Re: Zóny placeného stání (ZPS)
Tak jistě, rozšiřování města je problém, ale je umožněno i tím, že město z veřejných zdrojů masivně investuje do staveb dálnic po městě a finančně zvýhodňuje parkování abonentů - např. ve Vídni nemyslitelné. Potom se víc a víc lidí stěhuje do Středočeského kraje, protože jsou schopni levně dojíždět autem a zaparkovat jako abonenti (nehledě na míru velmi nízkou míru respektovanosti ZPS). Zároveň je na mnoha místech města nezákonný stav, kdy intenzity dopravy poškozují zdraví a majetek místních obyvatel - nic se ale neděje. Místo toho se dočteme, že dokud nebudou všechny okruhy (ze desítky miliard z našich daní), nic se nezlepší - místo aby se někdo z města zamyslel a řekl nahlas, že problém dopravy v Praze opravdu není v nedostatku dálnic.
To mísení funkcí po městě je žádoucí, ale když chce někdo postavit administrativu uvnitř sídliště, tak narazí, bohužel. Lidi ze sídlišť si tam chtějí zachovat klid a "zeleň" a nechtějí, aby se z nich stalo opravdové město.
Problém lidí dojíždějících za prací autem je jejich soukromý problém - veřejný prostor města má sloužit primárně veřejnosti a ne ke skladování soukromého majetku. Parkovacích ploch je všude dost - jen je potřeba za ně zaplatit a to se většině řidičů nechce. Berou nějak za samozřejmé, že parkovat můžou téměř všude a zadarmo.
Ad MHD. Kromě toho že DPP je neefektivní moloch, ze kterého tečou peníze na soukromé účty na všechny možné strany, tak město kvůli nic neřešící Blance a prodloužení metra A prostě nemá peníze na další rozvoj čehokoliv. Je to vidět letmým pohledem na stávající silnice, které leckde vypadají jak na Balkáně. MHD se omezuje, obsluha západní části Prahy 4 je katastrofální. Bude to tak do té doby, něž někdo začne myslet a hledat pro město inteligentní a levná řešení problémů.