201

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Nějak se nám ta diskuze zacyklila. Ano, způsob placení je jak z doby kamenné, nový systém snad konečně umožní platby přes sms a aplikace.
Když se u vás parkuje špatně večer a dobře přes den, tak jste asi v rezidentní oblasti, nejspíš sídliště. Tam vám zóny nepomůžou, spíš nějaké soukromé garáže. Anebo vám je MČ postaví zadarmo, to už je věco jak se tam domluvíte.
Na Praze 1 kde bydlím je to přesně naopak, večer je tu poloprázdno, přes den auta stojí kde se dá. Nám by nejvíc pomohlo zrušení slevy pro abonentní parkování a účinné potírání nelegálního parkování.

Thumbs up Thumbs down

202

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Zajímavá debata o parkovací politice na Praze 11 http://youtu.be/RUHER6kwXe4

Thumbs up Thumbs down

203

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Nový systém parkování v Praze se odkládá. Kvůli výběru dodavatele
http://praha.idnes.cz/nove-parkovaci-zo … clanek-box

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

204

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Radní dnes schválili pravidla zavedení nových parkovacích zón
http://www.metro.cz/radni-dnes-schvalil … e-deje_rab

Petr od Pankráce

205

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

"Rezidenti budou za parkovací kartu platit ročně 400 korun. Podnikatelé, kteří mají v daném území svou firmu, zaplatí za svůj první vůz ročně 6900 korun ročně."

roll

Tenhle systém vůbec neřeší to, že je vydaných víc karet než kolik je míst. Tím že se ještě zlevní se tomu asi moc nepomůže...

Thumbs up Thumbs down

206

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Vlékno bude viditelně označeno, aby mohlo platit desetinásobek taxy v místě obvyklé.

Thumbs up Thumbs down

207

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Praha vymezila nové oblasti zón placeného stání

Radní dnes na svém jednání schválili novelu nařízení vymezující pilotní oblasti pro zóny placeného stání. Nařízení přesně určuje úseky místních komunikací, které je možné užívat za cenu sjednanou v souladu s cenovými předpisy.

    16. září 2014

/zpráva z 30. jednání Rady hl. m. Prahy 16. září 2014/

„Jedná se o další nezbytný krok k tomu, aby se zóny placeného stání mohly co nejdříve spustit v části území Prahy 5 a 6,“ uvedl radní hl. m. Prahy Lukáš Manhart.

Rozvoj zón placeného stání je plánován v několika etapách. V rámci první pilotní etapy, jejímž cílem je zejména ověřit v praxi nově nastavené procesy, je připravováno zavedení zón placeného stání na částech území Městských částí Praha 5 a Praha 6.

208 Naposledy upravil: vlakno (05.12. 2014 15.36)

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Debata o ZPS Nouza vs. Kolínská
http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3266722

a článek
http://m.rozhlas.cz/plus/proaproti/_zpr … e--1428858

Thumbs up Thumbs down

209

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

V tomto s Petrou Kolínskou (SZ) plně souhlasím: "potřebu malovat nějaké čáry na ulici, instalovat do ulic drahé parkovací automaty, které tam překážejí". Vídeň je dobrá inspirace a Praha by po vzoru městského dopravce Wiener Linien měla více využívat jeho infrastrukturu (informační kanceláře a automatizované kiosky) i pro další činnosti.

Stále si ale myslím, že Praze by především prospělo městské mýto. Vzhledem k vizi zahušťování výstavby na místo rozlévání do šířky už se mi tolik nezamlouvá původní myšlenka omezit ho městským okruhem a spojil to s významem hranice Prahy. Na kontrolu by bohatě stačilo i buď řidič s trvalým bydlištěm v Praze a/nebo vozidlo registrované do pražského mýtného systému.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

210 Naposledy upravil: MP (08.12. 2014 10.57)

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

mrmarkus napsal:

Stále si ale myslím, že Praze by především prospělo městské mýto. Vzhledem k vizi zahušťování výstavby na místo rozlévání do šířky už se mi tolik nezamlouvá původní myšlenka omezit ho městským okruhem a spojil to s významem hranice Prahy. Na kontrolu by bohatě stačilo i buď řidič s trvalým bydlištěm v Praze a/nebo vozidlo registrované do pražského mýtného systému.

A už je tu zase to kouzelné "řidič s trvalým bydlištěm v Praze". Opravdu si někdo muslí, že řešením dopravy v Praze je vytvoření "skanzenu pro vyvolené"? hmm

Thumbs up Thumbs down

211 Naposledy upravil: mrmarkus (08.12. 2014 13.38)

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Tak samozřejmě, že mýto by mělo občany města zvýhodnit. Ale není to blocker, proto jsem také psal "a/nebo vozidlo registrované do pražského mýtného systému.", pouze ať si dojížděči připlatí, když sem chtějí autem. Ono by to hlavně chtělo oddělit obecní ulice od státních, ale jestli se nepletu, Praze stát na silnice či spíše ulice za cedulí nedává nic, tak ať je to pak věc města, jak k tomu přistoupí.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

212

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Sami vidíte, že se tady nedá parkovat. Tak si za to pěkně zaplatíte!!! A když za vámi přijede strýček z Moravy, nebo instalatér z jiného konce Prahy, tak se postaráme, aby ho to stálo o dva tisíce a půl dne starostí navíc!!!  HEČ!!!!

Thumbs up Thumbs down

213

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

A trvalé bydliště nemá s bydlištěm nic společného.
Když trávím 4 dny v týdnu v Praze a platím tu nájem a parkuju tady, ale mám trvalé bydliště jinde (protože zbývající 3 dny parkuji jinde, kde jsou taky zóny), tak v kterém z měst jsem vlastně dojížděč? :-)

Thumbs up Thumbs down

214

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Z webu Prahy 4

Dobrý den,
dle dostupných informací z Magistrátu hlavního města Prahy je termín zavedení zón placeného stání na Praze 4 stanoven na léto 2015.

S pozdravem

Ing. Petr Kyslík,
vedoucí oddělení dopravy

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

215

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

hmmm....snad to bude ten kombinovany zpusob (barevne zony)....

Petr od Pankráce

216

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Z úřední desky. Návrh dopravního opatření - ZPS Praha 6, první fáze. Bude nepochybně zajímat Jeníka ;--)
http://urdeska.praha.eu/files/Parkovac% … CFtnnhaA==

Pro doplnění ještě Praha 5.
http://urdeska.praha.eu/files/parkovac% … bxsh-QyA==

Thumbs up Thumbs down

217

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Modré zóny zůstávají prázdné, změnit se to ale má až za dva roky
http://www.metro.cz/modre-zony-zustavaj … e-deje_jsk

- aktuální výmluvou je ta o automatech, které do roku 2017-2018 napatří městu
- rezident si bude moci koupit parkovací kartu pouze do ulice, kde bydlí, a jejího bezprostředního okolí (už se těším na inzeráty typu pronajmu auto s platnou parkovací kartou ...)

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

218

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Ono se to kšeftování s parkovacími kartami řeší spíš takhle http://www.modreparkovanipraha.cz/

Jinak:
Parkovací zóny v Praze ovládne Eltodo. První přijdou na řadu Dejvice a Újezd
http://byznys.lidovky.cz/parkovaci-zony … prava_pave

Thumbs up Thumbs down

219

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Nové parkovací zóny se začnou v Praze testovat v Dejvicích a na Újezdu
    20. května 2015  19:21

    Nový systém parkování se v Praze začne testovat v Dejvicích a na Újezdu v Praze 5. Městské části jeho zavedení zpravidla vítají, o zavedení systému budou diskutovat.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/novy-placeny-park … zpravy_nub

220

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Praha má moc levné parkovací karty. Chystá se zdražení až o sto procent
    21. května 2015  20:21

    Praha má po Brnu druhé nejnižší ceny parkování v modrých zónách. To by se mohlo změnit. Jak MF DNES zjistila, společně s rozšířením zón se reálně uvažuje i o zdražení parkovného, konkrétně parkovacích karet pro rezidenty. Ze stávajících 700 korun by mohly podražit téměř o sto procent.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/v-praze-se-chysta … zpravy_bur

221

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Spousta podnikatelů odstěhovala své provozovny z centra Prahy, protože k nim měli zákazníci problém dostat se autem, neměli kde zaparkovat, všude modré zóny. Velice nerad nechávám auto někde stát na blikačkách, ale když to jinak nejde, taky to tak řeším. Uvádím to jako příklad, jak zavedení (v naprosté většině modrých) parkovacích zón rozbilo původní stav. Podobně je to s návštěvami u rezidentů, ale to jsme tu už řešili mnohokrát. Problém zlepší výrazně větší podíl smíšených zón, o tom není sporu. Vzhledem k ročním nákladům na provoz auta není zdražení na 1200 Kč nic dramatického, ale smrdí to. Původní cena měla kopírovat náklady, cílem nebylo aby systém městu vydělával prachy, měl pouze ochránit parkovací místa pro rezidenty, měla to být služba města svým občanům. Teď se z toho stává jen další věc, na které chce město své občany oškubat. Bacha, teď tu vůbec neřeším ekologii, regulaci provozu apd. alternativní pohledy, řeším tu jen město jako místo, které by se mělo snažit nabídnout svým obyvatelům kvalitní podmínky pro život. Proč by mělo město na parkování pro rezidenty vydělávat?

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up +1 Thumbs down

222

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

mrmarkus napsal:

Podobně je to s návštěvami u rezidentů, ale to jsme tu už řešili mnohokrát. Problém zlepší výrazně větší podíl smíšených zón, o tom není sporu.

Mám přesně opačný názor. Smíšené zóny návštěvy (alespoň v mém případě) jednoznačně ZHORŠÍ. Jsem zaměstnaný člověk, takž na návštěvu (výpomoc rodičům apod.) se dostávám ve večerních hodinách a to ve smíšené zóně už jako návštěvník nezaparkuju, protože po 18:00 je vyhrazena výhradně rezidentům. A pokud bude celá Praha následovat příkladu Vinohrad, tak udělá z většiny "klasických" (dnes zelená a oranžová) návštěvnických zón smíšené a večer máte jako návštěvník prostě smůlu.

Thumbs up Thumbs down

223

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

mrmarkus napsal:

Spousta podnikatelů odstěhovala své provozovny z centra Prahy, protože k nim měli zákazníci problém dostat se autem, neměli kde zaparkovat, všude modré zóny. Velice nerad nechávám auto někde stát na blikačkách, ale když to jinak nejde, taky to tak řeším.

Já bydlím na Praze 1 od roku 1988, zajímalo by mě které obchody se odsud odstěhovaly kvůli modrým zónám. Parkovat bezohledně na blikačkách si můžeš dovolit jen kvůli neschopnosti města vynutit si dodržování pravidel, věřím, že se ti to vyplatí. Ušetříš peníze a zaparkuješ kdekoliv. Jinak určitě víš, že v modré zóně může stát kdokoliv (když si koupí jednorázové parkovací lístky) nebo můžeš zaparkovat v placené garáži jako ostatní, ale proč platit jako ostatní, že...
Já osobně smíšené zóny vítám, regulace má probíhat hlavně cenou. Na Praze 1 a i jinde v ZPS je ale problém, že během dne zaplaní místa v modrých zónách (v budoucích smíšených) abonenti a pak už se sem nikdo nedostane. Karet je vydáváno násobně víc než kolik je míst. Takže cesta je abonentní karty zrušit, zachovat jen rezidentní a pro ostatní parkování zrovnoprávnit a regulovat cenou.
Jinak nevím, proč by měli mít rezidenti parkování zadarmo nebo skoro zadarmo. Tím že platí něco obci se aspoň symbolicky podílejí na tom, že zabírají ostatním veřejný prostor na ulici. Bez nich by bylo více místa na chodníky, cyklopruhy a čistší vzduch. Auto má být ve městě používáno jen v nejnutnějších případech - zásobování a převoz těžkých nákladů, k individuální přepravě osob tu máme MHD, kola a nohy.

Thumbs up −3 Thumbs down

224

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Ani já ani ty nemáme patent na rozum, proto to jak lidé chtějí využít veřejný prostor a zda mají nebo nemají používat ke svým potřebám auta by měla být především otázka na ně. Provozovny jsem měl na mysli především servisy všehu druhu, třeba kávovarů, to ti nikdo doma neopraví a vozit velkou mrchu sockou taky nehodlám, tak jasně že večerku ti tam nikdo nezavřel big_smile Užívej si naivní pohodová léta, jinak na "k individuální přepravě osob tu máme MHD" reagovat nemohu. Mám zkušenost vozit každý den do nemocnice starého člověka, třeba.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

225

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Ano, v Rybné býval třeba servis lyží, už tam není. Nikdy by mě ale nenapadlo spojovat to se vznikem modrých zón (ostatně regulace parkování na P1 fungovala už v 80tých letech). Z centra města se postupně po roce 1989 stala turistická průmyslová zóna se všemi negativy, tedy např. servisy pro místní, které nikdy nebyly schopné vydělat tolik jako restaurace, prodejny suvenýrů a dalších služeb pro turisty, se odstěhovaly dál od centra. S regulací parkování to nijak nesouvisí, stejně jako to nesouvisí s častečným vylidněním centra, za které můžou konverze domů na hotely nebo kanceláře (kterých bylo v 90. letech nedostatek a centrum bylo z mnoha důvodů preferované) nebo pronájem soukromých i obecních bytů cizincům apod.
"Jak lidé chtějí využívat veřejný prostor"... samozřejmě, že je to otázka na lidi. Většina lidí v exponovaných oblastech parkovací zóny vítá, protože nemá zájem, aby jim v jejich ulici nebo čtvrti jezdili a zabírali místo cizí lidé, kteří tam stejně tak dobře můžou dojet MHD. V rezidentních oblastech bez služeb a pracovních příležitostí oproti tomu parkovací zóny smysl nemají - možná v případě sídlišť, kde je příliš málo ploch pro auta rezidentů - tam to můžou řešit zpoplatněním, díky kterému se někteří vzdají zbytného auta nebo začnou parkovat v placené garáži.

"k individuální přepravě osob tu máme MHD" reagovat nemohu ... reagovat nemůžeš, ale v další větě reaguješ wink. Nejspíš ale chápeš, jako přepravu osob jsem měl na mysli.

Thumbs up +1 Thumbs down