Re: Tramvajové tratě
Dopravu v Holešovicích zkomplikuje do konce března rekonstrukce kolejí
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » Tramvajové tratě
Stránky Předchozí 1 … 5 6 7 8 9 … 16 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Dopravu v Holešovicích zkomplikuje do konce března rekonstrukce kolejí
No pěkné. Dneska jsem tam 2x jel. Také to mohli odložit do otevření Blanky. Však se tam dělala nová trať v době, kdy se rekonstruoval Štefánikův most, ne?
Asi nechtějí riskovat, že jim tam něco rupne během letní výluky Letné. Oblouk u křižovatky Dukelských hrdinů-Kostelní se opravuje permanentně. Proto opravovali i celý úsek Klárov-Čechův (Štefánikův?) most před zavřením Letné v roce 2008.
Nyní jsou tam koleje ve žlabových panelech, to se rádo viklá, cestuje a praská. Mají tam snad přijít koleje klasické na betonové desce.
především oblouk na nábřeží byl v katastrofální stavu
popolední fotoprůjezd nábřežím kpt. Jaroše
odpolední fotoprůjezd nábřežím kpt. Jaroše
opět odpolední průjezd nábřežím kpt. Jaroše
už je skoro připraveno na přehození provozu v prostoru křižovatky
ČT 24: Nové tramvajové koleje blokují cestu záchrance i policii
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci … i-policii/
Praha – Pražská záchranná služba, hasiči i policie mají potíže s novými typy tramvajových tratí. Vystouplé koleje nemohou s vozem přejet. Sanitka, která se potřebuje například vyhnout koloně, tak musí čekat, dokud jí auta neuvolní cestu. Nový typ kolejí má v metropoli víc než polovina rekonstruovaných tratí. Podle dopravního podniku jde o levnější metodu, která je navíc i méně hlučná. Praha je ale jediné město v Česku, kde se tyto neprůjezdné kolejové pásy staví ve velkém.
Dříve objížděly vozidla integrovaného záchranného systému zácpy právě po tramvajovém pásu. Za optimálních podmínek pak byli například záchranáři v Praze u pacienta do 8 minut. Nové neprůjezdné koleje ale tuto dobu mohou výrazně prodloužit. "Pokud uprostřed silnice postavíme kolejiště, které nejde přejít ani projet, tak se z té ulice de facto stává dálnice," podotkl specialista na dopravu Antonín Dub.
Dopravní podnik kritiku odmítá, podle něj jsou takové koleje levnější, méně hlučné a lépe se udržují. Vedení záchranky i někteří odborníci s tím ale nesouhlasí. "Na prvním místě je zdraví a životy lidí, teprve potom jsou to finanční prostředky a nebo potřeby dopravního podniku," domnívá se ředitel pražské záchranky Zdeněk Schwarz.
Podle Antonína Duba lze navíc stavět tramvajové tratě levně a s nízkým hlukem a přitom splnit to, aby po nich mohla jezdit vozidla. Magistrát řeší problém už od začátku letošního roku, vedení města se kvůli tomu příští týden znovu sejde s policisty, hasiči i záchranáři.
Ano, taky jsem tuto "tendenční reportáž" shlédnul.
Musím konstatovat, že měla přínos především na závěr. Byla to rada řidičům, jak uvolnit cestu houkající záchrance. Jinak v reportáži znějí stále dokola slova, jak jsou TT stavěné na způsob žel. svršku do města a zejména pro vozidla záchranného systému ( sanitky, hasiči, policie) nevhodné. Zákon hovoří v tomto ohledu jasně:" Otevřený tramvajový svršek je možno zřídit tam, kde jsou ve vozovce pro každý směr jízdy min. 2 jízdní pruhy". Co se týká Letné, kde se dosud mísí transit s místní dopravou, tam by se mi jevilo jako rozumné a dočasné řešení tohoto stavu pokrýt těleso zádlažbovými panely. Souvislý povrch ze zádlažbových panelů známe např. z Koněvovy tř., kde si ho tuším vymoholi místní obyvatelé, kterým se nelíbilo otevřené štěrkové lože v městské zástavbě. Před masivním nástupem BKV panelů se v Praze tyto panely používaly k zádlažbě TT, zbudovaných klasickou technologií na příčných pražcích, úplně běžně. Na Letné by měl takovýto zákryt TT praktický důvod: umožnil by průjezd vozidlům IZS! Takže na nejbližší jednání DPP a ostatních subjektů téma k zymyšlení. :-)
Na Letné by to ještě šlo. Ale tam, kde se instalují železniční kolejnice bez žlábku, by ty panely musely mít nějaké kotvení nebo distanční příložky, čili by to (asi) nebylo tak levné jako panely obyčejné.
Jasně, jednalo by se jen o Letnou. Na jiných místech to zatím nevypadá, že by bylo potřeba
sanitky na Letné jezdí vesele v protisměru, takže je vyřešeno
Odbory: Tramvajová trať v Plzeňské ulici ohrožuje cestující
Praha - Stav tramvajových kolejí v pražské Plzeňské ulici ohrožuje bezpečnost cestujících. Vyplývá to z šetření, které si nechalo vypracovat Odborové sdružení pracovníků elektrických drah a autobusové dopravy (OSPEA). Z něj vyplývá, že vršek kolejnic teprve rok a půl staré tramvajové trati vykazuje v úseku Praha Motol - krematorium Motol nepřípustnou míru opotřebení. Úřady ale tvrdí, že žádné nebezpečí nehrozí.
Nemáte někdo informace o TT Průběžná - Nádraží Hostivař?
Kvůli havárii v zatáčce "Na 50tém" byl zastaven provoz. Spojilo se to teda s plánovanou větší rekonstrukcí v létě? A čeho všeho se ta rekonstrukce má týkat a jaký bude výsledek (panely/pevný povrch/tráva)?
Hledal jsem, ale nepovedlo se mi nic najít...
co jsem tak pochytal jinde:
další problém byl v oblouku těsně před smyčkou
něco málo už se tam děje, ale vzhledem k posunutí termínu ještě nebyl vybrán zhotovitel
většinou by se mělo jednat o otevřený kolejový svršek - štěrk, pražce
v železničním podjezdu jen lokální opravy - ten má řešit až železniční koridor
Minimálně na Švehlově u lanového mostu je sundaný komplet svršek. Podjezd se opravoval celem nedávno, pokud má mi pamět slouží...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
od 9243 v 11. 6. 2012 22.13
Upřesnění info k ZM.... zastávka bez panelů, ty přesunuty k trati u Mitasu ,nějaké odvezeny smluvním kamionem na bývalé místo vlakového seřadiště 81-71v Hostivaři. Akce jde dost pomalu.
od 9001 v 11. 6. 2012 22.27
9243: Tak ono není kam spěchat. Oficiálně výluka měla být od konce června, takže ted se tady pracuje stylem, když není do čeho píchnout jede se sem.
Pro rýpaly. Není to myšleno ve zlém...
autor kuhe
TT Nádraží Hostivař - Průběžná
(ne)probíhající rekonstrukce tramvajové trati
Dík za nahrání.
Rekonstrukce samotná stojí. Rozšiřují se zálivy kvůli zastávkám v okolí nákupního střediska park Hostivař.
celkem na 4 místech(mapa):
1 2 3 4
Zřejmě odpovídá novému rozložení zastávek.
Hotové úseky:mezi křižovatkou Topolová x Švehlova a podjezdem - BKV panely.
Připravuje se zde napojení mezi starým a novým úsekem (dříve 4 krátké panely chyběly).
Dále zmíněný oblouk Na Padesátém a na smyčce Nádraží Hostivař vyměnili jednu z výhybek a oblouky u výjezdu.
Je zrekonstruovaný oblouk, kvůli kterému byla v květnu trať uzavřena.
Byl narovnán původní stav (velký a malý) na jeden plynulý.
Byl zúžen automobilový jízdní pás směr z centra.
Trať je v oblouku o 40 cm hlouběji, temeno kolejnice v rovině komunikace.
Objevil se také první bezžlábkový úsek na této trati.
nepříliš vydařený fotoprůjezd přes Floru...
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr … ra/120808/
a Hostivař...
Nedalo mi to a poslal jsem email-
Dobrý denChtěl jsem se zeptat zda se budou měnit koleje v trase Na Padesátém --Nádraží Hostivař a nebo se jenom vymění koleje v oblouku na Padesátém a nové zastávky u Spáru v Hostivaři?? Popř. kdy bude trať spuštěna
Prosím o bližší info
Děkuji EderODPOVĚĎ-
Měla by být zrekonstruována celá trať v ulicích Průběžná i Švehlova, bohužel díky problémům při výběru zhotovitele se začátek stavby opozdil z původně plánovaného 30.6.2012 na zatím neurčito (snad polovina srpna). Pokud by ani do té doby výběr neproběhl, stavba by se musela přesunout až do příštího roku a Dopravní podnik hl. m. Prahy proto už nyní svépomocí opravuje úsek trati, který byl v havarijním stavu a vynutil přerušení provozu už před prázdninami.Původní spuštění trati mělo být zhruba v půli září, o co později se začne, o to později se skončí (nyní cca o 1,5 měsíce). Pokud stavba nebude letos zahájena, po částečně opravené trati vyjedou tramvaje na začátku září.
Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Telegraficky z rekonstrukce TT Dělnická - Libeňský most (Palmovka)
Čilý stavební ruch i v 19:45.
Odkryté oblouky v tramvajové křižovatce Dělnická.
Na Holešovické pevnině výměna panelů za koleje ukotvené v betonové desce.
Na mostě - obnova asi 100 m panelů na Holešovické straně - hotovo.
Zrekonstruované panely v úseku mezi nájezdem na most z Voctářovy a Palmovkou - hotovo.
Před samotnou obnovou trati se kopou rozvody tepla. Zřejmě to má něco společného s novým tepelným napáječem, co se loni kopal přes Palmovku.
Fotky zatím tu: http://leteckaposta.cz/524598187
Nová fotogalerie výluky Flora - je to sice z 11. 8. 2012, ale aspon neco :-)
http://www.stankovi-praha4.cz/praha.html
Pár dnešních fotek z Flory (omluva za kvalitu, dnes jsem mel jen mobila).
http://www.stankovi-praha4.cz/praha.html
Stránky Předchozí 1 … 5 6 7 8 9 … 16 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » Tramvajové tratě
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.120 s, vykonaných příkazů: 86.