51

Re: Troja

Standa se tam před polednem chystal smile
ale kdy se mu podaří vložit fotky nevím...

52

Re: Troja

Není divné, že takhle zúžili ten klenbový tunel tou stěnou TGC?
http://www.tunelblanka.cz/pic_fotogaler … photo=5053

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

53

Re: Troja

myslím,že s úrovní té stěny bude v tunelu chodník

54

Re: Troja

A neni to proto, ze se tam bude dvoupruh rozsirovat v tripruh (vzhleme k blizici se vyjezdove rampe)?

P.S. ale taky me to znacne zarazilo, takovy prudky skok smile

Thumbs up Thumbs down

55

Re: Troja

jannnn napsal:

A neni to proto, ze se tam bude dvoupruh rozsirovat v tripruh (vzhleme k blizici se vyjezdove rampe)?

P.S. ale taky me to znacne zarazilo, takovy prudky skok smile

bude to rozšíření na třípruh...  (vzpomeň na tunel Komořany smile
i když na starém plánku je to o kus dál... http://mo.ttnz.cz/wordpress/wp-content/ … /troja.jpg
vše se neustále mění...

bude tunel kulatej, pak hranatej, zas kulatej a zas hranatej... smile
ale ono to za jízdy moc vidět není, viz jižní část Mrázovky

56

Re: Troja

jak jsem se díval na fota stavby Troja/portály tunelů a TGC6, tak nad těmi tunely to bude zasypáno ? Tam by se vešly místo zásypu garáže pro nějakou stovku aut. Tram zastávka u nosu, přes Vltavu hned za mostem nádraží a metro.....

Thumbs up Thumbs down

57 Naposledy upravil: huberokororo (26.03. 2010 15.53)

Re: Troja

Ono by se tam toho zase tak moc nevešlo, od portálů se tunel rychle zvedá k povrchu, navíc portály, kde je jáma nejhlubší, jsou od nového mostu celkem daleko.

Kromě toho podle přesahující výztužebude mít TGC ještě další patro.

Thumbs up Thumbs down

58

Re: Troja

Jj, tunel je tak 10 metrov pod úrovňou terénu ( http://www.tunelblanka.cz/pic_fotogaler … photo=6285 ), stúpanie je ozaj strmé, a naše to takmer všetko zaberie TGC, ako píše huberokororo.

Thumbs up Thumbs down

59

Re: Troja

pokud místo zásypu je jiné využití (TGC?) tak je to jasné.
Jinak nějakých 300 m k tram či metru není při parkování v Praze zas tak moc. To každý ujde i když zaparkuje na Novém Smíchově či ve Zličíně atd.
Ještě mi napadlo, že nedávno se psalo, jak má ZOO problém s parkovacími místy, to je taky vlastně procházkou blízko nějakých 500 m.

Thumbs up Thumbs down

60

Re: Troja

obr napsal:

pokud místo zásypu je jiné využití (TGC?) tak je to jasné.
Jinak nějakých 300 m k tram či metru není při parkování v Praze zas tak moc. To každý ujde i když zaparkuje na Novém Smíchově či ve Zličíně atd.
Ještě mi napadlo, že nedávno se psalo, jak má ZOO problém s parkovacími místy, to je taky vlastně procházkou blízko nějakých 500 m.

Bez urážky, ale to je blbost. Uplná. Existujou docházkový vzdálenosti... a navíc je to podstatně víc než 500 m... a i kmdyby to bylo 500 m tak je to nepřijatelný. Tady jestli garáže, tak jedině pro plánovaný sportovní areál za protipovodňovým valem a zdaleka si nejsem jist, jestli by to vůbec z hlediska  kapacit bylo třeba... je to zátopová oblast a tam, jak známo nesmí stát jiné nové stavby, než dočasné... takže tam nikdy žádná Sazka arena 2 nebude... a nai nic podobnýho...jenom venkovní hřiště (jestli se to vůbec realizuje). Každopádně pro ZOO by se takové parkoviště nedalo použít v žádném případě.

Thumbs up Thumbs down

61

Re: Troja

pechusi, tunel Blanka a vše co je nad ním je už chráněno proti povodni a netvořilo by to žádnou další překážku v případě povodně...
V Praze jsou k parkování využívána i mnohem docházkově horší místa nežli je toto....

Thumbs up Thumbs down

62

Re: Troja

Podle mě má ZOO míst k parkování až dost, protože když jsou všechna parkoviště plná, stejně se v ZOO už skoro nedá hnout, takže další místa ani netřeba. Kdo nezaparkuje, ať jede zase pěkně domů wink

Thumbs up Thumbs down

63

Re: Troja

parkoviště v Praze jsou obecně potřebná a ještě dlouho bude trvat, že by zůstala volná nějaká, ať jsou kdekoliv. V konkrétním případě přeci nejde jen o ZOO...

Thumbs up Thumbs down

64

Re: Troja

obr napsal:

parkoviště v Praze jsou obecně potřebná a ještě dlouho bude trvat, že by zůstala volná nějaká, ať jsou kdekoliv. V konkrétním případě přeci nejde jen o ZOO...

Vy si to ale představujete velmi zjednodušeně... to absolutně takhle nelze říct. Všechno se musí zdůvodňovat - to k těm parkovištím. Od toho máme urbanistický ukazatele, docházkový vzdálenosti atd. A co se týká tunelu, ano, je hypoteticky! chráněn, ale to sportoviště má vzniknout mmezi protipovodňovým valem a řekou....

Krom toho, co vím, nad portály má vzniknout třípodlažní TGC... doporučuji lépe studovat materiály a případně i urbanismus...

Thumbs up Thumbs down

65

Re: Troja

Pechus napsal:

... a navíc je to podstatně víc než 500 m...

Ke vchodu do zoo 1420 m
K metru 1310m

Nic moc...

Thumbs up Thumbs down

66

Re: Troja

huberokoro, dík za upřesnění, je to tedy více nežli jsem se mylně domníval.
Nicméně jen to zasypat mi příjde škoda a na garáž či nějaký sklad mi to přijde vhodné.
K těm garážím, řada lidí je má hodně daleko od domu, třeba můj syn na sídlišti chodí těch cca 500 m a je rád, že garáž má.

Thumbs up Thumbs down

67

Re: Troja

obr napsal:

huberokoro, dík za upřesnění, je to tedy více nežli jsem se mylně domníval.
Nicméně jen to zasypat mi příjde škoda a na garáž či nějaký sklad mi to přijde vhodné.
K těm garážím, řada lidí je má hodně daleko od domu, třeba můj syn na sídlišti chodí těch cca 500 m a je rád, že garáž má.

To je všechno hrozně pěkné a já to chápu... ale urbanismus je věda a existují exaktní zdroje, které využívá. Takže i kdyby byly garáže na stropě hloubených tunelů technicky sebevýhodnější.. to zdůvodnění je mnohem víc důležité. A tady není. Podotýká, že Troja má počet obyvtael v řádu stovek (nevím zda-li je to 1000, 2000, nebo kolik... ale kvůli takovému množství lidí není nutno zřizovat takovýto podzemní parking...nota bene v takovéto vzdálenosti). Navíc, z Podbaby se (zatím jenom hypoteticky) uvažuje nový tramvajový most směrem na ZOO a Bohnice...tím by byl přístup do ZOO vyčešen zřejmě definitivně.

Nehledě na to, že tak či onak, stávající komunikační síť v Troji neumožňuje nijak markantně zvýšit automobilový provoz... a výhledově není nové případné komunikcae (obchvat) kam postavit...

Thumbs up Thumbs down

68

Re: Troja

pechusi, nevite náhodou někde tam kolem toho místa o nějaké volné garáži ?

Thumbs up Thumbs down

69

Re: Troja

obr napsal:

pechusi, nevite náhodou někde tam kolem toho místa o nějaké volné garáži ?

Nevím. Ale proč by tam ty garáže měly být? Pro koho nebo pro co?

Obře, nevíte náhodou někde tam, kolem toho místa, o budově (budovách), kvůli které by tam ty garáže měly být?

Thumbs up Thumbs down

70

Re: Troja

znám lidi a firmy, kteří shánějí garáže, ti přeci vůbec nemusejí být z okolních budov smile

Víte podstatné je kolik se v té oblasti za garáže platí, podle toho se dá udělat i nějaká ekonomická úvaha. Samozřejmě pokud by ekonomický výpočet byl ok, tak do úvahy připadá i životní prostředí, ale jen pokud by tento záměr znemožňovalo, což tam zjevně není.

Thumbs up Thumbs down

71

Re: Troja

obr napsal:

znám lidi a firmy, kteří shánějí garáže, ti přeci vůbec nemusejí být z okolních budov smile

Víte podstatné je kolik se v té oblasti za garáže platí, podle toho se dá udělat i nějaká ekonomická úvaha. Samozřejmě pokud by ekonomický výpočet byl ok, tak do úvahy připadá i životní prostředí, ale jen pokud by tento záměr znemožňovalo, což tam zjevně není.

Ono to ale opravdu není až tak jednoduché. To, že je v Praze málo podzemního parkingu (a to s Vámi souhlasím) je sice pravda, ale jako důvod stavby podzemních garážích v Troji to nestačí. Ano, kdyby někdo přišel (podle mě s naprosto šílenou myšlenkou), vybudovat pod prostorem před vstupem do ZOO podzemní garáže, dávalo by to mnohem větší smysl...ale jsou zde i různá ale. Pravděpodobně by to neprošlo, protože Troja jako městská část má nevyhovující a de facto nepřestavitelnou uliční síť, jejíž kapacita je už dnes vyčerpána (tím si nejstem jist, přecejenom jsou to spíd dojmy než pojmy, ale myslím, že daleko od pravdy nejsem). Navíc - investiční náročnost takovéto stavby by byla značná a chtěl bych vidět toho, kdo by to zaplatil...

Vím, bavíme se o garážích, které by měly vzniknout nad hloubenými tunely, tedy v blízkosti nového Trojského mostu... ale tím, co jsem napsal, jsem Vám chtěl ukázat, že i v místech, kde by to čistě hypoteticky mělo smysl, protože by stavba garáží něčemu napomohla, nemusí být jednoznačné, že by takový podnik byl prospěšný. Okolo stávajícího staveniště hloubených tunelů je nyní nevyužité území. A když se podíváte do územního plánu, tak zjistíte, že se zde počítá pouze s plochami pro sport, parkovými plochami a systémem celoměstské zeleně. Pravda, je zde i rozšíření stávajícíh obytných ploch, ale investor nových obytných budov je povinen zřídit kapacity podzemního parkování, které pokryjí potřebu nově postavených bytů...

Tedy ptám se... na co podzemní garáže v Troji?

Thumbs up Thumbs down

72

Re: Troja

Tak to bude zase na přesun do vlákna "plodné" debaty big_smile

Thumbs up Thumbs down

73

Re: Troja

Ono to s těmi garážemi není až tak jednoduché. Třeba tyhle, s velkou slávou otevřené
na konci roku 2007 se do dneška nepodařilo naplnit. Původně cena byla cca 6.000/měsíc
(pro rezidenty), nyní je to asi 4.000/měsíc.

Thumbs up Thumbs down

74

Re: Troja

pechusi, myslím, že máme stejný pohled, že garáže jsou sice třeba, ale rozhodující je ekonomika toho.
Určitě je dobře, že na Letné a Prašném mostě nebudou ty jámy jen zasypávat a garáže tam postaví. Ano, ale to je jiná situace nežli v Troji. Dost věřím, že tohle vše má investor promyšleno.
strejdo, 4000 je teda dost, u syna na sídlišti se platí 1200 měs., jsou družstevní

Thumbs up Thumbs down

75 Naposledy upravil: Pechus (27.03. 2010 14.12)

Re: Troja

obr napsal:

pechusi, myslím, že máme stejný pohled, že garáže jsou sice třeba, ale rozhodující je ekonomika toho.
Určitě je dobře, že na Letné a Prašném mostě nebudou ty jámy jen zasypávat a garáže tam postaví. Ano, ale to je jiná situace nežli v Troji. Dost věřím, že tohle vše má investor promyšleno.
strejdo, 4000 je teda dost, u syna na sídlišti se platí 1200 měs., jsou družstevní

No rozhodující jsou dopravní vazby, vazby na objekty, kapacity okolních stání... prostě urbanistickej kontext. Ekonomiku nevyjímaje. O účelnosti garáží na Prašném mostě by se dalo polemizovat, ty na Letné by sice ohledně potřeby parkování byly třeba, ale myslím, že někde jinde.

Pro Strejdu: Zrovna tuhle proběhla u nás ve škole (letos odevzdávám diplomku na architektuře) diskuse na téma účelnost velkokapacitního parkování/využitelnost a fakt je, že ty ceny jsou vysoké a mnohdy odradí většinu obyvatel, aby ty garáže využívali... to je špatně. Až tohle nebude, tak bude mít výstavba velkých parkovacích komplexů větší smysl. Zrovna ty Dejvice jsou dobrý příklad, protože, co jsem slyšel, například parkoviště pod Národní technickou knihovnou zeje prázdnotou, přestože tatao budova byla postavena v místě původního pozemního neplaceného parkoviště. Řidiči parkují jinde. Důvodem je zase cena za parkovné.

Taky se připojuju k přesunutí/smazání týhle docela OT diskuse smile

PS: Nevím o lepším řešení než nabízí Blanka jako stavba, ale její hlavní průšvih je v tom, že mi přijde (a slyšel jsem i, že to tak doopravdy je), že celej projekt dělali hlavně dopraváci a urbanisti zrovna moc ne... Nakonec to podle mě nedopadlo nejhůř, ale třeba Malovanka mohla bejt celá, nebo z větší části než je dnes pod zemí... jasně, stálo by to mnohem víc, ale takhle tam vzniká něco, vedle čeho bych teda já osobně žít nechtěl.

Thumbs up Thumbs down