Re: Trolejbusy v Praze
Jestli se nepletu, jde o testy dalšího elektrobusu od SOR (SOR EBN 11).
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » Trolejbusy v Praze
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Jestli se nepletu, jde o testy dalšího elektrobusu od SOR (SOR EBN 11).
Jo, je to tak.
Praha testuje nový elektrobus. Na baterie ujede denně až 260 kilometrů
Takový "polotrojejbus". Obávám se, že je to zase testování koncepce "bude to ekologické, i kdyby to mělo všechny otrávit". Výroba kapacitních baterií je pěkně jedovaté svinstvo (zejména v Číně, odkud je ekologicky dovážíme), a dosud jsem se nikde nedočetl o jejich likvidaci/recyklaci. Zatímco "pravý" trolejbus je vlastně jenom piksla na kolech s elektromotorem, napájemným levnou elektřinou z Temelína. Pokud vím, naše trojejbusy vyvážíme celkem úspěšně do světa.
PRAHA Necelý kilometr dlouhá trolej vyroste v kopci vedoucím na pražský Prosek. Dopravní podnik tam bude testovat speciální vozidla připomínající trolejbusy. Nepůjde však o návrat stroje, který v Praze „vyhynul“ v roce 1972, ale o elektrobusy, jejichž dojezd prodlužuje právě dobíjení z troleje.
Zdroj: http://byznys.lidovky.cz/do-kopce-pojed … prava_pave
Poznámka pamětníka: Trolejbusy se likvidovaly pod záminkou "zjednodušení" na jen tři systémy -metro-tramvaj-autobus, což vypadalo racionálně: monopolní dodavatelé jednotných typů Mitiščinkij mašinostrojitějnyj zavod, Tatra Smíchov, Karosa, a tím i jednodnotná údržba (všechno bylo na věčné časy, inovace se blížila nule). Jenže pravá příčina tkvěla v podzemních sítích z dvacátých až třicátých let, které, ačkoliv znárodněné, kupodivu na věčné časy nebyly. Takže najednou začaly odcházet a téměř denně byla nějaká havárie, a na objížďky se použily autobusy. A pak stačilo "politické rozhodnutí" MV KSČ a jenom otrhat trolejové vedení ...
V Prosecké ulici probíhá výstavba asi 1 km dlouhého trolejového vedení (domnívám se, že pro tento typ autobusu) s tím, že zahájení provozu by mělo být během podzimu.
jj
Elektrobusy budou jezdit z Palmovky do Letňan
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájil výstavbu trolejového vedení v Prosecké ulici. Po dokončení bude dráha sloužit pro testování elektrobusů s dynamickým dobíjením. Je to další etapa na cestě k ekologičtější MHD v hlavním městě.
V neděli 1. října došlo k přestěhování dobíjecí stanice elektrobusů z autobusového obratiště Želivského do autobusového obratiště Palmovka.
Dnes se testovalo:
Obrázek
Elektrobus zřejmě původem z Brna.
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/1 … -trolejbus
už tam nemá Brno
Dynamický elektrobus nebo parciální trolejbus?
strana 11 (20)
DPK 10/2017 http://www.dpp.cz/download-file/15272/novy-soubor.pdf
taková účast... a v neděli...
Primátorka hl. m. Prahy Adriana Krnáčová,
náměstkyně primátorky hl. m. Prahy
Petra Kolínská
a
náměstek primátorky hl. m. Prahy Petr Dolínek
se zúčastní
v neděli 15. října 2017 v 10.00 hodin
v Prosecké ulici
(Praha 8 – Libeň)
zahájení testování elektrobusu s dynamickým dobíjením a setkání u příležitosti 45. výročí
od ukončení provozu trolejbusu v Praze.
vona je to fakt šotoakce
VIDEO: Do Prahy se po 45 letech vrátily trolejbusy, zatím na zkoušku
15. října 2017 16:59Na den přesně po 45 letech se lidé v Praze zase svezli trolejbusem. Nyní tedy oficiálně elektrobusem, jehož testovací provoz v neděli začal na trase mezi Palmovkou a Letňany. Nové vozy bude pražský dopravní podnik na trati několik týdnů testovat ve zkušebním provozu.
Tak něco z té nedělní slávy.....
Část té slávy jsem kolem 10.45 zachytil cestou kolem:
https://www.youtube.com/watch?v=qh6qQwYemTY
Do Prahy zamíří v nejbližších dnech další trolejbus
14. 4. 2018
Testovací vůz SOR TNB 12 ev. č. 9505, který má DP zapůjčený od společnosti SOR Libchavy již od října 2017, by měl ještě v průběhu dubna doplnit vůz s identickou karoserií, avšak s elektrovýzbrojí od Škody Electric. Jednat se tedy bude o zástupce typu Škoda 30 Tr.
Na PID.CZ se už objevil jízdní řád linky 58. Jenom nevím, co je zač ten trolejbus na obrázku. Podle všeho ŠM 11 s přidaným sběračem = prototyp Škoda T 11, kterých bylo vyrobeno sakumpikum osm, anebo prototyp T401 ;--)
Snad jich casem budou mit vice, aby jezdil casteji...
DPP otestuje na lince číslo 58 kloubový trolejbus ŠKODA 27Tr
Od středy 27. března 2019 zahájí pravidelný provoz s cestujícími trolejbus ŠKODA 27Tr. Tento krátkodobě pronajatý kloubový trolejbus na bázi karosérie Solaris New Trollino (vyrobený pro Plzeňské městské dopravní podniky) bude v provozu denně na lince číslo 58 spojující stanice metra Palmovka a Letňany.
http://www.dpp.cz/dpp-otestuje-na-lince … skoda27tr/
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » Trolejbusy v Praze
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.657 s, vykonaných příkazů: 25.