26

Re: Tramvaj Škoda ForCity

No, není moc s čím srovnávat... Staré hladké plastové sedačky jsou tvarovány, takže z nich člověk nespadne, ale tohle lakované dřevo bude klouzat jak čert a bez jakékoliv opory - vzpomínám si, jak jsem jednou sklouznul ze staré koženkové sedačky v Ikarusu a nic moc...

Thumbs up Thumbs down

27

Re: Tramvaj Škoda ForCity

demon 16.12.2009 napsal:

Dnes Prahu definitivně opustila Škoda 15T ev.č.9200, první vůz svého druhu.
Ale nemusíte zoufat, na tom samém traileru se o pár hodin dříve vrátila "dvojka" ev.č.9201.  (-X

oTTo 17.12.2009 napsal:

takže malá chuťovka s 15T na sněhu... první snímek cca o půl dvanácté, další dva před druhou...
IMG_8004.JPG
IMG_8011.JPG
IMG_8022.JPG

už se těším, až si jí také vyfotím smile
nejlépe někde na "staveništi" smile

28

Re: Tramvaj Škoda ForCity

No na TT fóru taky spekulují, že dojde ke zrušení nákupu 15T, tak kdoví, jak to dopadne :-)

Thumbs up Thumbs down

29

Re: Tramvaj Škoda ForCity

lpczech napsal:

Po odeslání dotazu na DPP jak to vypadá s typem 15T:

Na prototypu tramvajového vozidla 15T ForCity ev.č.9201 došlo při zkušební jízdě dne 12.11.2009
k jednofázovému zkratu na trakčním motoru. Motor byl pracovníky dodavatele na trati odpojen a vůz dojel
vlastními silami zpět do Opravny tramvají v Hostivaři, kde byl posléze vyměněn.
Vyjetí do ulic se neodkládá. Na tramvajovém voze stále probíhají zkoušky nutné k homologaci vozidla.
Součástí těchto typových zkoušek jsou také zkušební a ověřovací jízdy na tramvajových tratích v Praze.
Pokud máte na mysli spíše zařazení vozidla 15T ForCity do provozu s cestujícími, tak to bude možné až po
úspěšném provedení všech typových zkoušek uvedených v ČSN 281300 Tramvajová vozidla – Technické
požadavky a zkoušky. Musíme mít stále na paměti, že se jedná o zcela novou koncepci 100% nízkopodlažního
tramvajového vozu a je tedy třeba ho v souvislosti se zajištěním maximální bezpečnosti provozu a cestujících
řádně prověřit a odzkoušet.
smile

mart337 napsal:

Tak takhle jí dneska ustlali.
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do … ;mode=view

30

Re: Tramvaj Škoda ForCity

Kde je nová tramvaj - nefunguje
Po městě již mělo jezdit s cestujícími několik nových tramvají ForCity. Nejezdí. Prototyp má potíže - Praha - Když v dubnu 2008 představovala v Praze plzeňská Škodovka novou nízkopodlažní...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=020 … ;c=1324223

31

Re: Tramvaj Škoda ForCity

Brejšín napsal:

3 příklady důvodu proč se moc nejezdí
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do … ;mode=view
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do … ;mode=view
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do … ;mode=view

Jinak v tuto chvíli se dá obousměrně jezdit PA - Synkáč - IPP- Karlák - Palačák - Anděl (úsek již zkalibrován) - Smíchov - Újezd - Malostranská - Štefánikův most - Republika - Václavák - Karlák - Nusle - PA, spojky Lazarská - Národní - Újezd, Staroměstská - Malostranská, Čechův most - Staroměstská - Národní.

nejen stavbám "vadí" sníh a mráz... smile

32

Re: Tramvaj Škoda ForCity

No jo, vypadá to, že udělali tramvaj spíš pro Lisabon než pro Prahu. V Praze občas bývá sníh. A taky se občas propadají koleje / vystupuje dlažba. Stará "SUVéčka" T3 ještě budou muset nějaký čas vydržet ;o)))

Thumbs up Thumbs down

33

Re: Tramvaj Škoda ForCity

EnRico napsal:

No jo, vypadá to, že udělali tramvaj spíš pro Lisabon než pro Prahu. V Praze občas bývá sníh. A taky se občas propadají koleje / vystupuje dlažba. Stará "SUVéčka" T3 ještě budou muset nějaký čas vydržet ;o)))

Ale depa. Holt je ta tramvaj jenom jedna, sama si to sněholedo koryto nevynutí a ty ostatní jsou vpředu užší. Až jich budou jezdit větší počty, tak si to koryto prohrábnou ještě před zmrznutím. Takhle se jí to případně musí prohrábnout pluhem.

Thumbs up Thumbs down

34

Re: Tramvaj Škoda ForCity

S_M_Lomoz napsal:
EnRico napsal:

No jo, vypadá to, že udělali tramvaj spíš pro Lisabon než pro Prahu. V Praze občas bývá sníh. A taky se občas propadají koleje / vystupuje dlažba. Stará "SUVéčka" T3 ještě budou muset nějaký čas vydržet ;o)))

Ale depa. Holt je ta tramvaj jenom jedna, sama si to sněholedo koryto nevynutí a ty ostatní jsou vpředu užší. Až jich budou jezdit větší počty, tak si to koryto prohrábnou ještě před zmrznutím. Takhle se jí to případně musí prohrábnout pluhem.

zjevně při konstrukci a výběru nové tramvaje radila Kolínská a tak napevno počítali s globálním oteplením smile . Pamatuju se, že když se zaváděla T3, tak taky řadu let trvalo, nežli se "vychytaly mouchy" , prostě problém prototypu a vlastně od toho se prototypy dělají.
Spíše si kladu otázku, proč je třeba T3 měnit ? Je nová tramvaj úspornější nebo má tak zásadně jinou kvalitu ? Pamatuju se, když se vyřazovaly staré předválečné tramvaje s kladkou a nahrazovaly novou T3. Tam byl rozdíl v kvalitě zcela jasný.

Thumbs up Thumbs down

35

Re: Tramvaj Škoda ForCity

Je celo NÍZKOPODLAŽNÍ a vo tom to je... smile

Pro mě za mě by klidně stačily "wany", nízký "kachny" nebo vlečňáky... s jedněma nízkejma dveřma na soupravu...

36

Re: Tramvaj Škoda ForCity

a zase jezdí...
video: http://www.youtube.com/watch?v=wP4_n8BJ_oM

a jedno horší video ze zadu... http://www.youtube.com/watch?v=LlHSGUfqqg4

37

Re: Tramvaj Škoda ForCity

pěkné shrnutí problémů kolem "nových" vozů...

Absolut napsal:

Pánové.

To, že se někam vejde/nevejde KT8D5 nebo Wana nemá zhola nic společného s tím, zda tam může nebo nemůže 15T. Vozy KT8D5 jsou typické vnějším vybočením čel tramvaje (dáno tvarem vozu) a dále také díky větší vzdálenosti otočných čepů vnitřním vybočením části bočnice uprostřed mezi dvěma otočnými čepy. Druhý z uvedených problémů je limitující zejména pro KT8D5N a Wany, kdy v místě největšího vybočení je zároveň nejnižší NP část. Mimochodem tady taky hledejte toho zakopaného psa ohledně Radlické, kde se narazilo na nesoulad dvou norem, když je dovoleno navrhnout vozidlo tak, že při sjetých kolech dochází k průniku s obrysem pro vozidlo.

Vozy 15T vypadají na první pohled veliké. Je to dáno tvarem čela, které nemusí být skoro vůbec zkosené, neboť je nad podvozkem. Toto čelo na rozdíl od čela KT8D5 vybočuje méně. Vnitřní vybočení bočnice je rovněž menší, než u Wan a KT8D5N, což jsem i osobně ověřoval konstrukčně ve výkrese a účastnil se praktických zkoušek. Limitující faktory vozu 15T hledejte jinde, konkrétně ve výškové poloze částí vozu (zejména kryty na čelech) a pak vybočení jednotlivých částí podvozku s krytem v obloucích o malých poloměrech. Tedy úplně jiné věci, než u KT8D5.

Vzpomínejme trochu.

Vozům T1, T2 a T3 zpočátku provozu vadila hlavně malá únosnost tratí, ale i průjezdný průřez. Dostat tratě do stavu, který bezpečně unese T3 trvalo v podstatě celou životnost tramvají T1 a hodně nám tam pomohly i panely BKV, ačkoliv se jich teď už rádi zbavujeme. Upravit síť na vozy T3 trvalo 20 let. Viděl jsem krásné vzpomínkové obrázky na rekonstrukci TT v Podolském tunelu v roce 1974, trať předtím vypadala hrozně, propadlá provozem těžkých vozů T3, vyježděný povrch od nekolejové dopravy. Proběhla rekonstrukce a za 8 let vypadala trať zase stejně, opět těžké vozy T3 udělaly své dílo. Přišly panely BKV a podařilo se je tam za cenu výměn a látání udržet 25 let, od roku 1982 do roku 2009, třikrát déle, než bylo těch 8.

Vozům KT8D5 vadily malé osové vzdálenosti v obloucích, měnila se norma a vyvěšovaly se desítky zákazů potkávání. Rekonstrukcemi křižovatek a oblouků se mnoho potkávacích míst odstranilo, ale ještě ne všechna. Dá se říct, že základní část úpravy sítě na provoz vozů KT8D5 trvala také 20 let.

Vozy 14T přinesly rozčarování z toho, co dělá s tratí vozidlo s jen o trošku větším nápravovým tlakem a pevnými podvozky. Opět jsme nepřipraveni. Ukázala se stinná stránka tratí na panelech BKV, limit jejich použitelnosti se jmenuje 14T. Ukázal se propastný rozdíl mezi žádnou přechodnicí a alespoň několikametrovou přechodnicí, který u vozů s otočnými podovzky nebyl poznat. Podívejme se na Plzeňskou ulici, bez 14T by se dala ještě látat, se 14T asi ne... Úprava sítě komplet pro 14T by asi taky trvala 20 let, ale spíš k ní nedojde a vozy se budou přednostně nasazovat tam, kde problém nebude hrozit. Jako s kachnama na začátku.

Vozy 15T vyžadují hlavně likvidaci předmětů, které vybočují nad TK tak, že by mohly být v kolizi s vozem. To je proti problémům se zaváděním minulých typů vozů poměrně snadno odstranitelná vada, je potřeba upravovat jen věci okolo kolejí, ne koleje. Fantastické smile Pokud se tedy neobjeví nějaká další nutná úprava, tak je to skvělé smile

Snad si to někdo z Vás "nových mladých vševědů" aspoň přečte.

38

Re: Tramvaj Škoda ForCity

Přesně ! Tramvaje pro Prahu v podstatě vždycky předpokládaly nějakou úpravu kolejového svršku a spodku. Navíc někdy byly šity horkou jehlou (viz přivařené MG u KT8). Přiznám se že o podobné horké jehle jsem přesvědčen i u 14T, alespoň u prvních vozů které jsem měl tu čest vidět ve Strašnické vozovně. Pevný podvozek do Pražských uliček mi již tehdy nepřipadal přínosný. DESIGN PORSCHE také ne a uvnitř jsem se vešel maximálně na sedačku řidiče (dobrý). 15T jsem ještě neoseděl, ale zvenčí vypadala příjemně. Pak projela obloukem a já si všiml celokrytu na podvozku. Zastavit takovou tramvaj asi nebude pro adolescenta problém. Ale jinak pěkný. Fajn. Lepší než pokusy ze Šumperku (Modrá, Bílej atd.)

Thumbs up Thumbs down

39

Re: Tramvaj Škoda ForCity

11.08 Pražského povstání d.c. http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 5.JPG.html
11.41 NNŽ směr Biskupcova http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 9.JPG.html

VIDEO: NNŽ směr Biskupcova http://www.stream.cz/video//450730-15t-na-zizkove

40

Re: Tramvaj Škoda ForCity

ma ta 15T od kasmeho jenom vymeneny predek nebo uz jsou v Praze aspon 2 kusy? (ten prvni mel na cumaku cislo 9200 - je tak vyfocena na vsech reklamnich materialech a byla i tak vystavena loni v zari ve vozovne)

Thumbs up Thumbs down

41

Re: Tramvaj Škoda ForCity

Jak se píše na Tramfóru, 9200 (funkční model) opustila Prahu 16. prosince 09 zpátky do Plzně, teď je v Praze jenom 9201 (1. prototyp).

Thumbs up Thumbs down

42

Re: Tramvaj Škoda ForCity

tohle je 9201

9200 odjela
9202 by měla přijet brzy

více třebas http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/vi … amp;t=1231
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? … 2008041001

43

Re: Tramvaj Škoda ForCity

Jeden kousek už má i Riga
http://transit.parovoz.com/muralista/pg … amp;LNG=RU

44

Re: Tramvaj Škoda ForCity

9207 (light verze - nemá hnaný přední povozek) ve čtvrtek dorazila na Pankrác

http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do … ;mode=view

45

Re: Tramvaj Škoda ForCity

9201 v 11.25 odjíždí ze smyčky Sídliště Barrandov
VIDEO s "odborným" komentářem smile http://www.stream.cz/video//457740-skod … barrandove
FOTO: http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/smes/1004/15t/

46

Re: Tramvaj Škoda ForCity

Novou tramvají se možná svezete už za měsíc. Teď vozí úředníky a techniky

http://technet.idnes.cz/novou-tramvaji- … ortaze_rja

Thumbs up Thumbs down

47

Re: Tramvaj Škoda ForCity

Nová tramvaj ForCity se za měsíc objeví v Praze

Praha - Zřejmě už počátkem června se poprvé svezou cestující z řad veřejnosti novou tramvají Škoda 15T ForCity v pražských ulicích. Jízdy s cestujícími budou poslední fází testovacího provozu, definitivně se tramvaj do pražské MHD dostane možná už v září, informovali o tom zástupci pražského dopravního podniku a výrobce tramvají, společnosti Škoda Transportation. Tramvaj ForCity se v pražských ulicích objeví s několikaměsíčním zpožděním...

Thumbs up Thumbs down

48

Re: Tramvaj Škoda ForCity

fakt jsou dvě... smile

http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do … ;mode=view

49

Re: Tramvaj Škoda ForCity

BLESK 11.5.: Blesk vyzkoušel novou tramvaj pro Prahu

50

Re: Tramvaj Škoda ForCity

9201 spatřena na Zahradním městě (na Švehlově) - pravda, již měla poněkud načnutý
ten krásný červený nárazník vepředu dole. Že ona ta potvora má o trochu větší
čelní profil než ostatní smile.

Thumbs up Thumbs down