251

Re: Tramvajové tratě

Asi by to šlo někde dohledat, ale zatím se mi nepodařilo: Jakou výhodu výhodu má bezžlábková kolejnice oproti žlábkové?

Thumbs up Thumbs down

252

Re: Tramvajové tratě

Jednoznačnou výhodou je cena tramvajové tratě s otevřeným svrškem. Nedělá se žádný zákryt pro pojíždění automobily...
Díky tomu lze provádět lehkou údržbu tratě v pravidelných intervalech s minimálními náklady, jelikož se nemusí odstraňovat a znovu obnovovat původní zákryt, ale k upevňovadlům je možné se dostat bezproblémově hned.
Důležitou a opomínanou výhodou je též možnost využít osové symetrie kolejnicového pásu a provést po určitém opotřebení prohození kolejnic v koleji.
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? … 2010031701

253

Re: Tramvajové tratě

Tramvaje se na Václavské náměstí nevrátí. Budou jezdit „Sherwoodem“

http://praha.idnes.cz/tramvaje-v-praze- … zpravy_sfo

Co vy na to? Ja bych radsi Vaclavak, ale.....takze jestli to dobře chápu - bude se opet jezdit v Opletalove ulici s napojenim na Bolzanovu? (jako koncem 70 let)

Petr od Pankráce

254

Re: Tramvajové tratě

Podle mapky, ktera je u clanku ted, to vypada na planovane napojeni na Washingtonovu a pak skrz Sherwood primo pred nadrazi. Jen nejak netusim, jak hodlaji napojit trat od Vinohradske do Washingtonovy... :-)

Thumbs up Thumbs down

255 Naposledy upravil: MP (29.07. 2013 14.13)

Re: Tramvajové tratě

No jak, vždyť je to tam namalované - třeba takhle. Nesmíš zapomínat, že magistrála bude v tu dobu již "humanizovaná" a půjde tak o naprosto běžnou křižovatku dvou běžných ulic, ne? tongue
Zařve na to sice pár parkovacích míst a jeden rozřazovací pruh před křižovatkou směrem na Vinohradskou, ale co bychom neudělali pro "zlidštění" centra. cool
Už je ti to jasné? smile

Thumbs up Thumbs down

256

Re: Tramvajové tratě

Normálně takhle:

http://old.mapy.cz/#!x=14.431637&y= … 4LYJGlUl4Y

To by nebyl problém, podle mě je to dobrý nápad. Prostě tramvaje by si zapnula semafor a projela.

Thumbs up Thumbs down

257

Re: Tramvajové tratě

SSZ na Wilsonově ve směru Brno by se asi dalo posunout o pár desítek metrů zpět a současným "parčíkem" před novou budovou národního muzea to vzít do Washingtonovy, křižovatka bude jen o něco větší a komplikovanější.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

258

Re: Tramvajové tratě

Měl jsem na mysli hlavně sklony a podobné věci. Washingtonova je v tomhle místě dost nakloněná, nějak si nedokážu představit, že by měla zůstat výšková úroveň magistrály (odbočovací pruh směr VN) a zároveň chodníku od McD směr Hl.n bez toho, aby tam byla nějaká vysoká opěrná zeď u chodníku. (-> ohavnost).

ale nejsem stavař.
https://maps.google.com/maps?q=Wilsonov … 12,,0,20.7

Thumbs up Thumbs down

259

Re: Tramvajové tratě

No, to me hlava nebere, proc vezt tram trat parkem?? Když je tam siroka Opletalova, kde jesou ještě zbytky stare tram, kde tram normalne jezdili par let.....

Petr od Pankráce

260

Re: Tramvajové tratě

Z toho co je na té fotce by asi muselo všechno pryč, předpokládám realizaci zatravněného svršku a výraznější zásah do terénu. Ideální by bylo spojit stavbu trati s důkladnou rekonstrukcí Wilsonovy ulice do finální užší podoby. Zrovna okolí Národního muzea by si nějaké čistější řešení zasloužilo.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up +2 Thumbs down

261

Re: Tramvajové tratě

od: 01.09.2013 00:00:00 do: 12.11.2013 00:00:00

ulice Poděbradská, mezi křižovatkami ulic U Harfy a Průmyslová, Praha 9, Praha, stavební práce, Od 01.09.2013 00:00 Do 12.11.2013 00:00, oprava tramvajové trati - uzavírka části jízdních pruhů, Vydal: Magistrát Hl. města Prahy

262

Re: Tramvajové tratě

obsáhlý článek bez nových informací smile

Zkouška nervů pro řidiče potrvá kvůli opravám i v září
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/z … 30826.html

263

Re: Tramvajové tratě

Jedna nova informace by tu byla:

Mezi nejhorší úseky patří třeba tratě v centru a širším centru Prahy, například v Jindřišské, Štefánkově či Bělehradské ulici, nebo na Karlově náměstí. cool

Thumbs up Thumbs down

264

Re: Tramvajové tratě

Dnes v  Metru psali, že se počátkem roku 2015 se začne budovat prodloužení tramvaje z Evropské na sídliště Dědina.

Thumbs up Thumbs down

265

Re: Tramvajové tratě

No, tak to je trochu předčasné, i když bych rád.  Známe ty novináři. V oznámení záměru EIA je jako teremin realizace uvedeno 01/2015-08/2016, nic víc zatím známo není ;--)
Nezbývá než doufat, že před komunálníma volbama na podzim 2014 se bude chtít načálstvo blejsknout a už to bude v nějak realizovatelné fázi. Mimochodem - míra detailů, s jakou je oznámení dopracované, mě překvapila. Až po konkrétní množství konkrétních modelů stavebních strojů a počty jejich hodin přítomnosti na stavbě...

Thumbs up Thumbs down

266

Re: Tramvajové tratě

S_M_Lomoz napsal:

No, tak to je trochu předčasné, i když bych rád.  Známe ty novináři. V oznámení záměru EIA je jako teremin realizace uvedeno 01/2015-08/2016, nic víc zatím známo není ;--)
Nezbývá než doufat, že před komunálníma volbama na podzim 2014 se bude chtít načálstvo blejsknout a už to bude v nějak realizovatelné fázi. Mimochodem - míra detailů, s jakou je oznámení dopracované, mě překvapila. Až po konkrétní množství konkrétních modelů stavebních strojů a počty jejich hodin přítomnosti na stavbě...

Ne že bych to Praze 6 nepřál, ale občas by mohli investice směřovat i do jiné části Prahy. Třeba by mohli prodloužít tramvaj z Modřan na Libuš.

Thumbs up Thumbs down

267

Re: Tramvajové tratě

A hlavně začít s tangentou Budějovická-Smíchovské nádraží

Thumbs up Thumbs down

268

Re: Tramvajové tratě

Trať na Dědinu totiž nemá problém s protestovači, proto ji chystají. Zatímco u té tangenty v Jeremenkově tramvaj nechtějí a u mostu se zas sousedící MČ nemohou shodnout, jestli má být přístupný i pro automobily nebo ne. Na té Libuši, jezdil by tím někdo? To snad až s metrem D.

Thumbs up Thumbs down

269

Re: Tramvajové tratě

Tj, stojí to na tom mostě. P4 tam nechce auta, P2 je tam chce (aby se doprava z magistrály líp rozložila). Smysl mi dává aby to pro auta bylo - pokud je cílem zrušit fosilní komunistickou SJM a IAD v centru rozložit a přeložit na okruh.
Ovšem hlavní problém je, že už ten most měl být dávno připravený a měl se stavět třeba místo nesmyslného a ultradrahého Áčka. Tramvaj v Jeremenkově by mohla být později, zatím tam mohly jezdit busy. Ovšem kdyby existovala nějaká dopravní koncepce města...

Thumbs up Thumbs down

270

Re: Tramvajové tratě

Nechápu jednu věc. Když budou prodlužovat tramvaj na Dědinu, proč jí neprodlouží na letiště a bude vyřešeno kvalitní spojení s letištěm. Stavět tam metro je moc drahé.

Thumbs up Thumbs down

271

Re: Tramvajové tratě

Protože tramvaj není kvalitní spojení s letištěm. Tramvaj má proti autobusu sice větší kapacitu a určitě by v tomhle ohledu byla lepší pro přepravu větších zavazadel, ale je strašně pomalá.

Thumbs up Thumbs down

272

Re: Tramvajové tratě

1) Tramvaj z Modřan na Libuš nedává smysl jinak než spojka ke stanici metra linky D. Smysl bez metra by dávala až v případě dotažení na Jižní město.
2) Spojení Budějovická - Smíchov díky teď už kloubovým busům linky 118 roste na popularitě (viz vlákno busy), s dalšími opatřeními preference MHD se s tím dá žít. Nový most ať už pro busy nebo tramvaje by byl další zlepšení, to určitě ano, ale už to co se udělalo přineslo dobrý efekt. Jen se musí průběžně zvedat kapacita, jinak si místní z Jeremenkovy do busu 118 nenastoupí - nebudou mít kam. Já osobně jezdím při dobytčáku alternativou - výletní okruh 124 - pár minut delší jízda, ale sedím a čtu si smile
3) Letiště - mě přijde nesmyslná tramvaj i metro. Správné řešení je něco, co spojí letiště a nějaký důležitý přestupní bod v centru s minimem mezizastávek a jízda bude co nejvíce nekonfliktní s IAD - jednoznačně preferuji železnici.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

273

Re: Tramvajové tratě

Dnes jsem projížděl po Evropské. Kromě rozjezdové splítkovýhybky na Dejvické směr Svatovítská/Jugo jsem zaznamenal i techniku za zastávkou Sídliště Červený vrch, u smyčky a okolo vokovické vozovny z obou stran. Vytrhávali gumy a kolejnice z panelů. Zdá se, že RTT Evropská začíná v celé plánované délce. Hosana.

Thumbs up Thumbs down

274

Re: Tramvajové tratě

S_M_Lomoz napsal:

Dnes jsem projížděl po Evropské. Kromě rozjezdové splítkovýhybky na Dejvické směr Svatovítská/Jugo jsem zaznamenal i techniku za zastávkou Sídliště Červený vrch, u smyčky a okolo vokovické vozovny z obou stran. Vytrhávali gumy a kolejnice z panelů. Zdá se, že RTT Evropská začíná v celé plánované délce. Hosana.

Je to tak. Viz článek v Šestce: http://www.sestka.cz/index.php?clanek=3682 - odstavec "Tramvaje po Evropské až na podzim".

Thumbs up Thumbs down

275

Re: Tramvajové tratě

A fotky zde smile
http://lukas20091.galerie.cz/6162686-9.9.2013