201

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Strážníci honili v neděli večer stádo koní po pražském okruhu http://zpravy.idnes.cz/straznici-honili … _praha_cen

2. února 2010  8:55
Po frekventované ulici K Barrandovu v Praze se v neděli kolem půl desáté večer proháněli koně. Utekli chovatelům z ohrady nedaleko silnice. Strážníci spolu s policisty a majiteli zvířata nakonec ze silnice vyhnali.

202

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Ministerstvo pro místní rozvoj rozhodlo ve věci ÚR
Ministerstvo pro místní rozvoj vrátilo územní rozhodnutí pro stavbu SO511 k novému projednání na Magistrát hl. m. Prahy.

http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=ar … ci-ur-2354

203

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

vondr napsal:

Ministerstvo pro místní rozvoj rozhodlo ve věci ÚR
Ministerstvo pro místní rozvoj vrátilo územní rozhodnutí pro stavbu SO511 k novému projednání na Magistrát hl. m. Prahy.

http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=ar … ci-ur-2354

prosím nějak polopaticky vysvětlit, co to znamená a co bude teď..

Thumbs up Thumbs down

204

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Na dálnici D1 jen šedesátkou

6. února 2010 0:00

MODLETICE Kvůli stavbě mostů budoucího napojení Pražského okruhu na dálnici D1 byl na hlavní české dopravní tepně omezen provoz. Všechny tři pruhy na desátém kilometru u Modletic ve směru z Prahy vybočují do protisměru a je zde snížena rychlost na 60 kilometrů v hodině. V opačném směru byl provoz aut odkloněn již dříve.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * (peš)

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=031 … ;c=1331569

205

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

obr napsal:
vondr napsal:

Ministerstvo pro místní rozvoj rozhodlo ve věci ÚR
Ministerstvo pro místní rozvoj vrátilo územní rozhodnutí pro stavbu SO511 k novému projednání na Magistrát hl. m. Prahy.

http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=ar … ci-ur-2354

prosím nějak polopaticky vysvětlit, co to znamená a co bude teď..

Znamená to, že 511 nemá platné územní rozhodnutí a bude se o něj muset žádat znova. ÚR bylo zrušeno proto, že podle hlukové studie by realizace současného návrhu způsobila nadlimitní emise hluku v Běchovicích. Budou se tedy muset přijmout taková opatření, která zajistí, že se hluk do limitů vejde, a následně zahájit nové územní řízení.

Thumbs up Thumbs down

206

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

andy napsal:
obr napsal:
vondr napsal:

Ministerstvo pro místní rozvoj rozhodlo ve věci ÚR
Ministerstvo pro místní rozvoj vrátilo územní rozhodnutí pro stavbu SO511 k novému projednání na Magistrát hl. m. Prahy.

http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=ar … ci-ur-2354

prosím nějak polopaticky vysvětlit, co to znamená a co bude teď..

Znamená to, že 511 nemá platné územní rozhodnutí a bude se o něj muset žádat znova. ÚR bylo zrušeno proto, že podle hlukové studie by realizace současného návrhu způsobila nadlimitní emise hluku v Běchovicích. Budou se tedy muset přijmout taková opatření, která zajistí, že se hluk do limitů vejde, a následně zahájit nové územní řízení.

díky, na jak dlouho to zdržení teď vypadá ? Vzhledem k tomu, že nejsou peníze, tak to asi politici tlačit nebudou. Tlačit budou stavební firmy. tak aspoň někdo...

Thumbs up Thumbs down

207

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

V podstatě jsou dva způsoby, jak ÚR získat - buď stavbu navrhnout s lepšími protihlukovými opatřeními, nebo změkčit hygienické limity. Podle dostupných informací se na obojím pracuje. Limity chce měnit ministerstvo zdravotnictví v horizontu zhruba půl roku (jestli by se tato stavba do nových limitů vešla, nemám tušení), odhlučnění stavby snad připravuje ŘSD. Jak dlouho mu to bude trvat, ŘSD neřeklo, každopádně nepředpokládám, že novou žádost o ÚR dodá dřív než za půl roku. Územní řízení minule trvalo taky půl roku, takže zdržení tipuju minimálně rok.

Thumbs up Thumbs down

208

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Stavbě pražského okruhu hrozí zpoždění kvůli hluku
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … uli-hluku/

209

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Východnímu okruhu hrozí kvůli hluku velké zpožděn
íPraha - Jde o 12,5 kilometru dlouhý úsek do Běchovic. Letní propojení D1 a D5 ohroženo není.
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/v … zdeni.html

210

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

SOKP 514, most přes Lochkovské údolí - fotografické ohlédnutí
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … ohlednuti/

211

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Aktuálně: Jurásková zachraňuje Pražský okruh. Nechá lidi v hluku. Podle titulku můžete hádat autora... ano, přítel Baroch.

Thumbs up Thumbs down

212

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

S_M_Lomoz napsal:

Aktuálně: Jurásková zachraňuje Pražský okruh. Nechá lidi v hluku. Podle titulku můžete hádat autora... ano, přítel Baroch.

Už dnes je kvalita bydlení v různých místech různá. Nejen u nás , všude ve světě. V normálních společnostech se to řeší cenou bydlení.
Pokud jde o Běchovice, tak tam dnes kolem silnice 12 není také žádná oaza klidu.

Thumbs up Thumbs down

213

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Ale jak chceš řešit cenu bydlení ve vlastním domě? Jako že tam bude dodáván levnější plyn a řemeslníci, kteří tam budou provádět sjednané práce, budou moci žádat o dotaci?

Thumbs up Thumbs down

214

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

P_V napsal:

Ale jak chceš řešit cenu bydlení ve vlastním domě? Jako že tam bude dodáván levnější plyn a řemeslníci, kteří tam budou provádět sjednané práce, budou moci žádat o dotaci?

Levnejsim pozemkem a domem.
Fer je to samozrejme pouze za predpokladu, ze se to vedelo uz pri koupi... Cimz si zde nejsem tak uplne jisty.

Thumbs up Thumbs down

215

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

stanley: Docela by mě zajímalo, jak zlevnit stavbu domu v závislosti na tom, kde ho stavíš (pokud to není hned vedle kamenolomu nebo cihelny, což nebude tento případ). Sice už stavím jinde, ale takováto informace se může hodit vždycky big_smile

S_M_Lomoz: Titulek psal sice Baroch, tentokrát ale podstatu vystih. Tím neřikám, že postup MZ není možný, těžko ale zastírat, že není úplně košér.

Thumbs up Thumbs down

216

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Problém ale přeci je, že ty hlukové limity brání defacto veškerému rozvoji ve městech. Veškerému - nejen silnicím! Když je někdo v odporu houževnatý při povolovacím procesu stavby, nepostavíte jako investor ve městě nic, aniž by jste současné hlukové limity překročil. Souvisí to opravdu hlavně s tím, že se rapidně zvýšil objem dopravy! Ok, žít bez hluku je samozřejmě krásné, ale ono to jaksi nejde když je někde taková koncentrace lidí. A mít nastavené limity tak, že jsou splnitelné možná na vesnici také není úplně správné...

Thumbs up Thumbs down

217

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

andy napsal:

stanley: Docela by mě zajímalo, jak zlevnit stavbu domu v závislosti na tom, kde ho stavíš (pokud to není hned vedle kamenolomu nebo cihelny, což nebude tento případ). Sice už stavím jinde, ale takováto informace se může hodit vždycky big_smile

Je to jednoduse proste: Cena domu neni urcena cenou cihel, oken a omitky. Cena domu je urcena tim, kolik je za nej nekdo ochotny zaplatit. Na lukrativnich mistech koupite dum za draho, na mizernych mistech koupite dum za levno. Na mistech, kde by dum nikdo nekoupil ani za nakladovou cenu, nikdo dum stavet nebude. Kdyz si postavis dum sam, tak dostanes dum za nakladovou cenu, tj. za tu nejnizsi moznou (v ramci moznosti, a neplati to pro pozemek), ale ten dum samotny ma samozrejme cenu mnohem vyssi, prave urcenou tou lokalitou. Pokud stavis dum na miste, kde by ho nikdo ani za tu nakladovou cenu nekoupil, tak jsi blazen.
P.S.: Uz jsme dost OT, tak nas prosim kdyztak nekam uklidte...

Thumbs up Thumbs down

218

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

stanley napsal:
andy napsal:

stanley: Docela by mě zajímalo, jak zlevnit stavbu domu v závislosti na tom, kde ho stavíš (pokud to není hned vedle kamenolomu nebo cihelny, což nebude tento případ). Sice už stavím jinde, ale takováto informace se může hodit vždycky big_smile

Je to jednoduse proste: Cena domu neni urcena cenou cihel, oken a omitky. Cena domu je urcena tim, kolik je za nej nekdo ochotny zaplatit. Na lukrativnich mistech koupite dum za draho, na mizernych mistech koupite dum za levno. Na mistech, kde by dum nikdo nekoupil ani za nakladovou cenu, nikdo dum stavet nebude. Kdyz si postavis dum sam, tak dostanes dum za nakladovou cenu, tj. za tu nejnizsi moznou (v ramci moznosti, a neplati to pro pozemek), ale ten dum samotny ma samozrejme cenu mnohem vyssi, prave urcenou tou lokalitou. Pokud stavis dum na miste, kde by ho nikdo ani za tu nakladovou cenu nekoupil, tak jsi blazen.
P.S.: Uz jsme dost OT, tak nas prosim kdyztak nekam uklidte...

Píšete to přesně, cena je dána tím, kolik kdo je ochoten zaplatit (nabídka/poptávka). proto uspěje jen ten, kdo nabízí to, co odpovídá "společenské potřebě" a za cenu, která není nižší nežli jeho náklady - ty kupce vůbec nezajímají, kupuje za tržní cenu, ne nákladovou. Komunistické nesmysly o "nákladové tvorbě cen" jsou ale v lidech velice hluboce zakořeněno. A takový soudruh velkostatkář Veleba to šíří dodnes.
Metr pozemku v Praze Bubenči je mnohonásobně dražší nežli metr pozemku u Chánova nebo v Matiční ulici v Ústí n/L. V Matiční ulici mají ty domy cenu nižší nežli náklady, za kolik byste je postavil, dokonce je prý nikdo nechce ani zadarmo. Cena bytu v paneláku v Praze je několikanásobkem ceny bytu v paneláku téhož typu třeba v Mostě. A stejně tak i v Praze jsou ceny bytů a domů jiné třeba Starém Městě či sídlišti. Ve výprodeji si můžete koupit zboží "za babku" , žhavé novinky platíte několikanásobek "nákladů".

Thumbs up Thumbs down

219

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

andy napsal:

stanley: Docela by mě zajímalo, jak zlevnit stavbu domu v závislosti na tom, kde ho stavíš (pokud to není hned vedle kamenolomu nebo cihelny, což nebude tento případ). Sice už stavím jinde, ale takováto informace se může hodit vždycky big_smile

S_M_Lomoz: Titulek psal sice Baroch, tentokrát ale podstatu vystih. Tím neřikám, že postup MZ není možný, těžko ale zastírat, že není úplně košér.

samotný dům (stejný) postavíte za stejné peníze u kamenolomu i ve vilové čtvrti. Ale pokud byste ho chtěl prodat, tak ten ve vilové čtverti bude pravděpodobně výrazně dražší. Snad víte proč a že vaše otázka je nesmysllná. Jistě ve Vašich úvahách o investici hrálo roli i právě to, kde stavíte..
Je na to takový příklad
Máte dva stejné nové byty vedle sebe. V jednom bydlí nepřizpůsobivý a vedla slušná rodina. Oba chtějí byt prodat, ale kupci nevědí, že k mání je i ten druhý byt a myslí, že soused zůstane. Nepřizpůsobivému nabízejí výrazně více nežli tomu slušnému. Jak to souvisí s náklady na postavení bytu ?

Thumbs up Thumbs down

220

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

stanley & obr: Ano, cena budov poblíž nějakého nedostatečně odhlučněného záměru jistě bude nižší než v případě domů stejně daleko od podobného záměru odhlučněného - tady nebudeme ve sporu. V čem se ale nejspíš neshodneme je, kdo by měl rozdíl těch cen zaplatit. Jestli jsem to dobře pochopil, podle Vás by to měl být majitel těch budov. S tím se dá souhlasit, ale pouze v případě, kdy měl majitel možnost se ještě před koupí/stavbou svého domu obeznámit se skutečností, že se poblíž něj nějaký nedostatečně odhlučněný záměr připravuje. Pokud takovou možnost neměl, tak postrádá jakoukoliv logiku, aby zmíněný rozdíl cen platil majitel, a ne ten, kdo na záměru bude vydělávat.

Ještě poznámku k dodržování hygienických limitů. V normálních společnostech by neměly vznikat záměry, které platné limity překračují - na tom se doufám shodneme také. Základní otázka tedy zní, proč někdo vůbec projektuje záměr, který limitům nevyhovuje? Jedna varianta je, že je mu prostě zatěžko odvést dobrou práci, druhá, že chce ušetřit, a třetí, že máme limity zbytečně přísné. Debata probíhající v médiích mi však bohužel na tuto otázka nedala vůbec žádnou odpověď, tak nevím, na základě čeho bych si měl vybrat zrovna variantu č. 3, a ne třeba v našich podmínkách mnohem častěji se vyskytující variantu první smile

Thumbs up Thumbs down

221

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

andy napsal:

stanley & obr: Ano, cena budov poblíž nějakého nedostatečně odhlučněného záměru jistě bude nižší než v případě domů stejně daleko od podobného záměru odhlučněného - tady nebudeme ve sporu. V čem se ale nejspíš neshodneme je, kdo by měl rozdíl těch cen zaplatit. Jestli jsem to dobře pochopil, podle Vás by to měl být majitel těch budov. S tím se dá souhlasit, ale pouze v případě, kdy měl majitel možnost se ještě před koupí/stavbou svého domu obeznámit se skutečností, že se poblíž něj nějaký nedostatečně odhlučněný záměr připravuje. Pokud takovou možnost neměl, tak postrádá jakoukoliv logiku, aby zmíněný rozdíl cen platil majitel, a ne ten, kdo na záměru bude vydělávat.

Ještě poznámku k dodržování hygienických limitů. V normálních společnostech by neměly vznikat záměry, které platné limity překračují - na tom se doufám shodneme také. Základní otázka tedy zní, proč někdo vůbec projektuje záměr, který limitům nevyhovuje? Jedna varianta je, že je mu prostě zatěžko odvést dobrou práci, druhá, že chce ušetřit, a třetí, že máme limity zbytečně přísné. Debata probíhající v médiích mi však bohužel na tuto otázka nedala vůbec žádnou odpověď, tak nevím, na základě čeho bych si měl vybrat zrovna variantu č. 3, a ne třeba v našich podmínkách mnohem častěji se vyskytující variantu první smile

andy, ano každý investuje na vlastní riziko a máte pravdu, že je v jeho zájmu (a vlastrně jeho zodpovědností) se seznámit s tím, co se místa jeho investice týká. To, že v Suchdole bude okruh Prahy je známo z doby první republiky, Běchovice také nejsou novinkou a třeba nová zástavba kolem budoucí Radlické radiály tady již byla diskutována. Nějaké nároky mohou mít ti, kdo investovali dříve, nežli bylo známo, co se chystá, na to by mělo být jistě odškodnění.

Thumbs up Thumbs down

222

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Samozřejmě by mělo záležet na tom kdy se co rozhodlo. Okruh jako takový má svůj původ v okruhu kolem Prahy, schváleném k výstavbě krátce před 2. světovou válkou. V oblasti kolem Běchovic tehdy vůbec neměl procházet, křížení s Českobrodskou a železniční tratí na Pečky a Kolín bylo v těchto místech :
http://www.mapy.cz/#mm=TP@dm=133372288+ … 53280@z=13
Z této doby pochází jediná stavba okruhu, dvoupólový most železniční tratě přes plánovaný okruh, dnes přes Broumarskou (Nedokončenou). Po r. 60 se plánovači zabývali několika variantami vedení okruhu ve východní části Prahy, tehdy ovšem ještě mimo město jako takové. Postupně se vyvinul okruh do takového návrhu, jaký je dnes. No a PRÁVĚ ŽE NOVÉ BĚCHOVICE (NOVÁ DUBEČ), STEJNĚ JAKO NAPŘ. JAHODNICE, JSOU Z LET 1921 - 1924. a Upozorňuji že rozšiřování bylo minimální. Kolem Nových Běchovic (Nové Dubče) tedy v době její výstavby nic nevedlo, později zde měla vést R12 (ale křižovatka s okruhem měla být až někde za Klánovickým lesem. Nicméně spor zde je pouze o hluk z křižovatky, ne z okruhu. Některé domky v Nových Běchovicích (Nové Dubči), ale i jinde jsou podstatně blíž.
Pokud tedy bude změněn tvar křižovatky, či jinak zabráněno nadměrné hlukové zátěži, bude to výhoda pro všechny a podle mého se o to měl někdo postarat již před žádostí o ÚR.

Thumbs up Thumbs down

223

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Pražský okruh čeká největší uzavírka, připravte se na půlrok v kolonách

http://zpravy.idnes.cz/prazsky-okruh-ce … _praha_lpo

Thumbs up Thumbs down

224

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Strejda napsal:

Stavba nejdelšího mostu v Česku finišuje. Podívejte se do jeho útrob.
http://byznys.lidovky.cz/stavba-nejdels … oprava_nev

těsně vedle smile

Celkem pěkně popsáno i když jsem to přečetl jen zběžně... na zásadní chybky jsem nenarazil...
Pro nás opět nic nového smile

225

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

No jo, no. Ty toho naděláš smile.  Alespoň to je jeden z "pozitivnějších" článků.

Thumbs up Thumbs down