101 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (27.07. 2012 15.58)

Re: Z tisku a médií (SJM)

Praha 27. července (ČTK) - Praha začala osazovat na frekventovanou magistrálu nové semafory, které budou v srpnu zkušebně regulovat dopravu.
Světelnou signalizaci dnes dělníci přimontovali na křižovatku s ulicí Boženy Němcové ve směru do centra. Město původně uvažovalo ještě o dalším semaforu u křížení s Michelskou ulicí, v místě se ale bude v srpnu opravovat vozovka.
"Od 1. srpna začne na semaforu blikat oranžové světlo, aby si na něj řidiči zvykli. Od 5. srpna pak bude semafor fungovat naplno," řekl dnes ČTK náměstek primátora Josef Nosek (ODS). Pokud se podle Noska podaří snížit kapacitu magistrály a zároveň to nebude mít příliš velký vliv na průjezdnost, mohly by na magistrále vzniknout také přechody pro chodce. První by byl právě u křižovatky s ulicí Boženy Němcové.
Další semafor měl být původně postaven u křížení s Michelskou ulicí, podle Noska se ale v místě bude během srpna vyměňovat povrch vozovky. Sama oprava zkomplikuje provoz natolik, že město vybudování semaforu odloží, dodal.
"Všechno to jsou přípravné kroky. Ve chvíli, kdy se zprovozní tunelový komplex Blanka, budeme moci magistrálu přiškrtit," konstatoval Nosek.
Se semafory na magistrále nesouhlasí Praha 4, podle radnice je toto opatření nesystémové a způsobí kolaps dopravy v jiných lokalitách.
Praha dlouhodobě uvažuje o tom, jak zklidnit provoz na vytížené magistrále, po které v centru města projede až 100.000 aut denně. Posudek firmy Pragoprojekt, který byl minulý týden zveřejněn v informačním systému EIA, tvrdí, že zklidnění je možné dosáhnout i bez zahloubení do tunelu, o kterém se dlouhodobě mluví.

iDnes: http://praha.idnes.cz/nove-semafory-na- … zpravy_klm

Thumbs up Thumbs down

102

Re: Z tisku a médií (SJM)

Nooo tak uvidime, jak se to zklidni...:-) Myslim, ze to ukaze asi cas, je to docela sporne umisteni, na ty Michelsky, tedy krizeni to bude teda az po reko? Ty prechody celkem vitam, moc jich tam neni.

Petr od Pankráce

103

Re: Z tisku a médií (SJM)

Semafor se rozbikal

http://praha.idnes.cz/novy-semafor-na-m … -zpravy_ab

Idnes CZ

Petr od Pankráce

104

Re: Z tisku a médií (SJM)

Semafor na magistrále funguje naostro

http://praha.idnes.cz/clanek.aspx?c=A12 … -zpravy_ab

Idnes CZ

Petr od Pankráce

105

Re: Z tisku a médií (SJM)

Nový semafor je jen zkouška na Blanku

http://www.metro.cz/novy-semafor-na-mag … e-deje_row

Metro

Petr od Pankráce

106

Re: Z tisku a médií (SJM)

Novy semafor na magistrale ve 20.00 konci.

http://praha.idnes.cz/semafor-na-prazsk … -zpravy_ab

Idnes CZ

Petr od Pankráce

107

Re: Z tisku a médií (SJM)

Graffiti na Nuseláku se odkládá, protestuje proti němu i autor mostu
30. srpna 2012  13:59,  aktualizováno  16:22

Malování po pražském Nuselském mostu se nejméně o měsíc odkládá. Přitom už tento pátek měli čeští i zahraniční streetartoví umělci začít pilíře mostu pomalovávat. Proti se ale postavilo množství kritiků. Mezi nimi i poslední žijící autor návrhu mostu Stanislav Hubička.

http://praha.idnes.cz/graffiti-na-nusel … zpravy_kol

108 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (31.08. 2012 14.12)

Re: Z tisku a médií (SJM)

Praha 31. srpna (ČTK) - Praha položila na dalším úseku vytížené magistrály nový asfalt, který by měl snížit hluk. Oprava, která trvala celé prázdniny, dnes končí. Informoval o tom pražský magistrát. Praha zároveň v noci na dnešek vypnula semafor, který reguloval provoz do centra na rozhraní Nuselského mostu a Prahy 2. Provoz na magistrále by tak měl být od víkendu bez komplikací.
Už loni technická správa komunikací (TSK) vyměnila asfalt v úseku mezi Nuselským mostem a ulicí Hvězdova. Letos navázala v místech od Hvězdovy až po sjezd na Jižní spojku. "Po loňské opravě ulice 5. května výrazně klesla hluková zátěž pro obyvatele okolních domů. Stejný výsledek očekáváme i na nově rekonstruovaném úseku," uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Josef Nosek (ODS).
TSK opravu financovala z vlastních úspor, podle Richarda Štrégla z TSK náklady na letošní opravu činily 101,89 milionu korun včetně DPH.

Thumbs up Thumbs down

109

Re: Z tisku a médií (SJM)

Čtěte v Pražském deníku: Graffiti na „Nuseláku“ nebude

dnes 09:08

Praha – Projekt „Nuselák aka graffiti", v rámci kterého měli přední streetartoví umělci pokrýt pilíře největšího pražského mostu svými malbami, byl definitivně zrušen. Vyjednávajícím stranám se nepodařilo dospět k domluvě.

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/g … 20921.html

110

Re: Z tisku a médií (SJM)

Na magistrálu se dočasně vrátila sedmdesátka. Prověří tišší povrch

http://praha.idnes.cz/na-magistrale-se- … zpravy_sfo

Zdroj: Idnes CZ

Petr od Pankráce

111

Re: Z tisku a médií (SJM)

v ČT to bylo už včera

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region … eni-hluku/


a já si včera říkal, co na trávě vedle vozovky dělá červený OA se stativem na střeše... smile
70ky jsem si nevšiml...

112

Re: Z tisku a médií (SJM)

Omezení rychlosti na magistrále má na hluk jen mizivý vliv, zjistilo měření
novinky.cz, 26.9.2012

Omezení rychlosti na pražské magistrále nemá na hluk v ulicích žádný zásadní vliv. Zvýšení rychlosti z 50 na 70 kilometrů v hodině by hladinu hluku zvedla maximálně o jeden decibel. Plyne to z výsledků měření, o nichž informoval náměstek primátora Josef Nosek.

Technická správa komunikací (TSK) při padesátce naměřila hluk 66,5 decibelu, při sedmdesátce v jednom směru o 0,6 decibelu více, v druhém směru o decibel více. Takové navýšení je podle Prahy zanedbatelné.

Měřilo se v ulici 5. května, kde byl v posledních dvou letech položen asfalt, který by měl hluk tlumit. Nejprve se dvě hodiny měřil hluk při padesátce, pak zhruba stejně dlouhou dobu při sedmdesátce.
Obyvatelé zvýšení rychlosti odmítají

Lidé, kteří poblíž magistrály bydlí, výsledky měření zpochybňují. Podle Alžběty Rejchrtové ze sdružení Občané postižení severojižní magistrálou nejsou výsledky prokazatelné. "Měřit by se mělo minimálně 24 hodin," řekla Rejchrtová. "Položením tichého asfaltu hluk snížili a teď ho chtějí zase vrátit? To je ostudné," dodala.

Zda město sedmdesátku na magistrálu vrátí, zatím není jasné. Nosek řekl, že se o tom povede řízení.

Místní sdružení kvůli hluku, který překračuje zákonné limity, už dříve Prahu žalovalo. Obvodní a městský soud lidem vyhověl a nařídil Praze hluk snížit. Metropole se ale odvolala a Ústavní soud rozsudek zrušil. Místní lidé proto podali stížnost k evropskému soudu pro lidská práva.

Na magistrále už dříve sedmdesátka platila, kvůli rozsudku ale město od ledna 2010 omezilo maximální rychlost na 50 kilometrů v hodině. S omezením nesouhlasili mnozí řidiči.

113

Re: Z tisku a médií (SJM)

budeme opet trpet hlukem, boji se lide z magistraly

http://regiony.impuls.cz/praha/ctete-v- … -yji6.html

Petr od Pankráce

114

Re: Z tisku a médií (SJM)

Na magistrále v Praze kvůli výstavbě infocedule zavřou jízdní pruh

Zdroj: http://praha.idnes.cz/dopravni-omezeni- … -zpravy_ab

115

Re: Z tisku a médií (SJM)

Nuselský most oslaví čtyřicátiny - za dobu svého provozu jím projely přes tři miliardy cestujících

20. 02. 2013  Témata: DP Praha, Metro, Česká republika

Za dva dny Praha oslaví 40 let od postavení Nuselského mostu. Projekt přemostění Nuselského údolí však vznikl mnohem dříve, již v roce 1903. Následujících 60 let pak připomíná historii dlouhého jednání, během kterého se projekt rušil a opět obnovoval. Studií mostu tak vzniklo hned několik. Ještě v době počátku stavby, tedy v roce 1965, nebylo plně rozhodnuto o finálním využití mostu. Původně měla v tubusu jezdit podpovrchová tramvaj, v roce 1967 bylo však rozhodnuto, že uvnitř bude jezdit metro. Od slavnostního otevření 22. února 1973 musel uběhnout ještě téměř rok, než zde pražské metro poprvé projelo. Od té doby přepravilo cca 3, 2 miliardy cestujících v 8, 2 milionech vlakových souprav.

http://citybus.cz/2013/02/20/nuselsky-m … #more-1846

116

Re: Z tisku a médií (SJM)

P_V napsal:
DefiantM napsal:

Velmi pěkná fotogalerie z výstavby Nuselského mostu:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/fotog … avby-nuse/

Další foto zde.
(zaujalo mě toto)

Grafika: Nuselský most má výročí, takhle se stavěl
http://aktualne.centrum.cz/domaci/grafi … ba-vyroci/

117

Re: Z tisku a médií (SJM)

Co už dneska lidi neukradnou, ale ucpat to dekou?!

Praha - Poblíž pražského hlavního nádraží dnes několik desítek minut unikal plyn, z potrubí někdo odmontoval kohout. Pražská plynárenská únik zastavila, s nynější kontrolou plynového potrubí po výbuchu v Divadelní ulici nesouvisí, řekl ČTK mluvčí plynáren Miroslav Vránek. Únik omezil dopravu na magistrále, hasiči nyní plyn rozhánějí, vyplývá z informací policie a hasičů.
"V jakési opuštěné budově v rámci areálu hlavního nádraží někdo na plynovém potrubí odmontoval kohout a únik se pokusil utěsnit dekou," popsal Vránek. Podle mluvčí pražských hasičů Pavlíny Adamcové plyn unikal vedle drážního domku, kromě pražských zasahovali také hasiči Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Hasiči nyní plyn rozhánějí, aby snížili jeho koncentraci.
Kvůli úniku byl uzavřen pravý jízdní pruh na magistrále, vyplývá z informací policie na webu Jednotného systému dopravních informací. Magistrála má v tomto místě tři jízdní pruhy.

http://www.ceskenoviny.cz/domov/zpravy/ … ale/937759

Thumbs up Thumbs down

118

Re: Z tisku a médií (SJM)

Z magistrály pařížský bulvár? Prý za pouhé jednotky miliard

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/z … 30701.html

Co myslíte, realita, nebo utopie? :-)

Petr od Pankráce

119

Re: Z tisku a médií (SJM)

Pankrác napsal:

Co myslíte, realita, nebo utopie? :-)

Je to opakovanárevokace zhovadilých nápadů zločinecké organizace škodičů Automat. Zkoušejí to znova a znova, až jim na to někdo skočí a zablokuje dopravu v celé Praze.

Thumbs up −1 Thumbs down

120

Re: Z tisku a médií (SJM)

S názory pana Hudečka na polidštění města tak, aby své obyvatele lákalo po vzoru Vídně na místo vypuzování zejména těch bohatších plně souhlasím. Okolí magistrály je hnus a mrtvá zóna, je nutné ta místa oživit. Na tranzitní dopravu je řešením vnější okruh, tam kde je výrazně pomohl, na jihu se nám hodně ulevilo. Je ale příliš jednoduché ignorovat potřeby jízd autem tak jak to dělá Auto*Mat řečmi o zlenivělých pražanech, tam to zavání nezkušeností jak z rodiného života tak byznysu. Třeba pro nás s dvěma dětmi je auto nutností, pohybujeme se tangenciálními směry a taháme sebou dost věcí, jízdy MHD jsou výjimečně a mají spíše výletní charakter smile Proto říkám absolutní priorita musí být dostavba vnějšího okruhu. Pak to musí být zvýšení atraktivity veřejné dopravy, zejména kvalitou, časté přestupy a narvané prostředky MHD lidi nepřitáhnou. Auto je třeba brát jako součást životního standardu obyvatel města a regulovat je třeba rozumně. Náklady na provoz lidi z aut do teď nedostaly, nebojím se ani městského mýta, na které bude Hudeček nejspíše velmi tlačit, bude do drahá sranda pro všechny se slabým efektem ve výsledku. Budovat město tak, aby v něm mohla vedle sebe fungovat kvalitně MHD i IAD je těžké, ale bude to ještě těžší, když nám budou z města odcházet lidé pryč.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up +2 Thumbs down

121

Re: Z tisku a médií (SJM)

mrmarkus napsal:

nebojím se ani městského mýta, na které bude Hudeček nejspíše velmi tlačit, bude do drahá sranda pro všechny se slabým efektem ve výsledku.

Proč by to nefungovalo v Praze, když to funguje v Londýně, Stocholmu, Miláně a jiných městech? Podle mě to bude mnohem levnější, než zakopávat auta pod zem z veřejných rozpočtů, aby neškodila.
Pokud bude za vjezd do centra například 100 Kč, spousta, možná většina lidí si jízdu do centra rozmyslí, pokud tam opravdu nebudou muset.
Město mělo místo Blanky a prodloužení metra A (a zbytečně drahého vedení linky C do Letňan a předražených tramvají) zavést mýto do širšího centra a stavět metro D a nové tramvajové tratě, pak by to město vypadalo o dost lépe a nebylo by zadlužené na 20 let dopředu.

Thumbs up −3 Thumbs down

122

Re: Z tisku a médií (SJM)

vlakno napsal:

...
Pokud bude za vjezd do centra například 100 Kč...
...Město mělo místo Blanky...a předražených tramvají ... a nové tramvajové tratě,.

To by byla paráda, až bych jel z Dejvic do Kobylis po Jižní spojce a Průmyslové - protože by nebyla Blanka a skrz Letnou by to nešlo (mýto). Jasně, můžu jet MHDčkem. A třeba 50L sud piva si můžu vzít na záda, co? ;- )

Na nové tramvajové tratě budou potřeba nová vozidla, to Vás nenapadlo? Ony ty tramvaje zase tak předražené nejsou, v porovnání s tím, co nabízí konkurence. Nebo by bylo lepší dalších 30 let opravovat a modernizovat T3? Ono i v osobním životě člověk občas dojde do fáze, že "tohle už nemá cenu opravovat, koupím si jiný".

Thumbs up Thumbs down

123

Re: Z tisku a médií (SJM)

Mosquit napsal:

To by byla paráda, až bych jel z Dejvic do Kobylis po Jižní spojce a Průmyslové - protože by nebyla Blanka a skrz Letnou by to nešlo (mýto). Jasně, můžu jet MHDčkem. A třeba 50L sud piva si můžu vzít na záda, co? ;- )

Když musíš nutně převést 50L sud piva, jistě rád to mýto zaplatíš smile.

Na nové tramvajové tratě budou potřeba nová vozidla, to Vás nenapadlo? Ony ty tramvaje zase tak předražené nejsou, v porovnání s tím, co nabízí konkurence. Nebo by bylo lepší dalších 30 let opravovat a modernizovat T3? Ono i v osobním životě člověk občas dojde do fáze, že "tohle už nemá cenu opravovat, koupím si jiný".

Určitě šlo pořídit i levnější nízkopodlažní bez klimatizace, a to ještě ani neznáme konečnou cenu. Proti modernizacím T3 nic nemám, ty s tím nízkopodlažním dílem jsou v podstatě nové tramvaje. Město si má kupovat to na co má.
Určitě je levnější stavět tramvajové tratě než metro, a to i kvůli provozním nákladům. Za cenu zbytečného prodloužení metra A (které dopravně ničemu nepomůže a zatíží město vysokými náklady na provoz) nebo zbytečně předraženému a špatně trasovanému C mohlo být v Praze mnoho km nových tramvajových tratí včetně třeba tangenty Budějovická-Smíchov a metro D na Praze 4. A samozřejmě bez Blanky a s mýtem by to vypadalo ještě úplně jinak.

Thumbs up Thumbs down

124 Naposledy upravil: mrmarkus (04.07. 2013 12.00)

Re: Z tisku a médií (SJM)

V lecčems se shodneme. I já bych si sakra dobře rozmyslel, kam se vyplatí stavět metro s obrovskými investičními náklady, ty provozní už tak dramatické nebudou. Stejně tak jsem příznivce tramvají a to jak pro posílení radiálních směrů tak pro tangenciální pohyb s vyhnutím se přestupu v centru, busy by měly řešit jen nutný zbytek a lokální dopravu (tu považuji v Praze za podstřelenou, zejména kvůli slabé pozici městských částí při plánování dopravy). Škoda 15T je pro mě nejkrásnější tramvají na světě, ale stavět na ní v Praze nemůžeme. Praha (by měla) poptávat levnější částečně nízkopodlažní vozidla než tyhle superstroje bez kompromisů. O T3 se rozhodovalo v bohatších dobách, já sám bych s prodlužováním jejich života problém neměl, stejně ty přestavby z toho dělaly prakticky nové vozy, navíc už dříve velké opravy T3 byly možná pro cestující bez efektu, ale agregáty pod tím byly nové. Blanka není nutně zlo, ale v pořadí priorit se ocitla příliš vysoko, předtím se měly realizovat jiné dopravní stavby, hlavně ten vnější okruh. Teď to mýto, no můj názor je, že ani v těch zmíněných městech nepřineslo takový efekt jak se očekávalo. Řidiči si to nějak zaplatí (nebo v našich končinách zařídí jinak - už teď tu jezdí extrémní počet služebních přidělených či referentských vozidel) a stejně jezdit do placené zóny budou, navíc už teď nesou náklady v podobných případech třeba zákazníci služeb - položka "Parkovací karta v Modrých zónách Prahy" je už dnes v mnoha cenících služeb standardem sad Řešením není centrum vybydlet, řešením je opečovávat město tak, aby bylo dostatečně atraktivní pro všechny společenské vrstvy. Jestli nám budou lidé z města odcházet a ještě to navíc budou ti bohatí, město nám začalo odumírat sad

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

125

Re: Z tisku a médií (SJM)

mrmarkus napsal:

I já bych si sakra dobře rozmyslel, kam se vyplatí stavět metro s obrovskými investičními náklady, ty provozní už tak dramatické nebudou.


Provozní náklady budou značné (provoz vestibulů, eskalátorů, osvětlení), Dejvická - Motol bude pásmový provoz, takže ve skutečnosti se tam dopravní obslužnost může zhoršit - intervaly budou delší než mají současné tramvaje. Martin Šubrt o tom napsal pár blogů, asi to nejlepší k tématu co jde najít http://subrt.blog.idnes.cz/c/91780/

Blanka není nutně zlo, ale v pořadí priorit se ocitla příliš vysoko, předtím se měly realizovat jiné dopravní stavby, hlavně ten vnější okruh.

Tak vnější okruh platí ŘSD a navíc tam to stojí na odporu obcí (ani se jim nedivím). U nás je spíš problém vůbec s logikou financování. Za infrastrukturu by měli platit uživatelé a Blanka se evidentně staví z důvodu, že IAD obtěžuje v centru města (někteří se snaží dost zoufale argumentovat, že ani po otevření Blanky se nesmí šahat na magistrálu, že se musí dostavět jakýsi okruh... apod.), tudíž ji město chce zakopat, to by ale nemělo platit město (všichni daňoví poplatníci), ale jen ti uživatelé, kteří tu investici vyvolali. A stejné je to s dálnicemi. Vůbec nechápu proč se z veřejných peněz dotuje IAD, když je prokazatelně pro život ve městě škodlivá. Dotace do MHD v nějaké míře dokážu pochopit, externality pro život ve městě jsou oproti IAD mnohem menší nebo nulové, ideální stav by ale samozřejmě byl nízké daně a provoz bez dotací, každý zaplatí za to co užívá. Žádný současný socialismus.

Teď to mýto, no můj názor je, že ani v těch zmíněných městech nepřineslo takový efekt jak se očekávalo. Řidiči si to nějak zaplatí (nebo v našich končinách zařídí jinak - už teď tu jezdí extrémní počet služebních přidělených či referentských vozidel) a stejně jezdit do placené zóny budou, navíc už teď nesou náklady v podobných případech třeba zákazníci služeb - položka "Parkovací karta v Modrých zónách Prahy" je už dnes v mnoha cenících služeb standardem

Mýto efekty prokazatelně přineslo, třeba v Miláně poklesla IAD uvnitř centrální zóny o 30% a v celém městě o 6%. V modré zóně může parkovat jen rezident nebo služební auto s kartou. Redukci IAD by přineslo i to, kdy se za zábor veřejné plochy - parkování - platila odpovídající cena, což v současnosti určitě není a kdyby nepřibývala nová stání v garážích v centru a pokud přibudou, aby se stejný počet zrušil na ulicích ve prosěch rozšíření pochozích ploch nebo změny šikmého parkování na podélné. V současnosti je vyznačená modrá zóna i přímo pod Prašnou branou...

Řešením není centrum vybydlet, řešením je opečovávat město tak, aby bylo dostatečně atraktivní pro všechny společenské vrstvy. Jestli nám budou lidé z města odcházet a ještě to navíc budou ti bohatí, město nám začalo odumírat

Tohle slyším pořád dokola a jelikož v centru bydlím od dětství dodnes, tak o vybydlování něco vím... začlo to v 90tých letech, z bývalých spolužáků se většina odstěhovala (byla vystěhována), byty změněny na pronajímatelné, hotely a kanceláře. Zůstali jen ti v obecních bytech, které zprivatizovali (a někteří prodali s 10 násobnou cenou oproti privatizované, ale to je jiná story...).
Bohatí většinou chtějí domek za městem se zahradou a do města dojíždět autem, to je sen většiny západní civilizace. Dříve v centru bydlely všechny sociální vrstvy, teď je to rozpadlé a vybydlené. Praha je pořád výrazně monocentrická - v širším centru je většina pracovních míst v Praze, zatímco tu bydlí jen 2% obyvatel Prahy, většina dojíždí ze sídlišť a satelitů MHD a auty. Já pokud tu chci zaparkovat přes den, tak svádím souboj se všemi těmi firemními auty (velká část jich tu je stejně na černo) a pokud se někam potřebuju přes den opravdu dostat, tak uvíznu často v koloně, kterou tvoří dojížděči. Naštěstí mám MHD. Odpoledne a večer naopak dojížděči začnou odjíždět a večer je tu hezky poloprázdno a klid (pokud člověk nebydlí u nějaké nálevny pro low budget cizince nebo bordelu). Pokud se omezí v centru doprava tak, že ti co sem jen dojíždějí budou platit férovou cenu - externality, místním lidem se určitě polepší, protože většina dojížděčů si to rozmyslí. Místní budou mít šanci dokonce zaparkovat a nebudou muset stát v koloně dojížděčů třeba na smetaňáku nebo v resslově kdykoliv budou potřebovat někam zajet. Začne se tady zase normálně žít a možná se sem začnou zpátky stěhovat i nějací lidé.

Thumbs up Thumbs down