76

Re: Z tisku a médií

Návrh EK v letech 2014 až 2020 nepočítá se stavbou D3

České Budějovice - Připravovaný návrh Evropské komise na plán rozvoje dopravních sítí v letech 2014 až 2020 nepočítá s podporou dálnice D3. Komunikace, která má spojovat Prahu s Českými Budějovicemi a Rakouskem, nepatří podle plánu mezi prioritní dopravní sítě. Česko by tak stavbu dálnice muselo hradit ze svého, řekl dnes novinářům náměstek hejtmana Jihočeského kraje Martin Kuba (ODS).

Podle něj bude Evropská unie v letech 2014 až 2020 podporovat dostavbu důležitých dálnic i železničních koridorů částkou 31,7 miliardy euro. "Ale dálnice D3 v tomto návrhu zatím chybí. Česká republika by tak musela dostavbu této páteřní komunikace financovat z vlastních zdrojů, což by bylo velmi problematické a obtížné," uvedl Kuba. Připravovaný návrh Evropské komise prý ani nepočítá s dokončením železničního koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi.

http://www.financninoviny.cz/zpravy/nav … -d3/705423

Thumbs up Thumbs down

77

Re: Z tisku a médií

Hejtman chce od vlády peníze, jinak nepodpoří dostavbu Temelína
http://budejovice.idnes.cz/Clanek.aspx? … -zpravy_pp

týká se o i D3

78

Re: Z tisku a médií

České Budějovice 27. října (ČTK) - Stavba dálnice D3, která má spojovat České Budějovice s Prahou, bude v příštím roce pokračovat budováním úseku mezi Borkem a Úsilným na Českobudějovicku. Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) na zhotovení zhruba tři kilometry dlouhého úseku navrhl vyčlenit 200 milionů korun. Úsek by mohl být dokončen v letech 2014 až 2015, řekl dnes ČTK předseda Sdružení výstavby D3 a R4, senátor Pavel Eybert. Jiný úsek se v příštím roce stavět nezačne. Momentálně se staví 25 kilometrů dlouhá pasáž mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. Ta by měla být v provozu od poloviny roku 2013.
Podle ministerstva dopravy bude celá jihočeská část D3, která měří zhruba 110 kilometrů, dostavěna v roce 2017. "Nemám křišťálovou kouli, abych řekl, jestli je to reálný termín. Bude záležet na financích," uvedl Eybert. V současnosti je však z celé D3 zatím v provozu pouze patnáctikilometrová část mezi Meznem a Táborem.
Jihočeští politici pomalu ztrácejí trpělivost s opakovanými sliby na výstavbu D3. Dálnice měla už dávno stát nebo být ve vysoké fázi rozpracovanosti. Hejtman kraje Jiří Zimola (ČSSD) v úterý na mimořádné tiskové konferenci vyzval vládu, aby vyčlenila peníze na dostavbu dálnice, jinak kraj nepodpoří dostavbu Jaderné elektrárny Temelín. Zimola tak reagoval na fakt, že D3, a IV. železniční koridor vypadly z plánu prioritních dopravních staveb Evropské komise v letech 2014 a 2020. Podle ministerstva dopravy se výstavba komunikací nezastaví, bude ale potřeba hledat peníze v jiných programech EU.
Dostavba celé D3, která má měřit zhruba 170 kilometrů, přijde podle odhadů na 50 miliard korun. Ministerstvo dopravy nyní nedokáže odhadnout, kdy by mohla být dokončena středočeská část komunikace. Mluví se o termínu po roce 2020.  Teprve před několika dny D3 získala kladný posudek v procesu hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA). Zpracovatel upřednostňuje takzvanou západní variantu, podle které se dálnice napojí na Pražský okruh u Jesenice a na jih povede kolem Jílového, a protne tak turisticky oblíbenou oblast v Posázaví.

Thumbs up Thumbs down

79

Re: Z tisku a médií

Unie vyšachovala Jihočechy ze hry o dálnici D3

v článku čtyři nové letecké snímky ze stavby

http://strakonicky.denik.cz/zpravy_regi … d3-jc.html

80

Re: Z tisku a médií

V letošním roce začne výstavba dalších dvou úseků dálnice

Celkový přehled staveb ve výstavbě v roce 2012

D3 0308C Veselí nad Lužnicí – Bošilec 5,6 km
D3 0309/III Borek – Úsilné 3,3 km

http://www.rsd.cz/doc/Informacni-servis … silnice-r6

81

Re: Z tisku a médií

ŘSD vydalo nové letáky

Dálnice D3 0309/II Ševětín-Borek
http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v … -borek.pdf

Dálnice D3 0309/III Borek-Úsilné
http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v … usilne.pdf

Dálnice D3 0309/I Bošilec-Ševětín
http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v … evetin.pdf

Dálnice D3 0308C Veselí nad Lužnicí-Bošilec
http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v … osilec.pdf

82

Re: Z tisku a médií

První dálnicí v ČR spravovanou soukromou firmou má být úsek D3

První dálnicí v Česku spravovanou soukromou firmou bude osmikilometrový úsek jihočeské D3 u obce Bošilec, který vyjde na 3,8 miliardy korun. Řidiči by na něj měli vyjet v roce 2016. Ministerstvo dopravy (MD) už dokončilo podrobné plány, jak má první modelový projekt spolupráce soukromníků a státu při stavbě silnic vypadat. Uvedly to dnešní Hospodářské noviny (HN).

"Máme zájem vyzkoušet tento model financování na menším úseku, který je připraven, stát už vykoupil pozemky, a nic nám nebrání ve stavbě, kromě nedostatku peněz," řekl deníku ministr dopravy Pavel Dobeš (VV).

První PPP projekt má podle listu fungovat tak, že stát předá soukromníkovi staveniště a splácet mu začne až po zprovoznění dálnice. Po 30 letech firma dálnici předá zpět státu ve stavu, v jakém ji původně dostavěla, tedy kompletně zrekonstruovanou. Peníze bude vláda soukromníkům splácet z mýtného, které na úseku vybere. Cena 3,8 miliardy korun není konečná, navýší se o inflaci.

Právě spolupráce státu a soukromníků, takzvané PPP projekty, jsou v současné době jediným řešením, jak začít rychle a levně stavět dálnice. Také podle zprávy Národní ekonomické rady vlády (NERV) jsou služby stavebních firem pro stát výrazně dražší, než když staví pro soukromý sektor.

Pokud plán schválí na jaře vláda, firmy by se mohly začít hlásit už letos v létě. MD přitom láká i zahraniční investory nebo sdružení finančníků a stavitelů.

Celá dálnice D3 má měřit 170 kilometrů, zatím je v provozu jen 15kilometrový úsek u Tábora. Staví se ještě 25kilometrová část mezi Táborem a Veselím na Lužnicí, napsaly dnešní HN.

http://www.stavebniklub.cz/?sekce=1& … odkud=ENST

83

Re: Z tisku a médií

Praha 11. dubna (ČTK) - Stát kvůli chystanému rozšíření jaderné elektrárny Temelín posílí dopravní infrastrukturu v oblasti jižních Čech. Důležitá bude zejména dostavba dálnice D3 a silnice R3, které mají spojit Prahu s Rakouskem, a dalších silničních komunikací. Návrh na eliminaci slabých míst výstavby Temelína z hlediska dopravy dnes schválila vláda. ČTK to řekl zdroj obeznámený s jednáním kabinetu.
Kromě D3/R3 považuje předkládající ministerstvo dopravy za nutné také dokončit rychlostní komunikaci R4 z Prahy na jih Čech. Důležité bude také dokončení IV. tranzitního železničního koridoru. Ministerstvo také zvažuje v souvislosti s rozšířením Temelína převést silnici II/105 z Prahy do Českých Budějovic na silnici I. třídy. 
Dálnice D3 má spojovat Prahu a České Budějovice přes Tábor. Dále na hranice s Rakouskem má pokračovat rychlostní silnice R3. Silnice R4 propojí Prahu s Pískem. 
Výzvu vládě na urychlené řešení dostavby silničních komunikací D3, R3 a R4 podepsalo ke konci loňského roku několik desítek starostů měst a obcí v blízkosti Temelína. Podporují tak názor jihočeského hejtmana Jiřího Zimoly (ČSSD), který před časem prohlásil, že pokud vláda nebude řešit budování těchto silnic, kraj nepodpoří dostavbu Temelína. 
"Velkou administrativní, ekologickou, finanční i politickou zátěž při výstavbě JETe (jaderné elektrárny Temelín) ponese i Jihočeský kraj, který vznesl legitimní požadavek na urychlení dostavby dálnice D3/R3 a další páteřní infrastruktury, která je nezbytná k propojení Jihočeského kraje s ostatními regiony i se sousedními státy. Jedná se tak o určitou formu kompenzace a přispění k dalšímu rozvoji Jihočeského kraje," uvedlo ministerstvo dopravy v předkládací zprávě.
    Resort dopravy má nyní zpracovat samostatný dokument související prioritně s výstavbou dálnice D3/R3. Ten se bude zabývat financováním dálnice a harmonogramem její výstavby. Vládě jej má předložit do konce září. 
    Vlastník Temelína, energetický koncern ČEZ, loni předal zadávací dokumentaci na dostavbu jaderné elektrárny účastníkům tendru. Stavba třetího a čtvrtého bloku Temelína má být hotova nejpozději v roce 2025. Uchazeči by mají letos podat nabídky a v roce 2013 by mělo být rozhodnuto o vítězi. Mezi zájemce o dostavbu patří americký Westinghouse vlastněný japonskou společností Toshiba, francouzská Areva a česko-ruské konsorcium Škoda JS, Gidropress a Atomstrojexport.

Thumbs up Thumbs down

84

Re: Z tisku a médií

Stát vypsal tendry na dva jihočeské úseky D3 za tři miliardy30.5.2012, Zdroj: ČTK

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypsalo tendry na výstavbu dvou několikakilometrových úseků, jižně od Veselí nad Lužnicí a severně od Českých Budějovic. Celková hodnota obou zakázek činí téměř tři miliardy korun. Informuje o tom dnešní vydání deníku E15.

"Chtěli bychom začít stavět ještě letos, peníze na to v rozpočtu máme," řekl E15 šéf jihočeského ŘSD Josef Pešl. Stavby by prý měly trvat zhruba dva roky.

Z dopravního hlediska má větší význam výstavba u Budějovic, ačkoliv jde o pouhé tři kilometry. Dálnice se po 70 letech plánů poprvé dotkne cílového města a výrazně zjednoduší vjezd do něj.

U Veselí nad Lužnicí se bude stavět necelých šest kilometrů. Začne se tím, že se v dálnici promění obchvat města, skončí se v polích u Bošilce. Obchvat naváže na zhruba 25 kilometrů D3 z Tábora k Veselí, které jsou nyní ve výstavbě.

85

Re: Z tisku a médií

O stavbu nových úseků D3 se utká 11 firem
http://www.financninoviny.cz/zpravodajs … rem/819515

86

Re: Z tisku a médií

Kilometr jihočeské dálnice D3 získal stavební povolení

Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/clanek.aspx? … oprava_spi

87

Re: Z tisku a médií

Stavbu úseku D3 u Č. Budějovic prý brzdí výkupy pozemků

České Budějovice - Výstavbu úseku dálnice D3 mezi Úsilným a Borkem u Českých Budějovic prý brzdí výkupy pozemků. Práce na budování této části dálnice měly podle harmonogramu začít letos, ale zatím se tak nestalo. Českobudějovický magistrát chce proto v listopadu uspořádat jednání výkonné rady pro výstavbu D3, kterého se mají účastnit i ministr dopravy a zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Město hodlá pomoci tomu, aby se úsek dálnice D3 mezi Úsilným a Borkem začal co nejdříve budovat, řekl dnes novinářům primátor Juraj Thoma (HOPB).

"Měli bychom se na jednání dozvědět nějaké záruky, jak bude stavba pokračovat. Ze současného stavu jsme velmi rozlíceni," uvedl primátor. Jihočeský kraj už loni uvedl, že trvá na urychlené výstavbě dálnice D3 v regionu. Hejtman Jiří Zimola (ČSSD) tím podmínil plánovanou dostavbu jaderné elektrárny Temelín. "V této souvislosti tvrdím, že je mi úplně jedno, jestli se nakonec bude stavět třetí a čtvrtý blok Temelína. Ale není mi jedno, jestli tady dálnice bude, nebo nebude," řekl primátor. Podle něj není šťastnou variantou, když se budování D3 váže právě k dostavbě jaderné elektrárny. "Třetí a čtvrtý blok Temelína být nakonec vůbec nemusí, a pokud bychom s tímto projektem neproniknutelně spojovali dokončení dálnice, tak bychom se jí nikdy nemuseli dočkat," podotkl Thoma.
Ministerstvo dopravy vydalo v srpnu stavební povolení na více než kilometrový úsek D3 mezi Úsilným a Borkem. Náklady na stavbu činí 428 milionů korun bez DPH. Úsek měl být dokončen mezi roky 2014 a 2015. "Těch slibů a termínů kolem D3 padlo tolik, že už a priori nevěřím žádnému," odpověděl Thoma na otázku, zda je reálné, že plánovaný úsek dálnice bude dokončen podle harmonogramu.
Výstavbu D3 provázejí léta komplikace. Naposledy loni na podzim Evropská unie uvedla, že z částky pro budování důležitých dálnic i železničních koridorů v letech 2014 až 2020 ve výši 31,7 miliardy eur, nepodpoří D3. Hejtman Zimola pak vyzval vládu, aby dostavbu této sítě začala urychleně řešit. Náklady na dostavbu D3 mezi Prahou a hraničním přechodem Dolní Dvořiště se odhadují asi na 50 miliard korun.
Dálnice v plánované délce zhruba 170 kilometrů (od Pražského okruhu na hranice s Rakouskem) měla podle původních slibů politiků už dávno stát nebo být ve vysokém stupni rozestavěnosti. V provozu je však pouze zhruba dvacetikilometrový úsek mezi Táborem a Meznem.
Autor: ČTK
http://www.financninoviny.cz/zpravodajs … mku/857309

Thumbs up Thumbs down

88

Re: Z tisku a médií

Stavba dalšího úseku dálniční sítě se uzavírá
Jen něco málo přes půl roku zbývá do dokončení významné komunikace, která motoristům urychlí cestu mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí a řadě jihočeských měst odlehčí od dopravního zatížení. Další, 25 km dlouhý úsek dálnice D3 by totiž měl být hotový ještě před příštími letními prázdninami.
Celý úsek pod vedením společnosti STRABAG staví sdružení čtyř firem – mimo Metrostavu, který má na zakázce 40% podíl, ještě EUROVIA CS a košické Inžinierske stavby. Tým divize 4 Metrostavu pod vedením Ing. Bohumila Rohna odpovídá za vybudování 11,5 km dlouhé části komunikace mezi Planou n/L a Soběslaví se dvěma velkými a třemi menšími dálničními mosty (foto č. 1), řadou nadjezdů a dvěma přesypanými mosty pro přechod zvěře.
Největším dílem je zde bezesporu most přes rybník Koberný. Měří 560 metrů, je téměř hotový a ještě letos jej divize 4 předá investorovi. Do konce roku by měla dokončit i most přes Černovický potok. Práce na ostatních mostech i nadjezdech skončily už letos v létě (foto č. 2).  „V současnosti na stavbě pokládáme konstrukční vrstvy. Bez poslední obrusné budou hotové ještě do konce klimaticky příhodného období. Provádíme také zemní práce na vedlejších obslužných komunikacích a zakládání protihlukových stěn,“ popisuje současné dění Ing. Rohn a přibližuje postup dokončovacích prací: „V říjnu byly zahájeny i práce na monolitických žlabech, které provedou finišery firmy DSH, nové dceřiné společnosti Metrostavu.Musíme ještě dokončit střední dělicí pás a krajnice a ještě letos začít ukládat kabely informačních a SOS systémů. Na jaře položíme obrusné vrstvy, namontujeme svodidla, značení a provedeme sadové úpravy i oplocení dálnice.“
Během čtyř let prací se pracovníci Metrostavu museli na stavbě D3 vypořádat s celou řadou změn. Kromě změny její trasy, již vyvolaly majetkoprávní spory, došlo mimo jiné i k poměrně velké změně v typu mostu přes rybník Koberný. Místo původně navržené vysouvané ocelové konstrukce tu divize 4 postavila letmou betonáží předpjatý betonový komorový nosník. Snížila tím počet pilířů v rybníce,  což ušetřilo peníze jak při stavbě, tak při následné údržbě a zároveň znamenalo i menší dopad do rázu krajiny.
Další změny vyvolaly sesuvy skalních svahů v blízkosti hotových nadjezdů. I když šlo o poměrně velký rozsah dodatečných prací, divizi 4 se je podařilo dokončit včas.
Jaroslav Růžek, foto Josef Husák

http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/192012.pdf

89

Re: Z tisku a médií

Otevření dálnice do Veselí má v moci také počasí

http://taborsky.denik.cz/zpravy_region/ … 21130.html

90

Re: Z tisku a médií

Konec trápení u Tábora. V létě ho s Veselím nad Lužnicí spojí dálnice

Odpověď na otázku "Jaká je pro Jihočechy nejlepší zpráva roku 2013?" se hledá snadno. Přece otevření pětadvacetikilometrového úseku dálnice D3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí. Než se však řidiči svezou z Prahy až na rakouské hranice, bude to trvat ještě minimálně deset let.

http://budejovice.idnes.cz/dalnice-d3-c … zpravy_khr

Thumbs up Thumbs down

91

Re: Z tisku a médií

aktualizované letáky
Dálnice D3 0309/I Bošilec-Ševětín
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/E5A6 … evetin.pdf

Dálnice D3 0309/II Ševětín-Borek
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/7B97 … -borek.pdf

zahájení v 04/2014 - jsem na to zvědav

92

Re: Z tisku a médií

Stavba dálnice D3 před Budějovicemi má skluz. Vázne výkup pozemků
http://budejovice.idnes.cz/stavba-tahu- … zpravy_sou

Petr od Pankráce

93

Re: Z tisku a médií

Počasí hraje proti stavařům D3 u Tábora. Úsek otevřou asi až v srpnu

Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/skluz-dalnic … zpravy_khr

94

Re: Z tisku a médií

vondr napsal:

Počasí hraje proti stavařům D3 u Tábora. Úsek otevřou asi až v srpnu

Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/skluz-dalnic … zpravy_khr

To se jim hodí do karet. Je o týden delší zima, tak prodlužují termín o dva měsíce.

Thumbs up Thumbs down

95 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (13.05. 2013 14.36)

Re: Z tisku a médií

Tábor/Praha 13. května (ČTK) - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) počítá se zprovozněním šestadvacetikilometrového úseku D3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí v plánovaném termínu 30. června. Práce pokračují podle harmonogramu. Příčinou oddálení stavby by mohly být snad jedině dlouhodobé a opravdu nepříznivé klimatické podmínky, řekla dnes ČTK mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Stavba rozdělená do dvou úseků Tábor - Soběslav a Soběslav - Veselí nad Lužnicí přijde na 10,5 miliardy korun bez DPH.
Oficiální termín dokončení úseku je 30. června, pokud by zhotovitel nedokázal práce dokončit, vyplývaly by z toho pro něj podle předsedy Sdružení pro výstavbu D3 a senátora Pavla Eyberta (ODS) sankce. "Podle mých informací se dají práce do 30. června skutečně stihnout. Ale neznamená to, že se hned bude smět na dálnici jezdit. Někdo to totiž musí od zhotovitele přebrat a nejsem si jistý, že ŘSD to hned bez výhrad přebere. A v tom může vzniknout ten problém a zpoždění. Stavba bude hotová, ale dálnice může být v provozu až o několik týdnů později," řekl ČTK.

Thumbs up Thumbs down

96

Re: Z tisku a médií

Úsek D3 Tábor - Veselí dokončí v červnu. Řidiče na něj možná nepustí

Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/dalnice-d3-c … zpravy_khr

97

Re: Z tisku a médií

Z Tábora do Budějovic mají po D3 jezdit auta koncem roku 2015   
http://www.novinky.cz/ekonomika/302939- … -2015.html

Thumbs up Thumbs down

98

Re: Z tisku a médií

Konec kolon u Tábora se blíží. Ještě v červnu se otevře nový úsek D3

Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/dalnice-d3-m … zpravy_jkr

99

Re: Z tisku a médií

chemer napsal:

Na kole po dálnici
V neděli 23. června pořádá Klub českých turistů Tábor výlet na kolech po připravovaném novém úseku dálnice D3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí. Odjezd je v 8.30 hod. od motelu Mašát, lze se připojit i u Svitu. Celá délka trasy je 50 km, ale lze si ji libovolně zkrátit. Na trase bude krátká prezentace a beseda se zástupcem vedení stavby dálnice. Protože na některých úsecích probíhají dokončovací práce, budou účastníci poučeni o způsobu jízdy.

https://www.facebook.com/permalink.php? … 0251828070

já už jedu tím směrem... smile

100

Re: Z tisku a médií

Od prázdnin se Plané od dopravy uleví

http://taborsky.denik.cz/zpravy_region/ … 30622.html