126

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Tak jistě, rozšiřování města je problém, ale je umožněno i tím, že město z veřejných zdrojů masivně investuje do staveb dálnic po městě a finančně zvýhodňuje parkování abonentů - např. ve Vídni nemyslitelné. Potom se víc a víc lidí stěhuje do Středočeského kraje, protože jsou schopni levně dojíždět autem a zaparkovat jako abonenti (nehledě na míru velmi nízkou míru respektovanosti ZPS). Zároveň je na mnoha místech města nezákonný stav, kdy intenzity dopravy poškozují zdraví a majetek místních obyvatel - nic se ale neděje. Místo toho se dočteme, že dokud nebudou všechny okruhy (ze desítky miliard z našich daní), nic se nezlepší - místo aby se někdo z města zamyslel a řekl nahlas, že problém dopravy v Praze opravdu není v nedostatku dálnic.
To mísení funkcí po městě je žádoucí, ale když chce někdo postavit administrativu uvnitř sídliště, tak narazí, bohužel. Lidi ze sídlišť si tam chtějí zachovat klid a "zeleň" a nechtějí, aby se z nich stalo opravdové město.

Problém lidí dojíždějících za prací autem je jejich soukromý problém - veřejný prostor města má sloužit primárně veřejnosti a ne ke skladování soukromého majetku. Parkovacích ploch je všude dost - jen je potřeba za ně zaplatit a to se většině řidičů nechce. Berou nějak za samozřejmé, že parkovat můžou téměř všude a zadarmo.

Ad MHD. Kromě toho že DPP je neefektivní moloch, ze kterého tečou peníze na soukromé účty na všechny možné strany, tak město kvůli nic neřešící Blance a prodloužení metra A prostě nemá peníze na další rozvoj čehokoliv. Je to vidět letmým pohledem na stávající silnice, které leckde vypadají jak na Balkáně. MHD se omezuje, obsluha západní části Prahy 4 je katastrofální. Bude to tak do té doby, něž někdo začne myslet a hledat pro město inteligentní a levná řešení problémů.

Thumbs up −1 Thumbs down

127

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Novinky na portále TSK

Rada hlavního města Prahy pověřila záměrem vybudování Zón placeného stání TSK
29.01.2014

Na úterním zasedání Rada města přijala usnesení, kterým pověřuje Technickou správu komunikací hl. m. Prahy přípravou, realizací a následnou správou Zón placeného stání (ZPS). Celý systém je novou koncepcí, která si klade za cíl sjednocení podmínek regulace parkování na území hlavního města Prahy.

Impulz vzešel z některých dosud nezapojených městských částí, které cítí potřebu ochránit své rezidenty a místa s exponovanou potřebou parkování u stanic metra nebo v blízkosti městských částí Prahy 1, 2, 3 a 7, které mají parkování zpoplatněné, a kde je v současné době prakticky nemožné zaparkovat. Dalším důvodem je ne vždy dostatečná kontrola nad dosud provozovaným systémem a výběrem financí.

„Jsem velmi rád, že se nám celý připravovaný koncept podařilo přivést až do stádia pověření TSK správou nového systému  a společně můžeme začít vše realizovat. Takových studií a záměrů pamatuje Praha mnoho, ale troufám si říct, že až nyní to začíná mít reálný a zcela konkrétní rozměr," řekl náměstek primátora Jiří Nouza.

Koncept, který přijala Rada města, není konečný.  Úkolem TSK je v první řadě zajistit zpracování konkrétních modelů - procesního, technického, ekonomického a dopravního, a to s využitím podkladů jednotlivých městských částí, které problematiku svých lokalit znají. Následně pak spustit pilotní části, které by měly celý systém prověřit, a v konečné fázi zahájit realizaci celého nového systému parkování.

"Jako správcům většiny komunikací na území hlavního města Prahy a současně dopravně inženýrské organizaci nám tato uloha přísluší. Podle zadání hlavního města se pokusíme nastavit fungující systém, který reflektuje potřeby obyvatel," konstatoval Ladislav Pivec, pověřený ředitel TSK.



"Nový systém by měl zvýšit komfort parkování a nabídnout nové služby uživatelům. Například umožnit využití moderních technologií, nejen k placení, ale i k hledání vhodného parkování. Ochránit rezidenty, ale zároveň umožnit krátkodobě parkovat všem na smíšených zónách, které budou základem nového řešení“ dodal náměstek Nouza.

„V tuto chvíli jsme pověřeni začít s přípravou,“ dodal ředitel TSK Pivec.

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr … merem.html

128

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Praha chce zavést smíšené zóny. Na modré by mohli stát i řidiči bez parkovací karty
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-6206658 … vaci-karty

Některé modré zóny se také změní na smíšené, v nichž mohou zaparkovat i přespolní řidiči. Nyní v modrých zónách mohou zastavit jen rezidenti či ostatní držitelé parkovacích karet.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

129

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Nová koncepce zón placeného stání
22.04.2014

Správou systému zón placeného stání (ZPS) byla v lednu 2014 Radou hl. m. Prahy pověřena Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK), která zajistila zpracování čtyř analýz vedoucích k realizaci nové koncepce zón placeného stání. Tuto koncepci představil zástupcům městských částí v prostorách Nové radnice hl. m. Prahy v úterý 22. dubna 2014 náměstek primátora Jiří Nouza.

„Nový systém zón, jehož přípravou a následně správou byla pověřena Technická správa komunikací, neznamená pouze rozšíření na další městské části, ale jde především o vytvoření nových principů k posunu směrem k vyšší regulaci dopravy v Praze, respektovanosti a uživatelskému komfortu,“ uvedl náměstek Jiří Nouza.

Změny jsou plánovány i v nových podmínkách parkování rezidentů a abonentů. Počítáme s vytvořením rezidentních oblastí (RO), podle místa trvalého pobytu či sídla nebo provozovny, s tím, že rezident bude moci parkovat i v sousedících RO (princip "květinky").

„Nová koncepce klade velký důraz na technologie, které umožní vyšší respekt a zároveň komfort užívání zón. K tomu by mělo sloužit rozšíření možností elektronických plateb i monitoring parkování vázaný na registrační značku vozidla. Na celý tento nový systém bude dohlížet TSK,“ řekl Ladislav Pivec, šéf TSK.

Jednoduše tak bude detekováno vozidlo neplatící za parkování a informace o něm bude přes informační systém předávána k dalšímu řešení. Ke kontrole by mělo sloužit zařízení mobilního monitoringu pomocí speciálních vozidel s kamerovým snímáním registrační značky, které rychle a jednoduše odhalí přestupek. Stejné funkce jako mobilní vozidlo bude mít zařízení pochůzkového monitoringu Městské policie hl. m. Prahy. Oba tyto způsoby kontroly jsou rychlé a efektivní.

Novinkou bude řada možností elektronických bezhotovostních plateb pomocí aplikací přístupných z chytrých mobilních telefonů či internetu.  „V návštěvnických a smíšených zónách samozřejmě zůstane možnost platby v parkovacích automatech, a to jak hotovostně, tak i bankovními a jinými kartami," dodal Pivec.

http://www.tsk-praha.cz/tiskova-zprava/ … 2c636d3c98

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr … y_zon.html

130

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Díky Kasme za úplnější informace. Když budu optimista, líbí se mi to, systém i větší kladení důrazu na respekt, vymáhání dodržování nastavených pravidel. Hlavně ať si ohlídají, aby získané drobné prostředky procházely solidními penězovody bez postranních uliček do městské kasy, pak s tím nemám problém. Ve výsledku by vyšší respekt měl část současných podvádějících řidičů z města vyhnat nebo přinutit platit (stejný problém má MHD, tam jezdí na černo spousta lidí, ať už pozoruji úspěšnost revizorů na místě nebo z opačné strany hecování se borců, co úspěšně hledají systémy, jak se kontrole vyhnout nebo jí zmanipulovat). Když se to bude dodržovat, bude větší prostor přivydělat si pronájmem soukromých ploch pro parkování, což také situaci ve výsledku pomůže, ty plochy tu teď jsou, ale nikomu se nevyplatilo je přeměnit na placené parkoviště. Čemu se určitě nevyhneme je utáhnutí časově omezených státní zdarma u obchodních center na extrémně atraktivních místech, tam to bude muset provozovatel více regulovat.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

131

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Je to krok vpřed, ale z mého pohledu takový půlkrok, možná ani to ne. Osobně jsem doufal v úplné zrušení návštěvnických zón, protože ty jen generují zbytečnou dopravu. Vinci se ale asi jen tak nezbavíme. Kamerové snímání značek a centrální registraci parkování vítám, jen je škoda že se tím pořád bude zabývat MP, mají důležitější věci na práci. A kdy to přesně všechno bude a kolik to bude stát - včetně provozních nákladů - nevíme, takže zatím nejde nic moc hodnotit.

Thumbs up Thumbs down

132

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

vlakno napsal:

Je to krok vpřed, ale z mého pohledu takový půlkrok, možná ani to ne. Osobně jsem doufal v úplné zrušení návštěvnických zón, protože ty jen generují zbytečnou dopravu.

To myslíte vážně? Jak chcete obsluhovat území, kam "nesmí nikdo jiný než rezident"?
A ještě: Vy osobně byste chtěl bydlet v místě, kam za Vámi nikdo nemůže přijet (třeba na návštěvu) jinak než MHD, která třeba o víkendu jede jednou za 20-30 minut? Opravdu byste to chtěl?

Thumbs up Thumbs down

133

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Jojo, znám to na vlastní kůži. Ať už jsme se autem rodina s dětmi a třeba dárky na oslavu přesouvali do centra. Nebo řemeslníci, znám už několik, co zakázky v centru odmítají. Ono práce je dost a mohou si vybírat, tak si vybírají. Situaci mohou ulehčit výjimky, obecně víkendy a noční hodiny, dále by vůbec neškodilo zavést v měsíci pár "servisních" pracovních dní, kdy by též platila výjimka a člověk si mohl objednat někoho s dodávkou nářadí na pár hodin práce.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

134

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Tak už to začíná...

Praha 8 vítá nové informace o finální podobě zón placeného stání. Konečná verze bude poplatná 21. století využitím moderních informačních technologií. V předložených materiálech však schází původně ohlášená verze (leden 2014), která umožňovala i parkování rezidentů v rámci celé městské části, nikoliv jen v nejbližším okolí bydliště.

Pro MČ Praha 8, díky její územní rozmanitosti, je tato možnost klíčová. Obyvatelé Prahy 8 jsou zvyklí využívat osobní dopravní prostředky pro své každodenní nezbytné potřeby - návštěvy lékaře, úřadů, pošt, nákupy, doprava dětí do škol či školek, apod. “Jakékoliv omezení by postihlo ty, kterým má úprava naopak pomoci,“ říká místostarosta Michal Švarc. “Budeme požadovat po magistrátu písemné garance, že zůstane vždy jako alternativní možnost pořízení rezidenční karty pro celé území městské části,“ dodává.

Úprava musí jít ve prospěch, nikoliv v neprospěch všech Pražanů - v případě pouze lokálního rezidenčního parkování by městská část na navržený systém nepřistoupila.

135

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Tohle pokládám více za křik úředníků MČ než občanů. V praxi to vypadá tak, že bydlím na Praze 12, ale lékaře mám na Praze 4, zubaře na Praze 10, dětského zubaře na Praze 4, většinu úřadů na Praze 4 nebo 5, služby podobně, o pracovních věcech ani nemluvě. Hranice městské části nejsou žádná hradba, za kterou se nechodí a chudáci lidi, co bydlí třeba na pomezí. Z mého pohledu jsou teritória MČ pasé, jediné co by se mělo odlišovat je co je a co není město Praha. Což vůbec neznamená, že bych nějak zásadně omezoval mimopražské, zvýhodnění občanů Prahy by mělo být v rozumné míře a mimopražský občan by měl na totéž dosáhnout, když si takovou službu zaplatí, ne jim šmahem něco zakazovat. Pořád mi připadá nešťastné, že řešíme parkování bez městského mýta, které by spravedlivě umožňovalo zavést tarify včetně paušálních pro ty, co jezdí velmi často.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

136

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Už je někde k dispozici ten návrh veřejně kompletně, ne jen útržkovité prohlášení do médií ? Vcelku mě zajímá, zda bude třeba trvalé bydliště, nebo bude stačit nájemní smlouva (jak plánovala P8).

Nicméně, já jsem zrovna ten, který ty zóny nechce, občas ke mně někdo přijede na návštěvu/opravář a budu to muset řešit. Problémy s parkováním nemám. Ve vzdálenosti 3 minuty chůze od vestibulu metra (Kobylisy), a parkuju vždy nejdál 30 metrů od domu...

Thumbs up Thumbs down

137

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

MP napsal:
vlakno napsal:

Osobně jsem doufal v úplné zrušení návštěvnických zón, protože ty jen generují zbytečnou dopravu.

To myslíte vážně? Jak chcete obsluhovat území, kam "nesmí nikdo jiný než rezident"?
A ještě: Vy osobně byste chtěl bydlet v místě, kam za Vámi nikdo nemůže přijet (třeba na návštěvu) jinak než MHD, která třeba o víkendu jede jednou za 20-30 minut? Opravdu byste to chtěl?

To si asi nerozumíme, já naopak chci, aby mohl kdokoliv parkovat kdekoliv bez omezení. Ono je to tak i dnes, do modré zóny může kdokoliv, ale zakoupení si parkovacích lístků je možné jen na radnici v úředních hodinách - alespoň je lze ale koupit v libovolném množství do zásoby. Nový systém by měl především zjednodušit a zlevnit nákup parkovacích lístků. Návštěvnické zóny bych zrušil úplně, jak jsem psal, smíšená zóna by měla být všude. Nesoulad poptávky a nabídky po parkování v různých částech města by se řešil jednoduše různou cenou. Je nesmysl aby úředníci určovali, kde mají parkovat pouze návštěvnícíc a kde rezidenti. Praze bych doporučoval inspirovat se ve Vídni, kde mají funkční parkovací systém.

Thumbs up Thumbs down

138

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Mosquit napsal:

Vcelku mě zajímá, zda bude třeba trvalé bydliště, nebo bude stačit nájemní smlouva

U nás na Praze 7 stále tvrdí, že:

zákonem stanovenou podmínkou pro vydání karty je trvalý pobyt a vlastnictví vozu

139 Naposledy upravil: Prochaine (29.04. 2014 00.06)

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Doplním...

Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích
§ 23
(1) Pro účely organizování dopravy na území obce může obec v nařízení obce vymezit oblasti obce, ve kterých lze místní komunikace nebo jejich určené úseky užít za cenu sjednanou v souladu s cenovými předpisy
a) k stání silničního motorového vozidla v obci na dobu časově omezenou, nejvýše však na dobu 24 hodin,
b) k odstavení nákladního vozidla nebo jízdní soupravy v obci na dobu potřebnou k zajištění celního odbavení,
c) k stání silničního motorového vozidla provozovaného právnickou nebo fyzickou osobou za účelem podnikání podle zvláštního právního předpisu, která má sídlo nebo provozovnu ve vymezené oblasti obce, nebo k stání silničního motorového vozidla fyzické osoby, která má místo trvalého pobytu nebo je vlastníkem nemovitosti ve vymezené oblasti obce, nebude-li tímto užitím ohrožena bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích a jiný veřejný zájem. V nařízení obce stanoví obec způsob placení sjednané ceny a způsob prokazování jejího zaplacení.
(2) Místní komunikace nebo jejich určené úseky podle odstavce 1 musí být označeny příslušnou dopravní značkou podle zvláštního právního předpisu.
(3) V nařízení obec může vymezit oblasti obce, ve kterých nelze místní komunikace nebo jejich určené úseky užít k účelům uvedeným v odstavci 1 písm. a) až c).
(4) Pro účely organizování dopravy na území obce může obec v nařízení obce vymezit oblasti obce s časovým a druhovým omezením zásobování. V nařízení obce stanoví obec druhy a kategorie silničních vozidel, časové vymezení a činnosti, které jsou předmětem omezení.

140

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Nejspíš to lze obejít nějakým jiným předpisem, když na P8 to bylo plánováno i pro ty s nájemní smlouvou.
Mimochodem, tam bylo v plánu vydávat ty karty zcela zdarma - možná to spolu souvisí.

Thumbs up Thumbs down

141 Naposledy upravil: Mosquit (29.04. 2014 11.48)

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Praha 8 v odpovědích napsal:

Je takřka jisté, že se s nárokem na zlevněnou kartu pro nájemníky nepočítá. Doporučuji si dojednat s majitelem bytu trvalé bydliště, pak bude získání karty bez problémů.

To bude zase běhání po úřadech. A až se za chvíli budu stěhovat pryč, tak znovu sad Když si představím, že během 6 let studia na VŠ jsem bydlel na 5 různých místech (a ano, jako pracující student jsem měl i auto :-) ), a měl bych to každý rok zařizovat...

Thumbs up +1 Thumbs down

142

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Parkování v Praze: modrá, fialová a oranžová zóna jen ve všední dny...
        Portál Praha    
Jiří Nouza, náměstek primátora / tisková konference 27. května 2014 / www.praha.eu

https://www.youtube.com/watch?v=FK7oGch3dy8

143

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

V současnosti však většina parkovacích míst patří obci a jejich placení (výstavba, čištění, údržba) se děje zpravidla formou daní, které platí i občané, kteří mají vlastní parkovací místo nebo dokonce žádné auto nemají. Parkování je tak zdánlivě zdarma, a to vede k jeho nadměrnému využívání. Lidé jednoduše nekalkulují s náklady na parkování při nákupu a provozu auta.

http://www.bawerk.eu/clanky/ekonomie/pr … vanim.html

Thumbs up −1 Thumbs down

144

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Takže soudruhu vlákno. je to jasné. V centru zaplatíš za parkování jako za byt na periferii nebo za dům na venkově.
Samozřejmě bez ohledu  na to, kde  shodou okolností máš bydliště.  A to konečně vyžene z centra tu lůzu nemajetnou, která tě tak obtěžuje.

Thumbs up Thumbs down

145

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Pojďme to trochu pozměnit

V současnosti však většina systémů veřejné dopravy je silně dotována obcí a jejich placení (výstavba, čištění, údržba) se děje zpravidla formou daní, které platí i občané, kteří veřejnou dopravu denně nevyužívají. Veřejná doprava je tak téměř zdarma, a to vede k jeho nadměrnému využívání. Lidé jednoduše nekalkulují s reálnými náklady na veřejnou dopravu při rozhodování o nákupu a provozu auta.

smile

Takže až bude vlákno prosazovat reálné placení parkovacího místa, tak já budu požadovat skutečné placení MHD.

Thumbs up Thumbs down

146

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Já jsem pro, lítačka bude za 10 tisíc ročně nebo víc, za parkování se bude platit stejně jako za zábor veřejného prostranství, za používání městských komunikací se bude platit mýto a spalovací motory v obytných oblastech budou zakázané, protože poškozují zdraví obyvatel. Každý zaplatí reálnou cenu za to co užívá a nikdo nebude žít na úkor ostatních.

Thumbs up −1 Thumbs down

147

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Parkovací místo má asi 11 m2.

Na P1 se platí za zábor od 60 Kč/m2/den do 40 Kč/m2/den.
Na P7 už je to 10 Kč/m2/den.

To jen pro představu...

148

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Prochaine napsal:

Parkovací místo má asi 11 m2.

Na P1 se platí za zábor od 60 Kč/m2/den do 40 Kč/m2/den.
Na P7 už je to 10 Kč/m2/den.

To jen pro představu...

Počítám správně, že na P-7 to za rok dělá 10*11*365 = 40150, což není příliš daleko od ceny jednoho nezaručeného parkovacího stání pro podnikatele a navíc pouze v místě provozovny? tongue

Thumbs up Thumbs down

149

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

vlakno napsal:

Já jsem pro, lítačka bude za 10 tisíc ročně nebo víc,

Já měl někde v hlavě zafixováno, že jízdné zaplatí asi jen pětinu provozních nákladů na MHD v Praze (bez novostaveb), ale možná se mejlim. To by neznamenalo, že ta Vaše roční lítačka bude za 10, ale za 5x5 = 25k ročně.

Do toho uvažujme, že DPP začne už nakupovat jen elektrobusy (jejichž vývoj si zaplatí v ceně za jeden kus, samozřejmě včetně vysokého ekopoplatků za pravidelnou likvidaci akumulátorů), protože spalovací motory jsou zakázány. Tím už to nebude 25, ale 80...

Vy budete buď volič nějaké extrémně levicové, nebo extrémně pravicové strany, ne? :-)

Thumbs up Thumbs down

150

Re: Zóny placeného stání (ZPS)

Mno, v roce 2011 tržby z jízdného pokryly asi 40 % nákladů DPP, od té doby náklady rostou a cena jízdného stojí, takže už je to pod 35 %. Roční lítačka za 5 tisíc je opravdu hodně levná, zvlášť pokud se to srovná s okolím. Já jsem rozhodně pro to, aby se dotace do MHD ze strany města postupně utlumovaly, ruku v ruce s tím se samozřejmě musí tlumit i dotace IAD, kam patří i tvrdé zpoplatnění zamořování města výfukovými plyny a prachem. Proč přecházet hned na elektropohon, když tu máme technologie jako CNG atd. Prostě kdo zabírá na ulici místo a smrdí, musí za to zaplatit, socialismus skončil (bohužel v mnoha oblastech pořád ne a v mnoha oblastech se mu daří jako nikdy...). Když je něco zadarmo, vede to jen k plýtvání, nadužívání a neefektivitě...
DPP má rozhodně kde šetřit, město je zbytečně rozlezlé, do každého satelitu nemůže zajíždět bus, když jsou ty linky ztrátové. Ať si místní postaví za své P+R, B+R a dopravují se k terminálům po vlastní ose jak kdo umí. Samozřejmě sklízíme a budeme sklízet co zaseli géniové Bém se Šteinerem, kterým se podařilo postavit (za naše peníze a peníze našich dětí) dvě zmrvené linky metra za desítky miliard s výhledem na stovky milionů ročních nákladů navíc, koupili 250 předražených tramvají na které DPP nikdy neměl a ještě k tomu přidali tu díru v zemi za Hradem, která má prý "spasit" pražskou dopravu... leda hovno.

Thumbs up −5 Thumbs down