126

Re: Ražený tunel Brusnice

ocividne spatne chapete fungovani naseho tisku:
- objevi se zprava, obvykle z CTK ci jine agentury. Treba i s faktickou chybou, to je jedno (viz plus 700mil kvuli DPH)
- vsichni novinari se stanou experty v teto oblasti a sepisi odborny komentare s mnoha obavami, dusledky a doporucenimi
- prace novinare konci, nasleduji vasniva diskuze ctenaru pod clankem
- po case se objevi jina tiskova zprava na dane tema - novinar bud pokracuje kde prestal s dodatkem 'ja jsem to rikal' nebo o svem drivejsim clanku taktne pomlci - dle potreby
- a tak porad dokola ...

nehledejte snahu o pochopeni souvislosti, vlastni pristup podlozeny necim vice nez vlastnim nazorem vytvorenym u klavesnice, dlouhodoby zajem nebo dokonce vlastni temata (tj temata neiniciovana zpravou CTK). Uprimne receno - ono to pri mnozstvi temat a clanku, ktere kazdy napise ani nejde. Cest vyjimkam ! (tim nemyslim vyjimky typu p. Barocha, kdy cokoliv kde se vyskytuje kombinace slov 'tunel' a 'Blanka' znamena konsistentni kritiku 'vsechno spatne')
:-)

Thumbs up Thumbs down

127 Naposledy upravil: Jenik (06.04. 2010 16.26)

Re: Ražený tunel Brusnice

Naši novinářové nevědí absolutně nic o čemkoliv, zejména jsou nedotčeni jakoukoliv technikou, matematikou (i kupeckými počty), historií atd. Díky své "humanitární zdělanosti" jsou ovšem ochotni šířit jakoukoliv demagogii (zejména zelenou či jinak levou). Potřebují jen dostatečně bombastický a katastrofický titulek, který s obsahem souvisí jen volně nebo vůbec ne. Jenom špatná zpráva je dobrá zpráva. A skoro nejdůležitější je nepamatovat si.
Na místě dnešní Stromovky byly odedávna bažiny, jen dnešní vyvýšenina s několika duby byl suchý ostrůvek. Po vysušení byla zřízena Královská obora, v které později bylo vytvořeno jezírko, napájené z Vltavy (Rudolfova štola). Dnešní název Stromovka pochází z 19.století. Díky destiletím socialistické neúdržby odvodnění přestalo fungovat. Na zmíněné loučce KAŽDÉ jaro nebo po větším dešti stála voda. Několik SET stromů se kvůli zvýšené spodní vodě udusilo a uschlo nastojato (to ovšem nevadilo, to byla "příroda"). Teprve v devadesátých letech se podařilo odvodňovací strouhu vyčistit (zelení tam nechtěli pustit ani bagřík, ani auto), rekonstruovat jezírko a snížit hladinu spodní vody na "historickou" úroveň. Po letošní zimě, s nadbytkem sněhu (to je určitě globálním oteplováním), kdy na zahradě čvachtám a krtek vyrazil na povrch je zvýšená spodní voda zcela přirozená. Ale holt soudruh novinář (to není stranická příslušnost, ale morální charakteristika) má svůj článek a titulek.

edit: ono to vlastně patří buď do "stromovky" nebo "z tisku a médií"

Thumbs up +1 Thumbs down

128

Re: Ražený tunel Brusnice

A, bohužel, mnoho čtenářů, kteří zase mají o důvod víc proč nadávat na "ty nahoře". Děkuji za věcný příspěvek, ale do novin Vám ho nikdo neotiskne, jak píšete, není dost katastrofický. sad

Thumbs up Thumbs down

129

Re: Ražený tunel Brusnice

MP napsal:

A, bohužel, mnoho čtenářů, kteří zase mají o důvod víc proč nadávat na "ty nahoře". Děkuji za věcný příspěvek, ale do novin Vám ho nikdo neotiskne, jak píšete, není dost katastrofický. sad

no vidíte MP, zcela s Vámi souhlasím smile
ano, cílem těch pisálků a těch jejichž píseň zpívají, je znevážit úspěch stavby Blanka a vyvolat "nadávání".
Hlavně, že stavba pokračuje smile - ale stavitelé potřebují trvale podporu !

Thumbs up Thumbs down

130

Re: Ražený tunel Brusnice

včera stála ražba severního tunelu
- důvod příprava na změnu členění z horizontálního na vertikální, přípravy i na dodatečný geologický vrt z čelby směrem mírně k povrchu....

Thumbs up +1 Thumbs down

131

Re: Ražený tunel Brusnice

Myslíte, že pořád dělají průzkum, nebo se zase něco zvrtlo? Už pár dní ražba STT stojí na místě.

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

132

Re: Ražený tunel Brusnice

Nejsem odborník, ale jestli přechází na vertikální členění tak si myslím, že kalota a opěří (horizontálního členění) by měli být na stejné úrovni, aby se mohl razit opěrný tunel. K 28.4. bylo potřeba vyrazit cca 50 m opěří, aby byli na úrovni kaloty. Množství materiálu co přibývá na mezideponii odpovídá ražbě z obou tunelů.

Thumbs up +1 Thumbs down

133

Re: Ražený tunel Brusnice

V STT denní průměr při ražbě levého i pravého opěří 6,23m!

Thumbs up Thumbs down

134 Naposledy upravil: Strejda (18.05. 2010 07.32)

Re: Ražený tunel Brusnice

obr napsal:

v tom severním tunelu nějak dlouho nepokračují. Není za tím kromě přechodu na vertikální ražbu i nějaké časové sladění s pracemi v jámě Prašný most ?

Pokračovat budeme raději tady.

Taky nevím,  co se děje. Někdy na začátku května se dobrala obě opěří až k čelbě,
takže od té chvíle se může razit vertikálně. Spíš si ale myslím, že geologický průzkum
nepřinesl nic dobrého a od té chvíle dumají, co s tím. Stav jámy na Prašném mostě v
na to nebude mít vliv, na to jsou ještě daleko.

Třeba Aga nebo Kubajsu ví něco bližšího...

Thumbs up Thumbs down

135

Re: Ražený tunel Brusnice

Hmm, zkuste se na to, prosím, někro zeptat zítra v infocentru.

Thumbs up Thumbs down

136

Re: Ražený tunel Brusnice

Jestli se nepletu, tak někdo odpovědný říkal v IC před čtrnácti dny, že "ještě tenhle týden se to zase rozjede", takže bych taky tipoval spíš nějaký podrobnější průzkum. Každopádně se radši zdržet, než aby zase nad nadvýlomem tajtrlíkoval Bém, nota bene před volbama (které klidně nakonec můžou být ta pravá příčina, proč se nejede).

Thumbs up Thumbs down

137

Re: Ražený tunel Brusnice

až bude zápis ze zítřejšího kontrolního dne, budeme chytřejší...(jestli tam teda zas nebude obecná formulace, že probíhá příprava na vertikální členění)

Thumbs up Thumbs down

138

Re: Ražený tunel Brusnice

Strejda napsal:

Třeba Aga nebo Kubajsu ví něco bližšího...

Bohužel, já jen Královská obora a SAT2B sad

Thumbs up Thumbs down

139

Re: Ražený tunel Brusnice

by za pár dní mohli začít s profilací dna STT a jeho izolací, když budou mít vyraženou první projkou (mohli by jezdit ze STT přes JTT)

140

Re: Ražený tunel Brusnice

vondře, vaše ze STT do JTT mi připomělo  smile

http://www.bomba.cz/video/zkratky/

Z PLR do MLR jel jsem přes ČSSR,
SNB mé DKW si stoplo na TK.
Mé DKW SPZ ABT 25 - 50
musí teďka na GO do ČSAO.....

Thumbs up Thumbs down

141 Naposledy upravil: Důchodce (19.05. 2010 13.44)

Re: Ražený tunel Brusnice

Strejda napsal:

Taky nevím,  co se děje. Někdy na začátku května se dobrala obě opěří až k čelbě,
takže od té chvíle se může razit vertikálně. Spíš si ale myslím, že geologický průzkum
nepřinesl nic dobrého a od té chvíle dumají, co s tím. Stav jámy na Prašném mostě v
na to nebude mít vliv, na to jsou ještě daleko.

Když jsem psal o podmínce přechodu na vertikál (podle mého názoru), zapoměl jsem ke kalotě a opěří přidat dno.
S tím teď jedou, za týden levá PK dna 61,73m a pravá dokonce 96,53m !
Stále ale chybí k čelbě cca 150m.

Thumbs up Thumbs down

142

Re: Ražený tunel Brusnice

úsek Brusnice
v severním tunelu: 84m

To už je fakt jen kousek, za chvíli vykouknou na prašňáku wink Ale proč tam dali do profilu tunelu ty kotvy, ví to někdo?

Thumbs up Thumbs down

143 Naposledy upravil: Mar3ek (16.06. 2010 12.49)

Re: Ražený tunel Brusnice

huberokororo napsal:

....Ale proč tam dali do profilu tunelu ty kotvy, ví to někdo?

kotvy se do portálu ještě před ražbou dávají celkem často..... většinou se jedná o sklolaminátové kotvy, aby se lehce odstranily při ražbě....
důvod stabilita

Thumbs up Thumbs down

144

Re: Ražený tunel Brusnice

Ražby – tunelová propojka je proražena, probíhá uzavírání dna.
V STT pokračují práce na čištění tunelové trouby tak, aby mohla být část od portálu
Myslbekova k propojce předána na pokračující práce na definitivě.
...od 10/2010 bude obnovena ražba JTT, prováděna likvidace
mimořádné události v STT, budou zahájeny sekundéry...

Thumbs up Thumbs down

145

Re: Ražený tunel Brusnice

To je ale dobrá zpráva. Doufejme, že si to pohlídají a že jim to znova nespadne - ten
kritický úsek je teprve čeká. A v JTT by to mělo následky o dost horší...
Držím palce.

Thumbs up Thumbs down

146

Re: Ražený tunel Brusnice

jaky je tedy aktualni stav? JTT jede a STT stoji? A nejake info o postupu neni?

Thumbs up Thumbs down

147

Re: Ražený tunel Brusnice

Podle toho co je vidět, to vypadá tak, že v JTT stále jen dobírají dno (to mohli dělat i přes zákaz ražby).
V STT v jámě Myslbek - před portálem je odtěženo pod primární ostění,
primární ostění - řežou kolem dokola část co vyčnívá před portál.
Uvnitř tunelu montovali nějakou konstrukci, možná příprava na izolace a sekundární beton?
Je zrušen rukáv odvětrávání tunelu.
V jámě Prašný most je před portálem STT udělaný podkladní beton a odkalovací jímka.
Čekám, že pokračování ražby STT půjde z Prašného mostu, ale zatím žádná technika.

Thumbs up Thumbs down

148

Re: Ražený tunel Brusnice

pokud si dobře pamatuji, tak...

když Báňský úřad povolí, bude od listopadu zahájena protiražba

149

Re: Ražený tunel Brusnice

Důchodce napsal:

Podle toho co je vidět, to vypadá tak, že v JTT stále jen dobírají dno (to mohli dělat i přes zákaz ražby).

dno už určitě dobírat nebudou, to by nešlo tak pomalu.....
dnes v 18.00 jsem zahlédl střídání směny razičů, ale to budou zřejmě z VZT tunelu na Octárnu....
ale zas když Báňský ouřad dal pokutu, tak by to mohlo být považováno za uzavřené smile a mohlo se třeba i pokračovat aspon v JTT...
třeba už tam pracujou klucííí smile

Thumbs up Thumbs down

150

Re: Ražený tunel Brusnice

údaje ze středy

Jáma Myslbekova:
Ražby – tunelová propojka je proražena, probíhá uzavírání dna.
Zahájena ražba VZT kanálu. K dnešnímu dni je vyraženo 97,8 m kaloty.
STT – na kalotě 468,05 m – ražba pozastavena, je prováděna montáž spodní plošiny
pro pokládku izolací. Předpoklad zahájení ražby 1.11.2010.
JTT – na kalotě 363,86 m – ražba kaloty pozastavena, provádí se ražba opěří a dna a
je prováděna těžba jádra v úrovni 337,6 m. Předpoklad zahájení 75 m kaloty
25.10.2010.
Likvidace mimořádné události je řešena na RAMO.
Větrací výdech Octárna:
Zabezpečeno proti vniknutí neoprávněných osob, prováděna denní kontrola.
Z důvodu pokračující ražby kanálu VZT bude provedena kontrola dokončené šachty.
Bude zahájeno odčerpávání vody. Zjištěno 15 m vody od dna šachty.
Čerpání vody zahájeno, bude postupně kontrolováno.
Podoba budoucího výdechu – řeší se s NPÚ a OPP MHMP.

Thumbs up +3 Thumbs down