51

Re: Z tisku a médií

Stát pozdrží stavbu R3 do Rakouska. Řidiči dál musejí po silnici smrti
Na seznamu staveb, které ministerstvo dopravy chce kvůli úsporám zastavit, figuruje i chystaná rychlostní silnice R3 z Budějovic do Rakouska. Řidiči se jen tak nedočkají ani nových...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=182 … dc=1429374

52

Re: Z tisku a médií

Ve hře jsou miliony, půda i dům
http://taborsky.denik.cz/zpravy_region/ … 00804.html

53

Re: Z tisku a médií

Město prodá pozemky pro odklon dálnice D3...
TÁBOR - Táborští zastupitelé včera rozhodli, že město prodá Ředitelství silnic a dálnic své pozemky nedaleko hotelu Mašát, aby mohla být dokončena výstavba dálnice D3 z Tábora do Veselí...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=202 … dc=1441880

54

Re: Z tisku a médií

Kvůli dálnici D3 se má vyvlastňovat pozemek, spor míří do Štrasburku
http://budejovice.idnes.cz/clanek.asp?c … -zpravy_pp

55

Re: Z tisku a médií

Bezecný osm milionů za své pozemky nedostane, dálnice D3 se mu vyhne
http://budejovice.idnes.cz/clanek.asp?c … -zpravy_pp

56

Re: Z tisku a médií

Vyvlastňování pozemku pro D3 se asi přeruší,dálnice povede jinudy
http://regiony.impuls.cz/jihocesky-kraj … udy/547065

57

Re: Z tisku a médií

Publikace o dálnici D3
Ředitelství silnic a dálnic vydává novou publikaci o dálničním tahu D3, který v budoucnu spojí Prahu s Táborem, Českými Budějovicemi a rakouským Lincem.

http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/157B933 … _10_10.pdf

58

Re: Z tisku a médií

16.12.2010 Veřejná vyhláška - Oznámení o zahájení stavebního řízení - "Dálnice D3, stavba 0307A Tábor - Soběslav - MÚK Měšice"

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/DAC234C … 2_2010.pdf

59

Re: Z tisku a médií

Hornorakouská banka by se chtěla stát investorem D3
http://www.financninoviny.cz/zpravy/hor … -d3/597526

60

Re: Z tisku a médií

ŘSD obešlo vzpurného majitele pozemku pro D3. Má povolení o kus vedle
http://ekonomika.ihned.cz/c1-50415670-r … -kus-vedle

61

Re: Z tisku a médií

V Čerčanech se rozpoutala diskuze o dálnici D3. Ať vede Posázavím, říkají místní

Zdroj: http://praha.idnes.cz/v-cercanech-se-ro … zpravy_meb

62

Re: Z tisku a médií

Železná konstrukce chrání kulturní památku
http://taborsky.denik.cz/zpravy_region/ … 10216.html

63

Re: Z tisku a médií

noviny Metrostavu 5/2011 http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/052011.pdf

Most stavěný pod „drobnohledem“
Po silnici spojující Tábor s Veselím nad Lužnicí a směřující dále na České Budějovice projede denně v obou směrech asi 25 tisíc aut. Co do dopravní zátěže je to jedna z nejfrekventovanějších komunikací v naší republice vůbec. A kdo tudy musí jezdit, potvrdí, že cesta není žádný med. Není proto divu, že prakticky všichni v tomto regionu čekají jako na smilování, až se i tady otevře další nově budovaný úsek dálnice D3.
Na jeho výstavbě se jako člen sdružení spolu s dalšími třemi společnostmi výrazně podílí i divize 4 Metrostavu. Těžiště její činnosti spočívá ve výstavbě tří mostů. Dva z nich – přes rybník Koberný a nad údolím Myslkovického potoka – staví vlastními silami; třetí, překonávající Černovický potok, pro něj zajišťuje subdodavatel.
Dálniční most přes Myslkovický potok vyrůstá na 92,466. km dálnice D3 a měří 326,5 m; je tedy o téměř 250 m kratší než most přes hladinu rybníka Koberný. To ale neznamená, že by jeho stavba byla jednodušší nebo snazší. Spíš naopak. Most se totiž staví na dně vypuštěného rybníka nazývaného Kamenný. A tohle území postihly loni v létě bleskové povodně, takže celé staveniště zmizelo pod vodou. Vypořádat se s touto situací stálo podle shodného vyjádření obou stavbyvedoucích – Ing. Martina Slováka a Ing. Petra Berníka, kteří v divizi 4 výstavbu řídí – všechny zúčastněné dost sil i nervů.
„Požadavky investora na kvalitu stavby jsou mimořádně vysoké,“ podotkl stavbyvedoucí Ing. Zdeněk Ludvík, který zodpovídá za realizaci mostních staveb na D3. „Stavíme doslova pod drobnohledem týmu externích konzultantů, kteří pro investora kontrolují každý detail.“
Most přes Myslkovický potok, samostatný pro každý jízdní směr, tvoří spojitý monolitický, dodatečně předpjatý dvoutrám o 8 polích. Rozpětí těch krajních je 34 m, vnitřních 40 m. Zaměstnanci divize 4 jej staví na spodní posuvné skruži, kterou v současnosti příčně přesunují z hotového pravého mostu na začátek stavby levého.
Nosná konstrukce pravého mostu (foto) byla i přes mimořádně nepříznivé počasí provedena za necelých sedm měsíců. Termín betonáže prvního taktu levého mostu je naplánován na 15. dubna a jeho nosná konstrukce by měla být dokončena dokonce za pouhých šest měsíců.
Na výstavbě mostu se dodávkou mostových hrncových ložisek podílí i Doprastav, firma Subterra pro něj zajišťovala přeložky inženýrských sítí. Stavba si celkem vyžádá asi 12 500 m³ betonu, 1 200 tun betonářské oceli a 200 tun předpínací výztuže. V těsné blízkosti mostu navíc povede plánovaný IV. železniční koridor, a proto jeho výstavba vyžaduje zvláštní opatření, jež omezí negativní vlivy elektrických bludných proudů na jeho životnost.
– r i p – , foto Josef Husák

64

Re: Z tisku a médií

Dálnice D3: o trase je rozhodnuto
České Budějovice – Dálnice D3 u Budějovic přestala hledat alternativy, aby se ušetřilo.

http://strakonicky.denik.cz/zpravy_regi … ce_d3.html

65

Re: Z tisku a médií

Oznámení o zahájení stavebního řízení - D3 odpočívky Mezno-Mitrovice
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/4A13E74 … rovice.pdf

66

Re: Z tisku a médií

Vyrozumění o pokračování stavebního řízení - Dálnice D3, Tábor – Veselí nad Lužnicí, stavba 0306 – obchvat Tábora (levý jízdní pás – ve směru na Prahu)

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/8246E01 … zeníD3.pdf

67

Re: Z tisku a médií

Na neexistující dálnici D3 už stát promrhal stovky miliónů
http://www.novinky.cz/ekonomika/235680- … lionu.html

68

Re: Z tisku a médií

České Budějovice 27. června (ČTK) - Po novém úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí by řidiči mohli začít jezdit zřejmě od poloviny roku 2013. To by měl být pětadvacetikilometrový úsek dokončen. ČTK to řekl manažer dostavby D3 František Petroušek z českobudějovického Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Bude to teprve druhý zprovozněný úsek na dálnici, která by měla spojit Prahu s jihem Čech a Rakouskem. Řidičům nyní slouží jen zhruba 15 kilometrů dálnice u Tábora.
Práce na stavbě úseku jsou asi v polovině. Dělají se hlavně zemní práce, přeložky inženýrských sítí a staví se mosty. Povrchy vozovek stavebníci ještě na žádné části dálnice nepokládají. Přijdou na řadu až na závěr stavby, na konci roku 2012 a první polovině roku 2013, uvedl Petroušek.
Všechny potřebné pozemky ŘSD už vykoupilo a má i stavební povolení pro tuto trasu, poslední nabylo právní moci v březnu tohoto roku.

Thumbs up Thumbs down

69

Re: Z tisku a médií

Dálnici D3 je už dvacet let. Měří ale jen patnáct kilometrů
Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/Clanek.aspx? … -zpravy_pp

70

Re: Z tisku a médií

Lidé v Sezimově Ústí budou pod dálnicí chodit podchodem pro zvěř

Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/lide-v-sezim … -zpravy_pp

71

Re: Z tisku a médií

Dálnice D3 na Táborsku vydržela jen čtyři roky, už je zralá na opravu
1. září 2011  9:42
Jen čtyři roky vydržela vozovka na mostě na dálnici D3 mezi Chotovinami a Meznem na Táborsku. Na nekvalitní silnici se totiž objevily díry a po pár letech provozu se teď vozovka musela záplatovat. Silničáři se sem ale nejspíš ještě vrátí. Ředitelství silnic a dálnic chce po zhotoviteli stavby, aby vyměnil povrch v celé délce mostu.
Podle Ředitelství silnic a dálnic nejde o havárii mostu, ale problém je ve vrstvách vozovky. Protože jde o opravu v záruční době, měl by ji zaplatit dodavatel mostu -společnost Metrostav.

Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/dalnice-d3-n … -zpravy_pp

Thumbs up Thumbs down

72

Re: Z tisku a médií

Ředitelství dálnic reklamuje D3, už po čtyřech letech se musí záplatovat

Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/Clanek.aspx? … -zpravy_pp

73

Re: Z tisku a médií

čtrnáctideník Metrostav napsal:

Poslední kubíky betonu

Práce na stavbě dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí postoupily do další etapy. Poté, co byla v srpnu dokončena nosná konstrukce přemostění Myslkovického potoka, uložili 2. září pracovníci divize 4 poslední kubík betonu i do nosné konstrukce mostu přes rybník Koberný (titulní foto).

Tento most je na našem úseku díla nejsložitějším objektem. Vede ve výšce 13 m nad rybníkem Koberný a měří 575 m. Jeho spodní stavbu tvoří dvě krajní opěry a pět dvojic pilířů o výšce 6–10 metrů. Jeho vodorovnou konstrukci (foto č. 1) prováděl tým Ing. Petra Štědronského z divize 4 pomocí dvou párů vozíků pro letmou betonáž.

„V pátek 2. září jsme symbolicky uložili do koncové dobetonávky poslední kubík betonu (foto č. 2),“ řekl stavbyvedoucí Ing. Tomáš Hnojský a dodal: „Po dokončení nosné konstrukce pokračujeme ve výstavbě monolitických říms, provádíme obklady svahů u opěr a terénní úpravy pod mostem.“ Všechny tyto práce by měli stavaři uzavřít nejpozději do konce tohoto roku. Poté je čeká montáž protihlukové stěny, svodidel a pokládka živice.

Technologie letmé betonáže, kterou byl most budován, vyžaduje preciznost, technologickou i bezpečnostní kázeň a dokonalou spolupráci se všemi subdodavateli. Pracovníci naší divize 4 ji však mají dobře zažitou z předchozích staveb. Přesto vyladění a obsluha betonářských vozíků patřily k tomu nejsložitějšímu, co je na stavbě mostu přes rybník Koberný potkalo. „Práce často vyžadovala na hodiny rozpočítanou koordinaci činností našich pracovníků s dodavateli armatury, předpětí, s geodety i projektantem. Ten často musel po ranním měření, následném předpětí prvků a geodetickém přeměření poslat nové parametry pro vozíky tak, aby mohly být přenastaveny ještě do konce pracovní směny,“ řekl Ing. Hnojský. „Naše zkušenosti, úsilí všech spolupracovníků i dobrá spolupráce s Provozem mostních technologií nám umožnily zvládat sedmidenní betonovací cyklus letmé betonáže i za nepříznivých povětrnostních podmínek, a dodržet tak harmonogram.“

Postup výstavby jihočeské dálnice
Stavba dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí byla zahájena před třemi lety v září. „Dálniční úsek, za který odpovídáme, je dnes rozpracovaný v celé délce 11,3 km. Pracovníci našeho provozu zemních prací na něm v současnosti provádějí dva technologicky odlišné zářezy – jeden v nestabilních jílovitých zeminách a druhý pomocí trhacích prací ve skalním podloží. U dvou mostů na trase – jeden z nich vede přes zmiňovaný rybník Koberný, druhý přes Myslkovický potok – jsme dokončili nosné konstrukce, u ostatních jsou rozpracované. Založili jsme i většinu nadjezdů a jejich nosné konstrukce budujeme. Brzy zahájíme pokládku středové kanalizace, aktivní zóny dálnice a spodních konstrukčních vrstev vozovky. Pomohla nám k tomu i divize 1, která pod vedením Ing. Jana Habrovce v červenci dokončila 6 km dlouhou přeložku plynovodu,“ popsal situaci na D3 ředitel výstavby za Metrostav Ing. Bohumil Rohn z divize 4. Stavbu celého 25km úseku dálnice, který by měl být podle nového harmonogramu zprovozněn v červnu 2013, provádí naše společnost ve sdružení, jehož lídrem je firma STRABAG.
– ls – , foto Josef Husák a archiv divize 4

http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/162011.pdf

74

Re: Z tisku a médií

Zloději ukradli na stavbě dálnice D3 na Táborsku podpěry za 450 tisíc

Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/zlodeji-ukra … -zpravy_pp

75

Re: Z tisku a médií

11.10.2011 Oznámení o zahájení stavebního řízení pro stavbu D3 0308C - Veselí nad Lužnicí – Bošilec
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/DDBC8A1 … 30308C.pdf