176

Re: Metro - trasa D

Že by někdo začal používat hlavu?! To se mi nechce ani věřit...

Thumbs up Thumbs down

177

Re: Metro - trasa D

Sibstr napsal:

Že by někdo začal používat hlavu?! To se mi nechce ani věřit...

Já tomu věřím, není to ale, bohužel, ten, kdo bude rozhodovat. sad

Thumbs up Thumbs down

178 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (12.06. 2014 17.42)

Re: Metro - trasa D

Praha 12. června (ČTK) - Na nové trase pražského metra D by měla vzniknout přestupní stanice na Pankráci. Vozy by tak na trasu D vyjížděly ze své vlastní stanice, nikoliv pouze odbočovaly ze současné trasy C. Tuto variantu vybralo představenstvo dopravního podniku (DPP) a doporučilo ji ke schválení městu. ČTK to dnes řekl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.
Náklady na vybudování trasy s přestupní stanicí jsou odhadovány na téměř 30 miliard korun, trasa s odbočkou by vyšla na zhruba 25 miliard. O tom, která varianta bude nakonec zvolena, rozhodne hlavní město. Rozhodnutí představenstva DPP nyní projedná dozorčí rada DPP a následně radní hlavního města. Aby však Praha získala na stavbu dotace z Evropské unie, musí podle Ďuriše město rozhodnout v řádu několika měsíců.
Podle Ďuriše se představenstvo pro variantu s přestupní stanicí rozhodlo z několika důvodů. Jedním by bylo nepohodlí pro cestující v případě pouhé odbočky, kdy by z Pankráce mířily vždy dvě po sobě jedoucí soupravy po trase C na Háje, a až třetí souprava v řadě by jela po déčku do Písnice. Tím by se ale prodloužily na trase C intervaly. "Na trase D by zároveň nemohl být interval pod šest minut," řekl ČTK Ďuriš.
Navíc by to podle něho ani nevyřešilo problém přestupování. Část cestujících by na Pankráci totiž musela přestupovat, stejně jako v případě výstavby přestupní stanice, pouze by nemuseli jezdit po eskalátorech "o patro" níž či výše.
Dalším důvodem je pak případné zamýšlené prodloužení trasy D z Pankráce směrem na náměstí Míru. "V tu chvíli by se musela stejně vybudovat přestupní stanice," uvedl ředitel.
Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C. Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankrácí. Vznikla by tak dopravní varianta k Nuselskému mostu, který bude třeba v budoucnu opravit.

http://byznys.lidovky.cz/trasa-metra-d- … oprava_ele

Thumbs up Thumbs down

179 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (15.09. 2014 16.10)

Re: Metro - trasa D

Hudeček: Metro D vyjde na 60 miliard, stavět se začne v roce 2017

Praha - Plánovaná stavba nové trasy metra D z Písnice až do stanice Náměstí Míru vyjde na 60 miliard korun. Práce na stavbě prvního úseku by mohly začít v roce 2017. Na Žofínském fóru to řekl primátor Tomáš Hudeček (TOP 09). Praha podle něj není schopna tak velkou stavbu zaplatit sama. Pomoci musí stát, uvedl. V současné době město chystá stavbu prvního úseku z Pankráce do Depa Písnice.
Na nové trase pražského metra vznikne na Pankráci přestupní stanice. Stavba podle Hudečka začne právě v úseku mezi stanicemi Pankrác a Depo Písnice. Vyjde na zhruba 30 miliard a dokončena by mohla být v roce 2022. Praha už získala územní rozhodnutí. Navazovat bude trasa z Pankráce na náměstí Míru. "V budoucnu by mohla být trasa prodloužena až do stanice Náměstí Republiky," doplnil.
Hudeček řekl, že město může na investici čerpat evropské dotace mezi sedmi až osmi miliardami korun. Už dříve se diskutovalo o možnosti zapojení soukromého kapitálu prostřednictvím takzvaného PPP projektu. "Znamenalo by to ale další zadlužování města," uvedl primátor.
Nová trasa D bude dlouhá přes deset kilometrů a obslouží několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Zároveň odlehčí lince C. Vznikne tak varianta k dopravně klíčovému Nuselskému mostu, který potřebuje opravu. Praha dříve zvažovala vybudovat na Pankráci odbočku ze současné trasy metra C Pankrác. Tato varianta ale nakonec padla. Odbočka by totiž zkomplikovala stavbu návazného úseku, navíc by prodloužila intervaly metra na trase C.
Praha, která hospodaří s rozpočtem kolem 44 miliard korun, dokončuje stavbu tunelového komplexu Blanka za necelých 37 miliard korun a dostavbu metra A, která vyjde na více než 20 miliard korun. Diskutována je investice do železničního spojení na letiště a také dostavba vnějšího silničního okruhu města, který ale zaplatí stát.

http://www.financninoviny.cz/zpravy/hud … 17/1123439

Thumbs up Thumbs down

180 Naposledy upravil: P_V (15.09. 2014 16.28)

Re: Metro - trasa D

Zdražili nám festovně, poslední odhad (z loňské prezentace) byl 46 miliard za všechno.
http://novemetro.cz/public/data/Metro%2 … 1-2013.pdf

Thumbs up Thumbs down

181

Re: Metro - trasa D

Upřímně - stejná částka za Pankrác-Depo Písnice i Pankrác-NM mi přijde nějak podivná. Třeba je to vydírání státu přestřelenou částkou.

Thumbs up Thumbs down

182

Re: Metro - trasa D

Spíš bych to přičítal tomu, že to řekl Hudeček a přežvýkalo ČTK. smile

Thumbs up +1 Thumbs down

183

Re: Metro - trasa D

S_M_Lomoz napsal:

...hospodaří s rozpočtem kolem 44 miliard korun, dokončuje stavbu tunelového komplexu Blanka za necelých 37 miliard korun a dostavbu metra A, která vyjde na více než 20 miliard korun. Diskutována je investice do železničního spojení na letiště a také dostavba vnějšího silničního okruhu města, který ale zaplatí stát.

http://www.financninoviny.cz/zpravy/hud … 17/1123439

A zapomněli zmínit ÚČOV za 14 (bez DPH, tušim), to taky nebude jen takové plivnutí do vody...

Thumbs up +1 Thumbs down

184

Re: Metro - trasa D

V Krči vyrostla první stanice metra. Zatím se ale odtud nikam nesvezete

http://www.metro.cz/v-krci-vyrostla-prv … e-deje_jbs

185

Re: Metro - trasa D

Račte se pokochat Martinem Zounarem na trase D.

https://www.youtube.com/watch?v=wbegBXzZTmQ

Thumbs up Thumbs down

186 Naposledy upravil: medvid (09.01. 2015 11.01)

Re: Metro - trasa D

Co říkáte na Krnáčové nápad zapojit do stavby metra soukromého investora? Mě to přijde jako blbost. Nedokážu si představit ten business plán soukromého investora a návratnost celé investice.

http://archiv.ihned.cz/c1-63349840-prah … ome-penize

Thumbs up Thumbs down

187

Re: Metro - trasa D

medvid napsal:

Co říkáte na Krnáčové nápad zapojit do stavby metra soukromého investora? Mě to přijde jako blbost. Nedokážu si představit ten business plán soukromého investora a návratnost celé investice.

Představit si to umím, je to celkem jednoduché: postavíte metro, budete ho provozovat a Praha Vám za to bude dalších dejme tomu 50 let platit ročně dohodnutou částku (samozřejmě navyšovanou o inflaci).
Město nebude muset platit drahou jednorázovou stavbu, ale v součtu oněch 50 let ho to přijde tak na 3-5 násobek ceny za vlastní výstavbu.
Jak píšu, představit si to dovedu, ale o výhodnosti mám své mínění.

Thumbs up +2 Thumbs down

188

Re: Metro - trasa D

Hlavně v tom případě na to nepřitečou eurodotace, protože EU nehodlá investovat do soukromých projektů, byť jde o veřejně prospěšné věci. Jako třeba čistička v Troji.

Thumbs up Thumbs down

189

Re: Metro - trasa D

Metro D bude za 45 miliard, říká projekt. Počítá se stavbou v roce 2017
Zdroj: http://praha.idnes.cz/vystavba-metra-d- … zpravy_bur

Petr od Pankráce

190

Re: Metro - trasa D

A jestli neumřeli, žijí dodnes....

Thumbs up Thumbs down

191

Re: Metro - trasa D

Za současného vedení to určitě nebude.

Thumbs up Thumbs down

192

Re: Metro - trasa D

Přesně....

Petr od Pankráce

193

Re: Metro - trasa D

Dopravní podnik už kvůli metru D vykupuje pozemky. Potřebuje jich 790
http://domaci.ihned.cz/c1-63767160-dopr … e-jich-790

Thumbs up Thumbs down

194

Re: Metro - trasa D

V souvislosti s otevřením prodloužení linky metra A se hovoří i o budoucí výstavbě nové linky D a hovoří se o automatizovaném metru bez řidiče. Do teď jsem žil v odmění, že tam budou jezdit stejné soupravy, jako na Céčku. Jak to tedy je?

Thumbs up Thumbs down

195

Re: Metro - trasa D

co vím, tak bylo nakonec rozhodnuto, že to nebude odbočka z C
a postaví se úsek Pankrác - Písnice, včetně depa

otočí se ražba - TBM pojede od Písnice na dvě etapy a vytahnou ho někde u Krčského hřbitova

196

Re: Metro - trasa D

No to jo, ale jde mi spíš o to, že se řešilo, jestli bude D kompatibilní s C, tz. že tam budou moc jezdit stejné soupravy. Protože se řešilo, že jsou dvě varianty. Buď to metro bude stejné, jako linky ABC a nebo to bude nějaká "lehčí" varianta, kde budou jezdit kratší soupravy a i ty jednotlivé vagony budou menší a celkově průřez tunelu bude menší a taky s tím, že tyto soupravy by byly plně automatizované a na nástupištích by byly takové ty stěny.
Takže by mě zajímalo, jak to tedy na konec je.

Thumbs up Thumbs down

197 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (15.06. 2015 15.14)

Re: Metro - trasa D

Náklady na stavbu metra D překročí hranici 50 miliard korun

Praha - Náklady na stavbu metra D z náměstí Míru do Písnice včetně výkupu pozemků překročí 50 miliard korun. V rozhovoru s ČTK to dnes řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) s tím, že Praha znovu zvažuje zavedení automatického metra bez řidiče. Bude sice o dvě miliardy korun dražší, jeho provoz ale bude levnější. Stavět se začne za tři roky a práce potrvají pět až šest let. Metro D spojí centrum s jižní částí města.
Od plánu zavést dražší plně automatické soupravy vedení města před časem ale ustoupilo. Rada města schválila takzvaný kompatibilní systém, v rámci kterého by po nové lince metra jezdily běžné soupravy. "To chceme nyní změnit, a podle toho
připravujeme dokumenty pro vedení hlavního města i dopravního podniku," řekl na finančním výboru zastupitelstva David Krása, ředitel firmy Metroprojekt, která trasu projektuje. Dopravní podnik letos zadal vypracování studie, která možnost zavedení metra bez řidiče soupravy rozpracuje. Roční provozní náklady na automatický provoz jsou 558 milionů, běžné metro by ročně stálo 618 milionů, zaznělo na výboru.
Pražský dopravní podnik podle informací, které zazněly minulý týden na zastupitelském výboru pro dopravu, pokračuje ve výkupu pozemků, které jsou pro stavbu nezbytné. Prostřednictvím firmy Inženýring dopravních staveb (IDS) oslovil majitele většiny z 870 pozemků.
Pro cestující se nedávno otevřely nové stanice metra A do Motola. Trojkoalice, která v Praze tvoří koalici s ANO a ČSSD, bude podle zastupitelky Petry Kolínské (Trojkoalice/SZ) žádat architektonické soutěže na podobu nových deseti stanic metra D. "Město by nemělo opakovat chybu, která se stala u prodlouženého metra A," uvedla Kolínská na výboru. Krása na to reagoval prohlášením, že taková cesta "není příliš šťastná".
Na novou linku metra D chce vedení města žádat vládu o finanční podporu. Chystá se využít i prostředky z EU.

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/n … 50615.html

Thumbs up Thumbs down

198

Re: Metro - trasa D

Na nové trase metra budou jezdit vlaky bez strojvůdce, rozhodli radní

Na plánované nové trase D pražského metra budou jezdit soupravy bez strojvůdce. Rozhodli o tom radní hlavního města. Jako první se postaví úsek z Pankráce do Písnice.
První část metra D by měla být hotova do roku 2022, Praha by pak na stavbu mohla čerpat dotace z evropských fondů. Náklady jsou odhadovány v řádu několika desítek miliard korun. Dopravní podnik nyní řeší výkup pozemků.
Původně se počítalo s klasickým metrem se strojvůdci vedenými soupravami, náklady byly odhadovány na necelých 30 miliard. Takový plán odhlasovala rada pod vedením tehdejšího primátora Tomáše Hudečka (tehdy TOP 09).
Metro D spojí centrum s jižní částí města. V další fázi by se z Pankráce mělo stavět dále do centra. Náklady na stavbu z náměstí Míru, kam bude prodlouženo z Pankráce, do Písnice včetně výkupu pozemků překročí 50 miliard korun.
Stavět se podle projektantů začne za tři roky a práce na prvním úseku potrvají pět až šest let.
Zatím poslední úsek pražského metra v délce šesti kilometrů byl otevřen letos 6. dubna. Výstavba čtyř stanic na lince A Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol přišla na více než 20 miliard korun.


http://praha.idnes.cz/na-trase-d-budou- … zpravy_bur

Thumbs up Thumbs down

199

Re: Metro - trasa D

Hmmmm....nevim nevim no....mozna jsem bojacnej, ale mam radsi pritomny lidsky faktor.....koukal jsem a doufam, ze na nastupistich nebudou ty hnusny dvere na okraji nastupiste....

Petr od Pankráce

200

Re: Metro - trasa D

A výtahem bez řidiče se taky bojíš?

Dveře na nástupišti jsou podmínkou.