51

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

To vrtnutí hlouběji samo nestačí, protože se hnedle vedle vyhloubí příkop milánské stěny a bod vetknutí se tak posune velmi hluboko, že by se zápora ohnula.

Thumbs up Thumbs down

52

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

Pokud vím, tak zápory (aspoň v tomto případě) nejsou vetknuté, ale prostřednictvím kotvení dělají svislý spojitý nosník (pro představu - ty kotvy jsou tam jako rozepření klasického příložného pažení) a paží  jenom stavební jámu a s dalšími konstrukcemi nesouvisejí. Milánské stěny se pak dělají pod jejich patou standardní metodou s bentonitem (bez dalšího pažení).
A nepatří to spíš do technologie? I s obrázky?

Thumbs up Thumbs down

53

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

Pravdu můžete mít oba, tedy Jenik určitě. Rozhodně záleží na mechanických vlastnostech materiálu, do nějž je kotva usazována a dále na typu kotvy jako takové. Zápora samozřejmě nemusí zasahovat pod patu milánských stěn. Ale tohle počítat opravdu nemíním.

Thumbs up Thumbs down

54

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

Jenik napsal:

Pokud vím, tak zápory (aspoň v tomto případě) nejsou vetknuté...

Asi jsme si nerozuměli. Kasme navrhoval, že kotvení nebude, takže by muselo být dostatečně únosné vetknutí. To jsem rozporoval. Podle uvedeného článku v Tunelu mají zápory projít v místě venkovní vodící zídky, tedy ZA milánskou stěnou. Nicméně si vzpomínám na starší článek, podle kterého zápory skutečně měly být vetknuty přímo do podzemních stěn a až po provedení stropú odřezány, což ale přinášelo řadu problémů- s izolacemi, s kotvením stěn při zasypávání a pod. Možná si to ale pletu a týkalo se to pouze prostřední stěny, protože se zde tunely měly budovat po podélných polovinách (asi kvůli zachování jednosměrného provozu v ulici), od čehož se z konstrukčních důvodů zřejmě ustoupilo (neřešitelná pracovní spára nad střední zdí v místě největšího ohybového momentu).
Nicméně ať už tak nebo tak, nedotýká se to nutnosti záporovou stěnou po výšce kotvit.

Thumbs up Thumbs down

55

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

Představuji si to tak, že se to tu prostě nějak "vyoslí". Jak napsal Jeník, kotvy se navrtají o něco níž a šikměji, aby prošly základem a ne sklepem (zemina je oproti volnému terénu zatěžována základem až v nějaké hloubce, takže stačí chytat úzký chodník). A na rohu domu se třeba úplně vynechá, zleva a zprava se jich udělá víc a delší a nezakotvená oblast se převáže. Třeba. Řekl bych, že to budou do detailu řešit až na místě podle toho, co tam při odtěžování najdou.

Thumbs up Thumbs down

56

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

jk2: Když už jsi připomněl tu problematickou podélnou spáru, bude zajímavé jak se s ní vypořádají na Malovance směrem pod Myslbekovou ulici. Tam už taková spára je, teď je přes ni provizorní mostek do tunelu.

Thumbs up Thumbs down

57

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

P_V napsal:

jk2: Když už jsi připomněl tu problematickou podélnou spáru, bude zajímavé jak se s ní vypořádají na Malovance směrem pod Myslbekovou ulici. Tam už taková spára je, teď je přes ni provizorní mostek do tunelu.

Jenže tam to není v hloubce sedmi metrů. Teď nevím, jak je to s rozpětím.

Thumbs up Thumbs down

58

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

Zápory u "Indie" bych nechal svému osudu... čas ukáže smile

Vrtná souprava přímo před kamerou http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/10/ … 0-1010.jpg
Na Špejchaře už je pěkná jáma http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/10/ … 0-1010.jpg
Spousty velkých náklaďáků i na časosběru http://www.ttnz.cz/mo/album/v/stavby/si … 0.jpg.html

59

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

jk2 napsal:
P_V napsal:

jk2: Když už jsi připomněl tu problematickou podélnou spáru, bude zajímavé jak se s ní vypořádají na Malovance směrem pod Myslbekovou ulici. Tam už taková spára je, teď je přes ni provizorní mostek do tunelu.

Jenže tam to není v hloubce sedmi metrů. Teď nevím, jak je to s rozpětím.

Taky je rozdíl v tom, že tady je to v otevřené jámě, což se je snazší, než v případě milánských stěn.

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

60

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

kasme napsal:

Na Špejchaře už je pěkná jáma http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/10/ … 0-1010.jpg

A už začali vrtat kotvy na první úrovni http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/10/ … 0-1535.jpg

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

61

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

zeminu z výkopů taky vozí  do prostoru bývalého kolejiště u křižovatky Špejchar : http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/12/ … 2-1020.jpg

62

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

Moc nechapu, jaky maji naplanovany postup stavby ... valcuji zem na mistech, kde se bude jeste hrabat atd...

Thumbs up Thumbs down

63

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

Wizard_01 napsal:

Moc nechapu, jaky maji naplanovany postup stavby ... valcuji zem na mistech, kde se bude jeste hrabat atd...

je třeba pohloží spevnit...
s tím souvisí i "vožení hlíny sem a tam"...

64

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

začali s odtěžováním jámy na jížní straně záporové stěny: http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/12/ … 2-1210.jpg

65

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

dnes je od rána na kameře č.3 pěkně živo (odtěžuje se a začalo se s vrtáním kotev na severní záporové stěně)
http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/15/ … 5-0940.jpg

66

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

Jenik napsal:
kasme napsal:

vzhledem k délce zápor je možná ani kotvit nebudou smile

Kotvit je musí, podle situace bych to viděl tak, že první kotevní úroveň (cca 3m pod terénem) můžou trochu snížit, případně vrtat o něco šikměji, a s druhou už není žádný problém

No vida: http://tunelblanka.cz/pic_fotogalerie.php?photo=2098
             http://tunelblanka.cz/pic_fotogalerie.php?photo=2099

Thumbs up Thumbs down

67

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

To jk2: Jenže my jsme řešili kotvení podél indického vyslanectví, kde jsou zápory pomalu ve sklepě. Kotvení v otevřeném prostoru je bez diskuse.

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

68 Naposledy upravil: Jenik (15.03. 2009 22.59)

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

anasazi napsal:

To jk2: Jenže my jsme řešili kotvení podél indického vyslanectví, kde jsou zápory pomalu ve sklepě. Kotvení v otevřeném prostoru je bez diskuse.

Indické velvyslaneczví je ten barák, na který se koukáme, takže už jsme dost blízko u něj. A je tam ještě jedna hezká technická finta - na rohu zděného plotu (který je přesně v trase zápor - přechází jej ty červené kabelové přeložky) jej zápory obcházejí obloukem směrem do jámy, a jsou zavrtané šikmo, takže v hloubce jámy budou sprábně v ose.

Thumbs up Thumbs down

69

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

anasazi napsal:

To jk2: Jenže my jsme řešili kotvení podél indického vyslanectví, kde jsou zápory pomalu ve sklepě. Kotvení v otevřeném prostoru je bez diskuse.

Nevím, proč začali už tady, kvůli plotu asi ne. Snad kvůli inženýrským sítím v chodníku. Každopádně jsme ale uhodli technologii, aspoň částečně. To potěší.

Thumbs up Thumbs down

70

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

A že před Etneterou je to to samé nás vůbec nenapadlo
http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 … s/028.html

Thumbs up Thumbs down

71

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

vondr napsal:

zeminu z výkopů taky vozí  do prostoru bývalého kolejiště u křižovatky Špejchar : http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/12/ … 2-1020.jpg

Možná je to jenom mezideponie kvůli znečištění - někde byla zmínka "špinavá auta" a "čistá auta". Všechny komunikace uklízejí pořád a důkladně.

Thumbs up Thumbs down

72

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

na kameře už je vidět rostoucí jížní záporová stěna http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/16/ … 6-1555.jpg
a o pár minut později http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/16/ … 6-1630.jpg

73

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

A dnes už záporová stěna roste jak houby po dešti http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/17/ … 7-1200.jpg

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

74

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

a zároveň pokračují  ve vrtání zápor severní stěny směrem k Hradčanské http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/17/ … 7-1235.jpg

75 Naposledy upravil: Maverick (18.03. 2009 13.15)

Re: Letná - tunely s čelním odtěžováním 02 - 03/09

Tak to vypadá na odstránenie časti zápor na zasypaných dilatacích: http://mo.ttnz.cz/wk/archiv/2009/03/18/ … 8-1255.jpg

Thumbs up Thumbs down