76

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

Myslím, že dilatace 17 bude poslední složitý strop v hlavní jámě. Poslední složité bednění a armování rozpletu, velká šířka stropu. Dál už to bude pohodička.
http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 … s/012.html

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

77

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

Jsou nějaké informace, proč ubourali část horninového klínu mezi STT a JTT? Něco tam bude? Nebo jen nějaký betonový špunt, jako mezi rampami 1/4?

Dále jsem zvědavý, jakým způsobem projde nová tramvajová trať  nad rampami 1/4. Protože se musí dosypat dost vysoká vrstva a trať, jestli se nepletu, povede těsně nad nynějším okrajem tubusů ramp, který nelze zcela zasypat. Čili bude potřeba násep nějakým způsobem zajistit?

Thumbs up Thumbs down

78

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

pegodlas napsal:

Jsou nějaké informace, proč ubourali část horninového klínu mezi STT a JTT? Něco tam bude? Nebo jen nějaký betonový špunt, jako mezi rampami 1/4?

Dále jsem zvědavý, jakým způsobem projde nová tramvajová trať  nad rampami 1/4. Protože se musí dosypat dost vysoká vrstva a trať, jestli se nepletu, povede těsně nad nynějším okrajem tubusů ramp, který nelze zcela zasypat. Čili bude potřeba násep nějakým způsobem zajistit?

Zatím se zdá, že zajištění bude provedeno betonovým monolitem nad rampama - už tam padlo mnoho kubíků betonu a nenapadá mě jiná možnost, jak to zajistit.

Thumbs up Thumbs down

79

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

nad rampama se opravu dělá betonový monolit
http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 … s/019.html

80

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

No zdá se, že tam lejou spostu betonu a bude tam pěknej kvádr až pod koleje... :-O
Jen mi přijde, že buď to všechno vymýšleli za pochodu dodatečně (když se pořád odkládala výluka MH atd.) a nebo nemysleli vůbec... Přece mohli tu přeložku MH udělat o dost dál směrem na sever (do budoucí otevřené části výjezdových ramp, kde stejně dělaj prd od tý doby) a nemusela být ani tak široká - teoreticky jenom chodník a nebo dokonce jenom provizorní železná lávka pro chodce. Totiž když začali (resp. značně prohlubovali) budovat severní dočasnou záporovu stěnu v čele ramp 1/4, tak už MH byla zavřená, tak se mohli prokopat o dost dál a ušetřit si nějakou tu výšku záporové stěny. Tím pádem hotové rampy by sahaly také o dost dál a daly by se "konvenčně" zasypat hlínou a ne tam lít desítky m^3 betonu (a beztak tam bude ještě nějaká dočasná betonová stěna, aby se jim štěrkové podloží nesypalo dolů na hlavy, až budou pokračovat s rampama dál na sever :-)). A myslím, že by se to i časově stihnout: ušetřil by se čas stavěním dost vysoké dočasné záporové stěny v čele ramp 1/4 (kterou dělali dost dlouho podle fotek) + ztracený čas stísněnou přístupovou cestou (dotěžení díry pro rampy se mohlo dělat ze severu, takhle to vozili do hlavní jámy jednou stranou a ještě zdržovali stavbu v hlavní jámě - jezdili po kusu hotového dna rampy 1) + postupné lití velkého množství betonu na sebe (nalejt trochu, počkat na zatvrdnutí, a znova pořád dokola). To by podle mě ušetřilo dost času na postavení o něco delších ramp hned na začátku.

Thumbs up Thumbs down

81

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

Máš pravdu, že se to vymýšlelo za pochodu, ale máš tam pár časových nesprávností - provizorní stěna ramp 1/4 se dělala za provozu na MH a kvůli tomu se dělala přeložka ulice na sever+chodník. Byly plánované různé kousky přeložek severní trasy ulice (podle postupu stavby) a hlavně vše BEZ TRAM po celou dobu stavby v MH, s provizorní tram přes Letnou do Badeniho. A pak přišly změny: "Zachránili jsme"  Letnou (tedy ty čtyři stromy na kraji), provizorní tram nebude, objížďku najednou  šlo zobousměrnit atd. ale znamenalo to dost upravit postup stavby a postupové termíny (především zprovoznění tram) a taky technického řešení. Technicky - ten trojúhelník mezi rampami by asi stějně betonovali, ono se to v tom stísněném prostoru dost špatě hutní, a pak by si to sedalo, a to by zas bylo řevu že "nová ulice a už se propadá". Ta lavice (do úrovně cca 1m pod terén) už je zabetonovaná, zdá se mi že je jen pro směr do Dejvic, opačný že bude na klasickém násypu.

Thumbs up Thumbs down

82

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

Škoda, mohli použít snesenou Malou Hrabovku a bylo by po problémech s hutněním. Nevím, kam se ztratila kreativita při projektování - zlatá stavba metra na Václaváku, škoda, že jsem tak nádherné horské dráhy nezažil :-(

Thumbs up Thumbs down

83

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

Obávám se, že na ten provizorní mostík od Sparty na Špejchar by Malá Hrabovka nestačila ;-)
Hutnění - myslím trojúhelníkový  prostor mezi tunely ramp, kam by se válec ani nevešel, natož pojížděl a vibroval.
Stavbu metra na Václaváku  (s tramvajovými ženijními mosty) pamatuji, ale nepamaruji si, kolik LET to trvalo, dnešní termíny jsou přece jen trošičku kratší

Thumbs up Thumbs down

84

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

u rampy 3 probíhá větší betonáž, jsou vidět 3 betonpumpy
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/letna3/ … 0.jpg.html

85

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

19:30 ještě pořád se betonuje

Thumbs up Thumbs down

86

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

Jenik napsal:

19:30 ještě pořád se betonuje

by mě zajímalo co tam betonují tak dlouho a navíc třemi pumpami?strop dilatace ještě nebyl vyarmovaný - zbývají tak stěny rampy 3..

87

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

vondr napsal:
Jenik napsal:

19:30 ještě pořád se betonuje

by mě zajímalo co tam betonují tak dlouho a navíc třemi pumpami?strop dilatace ještě nebyl vyarmovaný - zbývají tak stěny rampy 3..

Ale zas je tahle dilatace pořádně dloouhá.

Thumbs up Thumbs down

88

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

u ramp 1 a 4 se demontuje věžový jeřáb
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/letna3/ … 0.jpg.html

89

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

Přes stropy ramp 1-4 v trase tramvají ještě dělají žb desku včetně kotvení trolejového sloupu(slabě vyztuženou - 2xsíť) a opěrnou zídku k rozhraní dilatací. Na to asi přijde štěrkové lože, a ta zídka tam je, aby se jim nesypalo do jámy (někdo se o její potřebě zmínil a já mu nevěřil)

Thumbs up Thumbs down

90

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

Nad tou opěrnou zídku armují a šalují tři stěny dlouhé cca 3m a vysoké odhadem 1-1,5m nad konečný terén = pro mě záhada

Thumbs up Thumbs down

91

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

V otevřené jámě se teď betonuje téměř denně
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/letna3/ … 0.jpg.html
Asi chtějí rychle dokončit nějakej výjezd z jámy, aby mohli začít hloubit tunely i z Letný

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

92

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

Jenik napsal:

Nad tou opěrnou zídku armují a šalují tři stěny dlouhé cca 3m a vysoké odhadem 1-1,5m nad konečný terén = pro mě záhada

Záhada trvá a dokonce se zvětšila - bude to souvislá dlouhá stěna  http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 … s/051.html

Thumbs up Thumbs down

93

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

To vypadá jako kdyby na vozovce ve směru Letná - Hradčanská měl být "hrb" nad rampami 1/4, ale na vizualizacích nic takového vidět není.

Thumbs up Thumbs down

94

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

Jarda Š. napsal:

To vypadá jako kdyby na vozovce ve směru Letná - Hradčanská měl být "hrb" nad rampami 1/4, ale na vizualizacích nic takového vidět není.

A nebylo nahodou tenkrat domluveno, ze trat a vozovka bude vyse nez puvodni? Protoze uz pri stavbe tram nekdy hodne davno se o nejaky metr Letna zasypavala. Kazdopadne mnozstvi zeleza v konstrukci vypada, ze se to uz bourat nebude ...

Thumbs up Thumbs down

95

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

Možná to patří spíš do technologií, ale nemá někdo tušení, proč dilatece na rampách jsou dělené stupňovitě a ne hladce svisle?
http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 … s/034.html
Na rampách 1,4 je to stejně. Jediné, co mě u ramp 1,4 napadlo, je že to není "pravá" dilatace, ale těsněná pracovní spára, ale u 2,3 by podle plánku  měla být pravá.

Thumbs up Thumbs down

96

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

Jenik napsal:

Možná to patří spíš do technologií, ale nemá někdo tušení, proč dilatece na rampách jsou dělené stupňovitě a ne hladce svisle?

Je to pravá dilatace a je to tak schválně... V průběhu výstavby se zjistilo méně únosné podloží (vrchni vrstva snad byla i vyměna - období vožení hlíny sem a tam) a tak se sousední dilatace pro jistotu "zahákne".

Mám pocit, že uliční úroveň se měnit nebude, garáže budou vyčuhovat v nejvyšším místě snad 1,5m a budou tvořit malou PHS smile

Ale všechno může být jinak... smile

97

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

je mi záhadné,že obrubník se na konci uhýbá a nejde pravidelně kolem kolejí
http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 … s/004.html

98 Naposledy upravil: Jenik (31.05. 2009 22.42)

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

vondr napsal:

je mi záhadné,že obrubník se na konci uhýbá a nejde pravidelně kolem kolejí
http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 … s/004.html

Je to rozšíření proužku kolem kolejí na šířku refýže (a dodatek: pro odpočinkové místo na přechodu podle nových předpisů). V opačném směru je to situačně trošku jinak, ale principielně stejně.
http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 … s/001.html

Thumbs up Thumbs down

99 Naposledy upravil: vondr (31.05. 2009 22.43)

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

dle fotky http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 … s/009.html
bych tipoval následující postup prací:
1) dodělají stropy dilatace 17,18, 19 a R2 na rampě 3
2) než budou moci odbednit bednění ze stropů pustí se do dilatace 20a (STT), tam už mají i výkop pro technologickou chodbu
3) odbední stropy dilatace 17,18,19 a R2
4) začne se s ražbou STT, dopravu budou využívat JTT a výjezdovou rampu 3 - odpovídalo by tomu,že v JTT nemají provedený výkop pro chodbu.
5) po zabetonování a odbednění stropu d 20a  budou do razicícho severního tunelu jezdit  výklenkama mezi tunely,které jsou udělány v dilataci 18 a mezitím budou provádět dilataci D20b (JTT)

nebo máte jiný názor? ražba by měla začít v červenci

100

Re: Letná - hloubené tunely (MÚK U Vorlíků) II. Q 2009

Wizard_01 napsal:
Jarda Š. napsal:

To vypadá jako kdyby na vozovce ve směru Letná - Hradčanská měl být "hrb" nad rampami 1/4, ale na vizualizacích nic takového vidět není.

A nebylo nahodou tenkrat domluveno, ze trat a vozovka bude vyse nez puvodni? Protoze uz pri stavbe tram nekdy hodne davno se o nejaky metr Letna zasypavala. Kazdopadne mnozstvi zeleza v konstrukci vypada, ze se to uz bourat nebude ...

O žádné historické terénní úpravě nevím, vozovka spíš kopírovala původní terán. Viděl jsem kdysi i fotky (nevím, jestli by šly dohledat), kdy se pro rozšíření ulice posouvala tramvaj jižním směrem. Bylo to někdy ve dvacátých - třicátých letech, a každý den připojovali nový úsek - denní práci. Od té doby zůstala i dlažba tehdejší.

Thumbs up Thumbs down