26

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Řidiči, na Strakonické čekejte potíže
Lahovice - Kdyby existovala soutěž v tom, kdo z řidičů má pevnější nervy, mohla by se pravděpodobně odehrávat na jihu metropole. Konkrétně by se mohlo soutěžit na Strakonické ulici...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=131 … ;c=1203190

27 Naposledy upravil: vondr (06.06. 2009 11.21)

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

V pořadu Z metropole reportáž o pražském okruhu
http://www.ct24.cz/vysilani/10116288835-z-metropole/

28

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Pokus o senzaci zase uplne mimo :-) http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=131 … ;c=1203190

Thumbs up Thumbs down

29

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Alespoň už mají správně ty směry...

30

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Řidiče čekají na jihu Prahy komplikace kvůli stavbě okruhu
http://zpravy.idnes.cz/ridice-cekaji-na … _praha_jan

31

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

OBRAZEM: V Praze vyrůstá nejdelší dálniční most, odvede dopravu z města
http://zpravy.idnes.cz/obrazem-v-praze- … _praha_abr

ale fotky nejsou z nejčerstvějších...

32

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

http://ekonomika.ihned.cz/c1-37431980-n … 23-miliard

a tohle je taky dobré

"Kromě novinářů se dnes Brunclík věnoval i inspekci. "Jinak teda pánové tu máte bordel," vytkl stavebníkům u portálu jednoho z tunelů. Dodal, že podobný nepořádek by se dal tolerovat pouze při stavbě na Sibiři." smile

http://www.archiweb.cz/news.php?action= … amp;type=1


a tady je i video !!

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/na-jih … ice/382386

Thumbs up Thumbs down

33

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

A tady nám ho vyfotil kasme: http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 3.JPG.html

Thumbs up Thumbs down

34

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Jak se staví nejvyšší most v Praze http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=137 … ;c=1207267

NEJ PRAŽSKÉHO OKRUHU Mezi Slivencem a dálnicí D1 se staví Pražský okruh. Jeho součástí jsou i dva tunely, nejdelší dálniční most v Česku přes údolí Berounky a nejvyšší most v Praze přes Slavičí údolí. Auta se po nové dálnici rozjedou za deset měsíců.

Lahovice - Údolí řeky Berounky mezi Zbraslaví a Radotínem má již novou dominantu. Dva kilometry dlouhý dálniční most, jehož hrubá stavba bude dokončena v září.

Prozatím pro tuto stavbu Pražané pochopení příliš nemají. Kvůli ní se zpomaluje doprava na blízkých silnicích, stovky nákladních aut a oblaka prachu dusí celé okolí. Jenže už za deset měsíců na sebe podle autorů stáhne kamionovou i osobní dopravu z celého jihu metropole. Zejména z Jižní spojky, Barrandovského mostu, Modřan, Braníka a dalších míst.

Nová dálnice spojí brněnskou dálnici u Průhonic s Pražským okruhem ve Slivenci - povede dvěma tunely a po dvou dlouhých mostech, z nichž je jedním zmiňované přemostění údolí Berounky.

Tato stavba má mnohé nej. U Lahovic bude nejsložitější křižovatka v Česku. Nová dálnice se zde bude křížit se strakonickou a slapskou silnicí. „Křižovatka s nájezdy bude vlastně takovým velkým mimoúrovňovým kruhovým objezdem.

To proto, aby řidič viděl, kam jede, a když se náhodou netrefí na svůj sjezd, tak tomůže znovu objet,“ vysvětluje výhodu křižovatky ředitel stavby Jan Paclík z firmy Strabag.

Dělníky na most zvedá jeřáb Dalším nej se honosí samotná estakáda.

„Se svými 2 030 metry bude přemostění údolí nejdelším dálničním mostem v zemi,“ říká Paclík.

Již příští rok v dubnu získají motoristé zcela nový výhled na Prahu. Naskytne se jim, až se nad údolím Berounky vynoří z tunelů buď na straně od Slivence, nebo od Točné.

Nyní mají možnost shlížet do údolí jen dělníci, kteří most stavějí. Na budoucí vozovku musí vystoupat z údolí po 150 schodech sestavených na lešení. Nebo je také nahoru vynáší stavební jeřáb v „koši“ jako na lanovce.

Tento most pomalu stoupá od Lahovic přes železniční trať do Vraného přes Vltavu, strakonickou dálnici, Berounku, silnici na Černošice a trať na Plzeň až do výše šestačtyřiceti metrů. Nyní ze stavby září do dáli světlá šeď betonu. Až bude most hotový, převládne tmavě šedá, modrá a bílá. Takový nátěr i s protihlukovými stěnami na vozovce most získá.

I druhý most na stavbě je unikátní. Ten je skrytý nad Radotínem, kde přechází přes Slavičí údolí. „Je po Žďákovském mostě nejsložitějším mostem v Česku,“ poukazuje na 65 metrů vysoký gigant vedoucí projektu Robert Achs. Most bude druhou nejvyšší dálniční stavbou v Česku.

Zvláštní je proto i jeho výstavba. Nad údolím se tyčí do výše čtyři pilíře, z nichž jsou dva šikmé. Až bude most před dokončením, dělníci svislé betonové pilíře zbourají. „Nyní slouží jako podpůrné. Jsou duté a pak je odstraníme,“ vysvětluje vedoucí projektu Pavel Mařík.

A jeho kolega Robert Achs přidává kuriozitu. „Zatímco svislý pilíř dokážeme postavit za čtrnáct dnů, šikmý pilíř - to je na rok práce.“

Výstavba okruhu u Běchovic i Suchdola je ohrožena Most samotný bude ocelobetonový, aby v krajině nepůsobil příliš mohutně. Dělníci jej sestavují z dílů dovezených z Německa na sliveneckém předmostí a pak celou konstrukci postupně posouvají nad údolí. V pondělí by se 420 metrů dlouhá konstrukce měla dotknout druhé strany.

Přestože hospodářská krize zmrazila mnohé nákladné dálniční stavby v Česku, podle ministerstva dopravy a Martiny Vápeníkové z Ředitelství silnic a dálnic není tento dálniční úsek ohrožen. „Termín dokončení platí,“ říká Vápeníková. Naopak hrozí další zdržení na stavbě okruhu u Suchdola a nyní je ohrožen i okruh mezi dálnicí D1 a Běchovicemi.

„U Suchdola čekáme na to, jak se postaví ministerstvo pro místní rozvoj k územnímu rozhodnutí, které napadly u soudu občanské iniciativy. Mezi Průhonicemi a Běchovicemi jsme chtěli začít stavět už letos. Tam to ještě loni vypadalo dobře, ale najednou se nám odvolalo 150 lidí kvůli hluku,“ dodává Vápeníková.

***

* Technické údaje jižní část vnějšího okruhu Dálnice spojí v dubnu 2010 Pražský okruh u Slivence a D1 Po dokončení propojí tato dálnice silnice D1, R4, D5, R6, R7 Součástí stavby jsou dva tunely a dva dlouhé mosty Silnice odlehčí dopravě na Jižní spojce a Barrandovském mostě Most přes údolí Berounky je dlouhý 2 030 metrů Most přechází přes dvě železniční tratě, dvě řeky a jednu dálnici Most má 37 polí a nejvyšší pilíř je vysoký 40 metrů Most přes Slavičí údolí je dlouhý 420 metrů a vysoký 65 metrů V pondělí již bude celý most dotažen z jedné strany na druhou Most má nyní čtyři pilíře, dva z nich dělníci ještě zbourají Stavba složitého úseku Lahovice - Slivenec stojí 8,9 miliardy korun Na provoz v tomto 6 km dlouhém úseku bude dohlížet 109 kamer Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * PETR ŠVEC

35

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

vondr napsal:

Jak se staví nejvyšší most v Praze
NEJ PRAŽSKÉHO OKRUHU Mezi Slivencem a dálnicí D1 se staví Pražský okruh. Jeho součástí jsou i dva tunely, nejdelší dálniční most v Česku přes údolí Berounky a nejvyšší most v Praze...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=137 … ;c=1207267

To jsou zase bláboly.
......Most přes Slavičí údolí je dlouhý 420 metrů a vysoký 65 metrů V pondělí již bude celý most dotažen z jedné strany na druhou....

Thumbs up Thumbs down

36

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

a ještě jednou to samé http://www.lidovky.cz/most-u-lochkova-j … s=090613_0

Most u Lochkova je unikát
13. června 2009

Na jihu Prahy se staví nejdelší most v zemi. Má být součástí pražského okruhu. Dostavba dalších částí je ale ohrožena. PRAHA Na jihu Prahy se začíná rýsovat silueta mostu, který povede přes údolí Berounky a Vltavy. Svou délkou 2,3 kilometru bude nejdelší mostní stavbou v České republice. Stavbaři ji nazývají mostní estakádou.

„Je zde skutečně velká koncentrace unikátních technických kousků,“ řekl ČTK včera po inspekci přímo na mostě šéf Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík.

Stavbu, jejíž součástí je ocelový most u Slavičího údolí mezi pražským Radotínem a Lochkovem a čtyři kilometry tunelů, prý jezdí obdivovat zahraniční experti. Řidiči se po ní poprvé projedou už příští rok.

Včerejší inspekce ovšem neproběhla hladce. „Jinak teda, pánové, tu máte bordel,“ vytkl Brunclík podle ČTK stavebníkům u portálu jednoho z tunelů. Dodal, že podobný nepořádek by se dal tolerovat pouze při stavbě na Sibiři.

Nový most bude součástí jižní části takzvaného pražského okruhu, tedy dálničního obchvatu kolem Prahy. Ten spolu s rozestavěným vnitřním okruhem má ulevit zahuštěné pražské dopravě s nekonečnými kolonami aut. Pro pražský magistrát jsou vnější a vnitřní okruh zaklínadlem, jímž chlácholí nespokojené řidiče. Někteří dopravní experti varují, že pokud se zprovozní vnitřní okruh a obchvat nebude, doprava v Praze může ještě více zhoustnout.

Nyní tyto obavy dostávají reálné obrysy. Všechno totiž nasvědčuje tomu, že dokončení pražského okruhu je v nedohlednu. A to kvůli škrtům nové vlády ve financích pro ministerstvo dopravy.

Ohroženo je celkem 300 dopravních staveb „Jižní část obchvatu dokončíme, na tu peníze budou i díky spoluúčasti evropských fondů. Kvůli finanční tísni nemůžeme začít stavět severozápadní část kolem Suchdola, i když je to naše priorita,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Celková délka okruhu má být 83 kilometrů. Hotovo je však pouze 17 kilometrů.

Podle Ředitelství silnic a dálnic nelze na další úseky obchvatu využít peníze z evropských fondů. „Je to proto, že varianta přes zastavěné území Suchdola a Chaber nedodržuje evropský předpis o trasování. Tato část obchvatu bude totiž součástí transevropské dálniční sítě,“ řekl starosta Suchdola Petr Hejl. Obchvat kolem Prahy je jedním ze 300 projektů, jež jsou ohroženy. Z toho 80 z nich je podle Ředitelství silnic a dálnic těsně před zahájením. Započaty nebudou, nejsou na ně peníze. Ministru dopravy Gustávu Slamečkovi se tento týden nepodařilo přesvědčit kolegy ministry, aby na dopravní stavby přidali desítky miliard korun.

***

„Kvůli finanční tísni nemůžeme začít stavět severozápadní část kolem Suchdola“

MARTINA KLAPALOVÁ

37

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

„Kvůli finanční tísni nemůžeme začít stavět severozápadní část kolem Suchdola“

Proč to svádějí na krizi?Vždyť nemají ještě ani územní rozhodnutí.

Thumbs up Thumbs down

38

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Martin napsal:

„Kvůli finanční tísni nemůžeme začít stavět severozápadní část kolem Suchdola“

Proč to svádějí na krizi?Vždyť nemají ještě ani územní rozhodnutí.

Protože kromě nás a dalších šťastlivců o tom nikdo nemá páru a politicky to lépe vypadá :-) Aneb zlaté pravidlo kompromisu: žádej 2x víc, abys dostal to co opravdu potřebuješ-chceš.

Thumbs up Thumbs down

39

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Právě teď reportáž v Událostech v regionech o křížovatce D1/R1. cca čtvrtá minuta
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 … ech-praha/

Thumbs up Thumbs down

40

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

01.07.2009  Zprovozněna webkamera
Dnes byla zprovozněna webkamera, která zachycuje dění na stavbě estakády přes údolí Berounky. Webkamera je k dispozic na úvodní stránce vpravo. Provoz webkamery zajišťuje společnost NetRex.

kameru už známe ze stránek NetRexu

41

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

ve zpravodaji Subterry pár informací o tunelech na 513 - první a druhá stránka
http://www.subterra.cz/Modules/Magazine … -16_CS.pdf

NA ÚSEKU 513 KONČÍ BETONÁŽE TUNELŮ

Divize 1 naší společnosti, která na úseku 513 Silničního okruhu kolem Prahy (SOKP) zčásti vyrazila a nyní betonuje dvoupruhový, 1921 metrů dlouhý tunel mezi Lahovicemi a Cholupicemi, postupuje podle harmonogramu. V těchto dnech finišuje poslední sekundární obezdívky v tunelových zálivech. Pojízdné betonovací formy jsou vidět také v cholupickém předportálí, kde pracovní tým Radana Bohmana provádí betonáže hloubených částí jak dvoupruhového, tak sousedního třípruhového (stoupacího) tunelu. Že času není nazbyt dokazuje harmonogram stavby, který udává zprovoznění úseku 513 v dubnu příštího roku, a to spolu se sousedními úseky 512 a 514. Jde o důležité stavby, které propojí dálnici D1 s dálnicí D5, čímž vytvoří první ucelený soubor SOKP, odvádějící tranzitní dopravu zejména z okolí Barrandovského mostu.
„Časový harmonogram stavby plníme, a to proto, že jsme na betonáž sekundárního ostění dvoupruhového tunelu nasadili dvě pojízdné betonovací formy. Tempo se tak zdvojnásobilo. Nyní pracujeme dokonce se třemi betonovacími formami. Jedna zůstala uvnitř tunelu, kde se dokončují betonáže zálivů. To je rozšíření tunelu v délce 60 metrů, sloužící pro případné bezpečné odstavení porouchaného vozidla. Zbylé dvě formy máme v cholupickém předportálí obou tunelů, kde provádíme betonáž hloubených částí obou tunelů. Na dvoupruhovém tunelu je nasazena klasická ocelová, na třípruhovém, v rámci urychlení prací, forma sestavená ze systémového bednění PERI,“ říká k probíhajícím betonážím Radan Bohman.
Betonování těchto hloubených částí
je složitější, protože je nutné použít kontrabednění z vnější strany. Z architekto-nického hlediska jsou navíc tyto portály zkosené, na vrchu opatřené římsou.
„Z hloubených částí nám k dnešnímu dni (15. 5.) zbývá dobetonovat 36 metrů ze 72 metrů u dvoupruhového tunelu a 24 metrů z 84 metrů u třípruhového tunelu. Co se týče zálivů, máme jeden hotový kompletně a druhý se dokončuje. Jde o poměrně náročné betonáže, protože se musí rozšiřovat bednicí forma,“ dodává manažer projektu.
Subterra se na stavbě podílela od samého začátku ražením části jak dvoupruhového tunelu, označovaného také jako SO 602, tak třípruhového tunelu, označovaného jako SO 603. Betonáže definitivního ostění tunelů si pak rozdělily obě firmy, které se na ražbě podílely, tedy Skanska BS (betonáž třípruhového) a Subterra (betonáž dvoupruhového). Subterra navíc převzala betonování hloubené části třípruhového tunelu v Cholupicích. Maximální ražené profily dosahovaly u třípruhového tunelu 136 m2,
u dvoupruhového 107 m2 a u zálivu 143 m2.
Ražba se prováděla podle zásad nové rakouské tunelovací metody s neustálým geomonitoringem.
Po dokončení betonáží, které by měly skončit v polovině tohoto roku, čeká divizi 1 dokončit v tunelu 602 ještě kabelovody, středovou tunelovou kanalizaci, požární vodovod a nátěry definitivního ostění.
V srpnu 2009 by měly další firmy podílející se na stavbě úseku 513 začít pokládat cementobetonové vozovky a finální povrchy. Následně začne probíhat zkušební provoz technologických zařízení
tak, aby se pro řidiče celý úsek otevřel v dubnu 2010. Je třeba připomenout, že pracovní tým divize 1 zná prostředí stavby tunelů velmi dobře. V prvním čtvrtletí roku 2005 zde totiž právě tento pracovní tým dokončil průzkumnou štolu. Vyražením této štoly, dosahující délky 1909 metrů a průřezu 25 m2, byly získány cenné informace pro další postup při navrhování optimálního řešení ražby dvou samostatných tunelových rour.
Délka úseku 513 Vestec–Lahovice je 8337 metrů. Vlastní stavba začíná napojením na stavbu 512 D1 Jesenice – Vestec u obce Jesenice. Dále trasa pokračuje až k napojení na Vestecký přivaděč a do Hodkovic, kde prochází dlouhým zářezem až k Točné. Tady vstupuje silniční okruh portálem Cholupice do dvou samostatných, téměř dvoukilometrových tunelů, které procházejí v místech Komořanské stráně. Vyústění obou tunelů je v portálu Komořany. Dále následuje nejvýznamnější objekt této stavby, 236 metrů dlouhý most přes železniční trať a přes Vltavu. Úsek 513 končí na začátku úseku stavby 514 Lahovice – Slivenec, v místě složitého křížení MÚK Strakonická. Š. Sedláček

42

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Nejdelší most Česka se už dá celý přejít
http://technet.idnes.cz/nejdelsi-most-c … ortaze_vse

Thumbs up Thumbs down

43

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Martin napsal:

Nejdelší most Česka se už dá celý přejít
http://technet.idnes.cz/nejdelsi-most-c … ortaze_vse

tedy ten článek je zase blábol. Nebo že by Kasme zaspal a dával jen zastaralé fotky s ještě nedokončeným 2km mostem ?

Thumbs up Thumbs down

44

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

to je teda přádný blábol. I z webkamery je vidět, že ještě celá hrubá stavba není dodělaná

45

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

obr napsal:
Martin napsal:

Nejdelší most Česka se už dá celý přejít
http://technet.idnes.cz/nejdelsi-most-c … ortaze_vse

tedy ten článek je zase blábol.

Náhodou jsem objevil zajímavou věc. Kdyby byl někdo fyzicky zdatnej schopný přeskakovat z levé mostovky na pravou a naopak, pak by se to možná dalo dokázat smile

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

46

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Nedej se opět o SOKP-518+519 + změně 1000 územního plánu.

Thumbs up Thumbs down

47

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

vondr napsal:

to je teda přádný blábol. I z webkamery je vidět, že ještě celá hrubá stavba není dodělaná

Taky se mi moc nezdálo, ale nebyl jsem si jistý.

Thumbs up Thumbs down

48

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Ve večerních TN na Nově bude reportáž o nejdelším mostu v ČR

Thumbs up Thumbs down

49

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

Martin napsal:

Ve večerních TN na Nově bude reportáž o nejdelším mostu v ČR

Tý woe, to byla reprtáššš.
Skoro jsem nevěřil vlastním okům a uchům, co se do takové reprtáše dá nacpat.

Thumbs up Thumbs down

50

Re: Z tisku a médií (2007 - 9/2010)

tak i na stránkách okruhu je ten blábol přepsaný. jsem z toho celý pach, že i na oficiálních stránkách umisťují takové keci,že je cel hrubá stavba hotová. dyt ani příšera nemá hotovo smile

http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=ar … rejit-2295