Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09
To vrtnutí hlouběji samo nestačí, protože se hnedle vedle vyhloubí příkop milánské stěny a bod vetknutí se tak posune velmi hluboko, že by se zápora ohnula.
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka - ARCHIV » Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
To vrtnutí hlouběji samo nestačí, protože se hnedle vedle vyhloubí příkop milánské stěny a bod vetknutí se tak posune velmi hluboko, že by se zápora ohnula.
Pokud vím, tak zápory (aspoň v tomto případě) nejsou vetknuté, ale prostřednictvím kotvení dělají svislý spojitý nosník (pro představu - ty kotvy jsou tam jako rozepření klasického příložného pažení) a paží jenom stavební jámu a s dalšími konstrukcemi nesouvisejí. Milánské stěny se pak dělají pod jejich patou standardní metodou s bentonitem (bez dalšího pažení).
A nepatří to spíš do technologie? I s obrázky?
Pravdu můžete mít oba, tedy Jenik určitě. Rozhodně záleží na mechanických vlastnostech materiálu, do nějž je kotva usazována a dále na typu kotvy jako takové. Zápora samozřejmě nemusí zasahovat pod patu milánských stěn. Ale tohle počítat opravdu nemíním.
Pokud vím, tak zápory (aspoň v tomto případě) nejsou vetknuté...
Asi jsme si nerozuměli. Kasme navrhoval, že kotvení nebude, takže by muselo být dostatečně únosné vetknutí. To jsem rozporoval. Podle uvedeného článku v Tunelu mají zápory projít v místě venkovní vodící zídky, tedy ZA milánskou stěnou. Nicméně si vzpomínám na starší článek, podle kterého zápory skutečně měly být vetknuty přímo do podzemních stěn a až po provedení stropú odřezány, což ale přinášelo řadu problémů- s izolacemi, s kotvením stěn při zasypávání a pod. Možná si to ale pletu a týkalo se to pouze prostřední stěny, protože se zde tunely měly budovat po podélných polovinách (asi kvůli zachování jednosměrného provozu v ulici), od čehož se z konstrukčních důvodů zřejmě ustoupilo (neřešitelná pracovní spára nad střední zdí v místě největšího ohybového momentu).
Nicméně ať už tak nebo tak, nedotýká se to nutnosti záporovou stěnou po výšce kotvit.
Představuji si to tak, že se to tu prostě nějak "vyoslí". Jak napsal Jeník, kotvy se navrtají o něco níž a šikměji, aby prošly základem a ne sklepem (zemina je oproti volnému terénu zatěžována základem až v nějaké hloubce, takže stačí chytat úzký chodník). A na rohu domu se třeba úplně vynechá, zleva a zprava se jich udělá víc a delší a nezakotvená oblast se převáže. Třeba. Řekl bych, že to budou do detailu řešit až na místě podle toho, co tam při odtěžování najdou.
jk2: Když už jsi připomněl tu problematickou podélnou spáru, bude zajímavé jak se s ní vypořádají na Malovance směrem pod Myslbekovou ulici. Tam už taková spára je, teď je přes ni provizorní mostek do tunelu.
jk2: Když už jsi připomněl tu problematickou podélnou spáru, bude zajímavé jak se s ní vypořádají na Malovance směrem pod Myslbekovou ulici. Tam už taková spára je, teď je přes ni provizorní mostek do tunelu.
Jenže tam to není v hloubce sedmi metrů. Teď nevím, jak je to s rozpětím.
Zápory u "Indie" bych nechal svému osudu... čas ukáže
Vrtná souprava přímo před kamerou http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/10/ … 0-1010.jpg
Na Špejchaře už je pěkná jáma http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/10/ … 0-1010.jpg
Spousty velkých náklaďáků i na časosběru http://www.ttnz.cz/mo/album/v/stavby/si … 0.jpg.html
P_V napsal:jk2: Když už jsi připomněl tu problematickou podélnou spáru, bude zajímavé jak se s ní vypořádají na Malovance směrem pod Myslbekovou ulici. Tam už taková spára je, teď je přes ni provizorní mostek do tunelu.
Jenže tam to není v hloubce sedmi metrů. Teď nevím, jak je to s rozpětím.
Taky je rozdíl v tom, že tady je to v otevřené jámě, což se je snazší, než v případě milánských stěn.
Na Špejchaře už je pěkná jáma http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/10/ … 0-1010.jpg
A už začali vrtat kotvy na první úrovni http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/10/ … 0-1535.jpg
zeminu z výkopů taky vozí do prostoru bývalého kolejiště u křižovatky Špejchar : http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/12/ … 2-1020.jpg
Moc nechapu, jaky maji naplanovany postup stavby ... valcuji zem na mistech, kde se bude jeste hrabat atd...
Moc nechapu, jaky maji naplanovany postup stavby ... valcuji zem na mistech, kde se bude jeste hrabat atd...
je třeba pohloží spevnit...
s tím souvisí i "vožení hlíny sem a tam"...
začali s odtěžováním jámy na jížní straně záporové stěny: http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/12/ … 2-1210.jpg
dnes je od rána na kameře č.3 pěkně živo (odtěžuje se a začalo se s vrtáním kotev na severní záporové stěně)
http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/15/ … 5-0940.jpg
kasme napsal:vzhledem k délce zápor je možná ani kotvit nebudou
Kotvit je musí, podle situace bych to viděl tak, že první kotevní úroveň (cca 3m pod terénem) můžou trochu snížit, případně vrtat o něco šikměji, a s druhou už není žádný problém
No vida: http://tunelblanka.cz/pic_fotogalerie.php?photo=2098
http://tunelblanka.cz/pic_fotogalerie.php?photo=2099
To jk2: Jenže my jsme řešili kotvení podél indického vyslanectví, kde jsou zápory pomalu ve sklepě. Kotvení v otevřeném prostoru je bez diskuse.
To jk2: Jenže my jsme řešili kotvení podél indického vyslanectví, kde jsou zápory pomalu ve sklepě. Kotvení v otevřeném prostoru je bez diskuse.
Indické velvyslaneczví je ten barák, na který se koukáme, takže už jsme dost blízko u něj. A je tam ještě jedna hezká technická finta - na rohu zděného plotu (který je přesně v trase zápor - přechází jej ty červené kabelové přeložky) jej zápory obcházejí obloukem směrem do jámy, a jsou zavrtané šikmo, takže v hloubce jámy budou sprábně v ose.
To jk2: Jenže my jsme řešili kotvení podél indického vyslanectví, kde jsou zápory pomalu ve sklepě. Kotvení v otevřeném prostoru je bez diskuse.
Nevím, proč začali už tady, kvůli plotu asi ne. Snad kvůli inženýrským sítím v chodníku. Každopádně jsme ale uhodli technologii, aspoň částečně. To potěší.
A že před Etneterou je to to samé nás vůbec nenapadlo
http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 … s/028.html
zeminu z výkopů taky vozí do prostoru bývalého kolejiště u křižovatky Špejchar : http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/12/ … 2-1020.jpg
Možná je to jenom mezideponie kvůli znečištění - někde byla zmínka "špinavá auta" a "čistá auta". Všechny komunikace uklízejí pořád a důkladně.
na kameře už je vidět rostoucí jížní záporová stěna http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/16/ … 6-1555.jpg
a o pár minut později http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/16/ … 6-1630.jpg
A dnes už záporová stěna roste jak houby po dešti http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/17/ … 7-1200.jpg
a zároveň pokračují ve vrtání zápor severní stěny směrem k Hradčanské http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/17/ … 7-1235.jpg
Tak to vypadá na odstránenie časti zápor na zasypaných dilatacích: http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/18/ … 8-1255.jpg
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka - ARCHIV » Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.229 s, vykonaných příkazů: 80.