176

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Praha (Praha)
Místo řidičů projíždějí okruh soudci
velikost textu:
8. ledna 2010 0:00

Nejvyšší správní soud vyhověl protestům obyvatel Suchdola. Obchvat bude otevřen s minimálně dvouletým zpožděním

Praha - Pražský okruh v úseku mezi Ruzyní a Březiněvsí dostal včera od Nejvyššího správního soudu další zásah.

Soud totiž částečně vyhověl obyvatelům Suchdola, kteří se odvolali proti změně územního plánu označované jako Z 1000. Tou chtělo město původní variantu okruhu upravit. Kdyby soud obyvatelům Suchdola nedal za pravdu, město mohlo bez problémů vydat platné územní rozhodnutí na výstavbu této části okruhu. Magistrát však podle soudu postupoval nezákonně, když nenechal projekt posoudit podle evropských pravidel o vlivu stavby na životní prostředí, označovaných jako SEA.

„Soud rozhodoval o zrušení změny územního plánu Z 1000 a tomu zčásti vyhověl,“ potvrdil mluvčí Nejvyššího správního soudu František Emmert.

Soud například smetl ze stolu tvar dvou mimoúrovňových křižovatek, byl také proti zkrácení přivaděče Rybářka a rozšíření silnice. „Důvodem bylo nedostatečné posouzení změny územního plánu z hlediska vlivů na životní prostředí,“ dodal Emmert.

Radost z rozhodnutí mají zejména obyvatelé Suchdola a Dolních Chaber, kteří proti trase okruhu mezi Ruzyní a Březiněvsí dlouhé roky protestují. Navíc už jeden spor v minulosti o změnu územního plánu vyhráli.

Město má svou verzi „Pro nás to znamená, že by město v žádném případě nemělo vydat územní rozhodnutí a okruh by se neměl v této trase stavět,“ řekl starosta Suchdola Petr Hejl.

Město si ale rozhodnutí soudu vykládá jinak. Prý může vydat územní rozhodnutí na tu část okruhu, kterou soud nezamítl. Rozšíření, mimoúrovňové křižovatky nebo přivadeče, které soud naopak zamítl, pak chce řešit samostatně.

Údajně je posoudí podle současného územního plánu. V něm totiž je již okruh zakreslen v jakési „původní“ verzi, v níž například nejsou tak velké oblouky křižovatek. Město k jejich zvětšení potřebovalo právě zmíněnou změnu Z 1000. „Mě právníci informovali, že podle rozhodnutí soudu můžeme územní rozhodnutí vydat. Problematickou část okruhu jsme ze změny vyňali, a z mého pohledu proto vydání územního rozhodnutí nic nebrání,“ řekl radní Martin Langmajer, který má nový územní plán na starosti.

Podle Langmajera by mohlo být územní rozhodnutí vydáno za dva měsíce. „Platné územní rozhodnutí bychom mohli mít, když vše půjde dobře, zhruba za šedesát dní,“ řekl.

Pokračování na str. B2

Místo řidičů projíždějí Pražský okruh soudci

Pokračování ze str. B1

Pokud by v následujících dvou měsících město opravdu mělo v ruce platné územní rozhodnutí, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které okruh buduje, začne ihned vykupovat jednotlivé pozemky, na kterých má okruh stát.

„Jakmile by bylo územní rozhodnutí, pak zažádáme o stavební povolení a začneme vykupovat pozemky,“ řekla mluvčí silničářů Martina Vápeníková.

Jak dlouho by výkupy trvaly a kdy by se tedy začalo stavět, však není jasné. „Výkupy by se mohly protáhnout klidně až na rok, bývají s nimi často problémy a k těm by zřejmě vzhledem k protestům lidí asi došlo i v tomto případě,“ řekla Vápeníková.

Samotná stavba by pak měla podle předběžného odhadu trvat dva až tři roky.

„Kdy se po části okruhu bude jezdit, je ale nyní velmi předčasné odhadovat,“ dodala Vápeníková. Už nyní je však jasné, že stavba nabírá oproti plánům zpoždění odhadem tak dva roky. Jezdit se tu mělo už v roce 2012.

Úsek Pražského okruhu mezi Ruzyní a Březiněvsí není jediným problematickým místem. Tím druhým je úsek, který vede přes Běchovice. Tady se totiž lidé odvolali k ministerstvu pro místní rozvoj kvůli chystanému hlukovému pásmu.

* Problematický úsek Spor mezi městem a obyvateli Suchdola se týká úseku okruhu, který leží mezi Ruzyní a Březiněvsí.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * ALEŠ BERNÝ
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=006 … ;c=1315379

177

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Výstavba SOKP 513 Vestec – Lahovice z pohledu realizátora
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … alizatora/

178

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

vondr napsal:

Soud například smetl ze stolu tvar dvou mimoúrovňových křižovatek, byl také proti zkrácení přivaděče Rybářka a rozšíření silnice. „Důvodem bylo nedostatečné posouzení změny územního plánu z hlediska vlivů na životní prostředí,“ dodal Emmert.

Takže možná nebude přivaděč Rybářka a 2 MÚK budou mít rampy s menším poloměrem. Tak to si Suchdoláci opravdu pomohli wink

Thumbs up Thumbs down

179

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Soud vyhověl obyvatelům Suchdola, stavba obchvatu Prahy se protáhne
http://zpravy.idnes.cz/soud-vyhovel-oby … _praha_lpo

180

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

vondr napsal:

Soud vyhověl obyvatelům Suchdola, stavba obchvatu Prahy se protáhne
http://zpravy.idnes.cz/soud-vyhovel-oby … _praha_lpo

já teda tady tomu úseku nerozumim a neznam ho detailně, ale proč  to prostě nešoupnou za Suchdol ? :-)

Thumbs up Thumbs down

181

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Praha chce dýchat. Hodlá poslat tisíce aut do Suchdola

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot … ?id=657397

Opět Baroch

Thumbs up Thumbs down

182 Naposledy upravil: martini (10.01. 2010 14.03)

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

To Mar3ek: Menší posunutí pouze za Suchdol neumožňuje konfigurace terénu, nešlo by dobře překonat řeku. Dalším faktorem je ochrana zdejšího území (Údolí Únětického potoka, Roztocký háj a Tiché údolí), které je rozhodně cennější než přírodní park Sedlecké skály a Zámky, kterými prochází J varianta. Tam do těch lesů a skal je to výborné místo na procházky, tam cpát okruh nelze, zato ty dvě skály nad řekou se budou muset nějak překousnout, že tam holt budou portály. Další možné posunutí je až do varianty SS (+/-), která je však zase nevýhodná z dopravního hlediska bez ohledu na to, že kdyby se začla reálně projednávat, zvedl by se z okolních obcí minimálně stejný odpor a okruh by se nepostavil nikdy.

S Rybářkou teď nevím přesně jak to je (tedy co bylo v ÚP před změnou Z 1000), ale i kdyby, vem ten přivaděč čert, ať se tam Hejl a jeho voliči udusí, až mu to všechno bude jezdit Kamýckou na tu MÚK na konci Suchdola u benzínky.

EDIT: Když tak nás prosím někam přesuňte, tx.

Thumbs up Thumbs down

183

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“ http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … icni-site/

sdělil v rozhovoru pro časopis SILNICE ŽELEZNICE Ing. Michal Reiter, předseda představenstva a generální ředitel Skanska DS a. s.

184

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Na Pražský okruh padla žaloba http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/n … 00112.html

Praha - Nedávné zastavení provozu čerpací stanice rozpoutalo nový spor. Další zpoždění stavby prý ohroženo není.

185 Naposledy upravil: andy (12.01. 2010 12.31)

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

prazsky.denik.cz napsal:

Další zpoždění stavby prý ohroženo není.

Výborná hláška - zpoždění není ohroženo => nemusíme mít strach, že by k němu nedošlo smile Tak to už jsem klidný wink

Thumbs up Thumbs down

186

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

andy napsal:
prazsky.denik.cz napsal:

Další zpoždění stavby prý ohroženo není.

Výborná hláška - zpoždění není ohroženo => nemusíme mít strach, že by k němu nedošlo smile Tak to už jsem klidný wink

sice tahle hláška nasvědčuje jak logickým myšlením Lukáš Marek (nebo titulkář Deníku ?) disponuje, ale jinak tentokrát se v článku držel překvapivě faktů

Thumbs up Thumbs down

187

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Mostní stavby na Silničním okruhu kolem Prahy – úseku 513 Vestec – Lahovice
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … -lahovice/

Thumbs up Thumbs down

188

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Silniční okruh kolem Prahy – část 513 – anketa
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … 13-anketa/

Thumbs up Thumbs down

189

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

sem to patří...

jannk napsal:

Pražskému okruhu pomáhá muž s falešným diplomem
http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy … ?id=658239
to uz prece jenom trochu hranici s posedlosti - misto clanku o tom, ze na magistrate je nekdo s pochybnou minulosti (jinak diky za takove clanky), tak je v titulku zase o prazskem okruhu ... :-)

jk2 napsal:

Nejvíc mě pobavila informace, že Hejl je členem sdružení, jehož cílem je  "urychlit přípravu a výstavbu jednotlivých částí obchvatu hlavního města"...

190

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Potvrzeno: Okruh koncem léta

Ředitelství silnic a dálnic dnes na tiskové konferenci potvrdilo, že vzhledem k současným okolnostem a stavu výstavby budou veškeré práce na nově budované jižní části Pražského okruhu R1 koordinovány tak, aby mohlo dojít k jejímu zprovoznění v poslední srpnových dnech tohoto roku. Řidiči se tak mohou mezi dálnicemi D1 a D5 těšit na 23 nových kilometrů komunikace dálničního typu, která, jak doufáme, velmi výrazně uleví komunikacím v jižní části města a sníží tak množství dopravních zácp a nehod nejen na Jižní spojce a Barrandovském mostě.

191

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

jannk napsal:

Pražskému okruhu pomáhá muž s falešným diplomem
http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy … ?id=658239
to uz prece jenom trochu hranici s posedlosti - misto clanku o tom, ze na magistrate je nekdo s pochybnou minulosti (jinak diky za takove clanky), tak je v titulku zase o prazskem okruhu ... :-)

No, když je onen někdo členem výkonné rady a tajemníkem Sdružení pro výstavbu SOKP, tak se souvislosti s okruhem jaksi těžko vyhnout smile

Thumbs up Thumbs down

192

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Pražský okruh má vést u Suchdola, R55 dvěma tunely, řekla komise

ČT24 napsal:

Kratší jižní variantu Pražského okruhu tunelem kolem Suchdola doporučila komise především proto, že severní varianta, která vede dále od Prahy, má více odpůrců. Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic Alfreda Brunclíka je tato verze "neprůchodná" kvůli odporu obcí. Protestují však i Suchdolští; ministerstvo pro místní rozvoj nyní řeší téměř tři stovky odvolání k územnímu rozhodnutí z roku 2008.

Thumbs up Thumbs down

193

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

1975 napsal:

Světoznámý fanda okruhu Baroch na aktuálně musel asi trpět, když ťukal tohle veledílo - http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot … ?id=658689. Nicméně si tam aspoň vecpal jakousi studii firmy EKOLA group, která údajně objevila spoustu exhalací, zvláště oxidu dusičitého, který suchdolské udusí hned po dokončení stavby. Zvláštní, podle jejich webu měří hluk big_smile  Neviděl náhodou někdy někdo tuto studii?

194

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

zase Baroch v aktuálně  "Rána pro okruh Prahy. Odvede z centra jen minimum aut"  http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot … ?id=659007

Thumbs up Thumbs down

195

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

článek už radši ani nekomentuji, ale mam jednu technickou: jak se při tomto měření pozná, co je tranzit a co místní doprava?

Thumbs up Thumbs down

196

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

jannnn napsal:

článek už radši ani nekomentuji, ale mam jednu technickou: jak se při tomto měření pozná, co je tranzit a co místní doprava?

s Barochem a ekoteroristy nemá vůbec smysl jákákoliv diskuze, jsou to bud fanatici/idioti nebo je to jejich živobytí.
To že Praha potřebuje okruh a kolik je transitu, každý může denně vidět na Barranďáku, na Lanovém mostě či v Letňanech, stačí se jen dívat kolik tam je kamionů. jak se uvolní tyhle dopravní tepny, stáhne se na průjezdný Městský okruh (jižní spojku)  i doprava, která dnes jezdí různými "zkratkami" přes centrum.
A´t dopadnou volby jakkoliv, pokud  by se do parlamentu/zastupitelstva zase dostali SZ a další tihle ekoteroristi by bylo pro ČR i Prahu největší pohromou.

Thumbs up Thumbs down

197 Naposledy upravil: Medvěd (31.01. 2010 22.10)

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

1) Každá část jakéhokoliv okruhu má lokální význam. Celkově (pro danou aglomeraci) má význam úplná dostavba okruhu. Na tuto situaci je také okruh koncipován.
2) Okruhy u větších sídelních celků bývají pro cca 1 milion obyvatel dva až tři. Jeden (vnitřní) řeší obvykle tangenciální dopravu v oblasti centra a rozvedení dopravy směřující z a do centra. Druhý (vnější) okruh je koncipován pro dopravu tranzitní (tangenciální pro aglomeraci) a dále pro přesun v rámci aglomerace bez nutnosti jízdy přes centrum a zvyšování pravděpodobnosti dopravních kongescí v centru. Spojnicemi mezi vnitřním a vnějším okruhem jsou poté radiály.
3) Dopravní průzkum intenzitz dopravních proudů je zaměřen především na křižovatky a významné tahy (radiála, výpadovka atd.) Sofistikovaný dopravní systém je schopen sledovat RZ vozidla při jeho cestě ve sledovaném prostoru (aniž by uchovával data v rozporu se zákonem na ochranu osobních údajů). Další možností je maník se stoličkou, který čárkuje do kolonky dle RZ a SPZ. Systém stojí celkem dost peněz, maník cca 130/h + kafe+stolička+tužka a papír. Přijde na to., kdo co a jak dobře chce vědět.

Suma sumárum pan Baroch pouze vytrhává z kontextu slova o kterých si myslí že jim rozumí. Dále nemá smysl komentovat.

EDIT : Toto rozdělení dopravních průzkumů je samozřejmě nedostatečné. Pro lid lačný po podrobnostech doporučuji přednášky o technologii řízení dopravy na jakékoli vysoké škole, fakulta dopravy.

Thumbs up Thumbs down

198

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Já bych hlavně řek, že ten článek nerozlišuje Pražský a Městský okruh - viz citace zastupitelky Petry Kolínské "Data z průzkumu ukazují, že právě budovaný Městský okruh problém magistrály nevyřeší" a o kus dál se argumentuje zanedbatelným procentem tranzitní dopravy vůči hl. m. Praze na magistrále. Jenže tranzit vůči Praze je něco jiného než tranzit vůči centru Prahy - tam už to procento bude mnohem větší a to jsou právě ta vozidla, která by šla vymístit na Městský okruh.

Thumbs up Thumbs down

199

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

andy napsal:

Já bych hlavně řek, že ten článek nerozlišuje Pražský a Městský okruh - viz citace zastupitelky Petry Kolínské "Data z průzkumu ukazují, že právě budovaný Městský okruh problém magistrály nevyřeší" a o kus dál se argumentuje zanedbatelným procentem tranzitní dopravy vůči hl. m. Praze na magistrále. Jenže tranzit vůči Praze je něco jiného než tranzit vůči centru Prahy - tam už to procento bude mnohem větší a to jsou právě ta vozidla, která by šla vymístit na Městský okruh.

Jestli jsem správně četl, tak ty 4% jsou speciálně auta D1 X Teplice. A kdo jede tímhle směrem přes věčně ucpanou magistrálu? Taková Průmyslová mi přijde jako mnohem průjezdnější...

Thumbs up Thumbs down

200

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Však oni si realitu uvědomí, až bude postaveno... Je to prostě odpor, který je nutné překonat. Samozřejmě škoda, že to musíme absolvovat.

Thumbs up Thumbs down