Milý Reálný Honzíku, proč ten výlev?
Trolejbusy jezdlily po Václavském náměstí, přes Palackého náměstí, na Jungmannově náměstí měly točku, jezdliy v Dejvicích, na Strahově , po Smíchově, po Vršovicích... a nikomu nevadilo "zadrátování" (je stejné jako u tramvaje, jenom v ulici nejsou koleje, a není tak hlučný. Jenže v šedesátých letech se začaly systermaticky rozpadat podpovrchové sítě a bylo potřeba mnohé hlavní ulice rozkopat (to bylo tenkrát komunální satiry!) A protože na náhradní trasy byly nasazeny autobusy, tak soudruh bolševik rozhodl "perspektivně", že autobusy jsou "flexibilní" a tedy trolejbusy neperspektivní. Zdůvodnil to tehdy hezkým sloganem "jen tři typy MHD - metro, tramvaj, autobus" a začal systematicky trolejbusovou dopravu v Praze likvidovat. Poslední linka 51 (DEjvice-Strahov-Smíchov někdo asi doplní konečné) dojezdila po zprovoznění metra v sedmdesátých letech (někdo opět dolní přesné datum).
A o elektrobusech jserm si čítával již před 40-45 lety (T, Svět techniky, VTM) že "už za pár let", takže dnes to vidím stejně jako jakékoliv jiné "zelené perspektivní projekty" (fotovoltaika, větrnika, biomasika = těžkej kšeft za moje peníze do jejich kapsy),
Takže můj závěr je trolejbusy Ano, elektrobusy Ne.
A mmch funguje vůbec ta elektrominibusová linka z Malostranského níměstí k Nemocnici Pod Petřínem - nejezdila když byla zima, když bylo horko...) Tak hezký zelený symbol na trase, která trvá pěšky 5minut, a se zlomenou nohou jedu odjinud sanitkou nebo taxikem.