26

Re: Z tisku a médií

Co hulí pan ministr, zřejmě dobrej matroš.

Thumbs up +1 Thumbs down

27

Re: Z tisku a médií

co? po semeringu? big_smilelol to neni normální

Thumbs up Thumbs down

28

Re: Z tisku a médií

Tady je vidět naprostá nekoncepčnost a nekompetentnost našich  stran a vlády. Každou chvíli je to jinak. I laikovi jako mně je jasné, že toto jsou zásadní věci, které se nezrealizují během pár let, ale že je to běh na dlouhé trati. Příští rok jsou volby a tak se naši topící se potentáti populisticky, a dá se říct že i bulvárně, chytají stébel, která plují náhodně kolem.

Thumbs up Thumbs down

29

Re: Z tisku a médií

Echm.

ČSSD slibuje rychlodráhu na letiště do pěti let a za 20 miliard korun

Z centra Prahy do Ruzyně novým rychlovlakem už za zhruba 15 minut, to už podle ČSSD nemá být sci-fi. Strana vyrukovala se slibem, že prosadí Masarykovu rychlodráhu z pražského hlavního nádraží na letiště Václava Havla, která bude podle stínového ministra průmyslu Milana Urbana stát zhruba 20 miliard korun a z větší části to zaplatí Evropská unie.
"Je reálné, aby rychlodráha byla postavena za tři roky, nejzazší datum kolaudace vidím v roce 2018. Dávám si určitou rezervu, i když si myslím, že by ten projekt mohl být hotov už o rok dříve," řekl ve čtvrtek Urban.
Rychlovlak by vyjížděl z hlavního nádraží, měl by ještě jednu zastávku v Praze, zčásti by jel po povrchu a zčásti podzemním tunelem. Částka 20 miliard korun vychází podle Urbana z odhadu odborníků, konečná cena vyplyne z toho, jak dopadne výběrové řízení. Projekt by podle něj provozovaly České dráhy.
"Z těch 20 miliard bychom 80 procent mohli financovat z peněz Evropské unie, jen 20 procent by bylo z domácích zdrojů. Jde tedy asi o 4 miliardy na tři roky, každý rok o něco více než miliardu. Projekt je připraven, jediné, co zatím chybělo, je politická vůle," popsal Urban. Znamenalo by to propojení centra hlavního města a letiště, proto by na to přispěla Evropská unie, uvedl.
Za svůj nápad označil to, že rychlodráha by nesla jméno prvního československého prezidenta T. G. Masaryka. "Mělo by to i trochu symboliku. Masarykova rychlodráha by vedla na letiště Václava Havla," řekl kandidát ČSSD do vlády na ministerstvo průmyslu a obchodu či nové ministerstvo hospodářství, jestliže v průběhu příštího volebního období vznikne.


http://ekonomika.idnes.cz/cssd-slibuje- … nomika_kop

Thumbs up Thumbs down

30

Re: Z tisku a médií

No to sou zase plky...
Tady se brzo objeví něco reálného
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP427

Thumbs up Thumbs down

31

Re: Z tisku a médií

Tady jsem vygůglil nějaký seriózní materiál k věci...

http://www.top-expo.cz/domain/top-expo/ … r_jiri.pdf

Thumbs up Thumbs down

32

Re: Z tisku a médií

Šéf správy železnic: Dráha na letiště vznikne do roku 2020
Praha - Pražské letiště Václava Havla bude mít do roku 2020 železniční spojení do centra města. Na Žofínském fóru věnovanému rozvoji dopravní infrastruktury to řekl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Kolář. Správa železnic v současnosti zpracovává studii, která má rozhodnout, kudy vlaky na letiště pojedou. Uvažuje se o možnosti využití stávající trati na Kladno, nebo spojení ze Smíchova přes takzvaný pražský Semmering.
V poslední době se správce kolejí kloní spíš k variantě spojení přes Ruzyň, Veleslavín, Bubny a Negrelliho viadukt, protože druhá trať nemá dostatečnou kapacitu a vlaky z letiště by se v úseku od Smíchovského nádraží nevešly mezi příměstské spoje z Berouna a dálkovou dopravu.
"Po dohodě s ministerstvem dopravy začneme připravovat vyšší kapacitu pro trať Praha - Kladno s tím, že odbočka na letiště se dobuduje," uvedl Kolář s tím, že věří, že se celou stavbu podaří postavit z evropských dotací planoucích z Operačního programu doprava II.
Železničnímu spojením na pražské letiště se v předvolební kampani věnovala i ČSSD, která podle svého stínového ministra průmyslu a obchodu Milana Urbana slíbila v případě volebního vítězství postavit rychlodráhu na letiště s pokračováním do Kladna do tří let. Částečně by měla vést po stávající trati vedoucí na Letnou a následně by měla být vedena tunelem za Prahu. Stát by měla zhruba 20 miliard korun, 80 procent z této sumy by mohlo být proplaceno z dotací EU.
Autor: ČTK

http://www.financninoviny.cz/zpravy/sef … 020/996725

Thumbs up Thumbs down

33

Re: Z tisku a médií

Rychlodráhu na pražské letiště by mohly zaplatit korejské firmy

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonom … ske-firmy/

podle mě to zase po volbách usne :-)

Thumbs up Thumbs down

34

Re: Z tisku a médií

Na rychlodráhu Kladno - Praha se čeká už 20 let. Nezačne se ani za rok
    12. srpna 2014  20:04

    Už dvacet let se mluví o železniční rychlodráze, která by měla spojit Prahu s Kladnem. Ani dvacet let od zahájení příprav ale k fyzické stavbě zatím nedošlo. Spojení, které by mělo usnadnit cestu tisícům lidí, se ale nezačne budovat ani příští rok.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/stavba-kladenske- … zpravy_bur

35

Re: Z tisku a médií

Komunikace SŽDC nahrál(a) video

Železniční spojení Praha – Letiště Ruzyně – Kladno

https://www.youtube.com/watch?v=ccQ7gtLhQtA

Publikováno 28. 11. 2014

Varianta R1a, R2, J5a, P3a

36 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (20.02. 2015 20.40)

Re: Z tisku a médií

Ehe?

Aktuálně.CZ: Na letiště vlakem za 20 minut. Stavba trati může začít

Konec dědictví po Bémovi: Praha 6 už nepožaduje tunely, stavba trati na letiště čeká jen na ministerský souhlas, zjistilo Aktuálně.cz. A ministr Ťok je novou dohodu nadšen.

Praha - Naděje, že se lidé v dohledné době dostanou rychle a pohodlně na letiště v Ruzyni, se po dnešku výrazně zvýšila. Aktuálně.cz zná výsledky páteční schůzky správců železnice a městských částí, podle nichž by tam měla nejpozději v roce 2023 vést nová trať.
Pražané a turisté by se tak z centra Prahy na Letiště Václava Havla dostali za zhruba 20 minut. Dnes to s přestupem na autobus 119 trvá zhruba dvojnásobnou dobu. Podobně by se měla zkrátit i cesta do Kladna, která by měla trvat okolo půl hodiny.
Modernizaci trati z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště v Ruzyni dosud blokovala Praha 6. Ta ještě v době, kdy zde byl starostou Pavel Bém z ODS, vydala usnesení, že modernizaci trati či výstavbu rychlodráhy povolí pouze v případě, že většina trasy na jejím území povede pod zemí. A trvala na tom i poté, co se starostou stal Tomáš Chalupa z téže strany.

Cena klesne na polovinu

Nové vedení Prahy 6 však z původního požadavku hodlá slevit a drtivá většina trasy tak bude moci vést po povrchu. Cena celé stavby klesne zhruba na polovinu – z bezmála 40 miliard na zhruba 18 až 22 miliard.
"Kdybychom dál trvali na zahloubení, tak vlak na Ruzyň nikdy nepojede, protože to nikdo nebude schopen ani ochoten zaplatit," uvedla místostarostka Prahy 6 pro dopravu Petra Kolínská (SZ), která do vedení radnice nastoupila po podzimních komunálních volbách. "Budeme revokovat předchozí stanoviska radnice a dnes k tomu byl učiněn první krok," dodala.
"Vítáme rozhodnutí Prahy 6. Chceme začít stavět v co nejkratší době, abychom na tento projekt mohli použít prostředky z operačního programu Doprava 2. Našim cílem je, aby se lidé konečně mohli dostat železnicí na letiště do 20 minut a aby 20 tisíc lidí mohlo tuto trasu denně používat pro cestu do Prahy," řekl na dotaz Aktuálně.cz ministr dopravy Dan Ťok.
Během dnešního zhruba čtyřhodinového jednání se zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a městských částí Praha 6 a Praha 7 shodli na tom, že nejlepší bude varianta dvojkolejné trati, která by byla zahloubena pouze v kratším úseku u nádraží Praha - Dejvice a u Stromovky.
Právě tato varianta vyšla ze studie proveditelnosti, kterou si nechalo udělat SŽDC, nejvýhodněji. "Jednání Prahy 6 a Prahy 7 bylo velice vstřícné," potvrdil náměstek ředitele SŽDC Bohuslav Stečínský.

Vlak každých pět minut

Trať by měla vést po tělese tzv. Buštěhradské dráhy. Cesta z Masarykova nádraží v srdci Prahy na letiště by měla trvat nejvýše 25 minut, do Kladna pak zhruba půlhodinu. V Praze by vlak jezdil maximální rychlostí 60 až 80 kilometrů za hodinu, mimo ni pak i stodvacítkou.
Vlaky z Masarykova nádraží by ve špičkách mohly jezdit v pětiminutových intervalech, v zastávce Hostivice by pak každá druhá souprava pokračovala do Kladna, zbylé pak na letiště.
I když na podobě trati panuje shoda, definitivní rozhodnutí leží na ministerstvu dopravy. "Rozhodnutí padne poté, co SŽDC předloží konečnou verzi studie proveditelnosti. Pokud se vypořádá se všemi připomínkami, mohli bychom rozhodnout během podzimu," uvedl ředitel odboru strategie ministerstva dopravy Luděk Sosna. Podle něj musí SŽDC ještě podrobně dopočítat všechny varianty řešení. A potvrdit, že ta domluvená je ze všech nejvýhodnější. To by však neměl být problém.
I tak je poté k začátku stavby dlouhá cesta. Protože chce SŽDC na projekt evropské peníze, musí jej dát ke schválení Evropské komisi. Současně musí nechat zpracovat i studii vlivu na životní prostředí EIA a čekat na územní rozhodnutí.
Aby většinu nákladů zaplatila EU, musí být stavba hotova do konce roku 2023. "To je nejzazší termín, kdy mohou být čerpány dotace pro toto programové období. Je snaha je samozřejmě využít," podotkl vedoucí odboru fondů EU Marek Pastucha.

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/na-let … 5900fea04/

Thumbs up Thumbs down

37

Re: Z tisku a médií

Ťok přizval k dostavbě rychlodráhy na letiště Korejce. Zájem potvrdili
http://ekonomika.idnes.cz/jihokorejci-m … clanek-box

Co k tomu dodat...

Petr od Pankráce

38

Re: Z tisku a médií

Pankrác napsal:

Co k tomu dodat...

... budou šikmé koleje... smile

39

Re: Z tisku a médií

no jo, korejci si dovezou lidi na letiště obsluhované svou aerolinkou...

Thumbs up Thumbs down

40

Re: Z tisku a médií

Chystá se nová studie rychlodráhy na pražské letiště. Bude zřejmě do léta

Zdroj: http://praha.idnes.cz/v-cervnu-bude-oto … zpravy_nub

41

Re: Z tisku a médií

Občané Prahy 6 protestují proti vystavění rychlodráhy. Bojí se o pohodlí
    30. dubna 2015  19:30

    Obyvatelé Prahy 6 se opět ohrazují proti stavbě rychlodráhy z centra na letiště. Vadí jim rozšíření jednokolejné trati a připomínají, že radnice slibovala, že trať povede tunelem. Hrozí tak, že místo moderní trati budou turisté jezdit po jednokolejce.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/rychlodraha-na-le … zpravy_nub

42 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (12.06. 2015 13.33)

Re: Z tisku a médií

Praha 6 chce plně zahloubenou variantu tratě na letiště

Praha - Vedení Prahy 6 bude žádat, aby trať z Masarykova nádraží na letiště vedla v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem v tunelu. Shodla se na tom dnes rada městské části. Na dotaz ČTK to řekla místostarostka Petra Kolínská (SZ). Původní projekt s plně zahloubenou variantou nepočítá. Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) by taková stavba byla o 3,3 miliardy draží. Aktuálně se počítá s náklady mezi 18 a 22 miliardami korun.
"S ohledem na historii projektu, na znalost místních poměrů a stav přípravy považujeme za nejvhodnější plně podpovrchovou variantu," uvedla Kolínská. Radní zároveň žádají, aby SŽDC začala prioritně stavět úsek mezi Veleslavínem, letištěm a Kladnem. "Navíc chceme architektonickou soutěž na vzhled zastávek a pracovní skupinu Prahy a Středočeského kraje, která by řešila systém záchytných parkovišť," doplnila. Dnes schválené usnesení by na konci června mělo potvrdit ještě zastupitelstvo Prahy 6.
Aktuální projekt počítá se zahloubením v úseku přes Stromovku. Pod povrchem by měly být i stanice Dejvice a Veleslavín. "SŽDC v současné době nepreferuje plně podpovrchové vedení trati, zejména z důvodu nízké ekonomické efektivity," uvedl mluvčí společnosti Jakub Ptačinský. "Podpovrchová varianta v porovnání s variantou částečně povrchovou nepředstavuje termínový posun pro zahájení stavby, a to ani negativní ani pozitivní," doplnil. SŽDC prý dokončuje studii proveditelnosti, kterou bude následně schvalovat ministerstvo dopravy. Podle dřívějších informací by se tak mělo stát na podzim. Stavba by měla být dokončena do konce roku 2023, kdy končí programovací období programu Doprava 2.
Trať by měla vést po trase takzvané Buštěhradské dráhy. Cesta z Masarykova nádraží v centru na letiště by měla trvat maximálně 25 minut, do Kladna pak zhruba půlhodinu. V Praze by vlak jezdil maximální rychlostí 60 až 80 kilometrů za hodinu, mimo ni pak i stodvacítkou. Vlaky z Masarykova nádraží by ve špičkách mohly jezdit v pětiminutových intervalech, v zastávce Hostivice by každá druhá souprava pokračovala do Kladna, zbylé na letiště.

http://www.ceskenoviny.cz/regiony/praha … te/1226848
--------------------

1) račte srovnat s tvrzením stejné PK z února
2) V zastávce Hostivice by... čili varianta Jeneček? Nebo si zas něco vycucli z textu páni novináři z ČTK?

Thumbs up Thumbs down

43 Naposledy upravil: Mirajz (13.06. 2015 10.36)

Re: Z tisku a médií

Vsadím se, že lidi, kteří o tom rozhodnou, půjdou cestou nejlevnější varianty a potom to všechno dopadne jako na stanici metra Veleslavín, kde v rámci šetření nebyly udělány poh. schody, a teď se to bude za drahé peníze napravovat. O tom se však cudně mlčí, nebo tiše špitne. hmm
Přitom nejsme tak bohatí, abychom stavěli levný aušus. smile
Jsou dva extrémy: Za socialismu byla tendence všechno naplánované utratit, někdy i zbytečně, aby nám příště nebyl krácen rozpočet. Za kapitalismu, dělat všechno co nejlevěji a až přehnaně šetřit, protože jinak bychom mohli být nařčeni ze zbytečné rozhazovačnosti, přijít o vysoké prebendy a být vyhozeni z lukrativního místa (třeba i volbami).
A teď babo raď. neutral

Thumbs up Thumbs down

44 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (17.06. 2015 15.23)

Re: Z tisku a médií

Ministerstvo vybralo podobu železničního spojení na letiště

Praha - Ministerstvo dopravy vybralo variantu železničního spojení na pražské letiště a do Kladna. Melo by vést po povrchu z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dále tunelem do Dejvic. Poté preferuje úřad mezi Dejvicemi a Veleslavínem vést trať částečně v tunelu s dalším pokračováním na Kladno a odbočkou na letiště na Dlouhé Míli. Po dnešním jednání s premiérem Bohuslavem Sobotkou a pražskou primátorkou Adrianou Krnáčovou (ANO) to řekl ministr dopravy Dan Ťok. Stavba má vyjít zhruba na 18 miliard korun.
Stále se jedná o podobě trasy mezi Dejvicemi a Veleslavínem, kde šestá městská část požaduje, aby železnice vedla kompletně pod povrchem. "Nám to ekonomicky nevychází. Navrhujeme tam smíšený stav, to znamená, že část by byla pod zemí a část nad zemí," uvedl Ťok. Cenový rozdíl mezi oběma variantami představuje částku tři až 3,5 miliardy korun.
Kvůli neshodě o podobě trasy na Veleslavín přichází podle Krnáčové v úvahu rozdělení projektu do dvou částí, kdy by se v první fázi začalo se stavbou v úseku z Veleslavína na letiště a do Kladna, u níž žádný rozpor není. Mezitím by na vyřešení podoby zbytku trasy byl dostatek času, dodala primátorka.
Místostarostka Prahy 6 Petra Kolínská (SZ) dnes na dotaz ČTK zopakovala, že radnice za nejvhodnější variantu považuje tunel mezi Dejvicemi a Veleslavínem. "Příští týden mě zastupitelstvo pověří jednáním s ministerstvem s tím, že podporujeme plně podpovrchovou variantu," uvedla. Starosta Prahy 7 Jan Čižinský na dnešním setkání s novináři řekl, že městská část s návrhem, který se týká Bubnů a Stromovky, souhlasí.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) plánuje současnou jednokolejnou trať na Kladno elektrifikovat a rozšířit o jednu kolej. Zcela nová tak má být jen odbočka na letiště, zbytek trasy bude kopírovat současné spojení. Cesta z Masarykova nádraží v centru na letiště by měla trvat nejvýš 25 minut, do Kladna pak zhruba půlhodinu. V Praze by vlak jezdil maximální rychlostí 60 až 80 kilometrů za hodinu, mimo ni pak i 120 kilometrů za hodinu.
Kromě takzvané rychlodráhy na letiště byla na programu jednání rovněž příprava a možnosti financování připravované linky metra D. Pokrok v přípravě obou velkých infrasrtukturních investic dnes ocenil premiér Sobotka "Jsou to projekty, které se netýkají jen obyvatel Prahy, ale nepochybně i všech občanů České republiky, kteří jezdí do Prahy. A samozřejmě to má velký vliv na turistický ruch a investiční přitažlivost Prahy a středních Čech," uvedl.
Na výstavbu železničního spojení i metra bude chtít Česko čerpat prostředky z EU. Jejich výše bude záležet na kvalitě a rovněž na rychlosti, s jakou se podaří projekty zpracovat, dodal předseda vlády.
O modernizaci trati do Kladna a vybudování železničního spojení na letiště v Ruzyni se mluví už od 90. let. Nová není ani varianta spojení přes Dejvice a Veleslavín, ministerstvo dopravy ji preferuje už déle než rok, přestože studie proveditelnosti zohledňovala i jiná řešení. Mimo jiné i možnost vést vlaky z letiště přes takzvaný Pražský Semmering, tedy železnici mezi Smíchovem a Řepy. To by mělo výhodu v tom, že by spoje končily nikoliv na Masarykové nádraží, ale na významnějším Hlavním nádraží.
Vybraná varianta vychází ze studie proveditelnosti, kterou správa železnic nyní dokončila. Podle Ťoka by bylo vhodné tento materiál schválit a podobu stavby u Veleslavína řešit až ve druhé fázi, tedy v územním řízení. Přestože část trasy nacházející se v hlavním městě teprve čeká na územní a stavební řízení, mohly by podle Krnáčové přípravné práce na trase mimo Prahu začít už letos.

http://www.financninoviny.cz/zpravy/min … te/1228682

Thumbs up Thumbs down

45 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (25.06. 2015 16.05)

Re: Z tisku a médií

Dneska to odkejvlo i zastupitelstvo. Praha 6 chce plně zahloubenou variantu železnice na letiště
Textově je to přesně stejné, jako když to před týdnem schválila rada.

http://www.ceskenoviny.cz/regiony/zprav … te/1231719

Thumbs up Thumbs down

46

Re: Z tisku a médií

http://praha.idnes.cz/schvaleni-spojeni … zpravy_nub

47

Re: Z tisku a médií

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/trat-n … id=1335146

48

Re: Z tisku a médií

Nové tunely v Praze možná spojí nádraží v Dejvicích a Veleslavíně

Praha se po dokončení tunelu Blanka a metra do Motola možná dočká dalšího velkého tunelování. To by se týkalo vlakového spojení z Masarykova nádraží na letiště.

16.5.2016 5:57

Správa železniční dopravní cesty začala v plánech na spojení centra Prahy a ruzyňského letiště nově zvažovat tunelovou variantu, se kterou nepočítá žádná dosavadní studie.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l … ne-1295553

49

Re: Z tisku a médií

Rychlodráha do Kladna povede pod pražskými Střešovicemi ve dvou tunelech
http://praha.idnes.cz/rychlodraha-poved … metro_lupo

50

Re: Z tisku a médií

Kladno chce stejně jako Praha 6 trať rychlodráhy na svém území v tunelu
    13. června 2016  14:35

    Vedení Kladna se ohradilo proti stávajícímu návrhu rychlodráhy, která má vést do Prahy, a nechalo si vypracovat vlastní řešení. Navrhuje v něm variantní vedení trati, vedení vlaku novou tunelovou tratí či zkrácení doby pro většinu obyvatel města jedoucích do Prahy o 15 až 20 minut.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/kladnu-se-nelibi- … zpravy_nub