Re: SAT
Strahovský Automobilový Tunel
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Časopis ABC
Zákulisí tunelu
Autor: Martin Smrček Foto Martin Smrček a Josef Husák Kresby archiv Metrostavu (19. 3. 2001)
Tištěné ABC, Abc 06/2001
http://abc.blesk.cz/clanek/casopis-abc/ … unelu.html
Odvětr. věže Strahovského tunelu - jedna fotka dole http://www.tto.cz/reference_ps.html
* Rok výstavby: 1993
* Objednatel: Metrostav
* Popis: výška 2 x 49m
Noční uzavírka - dopravní opatření na Malovance a okolí
TSK provádí havarijní opravu odvodňovacího kanálu Strahovského tunelu http://magistrat.praha-mesto.cz/83335_T … eho-tunelu
foto v článku
Přes den kanály zakrývají speciální stavebnicové přejezdy, které umožňují opravu provádět za plného denního provozu bez nutnosti uzavření jednotlivých jízdních pruhů či dokonce celé tunelové trouby. „Svojí barevností stavebnicové přejezdy připomínají zpomalovací retardéry, což mohlo některé motoristy zmást. Jde však o dočasné řešení včetně doporučené rychlosti 20 km/h.
Město opraví kanály před tunelem
STRAHOV - Technická správa komunikací opravuje odvodňovací kanál na vozovce před severním portálem Strahovského tunelu v Praze. Pracuje se jen v nočních hodinách, přes den kanály zakrývají...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=073 … dc=1358673
Euro: Eltodo EG pro TSK zmodernizuje technické a bezpečnostní prvky tunelu za 70 ml bez DPH.
Sjednocení s technologie s tunelem Blanka...
vyštrachal jsem pár starších fotek ze zákulisí...
tn.cz
Výpadek proudu uzavřel Strahovský tunel
Výpadek proudu způsobil ve středu po 16. hodině uzavření pražského Strahovského tunelu v obou směrech. Informaci Mediafaxu potvrdil pražský policejní mluvčí Tomáš Hulan.
"V tunelu nefunguje osvětlení ani značení," popsal Hulan.
Jednou z možných příčin by mohla být i závada na elektroinstalaci způsobená tajícím sněhem.
Strahovský tunel nešlo projet. Asi půl hodiny nefungovaly světla a kamery
8. prosince 2010 16:46, aktualizováno 17:03
Podívejte se do protiatomového krytu ve Strahovském tunelu
3. května 2011 17:20
http://praha.idnes.cz/podivejte-se-do-p … zpravy_sfo
Strahovský tunel, kterým denně projedou desetitisíce aut, by v případě potřeby mohl sloužit i jako protiatomový kryt. Schovalo by se v něm až patnáct tisíc lidí. Zásoba vzduchu by měla vydržet dvaasedmdesát hodin, tedy tři dny. K dispozici je tu umývárna, toalety i ošetřovna.
Drak napsal:v pořadu Z metropole reportáž o ochranném systému Strahovského tunelu.
Odkaz zde, stopáž 14:45. Zase je tam zmínka o drtičce, což je podle mě naprostý nesmysl.
STRAHOVSKÝ TUNEL V ÚTERÝ V NOCI UZAVŘOU
Strahovský tunel bude od úterý 23.8. od 23 hodin večer do středy 24.8. do 5 hodin ráno uzavřen v obou směrech. Pracovníci Technické správy komunikací budou během nočních hodin kontrolovat technický stav tunelu.
Kontrolují a čistí kamery
Během noci se zkontrolují řídící systémy a kontrole neujdou ani bezpečnostní kamery, které se budou také čistit. Kontroly se dělají vždy v nočních hodinách, kdy je na silnicích malý provoz. Čtyřikrát do roka se tunel uzavírá na více dní kvůli pravidelnému čištění.
Řidiči, kteří se budou chtít dostat z Prahy 6 na Smíchov či opačným směrem, musí počítat s objížďkou. Asi nejsnadnější cestou je vydat se přes Pohořelec kolem strahovského stadionu ulicemi Pod Stadiony a dále Podbělohorskou a Plzeňskou. Odtud mohou řidiči pokračovat ve své cestě, případně se napojit na tunel Mrázovka.
medvid napsal:Zajímavé čtení v časopise Tunel:
20. ročník - č. 1/2011
http://www.ita-aites.cz/files/tunel/kom … l_1_11.pdfje tam i článek o SAT 2B (dost dlouhý) str.24-33
A taky je tam dost obsáhlý článek na téma SAT 3 stavba 9. etapa - odvodňovací štola (str. 12 - 21)
V kostce ... spousta fotek ze stavby a obrázků ... zména přížný řet SAT s "ušima" dole je zajimavej ... délka štoly 590 m + 160 m přístupová štola ... ražba štoly je v současné době cca v jedné třetině.
délka štoly 590 m + 160 m přístupová štola ... ražba štoly je v současné době cca v jedné třetině.
Ražba už je o nějakou tu stovku metrů dál. Zároveň je to jeden z nejsušších tunelů které jsem v poslední době viděl... Tak snad začne odvodňovat až se udělají rozrážky a odvodňovací vrtné vějíře
Strahovský tunel, Hlavní město Praha
15.11.2011 23:00 - 16.11.2011 05:00
uzavřeno, práce na silnici , obnova řídícího systému Strahovského automobilového tunelu - úplná uzavírka tunelu v obou směrech. Vydal: Magistrát Hl. města Prahy
samozřejmě to není jen jedna noc...
Snad to patří sem:
Ad fotky od Kasme:
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … tm/111211/
Bohužel tento pohled jsem tam zažil již několikrát (sám jsem tam tak párkrát bruslil a to o tom vím). Již několik let v zimě je tam 50 km/hod občas moc. Jenže sem je proměnná značka asi moc velký komfort (snížení rychlostí / "pozor náledí" / zhasnuto) a automatický postřik zrovna na tomto sjezdu není (nebo jsem si nevšiml).
hádám na chybu v odkazu
Jenom špatnej odkaz. Pár aut jsem tak už ve svodidlech viděl, ale postřik tam je. Alespoň na mostě, nevím jesli pokračuje i v zatáčce. Jako horší mi spíš připadá vjezd do Zlíchovského tunelu směrem od Baranďáku (ta zatáčka těsně před) - jak je vlhko, tak to tam klouže jak na ledě. Ale faktem je, že
to hlídají a dávají tam 50ku.
Edit: Sakra, ten Kasme musí být vždycky rychlejší
Tak to je jiná Tam mi to už taky párkrát o kousek ujelo... A vůbec není potřeba mráz, úplně stačí "posmrkaná" silnice...
před chvílí opět nehoda na mostě
ale tentokrát auto na levých svodidlech
Odtud hlídají pražské tunely
PRAHA - Jedno řídicí středisko, dva páry očí, dvanáctihodinová služba... Proti tomu stojí šest pražských automobilových tunelů: Zlíchovský, Těšnovský, Strahovský, Letenský, Vyšehradský a Mrázovka. Práce dispečera v řídicím středisku na Strahově patří k nejzodpovědnějším v celé Praze. Blesk se proto vydal na exkurzi do velína.
Přímo nad Strahovským tunelem se nachází velín pro všechny pražské automobilové tunely. V místnosti v prvním patře pak dva dispečeři hlídají a neustále pozorují dvacet obrazovek. Ty se průběžně mění a oni musejí mít oči stále na stopkách! Dění v tunelech totiž sleduje zhruba stovka kamer. „Tunely nehlídá jen Technická správa komunikací zde v řídicím středisku. Dopravu jako takovou si hlídají také policisté Na Bojišti,“ popsal Blesku mluvčí TSK Tomáš Mrázek. Do TSK spadá především provoz, bezpečnost a technologie. Dispečeři sledují denně tisíce aut, která projíždějí pražskými tunely, a jejich práce je považována za jednu z nejzodpovědnějších. To oni totiž hlídají naše životy! „Máme tu dvanáctihodinové služby a jsme tu ve dvou, aby mohl jít kolega na záchod nebo si ohřát jídlo,“ informoval jeden z dispečerů, Jan Máša (49). Ten se také rozpovídal o tom, že dispečera dělá už 14 let a za celou dobu si ani jednou neřekl, že ho tato práce nebaví. „Důležité je maximální soustředění, a když zaznamenáme nějaký defekt, okamžitě ho nahlásit, aby se to co nejdříve opravilo,“ dodává. Celkem se tak na dvou židlích vystřídá 10 dispečerů. A jak se člověk k takové práci vůbec dostane? „Požadavek byl jednoduchý. Elektrikář s maturitou nebo elektrotechnická střední škola. To ostatní jsem se naučil tady,“ uzavřel. Roční náklady včetně plateb za elektrickou energii všech pražských tunelů ve správě TSK se pohybují kolem 90 milionů korun s tím, že všechny tunely se pravidelně třikrát do roka čistí.
***
Dispečeři pražských tunelů každý den hlídají životy řidičů v metropoli
Foto popis: Velín pro všechny pražské tunely je přímo nad Strahovským tunelem
Foto popis: „Na dvaceti obrazovkách se pravidelně střídá přibližně sto kamer ze všech tunelů, které má TSK ve své správě,“ ukazuje vedoucí oddělení tunelů Josef Kotlík
Foto popis: Na černých obrazovkách nad hlavní stěnou a počítačích je zobrazen v diagramech aktuální stav tunelů. Cokoliv si dispečeři nastaví, mohou zkontrolovat z velína. Například osvětlení, odvětrávání nebo třeba teplotu. Zelená barva tradičně znamená, že je všechno v pořádku, červená a jiné barvy značí problém.
Foto popis: Jednoznačně nejstarším sloužícím dispečerem je Jan Máša (49). Do této místnosti chodí pracovat už 14 let.
Foto autor: Foto Blesk - David Malík
ČT: uzavřen pravý pruh z důvodu havárie kanalizace - směr jsem přeslechl
na kamerách nic vidět není
tak nevím, pak říkali levej na Prahu 5...
ČT: uzavřen pravý pruh z důvodu havárie kanalizace - směr jsem přeslechl
na kamerách nic vidět nenítak nevím, pak říkali levej na Prahu 5...
Byl či je to pravý pruh asi ve 2/3 směr Břevnov->Smíchov. Stav z 8:10.
Rozšíření zakázky na obnově řídicího systému Strahovského tunelu
Zakázka „Obnova řídicího systému
Strahovského automobilového tunelu“
(ŘS SAT), o níž jsme v našem
magazínu informovali, byla zdárně
a v plánovaném termínu ukončena
v listopadu 2011 včetně komplexních
zkoušek a DSPS. Investor a uživatel,
kterým je Technická správa komunikací
hl. města Prahy (TSK), byl spokojen
s celým průběhem akce i s nadprůměrnou
kvalitou provedení.
Počátkem května 2012 byla po dlouhých
jednáních uzavřena nová smlouva
o dílo, která rozšiřuje původní zakázku
v oblasti zvýšení výkonu stanic
ochranného systému, doplnění tunelového
trenažéru o Zlíchovský tunel
a Mrázovku, doplnění zařízení pro
poskytování informací ZPI a indikaci
nebezpečných nákladů ADR. Realizace
nové zakázky je plánována do
konce roku 2012, ale o tom až v dalších
číslech našeho časopisu. Celý
projekt je financován za podpory EU
v rámci Operačního programu doprava
(OPD).
Tomáš Stibor, ELTODO EG, a.s.
http://www.eltodo.cz/informacni-servis/ … 2-2012.pdf
Strahovský tunel čekal na využití sedm let
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region … -sedm-let/
2. 12. 2012 07:40, autor: mld
Praha – Čím je dnes pro Prahu tunelový komplex Blanka, byl v 90. letech Strahovský tunel – nákladná dopravní stavba, která se musela vyrovnat s kritikou své ceny i pochybnostmi o účelnosti. Ostatně přestože byl Strahovský tunel otevřen 2. prosince 1997, plně využitelný jako součást vnitřního silničního okruhu Prahy začal být téměř až o sedm let později po otevření navazujícího tunelu Mrázovka.
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.433 s, vykonaných příkazů: 77.