51

Re: Z tisku a médií (SJM)

MP napsal:
squish napsal:

Magistrála může fungovat s menším počtem aut, v současné situaci musí být nahrazena městským okruhem

Myslíte, že nějaký okruh ji nahradí například pro cestu od Brna do Karlína? Nebo od Teplic na Vinohrady? Skutečně?

Kdyby byl MO celý hotový včetně východní poloviny, tak by minimálně tu první cestu jistě zvládl zastat...Vinohrady už jsou spíš to centrum, tam okruh nepomůže.

Thumbs up +1 Thumbs down

52

Re: Z tisku a médií (SJM)

MP: Musím to dohledat. Tuším že Bém či kdo se chlubil, že pražská MHD odveze víc lidí než berlínská a vídeňská dohromady (a proto jsme jedničky). Podíl IAD mají ve Vídni menší než v Praze (asi 25%), cyklo 5% to nezachraňuje, tamní Sbahn je tak na úrovni jedné trasy metra, takže mi z toho nutně vychází, že musejí jezdit výrazně míň. Čím to je, ale vážně nevím. Pamatuju se, jak mi místní říkali, že ve Vídni je dost běžné žít a pracovat v jednom a tom samém bezirku, někteří lidé svou čtvrť snad za celý život ani neopustili ;-) . Jestli jsou tam líp promíchané obytné zóny, pracovní příležitosti a byznys a nedošlo tam k masovému úprku na venkov (urban sprawl + všichni nutně auto), k tomu o pár procent větší podíl práce z domova a žen v domácnosti... To může v součtu udělat třeba i o třetinu denních cest míň (na obyvatele) - a vycházelo by to.

Obr: Nemyslím, že by u nás lidi lpěli na "rodné hroudě" víc, než třeba ti Rakušáci. Přesto jim to tam nějak funguje.
Ad  "auto si dnes už kupuje každá dospělá osoba (...) je to lidská přirozenost." Není. Spousta lidí jezdí autem z musu, nebo že si ten život tak uspořádali (odstěhováním ven z Prahy), aniž by si v danou chvíli uvědomili, jakou cenu (závislost na autě) za to budou muset zaplatit. Kdo chce, má pořád ještě dobrou šanci se tomu vyhnout. Zatím. Jestli se ptáte, proč auta regulovat? Protože v příliš velkém počtu na malé ploše poškozují životní prostředí. Jestli vám to nestačí, tak pánbůh s vámi a zlý pryč.

MP (na Squishe a trochu pro Squishe): Je na čase si přiznat, že magistrálu nenahradí nic, pokud se nezmění chování lidí. A že to je možné.

Nejprve předešlu, že při postupném, pomalém a dlouhodobém omezování kapacit pro IAD se současným zlepšováním alternativ by žádná katastrofa nenastala. Lidi by začali jezdit jinak nebo méně, takové věci už se v centrech měst na západě úspěšně povedly. Stejně jako dopravní indukce, funguje i dopravní redukce. Na rozdíl od řady zde přítomných nevidím pokrok v tom jezdit více častěji a dále. Kvantita nemůže růst donekonečna, měla by se měnit v kvalitu. Za daleko větším pokrok bych považoval, pokud by se podařilo přetvořit stávající město tak, aby nám umožnilo jezdit méně, kratší dobu a na kratší vzdálenosti - a mít tak možnost využívat svůj čas úsporněji. Zlom nastane, až střední vrstvy nebudou mít zájem prchat do "paneláků naležato" třicet kilometrů od Prahy, ale naopak: vrátí se do města a budou v něm žít, budou mít osobní zájem na tom, aby to město bylo kvalitní, což lze v zahuštěné zástavbě zaručit jedině tak, že ta auta zůstanou většinou někde stranou. Pak najednou zjistíme, že tu kapacitu pro sto tisíc aut na magistrále denně fakt nepotřebujeme - bude stačit třeba čtyřicet.

53

Re: Z tisku a médií (SJM)

vratislave, děkuji za proškolení, jak bych se měl dopravovat, ale dovolte laskavě, abych si to řešil sám, já vám Vaše kolo taky neberu.
Jen bych k tomu dodal, že třeba moji synové jezdí na kole a motorce po Praze také "z musu", raději by jezdili autem. A když přijedou domů, zaneřáďují prostředí mnohem více nežli automobilizovaná manželka. Zvyšují potřebu vody na mytí ( včetně prádla) a navíc nechtějí používat ekologické mýdlo s jelenem. A ještě k tomu mají veliký hlad, což má další negativní dopady, které jsou Vám v globalizované ekonomice jistě zřejmé..

Thumbs up 0 Thumbs down

54

Re: Z tisku a médií (SJM)

2Vratislav: ano, jezdíme v Praze víc, oni taky ve Vídni neprošli "panelákovou fází", kdy polovina lidí byla donucena odstěhovat se na opravdu ošklivá sídliště (jsem jeden z nich). Divíte se potom, že jsem při první příležitosti opustil toto nehostinné místo a přešel do toho Vašeho zatracovaného "urban-sprawl"?
Přináší to závislost na autě (i když v mém případě ani ne, spojení PID je relativně dobré, ale pohodlnost je velký faktor wink ), ale řekl bych že vyměnit závislost na autě za hrůzu sídliště je jednoznačné plus. big_smile

Thumbs up Thumbs down

55

Re: Z tisku a médií (SJM)

Obr: Na to, aby po Praze jezdil autem každý, kdo chce, by to ovšem muselo být trochu jiné město.

MP: Jako "panelákové dítě" nedám na sídliště dopustit, raději bych se ovšem stěhoval víc do centra - jen kdyby ty ulice byly pro děti bezpečné (a víte, že jako hlavní riziko asi nemyslím pouliční kriminalitu).

56

Re: Z tisku a médií (SJM)

Vratislav: tak to si neporozumíme. smile já vyrůstal v centru, pak se stěhoval na sídliště a teď jsem za městem a do centra (neřku-li na sídliště) bych se vracel jen opravdu z donucení. Ale "proti gustu žádný dišputát". Ostatně je to dopbře, aspoň si každý může vybrat to, co mu vyhovuje, s tím nemám problém. Jen to chce trochu tolerance k těm s jinými názory.
Tož užijte si to své sídliště a, prosím,  nezatracujte bydlení za městem s možností např. v parném létě posedět večer venku. Mně osobně to úžasně pomáhá "dobíjet baterky" a tohle skutečně na sídlišti ani v centru nejde. smile

Thumbs up Thumbs down

57

Re: Z tisku a médií (SJM)

Na pražské magistrále se omezí provoz, dělníci budou frézovat vozovku
http://praha.idnes.cz/na-prazske-magist … -zpravy_ab

58

Re: Z tisku a médií (SJM)

Potká magistrálu stejný osud ?
http://www.youtube.com/watch?v=uGY67DxJ … r_embedded

Zdroj: Prahounakole.cz

Thumbs up 0 Thumbs down

59

Re: Z tisku a médií (SJM)

To by se obr zbláznil cool

Thumbs up +1 Thumbs down

60 Naposledy upravil: obr (18.11. 2010 10.31)

Re: Z tisku a médií (SJM)

kubajsu - proč bych bláznil - podívejte se třeba na google maps, jak v podstatě malé město Utrecht (300 tis. obyvatel, 99 km2) je obchváceno dálnicemi a jejich přivaděči do centra.  Nikde, ani z centra  Utrechtu není na dálnici dále nežli 2 km. To, co je na youtube, je něco, jako by Praha ukazovala, jak udělala z Příkopů pěší zónu.

Thumbs up Thumbs down

61

Re: Z tisku a médií (SJM)

Uvedené miesto na mape: http://maps.google.com/maps?q=Utrecht,+ … h&z=17

Osobne uznávam, že viesť tadiaľto pozemnú komunikáciu je asi podobne citlivé, ako pôvodný pražský ZÁKOS...

Thumbs up Thumbs down

62

Re: Z tisku a médií (SJM)

Pista napsal:

Uvedené miesto na mape: http://maps.google.com/maps?q=Utrecht,+ … h&z=17

Osobne uznávam, že viesť tadiaľto pozemnú komunikáciu je asi podobne citlivé, ako pôvodný pražský ZÁKOS...

jo, i v NL se názory vyvíjejí a pořád vylepšují. 
Ten dopravní systém Utrechtu je opravdu dobrý. Nemyslím to jezdění na kole po rovině na malém  městě s půdorysem cca 4x6 km. Myslím z hlediska individuelní autodopravy. NL je v dálnicích obrovsky hodně let před námi.

Thumbs up Thumbs down

63

Re: Z tisku a médií (SJM)

obr napsal:

kubajsu - proč bych bláznil - podívejte se třeba na google maps, jak v podstatě malé město Utrecht (300 tis. obyvatel, 99 km2) je obchváceno dálnicemi a jejich přivaděči do centra.  Nikde, ani z centra  Utrechtu není na dálnici dále nežli 2 km. To, co je na youtube, je něco, jako by Praha ukazovala, jak udělala z Příkopů pěší zónu.

Pravda, v Praze je to od koně 3,5 - 7 km na dálnici

Thumbs up Thumbs down

64

Re: Z tisku a médií (SJM)

kubajsu, hlavně Praha na rozdíl od Utrechtu není těmi dálnicemí "obchvácena". Až budou okruhy a radiály, určitě i intenzita na SJM poklesne. Vždyť poklesla už ted po otevření toho kousku 512-514, protože méně lidí jezdí přes město a jede po uvolněné Jižní spojce.

Thumbs up Thumbs down

65

Re: Z tisku a médií (SJM)

Ještě zkusím vyvolat jinou diskuzi:
Jak byste si představovali celkové zklidnění magistrály (ulice 5. května, Legerova, atd.)?
A druhé téma:
I po dokončení vnitřního i vnějšího okruhu, jak si představujete, že donutíte řidiče využívat okruh a ne přímé spojení po magistrále (třebas příklad: jedu od Brna a chci do Karlína)

Thumbs up Thumbs down

66

Re: Z tisku a médií (SJM)

Intenzita na SJM moc nepoklesne, protože už nyní tvoří drtivou většinu doprava, co má zdroj nebo cíl v centru...

Thumbs up Thumbs down

67

Re: Z tisku a médií (SJM)

pokud jde o dálnice v NL viz http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. … p;start=25 . Až budeme mít takovou síť jko oni, taky se bude moci leccos vylepšovat.

Jinak si taky myslím, že SJM je nezastupitelná pro pražskou dopravu do/z centra. Ale čísla říkají, že po otevření 512-514 doprava na SJM klesla. Protože lidé více využívají pro "vnitroměstský tranzit"  Jižní spojku. Po otevření Blanky a zejména 511 to bude ještě výraznější

Thumbs up Thumbs down

68

Re: Z tisku a médií (SJM)

squish napsal:

Ještě zkusím vyvolat jinou diskuzi:
Jak byste si představovali celkové zklidnění magistrály (ulice 5. května, Legerova, atd.)?
A druhé téma:
I po dokončení vnitřního i vnějšího okruhu, jak si představujete, že donutíte řidiče využívat okruh a ne přímé spojení po magistrále (třebas příklad: jedu od Brna a chci do Karlína)

Viděl bych to na zúžení magistrály na max. 2 jízdní pruhy v jednom směru (včetně odbočovacích), nějako výsadbu stromů a tak (nevím jak s parkovacím místem) + změnu priority semaforů Ječná/Žitná. Intenzita dopravy následně bude muset klesnout (ty auta se tam prostě nevejdou) a magistrálu tak budou používat opravdu jen ti co jinou alternativu nemají (cíl cesty na Praze 1, 2 částečně 3)

Thumbs up Thumbs down

69

Re: Z tisku a médií (SJM)

squishi, kubajsu ještě k tomu zúžení magistrály - vy chcete centrum vylidnit ? a  taky  - kam pak budou lidé z centra dojíždět pro rohlíky ? smile

Jinak souhlas - až bude MO a radiály, budou po SJM jezdit jen ti, kteří nebudou mít zbytí. Ostatně to platí už dnes.

Thumbs up Thumbs down

70

Re: Z tisku a médií (SJM)

ještě k tomu Utrechtu viz http://www.youtube.com/watch?v=AD6Et3ZZ90s  dálnice Utrecht-Amsterdam má 28 km a  2x5 pruhů.

Thumbs up Thumbs down

71

Re: Z tisku a médií (SJM)

No na ten dovoz rohlíků tři pruhy v každém směru snad potřeba nebudou smile

Thumbs up Thumbs down

72

Re: Z tisku a médií (SJM)

obr napsal:

squishi, kubajsu ještě k tomu zúžení magistrály - vy chcete centrum vylidnit ? a  taky  - kam pak budou lidé z centra dojíždět pro rohlíky ? smile

Jinak souhlas - až bude MO a radiály, budou po SJM jezdit jen ti, kteří nebudou mít zbytí. Ostatně to platí už dnes.

Na bydlení v centru právě auto potřeba není - znám překvapivě dost lidí, kteří bydlí v centru (i když o něco širším než se teď bavíme) a auto prostě nemají a ani nechtějí.

Thumbs up Thumbs down

73

Re: Z tisku a médií (SJM)

http://domaci.ihned.cz/c1-48482670-spor … vyssi-soud

Spor o hluk končí...
...
Rozhodnutí je definitivní a Praha má rok na to, aby rámus z aut dovedla na úroveň povolené normy. To by v kritickém úseku znamenalo snížit hladinu až o 18 decibelů, což bude podle expertů velmi obtížné.
...

Thumbs up Thumbs down

74

Re: Z tisku a médií (SJM)

za mých mladých let, když někdo bydlel na místě, které mu nevyhovovalo třeba hlukem, tak se přestěhoval hmm

Thumbs up Thumbs down

75

Re: Z tisku a médií (SJM)

obr napsal:

za mých mladých let, když někdo bydlel na místě, které mu nevyhovovalo třeba hlukem, tak se přestěhoval hmm

No ne každý se odstěhovat může. Řekněte tohle třeba důchodci co bydlí na 5. května smile I on by rád bydlel v klidu.

Thumbs up Thumbs down