101

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Pokud někdo na podzim dostane prasečí chřipku, tak ať se místo náležitého očkování podívá na obrázek Lochkovského mostu, protože tam jsou ty peníze, které by normálně mohl dostat...
In: Z metropole 5.9. (7:18-11:20) - Lochkovský most prý mohl být o mnoho levnější.l

Thumbs up Thumbs down

102

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

http://news.auto.cz/aktuality/nejdell-m … -2010.html

Thumbs up Thumbs down

103

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

a je to tu smile v zásadě nic nového smile

Nazev: V dálničním tunelu u pražských Cholupic už se pokládá vozovka

Praha 18. září (ČTK) - V tunelu budovaného pražského silničního okruhu
spojujícím Cholupice a Komořany už začali stavbaři pokládat
cementobetonovou vozovku. Práce pokračují i na novém mostu přes Vltavu. V
tiskové zprávě to dnes sdělila společnost Skanska.
"Pokládka vozovky představuje jednu z posledních fází stavebních prací
spojených s realizací tunelu," uvedl stavbyvedoucí společnosti Skanska DS
Karel Fulík. Dokončení povrchů v obou tunelových rourách se plánuje na
říjen. Průměrný denní výkon betonáže je 3500 čtverečních metrů. Práce podle
Fulíka postupují od Cholupického portálu směrem k Vltavě.
Zvolený materiál vozovky souvisí s bezpečností budoucího silničního provozu
v tunelu. "Cementobetonový povrch se v tunelech používá zejména kvůli
bezpečnosti, protože jde o nehořlavý materiál s dlouhou životnosti,"
vysvětlil stavbyvedoucí. Beton má rovněž zabránit vzniku vyjetých kolejí.
Práce běží i na druhém klíčovém objektu tohoto úseku okruhu, kterým je most
přes Vltavu. Na jeho pravém mostě je již dokončena nosná konstrukce a nyní
zde stavbaři provádějí izolační práce a betonáž říms.
Úsek okruhu s označením R513 buduje sdružení dodavatelů pod vedením Skansky
DS. Investice do úseku si vyžádá 5,9 miliardy korun. Investorem projektu je
Ředitelství silnic a dálnic a na jeho financování se podílí Státní fond
dopravní infrastruktury spolu s Evropskou investiční bankou.
dnv vju

104

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

V tunelu kamiony koleje do silnice nevyjedou
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=220 … ;c=1260007

Thumbs up Thumbs down

105

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Novináři se nám rozepsali smile
Další kus okruhu zjara? Možná
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/d … 90919.html

Thumbs up Thumbs down

106

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

V aktuálním dílu seriálu Podzemní Čechy mimo jiné Pražský okruh smile

http://www.ceskatelevize.cz/program/102 … :20-1.html

107 Naposledy upravil: Mr_nobody (20.09. 2009 16.29)

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Pořad Podzemní Čechy 13/13 už je k dispozici on-line na http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 … amtype=WM3

Začátek cca na 13:40. Před tím je ještě o tunelech Valík (D5) a Libouchec (D8).

Thumbs up Thumbs down

108

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

VIDEO: Podívejte se z letadla, jak pokračují práce na Pražském okruhu
http://zpravy.idnes.cz/video-podivejte- … _praha_pje

109

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Možná už to někde bylo... smile

Tunely stavby 513 Silničního okruhu kolem Prahy – předpoklady projektu a první zkušenosti z realizace.

5. 7. 2009, LIBOR MAŘÍK

Praha se stejně jako většina evropských metropolí dlouhodobě potýká s narůstající intenzitou dopravy a dopravním přetížením centra města. Tuto situaci má podstatně změnit silniční okruh, který je rozdělen do 11 staveb, označených čísly 510 až 520. Úsek městského okruhu mezi Vestcem a Lahovicemi je označován jako stavba 513. Směrem od Lahovic, kde navazuje na stavbu 514, trasa překračuje mostním objektem řeku Vltavu a prudce stoupá ve dvou směrově rozdělených tunelových troubách od Komořan k Cholupicím.

http://www.imaterialy.cz/clanky/technol … realizace/

110

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

huberokororo napsal:

dnes ve 112 blanka, nebo spíše dělník nabodnutý na armodráty...

Mě to přišlo jak staveniště portály Cholupice, ale byly tam hlavně detailní záběry sad a jestli to říkali nevím...
Prý sklouznul po bednění klenby hloubených tunelů...

v archivu to ještě není... http://archiv.nova.cz/search?parent_id= … rder=alpha

111

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Koukal jsem na to jen jedním okem a na ten půlpohled mi to přišlo jako troja. Ale po odeslání jsem se zamyslel a možná to je opravdu spíš z R1, ty jámy i tunely vypadají podobně.

Thumbs up Thumbs down

112

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Ale hlavně tam bylo dvoje zelené bednění - před každou TT. V Troji bylo pokud vím zatím jen před STT a ještě červený smile

113

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Pražský okruh se prodraží o miliardy

http://domaci.ihned.cz/c1-38496180-praz … o-miliardy

114

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Copak HN, to jsou hlavičky hloubavé. Člověk by řek', že by při svém názvu novin už mohli slyšet o inflaci.
Asi nee...

Thumbs up Thumbs down

115

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Potvrzeno! Řidiči vyjedou na okruh později
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=234 … ;c=1268728

Thumbs up Thumbs down

116

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

dvě nejzajímavější věty... i když ta druhá...


„Teď hodně záleží na zimě. Když bude mírná, pak výstavbu dokončíme do začátku léta, když bude zima tuhá, bavíme se až o konci léta,“ řekl včera šéf Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík.

...a již se zde v krajině rýsuje i budoucí obchvat Jesenice.

117

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

„Silniční okruh kolem Prahy považuji za komunikaci zcela mimořádného významu,“

sdělil Ing. Alfred Brunclík, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR.

8. 10. 2009 http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … o-vyznamu/

118 Naposledy upravil: Prochaine (12.10. 2009 21.50)

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Stavba pražského obchvatu se zpozdí, nepovedlo se vyvlastnit pozemky
http://zpravy.idnes.cz/stavba-prazskeho … oprava_vel

Stavba pražského obchvatu se nejspíš protáhne. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se nepovedlo vyvlastňování části jižního obchvatu Prahy, nyní tak staví na cizím pozemku. Podle serveru iHNed.cz je majitelem pozemku českobudějovický důchodce František Bártík, který už dostal od státu zhruba šest milionů korun.

119 Naposledy upravil: Jenik (12.10. 2009 22.29)

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Ten článek je opravdu krásná ukázka české žurnálistiky. Z celé stránky písmen, poskládaných do slov a vět se vůbec nedá pochopit o co jde: pozemky jsou zaplacené, původní majitel je už nechce, ŘSD chce zpátky peníze, takže se pozemky nepodřilo vyvlastnit, tedy se staví na cizím pozemku, zatímco majitel se stavbou souhlasí. Tak si říkám, jsem blbej já, nebo pisálek. I když se posuzuji dost kriticky, tak musím přiznat, že takovýhle blábol bych opravdu nebyl schopný vyplodit.

Thumbs up Thumbs down

120

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Klasika, člověk musí chvilku pátrat, aby si udělal alespoň trochu jasno smile .. Ona je ještě ve hře třetí strana - správa sociálního zabezpečení

Podrobněji a lépe je to napsané zde: http://domaci.ihned.cz/c1-38626350-vyvl … hce-vratit

Thumbs up Thumbs down

121

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Unikátní most ukrytý v lesích http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=239 … ;c=1271895
13. října 2009

PRAŽSKÝ OKRUH Celá stavba hlásí sice zpoždění, ale tunely pod Točnou se dá už autem projet. Otevřeny však budou společně s celým úsekem od dálnice D1 po Slivenec. Auta zde pojedou také po nejdelším mostě v Česku a po unikátním přemostění hlubokého údolí.

Praha - Jak pohodlně budou řidiči cestovat mezi východem a západem metropole po nově vybudovaném Pražském okruhu, to si na vlastních „kolech“ vyzkoušel redaktor MF DNES. Všichni motoristé tudy pojedou příští rok v srpnu nebo v září. Původně se však mluvilo již o dubnu. Stavba má skluz.

Redaktor byl jedním z prvních, kdo si mohl vlastním autem projet dva kilometry dlouhý tunel pod Točnou, jenž je součástí okruhu a jenž výrazně zrychlí jízdu od brněnské dálnice k té plzeňské.

Tunel je již téměř dokončen, čerstvě je zde položena betonová vozovka, technici začínají instalovat osvětlení a řídící dopravní systém. Celý úsek od dálnice D1 až po napojení na starou dálnici u Slivence se ještě projet nedá kvůli rozestavěnému mostu přes Vltavu a také přes Lochkovské údolí, proto zkušební jízda začala v Komořanech u ústí tunelu a skončila asi o osm kilometrů dále v Jesenici.

Dnes zhruba ve stejné trase tunelu mohou motoristé využívat pouze úzké silničky plné serpentin vedoucí přes Točnou, Cholupice, Dolní Břežany a Zlatníky.

Zatímco tunelem se dá osm kilometrů ujet za tři minuty, po silničkách to motoristům zabere minimálně čtyřikrát delší dobu.

Místo hodiny pár minut jízdy Je tedy zřejmé, že i když Pražský okruh v této části města bude sloužit převážně tranzitní dopravě, využívat jej budou i Pražané.

Výrazně se zrychlí také cesta na opačnou stranu údolí Berounky od Zbraslavi na Zličín. Auta již nebudou poskakovat mezi domy v ucpaném Radotíně a drkotat po serpentinách u Lochkova, ale přejedou po právě dokončované estakádě táhnoucí se přes údolí ve výšce až 45 metrů. Pro řidiče, kteří budou chtít využít nové mosty a tunely pro cestu v celém úseku, jsou časové údaje ještě zajímavější.

Z Průhonic do Slivence se nyní dostanou motoristé po brněnské dálnici, Jižní spojce a ulici K Barrandovu nejrychleji za 20 minut. To když jedou v noci nebo o víkendu a silnice je bez aut. Ve špičce se cesta běžně protáhne i na hodinu, pro řidiče kamionů ještě klidně o další hodinu. Až bude okruh v této části města dokončen, stráví motoristé za volantem mezi těmito dvěma čtvrtěmi ani ne čtvrthodinku.

Tak výraznou úsporu v čase lidí nová dálnice přinese.

Pohled na most z jeřábu Pražané nyní mohou obdivovat zejména přes dva kilometry dlouhý most přes údolí Berounky a složitou křižovatku u Vltavy, kde budou auta z budoucího okruhu sjíždět na strakonickou a štěchovickou silnici.

Na estakádě dělníci nyní dokončují povrchy vozovek a betonová zábradlí. Dostat se na most je nyní možné po jednom z budoucích nájezdů od Lahovic.

Dělníci mohou vyšlapat po schodišti nebo se mohou nechat vyzdvihnout v koši jeřábem.

Ten se nad stavbou tyčí do výšky asi 70 metrů a jeřábník si každý den po šichtě odnáší domů nezapomenutelný pohled do celého údolí.

Zhruba třicet metrů nad dálnicí a sedmdesát metrů nad zemí „balancoval“ v koši i redaktor MF DNES.

Přestože u země se nepohnul ani lísteček, v takové výšce se do koše opíral silný vítr a snažil se servat z hlavy přilbu. Most na obou svých stranách ústil do tunelů, které z výšky vypadaly jako malé myší díry.

Tudy budou řidiči za deset měsíců jezdit.

Tato stavba není lidem ukrytá v polích, lesích, hlubokých údolích nebo dokonce pod zemí a dělníci tu jsou pod „kontrolou“ veřejnosti.

Trochu tak zaniká význam i druhého mostu, který se v tomto úseku okruhu buduje. Vede přes Lochkovské údolí nad stejnojmennou čtvrtí a je opravdovým unikátem (na snímku).

Unikát 65 metrů nad údolím Dělníci jej stavěli tak, že ocelový most sunuli po pilířích z jednoho „břehu“ na druhý postupně.

„Je tu 4 700 tun oceli,“ podotkl šéf Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík. Most nyní podpírají dva šikmé a dva svislé pilíře s tím, že až bude dokončen, svislé pilíře bagry rozeberou.

„Most byl vyprojektován před pěti lety. Za padesát let bude považován za naprostý unikát. Dnes se názory na něj mezi odborníky zatím liší,“ dodává Brunclík.

Auta po tomto do oblouku vedoucím mostě pojedou ve výšce 65 metrů nad zalesněným údolím.

Důležitější než výhled na krajinu bude pochopitelně úleva od aut v centru města.

ZAJÍMAVOSTI Most přes Lochkovské údolí Půl kilometru dlouhý ocelový most přes Lochkovské údolí byl přes údolí posunován postupně ze „břehu“ a klene se nad vesnicí a potokem ve výšce 65 metrů.

Most přes údolí Berounky Bude se svými 2,5 kilometru nejdelším dálničním mostem v Česku. Spojuje radotínskou a komořanskou stranu údolí a auta zde pojedou ve výšce až 45 m.

Křižovatka u Lahovic Stane se jednou z nejsložitějších v Česku. Z okruhu se u Lahovic bude sjíždět na strakonickou a štěchovickou silnici. Podoba křižovatky se měnila už v momentě, kdy začala stavba.

Biomosty Součástí dálnice mezi tunelem pod Točnou a Jesenicí jsou čtyři biomosty. Je na nich zeleň a slouží zvěři jako přechod dálnice. Po dvou poteče potok.

* Kolik stavba stojí

srovnání s Blankou

Pražský okruh Úsek: D1 - Slivenec Délka: 24 km Cena: 22,5 mld. Kč Průměr na km: 0,9 mld. Kč Dokončení: září 2010 Součástí stavby je 27 mostů, z nichž jen tři největší mají dohromady 2,7 km, tři tunely v celkové délce 3,75 km.

Městský okruh Úsek: Malovanka - Pelc-Tyrolka Délka: 6,5 km Cena: 26 mld. Kč Průměr na km: 4 mld. Kč Dokončení: prosinec 2011 Celá dálnice vede v tunelech zvaných Blanka, jsou na ní čtyři křižovatky.

Rozdíl v nákladech je podle odborníků dán rozdílným geologickým typem podloží a také rozdílnými možnostmi pro stavebníky (např. odvoz zeminy z centra je složitější).

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * PETR ŠVEC

Část jižního obchvatu je na cizím pozemku
13. října 2009

Praha - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se nepovedlo vyvlastňování části jižního obchvatu Prahy, nyní tak staví na cizím pozemku. Podle serveru iHNed.cz je majitelem pozemku českobudějovický důchodce František Bártík, který už dostal od státu zhruba 6milionů korun. Stát ho teď tlačí, aby peníze vrátil, to však Bártík odmítá. ŘSD mu nabízí, že pozemky znovu koupí, ale dá za ně o tři miliony korun nižší tabulkovou cenu, píše server.

Již nyní opožděná stavba pražského dálničního obchvatu se může ještě protáhnout.

Bártík se už obrátil na ŘSD, ministerstvo dopravy i premiéra Jana Fischera. Zatím má všechny trumfy na své straně - vlastní pozemky pod částí obchvatu směrem od brněnské dálnice, má i miliony korun za vyvlastnění, uvedl server.

Čtěte Téma na str. C3

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * (ČTK)

122

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Projeli jsme stavbou pražského okruhu, řidiči si ale musí ještě počkat
http://zpravy.idnes.cz/projeli-jsme-sta … _praha_itu

123

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Okruh potvrdili, ranvej zatím ne

Praha - Nekonečný boj o dálniční okruh v Suchdole a novou přistávací dráhu na ruzyňském letišti má za sebou další díl. - Pražští radní včera znovu schválili změnu územního plánu, která...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=240 … ;c=1272572

http://zpravy.idnes.cz/prehledne-prazst … _praha_itu

124

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Severní část od teplické výpadovky přes Suchdol až k napojení na plzeňskou dálnici D5 má stát kolem osmadvaceti miliard korun. Stavbu inženýři plánují řadu let, nyní je čeká vypořádat se se zhruba 250 odvoláními proti stavbě.

Ředitelství silnic a dálnic slibuje, že až bude na stavbu vydáno územní rozhodnutí, nechá její plány přezkoumat. "A jsem si jistý, že můžeme ušetřit až dvě miliardy korun," tvrdí šéf ŘSD Alfred Brunclík. Řidiči úspory poznají tak, že na silnici bude méně sjezdů, méně mimoúrovňových křižovatek, silnice bude více kopírovat terén, změní se možná i podoba mostu u Suchdola.

Na dálnicích se dají ušetřit miliardy. Stavitelé až nyní ukázali, jak snadno

http://domaci.ihned.cz/c1-38695360-na-d … jak-snadno

125

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Jestli ten okruh v trase J má také plnit funkci tangenciálního spoje pro sever Prahy, tak je nesmysl rušit MÚKy, to se už rovnou mohla postavit ta varianta Ss.

Thumbs up Thumbs down