alespoň částečně vypořádat. Prvním způsobem je nastavený represivní zákaz vjezdu některých vozidel do určitých částí metropole, a druhým je připravit vozidlům co možná nejplynulejší průjezd a tím negativní dopady omezovat.

První možnost – restriktivní opatření – spočívá v částečném omezení vjezdu do některých oblastí města, vztahující se na určité druhy vozidel, nebo úplné uzavření určité oblasti. Tento postup je v menším či větším rozsahu v současné době nutný, vyžaduje ale precizní analýzu a realizaci včetně doprovodných opatření, jako jsou například alternativní trasy, záchytná parkoviště nebo adekvátní nabídka dostupnosti MHD. Dopravní zátěž ve většině případů z metropole nezmizí, ale pouze se v rámci ní přesune či rozptýlí na jiná místa, a proto je nutné přijímat s tím související kroky a opatření.

Druhá možnost – ovlivňování a řízení dopravy za pomoci dopravní telematiky, která integruje informační a telekomunikační technologie s dopravním inženýrstvím tak, aby při využití stávající infrastruktury bylo možno optimalizovat dopravu, zlepšit bezpečnost provozu a obecně zvýšit kvalitu přepravy. Telematické prvky působí aktivně na dopravní proud a mají pozitivní vliv na dopravu jako celek.

„Právě z důvodu možnosti ovlivňování a řízení dopravy byl Magistrátem hl. m. Prahy iniciován a Technickou správou komunikací realizován, projekt Modernizace a dodávky systému řízení dopravy v hl. m. Praze spolufinancovaný z evropských zdrojů. Hlavním cílem projektu bylo zvýšení plynulosti provozu na vybraných úsecích, zvýšení bezpečnosti a snížení negativních důsledků silniční dopravy na životní prostředí,“ uvedl Petr Dolínek, náměstek primátorky hl. m. Prahy a radní pro dopravu a evropské fondy.


Obnova a výstavba světelných signalizačních zařízení (SSZ) křižovatek

Věcně se projekt modernizace systému řízení dopravy zaměřil na obnovu 90 stávajících SSZ a výstavbu 77 nových řízených křižovatek, které jsou vybavené telematickým systémem.

„Propojení informací ze světelně řízených křižovatek a komunikací s vyšší úrovní řízení a dalšími telematickými systémy umožňuje lepší optimalizaci řízení dopravy, informování a navigování, dále preferenci městské hromadné dopravy a také zajištění návaznosti na řídicí systémy tunelů,“ uvedl Ladislav Pivec, ředitel TSK.

Při dynamickém řízení se mění v rámci signálního programu jednotlivé prvky, zejména délky zelené pro jednotlivé směry, v závislosti na hustotě dopravy. Aktuální reakcí na dopravní zácpu dochází ke zvýšení kapacity křižovatky řízené moderním SSZ až o 20 % a zvyšuje se i plynulost provozu při nižších intenzitách dopravy.

Časově závislé řízení odpovídá variacím dopravy a dopravním potřebám v průběhu dne. Řízení dopravy se umí přizpůsobit ranním a odpoledním špičkám, školním programům, nočnímu provozu nebo víkendovým odjezdům a návratům. Pokud je zavedeno koordinované řízení, projedete v hlavním směru při dodržování stanovené rychlosti všemi křižovatkami v řízeném úseku bez zastavení. Vzhledem k tomu, že skutečná poloha křižovatek neumožňuje ideální obousměrnou koordinaci, je vždy zajištěn delší interval v nejzatíženějším dopravním směru, tj. ráno pro příjezd do centra a odpoledne pro odjezd z centra.

http://www.tsk-praha.cz/tiskova-zprava/ … 6c3085110b


Dopravní telematika zvyšuje bezpečnost a plynulost provozu
18.02.2016

Hustota dopravy v Praze je nejvyšší v České republice. Každý den se v centrální části metropole pohybuje kolem 550 tisíc vozů, ve vnější části ještě o 100 tisíc vozidel více. Nejvytíženější křižovatky, jako např. Poděbradská – Kbelská, registrují až 70 tisíc vozů denně. Řešením mohou být dopravně telematické systémy, které spojují nejnovější IT technologie s dopravním inženýrstvím tak, aby i při stávající infrastruktuře bylo možné optimalizovat přepravní výkony a zvýšit tím kvalitu dopravy.

Co to přináší řidičům? Takzvaná dopravní telematika stále více používá spojení světelné signalizace, nadřazených dopravních ústředen a nejrůznějšího dohledového, varovného a informačního systému, aby řidič mohl projet bezpečně a plynule i po nejrušnějších komunikacích metropole. Jak se neustále vyvíjí technika, mění se i nároky na data a informace, které operátoři dopravy, policie, záchranáři i účastníci silničního provozu každým dnem využívají. Jedná se o detekci specifických informací, kvalitu obrazu z kamer, informaci o škodlivinách nebo počet vozidel a průjezdnost komunikace. „Je proto nezbytné přizpůsobovat, obnovovat a doplňovat či, řečeno počítačovou terminologií, „upgradovat“ dopravně telematické systémy. Jedná se o dlouhodobý a nikdy nekončící proces,“ uvedl Ladislav Pivec, ředitel TSK.

„Praha se již léta snaží přinášet prostřednictvím Technické správy komunikací hl. m. Prahy podrobné informace o dopravě na území hlavního města, které slouží zejména k bezpečnému a plynulému provozu a dalšímu plánování rozvoje dopravy. Za tímto účelem jsme iniciovali projekt Intenzifikace nasazení telematických zařízení ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy v hl. m. Praze, spolufinancovaný z Operačního programu Doprava, jehož cílem bylo snížit negativní vlivy velkých objemů silniční dopravy pomocí rozšíření dopravně telematických systémů,“ dodal Petr Dolínek, náměstek primátorky hl. m. Prahy a radní pro dopravu a evropské fondy.

TSK modernizovala v rámci výše uvedeného projektu několik oblastí systému pražské dopravy.

OBLAST 1 – Modifikace křižovatek řízených světelným signalizačním zařízení (SSZ) za účelem zvýšení bezpečnosti dopravy

Oblast navazuje na některé dřívější projekty TSK a nově rozšiřuje funkcionalitu telematického systému. V Praze bylo v rámci toho doplněno funkcí stmívání 160 světelných signalizačních zařízení.

Intenzita světla signalizace (jas), tedy dobrá viditelnost za různých klimatických podmínek a v různou denní dobu, je pro bezpečnost dopravy zásadní. Schopnost dálkového dohledu ke kontrole dopravní situace nebo trestné činnosti posílilo také 65 kamerových systémů s videodetekcí, která zefektivňuje dynamické řízení SSZ.

OBLAST 2 – Doplnění a úprava infrastruktury SSZ a přenosu dopravních dat

Tato oblast se zabývá posilováním telematických prvků u křižovatek se světelným signalizačním zařízením (SSZ), jako jsou např. kamery, detektory atd. Toto posílení si vyžádalo výstavbu optických datových přístupových tras ve stanicích metra, ve kterých propojení mezi místnostmi optických zařízení s venkovními křižovatkami dosud chybělo. Optické kabely tak propojily 42 řídících ústředen, z toho 10 na trase metra A, 19 na trase B a 13 na trase C. Infrastruktura odlehlých světelných křižovatek, které jsou mimo dosah optických a metalických kabelových datových spojení, byla doplněna standardizovanými bezdrátovými sítěmi.

Vyšší počet připojovacích bodů a zkapacitnění datové sítě umožnilo doplnění signalizačních zařízení dohledovými kamerami nebo moderními prvky sběru dopravních informací.

OBLAST 3 – Modernizace technologického zařízení v tunelu Těšnov

Součástí pražských komunikací je také několik tunelů, ve kterých více než kde jinde platí vysoké požadavky na zajištění bezpečnosti a plynulosti dopravy. 360 m dlouhý tunel Těšnov, spojující nábřeží Ludvíka Svobody s Rohanským nábřežím, patří v Praze k nejstarším, a proto velmi pomohla jeho modernizace. Konkrétně se jedná o osvětlení LED technologií a vodící osvětlení pro lepší orientaci řidičů. Dále se optická síť i kamerový systém s videodetekcí staly kompatibilními s městským kamerovým systémem. Součástí modernizace je i měření proudění vzduchu a škodlivin (CO a Nox) a zvýšená požární bezpečnost.

OBLAST 4 – Doplnění sběru dopravních informací pro řízení dopravy

Doplnění sběru a zpracování dopravně inženýrských dat zajišťuje 78 nových inteligentních dopravních otočných kamer, vybavených podle potřeby doplňkovými senzory (bluetooth, radarový detektor apod.) a nezbytnými instalačními, napájecími a komunikačními prvky. Tyto kamery jsou základem telematického dohledového systému, který umožňuje 24 hodin denně kvalitní operátorský dohled – detekuje kolony, stojící vozidla, neprůjezdné křižovatky – a dokáže i sčítat vozidla, klasifikovat je, měřit rychlost a intenzitu dopravního proudu nebo počítat dojezdovou dobu ke vztažným cílům. Kamery byly instalovány v těchto lokalitách: Barrandovský most – Pražský okruh, Českobrodská, Kutnohorská, Svatovítská – Podbabská, Vídeňská, Chlumecká a Evropská.

OBLAST 5 – Modifikace režimu řízení SSZ z nadřízené úrovně včetně doplnění preference MHD

Zapojování většího množství technických zařízení a jejich propojování vytváří vyšší požadavky na zpracování dat a jejich využití k řízení dopravy. Základem jsou expertní systémy na úrovni umělé inteligence a rovněž vyšší míra automatizace křižovatek řízených SSZ s preferencí MHD. Z celkového počtu více než 630 křižovatek je touto funkcí vybavena zhruba polovina.

http://www.tsk-praha.cz/tiskova-zprava/ … 2697d5ddc7

530

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

Neví prosím někdo, jak to bude s reko SSZ na kříž. Vršovická x Kodaňská? Dnes jsem tam šel a zatím to na reko nevypadá, světla běhají. Je mi divné, že by všechna světla byla nová s preferencí a jen tyhle by zůstalá stará (a to docela dost). Eden a přechod Užocká se rekonstrují....díky za info.

Petr od Pankráce

531

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

výstavba světelného signalizačního zařízení v křižovatkách

V Olšinách X Pod Rapidem a

V Olšinách x Průběžná.

http://www.tsk-praha.cz/tiskova-zprava/ … 388e96b1ac

532

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

Jj všechno beru, ale co ta křiž. u Tesca??

Petr od Pankráce

533

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

jo už pár týdnů funguje nové SSZ na křižovatce Počernická x Dřevčická (BUS 177, 195, 297)

534

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

Omezení provozu v křižovatce ulic Průmyslová, plukovníka Mráze, Praha 10 - Hostivař

Termín: 20.5.2016 - 19.6.2016

V uvedeném termínu v 5-ti etapách bude probíhat obnova světelně signalizačního zařízení včetně stavebních úprav komunikačních ostrůvků a zřízení úrovňového přechodu pro chodce přes ul. Průmyslová v křižovatce ulic Průmyslová x plukovníka Mráze. Ve 3. etapě bude uzavřena část pravého chodníku ( západního ) při ul. Průmyslová v místě od sloupu veřejného osvětlení č. 007368 směrem do centra v délce cca 40 m.

V místech prací dojde k částečnému zúžení jízdních pruhů a omezení pohybu chodců.

Pro omezení obecného užívání místní komunikace I. třídy Průmyslová je příslušným orgánem Magistrát hl. m. Prahy, odbor dopravních agend. Příp. bližší informace podá Ing. Jan Krejčí, tel. 236 004 435.
O termínech jednotlivých fází stavby je možno se informovat na Odboru dopravy ÚMČ Praha 15 – tel. 281003668.



Řidiči budou o dopravním omezení podrobně informováni umístěným dopravním značením.

11.5.2016 15:22 Autor článku: oit@praha15.cz

535

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

Nový přechod bude:
http://urdeska.praha.eu/files/882772,11 … a70FuPlQ==

Žitná x V Tůních

Petr od Pankráce

536

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

Tak snad končně reko SSZ na Karláku:
http://urdeska.praha.eu/files/SSZ%202.0 … xsh-spBw==

A ještě SSZ Heřmanova x Bubenská:
http://urdeska.praha.eu/files/V%20V%207 … yIwyVwnQ==

Petr od Pankráce

537

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

brzy začne Průběžná...

http://praha.idnes.cz/me-hlidac.aspx?idc=54581

538

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

a už to opravdu začalo...

pár nočních rozmazaných, ale pro představu to stačí

http://kasme.rajce.idnes.cz/ho-160615/#P6154942.jpg

539

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

Reko SSZ Průběžná
https://www.facebook.com/photo.php?fbid … mp;theater

Petr od Pankráce

540

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

Chystá se reko SSZ Chodovská x U Plynárny
http://urdeska.praha.eu/files/SSZ%204.4 … IGFf930g==

Petr od Pankráce

541

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

poměrně logický krok vzhledem k tomu jak tam teď u plynárny skáčou kolem té opravy

Thumbs up Thumbs down

542

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

Jojo, tam makaj fakt fest....chodím tak celkem často, bydlím kousek nad tím :-)) A už mají tu lávku přes Botič u Pod jezezky....

Petr od Pankráce

543

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

SSZ Vítězné nám. - přechod Svatovítská:
http://urdeska.praha.eu/files/6998-OOP- … UQCJXRSQ==

Petr od Pankráce

544

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

podle té situačky to vypadá jen na jeden předchod na ostrůvek tram do centra


koukal jsem v neděli na SSZ Průmyslová x plk. Mráze po reko a vypadá to na funkční preferenci BUS

545

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

JJ tam prefko jde docela dobře :-)

Jinak ano je to opravdu jen smer centrum...taky jsem mel dojem, ze maji byt na obou stranach ty SSZ...

Petr od Pankráce

546

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

zřejmě je řeč o novém SSZ smile

ZXS91 napsal:

Veledilo na kulataku v provozu, stoji se po celym kruhu az po vyjezd z dejvicky... #-o

http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/vi … 63#p205363

547

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

Ad Kulaťák: dnes odpoledne to vypadalo, že SZZ vůbec není potřeba - sice byla zelená, ale všechno stálo. Svatovítská směr Prašný most plná, Kulaťák taky. Jugoslávských partyzánů směr Kulaťák - spousta "uvězněných" autobusů, bus smyčka Dejvická směr Suchdol úplně prázdná ... Akorát nebyla kolona na Evropské.

Thumbs up Thumbs down

548

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

Nový semafor v Dejvicích mate auta i chodce, kolony podle kritiků nevyřeší
    13. července 2016  19:50

    Od 4. července radnice Prahy 6 umístila na zkoušku semafor do Svatovítské ulice u Vítězného náměstí a spolu s tím o několik metrů posunula i přechod pro chodce. Tento krok má zlepšit plynulost dopravy. Jenže, řidiče i chodce novinka mate.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/novy-semafor-v-de … zpravy_rsr

549

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

Dle uredni desky to vypada, ze se v srpnu zacne stavet nove SSZ Modřanská x K Hodkovičkách na P4. Je to u zast. Černý kůň

Petr od Pankráce

550

Re: SSZ (semafory) - nově vznikající a rekonstrukce

Absolutně zbytečné SSZ, zase nevědí co s penězi sad

Thumbs up Thumbs down